Redigerat av Fubarish, 19 December 2009 - 01:11.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 19 December 2009 - 01:06
Postad 19 December 2009 - 20:23
Bifogad fil(er)
Redigerat av sm6rrp, 19 December 2009 - 20:56.
Postad 20 December 2009 - 10:21
Har din lycklige vän sagt något mer om själva luren? Något som stör honom eller är han nöjd med den? Eftersom mjukvaran inte är 100% ännu så finns det ju säkert saker realterat till det som stör, men i det stora hela alltså.
Med den senaste SW på X10 så tycker han att den funkar bra , Timescape har fått en ###### speed , inte så seg som filmerna som finns på nätet.
Själv har jag bara lekt med fruktluren innan , men det blir en X10 sen helt klart.
Mvh Esko
Postad 20 December 2009 - 11:04
Kikar man på denna länken så ser allt onekligen mycket rappare ut än tidigare!
Postad 20 December 2009 - 11:54
http://www.youtube.c...h?v=GfqoI9KKM9Y
Japp, håller med. Är lite rädd att den kommer var dyngseg om man föröker sig på att köra lite olika saker samtidigt. Men det återstår att se. Den vita är ju fantastiskt snygg. Visar det sig att din inte är seg måste jag nog köpa den. fast jag inte har råd:) Fast det är ju en mobil för kvins. Den har ju inga muskler.
Tycker det är synd att man endast kan ha 17 GB med sig eller går det att uppgradera här? Samt hur tänkte dem när det släpper den med andriod 1.6. Känns lite avtändande faktiskt. Riktigt dåligt.
Postad 20 December 2009 - 14:35
I den videon så ser det ut som att han installerat Google Goggles! Hoppas det kommer funka felfritt!http://www.youtube.c...h?v=GfqoI9KKM9Y
Och ja den ser mkt rappare ut nu!
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 20 December 2009 - 14:36.
Postad 20 December 2009 - 16:58
Vad använder du 16GB till? Jag klarar mig gott på 4GB på min X1a men alla har ju olika användningsområden så jag är nyfiken!Tycker det är synd att man endast kan ha 17 GB med sig eller går det att uppgradera här? Samt hur tänkte dem när det släpper den med andriod 1.6. Känns lite avtändande faktiskt. Riktigt dåligt.
Och det skiljer i praktiken inget mot det 1.6 som sitter i X10an mot 2.0, allt som fattas i 1.6 är liksom redan fixat till X10an.
Och jag har en fråga, någon som vet var högtalaren sitten på X10an?
Postad 20 December 2009 - 21:03
Onekligen. Den svarta luren ser faktiskt ruskigt snygg ut också. Dock verkar det fortfarande ta fem-sex tryck på vissa knappar innan något händer - detta måste dom fixa!
Postad 20 December 2009 - 23:42
Inte en chans i **** att jag handlar därifrån om man ser till vad de fått för kommentarer på Prisjakt.Widebase säljer X10:an för 3795:- Bara att slå till eller?
Edit: Men ofta svärord censureras? :/
Edit2: I alla fall, jag hade absolut inte vågat riskera att handla där.
Redigerat av Flamso, 20 December 2009 - 23:46.
Postad 21 December 2009 - 00:14
Tror inte ens dom har fått in några X10. Verkar orimligt då telefonen inte släpps förrän Q1 2010. Men jag la en order (postförskott) 'ifall att'. Det är lite kul att lagersaldot gått från 5 (när jag beställde) till -4. Dvs, folk beställer trots att den inte längre 'finns' på lager. Det är väl priset som lockar dock, vilket säkert också är felaktigt.Inte en chans i **** att jag handlar därifrån om man ser till vad de fått för kommentarer på Prisjakt.
Edit: Men ofta svärord censureras? :/
Edit2: I alla fall, jag hade absolut inte vågat riskera att handla där.
Postad 21 December 2009 - 00:31
jepp, men frågan är om grafikchipet utnyttjas eller om det där fortfarande går på processorn?
sedan hade det varit häftigt med en regelbunden synk (jmfr microsoft exchange) mot de webbtjänster man har i timescapen så den slipper koppla upp sig varje gång man går in (tar ju lite tid annars, avsett hur snabb processor och grafikkretsar är). men för att det ska kunna bli realistiskt behövs kanske något på serversidan?
Postad 21 December 2009 - 00:48
Jovisst, så är det ju! Nu blir jag ännu mer sugen på Android. Lade in Android på min X1a och trots att knappt någonting fungerar så är det chill. Jag vill ha det!Tror inte ens dom har fått in några X10. Verkar orimligt då telefonen inte släpps förrän Q1 2010. Men jag la en order (postförskott) 'ifall att'. Det är lite kul att lagersaldot gått från 5 (när jag beställde) till -4. Dvs, folk beställer trots att den inte längre 'finns' på lager. Det är väl priset som lockar dock, vilket säkert också är felaktigt.
Postad 21 December 2009 - 02:47
http://www.youtube.c...h?v=KZRoW2wexLk
flyter på bra, även om snabbheten kanske beror mest på att personen som demar inte verkar ha så många kontakter med bilder och dessutom inget fb-konto.
gillar annars de tre startskärmarnas bakgrund som ligger som nån sorts gemensam platta under alla tre och inte följer med fullt ut när man växlar/scrollar mellan startskärmarna. ikonerna ligger och flyter coolt ovanpå på nåt sätt. har inte sett det i android förut, men det kanske är någon enkel inställning i OS:et eller så är det unikt för X10:an?
Postad 21 December 2009 - 09:34
gillar annars de tre startskärmarnas bakgrund som ligger som nån sorts gemensam platta under alla tre och inte följer med fullt ut när man växlar/scrollar mellan startskärmarna. ikonerna ligger och flyter coolt ovanpå på nåt sätt. har inte sett det i android förut, men det kanske är någon enkel inställning i OS:et eller så är det unikt för X10:an?
Just det tror jag tror jag är en av de första grejerna jag la märke till med Android. Det har även SPB 'kopierat' i deras 'Mobile Shell' för VM. Så jag antar att det endast beror på hur bred bilden är du lägger in som bakgrund.
Postad 21 December 2009 - 10:15
Just det tror jag tror jag är en av de första grejerna jag la märke till med Android. Det har även SPB 'kopierat' i deras 'Mobile Shell' för VM. Så jag antar att det endast beror på hur bred bilden är du lägger in som bakgrund.
Ser ruskigt bra ut i alla fall...
Postad 21 December 2009 - 11:11
Att SEs kommer med Timescape o Mediascape har jag koll på.
Men annat som skiljer i mjukvaran?
Kanske svårt att svara på utan att ha fingrat på telefonen.
Jag kan dock erkänna att jag har istort sett noll koll på Android över huvudtaget så
Postad 21 December 2009 - 12:49
Äre nån som kan förklara på vilka sätt SEs Android skiljer sig mot HTCs variant?
Att SEs kommer med Timescape o Mediascape har jag koll på.
Men annat som skiljer i mjukvaran?
Kanske svårt att svara på utan att ha fingrat på telefonen.
Jag kan dock erkänna att jag har istort sett noll koll på Android över huvudtaget så
SE har bidragit med den i sammanhanget enormt mycket större erfarenhet man har gällande fotografering med en mycket bättre hantering av det, man har även förbättrat bluetoothdelen.
Postad 21 December 2009 - 12:58
Blir man låst till SE (på gott och ont) eller har man samma möjligheter till, ja allt
Jag har som sagt 0 erfarenhet av Androider.
Postad 21 December 2009 - 13:04
Postad 21 December 2009 - 14:00
Android är ju en gemensam plattform så nä, du kommer inte missa något med X10an jämfört med HTCs telefoner. Båda kan göra samma saker.
Snarare tvärt om. Du får en sämre fotodel i HTC.
Postad 21 December 2009 - 14:18
Tänkte skriva det först men skippade det då jag inte hade fakta till det.Snarare tvärt om. Du får en sämre fotodel i HTC.
Postad 21 December 2009 - 15:41
Men förutom det, det jag är ute efter är om SEs Android-variant har några nackdelar jämtemot den som kommer i HTCs?
Blir man låst till SE (på gott och ont) eller har man samma möjligheter till, ja alltom man väljer SE X10 före tex HTC Hero eller kommande Bravo?
Jag har som sagt 0 erfarenhet av Androider.
Det största skillnaden är att du går miste om xda-developers om du väljer SE framför HTC eftersom de bara "supportar" HTC-produkter.
Postad 21 December 2009 - 19:33
För en hardcoregeek är nog xda den enskilt viktigaste faktorn när man väljer en telefon. Briljant forum för utveckling.Det största skillnaden är att du går miste om xda-developers om du väljer SE framför HTC eftersom de bara "supportar" HTC-produkter.
Postad 22 December 2009 - 08:29
Postad 22 December 2009 - 09:20
För en hardcoregeek är nog xda den enskilt viktigaste faktorn när man väljer en telefon. Briljant forum för utveckling.
Då undrar man ju bara vad xda betyder?
Postad 22 December 2009 - 09:39
Då undrar man ju bara vad xda betyder?
Ingenting... Har för mig att den första mobilen de jobbade med hette xda och att de tog namnet av den.
Postad 22 December 2009 - 21:04
[quote name='http://www.xda-developers.com/']This site is mostly about certain PDA-phones, made by a firm called HTC in Taiwan. They called them 'Wallaby', 'Himalaya', 'Blue Angel', 'Wizard' and 'TyTN', but almost nobody knows them by those names. They are sold through mobile operators that give them their own names. We got our first such phone as 'XDA', hence the name of this site.[/quote]
Postad 23 December 2009 - 00:47
Förutom då att de kan svara på frågor angående HTC mobiler...?
Postad 23 December 2009 - 07:29
inte så insatt men XDA verkar ju vara bra att "ha i ryggen"...men det mesta HTC har släppt är ju WM mobiler...utvecklar de även mycket till Android eller vad exakt har man för nytta av att ha dem i "ryggen"?
Jag skulle inte basera på mitt mobilköp på om man har xda "i ryggen" eller inte...
Postad 23 December 2009 - 10:18
inte så insatt men XDA verkar ju vara bra att "ha i ryggen"...men det mesta HTC har släppt är ju WM mobiler...utvecklar de även mycket till Android eller vad exakt har man för nytta av att ha dem i "ryggen"?
Fördelen är just att du har ett aktivt developer community med allt vad det innebär som t.ex. en hel del väldigt duktiga kockar som sätter ihop egna ROMS. Det är sant att fokus mest ligger/har legat på WM men i takt med att Android växer, blir också skaran duktiga WM-utvecklare som går över till Android större.
Htcpedia.com/forum är ett annat sådant forum som också växer stadigt och som är en bra källa till support och ROM-utv.
Postad 23 December 2009 - 12:23
Postad 23 December 2009 - 13:52
Så tänkte ja också, innan jag drog ut på julklappsshopping.Okej, men om de nu utvecklar program till Android så borde väl alla Android baserade lurar(om inte det är stor hårdvaruskillnad på vissa modeller) kunna använda sig av det, oavsett om det är HTC, SE eller något annat märke? Förutsatt att programmet i sig är utvecklat till tex Android 1.6, så borde väl alla lurar som har 1.6 kunna använda programmet...eller är jag helt fel ute?
Postad 23 December 2009 - 14:04
Postad 23 December 2009 - 14:56
La en beställninge på Xperia X10 på www.widebase.se, postförskott ofc
Bara att hålla tummarna, men med 99% säkerhet så är det ju felaktigt pris.
Jag la en beställning i söndags då det fanns 5st kvar i lager, men har inte hört något. Valde också postförskott. Telefonen skall ju inte ens ha kommit ut än, så jag tror det är lite failure i deras system. Det konstiga är dock att dom inte ändrat priser eller tillgänglighet. Eller hört av sig till dom som beställt luren om att den inte finns/strukit ordern.
Postad 23 December 2009 - 15:01
Postad 23 December 2009 - 15:56
Okej, men om de nu utvecklar program till Android så borde väl alla Android baserade lurar(om inte det är stor hårdvaruskillnad på vissa modeller) kunna använda sig av det, oavsett om det är HTC, SE eller något annat märke? Förutsatt att programmet i sig är utvecklat till tex Android 1.6, så borde väl alla lurar som har 1.6 kunna använda programmet...eller är jag helt fel ute?
Jag pratar inte om program utan om ROMS, och de fungerar naturligtvis bara till den specifika telefon som de är gjorda för.
Postad 23 December 2009 - 18:55
Ta och googla lite på Widebase.... verkar inte vara ett speciellt seröst företag.
Gör ju inget så länge man betalar med postförskott. Det är en chansning att dom släpper telefonen för det priset helt enkelt.
Postad 23 December 2009 - 23:20
Jag la en beställning i söndags då det fanns 5st kvar i lager, men har inte hört något. Valde också postförskott. Telefonen skall ju inte ens ha kommit ut än, så jag tror det är lite failure i deras system. Det konstiga är dock att dom inte ändrat priser eller tillgänglighet. Eller hört av sig till dom som beställt luren om att den inte finns/strukit ordern.
Det är ju en klockren bluff, naturligtvis. De gör ju så för att få fler besökare till sin sajt. Jag tycker de verkar ruggigt oseriösa och har också fått dåliga omdömen. Skulle inte registrera mig på deras sajt om jag så fick betalt för det...
Postad 24 December 2009 - 19:17
Det är ju en klockren bluff, naturligtvis. De gör ju så för att få fler besökare till sin sajt. Jag tycker de verkar ruggigt oseriösa och har också fått dåliga omdömen. Skulle inte registrera mig på deras sajt om jag så fick betalt för det...
Jag skrev och frågade dom helt enkelt.
Hej,
Tänkte beställa en X10:a men ni kan ju
omöjligt ha den inne nu?
"Hej,
Nej tyvärr vi har dem inte."
--
B�sta h�lsningar/ Best regards
WideBase / Satellite of Scandinavia Kundtj�nst
-------------------------------
[Tel/Fax] +46 (0)8 777 60 28
Jungfrunsgatan 419 Lokal 2
136 60 Haninge(Brandbergen Centrum )
Frågade på Media Markt i helgen också om dom hört något om ett releasedatum och det senaste dom har fått höra var att den skulle komma i början på Februari.
Postad 24 December 2009 - 22:35
Jag skrev och frågade dom helt enkelt.
Hej,
Tänkte beställa en X10:a men ni kan ju
omöjligt ha den inne nu?
"Hej,
Nej tyvärr vi har dem inte."
--
B�sta h�lsningar/ Best regards
WideBase / Satellite of Scandinavia Kundtj�nst
-------------------------------
[Tel/Fax] +46 (0)8 777 60 28
Jungfrunsgatan 419 Lokal 2
136 60 Haninge(Brandbergen Centrum )
Frågade på Media Markt i helgen också om dom hört något om ett releasedatum och det senaste dom har fått höra var att den skulle komma i början på Februari.
Oväntat att de inte har någon X10...
Lite off the record har jag hört v8....
Postad 24 December 2009 - 23:35
Oväntat att de inte har någon X10...
Nä inte alls men man kan ju alltid fråga då dom lagt ut på deras sida att dom hade telefoner i lager. Givetvis var det bara en bluff men ändå
Postad 25 December 2009 - 23:54
Postad 26 December 2009 - 01:58
Nu har ju många frågat dom om telefonen, och dom måste märkt att många lagt beställningar - men priset ligger kvar. Är det inte falsk marknadsföring av dom att inte rätta till det då?
Det är ju nåt jäkla tattarföretag i Haninges slumkvarter. Tror inte dom bryr sig så hårt... Dom är nog glad att antalet sidvisningar ökat bara.
Postad 26 December 2009 - 12:22
Har mailat dom nu om priset, får se vad dom säger.Det är ju nåt jäkla tattarföretag i Haninges slumkvarter. Tror inte dom bryr sig så hårt... Dom är nog glad att antalet sidvisningar ökat bara.
Postad 26 December 2009 - 21:04
Jag pratar inte om program utan om ROMS, och de fungerar naturligtvis bara till den specifika telefon som de är gjorda för.
Det är så extremt få som orkar hålla på med sån dynga så det är inget annat än en parantes i sammanhanget.
Postad 27 December 2009 - 00:34
Det är så extremt få som orkar hålla på med sån dynga så det är inget annat än en parantes i sammanhanget.
Så det är dynga för att du tycker det?
Man slutar aldrig att förundras.
Xda har förövrigt över 2 miljoner medlemmar. Om det nu kan kallas "extremt få" är jag tveksam till.
Dock är ju frågan om Xperia x10 kommer dyka upp där? Då den inte tillverkas av Htc.
Postad 27 December 2009 - 00:38
Så det är dynga för att du tycker det?
![]()
Man slutar aldrig att förundras.
Xda har förövrigt över 2 miljoner medlemmar. Om det nu kan kallas "extremt få" är jag tveksam till.
Dock är ju frågan om Xperia x10 kommer dyka upp där? Då den inte tillverkas av Htc.
folk vet helt enkelt inte vad dom pratar om, bara att ignorera... hur som helst, X10 kommer inte dyka upp där som egen kategori men var säker på att det dyker upp trådar där folk rootar den och skapar ROMS osv, inget är omöjligt nuförtiden, bara kolla Acer Liquid här tex:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=605442
Postad 27 December 2009 - 12:01
folk vet helt enkelt inte vad dom pratar om, bara att ignorera... hur som helst, X10 kommer inte dyka upp där som egen kategori men var säker på att det dyker upp trådar där folk rootar den och skapar ROMS osv, inget är omöjligt nuförtiden, bara kolla Acer Liquid här tex:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=605442
Som sagt, det antalet som håller på och "rootar" är försvinnande liten och det är inget en normal människa bryr sig om.
Köp den lur du tycker är bäst helt enkelt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * 
9 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?