Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 June 2010 - 16:07

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
prata precis med tre och dom har inte fått några idag men dom hoppas den ska komma denna vecka varjefall så man får den i slutet av nästa....

ghaaahhh väntan är olidlig

Postad 30 June 2010 - 16:11

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
kameran verkar inte vara sådär superbra, finns det någon information om tekniken bakom, eller om de kan öka kvalitén med en firmware (får göra det bästa utan att använda blixt)

Postad 30 June 2010 - 16:38

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

det verkar som om det är när man använder wifi eller 3g mycket som den slukar ström som attan.

Jag har Tre så jag kan bara köra med 3G och min senaste laddningscykel var på 52 timmar. Då var det såklart inget maxanvändande men jag använde ändå röstsamtal, GPS, surf, spel och lite andra apps. Sync är på, skärmen på automatisk ljusstyrka osv. Det är synnerligen konstigt att det skiljer så mycket mellan vad folk rapporterar.

Postad 30 June 2010 - 16:43

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

kameran verkar inte vara sådär superbra, finns det någon information om tekniken bakom, eller om de kan öka kvalitén med en firmware (får göra det bästa utan att använda blixt)

Alla bilder och filmer jag sett från kameran har varit bra i mina ögon och den har en hel del användbara inställningar. Sedan beror det ju såklart vad man jämför med och vilka krav man har. Det jag varit mest förvånad över är hur bra den är på att ta upp ljus, så den har uppenbarligen en vid och bra slutare. Gjorde ett test mellan Galaxy S och Nokia N95 8GB (som har LED-blixt) och tog kort på ett mörkt rum, endast upplyst av en 32" TV. Till min förvåning var Galaxy S-bilden påtagligt ljusare och mer detaljrik. Det var då taget med night mode, vilket man får synliga bilder med när normal mode bara ger en helsvart bild.

Postad 30 June 2010 - 19:16

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Någon annan som råkat utför fenomenet att det enda som syns i statusfältet är mottagningsstapeln å klockan?.....ingen nätindikator, wifi

Postad 30 June 2010 - 19:41

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Här är en till. Brukar få starta om telefonen så funkar det igen.

Postad 30 June 2010 - 20:23

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Här är en till. Brukar få starta om telefonen så funkar det igen.

En stund.... wifi har aldrig visat sig..så man blir ju osäker på vad man surfar på för uppkoppling

hoppas bara samsung har koll på detta...tror det har med deras skin att göra...har en spica med 2.1 och där funkar det klockrent.

Redigerat av Unregistereda34e3e24, 30 June 2010 - 20:25.

Postad 30 June 2010 - 21:37

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Kan ni som fått eran lur testa om det finns något headset med sladd som funkar att byta låt(volym och play/paus.

Synd att inte nokia org till 5800 funkar för ett sånt har jag ju redan.
Går det att löda om det så det funkar??
Borde ju gå?
Vet någon vad samsung har för pin out till headset?

Postad 30 June 2010 - 21:43

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Någon annan som råkat utför fenomenet att det enda som syns i statusfältet är mottagningsstapeln å klockan?.....ingen nätindikator, wifi

Det är inget som jag har råkat utför, än iaf.

Postad 30 June 2010 - 22:00

Benji_9
  • Benji_9
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Tjenare

1. När man skriver exempelvis SMS eller något annat och ser att man stavat fel och vill gå in tillbaks mitt i ett ord för att ex. byta ut en bokstav så är det ju väldigt svårt att pricka rätt, alltså mellan två bokstäver..
På tjejens Desire har jag provat och där kan man ju "grov-peka" på ordet och använda optiska styrkulan för att stega vänster, höger, upp och ned, men eftersom Galaxy S verkar sakna någon sådan styrning, vad gör man då?

2. Klämde lite på MediaMarkt men där vibrerade den inte när man tryckte in bokstäver när man skrev SMS, e det en inställning? Vibrerar den lika gott som Desire eller "hård-vibrerar" den? Klämde på nån annan Samsung och denna vibrerade så hårt, ungefär som när telefonen vibrerar när någon ringer.

Det finns alltså inte någon form av väster höger upp ned?

Postad 01 July 2010 - 00:57

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
GPS with Google Navigation
The Samsung I9000 Galaxy S comes with a GPS receiver, which got a satellite lock in about three minutes with A-GPS turned off. A-GPS can speed this up quite a bit, but requires Internet access.

Vad innebär detta, går det att använda GPS med Google Navigation utan att connecta till internet, fast det går långsamt och går snabbare med internet påkopplat, har jag förstått detta rätt? =D

Postad 01 July 2010 - 09:22

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det är inget som jag har råkat utför, än iaf.

Om du stänger av dataanslutningen så förvinner nätindikatorn med.. WiFi syns bara om du har en WiFi anslutning etablerad

Postad 01 July 2010 - 09:35

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

GPS with Google Navigation
The Samsung I9000 Galaxy S comes with a GPS receiver, which got a satellite lock in about three minutes with A-GPS turned off. A-GPS can speed this up quite a bit, but requires Internet access.

Vad innebär detta, går det att använda GPS med Google Navigation utan att connecta till internet, fast det går långsamt och går snabbare med internet påkopplat, har jag förstått detta rätt? =D

Inte helt säker men det har med att den kontaktar närliggande mobiltorn och på så vis hittar ungefär var du är vilket gör att gpsen hittar dig snabbare (brukar inte ta en halv minut ens utomhus). Den kanske skickar datatrafik fram och tillbaka till mobiltornen för det.
Google Navigation finns heller inte i Sverige utan bara usa än så länge. Tror inte du kan ladda ner några kartor gratis så du måste vara uppkopplad eller köpa gps-program.

Postad 01 July 2010 - 11:23

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Ok, gick in på samsungs hemsida o lästa detta :

Galaxy S har gps och med de förinstallerad kartorna i Google Maps hittar du lättare rätt.

Innebär det att Navigatorn finns bara i USA men Maps finns redan förinstallerade?

Isåfall måste man alltid vara connectad till internet när man kollar google maps?
Drar det mycket MB då?
Inte funderat klart om jag ska ha abonnemang eller mitt kontantkort osm jag har nu o surf kostar 1 kr/dagen dock 1 MB = 15 kr.

Och föresten, bara 16 sidor i denna och 70 sidor i HTC Desire tråden. :unsure:
Gillar inte folk denna telefonen, eller är det för att den är relativt ny?

Den känns ju otroligt bra om man jämnför med de andra androidtelefonerna som är ute nu, känns som det självklara valet för mig iaf nu när man rekat runt om alla specs.

Redigerat av lacunaz, 01 July 2010 - 11:25.

Postad 01 July 2010 - 11:33

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Ang batteritid..

Hittade under inställningar/program/tjänster som körs. FM radion var igång i bakgrunden fast jag inte lyssnade på radion.. slog av detta och batteritiden blev märkbart bättre.

Postad 01 July 2010 - 12:31

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Om du stänger av dataanslutningen så förvinner nätindikatorn med.. WiFi syns bara om du har en WiFi anslutning etablerad

Jag kanske inte har förstått dig rätt, men är det inte normalt att nätindikatorn försvinner om du stänger av data anslutningen. Då visar den bara mottagnings stapeln för samtal eftersom den inte har någon kontakt för data anslutning...

Som sagt, jag kan ha missuppfattat dig nu....

Postad 01 July 2010 - 12:37

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Och föresten, bara 16 sidor i denna och 70 sidor i HTC Desire tråden. :)
Gillar inte folk denna telefonen, eller är det för att den är relativt ny?

Den känns ju otroligt bra om man jämnför med de andra androidtelefonerna som är ute nu, känns som det självklara valet för mig iaf nu när man rekat runt om alla specs.

En anledning är att Desiren har funnits på marknade betydligt längre än vad Galaxy S har gjort. Sen har inte Samsung värdens bästa rykte när det kommer till support av sina mobiler... en tredje grej är att en del valt bort denna då den saknar blixt till kameran. Att den sedan påminner lite för mycket av iphone i sitt utseende har nog skrämt bort en del. Enligt mig så är det här den bästa mobilen på marknaden just nu, trots avsaknad av blixt :unsure:

Postad 01 July 2010 - 13:08

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Låter vettigt.

Verkar vara en väldigt bra telefon dock, trist att det inte är blixt men kan leva utan det, dock hoppas man ju att supporten kan förbättras nu för denna modell och det är ju redan sagt att dom skall uppdatera till android 2.2 iaf.

Sen att den skulle vara lik iphonen, det bryr jag mig inte om, sålänge man själv tycker den ser bra ut så spelar det inte mig nån roll om den liknar en iphone, tycker den är snyggare än Desiren iaf.

Det blir nog ett köp för mig, förmoderligen iaf.

Är pixmana det billigaste stället just nu, (enligt prisjakt iaf) eller var har ni beställt? =)

Postad 01 July 2010 - 13:59

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Är pixmana det billigaste stället just nu, (enligt prisjakt iaf) eller var har ni beställt? =)

Jag köpte den på net on net, mest för att deras affär ligger så nära där jag bor :unsure: Jag betalade ca 5500kr för den... Pixmana har haft det där priset ett tag nu men dom har inte haft några mobiler... Jag har aldrig handlat via pixma så jag vet inte vilken service dom har där, men dom är klart billigast för närvarande.

Postad 01 July 2010 - 14:01

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
4350:-

http://www.alternate...D...tno=OCBW0Q

Postad 01 July 2010 - 14:29

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Tack för tipsen!

Dock kommer jag handla i sverige, mest för garantier och sådant :unsure:

Men det kommer nog bli denna mobil, skärmen + batteritiden för videouppspelning 7 ½ timme + avi/mkv uppspelning var några av de saker som motiverade mig att köpa denna istället för andra. :)

Funkar swype som det skall nu, läste något om att det var problem med det i sverige?
Tycker det var en väldigt smart grej.

Postad 01 July 2010 - 14:32

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Tack för tipsen!

Men det kommer nog bli denna mobil, skärmen + batteritiden för videouppspelning 7 ½ timme + avi/mkv uppspelning var några av de saker som motiverade mig att köpa denna istället för andra. :)

Funkar swype som det skall nu, läste något om att det var problem med det i sverige?
Tycker det var en väldigt smart grej.

Swype fungerar inte än på svenska, det ska komma en uppdatering under sommaren...

Postad 01 July 2010 - 15:18

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Okej, trist, men då vet man att uppdateringen kommer iaf. =)

Postad 01 July 2010 - 15:41

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Swype fungerar inte än på svenska, det ska komma en uppdatering under sommaren...

läste nånstans att efter flashning så funkade det att swypa på svenska redan nu... men kan ha misstolkat det

Postad 01 July 2010 - 16:12

ReXen
  • ReXen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Har fått min galaxy idag :unsure:

Är ny på android. När man öppnar ett programm/app så ligger det kvar och kör i bakrunden, när man håller in home knappen. Hur tusan stänger man programen/apparna.

Postad 01 July 2010 - 16:27

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Tack för tipsen!

Pixmania:s lager ligger i frankrike....en del har haft problem med att telefonerna inte haft menyer på svenska..
köpte en TV i höstas från pixma...hade inte svensk text tv + nåt annat som gjorde att jag skickade tillbaks TV:n...inga problem att skicka tillbaks..tog bara nästan en månad å få pengarna. :)

Postad 01 July 2010 - 16:31

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hej!

Har fått min galaxy idag :unsure:

Är ny på android. När man öppnar ett programm/app så ligger det kvar och kör i bakrunden, när man håller in home knappen. Hur tusan stänger man programen/apparna.

Du får ladda hem prog som kan stänga program du öppnat..ex Taskiller...dock ej nödvändigt, finns en funktion under inställningar/program/tjänster som körs...där kan man stänga prog som kör i bakgrunden.

Postad 01 July 2010 - 17:00

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Pixmania:s lager ligger i frankrike....en del har haft problem med att telefonerna inte haft menyer på svenska..
köpte en TV i höstas från pixma...hade inte svensk text tv + nåt annat som gjorde att jag skickade tillbaks TV:n...inga problem att skicka tillbaks..tog bara nästan en månad å få pengarna. :unsure:

Tack för tipset, det blir nog elgiganten som ligger bredvid eller media markt, alla håller ju ungefär samma pris 5500.

Undrar varför elgiganten inte står med på prisjakt, den finns på hemsidan + att jag såg den i affären här i göteborg. :)

Postad 01 July 2010 - 17:33

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Tjenare

1. När man skriver exempelvis SMS eller något annat och ser att man stavat fel och vill gå in tillbaks mitt i ett ord för att ex. byta ut en bokstav så är det ju väldigt svårt att pricka rätt, alltså mellan två bokstäver..
På tjejens Desire har jag provat och där kan man ju "grov-peka" på ordet och använda optiska styrkulan för att stega vänster, höger, upp och ned, men eftersom Galaxy S verkar sakna någon sådan styrning, vad gör man då?

2. Klämde lite på MediaMarkt men där vibrerade den inte när man tryckte in bokstäver när man skrev SMS, e det en inställning? Vibrerar den lika gott som Desire eller "hård-vibrerar" den? Klämde på nån annan Samsung och denna vibrerade så hårt, ungefär som när telefonen vibrerar när någon ringer.

Det finns alltså inte någon form av väster höger upp ned?

Fråga 1 kan jag svara på.
När du har framme tangentbordet du skriver på finns en knapp längst ner till vänster du använder om du vill skriva siffror. Om du håller inne den kommer det fram en meny som bla annat har piltangenter och dör kan du stega åt vänste, höger, upp eller ner i texten.

Fråga2 kan jag nästan svara på:
Jo det finns inställningar för vibrationer när du rör skärmen. Min är dock på laddning, som vanligt, och orkar inte hämta den för att se vart i inställnings-menyn du ska gå.

Mina batteritider är att jag får ladda telefonen ungefär mellan 16.00 till 18.00 varje dag sedan den kom ut. Är det helg blir det 3 ggr om dagen. Vill man ha goda batteritider får man giva fasiken i webbläsaren är min erfarenhet.

Telefonen är konstigt buggig. Tycker man ska vänta med ett köp tills den mognat till med FW uppdateringar och gått ner i pris. Det vill säga om man inte har förståelse för att nya telefoner kan vara buggiga och tror att Samsung läser diverse forum och åtgärdar de små irriterande problemen. Att det är den bästa telefonen på marknaden just nu håller inte jag med om men att den snart kommer bli det - tror jag.
Buggar eller inte, webbläsaren är fantastisk och drar batteri.

Om jag ångrar mitt köp? Svar nej, men hade det funnits några HTC Desire hade jag köpt den istället och även då kanske varit nöjd.

Postad 01 July 2010 - 17:43

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hej!

Tack för alla matnyttiga inlägg so far. :unsure:
Jag är i full färd med att byta upp mig från min Omnia som jag har haft i snart två år och läser allt som jag kan komma över för att bestämma mig mellan Galaxy S och Wave, i stort sett samma prestanda men två olika telefoner ändå

Jag är också tveksam till att handla från andra länder med tanke på garantier m.m. men efter att ha lusläst dessa inlägg på Swedroids Galaxy S-forum så blir jag lite sugen ändå, priset idag ligger på Galaxyn är 4320SEK
Det gäller en butik i tyskland som heter Handyattacke.de
Telefonerna är olåsta, har svenska menyer och svensk garanti i 24 månader.

http://www.swedroid....ead.php?t=14440

//Claes

Postad 01 July 2010 - 18:30

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
En lite fråga bara... hur gör man en fabriksåterställning av telefonen ifall man skulle behöva det. Har beställt min hos tre och hoppas få den i början på nästa veckan :unsure:

Redigerat av Holly18, 01 July 2010 - 19:10.

Postad 01 July 2010 - 18:48

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Telefonen är konstigt buggig. Tycker man ska vänta med ett köp tills den mognat till med FW uppdateringar och gått ner i pris. Det vill säga om man inte har förståelse för att nya telefoner kan vara buggiga och tror att Samsung läser diverse forum och åtgärdar de små irriterande problemen. Att det är den bästa telefonen på marknaden just nu håller inte jag med om men att den snart kommer bli det - tror jag.
Buggar eller inte, webbläsaren är fantastisk och drar batteri.

Om jag ångrar mitt köp? Svar nej, men hade det funnits några HTC Desire hade jag köpt den istället och även då kanske varit nöjd.

Vilka buggar har du hittat?

Redigerat av Xet, 01 July 2010 - 18:51.

Postad 01 July 2010 - 19:02

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Tjenare

Såg att du redan fått ett tips, ett annat sätt verkar vara att "dra fingret från swipe info ett steg till höger till SYM, då får man upp pilar på tangent bordet" ...läste det någonstans...

Postad 01 July 2010 - 19:46

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Vilka buggar har du hittat?

1. WiFi fungerar plötsligt inte alls - löses genom fabriksåteställning (Program/inställningar/privat)

2.Tappar telefonen täckning till 3G nätet och när man kommer inom området igen fattar inte alltid telefonen det. Kan ta en halvtimma eller så får man starta om telefonen.
EDIT Gäller vid hög belastning som streama radio eller köra SpeedTest

3. AP (Använda telefonen som trådlös 3G accesspunkt till dator) Fungerar endast i 3-5 minuter. Den buggen, eller av mig brist på kunskap om inställning, har jag inte läst på annat forum att någon annan har.
EDIT Med custom FW I9000XXJFB = framtida officiella FW är detta problem ett minne blott

Punkt 1 åtgärdat och har fungerat hittills men punkt 2 är för mig mycket besvärande och dyker upp fler gånger ju längre jag haft telefonen. Punkt 3 (som nu är åtgärdat i custom FW I9000XXJFB) är en extra funktion Samsung bjuder på men anledningen till att jag slog till då jag hade detta i min gamla telefon och tycker det är mycket praktiskt.

Glömde GPS. Jag tycker det fungerar skapligt med Google Maps men många verkar klaga. För mig har det bara strulat om jag kört det med ett motions-apps som behöver gps men med ett annat har det fungerat.

Men som sagt, mycket bra telefon.

Redigerat av ruva, 05 July 2010 - 11:35.

Postad 01 July 2010 - 21:06

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

1. WiFi fungerar plötsligt inte alls - löses genom fabriksåteställning (Program/inställningar/privat)

2.Tappar telefonen täckning till 3G nätet och när man kommer inom området igen fattar inte alltid telefonen det. Kan ta en halvtimma eller så får man starta om telefonen.

3. AP (Använda telefonen som trådlös 3G accesspunkt till dator) Fungerar endast i 3-5 minuter. Den buggen, eller av mig brist på kunskap om inställning, har jag inte läst på annat forum att någon annan har.

Punkt 1 åtgärdat och har fungerat hittills men punkt 2 är för mig mycket besvärande och dyker upp fler gånger ju längre jag haft telefonen. Punkt 3 är en extra funktion Samsung bjuder på men anledningen till att jag slog till då jag hade detta i min gamla telefon och tycker det är mycket praktiskt.

Glömde GPS. Jag tycker det fungerar skapligt med Google Maps men många verkar klaga. För mig har det bara strulat om jag kört det med ett motions-apps som behöver gps men med ett annat har det fungerat.

intressant, har du bett om en utbytes telefon så det går att utesluta att det inte bara är din lur utan ett design fel. (eller om det är dålig mottagning i ditt område, kanske därför som batteriet tar slut). kan kanske vara en krets som är sönder vid antennen. (gissar bara, jag är ingen mobil-mekaniker)

Postad 01 July 2010 - 21:18

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
http://top10.com/mob...msung_galaxy_s/

lite froYo, inget nytt under solen...

Postad 01 July 2010 - 21:19

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Punkt 1 åtgärdat och har fungerat hittills men punkt 2 är för mig mycket besvärande och dyker upp fler gånger ju längre jag haft telefonen. Punkt 3 är en extra funktion Samsung bjuder på men anledningen till att jag slog till då jag hade detta i min gamla telefon och tycker det är mycket praktiskt.

Prova reklamera.
Problem 2 har jag aldrig haft, kommer jag inom 3g så kommer det upp med en gång.
Och gpsen ser jag heller inga problem med. Google maps hittar mig på ett par sekunder och är väldigt precist. Kör även med motions-app som ritar ut sträckan man gått/sprungit/cyklat och inga strul där heller och den ritar rätt med kanske nån meters felmarginal.

Postad 01 July 2010 - 21:26

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Ni som använder Google Maps, antar att man måste vara uppkopplad på nätet för detta, men hur mycket drar det?
Med tanke på att jag nu har kontantkort som kostar 1 kr/dagen för surf men 15 kr/MB.

Drar det mycket?

Postad 01 July 2010 - 21:35

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0

Prova reklamera.
Problem 2 har jag aldrig haft, kommer jag inom 3g så kommer det upp med en gång.
Och gpsen ser jag heller inga problem med. Google maps hittar mig på ett par sekunder och är väldigt precist. Kör även med motions-app som ritar ut sträckan man gått/sprungit/cyklat och inga strul där heller och den ritar rätt med kanske nån meters felmarginal.

Prova att göra en hard reset på luren var någon på swedroid som hade detta problem men det försvann med en hard reset

Postad 01 July 2010 - 21:37

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Du har nog rätt men...
Hoppas inte den är sönder för jag vill inte vara utan den en vecka nu när jag är bortskämd med underverket. Hellre står jag ut med omstarter.

Batterierna tycks fler köra slut på när man använder skärmen till surfning. Enda test om batterierna jag läst använde endast 10 minuter till att surfa så den stämmer inte med mitt beteende.

Självklart har jag dålig täckning ibland när jag kör bil eller är ute och promenerar men tycker att teöefonen ska uppfatta när den kommer tillbaka utan att behöva starta om telefonen. En fabriksåterställning fixar nog det men vill inte sitta och pilla med inställningar igen. Problemet kan också vara att jag körde mycket med appset Speed test och det var efter det problemet uppstod. Kanske dålig byggkvalitet på mottagarchippet men jag är heller ingen mobil-meck så kan ha helt fel.

Tänkte köra in custom FW I9000XXJFB och testa men om det är som du skriver, att något är vajs med telefonen ,ryker ju kanske garantin så jag vet inte om jag vågar.

Jag har skrivit till Samsung support och får standardsvaret om att göra fabriksåterställning. Ingen förklaring varför: om t ex program från Android Market kan göra att telefonen får problem. Jag ska ringa butiken imorgon och prata med dem.

Redigerat av ruva, 01 July 2010 - 21:39.

Postad 01 July 2010 - 22:39

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Låter vettigt.

Verkar vara en väldigt bra telefon dock, trist att det inte är blixt men kan leva utan det, dock hoppas man ju att supporten kan förbättras nu för denna modell och det är ju redan sagt att dom skall uppdatera till android 2.2 iaf.

Sen att den skulle vara lik iphonen, det bryr jag mig inte om, sålänge man själv tycker den ser bra ut så spelar det inte mig nån roll om den liknar en iphone, tycker den är snyggare än Desiren iaf.

Det blir nog ett köp för mig, förmoderligen iaf.

På netonnet får man med en bilhandsfree som annars kostar 699:- på köpet, köpte min idag!

Postad 01 July 2010 - 23:10

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Du bor i Borås, kalmar eller Lindköping då antar jag? :)

För det är ju slut på alla andra ställen :unsure:

Postad 02 July 2010 - 05:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

På netonnet får man med en bilhandsfree som annars kostar 699:- på köpet, köpte min idag!

Har du fri surf? I så fall kan du väll vara snäll och skriva ifall du får samma problem som jag har. Eller någon annan som har surfabonnemang.

Har lästa på om garanti på Samsungs mobiltelefoner och de vill att man vänder sig direkt till Samsung:
Länk härl

Då blir det fabriksåterställning en gång till innan jag kontaktar dem igen.
Observera att jag är väldigt nöjd med telefonen annars.

Redigerat av ruva, 02 July 2010 - 05:23.

Postad 02 July 2010 - 09:51

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Du har nog rätt men...
Hoppas inte den är sönder för jag vill inte vara utan den en vecka nu när jag är bortskämd med underverket. Hellre står jag ut med omstarter.

Batterierna tycks fler köra slut på när man använder skärmen till surfning. Enda test om batterierna jag läst använde endast 10 minuter till att surfa så den stämmer inte med mitt beteende.

Självklart har jag dålig täckning ibland när jag kör bil eller är ute och promenerar men tycker att teöefonen ska uppfatta när den kommer tillbaka utan att behöva starta om telefonen. En fabriksåterställning fixar nog det men vill inte sitta och pilla med inställningar igen. Problemet kan också vara att jag körde mycket med appset Speed test och det var efter det problemet uppstod. Kanske dålig byggkvalitet på mottagarchippet men jag är heller ingen mobil-meck så kan ha helt fel.

Tänkte köra in custom FW I9000XXJFB och testa men om det är som du skriver, att något är vajs med telefonen ,ryker ju kanske garantin så jag vet inte om jag vågar.

Jag har skrivit till Samsung support och får standardsvaret om att göra fabriksåterställning. Ingen förklaring varför: om t ex program från Android Market kan göra att telefonen får problem. Jag ska ringa butiken imorgon och prata med dem.

har ingen aning men hittade detta skrivet idag

http://forum.xda-dev...d...1671&page=3

någon ny firmware JF5 som kanske löser problemet.

Postad 02 July 2010 - 10:36

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Har du fri surf? I så fall kan du väll vara snäll och skriva ifall du får samma problem som jag har. Eller någon annan som har surfabonnemang.

Har lästa på om garanti på Samsungs mobiltelefoner och de vill att man vänder sig direkt till Samsung:
Länk härl

Då blir det fabriksåterställning en gång till innan jag kontaktar dem igen.
Observera att jag är väldigt nöjd med telefonen annars.

Du kanske har fel inställnigar, skriv in dem manuellt.

Postad 02 July 2010 - 16:00

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Skrivit in manuellt och nu även gjort en fabriksåterställning till men måste starta om telefonen om den förlorar 3G mer än en gång. Oj, vill inte lämna in en ny telefon nu när man fick den innan semestern. Väldigt tråkigt. Men den går att använda så kommer inte lämna någon telefon innan semestern är slut. Annars är ju telefonen helt suverän.

någon ny firmware JF5 som kanske löser problemet.

Senaste inte inofficiella firmware är I9000XXJFB attt det kommer en riktig I9000XXJF5 vore ju toppen. Den som är nu i telefonen är I9000XXJF3

EDIT 3 juli 2010

Jag har nu flashat telefonen med ful - firmware I9000XXJFB med hjälp av programmet Odin. Jag har lite ryska i telefonen nu men inte på viktiga saker i menyn. Hittills får jag 3G signalen omedelbart tillbaka igen om jag varit utanför täckning när jag surfar men har endast provat en gång. Lyssnar jag på webbradio eller gör annat krävande får jag fortfarande starta om telefonen om täckningen försvinner en stund. Återkommer när jag provat något dygn. Nu fungerar SWYPE på svenska och tycker det är en fullträff Samsung i framtiden kommer lägga in även för oss svenskar. Skriver man vanliga ord är det bara att dra fingret över bokstäverna, utan att lyfta fingret, och telefonen skriver det. Den har inte gissat fel på något vanligt ord ännu så jag är så pass imponerad att jag i nuläget aldrig skulle byta telefon.

Redigerat av ruva, 03 July 2010 - 17:09.

Postad 02 July 2010 - 16:36

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nån som har problem med meddelandeikonen uppe i vänstra hörnet?
Det står att jag har meddelande trots att jag läst det, även när man raderar meddelandet fortsätter den säga att jag har meddelande. Jag kan få bort den men måste då in i task killer och döda meddelandehanteraren och det tycker jag är lite överdrift. Nån som vet hur detta problem kan lösas?

Postad 02 July 2010 - 17:39

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Det står att jag har meddelande trots att jag läst det, även när man raderar meddelandet fortsätter den säga att jag har meddelande. Jag kan få bort den men måste då in i task killer och döda meddelandehanteraren och det tycker jag är lite överdrift. Nån som vet hur detta problem kan lösas?

Har du tryckt på varje enskilt sms?
Brukar också ha meddelande ikonen i status fältet men det är för att man oftast ser vad det står utan att gå in i varje enskilt sms.

Postad 02 July 2010 - 17:52

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Du är nog isf tvungen att trycka bakåt istället för på 'home' när du går ur sms-hanteraren.

Postad 02 July 2010 - 18:05

Macknu
  • Macknu
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Har du tryckt på varje enskilt sms?
Brukar också ha meddelande ikonen i status fältet men det är för att man oftast ser vad det står utan att gå in i varje enskilt sms.

Jodå. Var ett reklamsms från telia bla häromdan. Gick in och läste det sen gick jag ur men ikonen försvann inte. Eftersom det ändå var reklam så tänkte jag att jag lika väl kunde deleta det men ikonen var kvar där uppe. Drog jag ner menyn så stog det meddelande från telia och första texten ur smset men när jag klicka på den så kom jag in på en tom ruta i meddelandehanteraren eftersom jag raderat meddelandet. Till slut tog jag taskkiller och stängde ner meddelandehanteraren.
Har handcent sms med så vet inte om det gör nåt.

Du är nog isf tvungen att trycka bakåt istället för på 'home' när du går ur sms-hanteraren.

Får prova vid nästa sms.

Har hittat en lösning tror jag. Tog bort notifieringen i meddelandehanteraren så borde jag slippa den, har ju handcent som sms läsare istället.

Redigerat av Macknu, 02 July 2010 - 18:13.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.