Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 30 June 2010 - 10:41

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

hmm då var det dags igen, telefonen vägrade ringa i morse trotts att jag satt den på alarm. Jag hade dessutom fyllt i alla dagar i veckan för att vara säker på att den ringer och jag såg att allt var satt och aktiverat som det skulle. Detta är nu 3 gånger den inte ringer.

headbox > Jag provade hålla inne låsnings knappen lite kort och det stämmer, det tar inte lång tid innan den låser upp sig så där har vi troligen problemet. Dessutom så sticker ju knappen ut en bit så det är lätt hänt att man kommer åt den. Detta bör Samsung ta bort helt från mjukvaran och istället bara tillåta en kort knapptryckning och ett svep över skärmen(gärna i en viss riktning som på X10).

Jag tvekar på att det är låsknappen som är problemet. Jag tycker det är bra att slippa svepa, grymt irriterande att behöva göra två saker för att låsa upp den.

Postad 30 June 2010 - 11:53

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har testat GPS-funktionen lite. Under inställningar finns funktionen statistik där man kan mäta hastighet, sträcka och lite annat. Får dock inte igång den. När jag trycker på start får jag upp meddelandet "ej låst GPS, lås GPS och försök igen".
Hur gör man det?

Det är väl så att det tar en stund innan GPS har hittat sina satelliter. Jag prövade GPSn igår och man undrar om det skall till viss programvara eller att man skall ha ett visst abonnemang. Hur har ni gjort? Det gäller alltså det GPS som finns i Wave från början.

Postad 30 June 2010 - 12:18

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Det är väl så att det tar en stund innan GPS har hittat sina satelliter. Jag prövade GPSn igår och man undrar om det skall till viss programvara eller att man skall ha ett visst abonnemang. Hur har ni gjort? Det gäller alltså det GPS som finns i Wave från början.

Jag bara trycker på Map i widgeten(som kom med telefonen) och sen visar den ens position? Ska man ha vägbeskrivning o liknande så är det väll ett 3de parts program som gäller men vad jag vet så finns det väll inget sådant än?

Postad 30 June 2010 - 13:41

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Aktiverar man telefonlås så behöver man inte oroa sig för att telefonen stänger av sig i fickan.

Postad 30 June 2010 - 14:54

mJusik
  • mJusik
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Provade Route66 nu i helgen när vi var ut och körde. Funkade perfekt. Gå till deras hemsida och ladda ner deras synk-program. Sen kan du ladda ner kartor och annat gratis. Finns även betaltjänster. Och, ja det tar ett tag innan den hittar sin position, men efter det så går det smärtfritt.

Postad 30 June 2010 - 15:14

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Aktiverar man telefonlås så behöver man inte oroa sig för att telefonen stänger av sig i fickan.

Det lät först som en dum idé, men genom att hålla upplåningsknappen nere (så att man slipper svepa över skärmen) och sen skriva in koden så blev det ganska smidigt. Man kan säga att man ersätter svepet med att punkta. Så detta ska jag helt klart prova ett tag.

Postad 30 June 2010 - 15:56

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Provade Route66 nu i helgen när vi var ut och körde. Funkade perfekt. Gå till deras hemsida och ladda ner deras synk-program. Sen kan du ladda ner kartor och annat gratis. Finns även betaltjänster. Och, ja det tar ett tag innan den hittar sin position, men efter det så går det smärtfritt.

Jag laddade ner 66 Sync på min dator. Sedan frågades det efter mobilen. Men Wave fanns inte upptagen på listan. Vilken Samsung-modell valde Du?

Postad 30 June 2010 - 16:19

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag laddade ner 66 Sync på min dator. Sedan frågades det efter mobilen. Men Wave fanns inte upptagen på listan. Vilken Samsung-modell valde Du?

Hittade detta tidigare i tråden och dert fungerade på för mig

"Jag gick till www.66.com, laddade ner Route66 Sync till datorn, kopplade in Waven med USB, valde masslagring. 66sync hittade waven omgående. Gör ett konto där på Route 66 så kan du sedan ladda ner gratis kartor från hela världen till ditt minneskort. Jag laddade Sverige, Norge, Danmark. Funkar bra...
Jag har Halebop abonnemang förresten...
Inte ska väl GPS dra nån datatrafik? den kopplar ju upp mot satelliter, utan att behöva gå på nätet? Man ska nog inte ha ifyllt Ladda kartor online, eller vad det nu hette, i Inställningar...
GPS som t.ex Google Maps drar datatrafik eftersom den laddar kartorna från nätet eftersom du rör på dig... Kör du Route66 navigation och gör som ovan, så har du ju laddat ner kartorna till telefonen, så telefonen funkar som en normal GPS... Tror jag!??"

Postad 30 June 2010 - 22:45

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Några tips:

1. Tidigare i tråden skriver folk om problem med SVT Play, men jag gick till svtplay.se/mobil i webläsaren, och till min stora glädje funkade det. Videokvaliteten var kanske inte fantastisk (vet inte om det beror på min uppkoppling eller en begränsning från SVT:s sida), men jag tycker att det är strålande ändå.

2. Vill man att MP3-filer ska visas med omslag och korrekt information måste man redigera filerna i datorn för att det ska fungera. Så har det varit i alla MP3/mediespelare jag använt förut. Det finns olika program man kan använda för att ordna detta. Jag brukar köra med MediaMonkey, som finns att ladda hem i en gratisversion från exempelvis download.com.

3. Det är ju lite pilligt att sätta markören rätt i texten när man vill rätta nåt i ett SMS man skriver. Lite lättare blir det av att man kan skjuta markören framför sig. Peka med fingret en gång i texten för att sätta dit markören. Hamnar den fel kan man peka nån centimeter eller två vid sidan av, och när man sen drar fingret dras också markören. Ett annat tips är att man också kan flytta markören upp eller ner i raderna genom att trycka på volymknappen.

Postad 01 July 2010 - 07:21

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem med att Veckar klocka inte ringer alltid?

Hur hur är det med sorteringen av meddelande? I min sorteras de inte i datumordning(nyaste överst) trotts jag valt detta? Enligt Samsung så kan de inte återskapa problemet på sin telefon och tipsar istället om att nollställa telefonen eller prova annat sim kort?

Postad 01 July 2010 - 07:40

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Hittade detta tidigare i tråden och dert fungerade på för mig

"Jag gick till www.66.com, laddade ner Route66 Sync till datorn, kopplade in Waven med USB, valde masslagring. 66sync hittade waven omgående. Gör ett konto där på Route 66 så kan du sedan ladda ner gratis kartor från hela världen till ditt minneskort. Jag laddade Sverige, Norge, Danmark. Funkar bra...
Jag har Halebop abonnemang förresten...
Inte ska väl GPS dra nån datatrafik? den kopplar ju upp mot satelliter, utan att behöva gå på nätet? Man ska nog inte ha ifyllt Ladda kartor online, eller vad det nu hette, i Inställningar...
GPS som t.ex Google Maps drar datatrafik eftersom den laddar kartorna från nätet eftersom du rör på dig... Kör du Route66 navigation och gör som ovan, så har du ju laddat ner kartorna till telefonen, så telefonen funkar som en normal GPS... Tror jag!??"

Ja, det var ZTEVIE som skrev det, men det sägs inget om vilken modell som valdes. Kanske Du inte kommer ihåg det. För att ladda ner kartor vill de veta till vilken modell. Man kan ju välja någon av de nyaste, men det blir då ingen med Bada.

Postad 01 July 2010 - 08:02

mJusik
  • mJusik
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ja, det var ZTEVIE som skrev det, men det sägs inget om vilken modell som valdes. Kanske Du inte kommer ihåg det. För att ladda ner kartor vill de veta till vilken modell. Man kan ju välja någon av de nyaste, men det blir då ingen med Bada.

Den hittar mobilen automatiskt hos mig. Behöver inte välja. Har du kopplat in den i rätt läge? (USB mass storage, tror jag)

Postad 01 July 2010 - 08:15

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Ja, precis...
Registrera ett konto hos Route66, ladda ner Sync och installera. Kör in Waven med USB(Masslagring), starta sedan Sync. Den kommer att hitta din telefon direkt...

Redigerat av ztevie, 01 July 2010 - 08:16.

Postad 01 July 2010 - 12:05

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hur hur är det med sorteringen av meddelande? I min sorteras de inte i datumordning(nyaste överst) trotts jag valt detta? Enligt Samsung så kan de inte återskapa problemet på sin telefon och tipsar istället om att nollställa telefonen eller prova annat sim kort?

'

Hade samma problem en gång
Hade den på ljudlöst
Men tycker en väckarklocka borde gå över ljudlös inställningar

Headbox kan du ge lite mer beskrivning på hur man gör med mediamonkey? :unsure:

Redigerat av Blomkungen, 01 July 2010 - 12:05.

Postad 01 July 2010 - 12:37

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Detta är nog en av de bästa applikationerna släppta hittills...
http://www.samsungap...s...11&listYN=Y

:unsure:

Måste ju bara prövas.

Postad 01 July 2010 - 12:44

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Detta är nog en av de bästa applikationerna släppta hittills...
http://www.samsungap...s...11&listYN=Y

:unsure:

Måste ju bara prövas.

Helt magisk app
Dags att styra ny flickvän för att pröva då ^^

Postad 01 July 2010 - 12:52

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Helt magisk app
Dags att styra ny flickvän för att pröva då ^^

Observera att den har en secret diary också. Så man kan se gammal data :unsure:

Postad 01 July 2010 - 20:03

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
För att återgå till funktionen att kunna zooma med ett finger genom att dra det över skärmen.
Någon som har fått detta att fungera?

Till och med gsm arena skriver om det.
http://www.gsmarena....eview-450p7.php

And last but not least, there comes the one-finger zooming which works flawlessly as well.

Sen skriver man om en The Voice Command application som jag inte har sett röken av, har ni??

Redigerat av xarfez, 01 July 2010 - 20:04.

Postad 01 July 2010 - 21:57

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Har hänt flera gånger att den inte ringt. Nu har jag kryssat för att alarmet ska gälla alla dagar samt kryssat i "ange som daglig" längst ner i alarmmenyn. Sedan dess har det funkat 4-5 ggr utan problem. Hoppas att det håller i sig. Annars tänkte jag testa alarm-appen som finns på Samsung Apps.

Idag råkade jag för första gången ut för att telefonen stängde av sig i fickan. Kan det vara så att batteriet glappar lite och tappar kontakten om det utsätts för tryck?

Tack för tipset om Route66. Precis som folk har skrivit så hittar programmet självt telefonen om man valt masslagring.

Postad 02 July 2010 - 07:01

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ni som har problem med telefonen skickar ni vidare era problem till Samsung? Tänkte att även om en person skickar iväg ett mail om att telefonen stänger av sig är det bättre att så många som möjligt gör det för att de ska fixa det.

Som jag förstått det ska det komma en Badauppdatering inom kort. Någon som hört något om en uppdatering till Wave?
Tidigast 25 augusti kan jag välja ny telefon på 3 så jag har gott om tid på mig. Kan t o m vänta till 25 november om jag vill. Är riktigt sugen på Wave, lite orolig för de enkla felen som har uppstått för er som har telefonen.

Postad 02 July 2010 - 07:12

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Har hänt flera gånger att den inte ringt. Nu har jag kryssat för att alarmet ska gälla alla dagar samt kryssat i "ange som daglig" längst ner i alarmmenyn. Sedan dess har det funkat 4-5 ggr utan problem. Hoppas att det håller i sig. Annars tänkte jag testa alarm-appen som finns på Samsung Apps.

Idag råkade jag för första gången ut för att telefonen stängde av sig i fickan. Kan det vara så att batteriet glappar lite och tappar kontakten om det utsätts för tryck?

Tack för tipset om Route66. Precis som folk har skrivit så hittar programmet självt telefonen om man valt masslagring.

Hmm jag har medelant detta problem till Samsung men personen jag pratade med hade själv en wave och hade aldrig haft problem med detta? Som vanligt gav han rådet att prova med annat SIM kort samt nollställa telefonen, och detta gällde också för datum sorteringen i meddelanden (där inte senast hamnar överst)

Ni som har problem med telefonen skickar ni vidare era problem till Samsung? Tänkte att även om en person skickar iväg ett mail om att telefonen stänger av sig är det bättre att så många som möjligt gör det för att de ska fixa det.

Som jag förstått det ska det komma en Badauppdatering inom kort. Någon som hört något om en uppdatering till Wave?
Tidigast 25 augusti kan jag välja ny telefon på 3 så jag har gott om tid på mig. Kan t o m vänta till 25 november om jag vill. Är riktigt sugen på Wave, lite orolig för de enkla felen som har uppstått för er som har telefonen.

Man får nog se Samsung Sverige som mer eller mindre ett svenskt supliment till SAMSUNG för Samsung Sverige har ingen koll alls på vad SAMSUNG gör verken när det gäller nya telefoner eller uppdateringar. Deras tipps till mig var att kontakta SAMSUNG i annat land för att få svar. Detta kan jag tycker är ganska bakvänt.

Postad 02 July 2010 - 08:42

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jag kontaktade SamsungApps ang. att sorteringen på webbsidan inte funkade som den skulle. Jag fick genast en misstanke om att den på supporten som svarade kanske inte har MVG i svenska... Humor! :unsure:
Taskig webb-översättare...

JAG:
Hej!
Jag som många andra väntar otåligt på att SamsungApps ska fyllas med fler appar för att kunna använda vår Wave fullt ut...
Varje dag öppnar jag med spänning SamsungApps website för att se vilka nya appar och widgets som kommit denna dag. Men för nån dag sedan märkte jag att när man sorterar på Nyaste så kommer det massor av gamla appar bland de första platserna?
Varför det? Nog måste ni väl kunna ha en sorteringsfunktion som fungerar, speciellt viktigt då appstoren växer framöver?
Det kanske beror på att gamla appar får uppdateringar, men givetvis ska de ändå inte komma först då man sorterar och letar efter Nyaste apparna...
Nä, fixa nu detta, då jag väljer Nyaste vill jag se apparna sorterade efter releasedatum, ingenting annat...

SUPPORTEN:
Bäste kund,

Tack för din Samsung Apps. Vi uppskattar möjligheten att hjälpa dig.

Ledsen men vi har testat fråga och ett antal av oss i framtiden vilket jag tackar er.
Vi testade på vår hemsida och via samsung apps Kies, men lade till alla nya alt oss en trevlig butik och sortera efter datum och tid.

Om du har ytterligare frågor, tveka inte att kontakta oss eller du kanske också vill kolla in våra svar på vanliga frågor, som finns på [Help]-menyn i Samsung Apps.

Jag är glad att meddela att du nu kan besöka vår Samsung Apps Facebook-profil med hjälp av följande länk: http://www.facebook.com/SamsungApps.

Tack för att du använder våra tjänster. Din tillfredsställelse är mycket viktigt för oss.

Martin Fiolek
Kundtjänst representant
Samsung Apps

Postad 02 July 2010 - 09:39

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Kommer det en uppdatering till Bada så är det i princip en uppdatering till Wave.

Postad 02 July 2010 - 10:09

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Kommer det en uppdatering till Bada så är det i princip en uppdatering till Wave.

Brukar inte telefonerna uppdateras? Är det bara operativsystemet som uppdateras?

Postad 02 July 2010 - 12:33

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Jag kontaktade SamsungApps ang. att sorteringen på webbsidan inte funkade som den skulle. Jag fick genast en misstanke om att den på supporten som svarade kanske inte har MVG i svenska... Humor! ;)
Taskig webb-översättare...

JAG:
Hej!
Jag som många andra väntar otåligt på att SamsungApps ska fyllas med fler appar för att kunna använda vår Wave fullt ut...
Varje dag öppnar jag med spänning SamsungApps website för att se vilka nya appar och widgets som kommit denna dag. Men för nån dag sedan märkte jag att när man sorterar på Nyaste så kommer det massor av gamla appar bland de första platserna?
Varför det? Nog måste ni väl kunna ha en sorteringsfunktion som fungerar, speciellt viktigt då appstoren växer framöver?
Det kanske beror på att gamla appar får uppdateringar, men givetvis ska de ändå inte komma först då man sorterar och letar efter Nyaste apparna...
Nä, fixa nu detta, då jag väljer Nyaste vill jag se apparna sorterade efter releasedatum, ingenting annat...

SUPPORTEN:
Bäste kund,

Tack för din Samsung Apps. Vi uppskattar möjligheten att hjälpa dig.

Ledsen men vi har testat fråga och ett antal av oss i framtiden vilket jag tackar er.
Vi testade på vår hemsida och via samsung apps Kies, men lade till alla nya alt oss en trevlig butik och sortera efter datum och tid.

Om du har ytterligare frågor, tveka inte att kontakta oss eller du kanske också vill kolla in våra svar på vanliga frågor, som finns på [Help]-menyn i Samsung Apps.

Jag är glad att meddela att du nu kan besöka vår Samsung Apps Facebook-profil med hjälp av följande länk: http://www.facebook.com/SamsungApps.

Tack för att du använder våra tjänster. Din tillfredsställelse är mycket viktigt för oss.

Martin Fiolek
Kundtjänst representant
Samsung Apps

Hahaha bra där. Låter som en spamrobot som autosvarar på frågor.

Postad 03 July 2010 - 08:39

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
I juninumret är det en artikel om Ifhone 4, men också tester av SE X10 mini och Wave. X10 mini fick betyget 88 poäng med det märkliga betyget 10 (= max) för System och Program. Medan Wave fick betyget 84 (9 poäng för Multimedia och Kvalitet). I övrigt fick Wave många goda betyg i texten. Det är tydligt att appstore inte duger.

Postad 03 July 2010 - 08:44

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

I juninumret är det en artikel om Ifhone 4, men också tester av SE X10 mini och Wave. X10 mini fick betyget 88 poäng med det märkliga betyget 10 (= max) för System och Program. Medan Wave fick betyget 84 (9 poäng för Multimedia och Kvalitet). I övrigt fick Wave många goda betyg i texten. Det är tydligt att appstore inte duger.

I juninumret av vadå? ;)

Postad 03 July 2010 - 10:42

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

I juninumret av vadå? ;)

Av tidningen Mobil.

Postad 03 July 2010 - 13:15

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Av tidningen Mobil.

Inte förvånad över att x10 fick 10/10

X10 är ju bättre än både desire och nexus one enligt dom på multimedia och webbläsare haha
Ska kolla testet på wave dom har iaf ;)

Edit:
Tycker det är synd att flash inte är en fullversion så man kan spela absolut allt
Finns vissa streams jag skulle velat se som jag bara får en flashlogga på :/

Redigerat av Blomkungen, 03 July 2010 - 14:18.

Postad 04 July 2010 - 00:06

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Headbox kan du ge lite mer beskrivning på hur man gör med mediamonkey? :D

Det är viktigt att ID-taggarna som är inbakade i MP3-filerna har rätt information, för att allt ska visas och sorteras rätt i Waven (och alla andra MP3-spelare). I taggen finns information om låttitel, artist, albumtitel m.m. Står det att albumtiteln är "Born in the USA" i en fil och "Born in the U.S.A." i en annan kommer de två filerna anses höra till två olika album, t.ex.

Använd filhanteraren i MediaMonkey för att leta reda på den musik du vill fixa. Markera en eller flera filer, högerklicka och välj "Properties". Skriv in informationen. Om du har en bild på albumomslaget någonstans på din dator kan du infoga den om du trycker på fliken "Album Art".

Om du inte väljer "Properties" ovan kan du välja "Auto-Tag from Web" så letar programmet leda på vad den tror är rätt information från nätet. Den försöker även leta reda på en omslagsbild som du kan infoga om du vill.

Om MediaMonkey verkar krångligt kan du redigera taggarna i Winamp ("Visa filinformation ..."). När jag dubbelkollar nu ser jag att man tydligen även kan fixa albumomslag i det programmet numera.

Postad 04 July 2010 - 08:45

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Känner inte till navigeringsprogrammet Skyhook sedan tidigare men snart kommer till just Wave.

Postad 04 July 2010 - 11:04

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Hur fan får man ut SIM kortet??

Postad 04 July 2010 - 11:10

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Med en pincett.

Postad 04 July 2010 - 11:12

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Med en pincett.

Jag använde fingarna. hur lätt som helst :D.

Postad 04 July 2010 - 12:42

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Använd fingrarna
Inga problem även med mina stora och klumpiga händer

Postad 04 July 2010 - 19:04

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Hur var det man fick route66 att fungera så att den hittade ens position?

Även om
http://www.engadget....e-to-geo-locat/

kommer snart så kan det vara intressant

Postad 04 July 2010 - 19:54

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Har testat det medföljande navigeringsprogrammet men är inte nöjd.
Har laddat ner Route 66 Sync och svensk karta. Programmet hittar telefonen utan problem så den biten funkar.

När jag startar navigeringsprogrammet på telefonen är det sällan att den hittar ens position. De få gånger den lyckas låsa positionen tappar den GPS-kontakten efter bara någon minut. Inget kul.

Hur funkar det för er andra?

Redigerat av Janne.G, 04 July 2010 - 19:55.

Postad 04 July 2010 - 20:01

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag tycker det funkar mycket bra med route66.Hade Garmin på min gamla mobil och denna är bättre.Det enda att anmärka på är tiden innan den får en GPS signal.Har aldrig tappat mottagningen

Postad 04 July 2010 - 20:32

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Jag tycker det funkar mycket bra med route66.Hade Garmin på min gamla mobil och denna är bättre.Det enda att anmärka på är tiden innan den får en GPS signal.Har aldrig tappat mottagningen

Det var märkligt att det funkar så olika för oss. Har du testat att mäta upp en sträcka under "inställningar" -> "statistik"? Oftast får jag inte igång det då jag inte lyckas låsa GPS men de få gånger den hittar en satellit funkar tjänsten dåligt. Telefonen tappar ofta kontakt och går man en sträcka så visar den bara en bråkdel av vad man avverkat.

Postad 04 July 2010 - 20:35

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Låter inte bra,jag använder nästan min dagligen i trafiken (jobbar som chaufför)och den funkar felfritt utan satellit tapp.

Postad 04 July 2010 - 22:16

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Route66 funkar fint för mig med. Har inte testat mäta sträcka dock...

Blomkungen: Kolla nån sida bakåt i tråden, har skrivit hur jag gjorde vid installation av kartor osv...

Postad 05 July 2010 - 13:59

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Suck.
Mitt svar från samsungs support när jag hörde av mig om att den låser upp sig i fickan blev följande väldigt komiska svar:

Du ska kunna låsa upp telefonen genom att svepa över skärmen när denna är tänd. Det du kan
ställain på telefonen är om bakgrundsbelysningen endast ska slås på när
du trycker på låsknappen. Om telefonen startar om utan att du rör
telefonenbör du testa ett annat simkort.

Postad 06 July 2010 - 11:45

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Woho! nu händer det grejor.
Startade kies och fick upp följande:
Postad bild

EDIT:
hmm jag tror man missade något när man gjorde den här uppdateringen, eller vad säger ni? (åäö finns med i mottagarfältet men inte när man ska skriva sms....klantarslen).

Någon som vet var man kan hitta en uppdateringslogg? vad som är ändrat i den?

Postad bild
Postad bild

Redigerat av xarfez, 06 July 2010 - 12:05.

Postad 06 July 2010 - 13:29

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Här diskuteras problem med Wave på Samsung UKs forum:

http://forumuk.samsu...spx?ForumID=140

Postad 06 July 2010 - 16:22

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Typiskt!! Nu när det har kommit en uppdatering kan jag inte installera den.Saknar RAPI-dll fil står det.Ok laddat ner den och provar igen.Saknar CEUTIL.dll står det nu :o va fasen?!#?"#¤" någon mer än jag som får dessa felmeddelanden?

Postad 06 July 2010 - 16:54

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Woho! nu händer det grejor.
Startade kies och fick upp följande:
Postad bild

EDIT:
hmm jag tror man missade något när man gjorde den här uppdateringen, eller vad säger ni? (åäö finns med i mottagarfältet men inte när man ska skriva sms....klantarslen).

Någon som vet var man kan hitta en uppdateringslogg? vad som är ändrat i den?

Postad bild
Postad bild

Du behöver inte bokstäverna å, ä och ö om du kör med teckenstöd med autoifyllning av ord. Kopplar du ur textstöd får du med å, ä och ö även i meddelandefältet.

Fattar inte varför navigationsprogrammet funkar så dåligt för mig när flera av er andra inte har några problem med det. Jag startar upp programmet och får upp "hämtar position" och sen händer inte så mycket mer. Någon enstaka gång har den hittat min position men oftast inte.

Postad 06 July 2010 - 17:03

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Du behöver inte bokstäverna å, ä och ö om du kör med teckenstöd med autoifyllning av ord. Kopplar du ur textstöd får du med å, ä och ö även i meddelandefältet.

Fattar inte varför navigationsprogrammet funkar så dåligt för mig när flera av er andra inte har några problem med det. Jag startar upp programmet och får upp "hämtar position" och sen händer inte så mycket mer. Någon enstaka gång har den hittat min position men oftast inte.

Nej jag har legat och funderat på det och kom fram till samma sak. men däremot så kommer INTE åäö med om jag stänger av autoifyllning...

Någon som kommit fram till fler ändringar?

Postad 06 July 2010 - 17:20

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Lite störigt att de fortfarande inte har lagt till en tangent för "." på förstasidan av tangentbordet vid sms. Finns i webbläsaren när man ska skriva in en webbadress. Störigt att behöva trycka sig in på undersida och sen tillbaka varje gång man avslutar en mening i sms. Frugans iphone har en tangent för punkt på tangentbordets huvudsida.

Fast det kanske finns någon teknik jag inte känner till för att avsluta meningar med punkt utan att behöva trycka på tangenten?

Postad 06 July 2010 - 17:38

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Lite störigt att de fortfarande inte har lagt till en tangent för "." på förstasidan av tangentbordet vid sms. Finns i webbläsaren när man ska skriva in en webbadress. Störigt att behöva trycka sig in på undersida och sen tillbaka varje gång man avslutar en mening i sms. Frugans iphone har en tangent för punkt på tangentbordets huvudsida.

Fast det kanske finns någon teknik jag inte känner till för att avsluta meningar med punkt utan att behöva trycka på tangenten?

Svar ja, håll inne mellanslag och släpp.

Postad 06 July 2010 - 17:47

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Svar ja, håll inne mellanslag och släpp.

Känns nästan lite pinsamt :o
Tack för hjälpen med det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.