Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 September 2011 - 00:29

stödstrumpan
  • stödstrumpan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Är jag dum eller går det inte att sätta innehåll för att bygga ett bibliotek på iOS versionen av XBMC?
Finns liksom ingen knapp på kontrollen för att få fram "sätt innehåll"-alternativet.

Postad 12 September 2011 - 15:28

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Apple remote keymap

Postad 15 September 2011 - 15:42

Diggaz
  • Diggaz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har skaffat mig en Apple TV 2, har idag lyckats jailbreaka med seas0npass och installera XBMC.
Enda anledningen är att jag vill strema film från datorn som jag gjorde med mitt PS3. Men hur gör jag, jag får det inte att fungera (använder Windows 7). Kommer inte åt min dator från XBMC.

Sen har jag en Airport Express, därigenom kan jag trådlöst spela Spotify genom att använda mig av ett tillägsprogram i datorn, finns det någon möjlighet att göra något likande med Apple TV:n.

Mitt mål är att ersätta PS3 och Airporten med apple TV:n

Postad 15 September 2011 - 17:28

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Jag har skaffat mig en Apple TV 2, har idag lyckats jailbreaka med seas0npass och installera XBMC.
Enda anledningen är att jag vill strema film från datorn som jag gjorde med mitt PS3. Men hur gör jag, jag får det inte att fungera (använder Windows 7). Kommer inte åt min dator från XBMC.

Sen har jag en Airport Express, därigenom kan jag trådlöst spela Spotify genom att använda mig av ett tillägsprogram i datorn, finns det någon möjlighet att göra något likande med Apple TV:n.

Mitt mål är att ersätta PS3 och Airporten med apple TV:n

Medlem i samma workgroup?
Har du testat att slå av windows brandväggen?

Micke

Postad 16 September 2011 - 12:19

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Men hur gör jag, jag får det inte att fungera (använder Windows 7). Kommer inte åt min dator från XBMC.

Jag hade problem med det här när jag hjälpte syrran med hennes ATV2.
Löste det genom att ska en ny användare och sätta ett lösenord.
Sedan högerklickar du på mappen du vill dela ut. Välj "Dela med" och sedan "Välj personer". Där skriver du in det kontot som du skapat.

Ja den ska hitta Apple TV när de är på samma nät.

Postad 19 September 2011 - 19:00

St0ff
  • St0ff
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Vad är för-& nackdelar med aTV Flash (black)?
&
Fungerar Airplay efter jailbreak?

Funderar nämligen starkt på att köpa en och sedan jailbreaka den. :)

Redigerat av St0ff, 19 September 2011 - 19:16.

Postad 20 September 2011 - 05:57

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
AirPlay fungerar efter jailbreak. fördelen med atv flash black ser jag som att allt fixas automatiskt, man behöver inte ansluta till atv och skriva kommandon hit o dit för att installera appar. Görs med några knapptryckningar. Nackdelar vet jag inte

Postad 20 September 2011 - 06:55

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Men om man jailbreakar så får man ju nitotv och därigenom installerar man ju tex xbmc, jag har iaf inte behövt hålla på å skriva komandon mm

Postad 20 September 2011 - 16:12

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

Men om man jailbreakar så får man ju nitotv och därigenom installerar man ju tex xbmc, jag har iaf inte behövt hålla på å skriva komandon mm

Behövs om du vill installera en nyare ver av xbmc än den du har.

Postad 20 September 2011 - 16:51

St0ff
  • St0ff
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Aha ok...Tack för svaren. :)

Med jailbreaka menar jag att installera aTV Flash (black). :P

Postad 20 September 2011 - 18:38

migge1
  • migge1
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

har du någon guide på hur man gör det?

Postad 20 September 2011 - 19:54

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Guide för att JB via Seas0npass

Guide för att installera aTVFlash Black

Där finns bra videos att tita på. Jag har gjort installationen på windwos trots att guiden är via mac. var väldigt enkelt

Postad 20 September 2011 - 21:02

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

har du någon guide på hur man gör det?

http://wiki.xbmc.org...t_nightly_build

Postad 21 September 2011 - 06:29

St0ff
  • St0ff
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Som sagt så har jag noll koll. :D

Men jag tror jag förstår nu, att man måste jailbreaka o sen installera aTV Flash (black).

Jag trodde först att det var samma sak.

Redigerat av St0ff, 21 September 2011 - 06:29.

Postad 21 September 2011 - 07:43

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

Men i nitotv kan man ju uppdatera programen också, inte nightlies (eller vad det heter) men officiella uppdateringar, har räckt gott för mig :)

Postad 21 September 2011 - 16:31

migge1
  • migge1
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

http://wiki.xbmc.org...t_nightly_build

Tack men jag blev tyvärr inte mycket klokare på det!

Postad 21 September 2011 - 21:23

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Ok då får du läsa på lite mer här kanske http://forum.xbmc.or...splay.php?f=137

Postad 24 September 2011 - 20:59

Unregistered1918
  • Unregistered1918
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
jag förstår inte riktigt vad atv flash black är bra för? man kan surfa på webben,ha rss feed, last.fm, o sånt shit? jag trodde de räckte med att jailbreaka å sen installera xbmc, det är väl de enda man behöver. varför betala 20$ extra?

Postad 24 September 2011 - 21:25

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Ja du behöver ej atv flash för xbmc

Postad 25 September 2011 - 14:15

Raz0r-X
  • Raz0r-X
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Klarar apple tv att spela upp winrarade filmer?
Kört den gamla xboxen hittils.. å den packar upp och spelar upp filmer utan problem.

Så vill inte byta ner mig när det gäller den grejjen

Postad 25 September 2011 - 16:32

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Med xbmc, ja!

Postad 27 September 2011 - 20:38

joccee
  • joccee
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nån mer som märkt att man kan hyra filmer från Svenska iTunes Store nu??
Trodde först att jag hade Apple tvn instäldd på fel land men nu finns "Movies" med i menyn även om man väljer Sverige som land i inställningarna. Dock finns endast Pirates of the carribean, Garfield och Bilar. Kanske apple presenterar nåt mer än bara telefon nyheter nästa tisdag :)

Postad 27 September 2011 - 23:27

wankstah
  • wankstah
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Nån mer som märkt att man kan hyra filmer från Svenska iTunes Store nu??
Trodde först att jag hade Apple tvn instäldd på fel land men nu finns "Movies" med i menyn även om man väljer Sverige som land i inställningarna. Dock finns endast Pirates of the carribean, Garfield och Bilar. Kanske apple presenterar nåt mer än bara telefon nyheter nästa tisdag :)

http://macworld.idg.se/2.1038/1.406611

Postad 28 September 2011 - 17:49

Raz0r-X
  • Raz0r-X
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en apple tv. Har inte ens startat den.. är rädd att jag får senaste firmwaren om jag kör igång den.
Jag vill kunna jailbreaka den och stoppa i xbmc och då kan jag som max ha version 4.2.1. Frågan är då. Hur klarar jag mig från att apple tv:n drar in senaste firmwaren?

Den kommer väl vilja uppdatera till det direkt när jag kopplar in antar jag?

Postad 28 September 2011 - 18:00

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Uppdatera ej i iTunes eller med fjärren . Sen står ju allt här http://forum.xbmc.or...ead.php?t=99315

Postad 29 September 2011 - 05:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Någon som har testat att hyra filmer via Apple TV än i iTunes Store?

Redigerat av PalmiNio, 29 September 2011 - 05:32.

Postad 29 September 2011 - 22:08

Perper89
  • Perper89
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Någon som har testat att hyra filmer via Apple TV än i iTunes Store?

Jag provade hyra The Simpsons Movie och det verkar ha funkat alldeles utmärkt. Har tyvärr inte hunnit kolla på filmen då jag har för seg uppkoppling för streaming för stunden. Skulle ha provat nu bara för sakens skull, men jag håller just på att Jailbreaka. Kan återkomma senare. Väldigt passande förresten att funktionen släppts nu då jag skaffade atv2 igår=)

Update:
Provade att starta filmen nu, men mitt internet är för begränsat. (Bor i Cambridge, England under hösten.) När jag försökte visa filmen i HD skulle det dröja 6 timmar innan den startade, och i standardupplösning skulle det ta drygt två. Ledsen att jag inte kan testa mer än så, men det verkar ju fungera i alla fall. Skulle vara kul att höra från någon som testat med riktigt bredband!

Update igen, haha:
När jag kom tillbaks till ATV:n efter att ha skrivit förra inlägget stod det att filmen var redo att visas. Sagt och gjort, jag startade den och allt funkade perfekt!

Redigerat av Perper89, 30 September 2011 - 00:30.

Postad 30 September 2011 - 00:32

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Trevligt att ATV tydligen släpps i Sverige på Tisdag. Bekräftat från Macforum i Göteborg.
Förmodligen också därför filmer börjar dyka upp redan nu.

Jag har jailbreakat min och fått igång i stort sätt allt. Installerade XBMC idag, men någonting är fel med min NAS sen jag flyttade så måste skaffa en ny... jäkla otur ;)

Allt flyter på kanon bra. Fixade DD-WRT på router 2 hemma för att kunna titta på netflix med StrongVPN. Router 1 fungerar som vanligt så att man inte drar ner på hastigheten vid normalt användande.

Finns det något bra sätt att koppla upp sig på sitt "vanliga" nätverk med t.ex. ipad men ändå få tillgång till ATVn?

Postad 30 September 2011 - 06:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag provade hyra The Simpsons Movie och det verkar ha funkat alldeles utmärkt. Har tyvärr inte hunnit kolla på filmen då jag har för seg uppkoppling för streaming för stunden. Skulle ha provat nu bara för sakens skull, men jag håller just på att Jailbreaka. Kan återkomma senare. Väldigt passande förresten att funktionen släppts nu då jag skaffade atv2 igår=)

Update:
Provade att starta filmen nu, men mitt internet är för begränsat. (Bor i Cambridge, England under hösten.) När jag försökte visa filmen i HD skulle det dröja 6 timmar innan den startade, och i standardupplösning skulle det ta drygt två. Ledsen att jag inte kan testa mer än så, men det verkar ju fungera i alla fall. Skulle vara kul att höra från någon som testat med riktigt bredband!

Update igen, haha:
När jag kom tillbaks till ATV:n efter att ha skrivit förra inlägget stod det att filmen var redo att visas. Sagt och gjort, jag startade den och allt funkade perfekt!

Jo fast det var ju i England.

Jag menade i Sverige där den precis släppts :)

Postad 02 October 2011 - 18:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag har hyrt ett par filmer och det funkar utmärkt, 1-2 minuter efter du tryckt på "Hyr" så är filmen färdig att börja kolla på, om man däremot är en videofil så lämnar kvaliteten en del att önska, även i HD. en annan grej är att filmerna har en inbyggd kapitelindelning, men jag har inte hittat ett sätt att hoppa till olika kapitel med fjärren.

Redigerat av simulacra, 02 October 2011 - 20:13.

Postad 02 October 2011 - 19:13

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Nu har jag tröttnar på min boxee box då den är fruktansvärt seg och hänger sig till och från.
Blir nog att skaffa en Apple TV istället. Skulle inte 3:e generationen komma ut nu snart?

Postad 02 October 2011 - 19:59

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Apple har presskonferens på tisdag där de lär presentera Apple TV2 för nya marknader (som Sverige). Ha inte för höga förhoppningar på en trea, men vänta såklart att beställa till efter konferensen.

Postad 02 October 2011 - 20:29

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Apple har presskonferens på tisdag där de lär presentera Apple TV2 för nya marknader (som Sverige). Ha inte för höga förhoppningar på en trea, men vänta såklart att beställa till efter konferensen.

Hittade denna länken: http://www.appletvny...-den-4-oktober/

Vad är det för skillnad på den som finns att köpa nu och den som kommer på tisdag egentligen?

Postad 02 October 2011 - 20:53

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Ingen mer än att du får med en svensk strömkabel (har faktiskt ingen aning om man redan får med det bland de gråimporterade enheterna).

Postad 02 October 2011 - 21:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Med största sannolikhet kommer det ingen ny AppleTV på tisdag, däremot kommer de nog annonsera säljstarten på fler marknader. På tisdag är det ett iPhonevent så de kommer nog inte att prata om andra produkter mer än i förbifarten.

Men 1150 kr är galet mkt, 899 kr känns som maxgränsen.

Redigerat av simulacra, 02 October 2011 - 21:44.

Postad 02 October 2011 - 22:55

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Ingen mer än att du får med en svensk strömkabel (har faktiskt ingen aning om man redan får med det bland de gråimporterade enheterna).

Men Apple TV har ju gått att köpa i Sverige länge (med svensk kabel etc., inga konstigheter, knappast gråimport), men däremot marknadsför Apple inte Apple TV i Sverige. Ännu.

Postad 03 October 2011 - 15:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Men Apple TV har ju gått att köpa i Sverige länge (med svensk kabel etc., inga konstigheter, knappast gråimport), men däremot marknadsför Apple inte Apple TV i Sverige. Ännu.

Det är gråimport. Produkten har aldrig sålts av Apple i Sverige, varken själva - till distributörer - eller butik. Därför har ingen av de kedjor som har avtal med Apple sålt dem.

Så samtliga Apple TV som sålts i Sverige i nu snart 1 år har kommit via andra marknader.

Eftersom Apple sällan gör produkter för specifika marknader så har skillnaden bara varit strömkabeln vilket gör det till ett rätt angenämt märke att importera grått.

Dock så är där 0% skillnad mellan Apple TV som sålts innan och den som nu släpps. Ser man dessutom till de priser har presenterats så är det högre än det pris NetonNet nu har haft ett tag med strax under 1000kr.

Tror heller inte det kommer en uppföljare på Apple TV.

Redigerat av PalmiNio, 03 October 2011 - 15:17.

Postad 03 October 2011 - 15:28

Bulldozer
  • Bulldozer
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Är sugen på en ATV2 och undrar vad som behövs för att nyttja den som mediaspelare, alltså att jag vill koppla den till en extern NAS och se på film utan att behöva ha datorn igång?

Jailbreak? Om ja, vilken?

Postad 03 October 2011 - 16:17

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Är sugen på en ATV2 och undrar vad som behövs för att nyttja den som mediaspelare, alltså att jag vill koppla den till en extern NAS och se på film utan att behöva ha datorn igång?

Ja det fungerar med en NAS

Jailbreak? Om ja, vilken?

JA, Beror på vilken version som ATV har installerad.

/micke

Redigerat av cnsmipe1, 03 October 2011 - 16:17.

Postad 03 October 2011 - 18:01

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Är det någon här som testat att koppla en atv2 till en reciever med två utgångar och vet om det funkar att spela på bägge utgångarna samtidigt. Varken min ps3:a eller mac minin gillar det av någon anledning (förmodligen HDCP). Vore skönt att veta det innan man trycker på köpknappen.

Postad 03 October 2011 - 18:13

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Säljer min boxee box till en polare i veckan för att köpa en atv2 istället.
Är det något jag behöver fixa eller tänka på innan jag jailbreakar den?

Postad 03 October 2011 - 20:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Säljer min boxee box till en polare i veckan för att köpa en atv2 istället.
Är det något jag behöver fixa eller tänka på innan jag jailbreakar den?

Den klarar inte i närheten av de formaten och den tyngd på filerna som Boxee box klarar.

Jag kör båda, bra kombo men ATV som HTPC faller kort.

Postad 03 October 2011 - 20:45

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Den klarar inte i närheten av de formaten och den tyngd på filerna som Boxee box klarar.

Jag kör båda, bra kombo men ATV som HTPC faller kort.

Så du menar tunga filer såsom mkv osv är att glömma på atv2?
isf är det ju helt ointressant att köpa en för min del.

Postad 03 October 2011 - 20:47

D__J
  • D__J
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Finns det något sätt att använda en Apple TV för att få TV-ut istället för som nu med HDMI-adapter och kabel?
Det gäller mellan en M.B Pro mid 2010 (som klarar ljud ut via HDMI-adapter) och HDTV.
Skulle vilja spela tex hockeyn från c-sports som använder Silverlight trådlöst till TV:n.

//Daniel

Postad 04 October 2011 - 08:38

mediaman
  • mediaman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej.
Är ny i Apples härliga värld. Ge mig gärna negativ feedback om min tänkta setup på entertainmentcenter:
Tv Samsung 46 LCD (befintlig)
Reciever Sony DTS-ljud samt HDMI (befintlig)

Planerat inköp:

Apple Mac Mini - 2,3GHz DC 2GB 500GB (för film och lagring, samt som trådlös router till ipad, internetuppkoppling)

Apple tv 2 (för att streama lokala ljudfiler och spotify och Itunes från Macminin)
Ipad 2 (ev Ipad 3 om jag orkar vänta, för att styra macminin till film samt för att styra streamade musiken som Appletv spelar upp genom recievern)

Varför jag behöver en apple tv för streaming av ljud är för att recievern ej fysiskt kommer vara placerad i närheten av tv:n och macminin.
Kommer detta funka bra att streama spotify och itunes från Macminin till AppleTv--->Ut genom förstärkaren och styra detta via Ipaden?

Tacksam för synpunkter.

Postad 04 October 2011 - 08:56

thocla
  • thocla
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hej.
Är ny i Apples härliga värld. Ge mig gärna negativ feedback om min tänkta setup på entertainmentcenter:
Tv Samsung 46 LCD (befintlig)
Reciever Sony DTS-ljud samt HDMI (befintlig)

Planerat inköp:

Apple Mac Mini - 2,3GHz DC 2GB 500GB (för film och lagring, samt som trådlös router till ipad, internetuppkoppling)

Apple tv 2 (för att streama lokala ljudfiler och spotify och Itunes från Macminin)
Ipad 2 (ev Ipad 3 om jag orkar vänta, för att styra macminin till film samt för att styra streamade musiken som Appletv spelar upp genom recievern)

Varför jag behöver en apple tv för streaming av ljud är för att recievern ej fysiskt kommer vara placerad i närheten av tv:n och macminin.
Kommer detta funka bra att streama spotify och itunes från Macminin till AppleTv--->Ut genom förstärkaren och styra detta via Ipaden?

Tacksam för synpunkter.

Hej.

Jag har de produkter du planerar att köpa och det blir en riktigt bra lösning.
AppleTV kommer ju att bli mer och mer användbar, nu när den också officiellt lanseras i Sverige.
I och med iOS5 så kommer du kunna spegla allt som du har på iPad till TVn.
Jag har jailbreakat min ATV med Firecores aTV Flash och efter uppdateringen igår 3/10, så blev den helt grym.
Klarar att streama VOB och MKV utan problem. 1080p är lite segt, men bättre än tidigare.

Att styra iTunes med paddan är inga problem, men du kan även köra lokalt från paddan genom hemmadelning. Då får du upp MacMinins bibliotek istället för ditt lokala innehåll. För Spotify så blir det lite knixigare, då det idag inte stöder AirPlay på datorn. Antingen kör du Spotify Appen och kör direkt från iPad/iPhone, eller så får du installera Airfoil i datorn. Då kan du få ut allt ljud till AppleTVn.
För att styra själva Spotify så kör man Spotify Remoteless. Men jag skulle satsa på det första att köra direkt från din iPryl.

Visst finns det andra madiaspelare och lösningar, men jag är helt fast i Apples värld. Allt är så genomtänkt och snyggt.
Ser fram emot kvällens presentation av iPhone 5 och förhoppningsvis lansering av iOS5.

Hoppas detta var till någon hjälp.

Dessa uppgifter är baserade på mina egna kunskaper, och jag tar gärna emot feedback om någon skulle ha andra idéer än dessa.

/T

Postad 04 October 2011 - 09:14

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0
Eftersom du inte har Apple TVn nära tvn föreslår jag att du köper en Airport Express istället och kopplar den optiskt till förstärkaren.

Postad 04 October 2011 - 09:21

mediaman
  • mediaman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har de produkter du planerar att köpa och det blir en riktigt bra lösning.
AppleTV kommer ju att bli mer och mer användbar, nu när den också officiellt lanseras i Sverige.
I och med iOS5 så kommer du kunna spegla allt som du har på iPad till TVn.
Jag har jailbreakat min ATV med Firecores aTV Flash och efter uppdateringen igår 3/10, så blev den helt grym.
Klarar att streama VOB och MKV utan problem. 1080p är lite segt, men bättre än tidigare.

Att styra iTunes med paddan är inga problem, men du kan även köra lokalt från paddan genom hemmadelning. Då får du upp MacMinins bibliotek istället för ditt lokala innehåll. För Spotify så blir det lite knixigare, då det idag inte stöder AirPlay på datorn. Antingen kör du Spotify Appen och kör direkt från iPad/iPhone, eller så får du installera Airfoil i datorn. Då kan du få ut allt ljud till AppleTVn.
För att styra själva Spotify så kör man Spotify Remoteless. Men jag skulle satsa på det första att köra direkt från din iPryl.

Visst finns det andra madiaspelare och lösningar, men jag är helt fast i Apples värld. Allt är så genomtänkt och snyggt.
Ser fram emot kvällens presentation av iPhone 5 och förhoppningsvis lansering av iOS5.

Hoppas detta var till någon hjälp.

Dessa uppgifter är baserade på mina egna kunskaper, och jag tar gärna emot feedback om någon skulle ha andra idéer än dessa.

/T

Tack för ditt beskrivande svar. Precis som du skriver så var tanken att köra spotify "lokalt" på Ipaden. Fast det är klart, ibland vill man ju gå över snabbt till eget lokalt material på macminin och då får jag alltså använda mig av Airfoil? Det blir ju att man använder spotify för hela slanten då den indexerar över lokala musikfilerna till spotify.
Hur använder du din Macmini respektive Appletv2? Är det avstånd och tex olika rum som gör att du har båda produkterna?

Postad 04 October 2011 - 09:24

mediaman
  • mediaman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Eftersom du inte har Apple TVn nära tvn föreslår jag att du köper en Airport Express istället och kopplar den optiskt till förstärkaren.

Men det skiljer inte många hundringar upp till Appletvn, och användningsområdet för den är väl betydligt större!?
Sen finns det ju en stor chans att man flyttar runt hårdvaran och då tror jag att Appletvn gör större nytta i hemmet.

Postad 04 October 2011 - 12:07

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Men det skiljer inte många hundringar upp till Appletvn, och användningsområdet för den är väl betydligt större!?
Sen finns det ju en stor chans att man flyttar runt hårdvaran och då tror jag att Appletvn gör större nytta i hemmet.

Ja, har du såna planer så blir ju ATV bättre förstås. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.