Battlefield 3 (PC)
(PC-spel)
|
9
|
(72)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Collector's Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Limited Edition (PC)
(PC-spel)
|
3
|
(48)
|
Inga priser |
Postad 01 November 2011 - 22:15
Postad 01 November 2011 - 22:26
Slänga upp en låst kanske? Så man kan lära sig alla flygfarkoster nån gång.
Ja gör det... men tänka på att det kostar pengar... vet inte hur man startar en Unrnked server... inte ensa hittat nån...
Postad 02 November 2011 - 06:58
Jag citerar från prestandaanalys gjord av SweClockers.
"Battlefield 3 med tvåkärniga processorer är mer eller mindre uteslutet."
Läs testet här: http://www.sweclocke...ld-3/5#pagehead
Ok , tack för svaret och länken!.
Ser ju ut som man inte kommer så lätt/billigt undan.
Tror ni det räcker med vilken Quad som helst, typ denna:
Core™ 2 Quad Q8300 2.50GH
Har socket 775 så kan inte införskaffa Core iX serien.
GPU tänkte jag ett Geforce GTX 560 Ti
(Ursäkta jag hijacka tråden med lite hårdvarufrågor)
Postad 02 November 2011 - 07:22
Jag citerar från prestandaanalys gjord av SweClockers.
"Battlefield 3 med tvåkärniga processorer är mer eller mindre uteslutet."
Läs testet här: http://www.sweclocke...ld-3/5#pagehead
Jag själv har en burk med "Intel Core 2 Duo E7400 2,8GHz / 3MB / 1066MHz Socket 775 (Boxed)", och jag har inga problem med att spela (kör default grafikinställningarna i 1920x1280). Jag skulle nog hellre peka på grafikkortet som en källa till problem. Tror inte en 8800 GT håller måttet tyvärr, men har förstås inte provat.
Postad 02 November 2011 - 07:25
Kommer bli bra många fler timmar iaf.
Postad 02 November 2011 - 10:45
Ok , tack för svaret och länken!.
Ser ju ut som man inte kommer så lätt/billigt undan.
Tror ni det räcker med vilken Quad som helst, typ denna:
Core™ 2 Quad Q8300 2.50GH
Har socket 775 så kan inte införskaffa Core iX serien.
GPU tänkte jag ett Geforce GTX 560 Ti
(Ursäkta jag hijacka tråden med lite hårdvarufrågor)
Ska man gå ordagrant på vad SweClockers skrev så är det inte uteslutet med en tvåkärning cpu, det funkar precis som Novaland skriver beror nog på vad du har för krav på upplösning/inställningar och fps.
Det här är ju faktiskt minimum kravet på spelet:
Minimum requirements for Battlefield 3
- Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
- RAM: 2GB
- Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
- Graphics card memory: 512 MB
- Sound card: DirectX compatible sound card
Vill du satsta lite högre så är det detta som rekommenderas:
Recommended system requirements for Battlefield 3
- Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
- RAM: 4GB
- Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
- Graphics card memory: 1 GB
- Sound card: DirectX compatibl sound card
Så att byta till quad-core och GTX 560 som du är inne på kanske är rätt väg för dig.
Postad 02 November 2011 - 11:53
Men man får hoppas på lite förbättring, men jag förstår vad folk menar med att det är snyggt på pcversionen, jösses amalia.
Så blir det att försöka hitta rätt inställningar, känner att jag kanske måste skaffa en mus med lite fler knappar, missar ju fasen tangenterna på t-bordet, igår när jag skulle växla vapen mitt i en eldväxling så sliter jag fram defibben.
Postad 02 November 2011 - 12:28
Men kör oftast med folk man känner/känner till på vår/våra servrar, vare sig det är CS/Cod/bf2 eller som nu bf3!
Postad 02 November 2011 - 12:32
Kul att du är nöjd med riggen!MItt monster kan jag köra på högsta av allt, vilket är trevligt. Spelet är snyggt, men jag måste fasen fråga, är pc-spelare dummare än ps3-spelare? Vafasen, nog för att jag sög hallon igår mest på grund av att jag inte spelat på pc de senaste 12 åren. Problemet jag upplevde var att inte en kalkon stannade och försvarade flaggor. Helt otroligt dåligt teamwork, i ps3 kan man i princip hoppa in vart som helst och folk förstår att man förlorar om man inte har några flaggor. Ni som spelar mycket pc, upplever ni det jag upplevde igår?
Men man får hoppas på lite förbättring, men jag förstår vad folk menar med att det är snyggt på pcversionen, jösses amalia.
Så blir det att försöka hitta rätt inställningar, känner att jag kanske måste skaffa en mus med lite fler knappar, missar ju fasen tangenterna på t-bordet, igår när jag skulle växla vapen mitt i en eldväxling så sliter jag fram defibben.
Men som du säger, det är galet snyggt om man kan köra allt maxat, och ljudet ska vi inte tala om. Ibland kommer jag på mig själv ståendes som ett fån mitt i skottlijnen bara för att höra alla ambientljud och plan som swooshar förbi
Ang det där med knappar och ovana säger jag bara det som ni konsollpojkar brukar trycka ner i halsen på oss pc-lirare som inte kan köra med gamepad. Practice makes perfect
Vad gäller det där med att hitta vettigt folk att spela med är det väl som med allt annat. Det gäller bara att hitta en bra server där man kan lira med lite teamwork. Idioter och klåpare finns det lite överallt så, är ju lite av onlinespelens baksida. Dvs det slår rätt olika, ibland har man tokbra teamwork med folk man aldrig ens mött eller har voice med. Men ibland hamnar man också bland folk som inte har en susning om vad lagspel går ut på eller vanligt vett för den delen heller.
Är väl en mognadsfråga...
Redigerat av masse70, 02 November 2011 - 12:36.
Postad 02 November 2011 - 12:38
Kul att du är nöjd med riggen!
Men som du säger, det är galet snyggt om man kan köra allt maxat, och ljudet ska vi inte tala om. Ibland kommer jag på mig själv ståendes som ett fån mitt i skottlijnen bara för att höra alla ambientljud och plan som swooshar förbi
Ang det där med knappar och ovana säger jag bara det som ni konsollpojkar brukar trycka ner i halsen på oss pc-lirare som inte kan köra med gamepad. Practice makes perfect
Fungerar väldigt bra med de där stora grafikkorten, har dock plockat huven på det översta. CPU gick inte över 60 grader igår, men jag måste fråga dig, är din vattenpump helt tyst hela tiden eller hör du av den då och då?
Jag trycker inget ned i halsen på någon, eller ja jo det gör jag ju
En ny mus med lite mer knappar på är nog inte fel för mig, vill nog ha crouch på musen och några andra funktioner som att växla vapen osv. Men som sagt 12 år sedan jag körde CS, helt klart är man djävligt ringrostig och man flaxar med musen.
//Ola
Postad 02 November 2011 - 12:48
En ny mus med lite mer knappar på är nog inte fel för mig, vill nog ha crouch på musen och några andra funktioner som att växla vapen osv. Men som sagt 12 år sedan jag körde CS, helt klart är man djävligt ringrostig och man flaxar med musen.
Jag brukar köra crouch när jag trycker ner scroll knappen. Men som sagt en mus med fler extra knappar är ett stort plus till detta spel.
Postad 02 November 2011 - 12:50
Jag brukar köra crouch när jag trycker ner scroll knappen. Men som sagt en mus med fler extra knappar är ett stort plus till detta spel.
Jag ska leta reda på en trevlig rackare!
Postad 02 November 2011 - 14:27
Tycker tvärtom, mycket lättare och hitta folk som samarbetar på PC än på ps3an!
Men kör oftast med folk man känner/känner till på vår/våra servrar, vare sig det är CS/Cod/bf2 eller som nu bf3!
Vad heter servern då? Så hoppar jag på, thomasson1979 (battlelog)
Postad 02 November 2011 - 14:55
Postad 02 November 2011 - 15:09
Njae, mina fläktar till pumpen går rätt ofta upp på riktigt högljudda nivåer när man lirar som mest. Sen har jag ju iofs också klockat min i7 950@4Ghz så det gör att det blir tungjobbat för kylningen. Men jag funderar på att byta ut originalfläktarna mot 2 st Schyte Gentle Typhoon 1450 RPM som skall vara mycket tystare enligt vad jag läst.Fungerar väldigt bra med de där stora grafikkorten, har dock plockat huven på det översta. CPU gick inte över 60 grader igår, men jag måste fråga dig, är din vattenpump helt tyst hela tiden eller hör du av den då och då?
Hmm, crouch på tumknappen......kanske inte var en sån dum ide, själv kör jag melee på den vanligtvis.
Postad 02 November 2011 - 15:16
En fråga, finns det nåt sätt man kan se på en server i listan om den går igång vid 1-2 spelare enbart eller likn?Det är Hardcore Conquest, då vi föredrar det. Den går igång nu med om man är 2 eller mer spelare.
Har försökt på måfå hitta tomma eller halvtomma servers som går igång fast man bara är 1-2 spelare för att kunna testa runt lite saker som jet/heli osv. Men har inte hittat en enda men jag vet att dom finns.
Det finns ju en radda saker man ser på en serverstatus om dom har enablat vissa saker eller inte men inget såvitt jag kan se om denna spärr.
Postad 02 November 2011 - 15:29
En fråga, finns det nåt sätt man kan se på en server i listan om den går igång vid 1-2 spelare enbart eller likn?
Har försökt på måfå hitta tomma eller halvtomma servers som går igång fast man bara är 1-2 spelare för att kunna testa runt lite saker som jet/heli osv. Men har inte hittat en enda men jag vet att dom finns.
Det finns ju en radda saker man ser på en serverstatus om dom har enablat vissa saker eller inte men inget såvitt jag kan se om denna spärr.
Hmm... inte en aning...
Postad 02 November 2011 - 15:36
Postad 02 November 2011 - 16:13
Postad 03 November 2011 - 00:26
Postad 03 November 2011 - 11:23
Finns det något sätt att se hur länge en runda pågått. Vill jag spela en speciell bana så vill jag inte att det är en minuts speltid kvar när jag joinar.
Men det hör ju till.. u win some, u loose some
Vem älskar inte att möras av en "Your team lost!" utan att ha sett en sekund av slagfältet? Inget blod spillt liksom!
Postad 03 November 2011 - 14:13
Postad 03 November 2011 - 14:15
För att dom inte släppts än?Är det någon annan som reagerat på att ingen server verkar köra banorna från limited edition i sin rotation?
Postad 03 November 2011 - 14:47
Tro fan det, JAG har ju använt den när jag aktiverade spelet i fredags! Varför knyter dom inte spelet till ens EA konto direkt
som STEAM gör. Har kontaktat supporten nu och hoppas dom kan lösa det.
Tips är att inte installera om datorn förren dom kommer på en fix.
Redigerat av Charl3s, 03 November 2011 - 14:47.
Postad 03 November 2011 - 16:43
Ligger inte spelet kvar på ditt Origin-konto som ett köpt spel?Härligt, installerade om Windows idag och när jag försöker installera BF3 igen (från DVD) så säger Origin att min aktiveringsnyckel redan är använd.
Tro fan det, JAG har ju använt den när jag aktiverade spelet i fredags! Varför knyter dom inte spelet till ens EA konto direkt
som STEAM gör. Har kontaktat supporten nu och hoppas dom kan lösa det.
Tips är att inte installera om datorn förren dom kommer på en fix.
Postad 03 November 2011 - 16:50
Min svåger va här och loggade in på sitt konto, och kunde spela bf3 på sitt konto... rätt smidigt faktiskt.
Nackdelen är att man inte kan ha flera soldater på sitt konto!
Postad 03 November 2011 - 20:59
Precis, ligger väl under "Mina Spel".
Min svåger va här och loggade in på sitt konto, och kunde spela bf3 på sitt konto... rätt smidigt faktiskt.
Nackdelen är att man inte kan ha flera soldater på sitt konto!
Ligger inte spelet kvar på ditt Origin-konto som ett köpt spel?
Nix, ligger eingenting där, går inte att installera hur jag än gör. Har läst på en del forum nu och mågna som har samma problem som jag.
Jag har inte kört multiplayer än och enligt vad jag förstått så har det inte knutits till mitt konto pga det. Nice EA, riktigt nice.
Postad 04 November 2011 - 18:41
http://www.youtube.c...h?v=5_qm_S7H7ts
Redigerat av Unregistered1659, 04 November 2011 - 18:50.
Postad 04 November 2011 - 18:43
*host* geek! *host*Tja....här är butiken kompisen handlade i skulle jag gissa och....mycket riktigt....den där "snipern"
Var där på lunchen dan efter när dom höll på som bäst att montera ner ljusriggen och annat när jag köpte spelet.
Jesus vad mycket äkta spelnördar det var på plats då....
Redigerat av masse70, 04 November 2011 - 18:43.
Postad 04 November 2011 - 18:58
Postad 05 November 2011 - 11:53
hahahaha vilka jävla nördar körde ju spelet dagen innan genom origin dessutom....Tja....här är butiken kompisen handlade i skulle jag gissa och....mycket riktigt....den där "snipern".
http://www.youtube.com/watch?v=5_qm_S7H7ts
Postad 05 November 2011 - 16:32
http://www.youtube.c...h?v=TlMMiWMugvM
Postad 06 November 2011 - 11:14
Postad 06 November 2011 - 12:46
Det är "battlelog-web-plugins-1.102.0-retail-prod" den vill installera...
Redigerat av Garrett, 06 November 2011 - 12:47.
Postad 06 November 2011 - 13:00
Postad 06 November 2011 - 13:40
Förklarade nog lite galet... jag laddar ner filen, den vill att jag ska uppdatera serverbrowsern, sen installerar jag, den installeras, men sen händer det inget...
Det är "battlelog-web-plugins-1.102.0-retail-prod" den vill installera...
Löste sig genom att använda Mozilla istället för explorer i serverbrowse...
Postad 06 November 2011 - 15:25
Någon som vet hur det fungerar?
Postad 06 November 2011 - 15:33
Postad 06 November 2011 - 15:38
Postad 06 November 2011 - 16:06
För övrigt måste jag säga att jag hatar battlelog. Det tar verkligen hur lång tid som helst att komma in på servrar, bara för att typ "time out" eller något i den stilen. Suttit i snart 20 minuter och försökt ta mig in på vilken server som helst
Fullständigt värdelöst.
Redigerat av Sgart, 07 November 2011 - 08:57.
Postad 07 November 2011 - 16:16
Jag trycker inget ned i halsen på någon, eller ja jo det gör jag ju
(gift) men jag spelade förmodligen med fel folk igår.
//Ola
Tänka vad en liten mening kan få mig på gott humör! smålog lite för första gången idag, tack och grattis.
Postad 07 November 2011 - 16:59
Tänka vad en liten mening kan få mig på gott humör! smålog lite för första gången idag, tack och grattis.
Jag är glad att jag kunde göra din dag lite bättre!
Postad 07 November 2011 - 23:35
Nuvarande setup: skoldator
Krav: Att kunna spela BF3, inte nödvändigtvis på ultra men så bra som min budget tillåter.
Budget: Allra helst runt 8-10 tusen för en komplett dator. Kan även gå lite högre om det gör stor skillnad för prestandan.
Jag behöver allt förutom headset då jag redan har ett Sennheiser PC360 g4me
Mycket text, ja vet. Skulle detta + en skärm funka? Det är istortsett en sån SweClockersdator.
http://www.inet.se/k...om-sweclocke...
Fick även tips om denna som en kille kör och den maxar tydligen Bf3 på ultra på 50fps
https://www.prisjakt...=1015629&view=m
Redigerat av -Råttan-, 08 November 2011 - 00:33.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
25 bilder
55 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?