Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men here goes...
Rören låter BRA. RIKTIGT bra. Ska testa lite mer i helgen på riktigt med både film och några koncerter på dvd.
Det är inte bara kvantitet i basen, utan en väldig kvalitet.
Låter dom så bra överlag som jag har fått uppfattning om åker mina kära Kappasubbor ut..
Grejen är att jag inte vågar testa vad rören går för.. Jag inbillar mej att när man ger elementen så pass mycket effekt vid så väldigt låga frekvenserär det väldigt lätt att ha sönder dom ? Jag tror att det räcker att dom ska bottna rejält en gång så är det kört sen, så jag tittar på elementen (skitfånigt

) och försöker skaffa mej en uppfattning om hur långt dom slår, och helt enkelt ligger inom min "comfort zone".
Förmodligen ligger jag ganska långt ifrån vad elementen kan prestera i dessa gigantiska lådor..
Jag har hittils inte varit i närheten av att det ska börja låta illa.
Dom som har varit med på det här forumet en stund vet ju att jag tillhör dom som gillar att spela ganska starkt...
Har ju bland annat spelat sönder några element, och nu senast smälte ju filtren i mina frontar.
Har kört 11 högtalare och mina fem Kappasubbor samtidigt och lirat dom till bristningsgränsen timtals i sträck.
Har aldrig haft problem med att jag fått ont i öronen.
Efter ett tretimmarspass precis innan läggdags har det väl hänt att det "susat lite" i öronen när jag lagt mej...
MEN !! Ikväll när jag hängde på alla fyra rören och körde dom helt ensamma utan frontar, med riktig basig musik, min nya basfavvo som inte går speciellt djupt "Drums and rythm" fick jag svinont i öronen redan efter tio minuter.
Undrar om det är starkt då... Bas ska ju vara mindre känsligt för öronen än mellanregister och diskant...