* Officiell tråd - Apple iPad *
929 svar till detta ämne
Postad 22 August 2010 - 16:01
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Skulle du kunna peka ut vilken docka du köpt? Om den nu var bra vill säga.
Köpte kitet med väggladdare och billaddare, jag tycker den gör sitt jobb helt klart. http://www.dealextre...ls.dx/sku.39743Retina-skärm hade inte varit fel (har man iphonen vid sidan om ipaden så ser man verkligen hur bra den skärmen är!) dock känns 7" lite litet om man ska läsa böcker och dyl. Såg för övrigt att cyberphoto.se hade ipads, kanske kan vara ett alternativ till import.
Postad 22 August 2010 - 17:48
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Köpte en "kina" väggladdare tidigare i sommar. Den blir väldigt het när den laddar, känns lite oroväckande, men kanske ska vara så.
Postad 22 August 2010 - 17:58
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Tjena någon som vet någon bra remote app så man kan styra alla sina elektronik prylar samt sin mac tänkte då på en typ av mus och tagentbord
taksam för alla tips
Postad 22 August 2010 - 18:07
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Vart är du på väg?
Jag var på väg till Tokyo i en vecka, tråkigt att den resan är över nu, men ipaden gjorde nytta på plats, använde ett kartprogram för att hitta och lite annat.
Postad 22 August 2010 - 19:44
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Köpte kitet med väggladdare och billaddare, jag tycker den gör sitt jobb helt klart.
http://www.dealextre...ls.dx/sku.39743
Retina-skärm hade inte varit fel (har man iphonen vid sidan om ipaden så ser man verkligen hur bra den skärmen är!) dock känns 7" lite litet om man ska läsa böcker och dyl.
Såg för övrigt att cyberphoto.se hade ipads, kanske kan vara ett alternativ till import.
Huuga vilka priser dom kör med, 8500 för 16GB 3G.
Postad 22 August 2010 - 20:12
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Jag var på väg till Tokyo i en vecka, tråkigt att den resan är över nu, men ipaden gjorde nytta på plats, använde ett kartprogram för att hitta och lite annat.
Jag får min förhoppningsvis imorgon, skickad i fredags från borderlinx. Dock blev frakten tokhög trots 10% rabatt. Skall nog undvika borderlinx för större paket. Eller så berodde det på att jag tog med ipadcase samtidigt vilket gjorde säkert paketet ännu större. Köpte du med dig en extra från tokyo? Jag är ute efter åt mina föräldrar också.
Postad 23 August 2010 - 11:32
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Fick min idag och har lekt lite med den nu. Jäklar vilken maskin alltså, det enda jag saknar nu är ett riktigt åäö tangentbord. Smidig som har den, man drar sig inte för att ta med den när man flyttar på sig.
Nu skall man vara fixa sig ett billigt mobilt internet.
Postad 23 August 2010 - 16:01
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Jag får min förhoppningsvis imorgon, skickad i fredags från borderlinx. Dock blev frakten tokhög trots 10% rabatt. Skall nog undvika borderlinx för större paket. Eller så berodde det på att jag tog med ipadcase samtidigt vilket gjorde säkert paketet ännu större. Köpte du med dig en extra från tokyo? Jag är ute efter åt mina föräldrar också.
Nä, jag köpte ingen alls därborta, 3g varianterna är låsta till softbank...
Postad 23 August 2010 - 21:10
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Haha, Ellos börjar sälja import iPad 10e Oktober Ellos
Postad 23 August 2010 - 22:22
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Finns det något sätt att komma åt sina bilder på sin mac från sin ipad? Har alltså lagrat i iphoto på mac:en. Via wifi alltså.
En annan fråga, finns det ingen gratisapp för att köra remote desktop? mot mac och pc
Redigerat av Termos, 24 August 2010 - 13:14.
Postad 24 August 2010 - 18:36
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Med filebrowser kan du hämta filer till iPaden
Postad 24 August 2010 - 21:31
Aik1891
-
Aik1891
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Använder gratis tjänsten Dropbox för att dela bilder, dokument med mera mellan min iPhone, iPad och MacBook Pro, funkar klockrent.
Postad 24 August 2010 - 21:39
thocla
-
thocla
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Finns det något sätt att komma åt sina bilder på sin mac från sin ipad? Har alltså lagrat i iphoto på mac:en. Via wifi alltså.
En annan fråga, finns det ingen gratisapp för att köra remote desktop? mot mac och pc
Jag kör TeamViewer, som är gratis för privatpersoner. Funkar klockrent mot alla PC jag testat.
Postad 24 August 2010 - 22:17
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Använder gratis tjänsten Dropbox för att dela bilder, dokument med mera mellan min iPhone, iPad och MacBook Pro, funkar klockrent.
Dock är det lite jobbigt att lägga hela sin fotosamling i dropboxen, typ 30GB. Jag skulle vilja komma åt bilderna i iphoto via internet, inte bara skicka vissa bilder till ipaden. Hittade ett sätt som fungerar delvis, jag har macen inställd som nullriver mediaserver och kopplar ipaden med mlPlayerLite. Då kom jag åt bilderna men det var buggigt värre och segt via wifi hemma. Vågar inte tänka på hur det blir via 3G.
Postad 24 August 2010 - 22:23
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Köpte en "kina" väggladdare tidigare i sommar. Den blir väldigt het när den laddar, känns lite oroväckande, men kanske ska vara så. 
Min blir också otroligt varm och min är en originalladdare.
Redigerat av Termos, 24 August 2010 - 22:23.
Postad 25 August 2010 - 15:49
elGuran
-
elGuran
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har funderingar att köpa en ipad 3g. tänkte höra med någon som har en sådan. vilket abonnmang använder ni? vad kostar det?
skulle vilja ha en kontant variant eftersom man bara kommer använda 3g när man reser. wifi hemma och finns hos dom flesta vänner.
Postad 25 August 2010 - 16:06
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Bara som intresse, vad kan en iPad 32gb wifi med Apples orginal-"väska" vara värd?
Funderar lite i banorna på att sälja min.
Postad 25 August 2010 - 19:58
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Bara som intresse, vad kan en iPad 32gb wifi med Apples orginal-"väska" vara värd? Funderar lite i banorna på att sälja min.
Nypriser i SEK till Forex växlingskurs: USA 4592 Spanien 5775 Tyskland 5873 UK 5965 Sen vet jag inte vad väskan kostar.
Redigerat av Nerd, 25 August 2010 - 19:59.
Postad 25 August 2010 - 20:19
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Det är priser exkl. svensk moms och tull?
Väskan kostar 30-40 usd på det har jag för mig.
Postad 25 August 2010 - 21:15
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Det är priser exkl. svensk moms och tull? Väskan kostar 30-40 usd på det har jag för mig.
Spanien, Tyskland och UK är ju med i EU precis som Sverige så där behöver du inte lägga på varken tull eller moms. Priserna är översatta med Forex rakt av.
Postad 25 August 2010 - 21:27
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Fasen, har kommit på vad jag inte kan göra med min ipad. Har hittills lyckats med alla mina vardagssysslor.
Jag kan inte logga in på forsakringskassan.se och ansöka föräldrapenning. Man kan ju inte installera bankid applikationen på ipaden.
Eller, någon som vet en lösning?
Ett annat minorproblem jag stötte på idag, hur söker man på en sida med safari pá ipaden? Alltså söka efter text på en öppnad sida.
Redigerat av Termos, 25 August 2010 - 21:31.
Postad 26 August 2010 - 10:10
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Någon som har info om när den anländer till Sverige? Alltså börjar säljas i butikerna här.
Postad 26 August 2010 - 15:15
Sonnerphors
-
Sonnerphors
-
Lärjunge
-
-
380 inlägg
Fick ett mail från JME Data om att de säljer iPad nu
16Gb Wifi 7490:-
32Gb Wifi 8995:-
32Gb Wifi + 3G 9990:-
Börjar hända saker nu..
Postad 26 August 2010 - 15:46
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
8995kr, hua. Ni kan köpa min för 8994kr så sparar ni en krona och får ett fodral
Postad 26 August 2010 - 16:14
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Fasen, har kommit på vad jag inte kan göra med min ipad. Har hittills lyckats med alla mina vardagssysslor. Jag kan inte logga in på forsakringskassan.se och ansöka föräldrapenning. Man kan ju inte installera bankid applikationen på ipaden. Eller, någon som vet en lösning?
Ett annat minorproblem jag stötte på idag, hur söker man på en sida med safari pá ipaden? Alltså söka efter text på en öppnad sida.
Jag satt på Kreta för två veckor sedan och anmälde föräldrarpeng från min iPad. Jag loggade in på min server (WHS) med RDP. Installerad Bank-ID, öppnade browsern och loggade in på Försäkringskassan på servern. Funkade bra.  Tyvärr kan man inte söka i en webbsidan på Safari i iOS. Men det finns andra webbläsare i app store att ladda ner som fixar det.
Postad 27 August 2010 - 15:32
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Måste säga att airvideo fungerar grymt bra. Över 3G också, kan varmt rekommendera för er som vill streama video. testa med free-versionen först. Betalversionen kostar bara 22spänn
Postad 27 August 2010 - 20:40
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Måste säga att airvideo fungerar grymt bra. Över 3G också, kan varmt rekommendera för er som vill streama video. testa med free-versionen först. Betalversionen kostar bara 22spänn 
Kan inget annat än att hålla med föregående talare. AirVideo är ett riktigt grymt program. Jag använder även detta när jag vill konvertera min HD filmer, så att jag kan kopiera in dom till min iPad. Den ställer in allt perfekt, rätt upplösning osv  KÖP säger jag bara
Postad 28 August 2010 - 11:36
Unregistered8d55bd54
-
Unregistered8d55bd54
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag har funderingar att köpa en ipad 3g. tänkte höra med någon som har en sådan. vilket abonnmang använder ni? vad kostar det? skulle vilja ha en kontant variant eftersom man bara kommer använda 3g när man reser. wifi hemma och finns hos dom flesta vänner.
Jag kör med Telia Mobilt bredband kontant och det fungerar bra. Var bara att gå in i Telia butiken och be att få ett micro-sim. Dock finns det nog billigare alternativ, Telia tar 39/dag eller 99 för en vecka.
Postad 28 August 2010 - 11:42
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Jag har funderingar att köpa en ipad 3g. tänkte höra med någon som har en sådan. vilket abonnmang använder ni? vad kostar det? skulle vilja ha en kontant variant eftersom man bara kommer använda 3g när man reser. wifi hemma och finns hos dom flesta vänner.
Jag surfar inte så mycket via 3G så jag har skaffat 3:s mobilakontantkort och så lägger jag på surfpaketet för 90 kr dom månaderna jag vill ha surf via 3G. Man får 6 mbit och 5GB data, dock hörde jag att dom eventuellt skall sänka till 2GB. Det är alltså inte mobiltinternetkontantkort utan telefonikontantkort, man får kortet i usim och det kostar inget. Sen lägger man på surftillvalet via mitt3 så får man 30 dagars surf. Fungerar klockrent, det enda är att det konstant står no service i hörnet men jag kan surfa ändå.
Postad 28 August 2010 - 14:36
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Det skulle vara perfekt att ha en app som airvideo fast för sina bilder.
Postad 28 August 2010 - 15:24
elGuran
-
elGuran
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
ok telia eller 3 alltså, båda har ju sina fördelar, ja tål att tänkas på. kommer inte köpa den för om en månad ungefär. bara hoppas dollarn går ner lite till.
Postad 28 August 2010 - 22:21
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
ok telia eller 3 alltså, båda har ju sina fördelar, ja tål att tänkas på. kommer inte köpa den för om en månad ungefär. bara hoppas dollarn går ner lite till.
Kollade upp telias variant som kostade 499 per år för 0,5gb/mån. Då var det endast 1mbit hastighet.
Postad 28 August 2010 - 22:50
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Vad är Airvideo och hur fungerar det?
Postad 28 August 2010 - 22:52
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Postad 29 August 2010 - 10:24
elGuran
-
elGuran
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
om jag fattar det rätt kan man inte koppla ihop iphonen med ipaden och använda iphonen som modem om man inte jailbreakar ipaden?
Vad är chanserna att det kommer något fw som kommer stödja det?
Postad 29 August 2010 - 11:51
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
om jag fattar det rätt kan man inte koppla ihop iphonen med ipaden och använda iphonen som modem om man inte jailbreakar ipaden?
Vad är chanserna att det kommer något fw som kommer stödja det?
Man måste jailbreaka iphonen och köra en app som gör att iphonen blir som en trådlös router. Ipaden måste inte jailbreakas. Chansen att apple skulle tillåta detta i en fw tror jag är nära noll.
Postad 31 August 2010 - 09:59
hardsaltad
-
hardsaltad
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej
Ska åka till USA om en vecka och vill köpa en Ipad. Måste man registrera Ipaden i iTunes för att kunna använda den? vill ju kunna använda den på semestern i USA. Några tips på hur jag kan registrera den där eller förbereda här hemma?
Postad 31 August 2010 - 10:37
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Ja, men dom kan säkert hjälp dig i butiken med det.
Postad 31 August 2010 - 12:00
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Får hem en 32GB 3G på torsdag. Ska bli intressant att se sonen interagera med den.
Postad 31 August 2010 - 15:33
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Får hem en 32GB 3G på torsdag. Ska bli intressant att se sonen interagera med den.
Hur gammal är han? Min son har haft en ipod touch sen han var 2 och han lärde sig allt på en gång, idag är han snart fyra och lirar ofta med den när vi åker längre bilfärder. Så han hade inga problem med ipad:en. Det roliga är dock att han alltid kallar sin ipod för iphone och ipaden som en stor iphone
Postad 31 August 2010 - 15:43
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Hur gammal är han? Min son har haft en ipod touch sen han var 2 och han lärde sig allt på en gång, idag är han snart fyra och lirar ofta med den när vi åker längre bilfärder. Så han hade inga problem med ipad:en. Det roliga är dock att han alltid kallar sin ipod för iphone och ipaden som en stor iphone 
Han är drygt två och hanterar redan såväl portabel DVD-spelare som plasma-TV som pekskärmar ...
Postad 31 August 2010 - 22:10
-Emil-
-
-Emil-
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Det roliga är dock att han alltid kallar sin ipod för iphone och ipaden som en stor iphone 
Känner igen det där, här hemma är det lilla-fånen och stora-fånen
Postad 01 September 2010 - 19:54
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Nu är iOS 4.2 till iPaden nära! Den släpps i november http://gizmodo.com/5...video-streaming
Redigerat av ROCA, 01 September 2010 - 19:55.
Postad 02 September 2010 - 00:21
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Har precis köpt en iPad och är än så länge riktigt nöjd. Dock går den inte att ladda för har ingen svensk adapter till eluttaget och den vill inte ladda via USB på min bärbara. Några tips? Skulle en iPhone laddare fungera?
Postad 02 September 2010 - 00:55
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Har precis köpt en iPad och är än så länge riktigt nöjd. Dock går den inte att ladda för har ingen svensk adapter till eluttaget och den vill inte ladda via USB på min bärbara. Några tips? Skulle en iPhone laddare fungera?
En iPhoneladdare funkar men tar drygt dubbelt så lång tid att ladda. Men om du har en gammal laddare med löstagbar kontakt så kan du sätta fast EU-kontakten på iPadtrafon så funkar det.
Postad 05 September 2010 - 11:26
rabbalshede
-
rabbalshede
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag använder en gammal reseadapter när jag laddar min iPad med UK-kontakt, funkar hur bra som helst. Sånna finns väl att köpa på dom flesta välstorterade varuhus. Jag tror jag betalade 49:- för min
Redigerat av rabbalshede, 05 September 2010 - 11:27.
Postad 06 September 2010 - 07:14
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Den kan säkert ladda via din bärbara, men du behöver "stänga av" den först. Tryck på standby knappen så kommer den börja ladda, fast det syns inte. Du kan inte ladda och använda den samtidigt om du inte har en extra kraftig usb vilket väldigt få datorer har. Laddningen kommer också gå väldigt långsamt.
Redigerat av altair4, 06 September 2010 - 07:14.
Postad 06 September 2010 - 15:08
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1776 inlägg
Tack för alla svar! Ska pröva det där med datorn. Sen fick jag låna en iPhone laddare av polaren så nu är det löst
Postad 07 September 2010 - 10:12
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Jag kör TeamViewer, som är gratis för privatpersoner. Funkar klockrent mot alla PC jag testat.
Jag har bara testat Team Viewer och inte lyckats klura ut hur man för över filer från dator till iPad. Har du något tips?
Postad 09 September 2010 - 18:48
Nirre99
-
Nirre99
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej
Ska åka till USA om en vecka och vill köpa en Ipad. Måste man registrera Ipaden i iTunes för att kunna använda den? vill ju kunna använda den på semestern i USA. Några tips på hur jag kan registrera den där eller förbereda här hemma?
Det du kan förbereda är att fixa iTuneskonto innan även om det inte är några problem att fixa på plats i butiken. MEN! Det du ska göra är att så fort som möjigt gå till en butik och ställa dig på väntlista. Själv var jag naiv nog att tro att iPads skulle finnas i lagret så jag väntade till det "bara" var 8 dagar kvar av USA-resan. Åkte hem utan iPad och såg när jag kollade mailen i New Ark vid mellanlandningen att min beställning fanns redo att hämtas ut. Murphys law, anyone? Som tur är var befann sig mina föräldrar i närheten av butiken och kunde hämta ut den åt mig. Angående diskussionen med simkort/operatör. Är inte den smidigaste lösningen bara att skaffa ett tvillingkort till sitt iPhoneabonemang? Inget tjaffs eller meck med att fylla på kort och ha sig. Bara att köra. Vet iofs inte vad det kostar, då jag har jobbmobil, men jag antar att det inte är många kronor eftersom jag inte hört något om detta från den som betalar räkningen...
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
→
Tablets
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|