HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
2978 svar till detta ämne
Postad 14 mars 2010 - 15:21
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Så här står det på Telias sida:
"Få ut det mesta av din mobil med tjänsten Mobilsurf Alltid. Den är till för dig som vill surfa snabbt i mobilen, upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och samtidigt ha koll på vad det kommer att kosta. All typ av surf i mobilen ingår (inom Sverige) utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni, som inte är tillgängliga i detta erbjudande."
Vad innebär det egentligen? Hur definieras fildelning och ip-telefoni?
Postad 14 mars 2010 - 16:13
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Någon som vet om Swipe finns med svenskt tangentbord än? Hittar inget om det. Verkar riktigt smidigt tycker jag. http://www.youtube.c...h?v=bLwxIwMFzR4
Postad 14 mars 2010 - 16:37
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Någon som vet om Swipe finns med svenskt tangentbord än? Hittar inget om det. Verkar riktigt smidigt tycker jag. http://www.youtube.c...h?v=bLwxIwMFzR4
Slideit och Shapewriter finns i butiken,begge har har stöd för Svenska.Tror inte Swipe finns med Svenskt tagentbord
Postad 14 mars 2010 - 16:43
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Slideit och Shapewriter finns i butiken,begge har har stöd för Svenska.Tror inte Swipe finns med Svenskt tagentbord
OK, och dom fungerar på samma sätt?
Postad 14 mars 2010 - 16:49
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
OK, och dom fungerar på samma sätt?
Jepp,använder det dagligen.Tycker Slideit är ett hack bättre än ShapeWriter
Postad 14 mars 2010 - 16:58
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Jepp,använder det dagligen.Tycker Slideit är ett hack bättre än ShapeWriter
Tackar för tipps och åsikt. såg några klipp på youtube, verkar ju mer eller mindre vara samma sak alla tre. Men perfekt att veta att de finns med svenskt tangentbord.
Postad 14 mars 2010 - 17:51
Aramis_KD
-
Aramis_KD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag hoppas VERKLIGEN INTE att färgen är silver hos tre. För den är sjukt ful!!
Redigerat av Aramis_KD, 14 mars 2010 - 17:58.
Postad 14 mars 2010 - 18:18
samuels3
-
samuels3
-
Amatör
-
-
60 inlägg
man kan tydligen aldrig få allt, tänkt dig desire-specs i legend= mumma!
Redigerat av samuels3, 14 mars 2010 - 18:19.
Postad 14 mars 2010 - 18:29
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Kan hålla med om att silver inte alls är lika snygg. Ser mycket billigare ut. Kommer den till slut i flera färger får man säkert välja endå
Postad 14 mars 2010 - 18:42
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Har extremt svårt att välja mellan denna och HTC HD2.
HD2 är mycket snyggare i mitt tycke och har större skärm, men HTC Desire har Android och är lite billigare.
Vad tycker ni andra?
Postad 14 mars 2010 - 19:04
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Har extremt svårt att välja mellan denna och HTC HD2. HD2 är mycket snyggare i mitt tycke och har större skärm, men HTC Desire har Android och är lite billigare. Vad tycker ni andra?
I den här tråden sticker jag ut hakan och tror att de flesta kommer att säga att du ska köpa Desiren
Postad 14 mars 2010 - 19:06
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Har extremt svårt att välja mellan denna och HTC HD2. HD2 är mycket snyggare i mitt tycke och har större skärm, men HTC Desire har Android och är lite billigare. Vad tycker ni andra?
Själv skulle jag aldrig i hela världen köpa en mobil med Windows Mobile. Skulle kunnat ha den som jobbtelefon, kanske, men privat tror jag alla fördelar med Android är överlägsna, alla applikationer, och att det är snabbare. Uppdaters mer frekvent och är mycket mera utbrett.
Postad 14 mars 2010 - 19:06
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
I den här tråden sticker jag ut hakan och tror att de flesta kommer att säga att du ska köpa Desiren 
+1
Postad 14 mars 2010 - 19:15
völund
-
völund
-
Användare
-
-
147 inlägg
Jag undrar i vilken färg telefonen kommer? Står inget om färg på CDON där jag beställt men på TRE´s hemsida så står det att färgen är grå (ska tydligen vara så om man köper en från tre ) Hoppas på brun för min del ...
Postad 14 mars 2010 - 19:49
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Jag undrar i vilken färg telefonen kommer? Står inget om färg på CDON där jag beställt men på TRE´s hemsida så står det att färgen är grå (ska tydligen vara så om man köper en från tre ) Hoppas på brun för min del ...
Också lite nyfiken...den enda källa jag vet där det finns en grå är: http://www.flickr.co...157623591102916Har inte sett eller hört att någon annan sett en grå någon annanstans än på den bilden? Finns det ens grå på "riktigt" eller är den bilden fejk?
Postad 14 mars 2010 - 20:09
Aramis_KD
-
Aramis_KD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Den ska finnas i flera färger beroende på leverantör. Men jag har hört mig för nu och tre ska ha den bruna(svarta). Dvs samma som dom visar på hemsidan.
Postad 14 mars 2010 - 20:17
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Den ska finnas i flera färger beroende på leverantör. Men jag har hört mig för nu och tre ska ha den bruna(svarta). Dvs samma som dom visar på hemsidan.
Ok, låter ju inte helt klockrent så när man läser vad deras PR chef skriver: "Vi kommer att ha den i den mörkgråa färgen. Håller på att utreda om vi kan få in den i brunt också. Ni får veta så snart jag vet."
Postad 14 mars 2010 - 20:33
karan583
-
karan583
-
Rookie
-
9 inlägg
På Android Central finns en artikel kring MT-hysterin kring N1 och Desire. En länk för de intresserade: http://www.androidce...s-touch-sensors
Postad 14 mars 2010 - 20:44
archmage4ever
-
archmage4ever
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
På Android Central finns en artikel kring MT-hysterin kring N1 och Desire. En länk för de intresserade:
http://www.androidce...s-touch-sensors
Absolut intressant. Det är det som det hela hänger på, vilken sensor som HTC stoppat i Desire. Jag har fortfarnade inte fått något svar på den frågan av HTC...
Postad 14 mars 2010 - 20:56
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Det känns som vi kan utgå från att Desire har Clearpad 2000. Lite kluven i detta just nu, hade gärna velat ha full multitouch men hellre den här lösningen än X10 som eventuellt bara har stöd för singletouch (inte säkert ännu, men kan vara så, de vägrar släppa någon som helst info men ryktet säger single) (inga gestures, så som pinch to zoom osv).
Alltså, inte en optimal lösning men ändå rätt okej...
Postad 14 mars 2010 - 21:00
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Det känns som vi kan utgå från att Desire har Clearpad 2000. Lite kluven i detta just nu, hade gärna velat ha full multitouch men hellre den här lösningen än X10 som eventuellt bara har stöd för singletouch (inte säkert ännu, men kan vara så, de vägrar släppa någon som helst info men ryktet säger single) (inga gestures, så som pinch to zoom osv).
Alltså, inte en optimal lösning men ändå rätt okej... 
Personligen tycker jag det räcker med PTZ, tror inte jag har behov av MT vid något annat tillfälle...
Postad 14 mars 2010 - 21:54
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Angående färgen:
Ni som har redan bokad sina lurar kan väll dra i väg någon mail eller ringa till sina leverantörer ock fråga vad det blir för färg. Man kan ju framföra ett önskemål om en specifik färg också.
Inga konstigheter här
Postad 14 mars 2010 - 22:53
RetaN
-
RetaN
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Postad 14 mars 2010 - 22:54
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Lite nya filmer igen... fjärde filmen från samma serie har ni här under. http://www.youtube.c...h?v=1nUlwQCuzzELiten film på HTC Desire Multitouch SNES / Gameboy EmulatorDe har fixat problemet med MT (dual touch) genom att flytta knapparna så de inte går på samma X-axel som knapparna. Är det någon här som kan svara på vad 3TV är för något? (en tjänst eller app som 3 har gjort..?) EDIT: Jag kan inte posta kommentarer på youtube, måste undersöka varför... finns det ingen som kan be honom dem testa stänga av sense UI på Desire? Ska tydligen gå på hero osv, så borde gå här också.. vore intressant o veta om det går.
Redigerat av zippiz, 14 mars 2010 - 23:10.
Postad 14 mars 2010 - 23:06
Aramis_KD
-
Aramis_KD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag ringde tre och frågade då sa han att jag ska få den "svarta" antar att han menade den bruna...
Postad 14 mars 2010 - 23:43
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Den där silvriga ser ganska sjysst ut också måste jag säga
Postad 15 mars 2010 - 00:08
CountZer0
-
CountZer0
-
Användare
-
-
101 inlägg
Då var den beställd. Byter efter 10 år med Tele2 till Tre. 399kr i månaden, 10gb:s surfpaket och 99kr sms-paket. Får se om man klarar sig med de överskjutande pengarna att ringa för och om 10gb är overkill.
Pepp som fan!
Postad 15 mars 2010 - 00:11
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Den grå var riktigt snygg med den röda accenten på kameran.
Blir det Desire så blir det en sådan, helt klart.
Edit:
Kollade på part 4 av hands-on videon och nu känner jag att Desire steg i kurs ordentligt, faktiskt mest p.g.a. den snygga Agenda-widgeten
Jag har haft en Hero så jag vet hur grymt bra HTCs Sense är och jag blir nu mer och mer övertygad om att det fullkomligt krossar SEs X10-UI, särskilt när det kommer till produktivitet och användbarhet.
Media/timescape är snyggt men jag ser mig själv knappast använda det särskilt mycket. Sense UI däremot känns så genomarbetat vid det här laget att det gör Android komplett som mobil-OS.
Redigerat av Golgo_13, 15 mars 2010 - 00:29.
Postad 15 mars 2010 - 01:20
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Den grå var riktigt snygg med den röda accenten på kameran. Blir det Desire så blir det en sådan, helt klart.
Edit: Kollade på part 4 av hands-on videon och nu känner jag att Desire steg i kurs ordentligt, faktiskt mest p.g.a. den snygga Agenda-widgeten Jag har haft en Hero så jag vet hur grymt bra HTCs Sense är och jag blir nu mer och mer övertygad om att det fullkomligt krossar SEs X10-UI, särskilt när det kommer till produktivitet och användbarhet. Media/timescape är snyggt men jag ser mig själv knappast använda det särskilt mycket. Sense UI däremot känns så genomarbetat vid det här laget att det gör Android komplett som mobil-OS.
Med grå menar du inte den silvriga? (som jag skule kalla grå) utan den bruna? Kan bara hålla med om att Sense UI känns bättre, tror det är betydligt smartare för användare även om timescape ser snyggt ut
Postad 15 mars 2010 - 06:54
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Är det någon här som kan svara på vad 3TV är för något? (en tjänst eller app som 3 har gjort..?) http://www.tre.se/te...e.aspx?id=37317Då var den beställd. Byter efter 10 år med Tele2 till Tre. 399kr i månaden, 10gb:s surfpaket och 99kr sms-paket. Får se om man klarar sig med de överskjutande pengarna att ringa för och om 10gb är overkill.
Pepp som fan!
Har du behov av mer pengar att utnyttja kan du ju ta ett 18mån för 499:- istället...  Skönt att binda sig på lite mindre än 24mån..
Postad 15 mars 2010 - 07:36
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Skönt att höra att det fungerar.. då misstänker jag även att det fungerar med kalendersync oxå??
Har kollad upp det nu. Det fungerar. På en Hero iaf.
Postad 15 mars 2010 - 08:57
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Med grå menar du inte den silvriga? (som jag skule kalla grå) utan den bruna?
Kan bara hålla med om att Sense UI känns bättre, tror det är betydligt smartare för användare även om timescape ser snyggt ut 
Eh va? Nej jag menar just den grå - den till höger om den silvriga på bilden: http://www.flickr.co...157623591102916Hoppas verkligen fler återförsäljare får in den!
Postad 15 mars 2010 - 09:10
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Eh va? Nej jag menar just den grå - den till höger om den silvriga på bilden: http://www.flickr.co...157623591102916
Hoppas verkligen fler återförsäljare får in den!
Den som du kallar grå är en "Urban brown" och den silvriga är jag tveksam om den ens finns...misstänker att det kan vara en fejk, eftersom jag inte sett den någon annanstans...men det är ju mycket möjligt att den finns i silver också.
Postad 15 mars 2010 - 09:10
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Eh va? Nej jag menar just den grå - den till höger om den silvriga på bilden: http://www.flickr.co...157623591102916
Hoppas verkligen fler återförsäljare får in den!
Den du menar tror jag de flesta kallar brun, men men. Jag skulle säga att den "silvriga" var grå som sagt. Därför jag inte förstod vad du menade med att den grå hade rött. Men nu är jag med.  Själv tror jag inte det röda kommer vara där, det är det ju inte på någon av bilderna hos HTC eller alla försäljare.  alla definierar i alla fall färger olika  så säger inte att du har fel...
Postad 15 mars 2010 - 09:16
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Den du menar tror jag de flesta kallar brun, men men. Jag skulle säga att den "silvriga" var grå som sagt. Därför jag inte förstod vad du menade med att den grå hade rött. Men nu är jag med. Själv tror jag inte det röda kommer vara där, det är det ju inte på någon av bilderna hos HTC eller alla försäljare. alla definierar i alla fall färger olika så säger inte att du har fel...
Jag skulle gissa på att det är den här de flesta kallar för brun: https://www.prisjakt...5...er&size=800och den har ju mycket riktigt inte någon röd accent på kamerahuset.
Postad 15 mars 2010 - 09:44
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Ska finnas på lager nu, men låter lite konstigt, varför multimedia skulle ha fått in den så tidigt och så många ? http://www.mjmultime....reandroid.aspx
Postad 15 mars 2010 - 09:44
CTech
-
CTech
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hmmm en av webbutikerna här på prisjakt skriver att de har Lagersaldo: 884 st HTC Desire... kan det verkligen stämma om INGEN annan fått in dom av de stora...
Postad 15 mars 2010 - 09:51
meduza33
-
meduza33
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hmmm en av webbutikerna här på prisjakt skriver att de har Lagersaldo: 884 st HTC Desire... kan det verkligen stämma om INGEN annan fått in dom av de stora...
Jag såg det med,kanske direktimport.Hittade Hero för 332 pund på prizerunner UK. priset gäller på Pixmania.uk.
Postad 15 mars 2010 - 10:06
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Multimedia får in den preliminärt den 27 Mars, så det står fel på deras hemsida.
Postad 15 mars 2010 - 11:15
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Jag skulle gissa på att det är den här de flesta kallar för brun: https://www.prisjakt...5...er&size=800
och den har ju mycket riktigt inte någon röd accent på kamerahuset.
Tror att det är exakt samma  den du länkar till är bara renderad, inget foto. Kolla HTC loggan på baksidan bara.
Postad 15 mars 2010 - 11:43
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Tror att det är exakt samma den du länkar till är bara renderad, inget foto. Kolla HTC loggan på baksidan bara.
Varför skulle just den vara renderad? Den ser lika verklig ut som alla andra Desire-bilder jag sett.
Postad 15 mars 2010 - 11:52
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
Ska finnas på lager nu, men låter lite konstigt, varför multimedia skulle ha fått in den så tidigt och så många ?
http://www.mjmultime....reandroid.aspx
Ja det där ser ju verkligen ut som en seriös och pålitlig butik...
Postad 15 mars 2010 - 12:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1 316 inlägg
Jaha, då har även jag bokat en Desire hos 3. Det blir min första med pekskärm! Är det någon idé att köra med deras försäkring? Har aldrig gjort det tidigare men misstänker att den här typen av telefoner är mer benägna att gå sönder? Försäkring gick att lägga till i efterhand och jag har inte bestämt mig än...
Postad 15 mars 2010 - 12:22
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jaha, då har även jag bokat en Desire hos 3. Det blir min första med pekskärm! Är det någon idé att köra med deras försäkring? Har aldrig gjort det tidigare men misstänker att den här typen av telefoner är mer benägna att gå sönder? Försäkring gick att lägga till i efterhand och jag har inte bestämt mig än...
Det är bland annat försäkringar dom tjänar pengar på, och i många fall innebär det att man blir dubbelförsäkrad. Kolla t.ex. din hemförsäkring. Kan mycket väl vara att skador på mobil (självförvållat eller ej) ingår där.
Postad 15 mars 2010 - 12:25
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1 316 inlägg
Det är bland annat försäkringar dom tjänar pengar på, och i många fall innebär det att man blir dubbelförsäkrad.
Kolla t.ex. din hemförsäkring. Kan mycket väl vara att skador på mobil (självförvållat eller ej) ingår där.
Jag misstänkte det! Det jag föll för var den låga självrisken... Jag har aldrig tecknat en extra försäkring till någonting innan, men här såg jag framför mig en sprucken skärm till hutlösa kostnader!  Men jag ska kolla med försäkringsbolaget vad dom säger.
Postad 15 mars 2010 - 12:26
Gordon24
-
Gordon24
-
Användare
-
-
129 inlägg
Varför skulle just den vara renderad? Den ser lika verklig ut som alla andra Desire-bilder jag sett.
Alla bilderna som är produktbilder som kommer från HTC skulle jag säga är renderade. Titta här i full storlek. http://www.htc.com/u...Download_06.jpg Man ser det ju allra bäst på HTC loggan på baksidan som sagt, men även knapparna avslöjar i den storleken. Speciellt knappen runt optiska sensorn. Kolla gärna det dom visar ifrån presskonferensen också: http://www.youtube.c...feature=related knappt 14 minuter in är det Desire dom visar. Och den har samma färg som de vi ser på bilderna skulle jag säga. Bilderna och filmerna vi sett alltså. Inte produktbilderna, då jag inte tror dom är speciellt rättvisa färgmässigt.
Postad 15 mars 2010 - 13:43
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Har aldrig tänkt på detta tidiagre inna jag såg dessa bilder men varför stava/ skriver HTC " mEnu" på menyknappen? Antingen använder man väl versaler eller gemener. Eventuellt versal i början av Menu. Men mEnu känns sjukt fult. Petitess? Javisst... Men det stör mig nu
Redigerat av jhn, 15 mars 2010 - 13:57.
Postad 15 mars 2010 - 14:05
Ramses
-
Ramses
-
Beroende
-
-
1 057 inlägg
Boka min på 3 också, la till Mobil surf plus, turbo 3g med 5GB/månad inkluderat i priset, kan ringa för 310 kr/mån. Juste för mig då ja kan ringa dubbelt så mycket än va ja gör nu.. fler tjänster kanske ja lägger till senare
Postad 15 mars 2010 - 14:17
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
1 v kvar tills Telia-kunder har sina (?). Snart så finns telefonen ute på marknaden
Postad 15 mars 2010 - 14:31
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Alla bilderna som är produktbilder som kommer från HTC skulle jag säga är renderade. Titta här i full storlek. http://www.htc.com/u...Download_06.jpg
Man ser det ju allra bäst på HTC loggan på baksidan som sagt, men även knapparna avslöjar i den storleken. Speciellt knappen runt optiska sensorn.
Kolla gärna det dom visar ifrån presskonferensen också: http://www.youtube.c...feature=related knappt 14 minuter in är det Desire dom visar. Och den har samma färg som de vi ser på bilderna skulle jag säga. Bilderna och filmerna vi sett alltså. Inte produktbilderna, då jag inte tror dom är speciellt rättvisa färgmässigt.
Ja, HTCs produktbilder är definitivt renderade men det är ju inte dem jag talar om utan bilderna i Flickr-galleriet! De är, så vitt jag kan se, bilder på den faktiska produkten och varför du säger att de är fejk förstår jag inte - det finns det ju ingen anledning att tro. Samma kille har ju bilder på en hel del andra mobiler också. Fejk de med då? Han måste ju isf vara den skickligaste photoshopparen jag någonsin sett. Edit: snubben har också gjort en "fejk-video" av en fejk-Desire: http://www.flickr.co...bbe/4426732591/... nej skulle inte tro det.
Redigerat av Golgo_13, 15 mars 2010 - 14:33.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|