Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 21 november 2010 - 20:35
Unregistereddea86124
-
Unregistereddea86124
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Funderar på att placera den här pjäsen på min sub, finns det någon anledning till varför man skulle undvika detta? tex. störningar, elaka vibrationer osv.
Mvh
Den största frågan är ju om alla komponenter i boxee boxen tål den starka magneten i subben. Jag vet då inte tyvärr
Postad 21 november 2010 - 22:22
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Den största frågan är ju om alla komponenter i boxee boxen tål den starka magneten i subben. Jag vet då inte tyvärr
Borde den inte vara avskärmad på något sätt? Den står ju ändå brevid mina frontar och min router ligger ovanpå den idag...? Jag har som sagt ingen aning.
Postad 22 november 2010 - 08:36
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
Borde den inte vara avskärmad på något sätt? Den står ju ändå brevid mina frontar och min router ligger ovanpå den idag...?
Jag har som sagt ingen aning.
Tror personligen inte att det är något problem , de är la bara att prova.
Postad 22 november 2010 - 10:47
ringstedt
-
ringstedt
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Fick precis ett sms från Inet att min order håller på att plockas, saweeeeet!
Edit: Fick precis även ett mail där det stod att paketet är skickat med posten, snabba ryck!
Redigerat av ringstedt, 22 november 2010 - 10:48.
Postad 22 november 2010 - 11:22
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Nån som vet om det går att installera PLEX på den istället för Boxee
Eller finns det någon liknande lösning för PLEX som inte innebär att köpa en ny Mac mini för 7.000:-?
Postad 22 november 2010 - 11:26
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Någon som har koll på adaptern som är med US-modellen, är det en 110/230 så man slipper en spänningsomvandlare.l
Postad 22 november 2010 - 11:37
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Nån som vet om det går att installera PLEX på den istället för Boxee 
Eller finns det någon liknande lösning för PLEX som inte innebär att köpa en ny Mac mini för 7.000:-?
Kommer inte gå, däremot vet jag det jobbas med XBMC dock har ju både XBMC och Plex inte möjligheten idag att köra DTS HD ljuden. Dock är det ju killer när det gäller allt annat! Har själv Mac Mini med Plex 9 och nu provat alla Mediaspelare där ute för en komplett ersättare men tyvärr det finns inte, inte ens Dell´s Mini HTPC klarar ju DTS HD och den har BluRay spelare mm, så för att få en fungerande HTPC krävs oändliga justeringar. Jag får överge DTS HD ljuden till förmån för allt underbart man har med plex istället och kommer köpa mig en ny BluRay spelare istället för skivor där man kan välja att köpa de bästa filmerna på BluRay, resterande MKV 1080p, DVD osv spelas upp av Plex. Kanske i framtiden en lösning finns men i dagsläget är det omöjligt att få till det. HDI Dune Max trodde jag verkligen på men även den har ju visat sig suga stenhårt vad gäller gränsnitt osv, Boxee Box kommer ha samma problem med att visa upp filmer utan flaggor osv, segt GUI då den inte sparar ngt på sin interna disk "som inte finns". LG med Plex som kommer nu 2011 med BD spelare och TV kommer förhoppningsvis visa vart skåpet skall stå. btw. Mac Mini med 10.6.2 och nya Plex 9 fungerar super med h.264 hastighetsökning på.
Postad 22 november 2010 - 11:42
Unregistereddea86124
-
Unregistereddea86124
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Fick precis ett sms från Inet att min order håller på att plockas, saweeeeet! 
Edit: Fick precis även ett mail där det stod att paketet är skickat med posten, snabba ryck!
Nice. Då stämde det nog att de hade 10st. Min är också packad och skickad idag nämligen.
Postad 22 november 2010 - 11:47
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Någon som har koll på adaptern som är med US-modellen, är det en 110/230 så man slipper en spänningsomvandlare.l
Räcker med en enkel reseadapter på slutet
Postad 22 november 2010 - 11:51
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Weee, då har man med sig ett stycke Boxee med sig hem efter jobbet idag
"Försändelsen har kommit till Postens serviceställe"
Postad 22 november 2010 - 12:16
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Kommer inte gå, däremot vet jag det jobbas med XBMC dock har ju både XBMC och Plex inte möjligheten idag att köra DTS HD ljuden. Dock är det ju killer när det gäller allt annat! Har själv Mac Mini med Plex 9 och nu provat alla Mediaspelare där ute för en komplett ersättare men tyvärr det finns inte, inte ens Dell´s Mini HTPC klarar ju DTS HD och den har BluRay spelare mm, så för att få en fungerande HTPC krävs oändliga justeringar. Jag får överge DTS HD ljuden till förmån för allt underbart man har med plex istället och kommer köpa mig en ny BluRay spelare istället för skivor där man kan välja att köpa de bästa filmerna på BluRay, resterande MKV 1080p, DVD osv spelas upp av Plex. Kanske i framtiden en lösning finns men i dagsläget är det omöjligt att få till det. HDI Dune Max trodde jag verkligen på men även den har ju visat sig suga stenhårt vad gäller gränsnitt osv, Boxee Box kommer ha samma problem med att visa upp filmer utan flaggor osv, segt GUI då den inte sparar ngt på sin interna disk "som inte finns".
LG med Plex som kommer nu 2011 med BD spelare och TV kommer förhoppningsvis visa vart skåpet skall stå. btw. Mac Mini med 10.6.2 och nya Plex 9 fungerar super med h.264 hastighetsökning på.
Hmm, jo gillar ju själv PLEX som faen, men vill inte ha MacBook Pro'n på varje gång man ska köra film etc från min Qnap-Nas, sen finns ju alla SVT-play appar etc klara till PLEX redan... men förmodar att Boxee kommer få detta så fort den kommit ut i lite större antal i SE, just nu känns det lite sådär då det mest är appar till utländska marknaden som vi inte har tillgång till om man inte är sugen på att bråka med Proxy etc. Slutar nog att man shoppar sig en Mac Mini och drar in PLEX, ska dock följa Boxee's utveckling nu ett tag framöver innan man bestämmer sig... Man hade ju hoppats lite på jailbreakad Apple TV' 2 också men så jäkla trist att man var tvungen att ha datorn på för att köra PLEX eller Boxee på den...
Postad 22 november 2010 - 12:33
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Man hade ju hoppats lite på jailbreakad Apple TV' 2 också men så jäkla trist att man var tvungen att ha datorn på för att köra PLEX eller Boxee på den...
Håller med, men med Minin så kan den stå på 24/7 och väcks av nätverksanrop perfekt om man har iPhone/iPad och vill streama. Köper mig en @TV idag för att använda som bildvisare och spela musik samt leka lite med AirPlay  Vi får väl se vad som händer härnäst
Postad 22 november 2010 - 13:00
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Weee, då har man med sig ett stycke Boxee med sig hem efter jobbet idag 
"Försändelsen har kommit till Postens serviceställe"
Då tycker jag att du ska kompa ut/insjukna så att du kan snabba dig hem och unboxa och posta här!
Postad 22 november 2010 - 13:25
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
Då tycker jag att du ska kompa ut/insjukna så att du kan snabba dig hem och unboxa och posta här! 
Här är det tyvärr dödstyst från Netonnet.
Postad 22 november 2010 - 13:30
ringstedt
-
ringstedt
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
+1
Postad 22 november 2010 - 13:31
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Håller med, men med Minin så kan den stå på 24/7 och väcks av nätverksanrop perfekt om man har iPhone/iPad och vill streama. Köper mig en @TV idag för att använda som bildvisare och spela musik samt leka lite med AirPlay  Vi får väl se vad som händer härnäst
Håller med, sitter och tänker i exakt samma banor, väntar på att ATV ska släppas på Applestore, borde väl hamna på 995:- vilket inte är någon större investering, och det får nog bli en ny mini, de gamla utan HDMI verkar det vara lite meckigt att få till bild och ljud som man vill ha det pga avsaknaden av HDMI. De kommer ju troligtvis släppa lös ATV appstore snart också, och då kommer ju SVT-play etc...
Postad 22 november 2010 - 13:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Håller med, sitter och tänker i exakt samma banor, väntar på att ATV ska släppas på Applestore, borde väl hamna på 995:- vilket inte är någon större investering, och det får nog bli en ny mini, de gamla utan HDMI verkar det vara lite meckigt att få till bild och ljud som man vill ha det pga avsaknaden av HDMI.
De kommer ju troligtvis släppa lös ATV appstore snart också, och då kommer ju SVT-play etc...
995kr För ATV version 2? Kolla på Apples produkter, 99 dollar är aldrig 990 SEK. Kolla istället vad de tar i Europa. 99 Pund - 119 Euro i EU Så räkna kallt med 1190kr eller 1290 om nu Apple pissar på Sverige som vanligt.
Redigerat av PalmiNio, 22 november 2010 - 13:38.
Postad 22 november 2010 - 14:05
Kristjan
-
Kristjan
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Min Boxee Box har landat, sitter med den här bredvid mig och väntar till klockan slår 17:00 så man får hem och koppla in. Spännande.
Postad 22 november 2010 - 14:10
antis
-
antis
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det någon som har koll på hur hög boxen är upp till spetsen på toppen? Enligt specen så är den 4.6" (~11.7cm) och då skulle i så fall min tv-möbel preciiiiiis kunna inhysa en boxeebox.
Eftersom möbeln har ett utrymme på 12cm så skulle jag väldigt gärna vilja ha ett exakt mått från någon med tumstock
Jag har inte fått svar på min fråga så om någon vänlig själ som packar upp sin box har lust att göra ett "Colaburks-test" för att se om boxen är lägre än en 33cl burk så vore det kanon! Tackar
Postad 22 november 2010 - 14:27
robertk
-
robertk
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har inte fått svar på min fråga så om någon vänlig själ som packar upp sin box har lust att göra ett "Colaburks-test" för att se om boxen är lägre än en 33cl burk så vore det kanon!
Tackar  Jag ställer mer än gärna upp! Men då måste du först skicka mig en boxee och en cola-burk . Blir lack på mediamarkt som lovade ankomst i torsdags/fredags men nu helt plötsligt inte alls vet när den ska komma. Suck :/
Postad 22 november 2010 - 14:33
NoXtreamer
-
NoXtreamer
-
Rookie
-
2 inlägg
Min är ganska exakt 12.5 cm på höjden.
Postad 22 november 2010 - 15:04
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Håller med, sitter och tänker i exakt samma banor, väntar på att ATV ska släppas på Applestore, borde väl hamna på 995:- vilket inte är någon större investering, och det får nog bli en ny mini, de gamla utan HDMI verkar det vara lite meckigt att få till bild och ljud som man vill ha det pga avsaknaden av HDMI.
De kommer ju troligtvis släppa lös ATV appstore snart också, och då kommer ju SVT-play etc...
Köpte min från netonnet dock lite dyrare.
Postad 22 november 2010 - 15:21
Unregistered4c7aa4c5
-
Unregistered4c7aa4c5
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Här är det tyvärr dödstyst från Netonnet. 
Jag skrev till NetonNet idag angående detta och fick svar nyss. _______________________________________ Hej Patrik, Ordern har skickats härifrån idag. Du får ett leveransbekräftelse-mail under dagen. Med vänlig hälsning _______________________________________ xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Customer Service NetOnNet AB Bockasjögatan 12 504 30 Borås SVERIGE
Postad 22 november 2010 - 15:26
ringstedt
-
ringstedt
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Postad 22 november 2010 - 15:56
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
Jag skrev till NetonNet idag angående detta och fick svar nyss. _______________________________________ Hej Patrik, Ordern har skickats härifrån idag. Du får ett leveransbekräftelse-mail under dagen. Med vänlig hälsning _______________________________________ xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Customer Service NetOnNet AB Bockasjögatan 12 504 30 Borås SVERIGE
Ok då är det bara att hålla tummarna att man är med i första omgången då.
Postad 22 november 2010 - 15:58
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
M3 testar Boxee Box
http://m3.idg.se/2.1...e-box-yes-boxee
Fan vilket dåligt test. Bilder från den gamla versionen ju och CGI bilder......kan de inte att bilder på vad de provar? Då var NetonNet testet bättre, och betydligt snabbare.
Postad 22 november 2010 - 18:16
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Big News! What we are including as a first phase is the follows: 1. <filename>.tbn support 2. <filename>.nfo -- if it contains a URL of the title in IMDB, we use this to get the info, otherwise we query our server..
This should be part of the next boxee box software drop.
A later drop will include the rest of the support for more complete NFO, or other format file.
Postad 22 november 2010 - 18:31
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
För er som undrar vad tbn är http://wiki.xbmc.org...stom_Thumbnails
Redigerat av Unregistered577c6879, 22 november 2010 - 18:32.
Postad 22 november 2010 - 18:46
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Nu har jag lessnat på att vänta och har beställt maskinen från staterna istället, anländer till min fejkade adress i USA imorgon via www.shipito.com Ska bli mycket intressant att se hur det fungerar, första gången jag testar. Återkommer med leveransrapport och fullständig redovisning av kostnaderna. 1453 kronor hittills ( betalade 3.99 dollar extra för 1 day-shipping)
Nu är min skickad från USA, 420 kr kostade frakten med USPS. Såhär ser paketet ut med min fejkade amerikanska adress och allt
Redigerat av Raskus, 22 november 2010 - 18:52.
Postad 22 november 2010 - 19:01
Göktytan
-
Göktytan
-
Användare
-
-
185 inlägg
Ok då är det bara att hålla tummarna att man är med i första omgången då.
Jepp den är på G
Postad 22 november 2010 - 19:16
antis
-
antis
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Min är ganska exakt 12.5 cm på höjden.
Hmmm... 12,5cm? Då är ju specen från Boxee helt kass måste jag säga. Och bilden med colaburken som man kan se lite här och var missvisande  Nåja, jag får väl planera för en ny möblering under tv'n om det ska bli en BB. Tack för hjälpen!
Postad 22 november 2010 - 19:29
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Det är RF-fjärr så du kan ju ställa den var som helst så länge det är lite utrymme för luft. Det är ju dumt att klämma in den på millimetern eftersom du kommer behöva starta maskinen så länge du inte tänkt ha den på 24/7.
Postad 22 november 2010 - 19:57
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Big News!
Strålande, nu blir den genast mer intressant då jag skall ha in en hel del till barnen på den, då är det skönt att kunna fixa till info och bilder själv. Man kanske skulle chansa på tur hos tullverket och plocka en för $179 hos Dell..
Postad 22 november 2010 - 21:12
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
nfo and tbn are standard XBMC stuff. Look at XBMC wiki for more info:
http://wiki.xbmc.org...itle=Thumbnails http://wiki.xbmc.org....ideo_nfo_Files
This update will also support folder.jpg and movie_name.jpg notation, so you can use available covers instead of the one boxee provides. Let me know if you think we need to support other standards.
We also plan to support full nfo information (not just the imdb link). This will enable users to add movies to the library which imdb doesn't support. It will be available in one of the coming updates.
+
Q: MyMovies creates folder.jpg but also fanart.jpg (although you can change the convention). Do I have to add the movie name onto the fanart.jpg file? A: Fanart is nice. I will add it to the list
Postad 22 november 2010 - 22:02
Unregistered51225ab5
-
Unregistered51225ab5
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Hämtade ut min Boxee Box efter jobbet och är faktiskt mer nöjd än jag trodde att jag skulle bli. Direkt när jag kom hem så packade jag upp den och startade upp den för att lägga till alla mina sources och låta boxen identifiera allting medans jag lagade och käkade mat. När jag kom tillbaka så hade alla utom tre filmer hittats, vilket måste ses som rätt bra med tanke på att min filmbibliotek innehåller runt 200 filmer. De resterande tre filmerna var dessutom väldigt enkla att hitta och lägga till manuellt.
Ingenting har buggat för mig utan allting har flytit på mycket bra. Det enda jag kan klaga på är att texten på knapparna på fjärrkontrollen inte syns i mörkret, vilket många redan klagat på i forumet på boxee. Jag har även haft turen att få en tyst box. Man har ju dessvärre läst om folk som fått högljudda boxar. Sen så tycker även jag att mina lokala filer borde få företräde framför streamat innehåll, men detta kommer ju fixas i kommande uppdatering från boxee.
Postad 22 november 2010 - 22:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Hämtade ut min Boxee Box efter jobbet....
Kanon, uppdaterade du till senaste fw eller kör du 0.9?
Postad 22 november 2010 - 22:47
Snapphaneklanen
-
Snapphaneklanen
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag önskar mig ett test av de olika svenska tv-kanalernas play tjänster, funkar de eller inte? Vilka problem upplever ni?
Postad 22 november 2010 - 23:04
bjotob
-
bjotob
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag önskar mig ett test av de olika svenska tv-kanalernas play tjänster, funkar de eller inte? Vilka problem upplever ni?
Hej, fick min boxee box idag och har testat två playkanaler, SVT och TV4. TV4 fungerar ok, dock måste man köra via den inbyggda browsern vilket är lite bökigt. För att spola fram måste man med fjärrkontrollen använda en muspekare för att "klicka" sig fram. De vanliga spolknapparna på fjärrkontrollen fungerar ej. SVT fungerar inte alls. Ljud men ingen bild i enlighet med netonnets test. Det är bara att hoppas på en officiell SVT-app, alternativt något hemsnickrat av någon kreativ person.
Redigerat av bjotob, 22 november 2010 - 23:04.
Postad 22 november 2010 - 23:33
engan87
-
engan87
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fick också hem min idag
Vet någon hur man skriver siffror med hjälp av fjärrkontrollen? Fick själv ta upp tangentbordet på skärmen och pila till de siffror jag skulle skriva.
Postad 22 november 2010 - 23:41
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Fick också hem min idag 
Vet någon hur man skriver siffror med hjälp av fjärrkontrollen? Fick själv ta upp tangentbordet på skärmen och pila till de siffror jag skulle skriva.
Du måste trycka ner alt-tangenten tror jag
Postad 23 november 2010 - 00:15
engan87
-
engan87
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Om jag håller inne Alt och trycker på alla siffror i ordning får jag !@#$%&*()
Jag får istället trycka på den stora knappen på framsidan av fjärrkontrollen för att få upp tangentbordet på tv:n
Postad 23 november 2010 - 01:14
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Heja Team Boxee =) We have spent the past week or so to fix almost all major issues reported by our forum users, Amazon commenters, twitterers, emailers, bloggers, Jira and support ticket openers.
This version does not include the UI changes Avner has written about, but rather laser focused on making the software work great on so many varied configurations the "real world" represents.
The version is currently in testing, and if all is well in the next couple of days, you will receive it as an automatic software update.
Once it's out, share your thoughts here and on Amazon.
I would like to thank you all for helping us making Boxee better!
Tom & Team Boxee
Here is what has been fixed:
Media Playback
* 1080i playback in Web browser caused black screens for Web and local content * Some HD .avi content playing at low frames-per-second * Failure to seek in specific Blu-Ray .iso over network share * Case sensitivity issues in .iso filename extension * Stuttering while playing some Blu-Ray content * No video, audio only while playing some .m4v content * Failure to render .ass subtitles after changing overscan settings * Failure in opening .rar files containining subtitles * Playback and overscan issues when switching to and from fullscreen of online content * Rear channels on AAC 5.1 are not played properly w/ LPCM 5.1 out * Flash video audio drops out after ~1 hour in long length online videos * Select subtitles from hard-drive screen does not work
Wireless Connectivity
* Wireless signal levels display (showing one bar when in fact 3 bars should be displayed) * Missing WiFi encryption schemes * First time WiFi setup takes excessive time
Network Shares
* Repeated credentials request for non-secure network shares (SMB) * Unable to access network share when Window Live is installed on Windows 7 * Intermittent crashes when failing to open networked media * Frequent disconnects from Mac OS X network shares (SMB)
Other
* Empty screen appears when filtering shows by Channels > TED, Engadget, when geo lock is enabled * Faulty DNS configuration when using VPN causing a Boxee network disconnect * Leave/stay prompt shows up multiple times for some online content * Web browser screen size was wrong, not compensating for overscan * "Resume from" does not always show * Browser Loading progress bar does not go away * Weather location and timezone are not always set up correctly
And here is what has been added and improved:
* Support .mkv with header compression * Support switching from PC black level to video black level * Default overscan is now 3% on top and left and 6% on right and bottom * Add a global subtitles toggle, set to off by default * Support for showing password for Wireless connections * Support for reporting HDMI/HDCP handshake status
Redigerat av Unregistered577c6879, 23 november 2010 - 01:17.
Postad 23 november 2010 - 01:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Om jag håller inne Alt och trycker på alla siffror i ordning får jag !@#$%&*() Jag får istället trycka på den stora knappen på framsidan av fjärrkontrollen för att få upp tangentbordet på tv:n
You need to hold down the “Alt” button to enter the special characters/numbers Trycker du verkligen på rätt knappar? Specialtecknena är ju raden under siffrorna, så flytta fingret en rad upp
Redigerat av Unregistered577c6879, 23 november 2010 - 01:31.
Postad 23 november 2010 - 05:57
marcusmarcus
-
marcusmarcus
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Om jag håller inne Alt och trycker på alla siffror i ordning får jag !@#$%&*() Jag får istället trycka på den stora knappen på framsidan av fjärrkontrollen för att få upp tangentbordet på tv:n
Se till att du inte har Caps-lock på när du använder alt.
Postad 23 november 2010 - 06:48
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Hej,
fick min boxee box idag och har testat två playkanaler, SVT och TV4.
TV4 fungerar ok, dock måste man köra via den inbyggda browsern vilket är lite bökigt. För att spola fram måste man med fjärrkontrollen använda en muspekare för att "klicka" sig fram. De vanliga spolknapparna på fjärrkontrollen fungerar ej.
SVT fungerar inte alls. Ljud men ingen bild i enlighet med netonnets test.
Det är bara att hoppas på en officiell SVT-app, alternativt något hemsnickrat av någon kreativ person.
Du kan använda trådlös mus, så blir det enklare att surfa Play tjänster.
Postad 23 november 2010 - 07:58
Paatrik
-
Paatrik
-
Amatör
-
-
52 inlägg
hur är det med livestream av sport med program som t.ex. sopcast och veetle finns det något stöd för sådana i boxee? Hade varit guld om man kan få upp livestream av champions league på projjen =)
Postad 23 november 2010 - 08:25
engan87
-
engan87
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Se till att du inte har Caps-lock på när du använder alt.
Nu funkar det  tack så mycket Har någon mer problem med WiFi? När jag startar boxen tar det flera minuter innan den hittar några nätverk, sen när den väl hittar mitt nätverk funkar det bara några minuter. Och efter ytterligare några minuter tappar den anslutningen. Så fortsätter den hela tiden med några minuters mellanrum. Jag har 2st bärbara som går på WiFi och dom har inga problem med nätverket. Dessutom bor jag i lägenhet och jag hittar 12st andra nätverk i huset, boxen hittar alla dessa när den funkar som den ska, men hittar ingen när den tappar anslutningen.
Postad 23 november 2010 - 08:28
bjotob
-
bjotob
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Du kan använda trådlös mus, så blir det enklare att surfa Play tjänster.
Tänkbart, men då försvinner lite av grundtanken med boxen. Vill gärna undvika olika inputdevices till boxen. Men som sagt, det hade varit fint om det lanserades specifika appar för de svenska play-tjänsterna.
Postad 23 november 2010 - 08:30
marcusmarcus
-
marcusmarcus
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har någon mer problem med WiFi? När jag startar boxen tar det flera minuter innan den hittar några nätverk, sen när den väl hittar mitt nätverk funkar det bara några minuter. Och efter ytterligare några minuter tappar den anslutningen. Så fortsätter den hela tiden med några minuters mellanrum.
För mig fungerar WiFi utan problem, går tex att streama 1080p. Vilken router har du? Jag använder Netgear WNDR3700.
Postad 23 november 2010 - 08:40
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena!!
Har någon rapporterat in SVT-play problemet till Boxee??? Det kan ju vara så att det är Firmware-relaterat!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|