* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
1521 svar till detta ämne
Postad 10 January 2010 - 19:19
fegga
-
fegga
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har löst mitt genom att koppla med komponent för att få ut 720p istället. Antar att det får vara så tills jag köper ny TV men det är ju väldigt lustigt att den inte kan tvinga upplösningen på en skärm, och även att den meddelar att den skickar ut 720p via HDMI men sen så gör den inte det.
Allt funkar underbart nu och ljudet är det bästa, helt otroligt
Ett annat problem är att den lägger externa undertexter (srt) för högt upp i bilden, hoppas detta fixas med en uppdatering eftersom inbakade textfiler i tex mkv ligger bra
Sedan så spelar den inte en fil med xvid kodning och ogg ljud trots att den ska kunna göra det...
Hoppas allt detta löser sig, det är inga svåra problem lixom xD
Postad 10 January 2010 - 19:38
Unregistered1821
-
Unregistered1821
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
DVD-filmer har slutat att fungera för mig, både iso och img. Det fungerade för någon dag sen och blueray-filmer funkar fortfarande med surroundljud (DTS/DD). Jag har en hdmi-kabeln från WDLive till min av-reciver och en till hdmi-kabel från recivern till tv. Behöver man kanske köra med en optisk kabel till recivern för att spela upp DVD-filmer? Nu får jag bara upp en svart ruta när jag startar en dvd-film.
Jag hade exakt samma problem. När jag bläddrade igenom olika ljudkällor på en iso-fil så blev det plötsligt svart och det spelade ingen roll vilken iso-fil jag spelade upp efter det - alla var svarta. Lösningen? Gör en reset av enheten i menyn, sedan fungerar det galant igen - ett tag. Jag provade idag att uppgradera firmware så får vi se om problemet försvinner. Det är andra som också haft det här problemet har jag förstått så WD borde ju förhoppningsvis känna till det. Har din Reciever "HDMI-pass through" skickar den bara vidare ljudsignalen i HDMI. Vill du använda 5.1-ljud måste du komplettera med en ljudkabel, förslagsvis den optiska.
Redigerat av Unregistered1821, 10 January 2010 - 19:40.
Postad 10 January 2010 - 20:37
Unregisteredbd8730fe
-
Unregisteredbd8730fe
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Min WD-live spelar inte upp srt-filerna från min nas! (ReadyNAS duo), allt annat funkar utmärkt.. det enda som saknas är ju genvägar och webradio =/
Någon som har en aning om vad fan man ska göra för att få in texterna? Får bara fram texterna som är "inbyggda" i mkvn...
Går du via "Media server" eller "Network share"? Har också ReadyNas Duo och jag måste gå via "Network share" för att få det att fungera.
Postad 10 January 2010 - 23:03
Zeroiq
-
Zeroiq
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hur ändar man upplösning? Hittar inget val i menyerna..
Postad 11 January 2010 - 11:44
mtz70
-
mtz70
-
Användare
-
-
110 inlägg
Upptäckt ett skumt problem. Jag hittar numer min network share från stationära datorn hela tiden via det trådade nätverket. Förutom när jag har min bärbara dator igång och den ansluter till det trådlösa nätverket. Då ser jag bara den bärbara i network share, den stationära försvinner. Ngn mer som har detta problem? Kopplar jag ner den bärbara och startar om WDTV Live så ser jag stationära igen under network share.
Jag har samma samma problem. Kör Win7 på min bärbara och den är med i en domän(min jobbdator). Har du hittat nån lösning?
Postad 11 January 2010 - 16:00
BoL79
-
BoL79
-
Användare
-
-
230 inlägg
Funderar på att köpa denna mediaspelare.
En fråga dock: Spelar den upp Windows 7 Mediacenter filer (wtv)?
Alternativt dvr-ms filer då man enkelt kan konvertera till detta från wtv.
Om den klarar detta fixar den då även undertexter?
I mediacenter i Windows 7 kan man koppla på och av undertexter, så informationen finns där i alla fall. Undertexter verkar även finnas kvar när man konverterat till dvr-ms.
Postad 12 January 2010 - 05:45
Jodde
-
Jodde
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Fattar inte att folk kan lägga så mycket pengar på kablar för digital överföring på så korta avstånd. En analog kabel, tex SCART är en anna femma dock... Men NEJ, du får definitivt inte bättre bild av att lägga mer pengar på en HDMI-kabel. Om den var 20meter kanske, eller 100, vad vet jag men det är digital överföring, du får knappast något enda bitfel någonsin (som då kan korrigeras) på så korta avstånd...
Tack, alla experter (bla. en lärare i digital signalteknik på KTH) jag talat med säger samma sak. Det måste vara helt sjuk avans på kablarna. Kolla in dealextreme.com utbud av billiga HDMI prylar (kablar, adaptrar,repeaters, vinklar m.m) , fri frakt dessutom!
Postad 12 January 2010 - 08:00
micjac
-
micjac
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej
Skall köpa en WD och har några frågor som ni som har har en sådan kanske kan hjälpa mig med.
Jag har tänkt att köra den trådlöst (då jag har routern på bottenvåningen och tvn på övervåningen samt att resten av datorerna körs trådlöst) och läst om det i tråden och för en del verkar det funka och för en del inte?!
Men hur gör ni när ni kopplar in den trådlöst, är det bara att stoppa in den trådlösa stickan i USB-porten och sedan köra via menyn på WD och konfigurera, eller måste man installera några drivrutiner först via en CD (brukar ju vara med en sådan när man köper ett trådlöst USB-nätverkskort)??
Ni som har fått det att fungera, funkar det bra?
mvh
Micke
Postad 12 January 2010 - 08:19
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Jag har samma samma problem. Kör Win7 på min bärbara och den är med i en domän(min jobbdator).
Har du hittat nån lösning?
Nej, har tyvärr inte hittat ngn lösning. Senast igår inträffade det igen. Har dock inte googlat så hårt på det heller. Ingen annan som vet ngn lösning?
Postad 12 January 2010 - 08:38
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Ngn som har testat nya firmwaren 1.01.17 och sett om det förbättrat något? http://www.wdc.com/w...ly=wdfwdtv_live
Postad 12 January 2010 - 12:00
Unregistered451ec1c9
-
Unregistered451ec1c9
-
Användare
-
-
102 inlägg
Vågar man prova att uppgradera över nätverket eller är det säkrare via USB Minne?
Nu när jag äntligen fått den att fungera vill man inte "Bricka" den...
Ska prova ikväll när jag kommer hem.
MVH
Dunet
Postad 12 January 2010 - 14:13
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Ngn som har testat nya firmwaren 1.01.17 och sett om det förbättrat något?
http://www.wdc.com/w...ly=wdfwdtv_live
Jag uppgraderade igår. Märker ingen skillnad. Några poster upp här beskriver jag att jag fick problem med svart bild på ISO-filer, det finns inte längre men om det beror på att jag startat om burken ordentligt eller uppgraderingen vågar jag inte svara på. Dunet >> Det var inga problem att köra via nätverk igår (inte tidigare heller).
Redigerat av Unregistered2956b483, 12 January 2010 - 14:15.
Postad 12 January 2010 - 19:26
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Går du via "Media server" eller "Network share"? Har också ReadyNas Duo och jag måste gå via "Network share" för att få det att fungera.
märkte det med att man var tvungen att gå via network-share.. dock börjar det hacka efter ett tag om jag kör där... ska tydligen bero på samba-protokollet (windows-utdelning)... så jag får lägga ihop SRT-filer med MKV i ett program som heter mkvmerge...
Postad 13 January 2010 - 00:55
Henrikgud
-
Henrikgud
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
för er som har problem med win7 har ni testat det som står här: http://wdtvforum.com...hp?topic=3655.0testa även regedit shiten det va det som gjorde det sista för att få ordning på min burk med WDTVn As someone else mentioned, I also used this reg hack that I pulled from this site. I'll put it in the video when I rerecord the audio.
Registry Hack Windows 7 for WDTV Live
1. Navigate to the following location in the registry editor. MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa\ 2. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1' 3. Double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0' 4. Navigate to the following location in the registry editor: MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer \Parameters 5. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0'
Redigerat av Henrikgud, 13 January 2010 - 00:56.
Postad 13 January 2010 - 10:27
mtz70
-
mtz70
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ngn som har testat nya firmwaren 1.01.17 och sett om det förbättrat något?
http://www.wdc.com/w...ly=wdfwdtv_live
testa det i går, sd och musikmtrl fungerar numera utan att hacka... HD fungerar bättre men hackar fortfarande. Vet dock inte om de beror på firmwaren eller om det beror på att jag hade en nyomstartad server. Får fortfarande felet att det inte finns nå media i en katalog, trots att de finns mtrl i katalog. någon annan som har testat? edit: hade ingen win7 dator i nätverket vid testet
Redigerat av mtz70, 13 January 2010 - 10:28.
Postad 13 January 2010 - 12:38
Unregistered0a3e2b6b
-
Unregistered0a3e2b6b
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Är helt ny på WD-TV sedan i går. När jag startade den ville den uppgradera och då kom 1.01.17 ner.
Hade dagen innan testat Netgear EWA2000, men till den måste jag koda om mina mts filer, annars var den mycket bra, med svenskt gränssnitt. Bättre tycker jag än WD-TV.
WD-TV med 1.01.17 tycker jag fungerar bra, kör mot Netgear och Thecus NAS.
Men jag höll på att ge upp ganska snart i går, för jag fick samma fel som annan användare, inga mappar hittades, men efter omstart fanns de där.
Enda konstiga som jag märkt är de väldigt enkla valen man har vad gäller ljudet.
Det finns bara Stereo eller Digitalt att välja på, man skall tydligen använda Digitalt vid Toslink och HDMI.
När filmer börjar kommer det upp under någon sekund "1/1 Audio channel AC3", men det står PCM på förstärkaren!
AC3 skall väl vara Dolby Digital, så det är väl OK ändå, men på inställningar borde man få flera val tycker jag!
Postad 13 January 2010 - 16:56
blacky82
-
blacky82
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag hade exakt samma problem. När jag bläddrade igenom olika ljudkällor på en iso-fil så blev det plötsligt svart och det spelade ingen roll vilken iso-fil jag spelade upp efter det - alla var svarta.
Lösningen? Gör en reset av enheten i menyn, sedan fungerar det galant igen - ett tag. Jag provade idag att uppgradera firmware så får vi se om problemet försvinner. Det är andra som också haft det här problemet har jag förstått så WD borde ju förhoppningsvis känna till det.
Har din Reciever "HDMI-pass through" skickar den bara vidare ljudsignalen i HDMI. Vill du använda 5.1-ljud måste du komplettera med en ljudkabel, förslagsvis den optiska.
Antar att min reciver (Marantz 1501) har hdmi-pass through eftersom det räcker med en hdmi-kabel för att få 5.1-ljud. Det funkar nu igen i alla fall
Postad 13 January 2010 - 21:19
LammHolt
-
LammHolt
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det där med att ISO-filer slutar fungera om man spolat i dem t.e.x.
Det löses med att dra ur strömkabeln .( Norsk Reset )?
Stänga av och slå på den med fjärren löste inte problemet.
Detta gäller .ISO samt omdöpta .IMG till .ISO filer.
För mig och många andra så startar den om sig när man ska logga in på Youtube.
Det gäller tydligen konton skapade före -07.
Skapade nytt konto och nu funkar det att logga in.
Prisvärd sak måste jag verkligen säga.
Enda minuset hittils för mig är ju avsaknaden av meny på DVD ISO
Men det var ju för HD mtrl jag köpte den.
Postad 13 January 2010 - 22:00
Scrappy
-
Scrappy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Ingen annan som märkt att RÖDA färger blir väldigt röda och nästan lila-aktiga? Har testat på två tv-apparater med samma resultat.
Postad 15 January 2010 - 12:09
samuels3
-
samuels3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem att ljud bara kommer ur en högtalare, jag har ett par D'feldt audioengine som jag nu bara får ljud ur vänster högtalare. När jag använder kabeln från datorn har jag ljud ur båda. Vad kan det vara som jag gör fel? Kör 3.5 mm till 3.5 mm kabel.
Postad 15 January 2010 - 17:04
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Ingen annan som märkt att RÖDA färger blir väldigt röda och nästan lila-aktiga? Har testat på två tv-apparater med samma resultat.
Det är likadant på föregångaren. Dock verkar det som felet är lite mer svårbegripligt än så. Det är endast ett fåtal filmer jag har som visar detta fenomé.
Postad 16 January 2010 - 15:45
janlindgren
-
janlindgren
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag önskar enbart använda mig av möjligheten att kolla YouTube på min WDTV LIVE. Inga konstigheter typ NAS eller hemmanätverk. Det är lätt grejat, plugga i kablen och kör säger ni då....Jovisst, om jag hade den möjligheten. Men nu är det så att mitt trådlösa modem står grymt långt bort och knasigt till. Då säger ni, plugga in en WiFi-dongle i USB-porten och kör. Jo men den vill jag ju ha till mina externa HD:n, två styckken, en på 1TB och en på 1.5TB.
Min fråga blir då:
Finns det någon, typ WiFi USB-dongle fast för ethernet-port?
Kan jag på något sätt koppla upp min WDTV på mitt trådlösa nätverk utan att använda en av USB-portarna`?
Kan jag använda en USB -hubb och köra båda externa HD på samma ingång i WDTV eller flippar den då`?
Tacksam för svar!
/J
Postad 16 January 2010 - 16:38
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag önskar enbart använda mig av möjligheten att kolla YouTube på min WDTV LIVE. Inga konstigheter typ NAS eller hemmanätverk. Det är lätt grejat, plugga i kablen och kör säger ni då....Jovisst, om jag hade den möjligheten. Men nu är det så att mitt trådlösa modem står grymt långt bort och knasigt till. Då säger ni, plugga in en WiFi-dongle i USB-porten och kör. Jo men den vill jag ju ha till mina externa HD:n, två styckken, en på 1TB och en på 1.5TB.
Min fråga blir då:
Finns det någon, typ WiFi USB-dongle fast för ethernet-port? Kan jag på något sätt koppla upp min WDTV på mitt trådlösa nätverk utan att använda en av USB-portarna`? Kan jag använda en USB -hubb och köra båda externa HD på samma ingång i WDTV eller flippar den då`?
Tacksam för svar!
/J
Jovisst kan man det... Det du behöver är en Router som går att Bryggkoppla till ditt trådlösa modem. Vet inte på rak arm vilka som går att göra så med "out of the box", men en billig Linksys WRT54GL som kör DD-WRT kan det. Sen kopplar du WDTV'n till Linksysen via ethernetporten... På så sätt har du skapat en WiFibrygga. Finns rena Bryggor också som tex WET610N som du hittar på Dustin o liknande.
Postad 16 January 2010 - 18:54
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Yes har äntligen lyckats få i gång networkshare i W7 x64!!!
Men uppdaterade till ny software idag och då var det kört igen, (allt som kapten Haddok i Tintin brukar säga).
Det liknar skit..............jo SMB funkar fortfarande för min HTPC med XBMC så det är inte W7 fel. eller?
Redigerat av Bumpa Berra, 16 January 2010 - 18:54.
Postad 17 January 2010 - 02:11
Unregistered204d2313
-
Unregistered204d2313
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Finns det någon, typ WiFi USB-dongle fast för ethernet-port? Kan jag på något sätt koppla upp min WDTV på mitt trådlösa nätverk utan att använda en av USB-portarna`? Kan jag använda en USB -hubb och köra båda externa HD på samma ingång i WDTV eller flippar den då`?
Jag skulle rekommendera dig att köra via elnätet istället. Mycket mindre krångel (bara stoppa in adaptern i nätet och in med ethernetkabeln) samt mycket snabbare och stabilare uppkoppling än med Wi-Fi! Jag kör en 200Mbps adapter mellan min WDTV Live och mIn D-Link DIR-855 router och 1080p mkv filmer streamas helt stabilt! Typ detta kit - https://www.prisjakt...kt.php?p=485350
Redigerat av Unregistered204d2313, 17 January 2010 - 02:13.
Postad 17 January 2010 - 13:08
pauljarn
-
pauljarn
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej, ursäkta denna nybörjarfråga. Hur svårt är det att ansluta WD live till en dator? Kan man koppla en nätverkskabel mellan WD live och direkt i datorn? eller behöver man nått mer?
Postad 17 January 2010 - 18:02
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hej, ursäkta denna nybörjarfråga. Hur svårt är det att ansluta WD live till en dator? Kan man koppla en nätverkskabel mellan WD live och direkt i datorn? eller behöver man nått mer?
Det går bra, eventuellt behöver du en korsad nätverkskabel. Osäker på om WD har Auto MDI/MDIX. Har du en hub/switch mellan så är det inga bekymmer alls.
Postad 17 January 2010 - 22:32
janlindgren
-
janlindgren
-
Rookie
-
4 inlägg
Jovisst kan man det... Det du behöver är en Router som går att Bryggkoppla till ditt trådlösa modem. Vet inte på rak arm vilka som går att göra så med "out of the box", men en billig Linksys WRT54GL som kör DD-WRT kan det. Sen kopplar du WDTV'n till Linksysen via ethernetporten... På så sätt har du skapat en WiFibrygga. Finns rena Bryggor också som tex WET610N som du hittar på Dustin o liknande.
Jag skulle rekommendera dig att köra via elnätet istället. Mycket mindre krångel (bara stoppa in adaptern i nätet och in med ethernetkabeln) samt mycket snabbare och stabilare uppkoppling än med Wi-Fi! Jag kör en 200Mbps adapter mellan min WDTV Live och mIn D-Link DIR-855 router och 1080p mkv filmer streamas helt stabilt!
Typ detta kit - https://www.prisjakt...kt.php?p=485350
Tack som fasen, jag provar inom kort. /J
Postad 18 January 2010 - 09:14
janlindgren
-
janlindgren
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har uppdaterat mig till en Live från den första WDTV:n.
Trivs grymt bra med spelaren men en fråga. På WDTV 1 kunde man forsätta se vidare på filmen där man stoppade den. När jag sedan startar filmen fick man frågan om man ville titta vidare där mans slutade. Detta verkar inte funka på min nya WDTV LIVE...nån som vet varför???
/J
Postad 18 January 2010 - 09:16
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Jag har uppdaterat mig till en Live från den första WDTV:n.
Trivs grymt bra med spelaren men en fråga. På WDTV 1 kunde man forsätta se vidare på filmen där man stoppade den. När jag sedan startar filmen fick man frågan om man ville titta vidare där mans slutade. Detta verkar inte funka på min nya WDTV LIVE...nån som vet varför???
/J
På min Live fungerar det så iaf, att man får en fråga om man vill fortsätta?
Postad 18 January 2010 - 15:11
tolchock
-
tolchock
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hej allihopa! Jag har fått ett problem med min WD TV live, tänkte höra om någon varit med om nåt liknande. Det är så att när jag startar min box så startar den upp.
Jag hittar hårddisken som är inkopplad men problemet är att boxen är så långsam. Dessutom hänger den sig så att man inte kan göra något, kan inte använda fjärrkontrollen och inte flytta markören.
När den hänger sig har jag inget annat val än att resetta boxen. En film kan spelas men jag kan inget göra med fjärren. Varken stänga av eller gå in i meny eller nånting. Nån som har något tips på vad det kan vara?
Redigerat av tolchock, 18 January 2010 - 15:12.
Postad 18 January 2010 - 15:13
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tack som fasen, jag provar inom kort.
/J
Kanske kan vara på sin plats att upplysa om att både WiFi och HomePlug har sina begränsningar när det gäller att strömma krävande material (läs 1080p primärt). Oavsett lösning så krävs en relativt störningsfri miljö. En del får det att funka med enkla Routrar som klara 54G, andra behöver en ny N-router. Samma sak med HomePlug där en del får det att funka klockrent medan andra aldrig får till det ens med låga hastigheter (ofta pga kraftiga störningar på elnätet eller att uttagen ligger på olika faser i huset). Enda vägen framåt är att testa... öppet köp eller i alla fall möjligheten att byta är inte så dumt...
Postad 18 January 2010 - 19:21
bitnever
-
bitnever
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Tjenis
klarar hd live att driva en extern 2,5 hd ? vilken i så fall.
nästa fråga
någon som vet hur man får hd live att spela upp 2st skivor i följd
ex filmnamn.cd1.avi filmnamn.cd2.avi
Postad 19 January 2010 - 08:23
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Föregångaren klarar båda dina frågor så då skall nog live klara detta också.
Postad 19 January 2010 - 11:32
pauljarn
-
pauljarn
-
Rookie
-
6 inlägg
Nån som vet hur bra det går att spela upp HD-material (främst 1080p) som ligger på datorn? (då man använder nätverk och kabel mellan WD live och dator)
Postad 19 January 2010 - 15:37
Unregistered190ec6b1
-
Unregistered190ec6b1
-
Användare
-
-
136 inlägg
Postad 19 January 2010 - 23:21
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
Hej....Köpte den gamla modellen häromdagen(alltså inte live)...
.Den funkar kanon!
alla utom en 1080p film funkar...nämligen filmen Gamer1080p
igår så hackade den när jag hade på text....hacket försvann när man tog bort texten...
Verkar som maskinen inte orkade med filmen och texten samtidigt...
Kan nämna att jag provade den hos min bror som har en gammal popcorn där den funkade fint
Det är inget fel på filmen den flyter på utan hack i datorn...
Nån som vet om det är mer minne och kräm i live modellen? har inte lyckats hitta några specs för att kunna jämföra de två....
Borde ju vara lite andra komponenter i live modellen som gör den snabbare....
Vore kul om nån trevlig skäl kunde svara!
Postad 20 January 2010 - 00:15
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
Nu hittade jag att det är ett annat chip i live modellen....+ 512 i minne
Om popcornen klarade filmen på det gamla sigma chippet 8635 och 256 i minne så borde ju live modellen med nya chippet 8655 + 512 i minne fixa den filmen!!
Tur att jag köpte gamla modellen på eliganten bara att lämna tillbaka...NÖJD kundgaranti är bra!
Postad 20 January 2010 - 16:34
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
En snabb fråga....vad ska man ha för användarnamn och lösenord på networkshares??
media servers kommer man ju in på direkt...
Löste sig! glöm fågan
Redigerat av benq, 20 January 2010 - 16:42.
Postad 20 January 2010 - 18:45
pauljarn
-
pauljarn
-
Rookie
-
6 inlägg
En snabb fråga....vad ska man ha för användarnamn och lösenord på networkshares??
media servers kommer man ju in på direkt...
Löste sig! glöm fågan
Hur löste det sig? lämnar man det blankt??
Postad 20 January 2010 - 23:25
tvamatören
-
tvamatören
-
Rookie
-
2 inlägg
Finns det något sätt att se någon annan form av streamad media än YouTube, tex SVT Play? Någon som vet? För övrigt, tack för all kunskap!
Postad 21 January 2010 - 10:54
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Jag skulle rekommendera dig att köra via elnätet istället. Mycket mindre krångel (bara stoppa in adaptern i nätet och in med ethernetkabeln) samt mycket snabbare och stabilare uppkoppling än med Wi-Fi! Jag kör en 200Mbps adapter mellan min WDTV Live och mIn D-Link DIR-855 router och 1080p mkv filmer streamas helt stabilt!
Typ detta kit - https://www.prisjakt...kt.php?p=485350
Det är bara ren tur om man har tillräckligt bra elnät för att det ska fungera. Vi har en nybyggd villa och när jag testade med Elnätsaddapter(200Mbps) fick jag hackande bild på kabeltv'n, försökte jag streama mellan datorn och min mediatank blev det extrema laddningstider (minuter) och sen visade den frame by frame. När jag pratade med butiken (även med dlink direkt) jag köpt adaptrarna hos sa de att allt hängde på elnätet i huset, och jag påpekade att det var helt nytt, så ryckte han mest på axlarna o sa att så kan det bli. Så jag fick returnera dem. MEN, fungerar det så är det riktigt bra antar jag.
Postad 22 January 2010 - 16:24
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
Hur löste det sig? lämnar man det blankt??
Fick sätta lösenord på min profil på datorn....då funkade det direkt!
Postad 27 January 2010 - 10:59
Unregistered0103948e
-
Unregistered0103948e
-
Användare
-
-
226 inlägg
En snabb fråga...
Har försökt söka mig till detta samt varit in på WD hemsida....men hittar inget om ISO samt IMG stöd.
Har varit sugen på WD mediaspelare länge nu...
Men kan någon klargöra för mig vilka av WD spelare som klarar av ISO samt IMG uppspelning. Hela ens videokollektion består ju till 90% av det.
Tack på förhand
Postad 27 January 2010 - 13:26
norda83
-
norda83
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Då va den beställd!
Måste prova en sån här jag med
Postad 27 January 2010 - 15:09
pauljarn
-
pauljarn
-
Rookie
-
6 inlägg
Har ett litet problem. Har Wd live kopplad med hdmi-kabel till tvn (en samsung ps50b455). Jag får inget ljud på tvn när jag spelar material med DTS eller Dolby digital och då WDs ljudinställning är satt till digital. Med stereo inställt på wdn funkar tvns ljud. Men varför funkar inte det med digital-inställning? (tvn klarar dolby digital från dvdspelaren, och från comhems hd-kanaler)
Redigerat av pauljarn, 27 January 2010 - 15:10.
Postad 27 January 2010 - 22:10
Mr. Smith
-
Mr. Smith
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Vad tror ni kommer jag kunna trådlöst streama x264 högupplöst från min iMAC via min AirPort Extreme till en WD TV Live utrustad med en Belkin Wireless N+ USB Adapter
???????????
Postad 28 January 2010 - 15:13
Unregistered0a3e2b6b
-
Unregistered0a3e2b6b
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ang. ljudinställningar i WD-TV
På WD-supporten skriver de en hel del om detta.
Jag har inte lyckats förstå att de svarat så man begriper.
Hos mig blir AC3 filer PCM i förstärkaren.
Postad 28 January 2010 - 18:37
benq
-
benq
-
Användare
-
-
138 inlägg
Har ett litet problem. Har Wd live kopplad med hdmi-kabel till tvn (en samsung ps50b455). Jag får inget ljud på tvn när jag spelar material med DTS eller Dolby digital och då WDs ljudinställning är satt till digital. Med stereo inställt på wdn funkar tvns ljud. Men varför funkar inte det med digital-inställning? (tvn klarar dolby digital från dvdspelaren, och från comhems hd-kanaler)
Samma för mig med! jag tippar på att när man ställer in på digital så skickar den bara signaler från den optiska utgången...därför blir det inget ljud i tvn En snabb fråga...
Har försökt söka mig till detta samt varit in på WD hemsida....men hittar inget om ISO samt IMG stöd. Har varit sugen på WD mediaspelare länge nu... Men kan någon klargöra för mig vilka av WD spelare som klarar av ISO samt IMG uppspelning. Hela ens videokollektion består ju till 90% av det.
Tack på förhand
Bara att döpa om alla filer .iso så funkar det hur bra som helst.....Tyvärr så får man ingen dvd meny i wd....fråga mig inte varför....
Postad 28 January 2010 - 22:17
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Var o hämtade min idag, kopplade in den med hdmi'n startade den o får ingen bild alls.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|