Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - LG P990 Optimus 2X*

698 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Optimus 2X P990 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 6.522222 (89) Inga priser

Postad 05 April 2011 - 06:37

tobiaspet
  • tobiaspet
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Tja. Bytte HTC HD > LG 2X. På HTC fungerade Google Maps Navigation men på LG lipar programmet över att det inte stöder min nuvarande plats (Sverige > Stockholm)

Vad händer?

Tobbe

Postad 05 April 2011 - 07:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du bor i fel stad :D

Postad 05 April 2011 - 07:31

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Det Moparman menar är att Stockholm är för bra för Google Maps! :D

Postad 05 April 2011 - 08:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tja. Bytte HTC HD > LG 2X. På HTC fungerade Google Maps Navigation men på LG lipar programmet över att det inte stöder min nuvarande plats (Sverige > Stockholm)

Vad händer?

Tobbe

Navigation funkar inte i Sverige, ingen vet när google tänker göra det möjligt heller men det finns lösningar :D

Hos xda-developers finns en hackad version som funkar i sverige läs noga.

Postad 05 April 2011 - 08:42

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Navigation funkar inte i Sverige, ingen vet när google tänker göra det möjligt heller men det finns lösningar :D

Det är en gammal version. Kolla in detta istället:
Länk på XDA

Postad 05 April 2011 - 09:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det är en gammal version. Kolla in detta istället:
Länk på XDA

Verkar behöva root? Titanium behöver iaf det.
Den gamla versionen behövde inte root iaf, den la sig brevid ordinarie navigation.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 05 April 2011 - 09:40.

Postad 05 April 2011 - 11:35

Unregistered7cd0cb59
  • Unregistered7cd0cb59
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej alla glada 2x användare!

Jag har ett problem med min jag kan inte synca mot jobbets exchags server! Jag har från min sida kollat och det går att synca mot en 2010 men 2003 som företaget har!
Jag har tala med Lgs support och de skall ha startat ett ärende? De har till ock med ringt tillbaka och veriferat att det verkligen är så att det inte fungarar.
Är det någon annan här som har samma problem eller kanske redan lösningen på problemet. Det skall sägas att jag har hittils bara provat med Lgs inbyggda mailaplickation.

MVH Lars

Redigerat av Unregistered7cd0cb59, 05 April 2011 - 15:47.

Postad 05 April 2011 - 16:00

tobiaspet
  • tobiaspet
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hmm hur kommer det sig då att jag härom dagen satt i bilen och blev guidad turn-by-turn (röst + grafik) i STHLM via Google Maps Navigation och min tidigare telefon > HTC HD?

Postad 05 April 2011 - 16:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hmm hur kommer det sig då att jag härom dagen satt i bilen och blev guidad turn-by-turn (röst + grafik) i STHLM via Google Maps Navigation och min tidigare telefon > HTC HD?

Inte vet jag, slängt in Navigation Brut kanske. Google har iaf inte släpt det i sverige än, fick senaste uppdateringen till maps idag och det funkar inte.

Postad 05 April 2011 - 16:57

tobiaspet
  • tobiaspet
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Inte vet jag, slängt in Navigation Brut kanske. Google har iaf inte släpt det i sverige än, fick senaste uppdateringen till maps idag och det funkar inte.

Ok, känner inte till Brut men om det är en lösning som är standard på HTC HD (har inte tankat ned ngn gps s/w) så kanske det inte är omöjligt men fortf osannolikt...

Postad 05 April 2011 - 20:41

tobiaspet
  • tobiaspet
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Kan man byta de här 4a genvägarna längst ned på startsidan? Använder handcent sms, inte LGs som ligger i den menyn.
Tack Tobias

Postad 06 April 2011 - 00:01

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Kan man byta de här 4a genvägarna längst ned på startsidan? Använder handcent sms, inte LGs som ligger i den menyn.
Tack Tobias

Japp, gå in på "program"-knappen(den blå), klicka på "menyknappen" (=den t vänster om hemknappen. Vad heter den?:S) välj "Ändra", håll in på önskat program så att det "lossnar" och håll programmet över sms-genvägen.

Postad 06 April 2011 - 07:28

tobiaspet
  • tobiaspet
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Japp, gå in på "program"-knappen(den blå), klicka på "menyknappen" (=den t vänster om hemknappen. Vad heter den?:S) välj "Ändra", håll in på önskat program så att det "lossnar" och håll programmet över sms-genvägen.

Perfekt! Tack så mycket!

Postad 06 April 2011 - 09:19

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Perfekt! Tack så mycket!

Tror dock bara du kan ändra dom tre, programknappen går ej att byta.

Postad 06 April 2011 - 09:27

tobiaspet
  • tobiaspet
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tror dock bara du kan ändra dom tre, programknappen går ej att byta.

Det räcker gott. Funderar på om man kan döpa om genvägarna Meddelande ist för "handcent sms.....". Testade appen Any cut men det verkar bara som att jag kan ändra namn på appar som ligger på skrivborden, inte under program. Det är ju under program som jag kan lägga till LGs tre genvägar... några tips här?

Postad 06 April 2011 - 18:31

Manks
  • Manks
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
har haft min nya 2x i drygt en vecka nu och är kär. Dock är jag inte så nöjd med kameran. jag visste att den inte skulle ta de bästa bilderna, det kan jag leva med. Men det är ju en shutter-delay som inte är av denna värld. typ 1 sekund eller nåt. Känns som min SE från 2002. Finns det något man kan göra åt det här, eller finns det andra kamera-appar? Helt ny på smartphonemarknaden.

Postad 06 April 2011 - 18:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

har haft min nya 2x i drygt en vecka nu och är kär. Dock är jag inte så nöjd med kameran. jag visste att den inte skulle ta de bästa bilderna, det kan jag leva med. Men det är ju en shutter-delay som inte är av denna värld. typ 1 sekund eller nåt. Känns som min SE från 2002. Finns det något man kan göra åt det här, eller finns det andra kamera-appar? Helt ny på smartphonemarknaden.

Finns en del kamera appar om du söker på market. Har inte testat nån använder i princip bara kameran till att scanna streckkoder med :) Nån ströbild då och då blir det väl också men inte så jag behövt byta nån app än :)

Postad 07 April 2011 - 17:29

thanell
  • thanell
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
nu blev jag ricktigt trött på telefonen. när jag skulle sova i går så var batteriet på 50% men nästa morgon när jag vaknar på morgonen på tok för sent har mobilen dött, alltså inget batteri kvar
nu fick jag ställa om telefonen för att all tex försvann, bara bilder eller man såg liten del av att det skulle vara tex där,
måndags ex eller buggig programvara? några andra som har problem med sina telefoner? när kommer uppdateringen till 2.3?
snygg snabb telefon, men vafan får hoppas det är ett måndags ex för detta e ju sämre än min föra samsung

Postad 07 April 2011 - 18:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Testa detta..
Hard reset
Stäng av telefonen och sedan hålla in Power + HOME + Volym NER under uppstart.

"Hard reset tar bort allt på telefonens intern minne ( appar, kontaker, inställningar, media osv),

Postad 07 April 2011 - 21:35

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

nu blev jag ricktigt trött på telefonen. när jag skulle sova i går så var batteriet på 50% men nästa morgon när jag vaknar på morgonen på tok för sent har mobilen dött, alltså inget batteri kvar
nu fick jag ställa om telefonen för att all tex försvann, bara bilder eller man såg liten del av att det skulle vara tex där,
måndags ex eller buggig programvara? några andra som har problem med sina telefoner? när kommer uppdateringen till 2.3?
snygg snabb telefon, men vafan får hoppas det är ett måndags ex för detta e ju sämre än min föra samsung

Testa även att ladda telefonen minst 12 timmar i avstängt läge.

Postad 07 April 2011 - 22:48

Manks
  • Manks
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Hade problem att min mobil kopplade ner wifi ögonblickligen den kopplade upp. Antar att det var min ångdrivna d-link från 1700-talet som var problemet, speciellt när min granne har en dlink på samma kanal. Så bytte kanal till en tom kanal så funkade det :)

Redigerat av Manks, 07 April 2011 - 23:22.

Postad 07 April 2011 - 23:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Klantat dig ?

Annars är de bra om lösningen står kvar om nån annan har liknande problem

Postad 08 April 2011 - 13:40

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Är glad över att ha skaffat denna grymma lur! Men har ett litet problem/störande moment. När telefonen är i viloläge och jag har headsetet i öronen så hörs ett svagt brus i lurarna. Det kommer och går lite och försvinner alltid när jag trycker på lås upp knappen. Får även klickande och tjutande ljud i lurarna ibland. Även dom ganska låga men klart hörbara. Någon som upplever samma sak?.

Mvh D

Postad 08 April 2011 - 17:43

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Funkar telefonen bra som mediaspelare, får man ut DTS/DD 5.1 till receivern?

Postad 09 April 2011 - 21:21

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske.. Hur flyttar jag program till mina (Hämtningar) till olika kategorier som jag har skapat?

Postad 09 April 2011 - 21:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske.. Hur flyttar jag program till mina (Hämtningar) till olika kategorier som jag har skapat?

Du får väl hämta hem en filbrowser, jag använder ES File Explorer som finns gratis på market.

Postad 10 April 2011 - 09:16

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Du får väl hämta hem en filbrowser, jag använder ES File Explorer som finns gratis på market.

Ska man inte kunna flytta mellan olika kategorier utan en Fil hanterare? Man kan ju skapa och ta bort kategorier utan fil hanterare.

Postad 10 April 2011 - 09:32

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Ska man inte kunna flytta mellan olika kategorier utan en Fil hanterare? Man kan ju skapa och ta bort kategorier utan fil hanterare.

Fungerar det inte med "long press" och sedan dra över den till den kategori du skapat?

Postad 10 April 2011 - 11:56

ime95mos
  • ime95mos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Funkade bra ;) Tack!

Postad 12 April 2011 - 19:59

hattorihanzo
  • hattorihanzo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det finns uppdatering att ladda ner till telefonen nu!

Tror inte det är 2.3 men är på ca 200 mb!

Inte över OTA heller! Bara via datorn

Postad 12 April 2011 - 20:53

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Skall man köpa denna, eller vänta på HTC Sensation ?

ganska lika specs.. men i övrigt?

Postad 12 April 2011 - 21:10

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Skall man köpa denna, eller vänta på HTC Sensation ?

ganska lika specs.. men i övrigt?

Har inte sett riktigt vad Sensation kommer att ha för kul saker, men jag måste nog säga att jag gillar LG,s saker.
Sen är jag inte förtjust i Sense heller, men skall man ha annan launcher eller coustom ROM spelar det inte så stor roll.

NY UPPDATERING UTE TILL 2X ;)

Går dock endast att uppdatera med LG's update program via datorn.

Postad 12 April 2011 - 21:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Har inte sett riktigt vad Sensation kommer att ha för kul saker, men jag måste nog säga att jag gillar LG,s saker.
Sen är jag inte förtjust i Sense heller, men skall man ha annan launcher eller coustom ROM spelar det inte så stor roll.

Sensation har större display 4,3" med högre upplösning 540x960, 1,2 ghz dualcore, lite mer ram 768Mb i övrigt ganska lika.

Postad 12 April 2011 - 21:22

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Hur får jag tag i programvaran av LG´s update-program? Kom inte ihåg om jag fick en cd-skiva när jag köpte telefonen? vad är det för en update, källa?

Postad 12 April 2011 - 22:03

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Någon som har nån change log eller dylikt på uppdateringen? Samt måste man tina alla frysta program och "o-roota" den innan man uppdaterar?

Postad 12 April 2011 - 22:11

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
står detta i swedroids rec:

"Tyvärr saknas en knapp speciellt avsedd för att aktivera kamerafunktionen, något vi noterat att många av er läsare brukar efterfråga. Vidare saknas alla typer av styrdon i form av en trackball eller ett styrkors. LG har därtill slopat LED-indikatorn."

vad är led-indikatorn ??

på htc desire som jag har nu, är led-indikatorn en lampa som blinkar vid inkommet mess och liknande, eller?

Postad 12 April 2011 - 22:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

står detta i swedroids rec:

"Tyvärr saknas en knapp speciellt avsedd för att aktivera kamerafunktionen, något vi noterat att många av er läsare brukar efterfråga. Vidare saknas alla typer av styrdon i form av en trackball eller ett styrkors. LG har därtill slopat LED-indikatorn."

vad är led-indikatorn ??

på htc desire som jag har nu, är led-indikatorn en lampa som blinkar vid inkommet mess och liknande, eller?

Avsaknaden av styrdorn ser inte jag som någon jättenackdel iom att den på legend funkar lite som den vill ;)
Kameraknapp skulle vara bra om de hade på alla telefoner.

Led-indikatorn är som du mycket riktigt den lampa som lyser när du laddar eller blinkar om det hänt nått du missat

Postad 12 April 2011 - 22:23

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Avsaknaden av styrdorn ser inte jag som någon jättenackdel iom att den på legend funkar lite som den vill ;)
Kameraknapp skulle vara bra om de hade på alla telefoner.

Led-indikatorn är som du mycket riktigt den lampa som lyser när du laddar eller blinkar om det hänt nått du missat

fan också..

den lampan är ju suverän, hur kan de ta bort en sådan enkel grej!?

blir att vänta på den där htcn då, se om den kanske använder led-indikator..
dessutom kör väl kommande htc ett unibody-skal? det är ju gedigen kvalitet..

Postad 12 April 2011 - 22:28

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag försökte mig på att uppdatera min 2X nu ikväll, men det gick mindre bra. LG:s uppdateringsprogram fick datorn att hänga sig två gånger.

Utöver det hade programmet kraftiga problem att "hitta" telefonen, trots att den var ansluten. En gång kom jag såg långt att jag kunde dra igång själva uppdatering, men då tappade den (igen) kontakten med telefonen.

Är det någon som kan hjälpa mig? Har jag missat något viktig inställning i telefonen som gör att jag den tappar kontakten eller helt enkelt inte hittar luren?

Postad 12 April 2011 - 22:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

fan också..

den lampan är ju suverän, hur kan de ta bort en sådan enkel grej!?

blir att vänta på den där htcn då, se om den kanske använder led-indikator..
dessutom kör väl kommande htc ett unibody-skal? det är ju gedigen kvalitet..

Finns nödlösningar som den här

Touch LED Notifications (BETA) 0.3

http://www.swedroid....ead.php?t=38703

Postad 13 April 2011 - 08:20

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Finns nödlösningar som den här

Touch LED Notifications (BETA) 0.3

http://www.swedroid....ead.php?t=38703

smart.. det verkar ju lösa problemet!

undrar om det finns något lock-screen som indikerar antal missade samtal / sms ?

ungefär som ifåns lock-screen, fast då med info om missade events ?

perfekt om detta går att fixa utan att behöva roota telefonen också ;)

Postad 13 April 2011 - 10:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Japp...

GOTO kostar 10 spänn.
Finns säkert andra också.
Den här var den första ja hittade när jag snabbgogglade

Bifogad fil  lockscreen.jpg   60.75K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 April 2011 - 10:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
GOTO är bra använder den, det enda jag saknar är att den endast visar email från g-mail och inte från pop/imap-appar

Simplylockscreen är också bra och visar mail tvärtom istället, dvs inte g-mail :D Men kan i gengäld låta dig sköta musikspelaren om du använder telefonens orginalspelare.

Widgetlocker sägs vara bra och är mycket konfigurerbar, har dock inte testat den.

Postad 13 April 2011 - 10:55

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Japp...

GOTO kostar 10 spänn.
Finns säkert andra också.
Den här var den första ja hittade när jag snabbgogglade

Bifogad fil  lockscreen.jpg   60.75K   0 Antal nerladdningar

antar att man även ser symbol för missade samtal också?

då är det en klockren lösning för min del!

Postad 13 April 2011 - 11:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

antar att man även ser symbol för missade samtal också?

då är det en klockren lösning för min del!

Japp, ser likadant ut vid missat samtal eller sms som vid mail, en siffra ovanför respektive symbol

Postad 13 April 2011 - 11:09

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Hur får jag tag i programvaran av LG´s update-program? Kom inte ihåg om jag fick en cd-skiva när jag köpte telefonen? vad är det för en update, källa?

Du laddar ner det från LG's sida, ngn CD fick jag då inte med till min lur.
Uppdaten är bl.a. nytt base band, den är på ca 200mb.
Källa får väl bli LG själv, jag har gjort uppdateringen.

Postad 13 April 2011 - 23:16

Jelzin
  • Jelzin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Till er som uppdaterat era 2X: Försvinner mina kontakter eller annan användardata på telefonen?

Jag sitter med uppdateringen just nu, och jag får säga att jag nog inte varit med om en sämre användarupplevelse på riktigt länge. Programmet känns ologiskt och språket är någon skum blandning mellan svenska och engelska. Dessutom har jag svårigheter att hitta "LG PC Suite" som ska vara programmet för att kopiera all telefondata före uppdateringen. Även hemsidan är ju något av det sämsta jag upplevt...

Således är hela uppdateringsförfarandet, enligt mitt tycke, något av motsatsen till själva lurens byggkvalitet: allt annat än gedigen.

Jag kämpar vidare...

Postad 13 April 2011 - 23:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Till er som uppdaterat era 2X: Försvinner mina kontakter eller annan användardata på telefonen?

Jag sitter med uppdateringen just nu, och jag får säga att jag nog inte varit med om en sämre användarupplevelse på riktigt länge. Programmet känns ologiskt och språket är någon skum blandning mellan svenska och engelska. Dessutom har jag svårigheter att hitta "LG PC Suite" som ska vara programmet för att kopiera all telefondata före uppdateringen. Även hemsidan är ju något av det sämsta jag upplevt...

Således är hela uppdateringsförfarandet, enligt mitt tycke, något av motsatsen till själva lurens byggkvalitet: allt annat än gedigen.

Jag kämpar vidare...

Det är sånt här som gör att man älskar Htcs ota-uppdateringar ;) När jag fick 2.2 till min legend så behövde man inte ens ta backupp, märktes knappt att man uppdaterat förutom att man fick lägga in vissa widgets och uppdatera vissa appar :D

Postad 14 April 2011 - 09:36

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Jag kämpar vidare...

Man skall kunna köra uppdateringen via OTA också, dock har vissa haft problem här.

Jag körde uppdateringen via dator och inga kontakter eller annan data försvann för mig, det enda som försvann var root, men den var inga problem att lägga in igen.

Verkar dock vara som så att en del har fått problem efter uppdateringen med olika saker, så har du inga problem med luren som det är nu skulle jag nog rekomendera att inte uppdatera.
Dock verkar den nya base band 8som är inkluderad i uppdateringen) vara bättre, men den kan man köra in enskillt om man vill. Finns instruktioner på swedroid hur man gör det.

Postad 14 April 2011 - 14:02

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har precis kört in uppdateringen OTA, dvs direkt ifrån telefonen och inte via datorn. Har ingen som helst aning om vad som ska vara nytt men eftersom uppkopplingen till wlan kopplar ned flera ggr per dag och att syncen mot Exchange suger balk så är jag beredd att testa det mesta. Jag är nöjd med hårdvaran men vissa saker i mjukvaran håller inte alls måttet.

Har inte märkt någon skillnad alls och det är fortfarande 2.2.2 av Android. Om den blivit mindre buggig på punkterna ovan återstår att se.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.