Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 May 2010 - 16:22

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

hittar den inte på android market :S Hittar bara en på nätet för windows mobile men det kan ju vara jag som är blind också.

Edit: ok hittade det nu, handcent SMS verkar det heta.
nu funkar rotationen men inte full-qwerty, måste man installera dom i rätt ordning för att det ska fungera eller?

Ah så heter det nog ja.
Du kan testa. Det fungerar för mig iaf.

Postad 29 May 2010 - 17:27

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

2. Ljusstyrkan kan plötsligt variera även när jag t.ex. skriver ett SMS. Efter ett par sekunder går ljusstyrkan upp till normal igen. Och nej, jag skriver inte så långsamt som 30 sekunder mellan bokstäverna. :)

Någon som har en ide?

Det skulle kunna vara sensorn som känner af hur mycket ljus telefonen får. Det har de flesta nya telefoner numera. Den reglerar ljusstyrkan på så sätt att när det är ljust ute så ökar ljusstyrkan, och när det är mörkt så minskas den. Detta för att spara batteri givetvis. Så det kan hända att när du skrivit ett tag och håller telefonen nära inpå dig, så kommer det inte lika mycket ljus på telefonen så ljusstyrkan i telefonen även regleras ner.

Postad 29 May 2010 - 18:03

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Då var jag också ägare av en svart x10 mini. Lyckades dock klanta mig vid monteringen av skyddsfilmen.
Tror ni man behöver den? hehe

Postad 29 May 2010 - 20:31

Unregisteredb85fb73d
  • Unregisteredb85fb73d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

hmm...skumt, min autorotation verkar inte fungera trots att jag har det ibockat. Har tagit hem scandinavian keyboard med svenskt språk och även SwipeIT men det går inte heller att välja som inmatningsmetod :S Har de ibockade under inställningar också....förslag?

Obs att du bara kan byta inmatningsmetod genom att hålla länge på ett inmatningsfält - då kommer menyn 'Redigera text' upp, och där kan du välja Indatametod.
Jag satt och letade löjligt länge i inställningarna innan jag insåg detta, men så är det min första Androidtelefon också...

Postad 29 May 2010 - 20:39

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Undrar om någon kan svara på en mycket basic fråga ang. X10 mini. Jag har en "äldre" mobil (SE K750) idag och uppskattar mycket funktionen "profiler" d.v.s. att snabbt kunna ändra ringsignalen, vibrationen o.s.v. Ovärdeligt när man som jag springer ut och in på möten hela dagarna, sitter i bilen o.s.v. Finns ju även ett sätt att snabbt bara stänga av allt ljud (hålla in fyrkant). Antar att detta finns även på denna? Kan någon säga hur man gör för att ändra profil, hur många knapptryckningar/dragningar krävs, hur snabbt går det?

Tacksam för svar då detta är viktigt för mig :)

Postad 29 May 2010 - 21:04

Unregistered1fe9830a
  • Unregistered1fe9830a
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Undrar om någon kan svara på en mycket basic fråga ang. X10 mini. Jag har en "äldre" mobil (SE K750) idag och uppskattar mycket funktionen "profiler" d.v.s. att snabbt kunna ändra ringsignalen, vibrationen o.s.v. Ovärdeligt när man som jag springer ut och in på möten hela dagarna, sitter i bilen o.s.v. Finns ju även ett sätt att snabbt bara stänga av allt ljud (hålla in fyrkant). Antar att detta finns även på denna? Kan någon säga hur man gör för att ändra profil, hur många knapptryckningar/dragningar krävs, hur snabbt går det?

Tacksam för svar då detta är viktigt för mig :)

Två knapptryckningar på denna. Håller in powerknappen 1sek, sen får man en meny som frågar vad man vill göra, bla stänga av eller slå på ljudlöst.
annars kan man trycka "volym ner" då går den ner till ljudlös med vibrator, trycker man en gång till går den till ljud och vibratorlös! Mycket bra!

Postad 29 May 2010 - 21:06

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej

Jag hittar inte XiiaLive(http://www.xiialive.com/) på Market när jag söker även fast den ska finnas där? Har laddat ner det som apk fil och installat med "Appinstaller" och det funkar prima änsålänge men skulle ändå vilja veta varför man inte ser den på Market...

Riktigt najs ljud på mini kopplat till bilstereo jämfört med min iphone 3gs mer bas och cleanare på nåt sätt
smäll in Spotify o XiiaLive om ni gillar att ha musik i nallen :)

/David

Redigerat av trancestar, 29 May 2010 - 21:07.

Postad 29 May 2010 - 21:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hej

Jag hittar inte XiiaLive(http://www.xiialive.com/) på Market när jag söker även fast den ska finnas där? Har laddat ner det som apk fil och installat med "Appinstaller" och det funkar prima änsålänge men skulle ändå vilja veta varför man inte ser den på Market...

Riktigt najs ljud på mini kopplat till bilstereo jämfört med min iphone 3gs mer bas och cleanare på nåt sätt
smäll in Spotify o XiiaLive om ni gillar att ha musik i nallen :)

/David

Är det via bluetooth du skickar vidare eller till bilstereon?
Har tyvärr inte det på min orginalsaabstereo från -99 :) <- Lägg märke till smileyn.

Redigerat av Unregistered0354d681, 29 May 2010 - 21:27.

Postad 29 May 2010 - 21:27

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Två knapptryckningar på denna. Håller in powerknappen 1sek, sen får man en meny som frågar vad man vill göra, bla stänga av eller slå på ljudlöst.
annars kan man trycka "volym ner" då går den ner till ljudlös med vibrator, trycker man en gång till går den till ljud och vibratorlös! Mycket bra!

Tack för svar, klockrent!

Postad 29 May 2010 - 21:40

moriax
  • moriax
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Vad jag saknar när jag bläddrar runt på SE hemsida, så är det ett deskstand.

Jag kanske har fel men jag ser sällan deskstands till mobiltelefonerna nuförtiden. Sista jag hade ett deskstand var till t68 för massa år sedan och det var klockrent.

Ställ mobilen i stället så laddar den samt synkar med datorn. Enkelt och lätt. Känns lite olyxigt att ha usb sladdar liggande som man ska jaga fatt i. Jag har deskstands till både kameran och videokameran och det är riktigt enkelt att jobba med. Någon som har input kring X10 mini och kompatibla SE deskstands?

Postad 29 May 2010 - 21:52

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Någon som hittat någon snygg bilhållare ännu? Som passar till X10 mini?

Postad 29 May 2010 - 22:07

Unregistered0d2548cb
  • Unregistered0d2548cb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
jag har aldrig haft en "surf telefon" innan. Är grymt sugen på X10 mini, men undrar vilket abonnemang jag ska välja? Hur mycket är 1 gb surfning. Jag kommer inte ladda ned filmar, men mail och radio via nätet.

Hur fungerar uppkopplingen om man använder internet på tåg?

Postad 29 May 2010 - 22:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

jag har aldrig haft en "surf telefon" innan. Är grymt sugen på X10 mini, men undrar vilket abonnemang jag ska välja? Hur mycket är 1 gb surfning. Jag kommer inte ladda ned filmar, men mail och radio via nätet.

Jag surfar en del på jobbet, samt har mail och väder som uppdateras jämt.
Har nog hittils inte kommit upp i mycket mer än 500Mb på en månad, men då är största användningen på jobbet (då tid finnes).
Så 1Gb borde räcka till del radiostreaming, om du slår till så se till att installera någon data-trafikräknare, som håller koll på trafiken åt dig.

Postad 29 May 2010 - 22:23

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

jag har aldrig haft en "surf telefon" innan. Är grymt sugen på X10 mini, men undrar vilket abonnemang jag ska välja?

Tycker du skall kika på Telias Mobil Prata På med Mobilsurf med 24 månaders bindningstid, 29:- i månaden fram till årskiftet och därefter 98:-, 1 GB/månad med en hastighet av upp till 6 Mbit/s. Ingen inträdesavgift. Beställer du en mini samtidigt kan du få den för 100:-/månad (totalt 2400:-). Av alla teleoperatörer jag titatt på tycker i allafall jag Telias erbjudande är mest lockande.

Redigerat av twintin, 29 May 2010 - 22:25.

Postad 29 May 2010 - 22:54

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Obs att du bara kan byta inmatningsmetod genom att hålla länge på ett inmatningsfält - då kommer menyn 'Redigera text' upp, och där kan du välja Indatametod.
Jag satt och letade löjligt länge i inställningarna innan jag insåg detta, men så är det min första Androidtelefon också...

Sååååja, stort tack. Helt osannolik lösning men nu har man lärt sig det.

Postad 30 May 2010 - 01:44

avande
  • avande
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag köpte en svart X10 mini igår och kan bara säga att det är en riktigt grym mobil! Synd bara att man inte fick välja vilken färg man vill ha på det medföljande skalet. Någon som är sugen på att byta sin limegröna mot en silvrig baksida?

Postad 30 May 2010 - 07:58

Unregisteredb85fb73d
  • Unregisteredb85fb73d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har sen tidigare en Ipod touch, och jag har tre trådlösa routers i huset = god täckning. Med ipoden har jag inte tidigare upplevt några problem med tappad signal, men jag måste säga att med min X10 Mini, så upptäcker jag alltför ofta att den tappat Wifi-uppkopplingen och gått över till 3G.
Jag har kryssat i settings att den aldrig ska släppa Wifi-förbindelsen, men det verkar inte hjälpa.
Någon annan som upplevt X10 ha dålig WiFi-prestanda?
I övrigt mycket nöjd med denna fick-anpassade mobil!

Postad 30 May 2010 - 08:13

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag skulle helt klart köra på Tele2 Netto för 19 kr / mån och 0.19 öre / min och SMS till alla och sen lägga på ett surf packet där(som du senare kan ändra efter behov). Jag hade först provat Mobil surf Small (200MB/mån 2Mbit/s) för 29 kr / mån och räcker inte det så uppgradera sen till Mobil Surf Medium (1GB / mån 6Mbit/s) för 69 kr / mån.

Så totalt 48 kr / mån eller 88 kr / mån. Ser inte någon som kan slå detta idag. :)

Du kan ju även köra på vanliga Snackis istället för Netto och då få telefonen för 2028 kr på ex Mobilgiganten.

Redigerat av Unregistered30026, 30 May 2010 - 08:15.

Postad 30 May 2010 - 08:36

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Någon som synkar sin mini mot Lokal outlook med 3:e partsprogram ?

Har varit i kontakt med SE:s support ang synkning och just nu verkar det inte
som att dom ens jobbar med det.

Postad 30 May 2010 - 08:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jag skulle helt klart köra på Tele2 Netto för 19 kr / mån och 0.19 öre / min och SMS till alla och sen lägga på ett surf packet där(som du senare kan ändra efter behov). Jag hade först provat Mobil surf Small (200MB/mån 2Mbit/s) för 29 kr / mån och räcker inte det så uppgradera sen till Mobil Surf Medium (1GB / mån 6Mbit/s) för 69 kr / mån.

Så totalt 48 kr / mån eller 88 kr / mån. Ser inte någon som kan slå detta idag. :)

Du kan ju även köra på vanliga Snackis istället för Netto och då få telefonen för 2028 kr på ex Mobilgiganten.

Bra att du skrev detta då jag köpte 1gb surf till mitt abonnemang när det kostade 89kr för 1gb surf. Frågan är om de har ändrat till 69kr för mig automatiskt?
Sorry för lite offtopic.

Redigerat av Unregistered0354d681, 30 May 2010 - 08:42.

Postad 30 May 2010 - 09:24

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Halebop kör följande erbjudande: 19 öre/min till alla nät - fria SMS till hela världen samt 3,0 GB mobilsurf ingår! Endast 59 kr/månad året ut!

Bra för alla som inte har täckning i Tele2s nät. Halebop kör i Telias nät för de som inte visste det.

Postad 30 May 2010 - 09:29

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Halebop kör följande erbjudande: 19 öre/min till alla nät - fria SMS till hela världen samt 3,0 GB mobilsurf ingår! Endast 59 kr/månad året ut!

Bra för alla som inte har täckning i Tele2s nät. Halebop kör i Telias nät för de som inte visste det.

Ja om det är för täckningens skull, men jag har alltid kört med Tele2 och inte haft problem med täckning merän inne i vissa byggnader(troligen störnings anordningar). Tänk på att du binder dig 24 mån så räkna även på vad det blir de andra månaderna då de höjer kostnaden(efter detta år). Fria SMS är så klart fint, men för min del tjänade jag mycket mer på Tele2 erbjudandet.

Postad 30 May 2010 - 09:30

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Jag är också i farten att köpa min första surfmobil och denna är väldigt lockande. Men då är det svåra att välja abonemang till den. Det har nämts, Tele2, Telia och Halebop erbjudanden.

Men vilket är bäst med tanke på att vissa erbjudanden bara gäller året ut osv?

Postad 30 May 2010 - 09:35

Unregistered1fe9830a
  • Unregistered1fe9830a
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Köper man den som surfmobil så är man nog lite fel på det. Den går såklart att surfa på, men det gör min c902 också. Man ska inte glömma att det är en liten mobil. Riktig liten. Vilket innebär att skärmen är liten på den. Så ja den går att surfa med, men det finns bättre anpassade för ändamålet. Funktionsmässigt är den bra. Men skärmen gör att det blir mycket zoomande och scrollande. Bara ett tips så folk inte blir missnöjda sen..

Postad 30 May 2010 - 09:36

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag är också i farten att köpa min första surfmobil och denna är väldigt lockande. Men då är det svåra att välja abonemang till den. Det har nämts, Tele2, Telia och Halebop erbjudanden.

Men vilket är bäst med tanke på att vissa erbjudanden bara gäller året ut osv?

Omöjligt att säga, beror helt på dina vanor. Du måste tyvärr själv sätta dig ner i räkna på det. Jag kan dock säga för mig som verken ringer eller sms:are särskilt mycket men som ändå vill ha lite mobil surf till Facebook och Mail så är det erbjudandet jag tog upp med Netto och Internet small bäst för mig(vad jag känner till just nu).

Postad 30 May 2010 - 09:50

Unregistered6a2ce396
  • Unregistered6a2ce396
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan.

En fråga till er som redan köpt denna telefon.

Hur är batteritiden på telefonen när ni sitter och knappar er runt i alla funktioner. Måste ni ladda telefonen varje dag eller har den en bra standbytid?

Hur är kameran? Jag köpte mig en legend men lämnade tillbaka denna då bilderna blev vita i förgrunden när man tog kort inomhus med blixten. För mig är det viktigt att kameran tar bra bilder både inom- och utomhus. Något som mina tidigare SE telefonen varit bra på.

/M

Postad 30 May 2010 - 10:06

reverse
  • reverse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har inte personligen haft möjlighet att titta närmare på x10 mini men tänkte vänta och titta närmare på mini pro då jag är lite intresserad av tangentbordet, innan jag bestämmer mig för vilken det blir =)

Vad jag sett så har inte Mediamarkt i Umeå fått in mini än vilket är lite konstigt då andra Mediamarkt affärer har fått in dem

Redigerat av reverse, 30 May 2010 - 11:06.

Postad 30 May 2010 - 10:09

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Hejsan.

Hur är batteritiden på telefonen när ni sitter och knappar er runt i alla funktioner. Måste ni ladda telefonen varje dag eller har den en bra standbytid?

Hur är kameran? Jag köpte mig en legend men lämnade tillbaka denna då bilderna blev vita i förgrunden när man tog kort inomhus med blixten. För mig är det viktigt att kameran tar bra bilder både inom- och utomhus. Något som mina tidigare SE telefonen varit bra på.

/M

Jag råder dig att läsa igenom tråden innan du frågar. Denna har ju inte särskilt många sidor. Där har du svar t.om. har någon lagt ut flera bilder tagna med kameran.

Postad 30 May 2010 - 10:10

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Ja om det är för täckningens skull, men jag har alltid kört med Tele2 och inte haft problem med täckning merän inne i vissa byggnader(troligen störnings anordningar). Tänk på att du binder dig 24 mån så räkna även på vad det blir de andra månaderna då de höjer kostnaden(efter detta år). Fria SMS är så klart fint, men för min del tjänade jag mycket mer på Tele2 erbjudandet.

I stan är det nog inga problem med tele2s täckning. Men för de som bor ute på landsbyggden står sig nog telias nät bättre. Varken mitt 3 abonnemang eller tjejens tele2 fungerar när vi kommer utanför de större vägarna/städerna.

Postad 30 May 2010 - 10:14

Unregistered6a2ce396
  • Unregistered6a2ce396
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag råder dig att läsa igenom tråden innan du frågar. Denna har ju inte särskilt många sidor. Där har du svar t.om. har någon lagt ut flera bilder tagna med kameran.

Och där fick jag smisk på fingrarna. :)
Har som snabbast bläddrat igenom tråden på de sista sidorna eftersom telefonen började säljas denna vecka.
Men tack för svaret. Jag bläddrar tillbaka och tittar en gång till. B)

Postad 30 May 2010 - 10:16

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Och där fick jag smisk på fingrarna. :)
Har som snabbast bläddrat igenom tråden på de sista sidorna eftersom telefonen började säljas denna vecka.
Men tack för svaret. Jag bläddrar tillbaka och tittar en gång till. B)

Vore intressant att veta om batteritiden förbättrats efter några laddningar?

Postad 30 May 2010 - 11:27

avande
  • avande
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har sen tidigare en Ipod touch, och jag har tre trådlösa routers i huset = god täckning. Med ipoden har jag inte tidigare upplevt några problem med tappad signal, men jag måste säga att med min X10 Mini, så upptäcker jag alltför ofta att den tappat Wifi-uppkopplingen och gått över till 3G.
Jag har kryssat i settings att den aldrig ska släppa Wifi-förbindelsen, men det verkar inte hjälpa.
Någon annan som upplevt X10 ha dålig WiFi-prestanda?
I övrigt mycket nöjd med denna fick-anpassade mobil!

Jag har exakt samma problem. Har haft god täckning i hela lägenheten med andra mobiler innan men med min X10 mini så tappar den väldigt snabbt täckningen, trots att jag står rätt nära routern (ca 7-8m i annat rum). Väldigt konstigt! Någon som vet vad det kan bero på? Även jag har alternativet att den aldrig ska släppa WiFi-förbindelsen ikryssad.

Postad 30 May 2010 - 13:14

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Vad jag sett så har inte Mediamarkt i Umeå fått in mini än vilket är lite konstigt då andra Mediamarkt affärer har fått in dem

Jodå det har dom, har själv varit och klämt på både den vita och svarta i fredags.
Däremot är dom äckligt mycket dyrare än Cyberphoto...som ett tips.

Postad 30 May 2010 - 13:31

reverse
  • reverse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jodå det har dom, har själv varit och klämt på både den vita och svarta i fredags.

ah.. tro jag var där i torsdags senast så missade dem med en dag då kanske. Dags för ett återbesök då.

ska kolla cyberphoto.. tack för tipset

Postad 30 May 2010 - 13:41

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Har klämt lite på luren nu och är en väldigt trevlig upplevelse, lite tjock kanske.
Touchen fungera väldigt bra så blir helt säkert min nya mobil.
Någon som kan svara på hur foton i mörker eller dåligt ljus blir?
Tack på förhand :)

Postad 30 May 2010 - 14:18

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Hejsan.

/M

Batteritiden är ingen höjdare
4 timmars taltid har den och ungefär lika lång tid för GPS-navigering och Spotify lyssning samt surf.

Provade GPS:en och Google-maps i bilen, mitt första tillbehör blev en SE billaddare.
Förutom att batteriet tömdes med rasande fart så funkade den lilla skärmen även allt blir småttigt men det går lätt att zooma in och ut

Nu börjar oftast mobiler larma om lågt batteri även det finns kraft kvar i batteriet.

Laddade på kvällen, laddade vid middagstid och kommer säkert ladda X10 mini igen innan måndags morgonen och då behöver den säkert laddas på jobbet med :)

Postad 30 May 2010 - 14:22

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

MediaMarkt har lokal prisgaranti... så det är bara att säga att det är billigare i en annan butik i stan så får du den för det priset.

Postad 30 May 2010 - 14:36

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Batteritiden är ingen höjdare
4 timmars taltid har den och ungefär lika lång tid för GPS-navigering och Spotify lyssning samt surf.

Provade GPS:en och Google-maps i bilen, mitt första tillbehör blev en SE billaddare.
Förutom att batteriet tömdes med rasande fart så funkade den lilla skärmen även allt blir småttigt men det går lätt att zooma in och ut

Nu börjar oftast mobiler larma om lågt batteri även det finns kraft kvar i batteriet.

Laddade på kvällen, laddade vid middagstid och kommer säkert ladda X10 mini igen innan måndags morgonen och då behöver den säkert laddas på jobbet med :)

Men så kan det ju inte vara? Eller använder du den konstant? Annars måste det ju vara någor fel på den. Det finns inte en chans att jag skulle acceptera en telefon som dör efter 4 timmar.

Tittade på Samsung Wave och den varar ju 2 dagar med "normal" använding. Då har den ändå ganska mycket större skärm och dessutom tunnare.

Postad 30 May 2010 - 14:36

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Ruggigt vad sugen man är på denna lilla nalle. Men Pro versionen verkar ju nästan ännu trevligare, men orkar man vänta 2-3 veckor?! :)

Har suttit och letat och letat, men inte hittat nånting som man faktiskt offrar för att få qwerty tangenterna, visst ok den finns väl inte ute än, men nån som sett något om det? Prototyper har ju vart ute ett tag allafall.

Misstänker att kvalitén kan vara lite sämre, gångjärn etc kan väl gå sönder.
Är även lite orolig att skärmen eller batteriet är sämre, någonstans måste de ju tagit ifrån för att få plats med det, den är ju bara 1mm tjockare än vanliga, så ja... hmmm inte lätt inte

Jag skriver väl inte allt för mycket SMS eller surfar nått rejält, men jag HATAR verkligen knappsatsen och T9 ordboken i min k800i från stenåldern, ni som har fått tag i en Mini, hur är det att skriva med den? Vet att det finns apps för qwerty på skärmen, men hur bra är dom egentligen?

Postad 30 May 2010 - 14:47

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Men så kan det ju inte vara? Eller använder du den konstant? Annars måste det ju vara någor fel på den. Det finns inte en chans att jag skulle acceptera en telefon som dör efter 4 timmar.

Tittade på Samsung Wave och den varar ju 2 dagar med "normal" använding. Då har den ändå ganska mycket större skärm och dessutom tunnare.

Jag börjar undra om den har något fel men jag använder den flitigt. Det är inte var dag man köper en skoj mobil

Postad 30 May 2010 - 15:10

Unregistered42894348
  • Unregistered42894348
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hej vill bara dela med mig av mina intryck av X10 mini köpte den i torsdag laddade den natten till fred.
Har surfat med W-lan pratat över bluetooth använt timescape allt ganska flitigt och nu börjar batteriet ta slut allt är relativt men med mina mått mätt räcker batteriet ganska bra.
Pratat 1h surfat lika mycket , GPS navigering i en 45min Navigon är grymt till denna nalle.
Pillat ganska mycket och installerat en del app ifrån market.
Mycket nöjd än sålänge.

Postad 30 May 2010 - 15:21

lagelalle
  • lagelalle
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag köpte min i fredags och jag måste säga att jag älskar den. Har laddat den 2 gånger hittills och har nu ca 90 % kvar, så mycket batteri tycker jag inte den tar! Då har jag använt både gps, wlan, installerat flera apps och pratat en hel del. Mina polare som har iphone blev riktigt avundsjuka när dom fick pilla lite med min igår ;) och det bästa av allt.... PRISET! :) B)

Postad 30 May 2010 - 16:05

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att använda Gmail i X10 mini ?
Känns ju som att det borde vara svårt att läsa/skriva mail
på en så liten telefon ? Eller ?

Personligen kommer jag nog surfa en del,använda Spotify osv och är då orolig
att skärmen kommer vara för liten.

Står i valet o kvalet mellan mini pro och HTC Legend, jobbig då pro inte kommit ännu och
Legend finns att köpa :)

Postad 30 May 2010 - 16:24

tette
  • tette
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

I stan är det nog inga problem med tele2s täckning. Men för de som bor ute på landsbyggden står sig nog telias nät bättre. Varken mitt 3 abonnemang eller tjejens tele2 fungerar när vi kommer utanför de större vägarna/städerna.

Om inte tele2 eller 3 funkar så kommer inte Telia heller funka, dom har ju inget eget 3g nät... dom köper ju in sig hos tele2, telefonen kommer byta till EDGE eller ren 2G... DVS sunk fart...

LITE offtopic men jag bara blev tvungen,,,,

Redigerat av tette, 30 May 2010 - 16:24.

Postad 30 May 2010 - 17:05

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt lite svårt att förstå allt detta snack om att den är "liten". Det finns, och framför allt fanns det förr i tiden, bra mycket mindre telefoner och skärmar. På min SE K750 surfar jag, skriver mail, och navigerar med en extern gps, funkar hur bra som helst (nåja, surfningen kan vara lite omstädig men att läsa och skriva mail går hur bra som helst). Och den skärmen är väl kanske.... hälften av X10 minis skärm?

Klämde på en X10 mini igår och måste säga jäklar, vilken skön känsla man fick. Den är verkligen klockren att använda med ena tummen, märks att den är gjord för det!

Postad 30 May 2010 - 17:13

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Står i valet o kvalet mellan mini pro och HTC Legend, jobbig då pro inte kommit ännu och
Legend finns att köpa B)

Funkar ju fint med min W902 på 2" eller va det är att köra gmail så det blir nog inga problem, möjligen så känns det lite litet om du är van med typ iphone eller liknande men funkar gör det iallafall :)

Postad 30 May 2010 - 17:42

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Om inte tele2 eller 3 funkar så kommer inte Telia heller funka, dom har ju inget eget 3g nät... dom köper ju in sig hos tele2, telefonen kommer byta till EDGE eller ren 2G... DVS sunk fart...

Inte riktigt rätt, bor i en liten by utan stora vägar, järnväg eller något annat dock finns det ett kafe, en konsumbutik och pizzeria :)

Har prövat alla 4 näten i byn

Tele2/Comviq
Fungerar inte innomhus hemma, dock kan jag få mottagning i en backe ett stenkast bort från huset och i ena änden av gräsmattan.

Tre
Har OK mottagning i huset men max 384kb/s på sitt 7,2Mb/s mobila bredband

Telenor
Har bra mottagning hemma och i byn men max 384kb/s på sitt upp till 6-10Mb/s nät

Telia
Bra mottagning hemma och ca: 2-4Mb/s på sitt 14.4Mb/s mobila bredband.

Det gälller för mig inomhus hemma men grannen kanske har helt andra mottagningar.

Har nu Telenor på mobilerna och Telia i datorn medan Tele2:s kontant simkort är kastad och Tre:s Mobila bredband abbonemang upphör nu i juni.

Postad 30 May 2010 - 17:51

Unregistered1fe9830a
  • Unregistered1fe9830a
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
För de som frågat:

kameran tar helt ok bilder utomhus, inomhus även med bilxt så blir bilderna inget vidare tyvärr. Synd att fler och fler lämnar xenonblixt.. Min c902 tar fullt acceptabla bilder även i dämpat inomhusljus.

Sen var det batteritiden, och den är ju inget vidare. Dock ska tilläggas att jag brukar inte telefonen på ett sätt som jag kommer göra sen, och jag inbildar mig att den blivit bättre idag än igår (telefonen är 2½ dagar gammal) så rent värdelös ska jag inte säga att den är!

Rekommenderar fortfarande den till folk som vill ha en häftig mobil, som är riktigt läcker, mycket funktioner och framför allt, inte kostar skjortan! Riktigt bra telefon som skulle bli en fullpott med xenonblixt för mig

Postad 30 May 2010 - 17:59

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Syftar på ringfunktionen som fortfarande är rätt viktig för en del av oss. Fick utländsk taxa häromdagen utanför Norrtälje "Välkommen till Finland bla bla bla... Resten av gänget kunde ringa som vanligt med telias nät...

Postad 30 May 2010 - 18:13

Unregistered0d2548cb
  • Unregistered0d2548cb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
kan någon lägga upp några kort tagit inomhus?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.