* Officiell tråd - LG BD390 *
1533 svar till detta ämne
Postad 09 november 2009 - 12:03
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Har nu använt spelaren rätt mycket under helgen. Som ren Blu-Ray spelare har ja inte haft några problem, funkar jätte smidigt, tyst, snabb och ger bra bild. Dock när jag testat USB-sticka och kört några mkv filer så har det nästan hängt sig minst 1 gång för varje klipp. Har senaste fw så är inte det, men kan väl hoppas att det blir stabilare i kommande fw.
Annars är jag väldigt nöjd med spelaren, har använt mig av en ps3 innan och har alltid stört mig på att jag kan höra den under tysta partier i film men nu kan jag slappna av och bara njuta 
Härligt! Hur är bildkvaliteten jämfört med PS3 tycker du?
Postad 09 november 2009 - 12:08
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Jag upplever ingen skillnad  Mer än så har jag tyvär inte hehe. Tycker det är otroligt svårt att jämföra bilden när jag inte kan köra de båda bredvid varandra. Men som sagt så är jag jätte nöjd med bilden och kommer inte att använda min ps3a för film någon mer gång.
Postad 09 november 2009 - 16:58
Winge
-
Winge
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Funderar över om man kan se "Thumbnails" på filmer, musik eller foton om man själv lägger in ex. en "folder.jpg" i samma mapp som skivan som man kan i ex. mediaportal, eller om man måste dras med standardikoner för film, musik m.m. när man bläddrar omkring bland mediafiler i nätverket....
Någon som testat eller vet? Svårt att hitta någon info om.
Postad 09 november 2009 - 19:38
Hooch
-
Hooch
-
Forumräv
-
-
991 inlägg
Sven Höök & Lorryquai: Tack för svaren!
Postad 10 november 2009 - 18:22
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Funderar över om man kan se "Thumbnails" på filmer, musik eller foton om man själv lägger in ex. en "folder.jpg" i samma mapp som skivan som man kan i ex. mediaportal, eller om man måste dras med standardikoner för film, musik m.m. när man bläddrar omkring bland mediafiler i nätverket....
Det är standardikoner som visas. Åtminstone när jag kör en extern 750 hdd via usb-ingången. Borde ju vara samma sak vid streamning.
Postad 11 november 2009 - 09:14
FabianPK
-
FabianPK
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Den visar thumbnails på jpeg, och på vissa filer. Jag vet dock inte vad det är som gör att vissa har std ikon och en del har bild.
Postad 12 november 2009 - 21:52
Unregistered142b3310
-
Unregistered142b3310
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tyckte inte att jag krävde någonting...
Min NAS är av märket D-link DNS-323 och vad jag vet så kan man inte uppgradera så att den stödjer DLNA.
Har samma, hittades utan problem efter att senaste uppdatering installerats. Funkar Rolex...!!! LG BD390 har inget stöd för iso/img filer men om jag packar upp dem så att de ligger i VIDEO_TS mappar på min NAS, kan LG:n då streama dem ?
Video_TS funkar...
Postad 13 november 2009 - 14:31
husar
-
husar
-
Rookie
-
7 inlägg
Ser att många frågar men det finns inget rakt svar.
Vet ni om LG bd390 klarar av att läsa iso och img filer på usb-sticka?
Postad 13 november 2009 - 17:54
Davvan
-
Davvan
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag fick en ny uppdatering via nätet idag
BD.8.08.529.B
Någon som vet något om den?
Postad 14 november 2009 - 11:43
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Får nu förhoppningsvis min 390 i veckan från mp3-player.de..
Väntat länge nu.. så tänkte förbereda plats för den..
Fråga: Ingår de en HDMI-kabel med spelaren???
Postad 14 november 2009 - 11:51
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Får nu förhoppningsvis min 390 i veckan från mp3-player.de..
Väntat länge nu.. så tänkte förbereda plats för den..
Fråga: Ingår de en HDMI-kabel med spelaren???
Nej det ingår ingen HDMI kabel.
Postad 14 november 2009 - 13:46
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Hej!
Har hittat lösning för regionsfri DVD på www.multi-region.net.
MEN, på www.videohelp.com som länkar dit står det att det inte fungerar om man redan gjort firmwareuppdatering.
Vilken firmware-version tillåter regionsfix? Går det att nedgradera firmware?
Postad 14 november 2009 - 14:08
sven höök
-
sven höök
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Hade version BD.8.08.498 när jag fick spelaren och gjorde den regionsfri utan problem. Sen om det går att nergradera låter jag vara osagt. Men jag har för mej att jag har läst i den här tråden om någon som hade gjort det Det går dessvärre inte att direktlänka till filen, men pröva sök på spelaren
Postad 14 november 2009 - 22:16
VBRunner
-
VBRunner
-
Användare
-
-
122 inlägg
Hej!
Har hittat lösning för regionsfri DVD på www.multi-region.net.
MEN, på www.videohelp.com som länkar dit står det att det inte fungerar om man redan gjort firmwareuppdatering.
Vilken firmware-version tillåter regionsfix? Går det att nedgradera firmware?
Läste också det där men det stämmer inte. Regionshacket funkar även med uppdaterad firmware. Bara att köra!
Postad 14 november 2009 - 22:44
martboy
-
martboy
-
Rookie
-
8 inlägg
Tjena alla !
Ställde nedan fråga till LG:
------------------------------------------------------------------------------------------
Hej,
Har en fråga gällande DVD/Bluray spelare BD-390:
Vad krävs för att spelaren skall kunna accessa/strema filer (music,bild och film) över nätverket? Krävs det DNLA-server funktionalitet eller fungerar det med SMB eller CIFS share som tex en utdalad mapp på min PC?
FIck detta svar:
-----------Reply to Customer Enquiry------------
Hej
Tyvärr är det så att du behöver ha en DLNA server för att kunna streama via närverket.
MvH
LG Support
------------------------------------------------------------------------------------------
Kan någon bekräfta att de har fel, har ju läst här på forumet att vissa streamar från NAS utan DNLA-stöd?
Vore även kul om man kunde läsa en teknisk spec från LG som säger att de stödjer något annat än DNLA.
Tack på förhand
/Martin
Postad 15 november 2009 - 00:44
VBRunner
-
VBRunner
-
Användare
-
-
122 inlägg
Tjena alla ! Ställde nedan fråga till LG: ------------------------------------------------------------------------------------------ Hej, Har en fråga gällande DVD/Bluray spelare BD-390: Vad krävs för att spelaren skall kunna accessa/strema filer (music,bild och film) över nätverket? Krävs det DNLA-server funktionalitet eller fungerar det med SMB eller CIFS share som tex en utdalad mapp på min PC?
FIck detta svar: -----------Reply to Customer Enquiry------------ Hej
Tyvärr är det så att du behöver ha en DLNA server för att kunna streama via närverket.
MvH LG Support ------------------------------------------------------------------------------------------
Kan någon bekräfta att de har fel, har ju läst här på forumet att vissa streamar från NAS utan DNLA-stöd? Vore även kul om man kunde läsa en teknisk spec från LG som säger att de stödjer något annat än DNLA.
Tack på förhand /Martin
Jadå, det där stämmer inte längre. Från början var det endast DLNA som gällde men sedan ett antal firmware-uppdateringar tillbaka stöds även SMB/CIFS.
Postad 15 november 2009 - 01:51
VBRunner
-
VBRunner
-
Användare
-
-
122 inlägg
Kan också bero på att din sub fil är i UTF8 kodning vilket spelaren inte klarar.
Jag har inga problem med UTF-8-kodade srt-filer, kanske har fixats i någon firmware-uppdatering.
Postad 15 november 2009 - 03:56
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Hm, jag kan fortfarande inte begripa hur man lyckas streama subfiler av typen .srt från datorn. Har testat med flera olika och ingen funkar.
Jag streamar med windows media server... och har senaste uppen till spelaren.
Döper om srt-filerna till samma namn som mkv-filerna har. Skillnaden är att srt filen slutar med ändelsen .srt.
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 15 november 2009 - 04:02.
Postad 15 november 2009 - 23:09
VBRunner
-
VBRunner
-
Användare
-
-
122 inlägg
Hm, jag kan fortfarande inte begripa hur man lyckas streama subfiler av typen .srt från datorn. Har testat med flera olika och ingen funkar.
Jag streamar med windows media server... och har senaste uppen till spelaren.
Döper om srt-filerna till samma namn som mkv-filerna har. Skillnaden är att srt filen slutar med ändelsen .srt.
//Lorryquai
Testa att använda vanliga Windows-shares istället för Windows Media Server (DLNA): http://support.micro...gssnb=1#c03sc01Nu bör din utdelade mapp dyka upp som ett nytt alternativ i listan över media servers i BD390. Starta filmen därifrån så bör det funka.
Postad 16 november 2009 - 02:25
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Hm, jag har vista så det är inte samma typer av alternativ.
Får bara upp windows media server, även fast mappen är utdelad över nätverket.
//Lorryquai
Postad 16 november 2009 - 09:39
Unregisterede118cf15
-
Unregisterede118cf15
-
Användare
-
-
118 inlägg
Även jag är är intresserad av denna spelare men slänger ut en fråga till er som har denna BD-390. Är det någon som har el. provat koppla analogt tex endast från Analog RCA stereoutgång till sin Receiver? Om så är fallet upplever ni att receiverns DAC gör bättre jobb rent HIFI eller BD-390 interna DAC? För jag tänkte koppla isåfall analogt till min 2-kanalare därmed min nyfikenhet;)
Funderar på att ersätta min gamla DVD- och CD-spelare med en apparat i stället, så jag undrar om någon vet svaret på ovanstående? (Har en Denon 2310 receiver) Hur bra är denna som CD-spelare i övrigt?
Postad 16 november 2009 - 12:04
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Hur bra blir det när man streamar MKV-filer till denna spelare?
Hackar det?
Självklart beroende på router osv. men överlag?
Har en Dlink DIR-655 och En Netgear ReadyNAS Duo som ska sköta streamningen av främst matroska-filer.
Undrar därför jag håller på att dra nätverkskabel till min IPTV, så undrar om jag ska dra två kablar när jag ändå håller på.
Men streamar såklart hellre trådlöst...
Mvh
Postad 16 november 2009 - 12:35
Unregistered44830d9d
-
Unregistered44830d9d
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hur bra blir det när man streamar MKV-filer till denna spelare? Hackar det?
Självklart beroende på router osv. men överlag?
Har en Dlink DIR-655 och En Netgear ReadyNAS Duo som ska sköta streamningen av främst matroska-filer.
Undrar därför jag håller på att dra nätverkskabel till min IPTV, så undrar om jag ska dra två kablar när jag ändå håller på. Men streamar såklart hellre trådlöst...
Mvh
Dra två kablar du, skulle aldrig försöka streama något med lite bättre kvalisort utan tråd, det är bara att be efter problem. I övrigt så har jag inte haft något problem att titta på MKV, har dock nästan enbart kört över SMB/CIFS då min DLNAserver är PS3mediaserver uppsatt för att streama till PS3an. Fick en varning på en film att den kanske inte skulle fungera korrekt, men det var aldrig några problem.
Postad 16 november 2009 - 13:18
tobias84
-
tobias84
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej på er,
Jag har problem med att visa subtitles när jag streamar. De dyker inte upp när jag försöker bläddra mellan undertexterna.
Förfarande:
film.mkv samt film.srt i samma mapp (samma namn alltså).
Denna mappen delas ut från iMac G5 (os x 10.5) via eyeconnect (1.6.4).
Har någon fått detta att funka? Några tips på saker att ändra på för att få det att funka?
Postad 18 november 2009 - 00:08
Unregisteredc11b0b65
-
Unregisteredc11b0b65
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hejsan...fick denna spelare igår och har testat den....funkar fint..allt förutom text...som flera verkar ha lite problem med.
Mitt problem är att mkv filer med inbäddad text fungerar inte...ser jag den på datorn så fungerar texten fint men den finns inte på BD spelaren...det står off då jag trycker på display knappen.
Kör jag en mkv fil med en separat srt fil med samma namn i mappen så får jag text helt utan problem...men då måste jag ju hålla på att söka reda på rätt fil ...kan vara svårt ...skulle bra gärna kunna använda den som finns inbyggd i mkv filen.
Jag spelar filerna genom vanlig windows delning...försöker jag shara i windows media player så hittar den bara vmw filerna...inte mkv....vet inte varför det är så.
Tacksam för lite hjälp.
/Kenneth
Postad 18 november 2009 - 00:58
TbX
-
TbX
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hej
är det någon som provat att spela upp en kopia på en bluray (inte ned packat till mkv) film via nätverket ?
spelar idag upp det via popcorn a110 men den kan ju inte visa subtext på bluray
//TbX
Postad 18 november 2009 - 10:06
FabianPK
-
FabianPK
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Kör jag en mkv fil med en separat srt fil med samma namn i mappen så får jag text helt utan problem...men då måste jag ju hålla på att söka reda på rätt fil ...kan vara svårt ...skulle bra gärna kunna använda den som finns inbyggd i mkv filen.
Jag spelar filerna genom vanlig windows delning...försöker jag shara i windows media player så hittar den bara vmw filerna...inte mkv....vet inte varför det är så.
Tacksam för lite hjälp.
/Kenneth
Windows media player klarar väl inte mkv så då kan den inte dela ut det heller? Jag har hittils inte hittat någon media server som slår direktdelning i Windows. Den sortering de erbjuder är oftast väldigt bristfällig och så fort man lägger till en fil måste den uppdatera alltihop vilket man slipper med direktdelning. Då kan man t o m lägga till en sub fil och få spelaren att hitta den efter en stop-start operation. Angående inbyggda subtitles i mkv är det enklaste i dagsläget att extrahera subfilen med mkvmerge eller liknande. Då slipper du leta upp en ny.
Postad 18 november 2009 - 11:11
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Fan va surt.. ser nu att de inte får in spelaren förrän 25 November nu på mp3-player.de
La beställningen 31/10 och som jag har väntat.....
Postad 18 november 2009 - 11:26
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1 928 inlägg
Jag har lyckats få igång windows direktdelning, men fortfarande inga subs.
Ni som kan skulle glädjeligen kunna lägga upp en guide...dvs steg för steg, i dator samt spelare hur man bör göra.
Det vore något.
//Lorryquai
Postad 18 november 2009 - 12:23
Unregisteredc11b0b65
-
Unregisteredc11b0b65
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Beställde min bd390 från computer universe den 5 november och fick den den 17 november...kostade mig 2830:- totalt med avgifter och frakt.
Tackar för tipset att extracta text filerna..ska testa det nu...och japp...vanlig windows delning tycker jag funkar bäst också.
Postad 18 november 2009 - 12:36
Hamilton83
-
Hamilton83
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Fan va surt.. ser nu att de inte får in spelaren förrän 25 November nu på mp3-player.de La beställningen 31/10 och som jag har väntat.....
Skit också, jag som verkligen hade hoppats på den 17:e. Jag har dock inte fått något annat datum än den 17:e mailat till mig men jag antar att det är som du säger.
Postad 18 november 2009 - 12:41
Unregisterede118cf15
-
Unregisterede118cf15
-
Användare
-
-
118 inlägg
Även jag är är intresserad av denna spelare men slänger ut en fråga till er som har denna BD-390. Är det någon som har el. provat koppla analogt tex endast från Analog RCA stereoutgång till sin Receiver? Om så är fallet upplever ni att receiverns DAC gör bättre jobb rent HIFI eller BD-390 interna DAC? För jag tänkte koppla isåfall analogt till min 2-kanalare därmed min nyfikenhet;)
Funderar på att ersätta min gamla DVD- och CD-spelare med en apparat i stället, så jag undrar om någon vet svaret på ovanstående? (Har en Denon 2310 receiver)
Hur bra är denna som CD-spelare i övrigt?
Ingen som lirar CD-skivor med denna? /Hasse
Redigerat av Unregisterede118cf15, 18 november 2009 - 12:43.
Postad 19 november 2009 - 07:49
Unregisteredda40a10a
-
Unregisteredda40a10a
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ett tips!
Jag var inne på att köpa denna spelare.... Men efter noga överväganden och sömnlösa nätterså ransakade jag mig själv och insåg att jag kommer mest att streama media från nätverket. Jag började titta på andra alternativ då jag har en polare som köpt LG 390 som iofs är en bra spelare... med lite problem som man kan läsa här i forumet..
Mitt val blev en Xtreamer mediaextender istället. (kollade även popcorn hour och tvix mm.) Den klarar allt du matar den med, tex mkv med .srt ... upp till 720p trådlöst och 1080p trådat (eller usb). Läser img och iso, ny firmware på g, då skall den enligt rykten klara att spela .rar filer. Har man bluray spelare i sin dator så kan man använda den och streama till extendern.
Jag har även beställt en Nas av samma märke. Nu till det som är riktigt trevligt, priset. Xtreamern kostar 119 euro inkl wifi antenn och frakt på www.xtreamer.net. Tog 5 dagar från beställning till leverans till dörren. Kolla även tråden i detta forum.
Som sagt 390 är ingen dålig produkt, en bluray spelare med möjlighet att streama media.
Xtreamer, en "streamare" utan begränsningar.
Sorry för sidospåret, men det kan bra att få andra alternativ...
Postad 19 november 2009 - 10:02
tomas_we
-
tomas_we
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Ett tips!
Jag var inne på att köpa denna spelare.... Men efter noga överväganden och sömnlösa nätterså ransakade jag mig själv och insåg att jag kommer mest att streama media från nätverket. Jag började titta på andra alternativ då jag har en polare som köpt LG 390 som iofs är en bra spelare... med lite problem som man kan läsa här i forumet..
Mitt val blev en Xtreamer mediaextender istället. (kollade även popcorn hour och tvix mm.) Den klarar allt du matar den med, tex mkv med .srt ... upp till 720p trådlöst och 1080p trådat (eller usb). Läser img och iso, ny firmware på g, då skall den enligt rykten klara att spela .rar filer. Har man bluray spelare i sin dator så kan man använda den och streama till extendern. Jag har även beställt en Nas av samma märke. Nu till det som är riktigt trevligt, priset. Xtreamern kostar 119 euro inkl wifi antenn och frakt på www.xtreamer.net. Tog 5 dagar från beställning till leverans till dörren. Kolla även tråden i detta forum.
Som sagt 390 är ingen dålig produkt, en bluray spelare med möjlighet att streama media. Xtreamer, en "streamare" utan begränsningar.
Har dock hört att Xtreamer låter som en dammsugare när den används. Så där försvinner hela filmupplevelsen för mig.. så håller mig kvar på BD390...
Postad 19 november 2009 - 10:31
Unregisteredda40a10a
-
Unregisteredda40a10a
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har dock hört att Xtreamer låter som en dammsugare när den används. Så där försvinner hela filmupplevelsen för mig.. så håller mig kvar på BD390...
Med ny firmware så upplever jag inget problem längre.... Det går att styra fläkten från 0-200, jag har min inställd på 100 och då hörs inte fläkten...
Postad 19 november 2009 - 13:18
TbX
-
TbX
-
Användare
-
-
190 inlägg
Ett tips!
Mitt val blev en Xtreamer mediaextender istället. (kollade även popcorn hour och tvix mm.) Den klarar allt du matar den med, tex mkv med .srt ... upp till 720p trådlöst och 1080p trådat (eller usb). Läser img och iso, ny firmware på g, då skall den enligt rykten klara att spela .rar filer. Har man bluray spelare i sin dator så kan man använda den och streama till extendern. Jag har även beställt en Nas av samma märke. Nu till det som är riktigt trevligt, priset. Xtreamern kostar 119 euro inkl wifi antenn och frakt på www.xtreamer.net. Tog 5 dagar från beställning till leverans till dörren. Kolla även tråden i detta forum.
Som sagt 390 är ingen dålig produkt, en bluray spelare med möjlighet att streama media. Xtreamer, en "streamare" utan begränsningar.
du kan titta på en bluray i från datorn med subtext å allt ?? om man lägger en kopia på en bluray på hårddisken går det då att se med sub text menyer o.s.v
Postad 20 november 2009 - 16:01
Unregistered877176be
-
Unregistered877176be
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag skulle beställa en på direkten om jag viste med säkerhet att det går att göra den regionfri! Någon som vet?
/Trist
Postad 20 november 2009 - 16:20
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag skulle beställa en på direkten om jag viste med säkerhet att det går att göra den regionfri! Någon som vet?
/Trist http://www.videohelp.../lg-bd390/10221Du kan beställa nu... ;-)
Postad 20 november 2009 - 16:23
Hamilton83
-
Hamilton83
-
Amatör
-
-
53 inlägg
http://www.videohelp.../lg-bd390/10221
Du kan beställa nu... ;-)
Det är regionsfrihet för DVD va? inte Bluray?
Postad 20 november 2009 - 17:08
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Det är regionsfrihet för DVD va? inte Bluray?
Bara DVD...
Postad 21 november 2009 - 20:26
VBRunner
-
VBRunner
-
Användare
-
-
122 inlägg
Hm, jag har vista så det är inte samma typer av alternativ.
Får bara upp windows media server, även fast mappen är utdelad över nätverket.
Själv kör jag ju XP så jag vet inte hur det ser ut i Vista, men om mappen är utdelad och du har kollat att det funkar (från någon annan dator t.ex) så kan jag tyvärr inte komma på någon bra anledning till att det skulle strula. Något långsökt, men du skulle kunna testa att stänga av alla brandväggar.
Postad 22 november 2009 - 10:43
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Äntligen haft lite tid över och hunnit koppla in 390:n. Småstruligt med Apple Airport Express men fick till det till slut. Ska testa EyeConnect nu så kan jag återkomma med hur det funkar, verkar va enda alternativet om man kör mac???
Har en fråga, är det någon som vet om det går att dimma belysningen på displayen? Har letat men hittar inget. Tycker den är lite väl stark.
/Matte
Postad 22 november 2009 - 12:50
FabianP
-
FabianP
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej
Jag råkar ut för nge surt. Kopplingen till Internet funkar inte som den ska. Om jag försöker kolla en Youtube-fil så kommer previewn upp men om jag försöker kolla klippet står det o hostar o sen dyker det upp "För mycket trafik".
Jag ser även att det finns en uppdatering med nedladdningen säckar ihop..
Jag har Comhem o en d-link 655. Har kopplat upp mot routern med både lina o trådlöst. Det fungerade innan med min Belkin-router.. hua..
Någon som har nge tips?
//Fabian
Redigerat av FabianP, 22 november 2009 - 12:50.
Postad 22 november 2009 - 18:48
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
-Jag har svårt att bestämma mig, LG BD390 eller Sony PS3 Slim? Tror att dom är likvärdiga när det gäller DVD- och Blu-ray uppspelning. Men hur är det sedan med stödet för .mkv , .iso och video.ts? Dessutom så har jag en Siemens Scaleo 2205 ( WHS) där jag lagrar allt digitalt media.
Någon som har praktisk erfarenhet av WHS tillsammans med LG BD390?
/Lennart
Redigerat av LJN, 22 november 2009 - 18:49.
Postad 22 november 2009 - 21:29
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
PS3 har inte stöd för mycket, du måste streama från PC:n med lämpligt program.
Postad 22 november 2009 - 21:38
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Har idag försökt köra lite hd klipp över USB minnet men den verkar konstant frysa efter en stund, displayen på förstärkaren blinkar om att den tappat ljud signalen och bilden börjar även den att hacka sig fram. Någon som också haft problem med USB porten? Skulle va otroligt segt att behöva skicka tillbaka produkten.
Postad 22 november 2009 - 22:17
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Sådär fått det att lira med macen, drog ned eyeconnect att strema med. Hade rejäla lipsyncproblem från början men kör pass thru o fippla lite i min onkyo 705 och nu ser det ut att lira perfekt me ljud/bild. -Jag har svårt att bestämma mig, LG BD390 eller Sony PS3 Slim? Tror att dom är likvärdiga när det gäller DVD- och Blu-ray uppspelning. Men hur är det sedan med stödet för .mkv , .iso och video.ts? Dessutom så har jag en Siemens Scaleo 2205 ( WHS) där jag lagrar allt digitalt media.
Någon som har praktisk erfarenhet av WHS tillsammans med LG BD390?
/Lennart
Jag har haft flera ps3or och har hela tiden irriterat mig på hur mkt dem har låtit. Ok har inte kört nya slim men läs i den tråden det är många som klagar på ljudnivån, man kan väl överleva den vid spel men vid film vill iaf jag att elektroniken ska va tyst. Bd 390n är knäpptyst. Ska man se film och inte spela det iaf för mig det självklara valet idag
Postad 22 november 2009 - 23:01
martboy
-
martboy
-
Rookie
-
8 inlägg
Tjena,
Har hittat ett par inlägg i denna tråd som tar upp att det är problem med synkning av ljudet på divx, mkv mm.
Hur är det med er som har denna spelare? Är det något att oroa sig för? Uppstår problem när man streamar över wlan, trådat och via usb?
Finns det föresten ingen funktion i spelaren att delaya ljudet?
Tack på förhand
/Martin
Postad 23 november 2009 - 10:41
Unregisterede118cf15
-
Unregisterede118cf15
-
Användare
-
-
118 inlägg
Noob-frågor
Köpte spelaren nu i helgen, och först några kommentarer:
-den känns smäckig och plastig, men ser OK ut.
-kalasbild, och ffa DVD-uppspelningen imponerar grymt
-skitenkel att komma igång med det mesta, kikade på film och Youtube efter ca 10 minuter...
Dock har jag problem med att hitta PC:n...
Jag är uppkopplad på nätverket, har bl.a. laddat ned firmwareuppdatering, kikat på Youtube material. Om jag går in via MyMedia, så försöker jag scanna nätverket, men spelaren hittar ingenting. Antar att det är jag som är för dålig på detta.
-WinXP, inget lösenord på usern
-trådlöst hemnätverk
-testat att dela ut en mapp, BD390 hittar inget
-testat att stänga av brandvägg (McAfee), hittar inget
-kör Windows MediaPlayer, men hittar inget särskilt att varken ställa in eller dela ut
-inte installerat Nero prgrm som följde med spelaren eftersom det påstås vara lite buggigt och svårjobbat?)
Nån som kan peka ut någon site med förklaring, alternativt skriva en liten kort beskrivning hur jag kan dela ut mappar på datorn så att de kan ses på spelaren? (Jag har läst KnowledgeBase artikeln som rekommenderas i spelarens instruktionsbok, men den gav inget nytt)
Redigerat av Unregisterede118cf15, 23 november 2009 - 10:43.
Postad 23 november 2009 - 16:04
Rolandbilly
-
Rolandbilly
-
Användare
-
-
107 inlägg
Är detta något vi borde oroa oss över? http://m3.idg.se/2.1...i-mediaspelaren
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|