Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allmänt cykelsnack

1334 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 July 2011 - 17:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ni som cyklat ett tag, hur förhindrar man rövont förutom att ha bra byxor?
Skulle ge mig ut idag, men jag kunde inte ens sätta mig på cykeln... bara att gå in igen och byta om till löparkläderna.

Postad 16 July 2011 - 17:07

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0

Ni som cyklat ett tag, hur förhindrar man rövont förutom att ha bra byxor?
Skulle ge mig ut idag, men jag kunde inte ens sätta mig på cykeln... bara att gå in igen och byta om till löparkläderna.

Bra sadel! Jag prövade att cykla på två olika Specialized-sadlar och den med lite tjockare vadering var inget för mig. Jag satt mycket bättre på den med väldigt lite vadering. Så, man ska sitta på sittbenen, inte något annat. :)

Hos en del seriösa cykelbutiker går det att provköra en del sadlar, och det är ju väldigt trevligt.

Du har väl cykelbyxor med padding/blöja? Inga underkläder ska man ha heller!

Läste lite FÖR snabbt och såg inte att du körde med ordentliga byxor. :)

Redigerat av Unregistered9282241e, 16 July 2011 - 17:13.

Postad 16 July 2011 - 17:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Det är sittbenet som gör ont :) .. Blöja har jag också, och en sadel utan stoppning.
Får väl vila några dagar kanske, sen på det igen.

lokalbedövning vore inte dumt kanske ...

Postad 16 July 2011 - 17:23

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Hehe. Man vill ju gärna cykla så mycket som möjligt... det finns ju inget roligare, eller hur? :)

Vissa kroppsdelar hänger inte med i samma takt som viljan. :)

Postad 16 July 2011 - 17:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Riktigt sugen är jag på att köra lite, stod ju helt ombytt och klar, men det gick bara inte...

Man kan variera intensiteten på ett helt annat sätt än löpning tycker jag... samt även rulla sträckor för återhämtning. Mycket trevligt.

Postad 16 July 2011 - 17:52

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Jag får ont i min vänstra vad av löpträning. Jag springer inte direkt så ofta, så är säkert lite ovan. Kan inte heller ta ut mig lika mycket på löpning. Brukar få kramp i magen och lite annat.

På hojen är det bara att köra på tills det smakar blod i munnen, och lite till. :)

Gäller att köra återhämtningspass/distanspass, så man inte bara kör hårda pass, som jag gjorde lite för mycket förra året. Jag återhämtade mig inte så bra, blev sjuk och presterade inte så bra.

Postad 17 July 2011 - 19:22

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Monshi: Jag har gjort lite tester på Karolinska Institutet på cykel. Med en belastning på 7% av min kroppsvikt på cykeln (specialcykel där man lägger på vikter) kom jag under en 30 sekunders maxsprint upp i ca 900W. Jag väger runt 70kg och har taniga ben.

Har även kört VO2-max test och där började jag producera mjölksyra vid ca 240W (@ 60 rpm). Skulle tippa på att proffscyklister borde kunna ligga runt dubbla utan att få mjölksyra.

Läste att Chris Hoy (Velodromsprinter) utvecklar 3000W som mest men det anser jag vara lite överdrivet, men mellan 2000-2500 kan det nog vara.

Postad 17 July 2011 - 19:28

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Fläskiga ben, det där. :)

Blev ett distanspass på 15mil idag. Ganska lugnt tempo! :)

Postad 17 July 2011 - 20:27

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Skulle behöva lite hjälp med stretchning, tänjning eller vad det nu heter!

Ja det jag efterfrågar är det man gör innan man cyklar, vet inte vad det kallas (tänjning?) på några sådana övningar, är otroligt stel i låren och farsan är inte till hjälp då han är en gammal fotbolls spelare som aldrig har hållt på med sådant.

Postad 17 July 2011 - 20:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
15 mil, helt sanslöst. Får ont i röven bara jag läser texten :)

Postad 17 July 2011 - 20:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
anarkizt
Tack för den infon.

man kanske skulle testa sig, är ju bara att betala en slant till exempelvis Friskis och Svettis så kollar de kanske sådant? Eller vart ska man vända sig? Någon direkt medicinsk orsak till koll kan jag inte finna, så KS är inte ett alternativ.

Lakristomte
Stretching innan? Bara sätt sig på cykel och cykla lite lugnt en stund så ska du se att musklerna vaknar till liv. Själv är jag lite dålig på det där med stretch efter cykling, bättre på det efter löpning.

Squeezemaster
Sadel? jag har en damcykel som ska skrotas, på den sitter en riktigt stor fin vadderad sadel. Kanske något för dig. (kan fixa bild). bara du betalar portot är den din. Men sak sägas, det är inte en "snabb" sadel, dock bekväm.

Fast mer seriöst, det finns bra sadlar att köpa, det finns ett ganska brett sortiment på olika utformade sadlar. Kanske värt att fundera på en specialinvestering för din kräsna rumpa?

Postad 17 July 2011 - 20:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Hehe, jag kör på härdningsmetoden. Får nöja mig att cykla en dag i veckan och springa 6 dagar, sen öka på efterhand :)

Postad 18 July 2011 - 13:29

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0

Hehe, jag kör på härdningsmetoden. Får nöja mig att cykla en dag i veckan och springa 6 dagar, sen öka på efterhand :)

Inga vilodagar? :D

Postad 18 July 2011 - 13:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Springer kanske bara 3-5 km på vilodagarna. Sakta.

Postad 18 July 2011 - 16:09

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Det är skönt att röra på sig dagen efter ett väldigt hårt pass. Bara glida fram och njuta av naturen. Ligga på soffan är nog inte det bästa.. brukar bli stel då. :)

Idag blev det ca 16km lätt-rull med 115snittpuls(58% av max). Jobbig vind dock. :D

Postad 18 July 2011 - 22:29

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Tour de France :)

Postad bild

Postad 18 July 2011 - 23:49

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Se vad bilister kan ställa till med... :)

Vilken kämpe som tog sig till mål, sedan med 35-40 stygn cyklar dagen efter när det är vilodag.

Hoppas Hoogerland visar upp sig snart igen!

Bifogad fil(er)

Postad 19 July 2011 - 14:01

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Det är skönt att röra på sig dagen efter ett väldigt hårt pass. Bara glida fram och njuta av naturen. Ligga på soffan är nog inte det bästa.. brukar bli stel då. :)

Idag blev det ca 16km lätt-rull med 115snittpuls(58% av max). Jobbig vind dock. :D

Medvind är dock gött, men sån tur har man oftast inte av nån anledning. Murphys law eller nått :)
Måste ut och cykla lite idag när det är så fint väder (iaf här i sthlm) innan regnet kommer igen..

Postad 19 July 2011 - 16:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Kände på mig, något fick mig att ta med en kolsyrepatron och reparationsats idag när jag gav mig ut. Och ja, efter sju kilometer satt det en glasbit bakdäcket. Punka.

Men så står man där med EN patron och laglappar och inser att detta blir en svår ekvation. Hur hittar man det där lilla lilla hålet?

Jag lyckades inte trots att jag visset ungefär var tack vare glasbiten i däcket. Fick bli backup-planen;
ringa och tigga efter skjuts hem.

Inser att det enda som i praktiken fungerar är att ta med reservslang. Fast hur kul är det att släpa på denna varje gång?

Hur gör ni för att gardera er från att bli stående några mil hemifrån med tomt däck? Det händer inte ofta att man får punktering men när det händer då händer det.

Ett nytt däck inhandlat nu, det gamla som släppte igenom glasbiten är historia
Postad bild

Postad 19 July 2011 - 20:33

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Kör på tuuuuub! Då kan man ha med sig ett extra däck istället, garanterat fritt från diverse hål och glas och annat som kanske sitter kvar i det gamla kanttrådsdäcket. Sen när man kommer hem får man sitta och tråckla upp sömmen och laga slangen (om man nu vill). :)

Tubdäck fungerar hjälpligt att cykla på trots punktering också eftersom de inte åker av fälgen lika enkelt som kanttråd.

Sen finns det ju andra fördelar med tub såsom lättare fälgar, tål högre tryck, bättre komfort och snabbare (känsligt ämne men ändå).

Fick för ett tag sen punka på bakhjulet (kanttråd). Jag fattade inte varför, det kom på fin asfalt. Kollade igenom allting noga, bytte slang och fixade. 1 timme senare punka igen. Bytte slang igen (när jag kom hem). Nästa runda, punka igen. VA FAAAAN!!?? Kollade nu igenom däcket extremt noga och upptäckte ett litet litet hål precis vid Continetal-trycket på sidan av däcket, så det var svårt att se. Har man väl fått hål på däcket är det inte mycket att göra så det var bara att kasta. Fattar fortfarande inte hur det kunde bli hål i sidan på däcket.

Dock, litar _inte_ på bara kolsyrepatron om man ska på någon längre runda. Då är det pump och 2 extraslangar som gäller. Alternativt att man har mobilen med sig så man kan göra som du, ringa efter hjälp. Men det tar ju emot! :)

Postad 19 July 2011 - 20:49

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Jag får verkligen ALDRIG punktering när jag kör med mina Conti-däck. På längre rundor har jag alltid slang, pump och lite småverktyg i en och samma bakficka. Funkar kanonbra.

Redigerat av Unregistered9282241e, 19 July 2011 - 20:50.

Postad 19 July 2011 - 21:06

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Tubdäck innebär ny fälg och det är inte aktuellt. Samt låter inte lättare direkt.

Nu är det inte som så att jag får punka ofta, detta är andra gången med denna cykel på cirka fyra år. Likaså på MTBn, även där är det sällsynt. Senast där var ett äkta snakebite, gången innan minns jag knappt men det var år sedan...

Men när det sker, lika snopet varje gång.

Nu har jag dock lärt mig två saker:
Byt däck när det är slitet, det satt många små stenar i det när jag tittade efter, samt att ta med mig slang, patron och verktyg. Kanske även skaffa ett multiverktyg, alltid bra att kunna skruva ihop cykeln om den nu skulle falla isär.

Går ju inte alltid att förlita sig på att vän/familj med bil finns tillgängligt vid behov. Och SL är ju inte alltför glada på om man vill ta cykel på vare sig buss, lokaltåg eller tunnelbana. Pendeltåg ska det visst gå bra vid vissa tider men det hjälper inte mig.

Postad 20 July 2011 - 18:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Sådär, idag gick det bättre. Turen jag tänkt igår blev idag istället.

Igår blev det bara detta av min tur
http://connect.garmi...ivity/100536280
sju kilometer
Idag blev det
http://connect.garmi...ivity/100536273
cirka fem mil i bitvis lugnt tempo.
Jekligt skönt cykelväder och jag måste säga - cykelvägen över fältet vid Tensta-Rinkeby är en härlig rak väg att åka. Så länge det inte går för många på den det vill säga. Platta 3 km på bra asfalt.

Postad 20 July 2011 - 19:13

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Gårdagens träning med CK-UNI: http://connect.garmi...ivity/100347363

Kortrunda idag. ;) http://connect.garmi...ivity/100528377

Postad 20 July 2011 - 21:19

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Cyklade från Norsjötrakten till Umeåtrakten (hem från stugan) igår ... en j*vla motvind hela j*vla vägjäveln. Fuck you, Gud!

Dessutom slutade j*vla SkitCreative-in-ear-lurarna till MP3spelaren funka efter ca fyra mil, så det enda som jag fick lyssna på var vindbrus... i 140 km... och lite bilar här och där. Totalt 180 km, snittfart på ca 23, inkl skitpauser och vätskepåfyllarpauser; hade räknat med ca 28-30 i snittfart inkl allt. Vinden spelar således stor roll. Det TÄR enormt på psyket att ha dyngmotvind hela vägen.

Edit: På vägen till stugan lyckades jag klämma två punka, så jag fick ringa och be om skjuts sista två milen. Fint sånt. Man (jag) har inte med sig reservdelar till två punkor. Visade sig till slut vara nåt fnas på fälgen som jag inte hade sett.

Men jag fick iaf öla i stugan...

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 20 July 2011 - 21:23.

Postad 20 July 2011 - 21:34

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Idag trodde jag att Touren skulle bli helt ointressant. Men se där fick jag helt fel. Det började hända saker i den näst sista stigningen. Sedan när det blev dags för att åka utför, då höll jag nästan på att trill av stolen. En hel del åkare höll på att trilla ur sadeln. Jag har väl aldrig sett maken till utförslöpa någon gång. Det var inte bara 2 killar som hade problem utför, för att uttrycka sig milt... Minst 2 killar åkte in på en parkeringsplats. Ytterligare 5 cyklister höll på att vurpa rejält. Och den som säger att det inte händer så mkt utför, he he...

Imorgon börjar dock touren på allvar. Två bergsetapper i Alperna återstår innan tempot och målgång i Paris. Torsdag och fredag kan bli riktigt trevliga dagar. Jag kan knappt bärga mig till morgondagen.
A.Schleck räknar jag redan nu bort. Jag tror att det kommer att stå mellan Vuecklear eller Contador. Ursäkta stavningen på fransmannen ;)

Mvh

G

Postad 20 July 2011 - 22:02

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Voeckler har kört riktigt bra. Är väldigt, väldigt förvånad om han behåller tröjan efter kommande bergsetapper. Jag hoppas, men det blir nog inte så. :D

Contador ser bättre ut nu än innan, men jag tror på Evans eller Sanchez. ;)

13.15 börjar touren idag! Håll i er! :)

Redigerat av Unregistered9282241e, 21 July 2011 - 11:43.

Postad 21 July 2011 - 20:45

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Hur tänker ni kring mat och cykling. Tar ni något speciellt när ni är klara med cyklingen? Vad äter ni under turerna?

Postad 21 July 2011 - 21:09

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Rundor längre än 6mil brukar jag oftast käka på. Blir mest bullar(gifflar)... men ibland bars och GEL om det går riktigt fort och man inte har tid att tugga.

Efter cykling så äter jag oftast mat och brukar göra en stor smoothie med bananer, dadlar och frysta jordgubbar. ;)

Postad 21 July 2011 - 21:40

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Jag har jättesvårt att äta under turerna; blir risig i kistan och det tar energi från benen. Bättre då (för mig) att tanka ordentligt först, och sedan köra med sportdryck om det är en längre tur än 2-2,5 timmar. Är det kortare än så hinner man (jag) knappt göra av med energin man har lagrad och då kör jag bara vatten. Är det en längre tur kör jag iofs inte på så hårt heller, så det kan ju vara därför jag klarar mig rätt bra utan.

Postad 21 July 2011 - 22:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
En banan eller två och vatten vatten vatten. Det är min modell. Samt se till att äta bra innan man ger sig ut om man det kan planera samt äta omedelbums när jag landat. En macka eller två, keso, ägg eller liknade. Samt oftast att jag fixar ett normalt mål mat ganska snart då jag normalt landar vid lunch eller (tidig) middagstid.

men jag har först i år börjat ge mig ut på turer som är såpass långa att jag kan gå tom på energi. Två timmar på cykeln klarar jag utan påfyllning av annat än vatten, mer än så kan det vara bra med något tillskott. Men å andra sidan inte hela världen om man går nästan tom, det är inga rekord som ska slås, man är ju ute och cyklar för att det är kul!

Sportdryck, nej tack. Inte så länge jag inte ska köra något lopp som jag måste träna upp magen för så att säga.

Postad 21 July 2011 - 23:04

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Att köra när man nästan är energi-slut gör ont. Då är det bättre att käka på passet och köra lite hårdare så man får syra istället. Skönare det!

Ska börja köra sportdryck på lite längre pass, då jag kan få huvudvärk annars. Kanske har något med att jag svettas väldigt mycket?
Kanske måste tillsätta salt? Det finns i de flesta sportdrycker, har jag för mig!

Postad 21 July 2011 - 23:17

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag brukar köra lite resorb när jag springer länge, borde funka bra när man cyklar också. Blir ju lite som sportdryck

Postad 22 July 2011 - 10:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Att köra när man nästan är energi-slut gör ont. Då är det bättre att käka på passet och köra lite hårdare så man får syra istället. Skönare det!

Visst, det är trevligt när man kan ta den där sista backen i 20-25 km/h istället för att sega sig upp i 15 km/h men det går.

fast det är helt klart, som max cyklar jag nu kring sex mil. Ska jag öka detta då krävs det kanske lite mer energi än vad en banan kan ge.

Sportdryck? Vatten, honung och lite salt? Duger kanske?

Postad 22 July 2011 - 21:02

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Wow, vilken etapp idag. Tror Evans kör starkt på tempot imorgon och tar hem det. :)

Postad 22 July 2011 - 21:21

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Skall i år köra cykelvasan tänkte jag. Men siktar på nästa år att köra så många MTB lopp som jag har tid för, förhoppningsvis också någon eller 2 landsvägslopp. Funderar på en 15mils tävling och Vätternrundans 30mil. Hur tränar ni inför så långa lopp egentligen?

Postad 22 July 2011 - 21:36

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Jag brukar säga att längre än 15mil är ett långpass. Så inför vätternrundan är det bra att pressa tid i sadeln. ;)
Träna så mycket som möjligt utan att bryta ned kroppen brukar ju vara bra. ;)

Det är trevligt med intervallpass också, men att köra vätternrundan kräver en del uthållighet och en del timmar i sadeln, så det är nog bäst att köra långa pass, med hyfsad intensitet, inte bara slököra. :)

Funderar på vättern också, verkar vara lite halvtråkigt, men ändå kul att sträva efter någon tid.. kanske.

Postad 23 July 2011 - 07:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Vill minnas att vätternrundan har tips på sin hemsida om minsta lämpliga träningsdos..
Exempel på träningsprogram finns här:
http://cykla.se/Arti...kel.aspx?id=101
Fast det beror på mål hur mycket man ska träna. Vill man bara ta sig runt gäller det bara att vänja kroppen vid ansträngning under lång tid samt att kunna äta/ta upp näring under ansträngning. Vill man cykla snabbt, då krävs det mängdträning.

Men kanske inte ska säga så mycket, vättern har ännu inte varit aktuell för mig. Än.
Vill man anmäla sig bär man göra det snart, den brukar väl bli fulltecknat kring november?

Postad 23 July 2011 - 13:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Kanske OT men...
Nu har även jag en android i min ägo. Klart den ska användas när jag cyklar :)

1: Bra cykelhållare (men hur fanken den ska få plats på styret det får lösas)
2: Bra cykelApp. Jag vill kunna ladda upp GPX-spår och följa/se det på karta medan jag cyklar. Enklast är det ju att planera rutten i datorn och inte på telefonen.
Logga rutten, det gör jag nog än på min FR305.

Postad 23 July 2011 - 16:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jahopp då var det avgjort. Blev inte så spännande tempolopp ändå. Evans visade var skåpet skulle stå.

Postad 23 July 2011 - 17:28

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Riktigt bra kört av Martin. Trevligt för Evans! :-)

Postad 27 July 2011 - 15:54

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Dagens pass i värmen. :-)
http://connect.garmi...ivity/102120553

Postad 28 July 2011 - 12:44

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Då har jag också blivit med racer.

En bättre begagnad Merida Road 880. Premiärtur idag. Blev en kortare vända då jag inte är speciellt van att träna på cykel (pendling till jobbet varje dag året om räknas inte). Jag vill ju inte förstöra den inplanerade golfrundan imorgon genom att hitta på några konstiga muskler jag inte visste fanns.

Statistik
  • Sträcka: 16,08km
  • Tid: 31min
  • Snitthastighet: 31,4km/h
  • Toppfart: 48,1km/h

Postad 28 July 2011 - 17:50

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
ser ut att vara ett härligt cykelområde! Hurdan är trafiken?

31km/h är ju ändå rätt bra fart (tycker jag)

Postad 28 July 2011 - 19:17

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Delvis ganska trafikerat efter gamla Ludvikavägen. Över åkrarna vid Trönö såg jag inte en enda bil, eller traktor för den delen.

Jag åkte ner till Cykelcentrum och köpte mig ett par bib-shorts efter rundan. Det får bli en längre runda på lördag för att kolla om det var värt pengarna.

Postad 28 July 2011 - 19:29

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Blöjbyxor är definitivt värt pengarna! Inhandla även rövsmorsel om du ska ut på en lång tur :) Det gjorde inte jag, och fick således skavsår deluxe i röven ;)

Postad 28 July 2011 - 20:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
lite varmt och kladdigt men skönt att cykla.

Lite kortare tur idag.

http://connect.garmi...ivity/102395903
Som sagt, de som bor kring sjön och gillar att cykla. En mycket bra tur runt sjön.

Postad 30 July 2011 - 12:41

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Lite längre tur idag.

Fram till 38km (där jag mötte upp familjen en kortis och hälsade på en 2 veckor gammal Alfred) snittade jag 30,7km/h. Målet var att snitta över 25km/h så lite förvånad är jag då jag inte tyckte att jag höll något högre tempo.

Jag höll på att gå ikull i strax över 40km/h, lite sand/grus i en skarp vänsterkurva...

Postad 30 July 2011 - 15:55

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Lite längre tur idag.

Fram till 38km (där jag mötte upp familjen en kortis och hälsade på en 2 veckor gammal Alfred) snittade jag 30,7km/h. Målet var att snitta över 25km/h så lite förvånad är jag då jag inte tyckte att jag höll något högre tempo.

Jag höll på att gå ikull i strax över 40km/h, lite sand/grus i en skarp vänsterkurva...

Skönt när flytet finns där!
Angående omkullincidenten finns bara en sak att säga: pulshöjande :)
Jag har själv vikt ner mig i diket i 55km/h; sand och grus i en skarp högerkurva (tänkte göra en F1-kurvtagning nerför en större backe i Hemavan, men missade gruset som låg längs vägkanten).. höger underarm var lite sargad efteråt. Inget brutet, men huden var .. sargad :)

Postad 31 July 2011 - 20:08

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Dagens pass : http://connect.garmi...ivity/103143729

Skaplig kantvind. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.