Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Legend *

920 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC RC E100 (Hörlurar) 1 6 (1) Inga priser
HTC HS U350 (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
HTC Legend (Mobiltelefoner) 9 8,48 (106) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 04 april 2010 - 17:16

jmkhenka
  • jmkhenka
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
En sak jag gillar med kameran är att den faktiskt går att fota med inomhus! Den är otroligt ljuskänslig för att vara en HTC kamera. Den som fanns i min Diamond 2 hade svårt att fota inne med taklampa, denna klarar det galant och dessutom har den en "blixt"!

Videofunktionen är över all förväntan och gör helt okej ifrån sig för att inte vara en dedikterad kameratelefon (som ericssons cybershot).

Och detta är väl det som är bättre än heron, just kameran och prestandan. Den startar kameraprogramet snabbt och den tar inte många sekunder på sig mellan foton, så du kan skjuta mer än en bild per minut ;)

Postad 04 april 2010 - 20:51

Wompa
  • Wompa
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
En sak jag nu hatar med HTC Legend... SKA DET VARA SÅ KRÅNGLIGT OCH KOMPLICERAT ATT SKICKA SMS OCH MMS???

Det känns som att det krävs en manual för att göra detta... Ska det vara så svårt att ha "Nytt Sms" "Ämne" och sen vem man ska skicka till? Inte allt på en gång så man blir helt bortkollrad och sen när man får en sms notice om att smset har kommit fram så syns det i det riktigt dryga händelseträdet där man ser vad man har skrivit och fått svar.

Bättre kan ni HTC... Bättre kan ni!!!!!

Postad 04 april 2010 - 23:35

44OnyX44
  • 44OnyX44
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har haft min Legend nu i typ 2 veckor och jag är så sjukt nöjd!

Jag jobbar på 3 så man får känna på en massa lurar hela dagarna men denna fastnade jag för eftersom den är så snygg!

Man var ju lite i valet och kvalet mellan Desire och Legend, men det föll på utseendet och storleken samt att vara lite unik ;) Om HTC beslutar att göra en uppgradering av Heron i princip så kan det ju inte bara gå fel?

+ Touchen är i många fall tom bättre än iphone
+ Konversationssystemet och tangentbordet
+ Trackpaden är grymt följsam och exakt, bra när det inte är sååå stor skärm
+ SNYGG design både på luren och kringutrustning
+ Smidigt så in i ******** med Android 2.1
+ 5 Startsidor som man kan pimpa som man själv vill
+ Bra ljud

- Batteritiden kunde varit bättre
- Lite vass i överkanten när man pratar i telefon, men vill man vara fin så får man lida pin <_<
- Inte alltid blixtsnabb utan laggar till vid krävande processer

Jag är lite ny på Android bara så jag skulle vilja ha lite tips på vad det finns för användbara appar?

Mvh / OnyX

Postad 05 april 2010 - 13:43

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Vad är största skillnanden mellan Legend och Hero? Vet ju processorn osv osv. Men mer än dessa specar? Jag vill ha en stabil bra mobil och gillar HTC samt Android men funderar om det är värt för mig med den extra kostnaden mellan dessa. Är det ex ngn skillnad på kameror, innehåll osv eller begränsingar?

Tips från coachen: börja använda PRISJAKT! ;)

Skapa ett konto (så du kan logga in), skapa en "lista" typ "Mobiltelefon", lägg de mobiltelefoner du vill jämföra och klicka på "Jämför".

Samma sak går att göra med allt från högtalare till TV-apparater osv.

https://www.prisjakt...j=453781,563573

Och detta är väl det som är bättre än heron, just kameran och prestandan.

Som sagt: https://www.prisjakt...j=453781,563573 <_<

Redigerat av sean.wiklund, 05 april 2010 - 13:43.

Postad 05 april 2010 - 16:19

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har haft min Legend nu i typ 2 veckor och jag är så sjukt nöjd!

Jag jobbar på 3 så man får känna på en massa lurar hela dagarna men denna fastnade jag för eftersom den är så snygg!

Man var ju lite i valet och kvalet mellan Desire och Legend, men det föll på utseendet och storleken samt att vara lite unik :) Om HTC beslutar att göra en uppgradering av Heron i princip så kan det ju inte bara gå fel?

+ Touchen är i många fall tom bättre än iphone
+ Konversationssystemet och tangentbordet
+ Trackpaden är grymt följsam och exakt, bra när det inte är sååå stor skärm
+ SNYGG design både på luren och kringutrustning
+ Smidigt så in i ******** med Android 2.1
+ 5 Startsidor som man kan pimpa som man själv vill
+ Bra ljud

- Batteritiden kunde varit bättre
- Lite vass i överkanten när man pratar i telefon, men vill man vara fin så får man lida pin :)
- Inte alltid blixtsnabb utan laggar till vid krävande processer

Jag är lite ny på Android bara så jag skulle vilja ha lite tips på vad det finns för användbara appar?

Mvh / OnyX

Audiomanager Widget du kommer åt dina ljud inställninger.
Handcent sms app
Spare Parts extra inställninger
Dolphin Browser,snabbare än den inbygda.Går even att ladda ned i från youtube
Androzip,installerar dina filer från minneskortet tex Zip filer Apk filer och mycke mer.
Snowstorm tar vädret från yr
Advanced Task Killer

Postad 05 april 2010 - 22:30

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

- Barcode Scanner.
- Prisjakt.
- Androidguiden - tips på schyssta apps från idg.
- AppBrain, du går in på http://www.appbrain.com genom datorn, loggar in med ditt googlekonto och kollar snabbt och smidigt runt bland massor av apps, välj det du vill installera, starta AppBrain i telefonen, logga in, installera smidigt.
- PactackDroid, om du beställer mycket över nätet så kan man spåra paketen genom kolli-id.
- MSN Droid, gillade den appen för msn. + för att man kan vibba obegränsat ^^
- Shazam, hör du en låt du gillar på radio så kan du ta reda på vilken det är. Känns igen från sony ericsson om inte annat.
- Wapedia, för dom som ofta bråkar med polarna om vilket år kungen är född eller undrar vad näbbdjur egentligen är så är det bara slå upp det genom wapedia.

Postad 05 april 2010 - 22:36

RossoNero
  • RossoNero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hej,

Fick Legend i födelsedagspresent och jag är grymt nöjd med mobilen. Dock har jag några funderingar/frågor:

1. När man går meny --> kontakter så kan man välja att endast visa kontakter i mobilen och inte visa SIMkortet. Klickar jag på telefonknappen så visas både SIMkontakter och telefonkontakter, så det hela resulterar i dubbletter. Kan man få telefonen att visa endast kontakter från dess egna minne och inte SIM?

2. Går det att byta ut Legends egna smileys (SMS) till några andra?

Tacksam för svar!

Postad 06 april 2010 - 09:51

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Navigon erbjuder GPS med kartor för hela Europa till ungefär samma pris som CoPilot tar för bara Västeuropa. CoPilot ska ju vara bra. När det gäller Navigon har jag läst en del negativt om deras fotgängaralternativ. Är det någon som testat att knata runt i någon storstad med hjälp av Navigon och kan delge sina intryck? :)

Postad 06 april 2010 - 10:22

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

1. När man går meny --> kontakter så kan man välja att endast visa kontakter i mobilen och inte visa SIMkortet. Klickar jag på telefonknappen så visas både SIMkontakter och telefonkontakter, så det hela resulterar i dubbletter. Kan man få telefonen att visa endast kontakter från dess egna minne och inte SIM?

Det här är jag också fundersam kring, rätt irriterande att ha dubletter då man ska ringa någon förutom de vanligaste.

I övrigt är jag väldigt nöjd med telefonen, använder den nog inte lika "mobilt" som de flesta då jag bara använder WiFi hemma t.ex. men då håller batteritiden bättre iaf!

Postad 06 april 2010 - 12:10

9018
  • 9018
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Haft Legend en vecka nu och hunnit ladda den ca 5 gånger nu (har dragit ner batteriet genom att spela spel och använda onödiga apps som drar mycket batteri för att kunna ladda upp den igen så den når sin fulla batterikapacitet). Men i helgen var jag tvungen att ha den utan att ladda den och med en batteriappen som visade procent var det ganska lätt. Jag använde mobilen till sms, ringde, surfade via 3G, spelade spel, men hade den också i viloläge hela tiden när den låg i fickan. Spelade inte överdrivet mycket eller surfade inte överdrivet mycket heller.. men den höll iaf 2,5 dygn då.. Kan säkert få den att hålla längre med tanke på att jag ändå hade den uppe väldigt mycket och det är displayen som är den största boven.

Postad 06 april 2010 - 18:17

agh39
  • agh39
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Beställde nyss:"Laddningsbart backup batteri för Mobiltelefon"
http://www.blocket.s...g...m?ca=18&w=3

Tycker att min drar en hel del faktiskt, kan vara skönt med backup vid de tillfällen man inte har tillgång till ström av något slag.

Annars är jag mer än nöjd med min.
Mina bästa appar hitills är:
Barcode Scanner
Astro
Prisjakt
Tv.nu
WiFi analyser
googlemaps
Advanced Task Killer
Battery Time Lite
AllaKartor
Appbrain Market Sync
NetCounter
SL
Eniro App så man ser vem som ringer är inte så dum...

Redigerat av agh39, 06 april 2010 - 18:19.

Postad 06 april 2010 - 20:37

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Stör mig också på det. Visar väl facebook också. Störande...

Postad 07 april 2010 - 09:12

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Är det någon som kan kommentera mottagningen på den. Tidningen Mobil anmärkte på att Bluetooth-räkvidden var ganska kort och antydde att det kanske har att göra med aluminiumskalet. För mig är det väldigt viktigt att 3g/GSM-mottagningen inte påverkas då jag redan idag har lite dålig täckning.

Postad 07 april 2010 - 11:01

Smackhacker
  • Smackhacker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hur är batteritiden? Är det någon som har push mail påslaget hela dagen, chattar, surfar och klarar sig utan att ladda? Hur många procent batteri har ni kvar? Jag har nu en Touch Diamond2 och den klarar sig med nöd och näppe till nästa dag...

Postad 07 april 2010 - 11:59

9018
  • 9018
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Stör mig också på det. Visar väl facebook också. Störande...

Att man fick nummer till massa folk på facebook var sjukt jobbigt.. men det går att få bort. Jag fick bort det genom att ta bort facebook-synkningen (då försvann de) och sen kan man synka med facebook for htc sense. Sen har jag visserligen tagit bort syncen för htc sense också eftersom jag inte behöver den.. använder facebookappen om jag måste ha facebook nångång.

Postad 07 april 2010 - 16:48

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
En sak jag stör mig på är att när jag ska skicka gruppsms till en grupp i min kontaktlista så skickar den per automatik det som mail och inte sms till de kontakter där jag även angivit mail.

Kan man åtgärda detta?
Meningslöst att ha grupper annars..

Postad 07 april 2010 - 23:11

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag var in på elgiganten och kände på en idag, och det lilla jag kände så kändes den grymt fin, såå habegäret minskade inte direkt ... :(. Däremot så tyckte jag skärmen var lagom stor, förutom vid SMS där jag tycker att den var näsatn liten, for som överallt med mina (inte så små) tummar, men det kanske är en vanesak? Har aldrig ägt en touchmobil innan så.

Tyvärr så är det enda som står mellan mig och en Legend en Xperia X10. Jag klämde på en dummy och den kändes väl helt okej, dock skulle jag vilja prova en få se. Men den var nästan väl stor tycker jag, men jag antar att det också är en vanesak, för det lär ju inte va dåligt med en stor skärm? I Övrigt så väger det över till Legend ena dagen, och X10 andra dagen :P. Att man aldrig ska kunna va lite impulsiv :D.

Förresten, är det någon fler som kan bjussa på lite foton tagna med telen? Gärna mer mörkerbilder så man får se hur blixten beter sig.

Postad 08 april 2010 - 06:11

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Jag var in på elgiganten och kände på en idag, och det lilla jag kände så kändes den grymt fin, såå habegäret minskade inte direkt ... :(. Däremot så tyckte jag skärmen var lagom stor, förutom vid SMS där jag tycker att den var näsatn liten, for som överallt med mina (inte så små) tummar, men det kanske är en vanesak? Har aldrig ägt en touchmobil innan så.

Tyvärr så är det enda som står mellan mig och en Legend en Xperia X10. Jag klämde på en dummy och den kändes väl helt okej, dock skulle jag vilja prova en få se. Men den var nästan väl stor tycker jag, men jag antar att det också är en vanesak, för det lär ju inte va dåligt med en stor skärm? I Övrigt så väger det över till Legend ena dagen, och X10 andra dagen :P. Att man aldrig ska kunna va lite impulsiv :D.

Förresten, är det någon fler som kan bjussa på lite foton tagna med telen? Gärna mer mörkerbilder så man får se hur blixten beter sig.

Det är väldigt mycket vanesak att skriva på en touch. Tar ganska många sms innan man får in snitsen när man är ovan. Tycker det fungerar helt ok att skriva. Har inte gjort det så mycket än eftersom inga vet att ja bytt nummer ;P Vi med tummar stora som morötter får helt enkelt lägga telefonen på sidan så blir det lite lättare.

Har äntligen börjat vänja mig vid den kapacitiva skärmen fast ibland blir jag förvirrad någon hundradel innan jag inser att ja faktiskt tryckt mig vidare ^^ Kan sakna pekpenna ibland men det är väl bara leva vidare...

Postad 08 april 2010 - 12:11

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Kom ingen nu grabbar.
Är det ingen annan som har problem med home-knappen?
Om man trycker till vänster på den, låter den inte högre då?

Vill veta om det bara är min home-knapp som är lite svag så att jag kan skicka in mobilen.

Redigerat av ritte88, 08 april 2010 - 12:46.

Postad 08 april 2010 - 13:10

RossoNero
  • RossoNero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Ah ser att flera har problem med dubletter, hoppas det fixas med någon uppdatering snart för att det är störande.

rite88, det är nog din home-knapp det är fel på. Hos mig är alla knapparna responsiva fast home-knappen låter lite högre om man trycker till vänster.

Postad 08 april 2010 - 13:33

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Ah ser att flera har problem med dubletter, hoppas det fixas med någon uppdatering snart för att det är störande.

rite88, det är nog din home-knapp det är fel på. Hos mig är alla knapparna responsiva fast home-knappen låter lite högre om man trycker till vänster.

Det är inget fel på knappens responsitet. Bara att den låter lite högre som du beskriver det.
Men det kanske är så den är tillverkad.

Postad 08 april 2010 - 16:48

iceman356
  • iceman356
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det är inget fel på knappens responsitet. Bara att den låter lite högre som du beskriver det.
Men det kanske är så den är tillverkad.

Min väsntar knapp låter också lite anorlunda kanske lite ihåligt.
De 2 mittre låter ok och den till höger låter nästan inget.

//Tomas

Postad 08 april 2010 - 17:42

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Min väsntar knapp låter också lite anorlunda kanske lite ihåligt.
De 2 mittre låter ok och den till höger låter nästan inget.

//Tomas

Känns det också konstigt om du lätt stryker fingret över den vänstra knappen? Nästan bråskliknande (dålig jämförelse..).
Stryker man fingret över de andra knapparna känner man inget.

Funderar på att skicka in min mobil.

Postad 08 april 2010 - 20:53

Setherial
  • Setherial
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Jag var in på elgiganten och kände på en idag, och det lilla jag kände så kändes den grymt fin, såå habegäret minskade inte direkt ... B). Däremot så tyckte jag skärmen var lagom stor, förutom vid SMS där jag tycker att den var näsatn liten, for som överallt med mina (inte så små) tummar, men det kanske är en vanesak? Har aldrig ägt en touchmobil innan så.

Jag tyckte också den var rätt liten för sms men jag ändrade tagnetbordet till nummersats (enkelt gjort) och körde med T9 då blir ju knapparna större och det var riktigt bra då.

Postad 08 april 2010 - 21:12

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Köpte min Legend igår :-) Ligger o testar för fullt. SKriver faktiskt detta med den! Men jag har lite klagomål, eller mer undran kanske. Har ju synkat kalendern med Outlook, o det fungerade perfekt! Men jag har lagt in påminnelser med upprepning varje vecka. Men ibland händer det att jag behöver ändra enstaka, men då ändras alla eftersom den är inställd på upprepning. I min gamla 5800 fick man välja om man ville ändra alla eller endast just den enda påminnelsen. Finns det någon lösning? Dessutom är vädret inställt på att visa Sveriges väder på framsidan, men jag vill se Ystads väder! Hur får jag det vädret dit? Har lagt till det i listan men kan love få de högre än på plats två ilistan...

Postad 08 april 2010 - 22:39

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Jag var in på elgiganten och kände på en idag, och det lilla jag kände så kändes den grymt fin, såå habegäret minskade inte direkt ... B). Däremot så tyckte jag skärmen var lagom stor, förutom vid SMS där jag tycker att den var näsatn liten, for som överallt med mina (inte så små) tummar, men det kanske är en vanesak? Har aldrig ägt en touchmobil innan så.

Tyckte också den var lite knepig i början, men det finns en funktion där man kan kalibrera vart man trycker på tangentbordet. efter jag gjort detta så sitter varenda bokstav!

Postad 09 april 2010 - 07:46

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Tyckte också den var lite knepig i början, men det finns en funktion där man kan kalibrera vart man trycker på tangentbordet. efter jag gjort detta så sitter varenda bokstav!

Okej, det låter ju iaf lite lovande B).

Hur är det med batteritiden då, ni som börjar ha haft telefonen några veckor nu? Har den blivit bättre efter x antal laddningar , eller har ni lärt er att "hantera" telefonen för att kunna stänga av det som drar ström?

Postad 09 april 2010 - 09:47

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Okej, det låter ju iaf lite lovande B).

Hur är det med batteritiden då, ni som börjar ha haft telefonen några veckor nu? Har den blivit bättre efter x antal laddningar , eller har ni lärt er att "hantera" telefonen för att kunna stänga av det som drar ström?

Jag har haft telefonen sedan den kom och batteritiden ökar märkbart för varje laddning, trots att jag använt den på samma sätt hela tiden, t.o.m. kört lite CoPilot utan att ha haft kabeln i. Två dygn är numera inga problem. Förhoppningsvis ökar batteritiden än mer.

Postad 09 april 2010 - 10:22

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Jag har haft telefonen sedan den kom och batteritiden ökar märkbart för varje laddning, trots att jag använt den på samma sätt hela tiden, t.o.m. kört lite CoPilot utan att ha haft kabeln i. Två dygn är numera inga problem. Förhoppningsvis ökar batteritiden än mer.

Ser att du lagt in CoPilot. Vad tycker du om det, funkar det bra? En navigator jag själv tänkte lägga in, men gick inte då på min Spica som bara hade 1,5 OS, numera 2,1. Väntar även på min nya Desire.
Hur funkar det att lägga in CoPilot, måste man betala det direkt el. får man en provperiod?
Laddar man in det på datorn först och överför på telefonen, el. direkt i telefonen?
Tacksam för lite svar ang. CoPilot. Har ingen erfarenhet av sådant.
Mvh. Göran.

Postad 09 april 2010 - 11:19

Unregisterede91b6e51
  • Unregisterede91b6e51
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Köpte min Legend igår :-) Ligger o testar för fullt. SKriver faktiskt detta med den! Men jag har lite klagomål, eller mer undran kanske. Har ju synkat kalendern med Outlook, o det fungerade perfekt! Men jag har lagt in påminnelser med upprepning varje vecka. Men ibland händer det att jag behöver ändra enstaka, men då ändras alla eftersom den är inställd på upprepning. I min gamla 5800 fick man välja om man ville ändra alla eller endast just den enda påminnelsen. Finns det någon lösning? Dessutom är vädret inställt på att visa Sveriges väder på framsidan, men jag vill se Ystads väder! Hur får jag det vädret dit? Har lagt till det i listan men kan love få de högre än på plats två ilistan...

Först ska du ta bort väder widgeten
Sen lägger du till den igen och då får du välja vilken stad du ska ha.

Postad 09 april 2010 - 11:57

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Ser att du lagt in CoPilot. Vad tycker du om det, funkar det bra? En navigator jag själv tänkte lägga in, men gick inte då på min Spica som bara hade 1,5 OS, numera 2,1. Väntar även på min nya Desire.
Hur funkar det att lägga in CoPilot, måste man betala det direkt el. får man en provperiod?
Laddar man in det på datorn först och överför på telefonen, el. direkt i telefonen?
Tacksam för lite svar ang. CoPilot. Har ingen erfarenhet av sådant.
Mvh. Göran.

Jag har inte hunnit testa CoPilot så mycket. Men hittills är jag väldigt nöjd. Det har ett bra och enkelt gränssnitt och på mina provturer med bil har jag blivit guidad rätt. Har dock inte testat fotgängar-funktionen. Innan jag lade in CoPilot prövade jag Navigator (testversion finns på Market) och NDrive (testversion på Market), men tyckte att de var lite pyssliga. NDrive, tror jag det var, gav dessutom ibland lite konstiga körinstruktioner.

CoPilot finns tyvärr inte som testversion. Du kan dock köpa det med skandinavienkartor för 300kr. Hur man gör kan man läsa sig till hos Swedroid, kika här och här.

Det som beskrivs i Swedroid-tråden är följande.

1. Gå in på denna sida och ladda ner själva CoPilot-programmet. Lägg det på telefonens minneskort. Gå in på minneskortet via telefonens filhanterare och "klicka" på den nedladdade filen. Då installeras progammet.

2. Så långt har du själva programmet, men inga kartor. Och programmet fungerar inte heller utan en produktnyckel. En produktnyckel får du genom att gå in på Copilot och köpa kartor för t.ex. Skandinavien eller Europa om du hellre vill ha det. Vid skandinavienkartorna står att det endast funkar för Windows Mobile, men det stämmer inte. Jag har köpt dem och lagt in produktnyckel jag fick i Android-telefonens CoPilot-program. Det fungerade utmärkt.

3. När du startat CoPilot i telefonen och lagt in produktnyckeln kan du via CoPilot i din telefon ladda ner kartorna till telefonens minneskort. Jag skulle tro att det är klokt att ha i alla fall 1GB ledigt, för att vara säker. Ett annat sätt att lägga in kartor i telefonen är att göra det via din PC och programmet CoPilot Live Central

Som sagt, jag gillar CoPilot, dock efter en mycket kort testperiod. Navigon och NDrive kan du ladda ner testversioner av via Market om du vill pröva dem först. B)

Postad 09 april 2010 - 12:24

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Jag har inte hunnit testa CoPilot så mycket. Men hittills är jag väldigt nöjd. Det har ett bra och enkelt gränssnitt och på mina provturer med bil har jag blivit guidad rätt. Har dock inte testat fotgängar-funktionen. Innan jag lade in CoPilot prövade jag Navigator (testversion finns på Market) och NDrive (testversion på Market), men tyckte att de var lite pyssliga. NDrive, tror jag det var, gav dessutom ibland lite konstiga körinstruktioner.

CoPilot finns tyvärr inte som testversion. Du kan dock köpa det med skandinavienkartor för 300kr. Hur man gör kan man läsa sig till hos Swedroid, kika här och här.

Det som beskrivs i Swedroid-tråden är följande.

1. Gå in på denna sida och ladda ner själva CoPilot-programmet. Lägg det på telefonens minneskort. Gå in på minneskortet via telefonens filhanterare och "klicka" på den nedladdade filen. Då installeras progammet.

2. Så långt har du själva programmet, men inga kartor. Och programmet fungerar inte heller utan en produktnyckel. En produktnyckel får du genom att gå in på Copilot och köpa kartor för t.ex. Skandinavien eller Europa om du hellre vill ha det. Vid skandinavienkartorna står att det endast funkar för Windows Mobile, men det stämmer inte. Jag har köpt dem och lagt in produktnyckel jag fick i Android-telefonens CoPilot-program. Det fungerade utmärkt.

3. När du startat CoPilot i telefonen och lagt in produktnyckeln kan du via CoPilot i din telefon ladda ner kartorna till telefonens minneskort. Jag skulle tro att det är klokt att ha i alla fall 1GB ledigt, för att vara säker. Ett annat sätt att lägga in kartor i telefonen är att göra det via din PC och programmet CoPilot Live Central

Som sagt, jag gillar CoPilot, dock efter en mycket kort testperiod. Navigon och NDrive kan du ladda ner testversioner av via Market om du vill pröva dem först. :)

Tusen tack för hjälpen.
Skall testa detta nu. Har hört mycket gott om just CoPilot. Kanske då ett bra val.
Min sambo har Nokias navigator, gratis, tycken den funkar utmärkt, men är ju inget alternativ för mig.
Vet inte om jag kan testa lägga in det på Spican nu och sen på Desiren, men då krävs kanske två nycklar och två betalningar?
Ja... skall kanske testa Navigon på Spican först.

Ser att ni är många nöjda Legend ägare.. Trevligt, själv ville jag ha lite större skärm eftersom jag redan har Spican.

/ Göran.

Postad 09 april 2010 - 13:13

adergaard
  • adergaard
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, behöver lite info.

Ursäkta denna newbiefråga men jag är lite orolig att min HTC Legend skall vara ute och uppdatera sig titt som tätt på mitt abonnemang. Den får gärna göra det när jag har tillgång till WiFi men inte annars.

Är det nån som har koll på att det faktiskt går att se till att den inte är ute och uppdaterar sig utan att man ber den så att säga?

Stort tack.

Postad 09 april 2010 - 15:58

ritte88
  • ritte88
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Hej, behöver lite info.

Ursäkta denna newbiefråga men jag är lite orolig att min HTC Legend skall vara ute och uppdatera sig titt som tätt på mitt abonnemang. Den får gärna göra det när jag har tillgång till WiFi men inte annars.

Är det nån som har koll på att det faktiskt går att se till att den inte är ute och uppdaterar sig utan att man ber den så att säga?

Stort tack.

Du kan aktivera eller avaktivera mobildata. Finns tom. en widget för det.
Bara att trycka på widgeten innan du ska surfa.

Postad 09 april 2010 - 16:06

adergaard
  • adergaard
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Du kan aktivera eller avaktivera mobildata. Finns tom. en widget för det.
Bara att trycka på widgeten innan du ska surfa.

ok, som jag har förstått det nu efter att ha roddat runt lite i telefonen så är jag säker på att jag inte surfar på nätet via mobilabonnemanget om jag under "Wireless & Networks"-menyn checkar ur allt utom Wi-Fi.

Mobile Network är urcheckad och under Mobile Networks så har jag tagit bort "Roaming" dvs allt är urcheckat utom Wi-Fi.

Glömmer jag nåt?

Tack för input.

Postad 09 april 2010 - 18:38

SubUria
  • SubUria
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

ok, som jag har förstått det nu efter att ha roddat runt lite i telefonen så är jag säker på att jag inte surfar på nätet via mobilabonnemanget om jag under "Wireless & Networks"-menyn checkar ur allt utom Wi-Fi.

Mobile Network är urcheckad och under Mobile Networks så har jag tagit bort "Roaming" dvs allt är urcheckat utom Wi-Fi.

Glömmer jag nåt?

Tack för input.

Det ska räcka med att bara kryssa ur Mobile Network. Du kan slå på och av den om genom att hålla in "På/Av"-knappen och titta längst ner i menyn. Du ser ju även en symbol på raden högst upp när den använder GSM/3G nät. Så du kan lätt se om den mot all förmodan skulle börja surfa GSM/3G!

Postad 09 april 2010 - 19:04

Unregisteredab743637
  • Unregisteredab743637
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Glömmer jag nåt?

Tack för input.

Första dagen för mig med Legend. Suttit och pillat så man fått ont i händerna nu, helt underbar telefon :) . Men angående uppkoppling med mobilt nätverk. Jag använder mig av widgeten man tar via Widget->Inställningar->Mobilt nätverk. Det blir en liten switch på startskärmen, och min uppfattning är att den möjliggör och omöjliggör mobil uppkoppling. Detta känns som den smidigaste lösningen jag hittat än så länge i alla fall.

Postad 10 april 2010 - 10:23

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Kan man använda live wallpapers på Legend? Tjejen har nyss skaffat en Legend men hittar bara "vanliga" wallpapers i den. Går det att hämta hem live wallpapers från market annars?

Postad 10 april 2010 - 13:01

RossoNero
  • RossoNero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Är det någon annan som märkt att belysningen för de fyra knapparna längst ner ibland inte lyser upp? La märke till detta igår kväll...

Postad 10 april 2010 - 13:32

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0
Någon som har problem att visa mms? Både mottagna och skickade. Meddelandet syns men när man ska klicka på "bildspel" så händer ingenting. Jag har operatören tre.

Postad 10 april 2010 - 13:52

NaChri
  • NaChri
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Är det någon annan som märkt att belysningen för de fyra knapparna längst ner ibland inte lyser upp? La märke till detta igår kväll...

Nu har jag ingen Legend själv, men av de filmer jag sett om den så skall det väl finnas en sensor som känner av hur ljust det är. Är det mörkt aktiveras bakgrundsbelysningen och tvärt om ifall det är ljust.

Postad 10 april 2010 - 15:32

RossoNero
  • RossoNero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Nu har jag ingen Legend själv, men av de filmer jag sett om den så skall det väl finnas en sensor som känner av hur ljust det är. Är det mörkt aktiveras bakgrundsbelysningen och tvärt om ifall det är ljust.

Jag trodde det också i början, men igår kväll var det mörkt i rummet och jag fick trycka in "standby" knappen och "låsa upp" mobilen igen för att knapparna skulle lysa igen. Ibland hjälper inte ens det. Skumt!

Jag vet iofs var knapparna är men det är ändå en störande detalj som jag inte gillar :D

Postad 10 april 2010 - 20:59

Tomatvisparen
  • Tomatvisparen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Kan man använda live wallpapers på Legend? Tjejen har nyss skaffat en Legend men hittar bara "vanliga" wallpapers i den. Går det att hämta hem live wallpapers från market annars?

Gått igenom denna? (iofs HTC Desire, dock samma princip.)
Edit: Via market: Länk

Redigerat av Tomatvisparen, 10 april 2010 - 21:14.

Postad 10 april 2010 - 22:35

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Gått igenom denna? (iofs HTC Desire, dock samma princip.)
Edit: Via market: Länk

Inget av dessa fungerar för oss. Grejen är att när man går in på meny och sedan bakgrunder så finns det inget alternativ som heter live bakgrund. Finns bara bakgrunder och foton att välja mellan. Alltså inte samma sak som i videon ovan med Desire.

Postad 10 april 2010 - 23:25

Tomatvisparen
  • Tomatvisparen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Inget av dessa fungerar för oss. Grejen är att när man går in på meny och sedan bakgrunder så finns det inget alternativ som heter live bakgrund. Finns bara bakgrunder och foton att välja mellan. Alltså inte samma sak som i videon ovan med Desire.

Mig vederbörligen har jag ej telefonen i fråga(väntar på HTC Desire), men har ni kollat igenom den andra länken - dvs. live wallpapers via market?

Postad 11 april 2010 - 01:39

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Alltså kalendern gottfolk... vad håller den på med? Har lagt över kontakter och noteringar från Outlook via htc sync. Men födelsedagarna har bara blivit inlagda det året jag sparade dem, trots att de är inställda på att repeteras varje år. Går jag in och tittar på noteringen så står det att dem ska upprepas varje år. MEn det gör dem inte. O alla Facebook uppgifterna? I början blev mina Facebookvänners födelsedagar automatiskt inlagda i kalendern men nu är de puts väck! Står datum och allt om jag tittar i kontakter. Varför är det bara Nokia som vet hur man gör rediga kalendrar.. om jag nu sparar mina kontakter och så vidare, följer då all information med till Outlook, såsom då födelsedag och epost (som Facebook lagt till)?

Postad 11 april 2010 - 09:18

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

En av skillnaderna mellan legend och desire ska vara just live wallpapers - de ska inte finnas i legend

Postad 11 april 2010 - 09:22

_dawson_
  • _dawson_
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Mig vederbörligen har jag ej telefonen i fråga(väntar på HTC Desire), men har ni kollat igenom den andra länken - dvs. live wallpapers via market?

Jag kollade igenom båda länkarna. Men man måste ändå gå via live wallpapers i mobilen ändå i slutändan. Vilket alltså inte verkar finnas i Legend?

En av skillnaderna mellan legend och desire ska vara just live wallpapers - de ska inte finnas i legend

Tack! Då behöver jag inte försöka mer :D

Postad 11 april 2010 - 18:59

Ricky84
  • Ricky84
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej,

Fick Legend i födelsedagspresent och jag är grymt nöjd med mobilen. Dock har jag några funderingar/frågor:

2. Går det att byta ut Legends egna smileys (SMS) till några andra?

Tacksam för svar!

När du är inne på kontakter, tryck på Menu knappen och sedan visa. Så får du välja vilka du vill ha i kontaktlistan, så slipper du dubletter!
Fast jag skulle vilja att man kunde lägga på en kontaktbild på den sparade sim kontakten, istället för på "telefon" så man slapp ha dubletter.

Redigerat av Ricky84, 11 april 2010 - 19:02.

Postad 11 april 2010 - 20:44

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Funderar starkt på en Legend alternativt en Desire. Fördelarna för Legend är naturligtvis utseendet, byggkvaliten samt den lite behändigare storleken. Är dock osäker på om processorn kommer räcka till i takt med att nya tyngre applikationer kommer samt kanske Android 2.5.

Ni som har en Legend, hur upplever ni prestandan när ni har några öppna program igång, börjar menyer och inzoomningar i gränssnittet att hacka eller flyter det på bra?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.