Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 08 juni 2010 - 22:45

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0

De pratar om SIN plattform, inte alla andras.
"We brought 3G" ja det stämmer, ingen iphone har haft det innan, Apple pratar sällan om konkurrensen.
Och de HAR revolutionerat marknaden, vilka tror du kommer att använda videosamtal mest, iphone 4-ägare eller de som sitter på gamla sony ericssons?

Det handlar om vem som gör saker bäst, inte vem som gör det först, ibland är tekniken och allmänheten inte redo för varann.

Du har rätt, de pratade om sin plattform, jag reagerade lite snabbt för jag blev så trött på att videon var så odräglig. :)

Postad 08 juni 2010 - 23:17

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Öhm, för inte så länge sen kostade en mobiltelefon långt över 15k, och då var det inga specmonster, de klarade med nöd och näppe att ens ringa. :)

Konstig jämförelse.
Bör väl snarare jämföra med direkta konkurrenter.
Hur som helst, detta gäller i us:
Postad bild

Postad 08 juni 2010 - 23:18

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Jag hoppades på denna men blev rätt besviken när jag såg den.

Förstår inte varför man ska fortsätta envisa sig med att presentera gamla funktioner som nya och revolutionerande.
Stycket om facetime irriterar mig faktiskt. "I cant beleive this is real, this is actually happening...(?!)"
http://www.youtube.c...feature=channel

Trovärdigheten blir ju rätt låg när man håller på så.
Jag ringde mitt första videosamtal 2003 och det revolutionerade sättet att kommunicera lika lite som denna kommer göra 7år senare.

Kudos till skärmen dock, den verkar fin.
Blir att köpa en Andriod och vänta tills man får se vad 5'an har att erbjuda.

Postad 08 juni 2010 - 23:36

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Som vanligt förväntar sig folk alldeles för mkt, vill du inte ha en iphone nu kommer du aldrig att vilja ha en, du har helt enkelt bestämt dig redan...

Postad 08 juni 2010 - 23:46

Jejjee
  • Jejjee
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Ser riktigt najs ut.. sugen på en iphone 4

någon som vet om iOS 4 har plockat bort att youtube appen via 3G nätet har sån j*vla låg kvalitet?

Postad 08 juni 2010 - 23:59

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0

Jag hoppades på denna men blev rätt besviken när jag såg den.

Förstår inte varför man ska fortsätta envisa sig med att presentera gamla funktioner som nya och revolutionerande.
Stycket om facetime irriterar mig faktiskt. "I cant beleive this is real, this is actually happening...(?!)"
http://www.youtube.c...feature=channel

Trovärdigheten blir ju rätt låg när man håller på så.
Jag ringde mitt första videosamtal 2003 och det revolutionerade sättet att kommunicera lika lite som denna kommer göra 7år senare.

Kudos till skärmen dock, den verkar fin.
Blir att köpa en Andriod och vänta tills man får se vad 5'an har att erbjuda.

Ja, man bara tar sig för ansiktet när man ser den där videon. Säg vad man vill om telefonen, men Apple når gång på gång nya höjder av osmaklighet när det gäller sina reklamfilmer. När jag tänker på det så finner jag den där filmen ganska underhållande i all sin dumhet, det känns verkligen som de är rörda i tårar över Facetime. :)

Postad 09 juni 2010 - 00:34

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hallå snälla det är ju apple vi snackar om, de vill ju ha andra kontakter istället för DVI och USB...typisk apple "propaganda" att gå mot strömmen.

http://sv.wikipedia....wiki/Propaganda
Dock håller jag fullständigt med om att Apples proprietära anslutningar suger.

Postad 09 juni 2010 - 00:55

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag är oerhört glad att Apple inte använder USB, rangligare kontakt får man leta efter, så fort jag kopplar in kamera så vrids kabeln i kontakten, ibland ramlar den ur, och de känns cheap, jag kommer aldrig att byta bort min gamla ipodkabel med låsklackar, men dvi ut vore sweet.

Varför ska man ha en kabel för att de råkar vara en "standard" när apples egna kablar är bättre...

Redigerat av simulacra, 09 juni 2010 - 01:00.

Postad 09 juni 2010 - 01:44

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Jag är oerhört glad att Apple inte använder USB, rangligare kontakt får man leta efter, så fort jag kopplar in kamera så vrids kabeln i kontakten, ibland ramlar den ur, och de känns cheap, jag kommer aldrig att byta bort min gamla ipodkabel med låsklackar, men dvi ut vore sweet.

Varför ska man ha en kabel för att de råkar vara en "standard" när apples egna kablar är bättre...

Apple har själva gått med på att byta till standarden som gäller på laddare: microusb.
Och den är ju en standardkontakt, som även är oändligt mycket mer smidig än klumpen som används idag.
Ett solklart minus med Iphone

Redigerat av NisseGurra, 09 juni 2010 - 01:44.

Postad 09 juni 2010 - 07:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Alla som gnäller på den nya FaceTime-funktionen, ni bör tänka på vad det egentligen är för funktion.

Jag håller med alla om att den kvalité som just videosamtal har hållit hittills har varit dålig och funktionen har känts meningslös men det spelar ingen roll här - detta är INTE videosamtal. Visst, man ser video och kan tala med vederbörande men det är inte att liknas med det vi känner till som videosamtal - FaceTime är videochatt!

Ska bli spännande att se hur det utvecklas.

Postad 09 juni 2010 - 07:43

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Blir ett inköp direkt. :)

Har aldrig vart så nöjd med en mobiltelefon som med 3G.

Postad 09 juni 2010 - 08:06

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Blir ett inköp direkt. :)

Har aldrig vart så nöjd med en mobiltelefon som med 3G.

Håller med, köpte en 3G i dec -08, uppgraderingen till 3Gs kändes inte lika motiverad som till 4:an. Så jäkla bra tajming också, mitt befintliga abb. går ut om 3 dagar ;)

En fråga som dök upp.
FaceTime kommer bara fungera mellan iphones va? man vill ju kunna videosamtala till en dator också.

Hittade svaret själv: http://en.wikipedia.org/wiki/FaceTime

Redigerat av Termos, 09 juni 2010 - 08:35.

Postad 09 juni 2010 - 08:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Eehhh, för att man ska slippa köpa/ha en kabel till varenda liten teknisk pryl man har? :)

----

Ska bli VÄLDIGT intressant att se vad priset på iPhone 4 kommer bli i Sverige. Eller vad priset är om 1/2-1 år.
Skulle jag köpa en skulle jag köpa en nu direkt med tanke på att det troligtvis blir löneökningar på 70% på Foxconn.
Vilket i o f s kommer påverka andra mobiltillverkare också.
Det som verkar bli bra just i Sverige är att ingen operatör har exklusivitet på den.

---

Vem fan bryr sig om videosamtal ( privat ) nu när ingen gjorde det när det kom!??

Redigerat av BrittBastard, 09 juni 2010 - 08:43.

Postad 09 juni 2010 - 08:45

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...Vem fan bryr sig om videosamtal ( privat ) nu när ingen gjorde det när det kom!??

Jag tror dom flesta döva människorna i detta land vill ha videosamtal i sin mobiltelefon.

Postad 09 juni 2010 - 08:46

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Vem fan bryr sig om videosamtal ( privat ) nu när ingen gjorde det när det kom!??

Återigen, det är INTE videosamtal i samma bemärkelse. Det är videochat.

Alltså, mer likhet med att köra videochat genom MSN/Skype än videosamtal som du syftar på.

Redigerat av zinned78, 09 juni 2010 - 08:47.

Postad 09 juni 2010 - 08:47

brandmange
  • brandmange
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Återigen en snygg "enkel" lur för alla oss som vill ha en.

Apple gör kanske inga "stora" nyheter, men klättrar vidare för att behålla sina kunder. Detta tror jag är en mellanlur för att få folk att byta sin 3G mot denna.

Det som gjort Iphone populär i sverige är användarvänlighet, användarvänlighet och användarvänlighet. Allt är förpackat i ett snyggt skal och innehållet kan man forma som gemene man vill ha det. Detta finns det säkert andra lurar som klarar av, men skillnaden är att allt är så enkelt och snyggt. Gemene man vill inte behöva läsa instruktionsbok, det ska bara funka! Spec och dylikt skiter folk i, väldigt få är teknikfreaks som vill kunna nyttja luren maximalt bara för att man kan.

Jag sitter på en 3GS idag, och det känns inte motiverat att byta till denna lur (tyvärr :) ). Jag tror jag väntar till nästa kommer, då tror jag Apple kommer med mycket i godispåsen.

När nu 4G-nätet börjar rulla ut över vårat avlånga land vill man kunna använda det, kan Iphone4 detta?

Postad 09 juni 2010 - 08:53

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag tror dom flesta döva människorna i detta land vill ha videosamtal i sin mobiltelefon.

Säkert, men det är nog inte många procent ändå ska du se.

Alltså, mer likhet med att köra videochat genom MSN/Skype än videosamtal som du syftar på.

chat?! Fy fan. Ännu värre. :) Det är väl bara 14-åringar som håller på med det?
Jag vet vad du menar, Skype kommer väl eventuellt att samarbeta med Apple där.

Redigerat av BrittBastard, 09 juni 2010 - 08:54.

Postad 09 juni 2010 - 08:57

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Facetime är väl dessutom gratis för de med Iphones, om man har wifi. Eller har jag missuppfattat det ?
Är ju jävligt trevligt om någon man känner med Iphone är utomlands t.ex. så man kan ha gratis videochat.
Är också riktigt hypad över denna, tycker den vita är sjukt snygg och verkar jävligt trevligt att använda.
Nu får operatörerna komma ut med lite priser och datum :)

Postad 09 juni 2010 - 09:05

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

chat?! Fy fan. Ännu värre. B) Det är väl bara 14-åringar som håller på med det?
Jag vet vad du menar, Skype kommer väl eventuellt att samarbeta med Apple där.

Nej, det är bara bra :) Och som du säger, det kan bli ett bra samarbete med Skype.

Facetime är väl dessutom gratis för de med Iphones, om man har wifi. Eller har jag missuppfattat det ?
Är ju jävligt trevligt om någon man känner med Iphone är utomlands t.ex. så man kan ha gratis videochat.
Är också riktigt hypad över denna, tycker den vita är sjukt snygg och verkar jävligt trevligt att använda.
Nu får operatörerna komma ut med lite priser och datum ;)

Exakt, det är datatrafik endast och har ingen likhet med ett traditionellt samtal att göra (oavsett om vi talar röst- och/eller videosamtal).

Därav är det heller inget videosamtal utan en videochat.

Postad 09 juni 2010 - 10:03

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2 160 inlägg
  • 0
Såja, då har man förhandlat sig till en iphone 4 via jobbet. Fryser ner mig själv fram till release, orkar inte vänta...
Blir första iphonen för min del, måste veta vad alla är så nöjda med :)

Postad 09 juni 2010 - 10:41

Illozionz
  • Illozionz
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har även jag nu tankarna i att införskaffa mig en Iphone 4 när de släpps, men har en fundering..
Då jag gärna vill ha så bra ljud som möjligt via bluetooth-headset och MW600 som SE släppt har fallit mig i smaken (hade en aino med föregångaren till detta headset innan), men jag drar mig för att skaffa en x10 då Iphone lockar mer.. :)
Så frågan är, funkar detta headset till Iphone? Kanske svårt att svara på hur den reagerar på Iphone 4 men kanske någon av er gamla iphoneägare som vet om detta funkar? Eller kanske har möjligheten att testa?
Tänkte mest på om låtnamn osv visas på displayen?

Postad 09 juni 2010 - 10:43

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Eehhh, för att man ska slippa köpa/ha en kabel till varenda liten teknisk pryl man har? :)

Sist jag kollade så följde den kabeln med, och dessutom har många en sån kabel kvar sen de köpt ipods.
Ipodkabeln har dessutom betydligt fler pinnar vilket gör att du kan skicka fler typer av data samtidigt...

USB är en bra standard, jag gillar usb, men jag gillar INTE micro-usb för att kontakterna är rangliga.

Redigerat av simulacra, 09 juni 2010 - 10:45.

Postad 09 juni 2010 - 10:51

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag tror inte det finns många iPhone ägare som INTE har flat-rate abonnemang. Att betala mer än 10-20 öre för videosamtal är idioti, då har man blivit blåst.

Det finns nog en hel del som INTE har flat-rate. Oavsett märke på smartphone.
Men jag håller med dig, har man en smartphone så SKA man ha flat-rate, annars kan man lika gärna ha en "budget mobil".

Postad 09 juni 2010 - 10:51

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Har även jag nu tankarna i att införskaffa mig en Iphone 4 när de släpps, men har en fundering..
Då jag gärna vill ha så bra ljud som möjligt via bluetooth-headset och MW600 som SE släppt har fallit mig i smaken (hade en aino med föregångaren till detta headset innan), men jag drar mig för att skaffa en x10 då Iphone lockar mer.. :)
Så frågan är, funkar detta headset till Iphone? Kanske svårt att svara på hur den reagerar på Iphone 4 men kanske någon av er gamla iphoneägare som vet om detta funkar? Eller kanske har möjligheten att testa?
Tänkte mest på om låtnamn osv visas på displayen?

iPhön har en en hel del begrännsingar av Bluetooth stödet. Sist jag kollade kan man bara , via ett Blåtands headset, använda sig play,stop, och eventuellt skip to next track.
Ljudvolym upp /ner, spola i låten eller att visa tex musiktittel i headsettet stöds ej.

Postad 09 juni 2010 - 11:15

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Vad kan vi vänta oss i antal levererade lurar runt releasedatumet? (eller det kanske är sagt redan?). Tvärslut och sen vänta 2 månader på nästa skippning eller brukar det fyllas på snabbt och bra? Hur såg det ut sist?

Postad 09 juni 2010 - 11:19

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Dvs det är inget nytt. Nytt i iPhone men inget banbrytande på något sätt. Dock är det fortfarande lika ointressant eftersom ingen använder det, en undersökning visade väl att när det användes som mest (dag 1-4 när du fått mobilen) så användes den av ung nån promille.

Det är dock OERHÖRT stora grejer i USA eftersom 3G-näten där borta inte tillåtit just videosamtal/videochat tidigare. Här hemma har vi ju kört funktionen sedan 2003.

Postad 09 juni 2010 - 12:12

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Precis som Aure säger så ÄR detta med videosamtal stort i USA då det inte varit möjligt med USAs "3G".
Jag har för mig att USAs nya 4G är lite snabbare än vårat Turbo 3G.
Dock tycker jag att reklamen om "We are bringing Videochat to the world" är löjlig.

Personligen är jag sugen på en iPhone 4, då jag tidigare aldrig ägt någon iPhone. Jag gillar apples produkter, men jag ogillar företaget i sig, så därför har jag väntat så här länge med att köpa en iPhone.

Postad 09 juni 2010 - 12:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Personligen är jag sugen på en iPhone 4, då jag tidigare aldrig ägt någon iPhone. Jag gillar apples produkter, men jag ogillar företaget i sig, så därför har jag väntat så här länge med att köpa en iPhone.

+1 men samtidigt vetefan om t ex M$ är så mycket bättre.

Intressant det där med Foxconn ( fabriken som gör bl a iPhone ), det är mest iPhone/Apple som får kritik i media men samma fabrik tillverkar ju även t ex både SE och Nokia-telefoner. Men så är det väl att vara "känd". :)

Postad 09 juni 2010 - 12:59

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Det enda jag kan göra med mitt bluetooth headset är att sänka och höja volymen och play/stop också såklart svara på samtal. Mer stödjer inte den nuvarande mjukvaran i iphone kanske det stöds i den nya men skulle inte tro det, har iallafall inte hört ett enda ljud om detta.

Postad 09 juni 2010 - 13:35

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Vad kan vi vänta oss i antal levererade lurar runt releasedatumet? (eller det kanske är sagt redan?). Tvärslut och sen vänta 2 månader på nästa skippning eller brukar det fyllas på snabbt och bra? Hur såg det ut sist?

Dessvärre tror jag vi kommer att få se en liknande situation som den förra året när det gäller leverans, beror så klart helt och hållet på hur stor efterfrågan vs tillgång blir men jag kan tänka mig att fler kommer att vilja uppgradera sina 3G/3GS till iPhone 4 än det var som uppgraderade från 3G till 3GS.

Sist dröjde det väl ungefär 3-4 veckor mellan nya leveranser vill jag minnas, kom ihåg att jag själv fick vänta 5 veckor (Telia) från det att jag beställde till att jag kunde hämta telefonen.

Postad 09 juni 2010 - 13:46

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Dvs det är inget nytt. Nytt i iPhone men inget banbrytande på något sätt. Dock är det fortfarande lika ointressant eftersom ingen använder det, en undersökning visade väl att när det användes som mest (dag 1-4 när du fått mobilen) så användes den av ung nån promille.

Det är dock OERHÖRT stora grejer i USA eftersom 3G-näten där borta inte tillåtit just videosamtal/videochat tidigare. Här hemma har vi ju kört funktionen sedan 2003.

Klart det är nytt, har du inte hängt med på det som har skrivits i inläggen tidigare?

Det är INTE videosamtal utan videochat, alltså något nytt då det är en helt annan teknik som används. Ingen annan telefon har ännu denna funktionalitet. Att många sedan felaktigt jämför det med videosamtal är en helt annan sak, det är som att jämföra analoga modem med fiberanslutningar.

Att ingen använder videosamtal förutom de döva användarna är ju faktum, men det spelar ingen roll här eftersom denna funktionen INTE är videosamtal. Likaså har du rätt i att vi har kunnat använda videosamtal i mobiltelefoner sedan 2003, inte videochat i mobiltelefon.

Postad 09 juni 2010 - 14:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

... det är som att jämföra analoga modem med fiberanslutningar.

Nja, det var lite väl att ta i va? Eller ganska mycket skulle jag vilja säga.

Likaså har du rätt i att vi har kunnat använda videosamtal i mobiltelefoner sedan 2003, inte videochat i mobiltelefon.

Återigen så är det ingen skillnad för mig, inget jag kommer använda mig av oavsett.
Att det inte är samma teknik har ingen betydelse, videosamtal eller videochat, same shit för mig.
Måste dock bara säga att videosamtal låter mer vuxet, chat är nåt 14-åringar håller på med.
Jaja, nu ska jag inte tjata mer om det. Skitbra för dom som gillar det, absolut.

Postad 09 juni 2010 - 14:20

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0

Återigen så är det ingen skillnad för mig, inget jag kommer använda mig av oavsett.
Att det inte är samma teknik har ingen betydelse, videosamtal eller videochat, same shit för mig.
Måste dock bara säga att videosamtal låter mer vuxet, chat är nåt 14-åringar håller på med.
Jaja, nu ska jag inte tjata mer om det. Skitbra för dom som gillar det, absolut.

För att citera dig själv: "Nja, det var lite väl att ta i va? Eller ganska mycket skulle jag vilja säga."

Postad 09 juni 2010 - 14:21

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Iphone 4g är en jäkla trevlig lur, sen att apple blåser på stora trumman för funktioner som funnits länge... är ju typisk apple.
Hårdvaran ser riktigt bra ut, mjukvaran inte lika kul. Undrar om jailbreak ger lite mer frihet...

Postad 09 juni 2010 - 14:41

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Nja, det var lite väl att ta i va? Eller ganska mycket skulle jag vilja säga.

Mjo, det var en överdrift men mest för att accentuera hur fel parallellen var.

Nej, om just DU tycker det är användbart eller ej vet jag inte men nu så talade vi just om vad det var för typ av funktion. Du kanske framöver kommer få användning för den, eller inte...vi får se :)

Iphone 4g är en jäkla trevlig lur, sen att apple blåser på stora trumman för funktioner som funnits länge... är ju typisk apple.
Hårdvaran ser riktigt bra ut, mjukvaran inte lika kul. Undrar om jailbreak ger lite mer frihet...

Utan att på något sätt vara spydig, eller ens insinuera sådana undertoner, så undrar jag vänligt vilka funktioner som du menar att Apple förstorar upp då de har funnits länge? Jag kan inte komma på någon, inte just nu iaf.

Postad 09 juni 2010 - 14:48

Jschonning
  • Jschonning
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vad gäller Iphone och bluetooth så stöds bara A2DP och !INTE! AVRCP. (gå in på wikipedia ni som undrar över förkortningen)

Man kan alltså starta och stoppa, höja och sänka, svara och lägga på.

Man kan INTE byta låt, spola eller få upp info på skärmen...

Detta är dock bara en mjukvarumässig förändring. Dock tycker jag att det är konstigt att man inte har uppgraderat iphone när det gäller bluetooth då jag känner att man kan vilja byta låt utan att fiska upp luren?

Vad gäller Iphone i övrigt är den STORA skillnaden för min del att allt flyter så mycket bättre än på alla andra mobiler som kommer, eller har kommit för den delen. Jag har inte varit med om att någon tillverkare har tagit en funktion som Iphone har och faktiskt FÖRBÄTTRAT den. Apple må gå långamt fram, men de gör det iaf med stil och med en överlägsenhet på de funktioner som Iphonen iaf har.

Jag har pratat länge och väl med min kollega över varför alla tillverkare envisas med en högre upplösning på skärmen då telefonen iaf hackar sig fram som en gammal trabant. Nu kommer Iphone med den högsta upplösning som någon mobil har haft och lik förbannat...flyter den bättre än ALLA konkurrenter.

Postad 09 juni 2010 - 14:58

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

På vilket sätt är Apples iPhone-laddar-kabel bättre än t.ex. micro-USB?

The initiative has many advantages. For one it makes it much easier for consumers who no longer have to worry about losing their one and only cell phone charger. It also cuts down on waste since people can reuse their cell phone chargers when they get a new phone. Even though some cell phone manufacturers were reluctant to give up their proprietary cell phone chargers for fear that it would make it easier for customers to switch to new phones from competitors, eventually standardizing on one technology will help these manufacturers reduce costs.

http://news.cnet.com...0274953-94.html
http://news.cnet.com..._3-6209247.html

Currently, every mobile phone manufacturer, seemingly for each model of phone they produce, uses a proprietary standard for its accessories. The result is a junk drawer crammed full with non-interchangeable mobile phone chargers. According to the Global System for Mobile Association (GSMA), 51,000 redundant chargers are produced, as each new phone means a new charger to go with it.

Besides reducing waste, the microUSB charger is greener than its predecessors. The GSMA estimates adoption of the new standard will reduce greenhouse gas emissions by 13.6 tons. "This is a significant step in reducing the environmental impact of mobile charging," said Malcolm Johnson, director of ITU's Telecommunication Standardization Bureau. "Universal chargers are a common-sense solution that I look forward to seeing in other areas."

http://www.maximumpc...andard_approved

Moving to a universal charger will be a boon for both users and the environment by reducing the amount of waste, since fewer chargers have to be thrown away. It will make life a lot easier for users, who will be able to charge their mobile phones using any available charger, and when they buy a new phone they won't have to get a new charger.

http://www.pcworld.c..._a_reality.html

Redigerat av Oddish, 09 juni 2010 - 14:58.

Postad 09 juni 2010 - 15:03

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

På vilket sätt är Apples iPhone-laddar-kabel bättre än t.ex. micro-USB?

Varför läser du inte inläggen innan du frågar? :) Se simulacras inlägg #474.

Postad 09 juni 2010 - 15:06

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Vad gäller Iphone i övrigt är den STORA skillnaden för min del att allt flyter så mycket bättre än på alla andra mobiler som kommer, eller har kommit för den delen. Jag har inte varit med om att någon tillverkare har tagit en funktion som Iphone har och faktiskt FÖRBÄTTRAT den. Apple må gå långamt fram, men de gör det iaf med stil och med en överlägsenhet på de funktioner som Iphonen iaf har.

Jag har pratat länge och väl med min kollega över varför alla tillverkare envisas med en högre upplösning på skärmen då telefonen iaf hackar sig fram som en gammal trabant. Nu kommer Iphone med den högsta upplösning som någon mobil har haft och lik förbannat...flyter den bättre än ALLA konkurrenter.

På äldre telefoner stämmer det resonemanget. På dagens aktuella nallar, "flyter" inte Apples mjukvara bättre. Ta Desire och en iPhone 3GS och förklara exakt VAD som "flyter" bättre? Jag skulle vilja påstå att det är en subjektiv grej då hastigheten inte är ett problem längre med dagens betydligt bättre processessorer och självfallet - bättre mjukvara som Android. Det är en grym skillnad på HTC:s tidigare Windows Mobile-telefoner och de nyare med Android. Verkligen, grym. Så snacket om att det "flyter" bättre, det köper jag inte. Jag köpte det tidigare, men inte längre. Så, ge gärna exempel på vad du menar med "flyter".

Postad 09 juni 2010 - 15:07

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det finns nog en hel del som INTE har flat-rate. Oavsett märke på smartphone.
Men jag håller med dig, har man en smartphone så SKA man ha flat-rate, annars kan man lika gärna ha en "budget mobil".

Vilken logik. :) Du tror inte att det finns smartphone-användare som ringer/surfar ganska lite och därför väljer ett billigare abonnemang istället för att kasta pengar i sjön varje månad?

Jag tycker du ska ha en röd tröja, annars kan du lika gärna gå naken.

Postad 09 juni 2010 - 15:09

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Vad menar du då för frihet? Vad är det du saknar som du inte kan göra redan?

Vore trevligt att ha tex widgets på skärmen, kalender dito.
Jag har lite dålig koll på vad man göra med jailbreak, hoppas dock det är mer än att ändra på ikoner...

Postad 09 juni 2010 - 15:11

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Varför läser du inte inläggen innan du frågar? :) Se simulacras inlägg #474.

Jag har dessvärre en ovana att svara på inlägg direkt innan jag läser vidare i tråden.

Postad 09 juni 2010 - 15:13

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Vilken logik. :) Du tror inte att det finns smartphone-användare som ringer/surfar ganska lite och därför väljer ett billigare abonnemang istället för att kasta pengar i sjön varje månad?

Jag tycker du ska ha en röd tröja, annars kan du lika gärna gå naken.

Tror jag säkert, det var precis det jag skrev. Att det finns många som INTE har flat-rate.
Det är precis såna användare som gnäller dom gånger dom omedvetet/medvetet haft en jeflva data-trafik nån månad och därmed får en skyhög räkning.
Jag betalar 100:-/månad för flat rate, har man råd att köpa en smartphone för några tusenlappar så tycker jag nog att man har råd med 100:-/månad.

Nej, jag har gärna kläderna på mig tack.

EDIT: Vill du fortsätta diskussionen kan du ju ta den via PM, känns inte som att denna diskussion tillför den här tråden nåt.

Redigerat av BrittBastard, 09 juni 2010 - 15:13.

Postad 09 juni 2010 - 15:14

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Tror jag säkert, det var precis det jag skrev. Att det finns många som INTE har flat-rate.
Det är precis såna användare som gnäller dom gånger dom omedvetet/medvetet haft en jeflva data-trafik nån månad och därmed får en skyhög räkning.
Jag betalar 100:-/månad för flat rate, har man råd att köpa en smartphone för några tusenlappar så tycker jag nog att man har råd med 100:-/månad.

Nej, jag har gärna kläderna på mig tack.

EDIT: Vill du fortsätta diskussionen kan du ju ta den via PM, känns inte som att denna diskussion tillför den här tråden nåt.

Finns ju inte många som har flatrate för rimlig peng ens.

Postad 09 juni 2010 - 15:16

Jschonning
  • Jschonning
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

På äldre telefoner stämmer det resonemanget. På dagens aktuella nallar, "flyter" inte Apples mjukvara bättre. Ta Desire och en iPhone 3GS och förklara exakt VAD som "flyter" bättre? Jag skulle vilja påstå att det är en subjektiv grej då hastigheten inte är ett problem längre med dagens betydligt bättre processessorer och självfallet - bättre mjukvara som Android. Det är en grym skillnad på HTC:s tidigare Windows Mobile-telefoner och de nyare med Android. Verkligen, grym. Så snacket om att det "flyter" bättre, det köper jag inte. Jag köpte det tidigare, men inte längre. Så, ge gärna exempel på vad du menar med "flyter".

Det har inte med snabbheten att göra.

Vad du än gör på en Iphone så "flyter" telefonen bättre. Byt sidor, bläddra mellan bilder, öppna program m.m. OSet är bättre programmerat. Androidmobilerna, gamla som nya (vilka är de enda mobiler som jag anser man kan jämföra med) har en hackighet i sig som när man spelar ett spel på PCn som den inte riktigt klarar av. Vad du än gör så släpar det efter. Inte mycket, men det har jag aldrig sagt. Min poäng är mest varför Apple kan få till en helt "släpfri" miljö i alla program, appar m.m. medan INGEN annan kan? Subjektiv håller jag inte med om då jag har både en Desire på jobbet och en Iphone privat. Don't get me wrong. Jag gillar Desire och Android, förutom batteritiden som är usel, men det känns som den inte riktigt klarar av OSet som den begåvats med.

Postad 09 juni 2010 - 15:20

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

+1 men samtidigt vetefan om t ex M$ är så mycket bättre.

Intressant det där med Foxconn ( fabriken som gör bl a iPhone ), det är mest iPhone/Apple som får kritik i media men samma fabrik tillverkar ju även t ex både SE och Nokia-telefoner. Men så är det väl att vara "känd". :)

Man kör samma marknadsföringstrick som Steve Jobs är så bra på...

Postad 09 juni 2010 - 15:21

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

En sak jag noterar är att många under IPhone-eran anmärkt på funktioner som saknas och som återfinns på andra mobiltelefoner... Jag tror att dessa funktioner säkert har diskuteras av Apple under utvecklingen, men ratas av bra anledningar. Visst skulle Apple kunnat fixa multitasking mjukvarumässigt för länge sedan. Att man dessutom väntar så länge med det, tycker jag tyder på att man vill göra det riktigt bra. Samtidigt kunde de säkert ordnat "riktig" multitasking a´la JB, men väljer att göra det på ett annat sätt. Återigen säkert för att man inte är nöjd med det "vanliga sättet"...
Jag kan ju medge att det verkade lite skumt att komma med det så här sent, men än en gång tror jag att Apple har tänkt igenom det noga och hittat en snygg lösning på det hela.

Man ratar sådana "självklarheter" för att kunna nästa generation uppgradera med just de självklarheter för att kunna locka med köpare. Det är ett typiskt sätt Apple håller på med. och när generation 2 kommer så vill man ju givetvis ha det som inte fanns på generations 1 teknik lista, men som ändå var en självklarheter under generation 1.

Det är INTE videosamtal utan videochat, alltså något nytt då det är en helt annan teknik som används. Ingen annan telefon har ännu denna funktionalitet. Att många sedan felaktigt jämför det med videosamtal är en helt annan sak,

Då får du förklara hur videochat fungerar och vad jag behöver för uppkoppling för att kunna för en videochat.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 09 juni 2010 - 15:21.

Postad 09 juni 2010 - 15:21

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag har en Iphone 3GS nu och måste nog säga att totalt sett med allt inkuderat är det nog den bästa telefon jag haft hittils, dock är extremt dålig batteritid samt en uslare än usel kamera STORA nackdelar, och ändå är den min favorit.

Nu till frågan, jag är inte märkeslojal bara för att vara det så frågan är vad nästa telefon blir? Iphone 4 verkar ju trevlig, men är den verkligen SÅ bra att den kan hävda sig mot motståndet under det kommande året från att den releasas i sverige? en jämförelse telefon är ju så vitt jag kan se det, Dell Mini 5 / Streak - tråd den verkar ju helt otroligt häftig, stor javisst men men.

vad tro ni? jag har inte alls bestämt mig utan söker lite fin feedback!

Postad 09 juni 2010 - 15:26

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Det har inte med snabbheten att göra.

Vad du än gör på en Iphone så "flyter" telefonen bättre. Byt sidor, bläddra mellan bilder, öppna program m.m. OSet är bättre programmerat. Androidmobilerna, gamla som nya (vilka är de enda mobiler som jag anser man kan jämföra med) har en hackighet i sig som när man spelar ett spel på PCn som den inte riktigt klarar av. Vad du än gör så släpar det efter. Inte mycket, men det har jag aldrig sagt. Min poäng är mest varför Apple kan få till en helt "släpfri" miljö i alla program, appar m.m. medan INGEN annan kan? Subjektiv håller jag inte med om då jag har både en Desire på jobbet och en Iphone privat. Don't get me wrong. Jag gillar Desire och Android, förutom batteritiden som är usel, men det känns som den inte riktigt klarar av OSet som den begåvats med.

Det har med iphones animeringar att göra, upplägget är att alla fönsterändringar är animerade, vilket gör att alla väntetider döljs. Att öppna program etc går snabbare på min desire än på en 3gs, dock saknas samma animeringar så det upplevs annorlunda. Olika upplägg helt enkelt. Går det att stänga av animeringar i iphone för att kunna jämföra ?

Postad 09 juni 2010 - 15:39

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Då får du förklara hur videochat fungerar och vad jag behöver för uppkoppling för att kunna för en videochat.

Enkelt - Du behöver tillgång till WiFi.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.