Halo: Reach (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(20)
|
99:- | |
Halo: Reach - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Halo: Reach - Legendary Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB - Halo Reach Collector Edition 2010
(Spelkonsoler)
|
3
|
(3)
|
Inga priser |
Xbox 360 Slim (771 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 15 September 2010 - 14:22
Postad 15 September 2010 - 15:50
GT: Paixao89
Redigerat av Unregistered51cd73dc, 15 September 2010 - 15:51.
Postad 15 September 2010 - 15:54
har kört det en del online idag, riktigt roligt, första halo spelet jag äger.
ifall någon har lust att lira, adda gärna mig: Rolle90
ifall någon redan har Live och inte ska använda sina två dagar så tar jag gärna koden i ett PM hehe
Postad 15 September 2010 - 17:27
MS känner till och jobbar med problemet: "We are aware of the issue and are quickly working to resolve it,"
Så ni vet
Postad 15 September 2010 - 18:02
Har spelat klart campaign och sköt 971 st Covenants på ett makabert och trevligt sätt, kört Xbox Live online på diverse banor, campaign, arena, competetive, firefight, custom, ja det finns många varianter av banor i respektive val man gör, som ta flaggan samla på skallar, headshots osv, det är hur roligt som helst och sammanfattningsvis kan man säga att Reach fuländar Halo serien med en rejäl bra tekniskt bild och ljudmässigt milstolpe i spel branschen, att den satte rekord under spelets första… Läs hela 24 speltimmar när den passerade Halo 3 är ingen överraskning.
Online favoriten så här långt är Forge World där man går en match i Big Team Battle med två stora lag mot varandra.
Jetpack är en mycket trevlig att köra, man kan komma rätt högt upp i luften och kan lätt komma upp på tak och broar utan problem.
Ett måste köp för Halo diggare. Och för bara 299kr så får man inte ett bättre spel rekommenderas till alla som gillar FPS och missar ni den här får ni faktiskt skylla er själva!! :-)
All statistik om antal minuter som vapen användning och annat kul kills/deaths ratio m.m. finner man genom att söka på sin gamertag hos:
WWW.Bungie.net
Postad 15 September 2010 - 18:55
Förresten skrev dom att av deras recencion på Reach har slagit trafikrekord, så det lär vara rätt många intresserade av det här underbara spelet
Postad 15 September 2010 - 19:15
Jag vill spela kampanj NUUUUU!Påminner om Gamertagtråden!
Och jag loggar själv in nu, men hoppet uppe om lite kampanj
Postad 15 September 2010 - 19:41
Detta kan jämföras med Halo 3 som hade 4.9 miljoner
Förnärvarande ser spellistorna så här kl. 20.35 svenskt tid, (vilket lär förändras när amerika går in mot kväll, det är ju kl 14.35 därborta i N.Y t.ex)
TEAM SLAYER 67,807 Players
TEAM OBJECTIVE 5,115 Players
MULTI TEAM 4,473 Players
BIG TEAM BATTLE 20,323 Players
INVASION 22,769 Players
FIREFIGHT 13,812 Players
SCORE ATTACK 1,611 Players
TEAM ARENA 10,016 Players
DOUBLES ARENA 6,679 Players
För att inte nämna den kommande helgen när samtiga kosnoler som har silver konto och internet anslutning får chansen att helt fritt och gratis spela Xbox Live Gold under 3 dagar, så länge de spelar Reach så att säga
Postad 15 September 2010 - 20:53
Alltså, det är jättebra att man kan boota folk som teamkillar men det behöver nog en viss justering...
Firefight, sniper mode. Jag rockar loss med snipern hela banan. Fem fiender kvar. En elite som anfaller taket där jag och en till står. Innan han hinner slakta oss med svärdet no-scopar jag ett headshot på eliten. 4 kvar som står bakom en byggnad. Jag ser att de börjar springa runt byggnaden. Siktar in mig. BEWM. 3 kvar. BEWM. 2 kvar. BEWM. 1 kvar vilket motsvarar hur många skott som är kvar i magasinet. Den siste grunten kommer runt byggnaden. Trycker in avtryckaren. Då ställer sig miffot som är med mig på taket framför mynningen på mitt gevär. BEWM. Skärmen blir svart. 'You have been booted due to teamkilling'.
WHAT
THE
FUCK
?!?
Postad 15 September 2010 - 21:30
Postad 15 September 2010 - 21:49
Betrayal bestraffas hårt, oavsett ifall det är ett miffo oavsiktikt framför eller inte.
Jo, men en kill? Jag förstår att man kan bli kickad om man går helt vild och dödar nån två-tre gånger på raken.
Men att tappa min MVP bonus bara för att han begick självmord? Idioti.
Rage quittade Reach efter det. Tar itu med det imorgon.
Vi måste börja få ihop folk till en Legendary Campaign för övrigt.
Postad 15 September 2010 - 21:55
Jag är på!!!Vi måste börja få ihop folk till en Legendary Campaign för övrigt.
Postad 15 September 2010 - 22:13
Postad 15 September 2010 - 22:23
Postad 16 September 2010 - 00:34
Sätts det tillräcligt många mute på nån spelare så blir den tystad av Bungie
Halo Reach auto-mutes loudmouths
Game detects people who're muted regularly and saves everyone the trouble
Bungie has built a clever system into Halo Reach which looks out for players who are constantly muted by fellow gamers and, eventually, mutes them automatically.
We hate the racial homophobic slurs that the prepubescent Xbox Live crowd has deservedly earned a reputation for as much as you, and often we simply resort to cutting off all voice comms completely. Silence is bliss. But you needn't be so extreme in Halo Reach.
A Bungie rep has told Ars Technica: "We (Bungie) have added an "Auto Mute" mechanism that notices, warns, and eventually defaults players to being Muted when they enter games if they are muted by enough people over a period of time."
Nifty, innit?
They continue: "There's some other stuff in there to prevent cabals of players from maliciously muting, but you get the basic idea. It's better than a straight up voice ban as you can always un-mute a punished
teammate if you don't mind opening Pandora's box."
There's another option in the game, too. Go to: Start > Audio Video > Matchmaking Voice, and set the voice option to 'Team And Party'. That will let you hear people on your team for essential communication, without having to put up with the gloating of opponents that hate losing when you slaughter them so ridiculously.
Postad 16 September 2010 - 07:06
Man dödar lättare, men man dör också lättare. Melee-attacker bakifrån är grymt kul!
Sen är det ju en vanesak att flyga med jetpacks, använda armor och så vidare.
Sen så var det det här med lagg då med ja...gick åt h***te igår i varje match. Typ.
Postad 16 September 2010 - 07:13
Det är ju bara att inse fakta, gällande tidsbokningar, för min del...det funkar inte.
Postad 16 September 2010 - 07:18
Jag ägnade mig åt att försöka söva en 6 veckors bebis.
Det är ju bara att inse fakta, gällande tidsbokningar, för min del...det funkar inte.
Apology accepted.
Sitter själv där snart
Postad 16 September 2010 - 07:38
Postad 16 September 2010 - 08:34
Hoppade in i MikkoKs lobby för att lira lite MP, men de satt mest och idlade och petade sig i naveln.
Sånt här fungerar inte! Mer organisation!
(och vad gäller att söva barn, de somnar gott i knät när man lirar. Upptäckte det själv under Gear of War 2.)
Postad 16 September 2010 - 08:42
Hoppade in i MikkoKs lobby för att lira lite MP, men de satt mest och idlade och petade sig i naveln.
Sånt här fungerar inte! Mer organisation!
Styr upp något så hakar jag på i mån av tid, igår vart det mest "testa-på-rundor" för min del.
Kampanj kl 19.00 idag?
Idag är det kört, ska spela "på riktigt" ikväll, dvs trummor i vårt band.
Postad 16 September 2010 - 08:52
Jo, men en kill? Jag förstår att man kan bli kickad om man går helt vild och dödar nån två-tre gånger på raken.
Men att tappa min MVP bonus bara för att han begick självmord? Idioti.
Rage quittade Reach efter det. Tar itu med det imorgon.
Vi måste börja få ihop folk till en Legendary Campaign för övrigt.
Vi kör på ikväll, HELA kvällen tänkte vi. Jag och Micke lär ju hinna med sista uppdraget på normal innan du kommer online. Sen kan vi köra på med Legendary så länge vi vill, eftersom vi är lediga imorgon
Postad 16 September 2010 - 09:05
Du brukar kunna vara uppe rätt sent ändå ju
Jo, speciellt nu måste jag allvarligt rubba min sömncykel så jag lyckas sova på planet till Kina nästa vecka.
Postad 16 September 2010 - 10:07
Tro mig när jag säger att jag testade detta igår(och vad gäller att söva barn, de somnar gott i knät när man lirar. Upptäckte det själv under Gear of War 2.)
Resultatlöst. Darrande underläpp så fort det inte gungas lite
Postad 16 September 2010 - 10:08
Blir dödad hela tiden, att vinna en eldstrid 1on1 mot någon annan är ju bara att glömma. Att utföra en manöver, exempelvis hoppa utför en kant och vänta sig om för att skjuta är helt omöjligt. Visst, träning ger färdighet, men handkontrollen känns så otroligt begränsad.
Hur f----n gör man? Någon som har några konkreta tips för en riktig idiot?
Är så synd när spelet och spellägena känns riktigt trevliga i övrigt.
Postad 16 September 2010 - 10:17
Blir galen på kontrollen under multiplayermatcher!!!
Blir dödad hela tiden, att vinna en eldstrid 1on1 mot någon annan är ju bara att glömma. Att utföra en manöver, exempelvis hoppa utför en kant och vänta sig om för att skjuta är helt omöjligt. Visst, träning ger färdighet, men handkontrollen känns så otroligt begränsad.
Öva öva öva öva öva öva öv.......
Postad 16 September 2010 - 11:23
Postad 16 September 2010 - 13:17
Bara ni slipper nötter som springer framför bössan och kickar ut er från spelet.
Postad 16 September 2010 - 13:42
Postad 16 September 2010 - 13:53
Har blivit lite smått sugen på Reach...orsaken till att jag lade ner Halo 3 MP var att det inte fanns några som ville lira teamplay, tex. CTF, istället var det bara slayer, slayer och åter slayer. Hur är det med Reach?
Du får välja om du vill köra deathmatc (slayer, FFA, small/big teams) eller objective-based gamemodes (CTF, Bomb-nånting osv)
Detta väljer du innan du börjar söka alltså
Blir galen på kontrollen under multiplayermatcher!!!
Jag bytte kontrollen till att ha Melee på B, reload/action på RB, byta granater på X osv. Tycker det var jobbigt att jag misslyckades när jag försökte slå fiender med B som man alltid gjort förut...
Redigerat av Unregistered78af1102, 16 September 2010 - 13:54.
Postad 16 September 2010 - 14:15
Inte i ODST =/.Tycker det var jobbigt att jag misslyckades när jag försökte slå fiender med B som man alltid gjort förut...
Postad 16 September 2010 - 14:50
Kommer knappt ihåg hur det kändes första gången jag skulle spela fps på 360n. Men jag vet att jag kände mig jävligt handikappad. Det enda som hjälper är träning. Det positiva för mig var att jag tyckte att jag lärde mig ganska fort.Blir galen på kontrollen under multiplayermatcher!!!
Enda tipset jag har är väl att testa ändra sens. Börja lågt och lär dig sikta bra. Skit i att det tar tid att vända dig om. När du känner dig säker så gå upp ett steg eller två i sens och ge dig själv lite tid att vänja dig.
Det hela är bara en vanesak. När du lär dig handkontrollen så känns den absolut inte begränsad. Speciellt inte om man lär sig spela med högre sens.
Det är lite kul att se hur olika alla håller handkontrollen. Själv håller jag vänstertummens spets på vänsterspaken medans jag istället lägger högerspaken mitt på högertummen ungefär vid fingerleden. Och sen måste handkontrollen vila i knät liksom så jag är så avslappnad som möjligt. Alla har sin stil men det tar ju ett tag att hitta det som funkar.
Du skulle bara veta hur Ollieee lirar...
Postad 16 September 2010 - 14:59
Jag bytte kontrollen till att ha Melee på B, reload/action på RB, byta granater på X osv. Tycker det var jobbigt att jag misslyckades när jag försökte slå fiender med B som man alltid gjort förut...
Provade att byta till det igår. När jag tröttnade på att göra reload varje gång jag skulle meleea så bytte jag tillbaka. Men då meleeade jag varje gång jag skulle göra reload.
Blir bättre med Kinect, då den ser vad jag vill göra.
Postad 16 September 2010 - 15:38
Halo: Reach scores $200 million in 24 hours?
In terms of money generated on day one, Halo: Reach is the biggest entertainment launch of the year, eclipsing Toy Story 3, Iron Man 2 and Alice in Wonderland. The Xbox 360-exclusive title mad more money in the US in 24 hours than each of those movies managed on their opening weekends.
Microsoft has revealed that worldwide, on 14 September (the release day), the game generated a staggering $200 million in revenue, surpassing the franchise's own records, and the company's expectations: “‘Halo: Reach’ is the biggest game Microsoft has ever released, and its launch has already surpassed every game, movie and entertainment launch this year,” said Phil Spencer, corporate vice president of Microsoft Game Studios.
“Every major instalment has grown in scope and popularity, firmly cementing the ‘Halo’ franchise as one of the most popular entertainment properties in the world over the past decade.”
Indeed, the Guinness Book of World Records has officially hailed the Halo collection as the most popular videogames series of all time.
Of course, that may change in time though, as developer Bungie Studios and Microsoft have parted ways. Halo: Reach was the last game in the agreement between the two, and therefore the last episode in a distinguished franchise.
Postad 16 September 2010 - 18:17
Officiellt då
![]()
Halo: Reach scores $200 million in 24 hours?
In terms of money generated on day one, Halo: Reach is the biggest entertainment launch of the year, eclipsing Toy Story 3, Iron Man 2 and Alice in Wonderland. The Xbox 360-exclusive title mad more money in the US in 24 hours than each of those movies managed on their opening weekends.
Microsoft has revealed that worldwide, on 14 September (the release day), the game generated a staggering $200 million in revenue, surpassing the franchise's own records, and the company's expectations: “‘Halo: Reach’ is the biggest game Microsoft has ever released, and its launch has already surpassed every game, movie and entertainment launch this year,” said Phil Spencer, corporate vice president of Microsoft Game Studios.
“Every major instalment has grown in scope and popularity, firmly cementing the ‘Halo’ franchise as one of the most popular entertainment properties in the world over the past decade.”
Indeed, the Guinness Book of World Records has officially hailed the Halo collection as the most popular videogames series of all time.
Of course, that may change in time though, as developer Bungie Studios and Microsoft have parted ways. Halo: Reach was the last game in the agreement between the two, and therefore the last episode in a distinguished franchise.
Börjar bli lite tjatigt, tror de flesta har redan insett att spelet säljer bra och att den är populär.
Postad 16 September 2010 - 18:25
Dock är vi mitt i centrum av ett historiskt spel släpp och det är kul att få vara en del av den.Börjar bli lite tjatigt, tror de flesta har redan insett att spelet säljer bra och att den är populär.
Postad 16 September 2010 - 19:00
Dock är vi mitt i centrum av ett historiskt spel släpp och det är kul att få vara en del av den.
Historiskt? Visst, det säljer bra, och det är Microsoft största släpp men det gör det knappast historiskt.
Ge mig ett spel så kan jag spinna det så det verkar 'historiskt'.
För nån som kopierar så pass mycket pressreleaser så tycker man att du borde börja känna igen när PR-folket bara spinner...
Postad 16 September 2010 - 19:41
Postad 16 September 2010 - 19:44
ska till GBG på lördag hoppas någon el-g där har den inne
annars vet någon vilket pris MM tar för detta spel ?
Postad 16 September 2010 - 20:31
visst jag vill inte att det ska vara som cod, men att döda 2 i 1vs2 fight kan man glömma.
och har du inte ett fullt mag när du går in i en fight kan man inte ens döda en person med assaultrifle.
och vinner du 1-1 så har du aldrig fult liv och inte en chans att vinna nästa möte.
tog precis 1000 000 poäng i firefight.....mitt avtryckar finger mår inte bra just nu
Postad 17 September 2010 - 01:03
Provat SWAT?
Eller sniper slayer?
Drog precis ett dubbelt headshot i en sniperfight och sen en assasination på det
Postad 17 September 2010 - 10:12
Bizhop - inga dåliga ursäkter nu!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Xbox 360 Slim
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler