Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 PC

1123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PC) (PC-spel) 9 8.013698 (72) Inga priser
Battlefield 3 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 (0) Inga priser
Battlefield 3 - Limited Edition (PC) (PC-spel) 3 7.97959 (48) Inga priser

Postad 01 November 2011 - 22:15

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Slänga upp en låst kanske? Så man kan lära sig alla flygfarkoster nån gång.

Postad 01 November 2011 - 22:26

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Slänga upp en låst kanske? Så man kan lära sig alla flygfarkoster nån gång.

Ja gör det... men tänka på att det kostar pengar... vet inte hur man startar en Unrnked server... inte ensa hittat nån... :unsure:

Postad 02 November 2011 - 06:58

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Jag citerar från prestandaanalys gjord av SweClockers.

"Battlefield 3 med tvåkärniga processorer är mer eller mindre uteslutet."

Läs testet här: http://www.sweclocke...ld-3/5#pagehead

Ok , tack för svaret och länken!.
Ser ju ut som man inte kommer så lätt/billigt undan. :wacko:

Tror ni det räcker med vilken Quad som helst, typ denna:
Core™ 2 Quad Q8300 2.50GH
Har socket 775 så kan inte införskaffa Core iX serien.

GPU tänkte jag ett Geforce GTX 560 Ti

(Ursäkta jag hijacka tråden med lite hårdvarufrågor)

Postad 02 November 2011 - 07:22

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Jag citerar från prestandaanalys gjord av SweClockers.

"Battlefield 3 med tvåkärniga processorer är mer eller mindre uteslutet."

Läs testet här: http://www.sweclocke...ld-3/5#pagehead

Jag själv har en burk med "Intel Core 2 Duo E7400 2,8GHz / 3MB / 1066MHz Socket 775 (Boxed)", och jag har inga problem med att spela (kör default grafikinställningarna i 1920x1280). Jag skulle nog hellre peka på grafikkortet som en källa till problem. Tror inte en 8800 GT håller måttet tyvärr, men har förstås inte provat.

Postad 02 November 2011 - 07:25

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Lirat 10-15h nu iaf. Spelade ca 300h Bfbc2 (till PC såklart) och för ungefär 3 månader sedan blev jag helt tvärt spyless och avinstallerade det, såpass less att jag funderade på att inte köpa Bf3. Glad jag ändrade mig för det är för det mesta riktigt riktigt bra. Det är absolut som roligast då man spelar 3-4st och använder sig av Skype eller något liknande så man kan försöka hålla ihop och pusha framåt tillsammans. Det är lite för mycket rambo och/eller folk som inte verkar förstå att man måste jobba tillsammans för att vinna.

Kommer bli bra många fler timmar iaf.

Postad 02 November 2011 - 10:45

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Ok , tack för svaret och länken!.
Ser ju ut som man inte kommer så lätt/billigt undan. :wacko:

Tror ni det räcker med vilken Quad som helst, typ denna:
Core™ 2 Quad Q8300 2.50GH
Har socket 775 så kan inte införskaffa Core iX serien.

GPU tänkte jag ett Geforce GTX 560 Ti

(Ursäkta jag hijacka tråden med lite hårdvarufrågor)

Ska man gå ordagrant på vad SweClockers skrev så är det inte uteslutet med en tvåkärning cpu, det funkar precis som Novaland skriver beror nog på vad du har för krav på upplösning/inställningar och fps.

Det här är ju faktiskt minimum kravet på spelet:

Minimum requirements for Battlefield 3
  • Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
  • RAM: 2GB
  • Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.
  • Graphics card memory: 512 MB
  • Sound card: DirectX compatible sound card

Vill du satsta lite högre så är det detta som rekommenderas:

Recommended system requirements for Battlefield 3
  • Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
  • RAM: 4GB
  • Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.
  • Graphics card memory: 1 GB
  • Sound card: DirectX compatibl sound card

Så att byta till quad-core och GTX 560 som du är inne på kanske är rätt väg för dig.

Postad 02 November 2011 - 11:53

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
MItt monster kan jag köra på högsta av allt, vilket är trevligt. Spelet är snyggt, men jag måste fasen fråga, är pc-spelare dummare än ps3-spelare? Vafasen, nog för att jag sög hallon igår mest på grund av att jag inte spelat på pc de senaste 12 åren. Problemet jag upplevde var att inte en kalkon stannade och försvarade flaggor. Helt otroligt dåligt teamwork, i ps3 kan man i princip hoppa in vart som helst och folk förstår att man förlorar om man inte har några flaggor. Ni som spelar mycket pc, upplever ni det jag upplevde igår?

Men man får hoppas på lite förbättring, men jag förstår vad folk menar med att det är snyggt på pcversionen, jösses amalia.

Så blir det att försöka hitta rätt inställningar, känner att jag kanske måste skaffa en mus med lite fler knappar, missar ju fasen tangenterna på t-bordet, igår när jag skulle växla vapen mitt i en eldväxling så sliter jag fram defibben. :)

Postad 02 November 2011 - 12:28

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tycker tvärtom, mycket lättare och hitta folk som samarbetar på PC än på ps3an! :)
Men kör oftast med folk man känner/känner till på vår/våra servrar, vare sig det är CS/Cod/bf2 eller som nu bf3! :)

Postad 02 November 2011 - 12:32

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

MItt monster kan jag köra på högsta av allt, vilket är trevligt. Spelet är snyggt, men jag måste fasen fråga, är pc-spelare dummare än ps3-spelare? Vafasen, nog för att jag sög hallon igår mest på grund av att jag inte spelat på pc de senaste 12 åren. Problemet jag upplevde var att inte en kalkon stannade och försvarade flaggor. Helt otroligt dåligt teamwork, i ps3 kan man i princip hoppa in vart som helst och folk förstår att man förlorar om man inte har några flaggor. Ni som spelar mycket pc, upplever ni det jag upplevde igår?

Men man får hoppas på lite förbättring, men jag förstår vad folk menar med att det är snyggt på pcversionen, jösses amalia.

Så blir det att försöka hitta rätt inställningar, känner att jag kanske måste skaffa en mus med lite fler knappar, missar ju fasen tangenterna på t-bordet, igår när jag skulle växla vapen mitt i en eldväxling så sliter jag fram defibben. :)

Kul att du är nöjd med riggen! :)

Men som du säger, det är galet snyggt om man kan köra allt maxat, och ljudet ska vi inte tala om. Ibland kommer jag på mig själv ståendes som ett fån mitt i skottlijnen bara för att höra alla ambientljud och plan som swooshar förbi :P

Ang det där med knappar och ovana säger jag bara det som ni konsollpojkar brukar trycka ner i halsen på oss pc-lirare som inte kan köra med gamepad. Practice makes perfect B)

Vad gäller det där med att hitta vettigt folk att spela med är det väl som med allt annat. Det gäller bara att hitta en bra server där man kan lira med lite teamwork. Idioter och klåpare finns det lite överallt så, är ju lite av onlinespelens baksida. Dvs det slår rätt olika, ibland har man tokbra teamwork med folk man aldrig ens mött eller har voice med. Men ibland hamnar man också bland folk som inte har en susning om vad lagspel går ut på eller vanligt vett för den delen heller.

Är väl en mognadsfråga...

Redigerat av masse70, 02 November 2011 - 12:36.

Postad 02 November 2011 - 12:38

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Kul att du är nöjd med riggen! :)

Men som du säger, det är galet snyggt om man kan köra allt maxat, och ljudet ska vi inte tala om. Ibland kommer jag på mig själv ståendes som ett fån mitt i skottlijnen bara för att höra alla ambientljud och plan som swooshar förbi :P

Ang det där med knappar och ovana säger jag bara det som ni konsollpojkar brukar trycka ner i halsen på oss pc-lirare som inte kan köra med gamepad. Practice makes perfect B)

Fungerar väldigt bra med de där stora grafikkorten, har dock plockat huven på det översta. CPU gick inte över 60 grader igår, men jag måste fråga dig, är din vattenpump helt tyst hela tiden eller hör du av den då och då?

Jag trycker inget ned i halsen på någon, eller ja jo det gör jag ju ;) (gift) men jag spelade förmodligen med fel folk igår.

En ny mus med lite mer knappar på är nog inte fel för mig, vill nog ha crouch på musen och några andra funktioner som att växla vapen osv. Men som sagt 12 år sedan jag körde CS, helt klart är man djävligt ringrostig och man flaxar med musen.

//Ola

Postad 02 November 2011 - 12:48

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

En ny mus med lite mer knappar på är nog inte fel för mig, vill nog ha crouch på musen och några andra funktioner som att växla vapen osv. Men som sagt 12 år sedan jag körde CS, helt klart är man djävligt ringrostig och man flaxar med musen.

Jag brukar köra crouch när jag trycker ner scroll knappen. Men som sagt en mus med fler extra knappar är ett stort plus till detta spel.

Postad 02 November 2011 - 12:50

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Jag brukar köra crouch när jag trycker ner scroll knappen. Men som sagt en mus med fler extra knappar är ett stort plus till detta spel.

Jag ska leta reda på en trevlig rackare!

Postad 02 November 2011 - 14:27

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Tycker tvärtom, mycket lättare och hitta folk som samarbetar på PC än på ps3an! :)
Men kör oftast med folk man känner/känner till på vår/våra servrar, vare sig det är CS/Cod/bf2 eller som nu bf3! :)

Vad heter servern då? Så hoppar jag på, thomasson1979 (battlelog)

Postad 02 November 2011 - 14:48

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
SWE Judge

Postad 02 November 2011 - 14:55

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Det är Hardcore Conquest, då vi föredrar det. Den går igång nu med om man är 2 eller mer spelare. :)

Postad 02 November 2011 - 15:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Fungerar väldigt bra med de där stora grafikkorten, har dock plockat huven på det översta. CPU gick inte över 60 grader igår, men jag måste fråga dig, är din vattenpump helt tyst hela tiden eller hör du av den då och då?

Njae, mina fläktar till pumpen går rätt ofta upp på riktigt högljudda nivåer när man lirar som mest. Sen har jag ju iofs också klockat min i7 950@4Ghz så det gör att det blir tungjobbat för kylningen. Men jag funderar på att byta ut originalfläktarna mot 2 st Schyte Gentle Typhoon 1450 RPM som skall vara mycket tystare enligt vad jag läst.

Hmm, crouch på tumknappen......kanske inte var en sån dum ide, själv kör jag melee på den vanligtvis.

Postad 02 November 2011 - 15:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Det är Hardcore Conquest, då vi föredrar det. Den går igång nu med om man är 2 eller mer spelare. :)

En fråga, finns det nåt sätt man kan se på en server i listan om den går igång vid 1-2 spelare enbart eller likn?

Har försökt på måfå hitta tomma eller halvtomma servers som går igång fast man bara är 1-2 spelare för att kunna testa runt lite saker som jet/heli osv. Men har inte hittat en enda men jag vet att dom finns.

Det finns ju en radda saker man ser på en serverstatus om dom har enablat vissa saker eller inte men inget såvitt jag kan se om denna spärr.

Postad 02 November 2011 - 15:29

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

En fråga, finns det nåt sätt man kan se på en server i listan om den går igång vid 1-2 spelare enbart eller likn?

Har försökt på måfå hitta tomma eller halvtomma servers som går igång fast man bara är 1-2 spelare för att kunna testa runt lite saker som jet/heli osv. Men har inte hittat en enda men jag vet att dom finns.

Det finns ju en radda saker man ser på en serverstatus om dom har enablat vissa saker eller inte men inget såvitt jag kan se om denna spärr.

Hmm... inte en aning...

Postad 02 November 2011 - 15:36

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att se hur länge en runda pågått. Vill jag spela en speciell bana så vill jag inte att det är en minuts speltid kvar när jag joinar.

Postad 02 November 2011 - 16:13

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Jag har då inte sett nån sån info nånstans, men håller med om att man skulle vilja veta innan.

Postad 03 November 2011 - 00:26

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Det är synd att minimum players inte finns med i de vanliga optionens. Om man klickar på servernamnet i browser och öppnar ny tap/fönster på den länken kommer ju inställningarna fram, men dock inte alla variabler såsom minimum players.

Postad 03 November 2011 - 11:23

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att se hur länge en runda pågått. Vill jag spela en speciell bana så vill jag inte att det är en minuts speltid kvar när jag joinar.

Men det hör ju till.. u win some, u loose some :P

Vem älskar inte att möras av en "Your team lost!" utan att ha sett en sekund av slagfältet? Inget blod spillt liksom! :P

Postad 03 November 2011 - 14:13

Unregisteredd0294629
  • Unregisteredd0294629
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Är det någon annan som reagerat på att ingen server verkar köra banorna från limited edition i sin rotation?

Postad 03 November 2011 - 14:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Är det någon annan som reagerat på att ingen server verkar köra banorna från limited edition i sin rotation?

För att dom inte släppts än?

Postad 03 November 2011 - 14:40

Unregisteredd0294629
  • Unregisteredd0294629
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Ah, k, trodde de skulle vara tillgängliga direkt.

Postad 03 November 2011 - 14:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
December är det jag lyckats läsa mig till.

Postad 03 November 2011 - 14:47

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Härligt, installerade om Windows idag och när jag försöker installera BF3 igen (från DVD) så säger Origin att min aktiveringsnyckel redan är använd.

Tro fan det, JAG har ju använt den när jag aktiverade spelet i fredags! Varför knyter dom inte spelet till ens EA konto direkt
som STEAM gör. Har kontaktat supporten nu och hoppas dom kan lösa det.

Tips är att inte installera om datorn förren dom kommer på en fix.

Redigerat av Charl3s, 03 November 2011 - 14:47.

Postad 03 November 2011 - 16:43

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Härligt, installerade om Windows idag och när jag försöker installera BF3 igen (från DVD) så säger Origin att min aktiveringsnyckel redan är använd.

Tro fan det, JAG har ju använt den när jag aktiverade spelet i fredags! Varför knyter dom inte spelet till ens EA konto direkt
som STEAM gör. Har kontaktat supporten nu och hoppas dom kan lösa det.

Tips är att inte installera om datorn förren dom kommer på en fix.

Ligger inte spelet kvar på ditt Origin-konto som ett köpt spel?

Postad 03 November 2011 - 16:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Precis, ligger väl under "Mina Spel".
Min svåger va här och loggade in på sitt konto, och kunde spela bf3 på sitt konto... rätt smidigt faktiskt. :)
Nackdelen är att man inte kan ha flera soldater på sitt konto! <_<

Postad 03 November 2011 - 20:59

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Precis, ligger väl under "Mina Spel".
Min svåger va här och loggade in på sitt konto, och kunde spela bf3 på sitt konto... rätt smidigt faktiskt. :)
Nackdelen är att man inte kan ha flera soldater på sitt konto! <_<

Ligger inte spelet kvar på ditt Origin-konto som ett köpt spel?

Nix, ligger eingenting där, går inte att installera hur jag än gör. Har läst på en del forum nu och mågna som har samma problem som jag.
Jag har inte kört multiplayer än och enligt vad jag förstått så har det inte knutits till mitt konto pga det. Nice EA, riktigt nice.

Postad 03 November 2011 - 21:01

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hmmm.. skumt... du får väl ringa supporten... :unsure:

Postad 04 November 2011 - 18:41

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Tja....här är butiken kompisen handlade i skulle jag gissa och....mycket riktigt....den där "snipern". :D

http://www.youtube.c...h?v=5_qm_S7H7ts

Redigerat av Unregistered1659, 04 November 2011 - 18:50.

Postad 04 November 2011 - 18:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Tja....här är butiken kompisen handlade i skulle jag gissa och....mycket riktigt....den där "snipern" :D

*host* geek! *host*

Var där på lunchen dan efter när dom höll på som bäst att montera ner ljusriggen och annat när jag köpte spelet.

Jesus vad mycket äkta spelnördar det var på plats då....

Redigerat av masse70, 04 November 2011 - 18:43.

Postad 04 November 2011 - 18:58

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hehe, dom stod i kö, och jag hade spelat det 2 kvällar irad innan genom Origin :rolleyes:

Postad 04 November 2011 - 23:00

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Nån som är sugen på att spela? Nickar samma på battlelog som här...

Postad 05 November 2011 - 11:53

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Tja....här är butiken kompisen handlade i skulle jag gissa och....mycket riktigt....den där "snipern". :D

http://www.youtube.com/watch?v=5_qm_S7H7ts

hahahaha vilka jävla nördar körde ju spelet dagen innan genom origin dessutom....

Postad 05 November 2011 - 16:32

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Back to Karkand-trailer. Enhanced destruction, nu vill Dice tydligen ha mer destruction. Inte mig emot men nu får de bestämma sig.

http://www.youtube.c...h?v=TlMMiWMugvM

Postad 05 November 2011 - 17:32

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Ser riktigt bra ut!

Postad 06 November 2011 - 11:14

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Lyckas inte updatera origin/BF3... har sparat filen den vill jag spara flera ggr, och försökt uppdatera flera ggr, men det händer inget?! :unsure:

Postad 06 November 2011 - 12:27

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
det tog en stund för min å börja så vänta lite kanske?

Postad 06 November 2011 - 12:46

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Förklarade nog lite galet... jag laddar ner filen, den vill att jag ska uppdatera serverbrowsern, sen installerar jag, den installeras, men sen händer det inget... :unsure:
Det är "battlelog-web-plugins-1.102.0-retail-prod" den vill installera...

Redigerat av Garrett, 06 November 2011 - 12:47.

Postad 06 November 2011 - 13:00

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Gillade verkligen inte Battlelog från en början men fan, det är så smidigt, grymt bra!

Postad 06 November 2011 - 13:40

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Förklarade nog lite galet... jag laddar ner filen, den vill att jag ska uppdatera serverbrowsern, sen installerar jag, den installeras, men sen händer det inget... :unsure:
Det är "battlelog-web-plugins-1.102.0-retail-prod" den vill installera...

Löste sig genom att använda Mozilla istället för explorer i serverbrowse...

Postad 06 November 2011 - 15:25

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man installerar BF3 via nedladdningsservice? De sidor som säljer spelen som CDkeys skriver ju i princip att man ska ladda ner spelet genom EA Download Manager och sen använda deras CDkey när installationen frågar om det . EA DLManager är väl Origins och där verkar man bara kunna ladda ner spelet om man köper det samtidigt (genom origins alltså)

Någon som vet hur det fungerar?

Postad 06 November 2011 - 15:33

Dariush
  • Dariush
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Man kan ladda ner från Origin trots att man inte har handlat direkt därifrån. Du skriver bara in CD-key i 'Lös in produktkod'

Postad 06 November 2011 - 15:38

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Ok men hur gör man det då? Det enda sättet jag kan se via origins är lägg i varukorg (499). Jag måste ha missat något?

Postad 06 November 2011 - 16:06

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
nvm. löste det nu :)

För övrigt måste jag säga att jag hatar battlelog. Det tar verkligen hur lång tid som helst att komma in på servrar, bara för att typ "time out" eller något i den stilen. Suttit i snart 20 minuter och försökt ta mig in på vilken server som helst :P

Fullständigt värdelöst.

Redigerat av Sgart, 07 November 2011 - 08:57.

Postad 07 November 2011 - 16:16

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Jag trycker inget ned i halsen på någon, eller ja jo det gör jag ju ;) (gift) men jag spelade förmodligen med fel folk igår.

//Ola

Tänka vad en liten mening kan få mig på gott humör! smålog lite för första gången idag, tack och grattis.

Postad 07 November 2011 - 16:59

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Tänka vad en liten mening kan få mig på gott humör! smålog lite för första gången idag, tack och grattis.

Jag är glad att jag kunde göra din dag lite bättre!

Postad 07 November 2011 - 23:35

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Tja! Eftersom att alla i min klass har beslutat köra BF3 på PC så funderar jag på att sälja mitt nyinköpta ps3:a och skaffa en hyffsad dator och BF3 till jul. :) Men hur bra dator behöver man? Jag har kollat på SweClockers sommardator för 7500:- Nåt att ha? Eller har nån en bättre setup? http://www.sweclocke...ockers-somma...

Nuvarande setup: skoldator :P

Krav: Att kunna spela BF3, inte nödvändigtvis på ultra men så bra som min budget tillåter.

Budget: Allra helst runt 8-10 tusen för en komplett dator. Kan även gå lite högre om det gör stor skillnad för prestandan.

Jag behöver allt förutom headset då jag redan har ett Sennheiser PC360 g4me :D Mina kompisar kan kanske bygga ihop den åt mig men pappa vill helst att vi ska hitta en butik där man kan plocka ut delar oc hde bygger den åt oss ur garantisynpunkt...

Mycket text, ja vet. Skulle detta + en skärm funka? Det är istortsett en sån SweClockersdator.
http://www.inet.se/k...om-sweclocke...
Fick även tips om denna som en kille kör och den maxar tydligen Bf3 på ultra på 50fps
https://www.prisjakt...=1015629&view=m

Redigerat av -Råttan-, 08 November 2011 - 00:33.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.