Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 April 2010 - 21:41

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Kolla här: http://www.themobilestore.se/se/

Finns en hel del väskor/fodral, skärmskydd, silikonskal m.m.

Jag såg inget silikonskal till Desire, men det finns till Nexus One och de har väl samma chassi eller?

Tackar!
Haha hittade en klockren grej:
http://www.themobile...italkameran.php

=P Fyller ju fan funktionen,snygg? icke sa nicke

Postad 16 April 2010 - 21:41

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med telefonen såhär långt. Fast mjukvaran buggar lite då o då för mig.

- När man synkar Facebook med telefonen så hamnar några få kontakter i min kontaktbok. Trots att jag endast valt Google kontakter.
- Det har hänt att jag inte kan ta emot eller skicka data, trots att jag har full täckning på 3G nätet och wlanet. Det enda som hjälper är en omstart.
- MMS skickas inte ibland. Det enda jag får upp är "Nätverksfel", efter omstart så skickas dom. Kan vara kopplat till ovanstående punkt. Även efter att dom skickats kan jag få notiser om att meddelandet inte skickats.
- Batteri tiden är INTE bra nånstans! Jag har stängt av de flesta batteri krävande funktionerna. (Uppdateringar av diverse widgets osv) och skärm styrkan är på auto. (Brukar ligga på ca 50%)

Ett tips till er som använder alarm. Se till att ändra volymen i alarm delen! Den är satt till ca 30% i som standard. Försov mig givetvis dan efter jag fick min lur. :S

Några fler som upplever de problemen jag har?

EDIT: Jag har Tre som operatör

Redigerat av ROCA, 16 April 2010 - 21:42.

Postad 16 April 2010 - 21:47

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Jag är nöjd med telefonen såhär långt. Fast mjukvaran buggar lite då o då för mig.

- När man synkar Facebook med telefonen så hamnar några få kontakter i min kontaktbok. Trots att jag endast valt Google kontakter.
- Det har hänt att jag inte kan ta emot eller skicka data, trots att jag har full täckning på 3G nätet och wlanet. Det enda som hjälper är en omstart.
- MMS skickas inte ibland. Det enda jag får upp är "Nätverksfel", efter omstart så skickas dom. Kan vara kopplat till ovanstående punkt. Även efter att dom skickats kan jag få notiser om att meddelandet inte skickats.
- Batteri tiden är INTE bra nånstans! Jag har stängt av de flesta batteri krävande funktionerna. (Uppdateringar av diverse widgets osv) och skärm styrkan är på auto. (Brukar ligga på ca 50%)

Ett tips till er som använder alarm. Se till att ändra volymen i alarm delen! Den är satt till ca 30% i som standard. Försov mig givetvis dan efter jag fick min lur. :S

EDIT: Jag har Tre som operatör

Sägs ju att batterit blir bättre med tiden.
sen beror det lite på hur mycket man fipplar med den oavbrutet =P

Redigerat av Toivanen, 16 April 2010 - 21:52.

Postad 16 April 2010 - 22:10

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Jag kör med Telia Vänner med Alltid Surf.
Där jag bor ska jag ha 3G men ikonen högst uppe på telefonen säger bara Edge.
Var jag än befinner mig i stan så slår den aldrig över till 3G.

Kan jag ställa in det nånstans? Eller är det nåt jag inte tänker på som jag missat?

Redigerat av maerd, 18 April 2010 - 10:14.

Postad 16 April 2010 - 22:26

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ngn röststyrd turn-by-turn navigering som ngn rekomenderar?
det funkar väl inte i google maps?

CoPilot lär vara bra.

Postad 16 April 2010 - 22:30

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Sant. Nuvarande "hack" av google maps stödjer inte röststyrd turn-by-turn, däremot stödjer den turn-by-turn samt notifiering (har inte riktigt klurat ut var och när detta pling-ljud aktiveras). Fanns nån tråd om detta på swedroid's forum, där man bla nämner CoPilot och nån annan app som har stöd för offline-kartor...

Postad 16 April 2010 - 22:30

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Jag laddade min mobil igår kväll innan jag gick och la mig. Sen så jobbade man och kom hem vid 14, då hade det gått 45% av batteriet. Då hade jag ju givetvis pillat en del, samtal, sms sen har jag på allt lull lull oxå automatiska uppdateranden av mail, facebook och väder. Jag tycker det är helt klart ok. Tycker min iPhone tog ungefär samma.

Men jag har oxå problem med att jag inte kan ta emot eller skicka data. Bara att starta om.

Postad 16 April 2010 - 22:36

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Fundering:

Vilken web browser anser ni ska vara den bästa i en telefon som denna?

Det snackas om Talk to text...skulle vara coolt och användbart, men finns det
till Desire...eller nåt app som kan fixa det?

Text till tal låg inlagt i min som standard. Funkar någorlunda, beroende på vilket språk man väljer, Amerikanska el, Engelska, Svenska finns inte med.

Postad 16 April 2010 - 22:37

tolchock
  • tolchock
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Var plockar man ner google earth? På googles sida står det att jag inte har en telefon som kan ladda ner det. Var hittar jag det?

Postad 16 April 2010 - 22:37

Noobman
  • Noobman
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Samma här, men med skillnaden att jag har Tele2.

Mvh.
Mats

Postad 16 April 2010 - 22:38

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Text till tal låg inlagt i min som standard. Funkar någorlunda, beroende på vilket språk man väljer, Amerikanska el, Engelska, Svenska finns inte med.

Jo det gör det, men frågan var/är om det finns nåt som gör tvärtom. Google Voice Search funkar ju men man får ju snacka amerikanska vilket inte funkar så bra här i sverige. Men det är ju bättre än inget och om inte annat så är det ju en schyst "show off"...

Postad 16 April 2010 - 22:46

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag kör med Telia Vänner med Alltid Surf.
Där jag bor ska jag ha 3G men ikonen högst uppe på telefonen säger bara Edge.
Var jag än befinner mig i stan så slår den aldrig över till 3G.

Kan jag ställa in det nånstans? Eller är det nåt jag inte tänker på som jag missat?

Kolla så du har nätverksläge på automatisk. GSM/WCDMA.

Postad 16 April 2010 - 22:49

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Ok, jag går in på en kontakt. Väljer "länka till facebook profil" men det finns inga vänner att välja mellan. Wtf? Jag har ju fb konto aktiverat på luren. Vad gör jag för fel??

Postad 16 April 2010 - 22:53

Microhulken
  • Microhulken
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag läste ett blogg inlägg om detta, person sa att det fanns en widget som temporärt ändra ljus styrkan med en knapp tryckning.
Med den så sa att det inte var några problem alls att se i solljus.
Det var en engelsk blogg om du ska försöka hitta på google.

Det är fastbright som jag nämde, men i solljus verkar telefonen ändå dra upp det till 100% om man har auto.

Kanske var i england, där har dom väl aldrig sol? ;)

Den är oduglig upptäckte jag idag - på min iPhone 3GS ser jag fint. På Desire var det totalt omöjligt att se något - fick skugga telefonen med handen

Precis samma här dock en iphone 3g..

Postad 16 April 2010 - 22:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Då kanske det är bra å känna till att mellan höljet och skärmen är det en liten liten springa, där det formodligen kan samlas en hel del skit. Har märkt det när man har den i fickan ibland. Låter ju som att jag haft den flera år, men under de fåtal dagar jag haft den har jag noterat att det samlas ludd i springan ibland. Beror ju iofs på hur skitiga fickor man har...

EDIT: Ja, å poängen är att om man ska ha telefonen i en skitig miljö ska man nog ha nån form av heltäckande väska/fodral/skal...

Menar du mellan höljet och skärmen? Har kollat min med kraftig förstoring och kan inte se någon springa?
Märkligt, kan det skilja mellan telefonerna?

Postad 16 April 2010 - 23:01

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jo det gör det, men frågan var/är om det finns nåt som gör tvärtom. Google Voice Search funkar ju men man får ju snacka amerikanska vilket inte funkar så bra här i sverige. Men det är ju bättre än inget och om inte annat så är det ju en schyst "show off"...

Har hört något om att det skall komma med uppdatering. Om det stämmer vet jag inte.

Postad 16 April 2010 - 23:02

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Kolla så du har nätverksläge på automatisk. GSM/WCDMA.

Jo den inställningen har jag.

Postad 16 April 2010 - 23:05

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Menar du mellan höljet och skärmen? Har kollat min med kraftig förstoring och kan inte se någon springa?
Märkligt, kan det skilja mellan telefonerna?

Kolla mellan htc-loggan högst upp på skärmen och högtalaren, där är det en liten springa, iaf på min...

Hittade Voice-to-text för desire! Dock så stödjer den bara engelska. Läs mer här. Men lär sig ju nåt nytt varje timme man sitter med telefonen å Mr Google ;)

Postad 16 April 2010 - 23:08

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Kolla mellan htc-loggan högst upp på skärmen och högtalaren, där är det en liten springa, iaf på min...

Ja, du har rätt, kollade med förstoring,väldigt lte dock, men inget vid sidor el, nere. Tror ändå inget damm kommer in i telefonen, men man vet ju aldrig.

Postad 16 April 2010 - 23:09

Unregistered7e3450d3
  • Unregistered7e3450d3
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Nu är där någon till som skrivit att det är sant att man inte kan ha igång blåtand, wifi och surfa samtidigt.
Har själv testat detta nu åtskilliga gånger och inga som helst problem?

Kan det då vara så att om man anväder HTC egna BT, att det blir samma frekvens som stör vartannat, el. något?
Om det nu ligger någo sanning i det. Själv använder jag SE BT som sagt.

Denna någon är jag ;) Det verkar alltså vara fel. På Desire... Om du läser Legendtråden, i detta forum faktiskt, så kommer du att se att Legend verkar ha stora problem med BT och att HTC bekräftat att Wifi och BT inte kan användas samtidigt för att de delar frekvens och antenn.

https://www.minhembi...s...t&p=2849967

MEN, glädjande nog för oss Desireägare verkar detta inte gälla Desire, vilket jag felaktigt förutsatte och därmed skrev. Och då hade jag bara denna andrahandsuppgift att gå på. Nu har jag lånat ett BT-headset och kunnat konstatera, precis som du att det går utmärkt. F ö tycker jag du ska se till helheten i min recension - fullkomligt hyllande av telefonen även om det hade varit på det viset jag skrev med Desire också. :P

Redigerat av Unregistered7e3450d3, 16 April 2010 - 23:13.

Postad 16 April 2010 - 23:11

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Dom flesta problem med internet är faktiskt väldigt lätt att fixa till. Telefonen som sådan gör som ny 2 st APN, en för internet och sedan en för MSN. Vad jag gjorde var att lägga båda i en, alltså ta alla inställningar från APN till MSN och lägger in dessa till APN Internet. Alltså allt i en och samma APN. Sedan radera den till MSN. Efter det så finns det bara EN APN, går in där och kolla LÄNGST ner, APN-typ, ska vara TOMT. Kör med 3, och efter detta så funkar allt som det ska. Fixade även en polares nalle på samma vis, och han körde med Telenor

Postad 16 April 2010 - 23:24

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Denna någon är jag ;) Det verkar alltså vara fel. På Desire... Om du läser Legendtråden, i detta forum faktiskt, så kommer du att se att Legend verkar ha stora problem med BT och att HTC bekräftat att Wifi och BT inte kan användas samtidigt för att de delar frekvens och antenn.

MEN, glädjande nog för oss Desireägare verkar detta inte gälla Desire, vilket jag felaktigt förutsatte och därmed skrev. Och då hade jag bara denna andrahandsuppgift att gå på. Nu har jag lånat ett BT-headset och kunnat konstatera, precis som du att det går utmärkt. F ö tycker jag du ska se till helheten i min recension - fullkomligt hyllande av telefonen även om det hade varit på det viset jag skrev med Desire också. :P

OK, bra, men någon tidigare hade skrivit ett dåligt omdöme på grund av detta och som det såg ut, inte ens har haft Desiren. Lite iriterande då att skriva omdöme, el.
Har sett detta ang. Legend, men man kan ju inte skriva omdöme på andra telefoner.
Men du kan väl skriva rättelse.

Postad 17 April 2010 - 00:25

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Jag är jäkligt nöjd med telefonen. Men jag har två frågor.

Ett: Jag skaffade precis Spotify Premium i en månad för att testa. Funkar bra, men skulle synca en del playlists. Det gick också bra, tills telefonen säger att minnet är fullt. Jag har över 3gb kvar på minneskortet, och endast 80mb ledigt i telefonminnet. Det verkar som om Spotify lägger offline-låtarna i telefonminnet, men frågan är varför och hur man kan åtgärda det. Någon som vet?

Två: Jag har hemligt nummer sedan ett tag tillbaka, det för att inte vara med på hitta.se och de där sidorna, och då blir nätstandarden att telefonnumret göms när man gör samtal. På min förra telefon, W995, fick jag välja att visa telefonnummer vid utgående samtal - var gör jag det på Desire? Hittar ingen sådan inställning. Tacksam för hjälp!

Postad 17 April 2010 - 02:40

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Börjar få ordning på det mesta men undrar hur man ändrar en av "hemskärmarna" till att visa inkorgen i gmail? Som standard så visar ju en av hemskärmarna inkorgen i exchange/pop3 konto men inte gmail, får inte till det att en av hemskärmarna visar inkorgen i gmail. Rörigt blev det men hoppas att jag gjorde mig förstådd ;)

Postad 17 April 2010 - 02:46

Unregisteredf5f0e70b
  • Unregisteredf5f0e70b
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag har nyss installerat Navigon på min Desire, det ser bra ut men har inte provkört än. Fanns massor med POI och svensk röst.

Postad 17 April 2010 - 02:55

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
U-Nas:
På fråga Två: Hemmaskärm - Menyknappen - Inställningar - Ring - Ytterligare Inställningar - Nummerpresentstör

Hoppas det är läsbart, skrivs ju såklart på nya Desiren och jag är rejält grön på touchtangentbord...

Postad 17 April 2010 - 05:16

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hur orolig behöver man va att det ska bli repor på skärmen om man har den i jeansen och den finns lite sten och grus där?

Postad 17 April 2010 - 06:14

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Vadå verkar vara fel? Hur f-n kan du skriva en recension utan att veta? Du kan ju inte hålla på och gissa saker och försöka verka instatt och skriva en recension som är osann.
Förutsätter att du rättar dig själv.

Hur orolig behöver man va att det ska bli repor på skärmen om man har den i jeansen och den finns lite sten och grus där?

Ööhh... skärmen ska visst vara riktigt tålig men om du har sten o grus i fickorna så kommer den (såklart) ta stryk av det.

Postad 17 April 2010 - 07:52

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

haha bara för en nalle inte fungerar på såvis behöver ju inte andra göra likadant.
Håller me en annan talare, sitt inte och gissa och dra slutsatser från andra mobiler.

Håll isär grejer om man ska plita ner en recention/omdöme om en pryl.

Postad 17 April 2010 - 08:05

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Var plockar man ner google earth? På googles sida står det att jag inte har en telefon som kan ladda ner det. Var hittar jag det?

Gå in nedan, ladda ner den direkt till din dator och kör över den via HTC synk. Google har gjort en miss och inte lagt med desire i enheter som stöds. jag installerade det igår kväll och det fungerar klockrent

Google Earth

Postad 17 April 2010 - 08:29

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Beställde ett copter displayskydd, någon som har det eller vet om det är bra?

Postad 17 April 2010 - 08:53

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Det är fastbright som jag nämde, men i solljus verkar telefonen ändå dra upp det till 100% om man har auto.

Kanske var i england, där har dom väl aldrig sol? :P

Precis samma här dock en iphone 3g..

iPhone är känd för att synas rätt bra i solljus - det kommer verkligen inte Desire att bli ;)

Postad 17 April 2010 - 09:25

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Har ett för mig "stort" problem ;)
EDIT: nu två...

#1. När jag zoomar ut i "helikoterläget" så man ser alla 7 skärmar, då ser jag bara en, (den första, längst till vänster) och den ligger allra längst upp i hörnet. någon mer som har det så. Funkade som vanligt igår, en gång :P

#2. La in lite bilder med upplösningen 480*800 (som skärmen är) Vill ha en av dom som bakgrund. Men när jag väljer får jag bara göra den till bild i 1-1 format (kvadrat) så det ser så fint ut när man byter sida. Letat som en galning men hittar inget om hur man har en fast bild som bakgrund. Eller är det bara fortsätta leta efter fina bilder i ett-till-ett format?

Förmodligen skitlätt att lösa om man vet hur man gör :lol:

Redigerat av Gordon24, 17 April 2010 - 10:12.

Postad 17 April 2010 - 09:32

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
fan crackade apps va en bra grej med iphonen iaf. Söker man på nätet efter sånna Gps program för android får man knappt några träffar. ;)

Postad 17 April 2010 - 09:44

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

fan crackade apps va en bra grej med iphonen iaf. Söker man på nätet efter sånna Gps program för android får man knappt några träffar. ;)

Just därför man köper sin programvara.
Eller gratis apps

Redigerat av Toivanen, 17 April 2010 - 09:45.

Postad 17 April 2010 - 09:47

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Lycklig ägare till en Desire sen igår men lyckan blev kort ;) . I samband med att jag angav ett lösenord för företagslåset (krävs för exchangesync) så bytte jag till numeriskt tangentbord vilket jag inte skulle ha gjort för tangetbordlsayout kan man inte ändra på i låst läge :P .

Så men enkla fråga är till er som har en upplåst telefon, vilket tecken blir det när man trycker på siffran "1" med det numeriska tangetbordet. Blir det "1" eller något annat?

Redigerat av avozetta, 17 April 2010 - 09:51.

Postad 17 April 2010 - 10:04

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

U-Nas:
På fråga Två: Hemmaskärm - Menyknappen - Inställningar - Ring - Ytterligare Inställningar - Nummerpresentstör

Hoppas det är läsbart, skrivs ju såklart på nya Desiren och jag är rejält grön på touchtangentbord...

Tack så mycket! Sjukt att jag inte hittat den innan ;)

Postad 17 April 2010 - 10:11

aslsthlm
  • aslsthlm
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Du kan ladda ner google earth här: http://sites.google....oogle_earth.apk

Sen är det bara att installera den med HTC sync´s app installer.

Postad 17 April 2010 - 10:32

Unregisteredde25bffd
  • Unregisteredde25bffd
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
*del*

Redigerat av Unregisteredde25bffd, 17 April 2010 - 10:54.

Postad 17 April 2010 - 10:54

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

*del*

är det bara jag som tycker att batteritiden är riktigt uselt
hade både WiFi och 3G avstängda bara Bluetooth var på p.g.a HF i bilen
lekte knappt med luren under dagen bara lite på kvällen
tog den 07:00 och 23:00 börja den blinka rött
jag använder inte mina lur lika mkt som en som behöver den på jobbet
så jag säger lycka till
får nog ladda den minst 2x om dagen för t.o.m jag som knappt använder måste ladda varje natt annars är det kört
billadare och extra laddare på jobbet är ett MÅSTE
ok batteriet är helt nytt och behöver nog köras in
men den kommer ALDRIG att hålla två dagar
så om man missar att ladda den får man skylla sig själv

fråga
har inst. två st WiFi on/off app.
men hittar dom inte
vart hamnar dom?
dom finns iaf under Hantera program men får inte fram den till skrivbordet

Postad 17 April 2010 - 10:58

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Lycklig ägare till en Desire sen igår men lyckan blev kort ;) . I samband med att jag angav ett lösenord för företagslåset (krävs för exchangesync) så bytte jag till numeriskt tangentbord vilket jag inte skulle ha gjort för tangetbordlsayout kan man inte ändra på i låst läge :P .

Så men enkla fråga är till er som har en upplåst telefon, vilket tecken blir det när man trycker på siffran "1" med det numeriska tangetbordet. Blir det "1" eller något annat?

Ni som tänker svara på min fråga bör nog inte ha svenskt tangentbord installerat utan ha kvar originalet om det blir något annat än siffran "1".

Postad 17 April 2010 - 11:27

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Fråga: Jag har förstått att det ska vara lätt att synka mot sitt gmail-konto och mot sin Google-kalender. Men hur fungerar det att synka med sitt hotmail-konto och hotmail-kalender?

Går det?

Postad 17 April 2010 - 11:30

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

#1. När jag zoomar ut i "helikoterläget" så man ser alla 7 skärmar, då ser jag bara en, (den första, längst till vänster) och den ligger allra längst upp i hörnet. någon mer som har det så. Funkade som vanligt igår, en gång :P

#2. La in lite bilder med upplösningen 480*800 (som skärmen är) Vill ha en av dom som bakgrund. Men när jag väljer får jag bara göra den till bild i 1-1 format (kvadrat) så det ser så fint ut när man byter sida. Letat som en galning men hittar inget om hur man har en fast bild som bakgrund. Eller är det bara fortsätta leta efter fina bilder i ett-till-ett format?

1. Har hänt mig ett par gånger, det är väl nån liten bug som gör att den knasar sig ibland. Löses enkelt genom att sätta telefonen i viloläge med ett tryck på powerknappen och sedan aktivera den igen.

2. Jag har för mig att jag läste någonstans i samband med att någon undrade om det gick att ha olika bakgrunder för de 7 skärmarna att det inte heller gick att ha en fast bakgrund. Men jag är inte helt säker och det är ju inte säkert att den som skrev var säker heller, så detta var nog inte mycket hjälp för dig. ;)

är det bara jag som tycker att batteritiden är riktigt uselt .....
men den kommer ALDRIG att hålla två dagar
så om man missar att ladda den får man skylla sig själv

fråga
har inst. två st WiFi on/off app. men hittar dom inte vart hamnar dom? dom finns iaf under Hantera program men får inte fram den till skrivbordet

1. Jag tror nog att man kan utgå ifrån att man bör ladda varje natt när man köper en telefon i denna klassen, det är nog snarare regel än undantag. Så visst hade det varit trevligt om den klarade sig flera dygn, men tycker inte man kan säga att det är dpligt att den inte gör det.

2. Har du testat widgeten Strömkontroll (följer med som standard tror jag)? Jag tycker det är en jättesmidig panel att ha på startskärmen så ser man tydligt vad som är på/av och kan enkelt ändra dem. Du lägger dit den på samma sätt som alla andra Widgetar. Håll fingret en stund på ett ledigt (4 rutor i bredd) område, välj Widget, Välj Strömkontroll.

Postad 17 April 2010 - 11:40

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

2. Har du testat widgeten Strömkontroll (följer med som standard tror jag)? Jag tycker det är en jättesmidig panel att ha på startskärmen så ser man tydligt vad som är på/av och kan enkelt ändra dem. Du lägger dit den på samma sätt som alla andra Widgetar. Håll fingret en stund på ett ledigt (4 rutor i bredd) område, välj Widget, Välj Strömkontroll.

japp kom på det när jag lekte ;)

hur ändrar man synlig och osynlig telefonnr. när man ringer
min har blivit osynlig helt plötsligt så folk ser inte mitt nr.

hur mycket nytta har man av 1Ghz jämfört med 600Mhz?
spel kan man räkna bort
kanske tetris eller nåt enkelt när man sitter o sk*ter :P
funderar på Legend till tanten

Postad 17 April 2010 - 12:10

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

hur mycket nytta har man av 1Ghz jämfört med 600Mhz?
spel kan man räkna bort
kanske tetris eller nåt enkelt när man sitter o sk*ter ;)
funderar på Legend till tanten

Du kan nog spela mer än Tetris på en Legend. Kika här.

Postad 17 April 2010 - 12:16

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Från full glädje till ledsen, upptäckte idag 2 dammkorn som ligger under glaset vilket man ser när man är ute och knappt alls om man är inomohus. Vad tror ni går det ta loss glaset på något smidigt sätt eller är det bara reklamera som DOA?

Nu när man upptäckt så är det det enda man tittar på så fort man använder telefonen därav är det skijobbigt. speciellt när man svarta/mörka bakrunder så lyser det ganska bra.

Postad 17 April 2010 - 12:20

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Från full glädje till ledsen, upptäckte idag 2 dammkorn som ligger under glaset vilket man ser när man är ute och knappt alls om man är inomohus. Vad tror ni går det ta loss glaset på något smidigt sätt eller är det bara reklamera som DOA?

Nu när man upptäckt så är det det enda man tittar på så fort man använder telefonen därav är det skijobbigt. speciellt när man svarta/mörka bakrunder så lyser det ganska bra.

Hur kan du få det till DOA? ;)

Den funkar ju, right? Trist.. men tror det är samma som med pixel-fel.. nåt man får lära sig leva med..

Postad 17 April 2010 - 12:24

Unregistered2743ab77
  • Unregistered2743ab77
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Hur kan du få det till DOA? ;)

Den funkar ju, right? Trist.. men tror det är samma som med pixel-fel.. nåt man får lära sig leva med..

DOA kan även användas när produkten är "defekt" som i detta fallet, den behöver ju inte ju vara helt död, detta är för mig som om det skulle finnas en repa på glaset, vem skulle acceptera det? :P

Skulle vara bra om någon hade instruktioner hur man får loss glaset/framskalet, alternativt får jag lämna tillbaka den, köpte dne över nätet så man har ju 14dagar ångerätt.

Postad 17 April 2010 - 12:36

andbir
  • andbir
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått MMS att fungera med Glocalnets abonnemang (nej det här inte en abonnemangsfråga detta är en fråga om inställningar i telefonen).... Jag har fått inställningar från operatören per mail (deras wizards stödde inte HTC) men får det inte att fungera.

instruktioner för HTC hero från GlocalNet
Name: GlocalNet MMS
APN: internet.glocalnet.se ( på glocalnets hemsida står det däremot services.glocalnet.se)
Proxy: blankt
Port: blankt
User: blankt
Password: blankt
Server: blankt
MMSC: http://mms
MMS proxy: 172.030.253.241
MMS port 8799
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 240
MNC: 07 (när man autokonfigurerar telefonen från nätet blir detta 08)
APN type: mms

Har någon bättre förslag på inställningar (som fungerar).
Att komma åt internet är inga problem.

Tacksam

EDIT; nu fick jag det att fungera, hade fyllt i fälten Port 8799 och Server 172.... dessa fält skall vara blanka, det är MMS-proxy och MMS-port som skall vara ifyllda. APN skall vara services.glocalnet.se
Sen skall Autentisering vara satt till PAP och MNC skall vara 08

Dessa inställnignar gäller alltså bara GlocalNet och bara MMS ej för vanlig surf

Redigerat av andbir, 17 April 2010 - 12:55.

Postad 17 April 2010 - 12:45

andbir
  • andbir
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Fråga: Jag har förstått att det ska vara lätt att synka mot sitt gmail-konto och mot sin Google-kalender. Men hur fungerar det att synka med sitt hotmail-konto och hotmail-kalender?

Går det?

Hotmail mail skall inte vara några problem. Hotmails kalender vet ej.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.