Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Leveransstatus av Iphone 4

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 september 2010 - 19:32

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Var in till en Teliabutik 20/8 och beställde en iP4, inkl. förlängning av abbonemang.
Idag ringde jag för att jag inte fått något leverans/ordernummer så man kan spåra telefonen.
När jag till slut kommer fram så säger hon att ingen beställning blivit lagd på mig.
Så då blev det ju att göra en ny beställning idag över telefonen, lite surt..

Postad 01 september 2010 - 20:06

Unregistered6cdac0ce
  • Unregistered6cdac0ce
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
fint som snus att få telefonen efter 3v lång och härlig väntetid. beställde via telefon på tre den 12 aug, igår kom sms:et om mitt nya abonnemang, o idag fanns telefonen att hämta i ett DHL-utlämningsställe. 16gb.

Postad 01 september 2010 - 20:46

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Ringde kuntjänst igen för att jag inte kunde fatta vad som hänt. Hon säger tvärtom, att jag borde vänta mig en lur denna vecka. Fick dock känslan att hon sa det bara för att bli av med mig...

Postad 02 september 2010 - 10:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Varför skickar dom inte simkortet först så man kan använda luren när man får den. Bara hoppas jag får kortet idag eller imorgon, annars har man en oanvändbar telefon hela helgen. Det ska inte behöva ta en vecka att skicka ett simkort.

Postad 02 september 2010 - 12:15

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Inget simkort idag heller, skit Telia.

Ringde kuntjänst igen för att jag inte kunde fatta vad som hänt. Hon säger tvärtom, att jag borde vänta mig en lur denna vecka. Fick dock känslan att hon sa det bara för att bli av med mig...

Lägg där till 5 dagars väntetid på simkortet innan du kan börja pilla med telefonen!

Postad 02 september 2010 - 14:14

Unregistered91a58c3b
  • Unregistered91a58c3b
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Varför skickar dom inte simkortet först så man kan använda luren när man får den. Bara hoppas jag får kortet idag eller imorgon, annars har man en oanvändbar telefon hela helgen. Det ska inte behöva ta en vecka att skicka ett simkort.

Det bästa är att ta sig till en Teliabutik och hämta ut ett simkort.

Postad 02 september 2010 - 14:16

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Inget simkort idag heller, skit Telia.

Lägg där till 5 dagars väntetid på simkortet innan du kan börja pilla med telefonen!

Det roliga är att micro-simkortet har jag redan...

Postad 02 september 2010 - 15:46

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Det roliga är att micro-simkortet har jag redan...

Haha, jag fick världens roligaste svar av en Telia anställd idag. Hon sa att min leverans var makulerad eftersom det abbonemang jag hade gällde till 2011. Innebär det att jag får min Iphone 4 helt gratis :)
Telefonen har jag men inte abbet alltså.

Postad 02 september 2010 - 15:54

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Haha, jag fick världens roligaste svar av en Telia anställd idag. Hon sa att min leverans var makulerad eftersom det abbonemang jag hade gällde till 2011. Innebär det att jag får min Iphone 4 helt gratis ;)
Telefonen har jag men inte abbet alltså.

Bra jobbat :) !
Med tanke på Telias byråkrati så kommer det nog aldrig upptäckas heller :) ...

Postad 02 september 2010 - 16:03

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Beställde via telia 23/8 och fick luren idag micro simet lyser dock med sin frånvaro

Postad 02 september 2010 - 17:53

UffeE
  • UffeE
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Beställde min i IP4 32g i Telia butiken i Sundbyberg på lanseringsdagen vid 10.30, fick aldrig skriva på några papper utan skulle inom dom närmsta dagarna få ett avtal att skriva på, Det tog 2 veckor och 2 samtal med ca 30min väntetid båda gångerna innan jag fick hem dom. Men något ordernummer har jag inte än fått, Pratade med deras KT i tisdags (30 min väntetid igen) och blev lovat ett senast igår men fick inget
dock så fick jag ett brev att min porteringsdag blev ändrad tills på måndag istället för på fredag och på det fick jag idag ett till brev
från telia med samma info men att den blev flyttad ytligare tills nästa fredag så nu sitter jag fortfarande utan mobil eller ordernr.
Man har väll tur om man får den innan nya IP5 kommer

Postad 02 september 2010 - 19:43

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Pratade med TREs kundtjänst idag och han sa att det var pågång snart om jag hade tur imorg eller så i nästa vecka, tror dock inte ett piss på vad dom säger. Jag beställde min av kundtjänst den 25/8 32 gb. Men man kan ju hoppas :wub:

Postad 02 september 2010 - 21:16

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Pratade med TREs kundtjänst idag och han sa att det var pågång snart om jag hade tur imorg eller så i nästa vecka, tror dock inte ett piss på vad dom säger. Jag beställde min av kundtjänst den 25/8 32 gb. Men man kan ju hoppas :wub:

Optimist :unsure: Jag beställde min 100804 ifrån Tre och till mig sa de om en vecka eller två när jag pratade med dem idag - de har verkligen noll koll

Postad 02 september 2010 - 21:28

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Optimist :wub: Jag beställde min 100804 ifrån Tre och till mig sa de om en vecka eller två när jag pratade med dem idag - de har verkligen noll koll

Pratade med TREs kundtjänst idag och han sa att det var pågång snart om jag hade tur imorg eller så i nästa vecka, tror dock inte ett piss på vad dom säger. Jag beställde min av kundtjänst den 25/8 32 gb. Men man kan ju hoppas :unsure:

http://www.youtube.c...player_embedded

Postad 02 september 2010 - 22:20

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Beställde min 32GB från tre 3/8 och fick en den 25/8 kan iof vara för att jag påpekade att det stod 1-2 dagars leveranstid när jag beställde och därför sålde min Galaxy S och vart utan telefon.

Postad 03 september 2010 - 17:46

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Så då fick man äntligen sin telefon. Beställde min hos Tre den 31:e Juli och fick den 1:e Sep. Det har varit en frustrerande väntan men gud vad allt det känns som det kvittar nu när jag fått det. Har haft en 2g version sen den släpptes i US och det är inte bara alla nya features utan bara hastigheten på att start ett program etc är en sann fröjd. Surfa på det mobila nätet med min gamla och att surfa via 3G är även det en frihets känsla.

Postad 03 september 2010 - 20:20

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Någon som beställt från Halebop och har koll på om man kan se leveransstatus någonstans?

Postad 04 september 2010 - 13:51

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Fick hem min 32GB från tre igår (beställde på releasedagen). Kan bara säga att det var värt väntan. :) Älskar skärmen!

Postad 05 september 2010 - 18:59

Radium
  • Radium
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Fick hem min 32GB från tre igår (beställde på releasedagen). Kan bara säga att det var värt väntan. :) Älskar skärmen!

Vilken tid beställde du den?

Postad 06 september 2010 - 05:59

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1 166 inlägg
  • 0

Vilken tid det ska ta att få telefonen.....Om fler fått den skulle det väl bil ett ###### pr för telefonen. Nu känns det som ip4 är som jesus. Alla hört om den men ingen har sett den. :(

+1 :lol:

Postad 06 september 2010 - 08:14

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Vilken tid beställde du den?

Vid tolv tiden mitt på dagen.

Postad 06 september 2010 - 08:32

THXex
  • THXex
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Ni som beställt och fått IP4 32Gb ifrån telia, när beställde ni luren?
Har själv lagt en beställning 9 aug, obekräftat leveransdatum!

Börjar starkt tro på att det blir leverans lagom till h****t fryser till is! :(

// THXex

Redigerat av THXex, 06 september 2010 - 08:33.

Postad 06 september 2010 - 16:44

Radium
  • Radium
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Vid tolv tiden mitt på dagen.

Jag beställde den i butik nån gång mellan 12-13. Borde få min med nästa leverans då.

Postad 06 september 2010 - 18:37

Josefsson87
  • Josefsson87
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Beställde min från Comviq när de öppnade upp beställningarna för andra gången. Skulle ta upp till 6 veckor för leverans, fick den idag efter 3 veckor. Nu vill jag självklart ha kvar mitt gamla nummer så behöver ett nytt sim, ringde kundtjänst tidigare för att beställa ett och jag tänkte att jag skulle få ett nytt hemskickat efter 1-3 dagar eller så men ack så fel man kan ha. 4-6 veckor för ett nytt sim så det är bara att vänta igen, suck. Iofs så får jag skylla mig lite själv att jag inte ringde precis efter jag hade lagt beställningen på telefonen men jag trodde inte det skulle ta så långt tid att skicka en plastbit till mig.

Postad 06 september 2010 - 20:11

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Beställde min från Comviq när de öppnade upp beställningarna för andra gången. Skulle ta upp till 6 veckor för leverans, fick den idag efter 3 veckor. Nu vill jag självklart ha kvar mitt gamla nummer så behöver ett nytt sim, ringde kundtjänst tidigare för att beställa ett och jag tänkte att jag skulle få ett nytt hemskickat efter 1-3 dagar eller så men ack så fel man kan ha. 4-6 veckor för ett nytt sim så det är bara att vänta igen, suck. Iofs så får jag skylla mig lite själv att jag inte ringde precis efter jag hade lagt beställningen på telefonen men jag trodde inte det skulle ta så långt tid att skicka en plastbit till mig.

Köp ett verktyg som "klipper/minskar" SIM till microSIM.
Skriv ner SIM kortsnumret och mejla det till dig själv (om du skulle behöva det senare).
Case closed :(

Redigerat av algorithm, 06 september 2010 - 20:19.

Postad 07 september 2010 - 07:15

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Var på Telia butiken i täby förra veckan och la en beställning på iPhone 4, hade räknat med ca 1 månad leveranstid men snacka om att bli chockad när dom ringer 6 timmar senare och säger att dom fått in en batch och att det bara var att komma och hämta :)

Dock har jag fortfarande svårt att förstå hur Telia misslyckas få ut telefoner till folk som beställt för över en månad sen när jag själv bara behövde tralla in i derass butik, förlänga mitt abonnemang sedan vänta 4 timmar och poff ha telefonen i min hand.

Postad 07 september 2010 - 09:42

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1 166 inlägg
  • 0

Ni som beställt och fått IP4 32Gb ifrån telia, när beställde ni luren?
Har själv lagt en beställning 9 aug, obekräftat leveransdatum!

Börjar starkt tro på att det blir leverans lagom till h****t fryser till is! :)

// THXex

beställde samma en dag senare än dig, vart orderlagd 23/8. Status: väntar på leverans.
Telia fick in lite lurar igår som dom håller på och skickar ut. *hoppas* :)

Postad 07 september 2010 - 09:48

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Wtf!
När man läser runt lite grand så verkar det ju helt klart värdelöst att "beställa på nätet".

Folk travar in i fysiska butiker och hämtar ut över disk omedelbums medans folk som ställer sig i kö i webbutiken får vänta över en månad.

Eller generaliserar jag grovt?

Postad 07 september 2010 - 12:03

THXex
  • THXex
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

beställde samma en dag senare än dig, vart orderlagd 23/8. Status: väntar på leverans.
Telia fick in lite lurar igår som dom håller på och skickar ut. *hoppas* :)

Min vart orderlagd 25/8 Status: Väntar på leverans.
Prova kolla denna länk http://www.posten.se...er=7001001XXXXX

Byt ut XXXXX mot dina sista siffror i ordernumret.

THXex

Postad 07 september 2010 - 13:13

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Finns i skrivande stund ett antal 16 gigare (Halebop) i Malmö hos Dialect.

Så tesen verkar stämma, hugg telefonen i butik.

Postad 07 september 2010 - 17:23

Matte_g
  • Matte_g
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag beställde min iphone 4 den 27:e augusti den levereras på fredag sa dom idag när jag ringde, så 2 veckors leveranstid.
Det är en företagstelefon och är beställd genom ett företag som mitt jobb har ett avtal med (ingen teleoperatör), men när jag pratat med dom så får dom tydligen in 2 leveranser/vecka med Ip4:or om jag förstog det rätt.

Postad 07 september 2010 - 17:42

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Wtf!
När man läser runt lite grand så verkar det ju helt klart värdelöst att "beställa på nätet".

Folk travar in i fysiska butiker och hämtar ut över disk omedelbums medans folk som ställer sig i kö i webbutiken får vänta över en månad.

Eller generaliserar jag grovt?

Verkar snarare vara "mänskliga faktorn" som löper amok oavsett butiks- eller onlinebeställning, för vissa går det bra och för vissa går det inte alls...

Jag var in i min stads teliabutik för knappt 3 veckor sedan för att teckna abonnemang (portera från annan operatör) och beställa en iP4. Fick veta att jag FÖRST måste teckna abonnemang, och SEDAN, när porteringen var klar och abonnemanget aktivt, då skulle jag kunna beställa telefonen och binda abonnemanget. Hmmm, okej...

Drygt en vecka senare var abonnemanget aktivt, hade fått nytt (stort) simkort. Tillbaka till butiken. Fick fylla i papper som skulle både till Telia och Apple, med underskrifter och allt. Beställt, TRODDE JAG JA. Idag efter ytterligare drygt en vecka kom brev från Telias "varuförsörjning och logistik", ojdå, kan det verkligen komma papper om telefonleverans redan tänkte jag glatt? Närå, det var en AVTALSBLANKETT angående både telefon och abonnemang som skulle skrivas på och returneras... vad var det jag skrev på i butiken då?

Alltså, ett butiksbesök för abonnemanget, ett för telefonbeställning, båda gångerna med påskrift av avtal, sen ska man skriva på avtal om samma sak igen.. Förhalningstaktik eller bara pinsam förvirring?

Postad 07 september 2010 - 18:51

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Kollade idag med telenor igen för 996 gången och nu trodde han efter samtal till dom som sköter utskicket att jag borde ha den nästa vecka...

tror inte på något längre. beställde 2 augusti.

Postad 08 september 2010 - 17:50

UffeE
  • UffeE
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Verkar snarare vara "mänskliga faktorn" som löper amok oavsett butiks- eller onlinebeställning, för vissa går det bra och för vissa går det inte alls...

Jag var in i min stads teliabutik för knappt 3 veckor sedan för att teckna abonnemang (portera från annan operatör) och beställa en iP4. Fick veta att jag FÖRST måste teckna abonnemang, och SEDAN, när porteringen var klar och abonnemanget aktivt, då skulle jag kunna beställa telefonen och binda abonnemanget. Hmmm, okej...

Drygt en vecka senare var abonnemanget aktivt, hade fått nytt (stort) simkort. Tillbaka till butiken. Fick fylla i papper som skulle både till Telia och Apple, med underskrifter och allt. Beställt, TRODDE JAG JA. Idag efter ytterligare drygt en vecka kom brev från Telias "varuförsörjning och logistik", ojdå, kan det verkligen komma papper om telefonleverans redan tänkte jag glatt? Närå, det var en AVTALSBLANKETT angående både telefon och abonnemang som skulle skrivas på och returneras... vad var det jag skrev på i butiken då?

Alltså, ett butiksbesök för abonnemanget, ett för telefonbeställning, båda gångerna med påskrift av avtal, sen ska man skriva på avtal om samma sak igen.. Förhalningstaktik eller bara pinsam förvirring?

Välkommen till Telia!

Beställde min på Lanseringsdagen i en Teliabutik fick inte skriva på några papper, skulle komma inom några dagar hette det, tog 1,5 vecka sen fick jag ringa 2 st 30min samtal och sen skickade dom ut ny fullmakt så för mig tog det 2v innan abonnemangsavtalet kom, har nu väntat i 5,5v och fått porteringdagen ändrad 2 gånger samt inte fått något ordernr. Kundtjänst har nu lovat både att jag skulle få ett ordernr senast dagen detta var för en 1v sen samt lovat att ringa tillbaka med ett ordernr så fort varusupporten svarat vilket dom inte gjort detta var i fredags.
Så förhoppningsviss får man väll telefonen innan jul eller liknade

Postad 08 september 2010 - 18:46

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Kollade idag med telenor igen för 996 gången och nu trodde han efter samtal till dom som sköter utskicket att jag borde ha den nästa vecka...

tror inte på något längre. beställde 2 augusti.

Shit vad länge du fått vänta. Jag beställde den 18 och hade min Iphone 4 den 30, via Telia då.

Postad 08 september 2010 - 20:32

THXex
  • THXex
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Beställde min 32Gb via Telia butik den 9 aug fick ordernummer den 25 aug.
Idag kan jag se att dom skapat ett kollinummer via posten.

Så kanske lagom till helgen. ;)

THXex

Postad 09 september 2010 - 08:38

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1 166 inlägg
  • 0

Min vart orderlagd 25/8 Status: Väntar på leverans.
Prova kolla denna länk http://www.posten.se...er=7001001XXXXX

Byt ut XXXXX mot dina sista siffror i ordernumret.

THXex

Oj tack, trevlig info ;)
9 sep kl 07:26 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
9 sep kl 05:36 Örebro, Sorterad
8 sep kl 21:23 Jönköping, Sorterad
8 sep kl 08:26 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Postad 10 september 2010 - 16:23

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Äntligen. Idag dök min upp efter nycket om och men. beställd hos telenor 2 augusti och ordern registrerades först den 18 (telenor slarvade bort avtalet men det dök magiskt upp 2 veckor senare...).

Så 5 veckor tog det. En lång väntan. Nu bara se om den är värd all uppmärksamhet. (förste iphonen för mig).

Postad 10 september 2010 - 22:11

UffeE
  • UffeE
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Även jag fick min idag eller ja den ligger fortfarande på Posten men totalt 6v tog det.

Postad 10 september 2010 - 22:17

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Trodde bara det var mina barn som tjatar varje dag om när Iphonen kommer
Men här har barnen startat en hel tråd att sitta och gnälla i ;)

Postad 13 september 2010 - 10:09

redneck
  • redneck
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Är det någon som vill ta över en Iphone 4 32 gb med tillhörande 3-abonnemang? Telefonen är några dagar gammal och har bara startats för att se att den fungerar. Med andra ord; ny. Telefonen fungerar men abonnemanget hade ingen täckning vid mitt hus (funkade bara Telia där...) så ny får jag göra mig av med den efter att ha väntat en månad. Abonnemanget kostar 499 kr/månaden och då ingår förhöjd avgift för telefonen + att man får ringa för hela beloppet. Om du vill ta över telefonen får du betala 250 kr för överflyttningen + 495 som är kostnaden för telefonen med abonnemanget.
Den som hör av sig först får den på studs, först till kvarn. För er som vill ha en Iphone 4 och slippa väntetiden (8v hos Tele2 tex.) så är det bara att slå till.
Telefonen finns i Landskrona.

Postad 13 september 2010 - 15:34

hjärter kung
  • hjärter kung
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Någon som har hört/läs något om leveransstatus på de vita modellerna på senaste tiden?

Postad 15 september 2010 - 08:22

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Någon som har hört/läs något om leveransstatus på de vita modellerna på senaste tiden?

"Senare i år" var den sista uppdateringen. Inget konkret med andra ord.

Postad 19 september 2010 - 21:53

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hallå panelen! Vad tror ni, jag beställde den 16e september från tele2, upp till 8v leverans stog det.
Kan det gå snabbare??

Mvh Tommy

Postad 19 september 2010 - 22:39

Kolvsallad
  • Kolvsallad
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Var ruggigt nära beställning från Tele2 i fredags, du har inte fått nått annat leveransdatum från Tele2 ännu? LIte spännande att följa hur det funkar nu när värsta ruchen lagt sig. Själv tänkte jag kolla så att butikerna i stan inte har någon liggande först.

Postad 20 september 2010 - 13:49

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0
Jag beställde från tele2:s hemsida den 3:e september, inte fått nån uppdatering alls ännu!

Postad 20 september 2010 - 13:54

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag beställde från tele2:s hemsida den 3:e september, inte fått nån uppdatering alls ännu!

Okej, ja då känns det som jag kommer få vänta ett tag då.

Mvh Tommy

Postad 20 september 2010 - 15:20

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0
För några dagar bestämde jag mig för att köpa en iPhone 4, men tvekade en del inför de långa leveranstiderna.

Idag var jag inne i Tele 2's butik i Skärholmen (Stockholm) och de hade ett par stycken i lager - och jag passade givetvis på att köpa en. Säljaren förklarade att de får in leveranser av iPhone nästan varje dag, men att de säljer slut på dem ganska snabbt också. Man kan nämligen inte boka, utan man måste vara på plats när de råkar ha några på lager.

För de som vill ha Tele 2 och bor i närheten av någon av deras butiker så kan det alltså vara idé att göra ett besök där.

Om man hellre vill ha abonnemang hos 3 så säger deras försäljare (Skärholmen, Stockholm) att man kan boka och att leveranstiden brukar ligga på 1-2 veckor.

Postad 20 september 2010 - 16:55

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

För några dagar bestämde jag mig för att köpa en iPhone 4, men tvekade en del inför de långa leveranstiderna.

Idag var jag inne i Tele 2's butik i Skärholmen (Stockholm) och de hade ett par stycken i lager - och jag passade givetvis på att köpa en. Säljaren förklarade att de får in leveranser av iPhone nästan varje dag, men att de säljer slut på dem ganska snabbt också. Man kan nämligen inte boka, utan man måste vara på plats när de råkar ha några på lager.

För de som vill ha Tele 2 och bor i närheten av någon av deras butiker så kan det alltså vara idé att göra ett besök där.

Om man hellre vill ha abonnemang hos 3 så säger deras försäljare (Skärholmen, Stockholm) att man kan boka och att leveranstiden brukar ligga på 1-2 veckor.

Jag beställde en 32gb (från 3) den 8/8 så det är snart 7 veckor sen (leveans ska ta 4-6veckor stod det, inget preliminärt)... dom sa då att 32gb skulle gå fortare att få, men dom som har beställt 16gb långt efter mig har redan fått sina.
Har hört en liten fågel viska i mitt öra att 3 ska få in en rätt stor leverans nu i veckan så jag hoppas att dom får in 32gb så man får luren någon gång. Annars måste man kunna få någon kompensation, tex gratisbumpern från Apple går ju inte att beställa efter den sista september..

Redigerat av Unregisteredb54555ac, 20 september 2010 - 16:55.

Postad 20 september 2010 - 18:45

Radium
  • Radium
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag beställde en 32gb (från 3) den 8/8 så det är snart 7 veckor sen (leveans ska ta 4-6veckor stod det, inget preliminärt)

Beställde min den 30/7 och har inte fått den ännu. Är inne på min åttonde vecka nu. Tre = Epic fail.

Den 25 september släpps iPhone 4 i Kina vilket lär fördröja leveranserna ytterligare.
http://www.engadget....n-september-25/

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.