non som vet om engelsk hadde stöd för svenska t9 ? eller tangentbordet ? och om det är någon mer än jag som har bokat från webhallen
jag har bokat på webhallen
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 18 November 2009 - 22:19
jag har bokat på webhallen Postad 18 November 2009 - 22:55
har mailat webhallen några frågor ska se vad dom svarar Postad 18 November 2009 - 23:10 ok lämna svar så fort du fått är du snäll Postad 18 November 2009 - 23:38
Skärmen är superfin men långt ifrån Min gamla telefon "omnia hd" som jag get till min fru, omnian har mycket bättre skärm
Postad 18 November 2009 - 23:45
Installera Kinoma grymt nice app. Lyssna på streamat från shoutcast (wlan eller HSDP) plus massa andra ställen bla youtube, lyssna på egen musik på mobben, bilder, film (dock ej divx/avi CP används till det). Mycket trevligt användargränssnitt också, give it a try finns i en freeware version också bara att ladda ner.
Postad 19 November 2009 - 01:33
2 frågor...
Kan man välja att man endast vill svara med hårdvaru knapparna och inte på skärmen? Youtube i HD? Postad 19 November 2009 - 02:31
hittar inte heller var man kan fylla i ägarinfo. Tänkte köpa coreplayer så behöver d
Postad 19 November 2009 - 04:29
Jag har idag en Omnia och ska byta mobil.
Funderar på denna eller Nokia N900. Jag gillar denna då den är stor och bra för mina stora händer. Men jag har en fundering kring andra program. Om jag tex skulle ladda ner Harpan och spela, skulle då programmet i sig vara "touchvänligt" med denna stora display? Harpan på min Omnia fungerar inte alls med fingrarna utan man måste ha pennan. Nu är just Harpan inte så viktigt utan jag använde det mest som en jämförelse. Postad 19 November 2009 - 04:43
har följt denna mobil ett bra tag och vad jag läst på dom flesta ställen är att det är absolut fingervänlig det ska vara extremt sällsynt att det behövs nån super precision för att trycka rätt . även för stora händer tydligen. som mina ^^ sen skadar ju inte prestandan i luren heller +friheten i windows mobile om man är bekväm med att det är mindre mobil mer windows .... pocketnow gav den 5/5 nån annan sida gav den 95% tekzilla dregla på den osv den ska inte göra någon utom ifanboys besvikna Postad 19 November 2009 - 05:08
Det låtar åt att jag skaffar en sån här.
Har varit nöjd med min Omnia som kört Windows. Men hur är det med ÅÄÖ? Måste man hålla in knapparna som med Iphonen för att få fram dessa tecken? Finns det ett vanligt T9 phonepad? Postad 19 November 2009 - 05:18
vad jag vet så ska det finnas vanliga telefon upplägget och compact qwerty och full qwerty . det jag inte vet är om engelska versionerna har svensk t9 och möjlighet för åäö på full qverty annars är engelska rommen i allafall att man håller in tex a och drar till å ... hoppas att jag får en svensk spelar igentligen ingen roll men för 7k så vill man ju ha svenska ps scriebr eller vad det heter där man skriver bostaven å den känns igen finns inte då det ej finns någon stylus för hd2 dom här täcker dom mesta frågorna kring hd2 grymt bra sida http://pocketnow.com/review/htc-hd2 The HD2 lives up the hype. It's fast, gorgeous, a joy to use, and attracts attention wherever it goes. It's fantastic to finally see the usability of a capacitive touchscreen married with the power of Windows Mobile. Never have I given a device a 5/5 rating, but the HD2 absolutely deserves it Redigerat av Unregistered5e477522, 19 November 2009 - 05:27. Postad 19 November 2009 - 06:16
Men om jag köper från en svensk sida så borde man väl få en svensk?
Jag vill inte ha någon engelsk Postad 19 November 2009 - 07:19
Det som gör stt den blir fingerfriendly är att man kan zooma med fingrarna och det måste man göra på vissa aplikationer annars är det svårt. Programet blir nog som på omnian med skilnaden atta man kan zooma var som helst.
Man måste hålla knapparna för att få ÅÄÖ om man väljer fullständig QWERTY men om man väljer kompakt qwerty fins de på tangentbordet och det Finns ett vanligt T9 phonepad. Finns också ett tangentbord som heter Fingerkeyboard som har ÅÄÖ. Jag hade den i min HD men har inte testat på minHD2 än men eftersom det är samma skärmupplösning (800*480) måste nog fungera.
Jag köpte från katshins och den är svensk. Mobilen är det bästa jag nånsin haft. Obeskrivligt!! Här är två bilder med flash och utan. Vad tycker ni? Bifogad fil(er)Postad 19 November 2009 - 08:20
Ser att noyes har konto här
Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 19 November 2009 - 08:20. Postad 19 November 2009 - 09:44
Med Finger Keyboard kan du få dedikerade knappar till åäö. Vette tusan om den fungerar till HD2 men den har stöd för WVGA upplösning, vilket HD2 har. Kan vara värt en kik. Den är gratis också http://forum.xda-dev...ad.php?t=487677 Postad 19 November 2009 - 09:57
Då var den beställd. Bara att invänta. Får den nog i december skulle jag tippa på
Postad 19 November 2009 - 10:09
lägger ut en annons på blocket senare idag för den engelska versionen, måste bara leka mer med min åå se att allt funkar som den ska
jag säger bara wow, har väntat på den har dagen!! just ja, när det gäller owner info, så ställer man in det i sitt kontaktkort, tydligen ska det vara gamla owner info... annars får man gå in i registret och meka lite sen en snabb soft reset och man bör ha tillbaka inställningen har någon funderat på annat case, typ som detta? http://cgi.ebay.com/...E:X:AAQ:US:1123 Redigerat av br3nt, 19 November 2009 - 10:13. Postad 19 November 2009 - 10:11
grabbar, prova spelet electopia som kör på open GL ES 2.0, skön spel
Postad 19 November 2009 - 10:22
Till alla er som inte hittar ägareinfo, i den engelska manualen (som jag laddade ner från HTC. 11 dar till jag får min HD2) står det något om en kontakt som heter Me. Där skriver man in ägare infon. Så, kolla i manualen.
Postad 19 November 2009 - 10:48
Internet drar igång hela tiden. Stängt av alla automatiska uppdateringar men ändå kör det igång.
Postad 19 November 2009 - 10:49
Jag titade på den också i måndas, plånboken och mobilen på samma plats. Jag kanske skaffar den. Postad 19 November 2009 - 10:53 Du måste ändra till manuelt anslutning på det här: Vädret, twitter, Stocks,facebook. Postad 19 November 2009 - 11:01
vill bara säga att gamla spel såsom harpan inte kommer att fungera då de är gjorda för resistiva skärmar, eftersom HD2 har en kapacitiv så kommer det inte fungera. Likadant om HTC glömt att ta med någon inställning i deras nya gränssnitt så att man måste gå in i windowsgränssnittets inställningar. Då dessa inte riktigt stödjer skärmen på hd2 så kommer det bli väldigt svårt att pricka rätt. Därför de gamla spelen bortplockade, bubble breaker och harpan, då de inte går att spela.
Postad 19 November 2009 - 11:14
Fast dom är inte helt bortplockade. Saxat från en grym tråd på XDA-developers:
1. Enable Hidden Default Games Go to the Windows directory and copy bubblebreaker.exe and solitaire.exe to the games folder in Windows\Start Menu. Make sure to unhide system files. Jäkligt mycket annat nyttigt i den tråden.. Jag har iofs inte någon HD2 ännu, så dom kanske funkar skitdåligt som Oskala säger. Någon får väl prova och berätta för oss andra... Postad 19 November 2009 - 11:16
I går kunde jag sätta telefonknappsats i meddelanden, men nu hittar jag inte hur man gör. :S Hur får man på den?
Postad 19 November 2009 - 11:16
Gjort d redan. Tagit bort aktier och twitter har jag inte ens installerat kontoinställningar på. Vädret uppdateras var 12e timme. Postad 19 November 2009 - 11:21
HD2 har inte stöd för open GL. Den har dock en bauta processor, så den behöver det inte Postad 19 November 2009 - 11:27
å det spelet hittar man var? E det hemligt så PMa mig. Gärna nåra fler spel....
Postad 19 November 2009 - 11:29
@Janne303
Om det är mitt inlägg du syftar på så är det bättre att du följer länken och kollar där hur man gör. Men några fler spel tror jag inte att det finns... Postad 19 November 2009 - 12:01
Cpu är inte allt, Gpun är viktigare för spel, mycket viktigare Postad 19 November 2009 - 13:19
Enda minuset med mobilen är ju att det inte finns nåra spel. Typ bara massa konstiga "brädspel" Vill ha lite mer 3D spel typ som det nån tipsa om ovan.
Postad 19 November 2009 - 13:45
Jag vill också ha.
Beställde från CDOn då det stod att dom skulle få in den 17:e, men nu verkar det inte som att jag får den förrän den 30:e. :/ Postad 19 November 2009 - 13:48
Någon som har testat någon emulator för spel eller vet om det kommer att fungera?
http://www.youtube.c...h?v=Qtci0jXE294 FpseCE 0.10 flyter på ganska bra i TG01, förhoppningsvis kan det fungera på HD2 också.. Postad 19 November 2009 - 14:16
Ärligt vart ligger simmanager egentligen på telefonen. Vet att jag sett ikonen en gång men kan inte hitta den igen.
Postad 19 November 2009 - 14:51
Här kör dom då open gl
http://www.mobiletec...es-stress-test/ Electopia kör ju openGL ES 2.0 This is one of the worlds first WVGA OpenGLES 2.0 games developed specifically for Qualcomm's Adreno 200 graphics core by Southend and Qualcomms Advanced Content Group. This next generation game edit men de verkar ändå va nå lurt We know the limitations HTC has placed on the HD2 but not paying for the libraries required to make use of GLES 2.0 hittade detta på xda när ja googlade lite snabbt... Redigerat av moparman, 19 November 2009 - 14:57. Postad 19 November 2009 - 14:54
Jo, sant sant
Tror det ska finnas ett najs spel på SE hemsida till X1:an. X-nånting heter den.. Postad 19 November 2009 - 15:11
Det senaste beskedet är just att det preliminärt kommer en leverans den
30/11. Tyvärr har vi inte fått något besked på hur många det blir, det finns en risk att tillgången blir blir dålig på dom första leveranserna. Det skall vara den svenska versionen vi får in webhallen Postad 19 November 2009 - 15:13
Känns inte mobilen väldigt stor? Jag menar, skärmen verkar ju vara gigantisk! Sitter och kollar på nya mobiler och HD2:an är ju VÄLDIGT intressant, men jag blir lite avskräckt av storleken. Jag har ju gärna mobilen i jeansfickan om vi säger så.
Postad 19 November 2009 - 15:25
den sägs vara förvånansvärt smidig ska gå att ha i en byxficka .... men vill man verkligen det Postad 19 November 2009 - 15:28
Här är några bilder på spel och en jämförelsekort på HD och HD2.
Jag kan ladda upp spelen om nån vill ha. Bifogad fil(er)Postad 19 November 2009 - 15:30
PM? Postad 19 November 2009 - 16:02
nån av er som fått eran provat garmin med skogskartorna på den ? hur flyter det
Postad 19 November 2009 - 16:30
Någon som lagt in Tomtom på sin Swe HD2?
Efter att jag gjort det slutade BT att fungera, 2 av bt filerna byts tydligen ut. någon annan som råkat ut för det? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |