Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*

1643 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 March 2011 - 12:33

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Var du in på MediaMarkt och bokade, eller gjorde du det via tele/web? :)

Postad 10 March 2011 - 12:46

Cizzi
  • Cizzi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Njaa...Beror väl på hur känslig man är..
Min N900 är 18 mm tjock..

Samsung G800 med 3ggr optisk zoom är 18.8 mm tjock

Tycker den ser riktigt fin ut

http://www.samsung.c...type=prd_detail

Samsung G800 hade jag förut, bytte sedan till SE Satio när Samsungen la av och bådas kameror har jag varit toknöjd med! Det är det som gör mig orolig inför bytet till Arc/Neo... Känns som att det finns en risk att man blir besviken i och med avsaknandet av zoom. Men får hålla tummarna för att det inte blir så!

Postad 10 March 2011 - 12:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Samsung G800 hade jag förut, bytte sedan till SE Satio när Samsungen la av och bådas kameror har jag varit toknöjd med! Det är det som gör mig orolig inför bytet till Arc/Neo... Känns som att det finns en risk att man blir besviken i och med avsaknandet av zoom. Men får hålla tummarna för att det inte blir så!

Återigen, finns mycket med optiken och sensorn i Arc:en som är betydligt bättre än t ex Samsungen.
Framförallt bländaren ( f/2.4! ) och bakgrundsbelyst CMOS-sensor.
Det betyder att foton i relativt mörka miljöer kommer bli bra, vilket brukar vara viktigt för dom flesta.
Men om det nu bara hänger på zoomen så visst, då den inte har någon optisk zoom så finns det risk för att du blir besviken.

Å andra sidan lär du bli mer än nöjd med Arc:ens kamera om du var nöjd med Sations!

Redigerat av BrittBastard, 10 March 2011 - 12:56.

Postad 10 March 2011 - 12:56

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Informationen att TRE har ensamrätt kommer från SE...jag har det t.om på mail. Kan hända att det är 1 eller 2 aktörer som har rätt att sälja de första månaderna. Mediamarkt kanske ingår bland de aktörerna. Eller så parallellimporterar de bara.

Postad 10 March 2011 - 13:42

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Var du in på MediaMarkt och bokade, eller gjorde du det via tele/web? :)

Förbokade den över telefon.
Tror inte MediaMarkt får sina leveranser från Sverige leverantör (Brightpoint), de har nog sina egna leverantörer så de får dom från kanske Tyskland direkt.

Informationen att TRE har ensamrätt kommer från SE...jag har det t.om på mail. Kan hända att det är 1 eller 2 aktörer som har rätt att sälja de första månaderna. Mediamarkt kanske ingår bland de aktörerna. Eller så parallellimporterar de bara.

Läste inte ordentligt så jag tog bort min post.

Redigerat av martin636, 10 March 2011 - 13:43.

Postad 10 March 2011 - 13:49

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Bra koll :)
Hoppas på alternativet att de importeras från den tyska marknaden, då samma information kommit via forum på Swedroid och chansen att vi frågat exakt samma säljare är nog minimal.

Hade även förbokat den silvriga på tre olika webb butiker som nu alla säger att TRE kommer att ha exklusivitet på den silvriga och därför inte kommer att kunna leverera den vid lansering.

Håller tummarna...

Hoppas också! Börjar bli riktigt orolig att silver inte ska gå att få tag på.

Postad 10 March 2011 - 15:41

oliverericsson
  • oliverericsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Förbokade den över telefon.
Tror inte MediaMarkt får sina leveranser från Sverige leverantör (Brightpoint), de har nog sina egna leverantörer så de får dom från kanske Tyskland direkt.

Det får nog rättsliga konsekvenser ifall de skulle göra så. Beklagar, men jag tror att det är säljaren du talat med som har dålig koll.

Har TRE ensamrätten i 1,5 månad så är det så. Då får ingen annan sälja den, även om de importerar från andra sidan jorden.

Postad 10 March 2011 - 15:52

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
Varför skulle de inte kunna köpa in från andra återförsäljare?

Postad 10 March 2011 - 16:02

martin636
  • martin636
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Det får nog rättsliga konsekvenser ifall de skulle göra så. Beklagar, men jag tror att det är säljaren du talat med som har dålig koll.

Har TRE ensamrätten i 1,5 månad så är det så. Då får ingen annan sälja den, även om de importerar från andra sidan jorden.

Var det inte bråk gällande försäljningen av iPad, har för mig att det var strul kring det?

Postad 10 March 2011 - 16:07

oliverericsson
  • oliverericsson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Varför skulle de inte kunna köpa in från andra återförsäljare?

Det har jag inte sagt att de inte kan, men tror du att TRE som har ensamrätt för att sälja just den silvriga arcen bara godtar det? Rättsliga konsekvenser som sagt.

Var det inte bråk gällande försäljningen av iPad, har för mig att det var strul kring det?

Det har jag dock ingen koll på, men säkerligen.

Postad 10 March 2011 - 17:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Men det är inte ett helt ovanligt fenomen med parallellinport, tror inte jag hört nått fall som gått till rätten.

Postad 10 March 2011 - 17:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Det har jag inte sagt att de inte kan, men tror du att TRE som har ensamrätt för att sälja just den silvriga arcen bara godtar det? Rättsliga konsekvenser som sagt.

Det har jag dock ingen koll på, men säkerligen.

Tre har väl ensamrätt av SE i Sverige, om sedan MM väljer att sälja silverfärgade från Tyskland så låter inte det som något brott. Dock kan jag förstå som SE blir snea på MM, men Tre kan nog inte göra mycket.

Postad 10 March 2011 - 18:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tre har väl ensamrätt av SE i Sverige, om sedan MM väljer att sälja silverfärgade från Tyskland så låter inte det som något brott. Dock kan jag förstå som SE blir snea på MM, men Tre kan nog inte göra mycket.

SE bryr sig nog inte, de vill ju tjäna pengar på sina enheter, de som retar sig mest är nog tre isf, de vill ju att folk ska välja deras abb bara för att få telefonen.

Postad 10 March 2011 - 19:32

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
SE ringer nog och säger till MM på skarpen om det händer

Postad 10 March 2011 - 19:34

flatbeat
  • flatbeat
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Så länge Mediamarkt importerar från ett EU-land - vilket de uppenbarligen gör om de importerar från Tyskland - och de produkter som de importerar har blivit utsläppta på marknaden i Tyskland med Sony Ericssons samtycke, finns det inte mycket Tre kan göra. Detta beror på regleringen av EU:s inre marknad med dess principer om parallellimport, aktiv respektive passiv försäljning, konsumtionsprincipen m.m.

Postad 10 March 2011 - 20:00

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Så länge Mediamarkt importerar från ett EU-land - vilket de uppenbarligen gör om de importerar från Tyskland - och de produkter som de importerar har blivit utsläppta på marknaden i Tyskland med Sony Ericssons samtycke, finns det inte mycket Tre kan göra. Detta beror på regleringen av EU:s inre marknad med dess principer om parallellimport, aktiv respektive passiv försäljning, konsumtionsprincipen m.m.

Man kan med all enkelhet tabort MM:s rätt att sälja telefonen! Det är hur enkelt som helst....

Postad 10 March 2011 - 20:15

flatbeat
  • flatbeat
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Man kan med all enkelhet tabort MM:s rätt att sälja telefonen! Det är hur enkelt som helst....

Ehh nej? Dela gärna med dig om hur.
SE kan ju självklart bestämma sig för att inte sälja sin telefon till Mediamarkt. Mediamarkt kan dock fortfarande - om de lyckas köpa in en Arc som i något led släppts ut på marknaden med SE:s tillstånd - sälja denna.

Postad 10 March 2011 - 20:15

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Men likväl kan inte Tre göra nåt, som jag ser det. :)

Postad 10 March 2011 - 20:19

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Ngn som förbokat än (här t.ex) http://www.expansys....lter=1|803|Sony Ericsson

Postad 10 March 2011 - 20:31

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

SE kan ju självklart bestämma sig för att inte sälja sin telefon till Mediamarkt. Mediamarkt kan dock fortfarande - om de lyckas köpa in en Arc som i något led släppts ut på marknaden med SE:s tillstånd - sälja denna.

Låter som ekonomiskt självmord att inte sälja till en av europas stora koncerner :)

Postad 10 March 2011 - 20:38

flatbeat
  • flatbeat
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Låter som ekonomiskt självmord att inte sälja till en av europas stora koncerner :)

Summa summarum, det finns inte mycket Tre kan göra! :rolleyes:

Postad 10 March 2011 - 20:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Hoppas inte SE och Tre kommer undan med sådant mygel. Ogillar all all branding, låsning, specalreleaser osv. Hoppas alla som vill ha silver kan köpa den var de vill vid release. Jag ska köpa en blå/svart. Men funderar på att köpa någon annan telefon om SE ska hålla på med sådant. Fri silver åt folket!

Postad 10 March 2011 - 21:03

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Tycker inte att det är fel att olika leverantörer gör vad dom kan för att få kunder att välja dom. Det är inte direkt så att telefonen är exklusiv för tre i några månader.. det är bara en färg på skalet. Dessutom lär 3 har betalat en hel del för att få den exklusiviteten. Med dagens allt för höga konkurrens måste man sticka ut på något sätt då priserna till det mesta är på samma nivå.

Edit: ...Och nej jag har inte tre. Och kommer aldrig ha dom heller.

Redigerat av Unregistered1232, 10 March 2011 - 21:04.

Postad 10 March 2011 - 21:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tycker inte att det är fel att olika leverantörer gör vad dom kan för att få kunder att välja dom. Det är inte direkt så att telefonen är exklusiv för tre i några månader.. det är bara en färg på skalet. Dessutom lär 3 har betalat en hel del för att få den exklusiviteten. Med dagens allt för höga konkurrens måste man sticka ut på något sätt då priserna till det mesta är på samma nivå.

Edit: ...Och nej jag har inte tre. Och kommer aldrig ha dom heller.

Det spelar väl ingen roll om det bara är en färg på skalet, vill jag ha en silver utan 3 så är det ju vad jag som kund vill ha, då är ju risken för SE att jag inte köper en Se telefon överhuvudtaget och jag vänder mig helt mot allt vad låsningar heter, vill jag slänga i ett annat kort av nått själ så ska jag kunna göra det. Tycker tom att det är bedrövligt att man ska behöva bindningstid på ett abb. Har aldrig och kommer aldrig att köpa en låst telefon.
Ska bli kul att se hur snabbt killarna på xda lyckas roota arc, sen finns det inga låsningar kvar hur de än gör :)

Postad 10 March 2011 - 21:35

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Det spelar väl ingen roll om det bara är en färg på skalet, vill jag ha en silver utan 3 så är det ju vad jag som kund vill ha, då är ju risken för SE att jag inte köper en Se telefon överhuvudtaget och jag vänder mig helt mot allt vad låsningar heter, vill jag slänga i ett annat kort av nått själ så ska jag kunna göra det. Tycker tom att det är bedrövligt att man ska behöva bindningstid på ett abb. Har aldrig och kommer aldrig att köpa en låst telefon.
Ska bli kul att se hur snabbt killarna på xda lyckas roota arc, sen finns det inga låsningar kvar hur de än gör :rolleyes:

Jag säger inte att det är bra att sånt förekommer men jag kan inte påstå att det är fel att göra så. Företag ska ha rätt att göra vad de kan för skilja sig från konkurrenterna.

Sen vad en kund väljer att göra är upp till var och den. En kanske kör på 3, en annan kanske väntar någon månad och en tredje kanske dumpar SE och köper en LG istället. Kunder har sin valfrihet på samma sätt som företag har sin rätt att göra vad de kan för att påverka den valfriheten till sin fördel.

men aja, strunt samma.. meningslöst att debattera om något sånt här :) Let's leave it.

Redigerat av Unregistered1232, 10 March 2011 - 21:40.

Postad 10 March 2011 - 21:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag säger inte att det är bra att sånt förekommer men jag kan inte påstå att det är fel att göra så. Företag ska ha rätt att göra vad de kan för skilja sig från konkurrenterna.

Sen vad en kund väljer att göra är upp till var och den. En kanske kör på 3, en annan kanske väntar någon månad och en tredje kanske dumpar SE och köper en LG istället. Kunder har sin valfrihet på samma sätt som företag har sin rätt att göra vad de kan för att påverka den valfriheten till sin fördel.

men aja, strunt samma.. meningslöst att debattera om något sånt här :) Let's leave it.

Då är det sättet de använder utomlands faktiskt bättre, där de särskiljer sina telefoner genom att tex kalla dem för t-mobile eller vodafone, de köper upp en hel produkt eller färgsättning och sätter sitt eget namn på den, sen säljs den överhuvudtaget inte till andra.

Postad 10 March 2011 - 22:01

reiman
  • reiman
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
release 21:a mars?
21:a mars?
21:a mars ??

Postad 10 March 2011 - 22:04

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Nej, återförsäljaravtalet begränsar MMs möjlighet att sälja telefonen oavsett om den är parallellimporterad eller inte. MM skulle aldrig, jag säger aldrig bryta det avtalet för att sälja ett fåtal SE-telefoner - de riskerar alltså så mycket mer än vad SE gör. Vad MM kan göra är att sälja Misty Silver med TRE kontantkort eftersom de har den möjligheten och samtidigt erbjuda en upplåsning, allt enligt TRE's egna villkor, vilket snarare är både smartare och mer pengar i kassan.

Sen har vi ju faktiskt möjligheten att MM faktiskt fått rätten att sälja Misty Silver av SE tillsammans med TRE - men det är ren spekulation.

Om du tror att MMs ledning väljer att kringå det avtalet genom att parallellimportera när de blivit ålagda att inte göra det, då tror jag du är fel ut.

Postad 10 March 2011 - 22:11

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

release 21:a mars?
21:a mars?
21:a mars ??

Börjar lukta lite arc nu. Gör det inte :)

Postad 10 March 2011 - 22:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Inwarehouse flaggar iaf preleminärt 29 mars för silver, står inget om att den skulle vara låst eller att man behöver ta abb till den

Postad 10 March 2011 - 23:08

flatbeat
  • flatbeat
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nej, återförsäljaravtalet begränsar MMs möjlighet att sälja telefonen oavsett om den är parallellimporterad eller inte. MM skulle aldrig, jag säger aldrig bryta det avtalet för att sälja ett fåtal SE-telefoner - de riskerar alltså så mycket mer än vad SE gör. Vad MM kan göra är att sälja Misty Silver med TRE kontantkort eftersom de har den möjligheten och samtidigt erbjuda en upplåsning, allt enligt TRE's egna villkor, vilket snarare är både smartare och mer pengar i kassan.

Fel av mig, återförsäljaravtalet kan självklart innehålla en sådan begränsning och ett stort företag såsom Mediamarkt har med all säkerhet ett sådant separat avtal med SE.
Utan ett återförsäljaravtal hade jag dock haft rätt i att de kunnat sälja Misty Silver efter det att produkten "konsumerats".

Aja, tillbaks till att diskutera Arc. :)

Postad 11 March 2011 - 07:33

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Börjar lukta lite arc nu. Gör det inte :rolleyes:

Jodå... Nu är release nära... Ska bli riktigt kul detta!
Jag får förlänga mitt abonemang först i maj men frågan är om jag kan hålla mig tills dess... :)

Redigerat av Ricke77, 11 March 2011 - 08:29.

Postad 11 March 2011 - 09:13

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jodå... Nu är release nära... Ska bli riktigt kul detta!
Jag får förlänga mitt abonemang först i maj men frågan är om jag kan hålla mig tills dess... :)

Det där brukar man kunna förhandla sig till. Jag är s k "premiumkund" hos Telenor och har förlängt mitt abonnemang ( d v s köpt ny telefon ) 3-4 månader innan jag, enligt avtal, fick det.

Postad 11 March 2011 - 09:59

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Nattbild tagen med Arc

Postad bild

Fler nattbilder

Jämförelse med N8 i dåligt ljus.

Redigerat av twintin, 11 March 2011 - 23:04.

Postad 11 March 2011 - 11:42

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Det där brukar man kunna förhandla sig till. Jag är s k "premiumkund" hos Telenor och har förlängt mitt abonnemang ( d v s köpt ny telefon ) 3-4 månader innan jag, enligt avtal, fick det.

Det får väl bli ett besök in till Telenor Store antar jag o se vad de säger...

Postad 11 March 2011 - 12:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det får väl bli ett besök in till Telenor Store antar jag o se vad de säger...

Gör så! Tjuvkika/be att få titta på skärmen när dom kollar på "din profil", där finns en stapel ( tror jag) som mäter deras lönsamhet på just dig. Ligger du högt där tycker jag definitivt att du har bra förhandlingsläge.

Postad 11 March 2011 - 12:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Och om jag minns rätt tillåter Tele2 förlängning 3mån innan abonnemangstiden löper ut.

Postad 11 March 2011 - 12:49

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Och om jag minns rätt tillåter Tele2 förlängning 3mån innan abonnemangstiden löper ut.

Fast just det är det inget konstigt med. Så brukar det vara, att man kan förlänga sitt abonnemang 3-6 månader innan abonnemangstiden löper ut.

Ricke skrev att han fick förlänga sitt ab. tidigast i maj och du förutsatte jag att han menade att han i maj alltså har 3 (eller 6) månader kvar på bindningstiden.

Det här handlar om att kunna förlänga sitt ab. INNAN man har rätt till det ( läs t ex 3 månader före 3 månader innan bindningstiden tar slut ). Haha, lät krångligt det där. Hoppas du/ni förstår.

Postad 11 March 2011 - 13:19

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Fast just det är det inget konstigt med. Så brukar det vara, att man kan förlänga sitt abonnemang 3-6 månader innan abonnemangstiden löper ut.

Ricke skrev att han fick förlänga sitt ab. tidigast i maj och du förutsatte jag att han menade att han i maj alltså har 3 (eller 6) månader kvar på bindningstiden.

Det här handlar om att kunna förlänga sitt ab. INNAN man har rätt till det ( läs t ex 3 månader före 3 månader innan bindningstiden tar slut ). Haha, lät krångligt det där. Hoppas du/ni förstår.

Alldeles rätt! Abonemangets bindningstid går ut i höst så det är först i maj (6 månader innan) som jag får förlänga det.

Redigerat av Ricke77, 11 March 2011 - 13:22.

Postad 11 March 2011 - 15:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tjejen snackade med Tre och där verkar standard vara att man får förlänga abb och ta en ny mobil när de är 3 månader kvar..Kanske är så hos alla...

Dock kunde hon få byta ännu tidigare men hon var inte sugen att ta ett nytt abb på 18 månader och sen plussa på 6 månader till på det som hon har kvar på sitt nuvarande :)

Jag har snart 3 månader kvar av mitt abb men att ta 18+3 månader känns nog trist

Postad 11 March 2011 - 16:24

Bosse88
  • Bosse88
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Återigen inte hundra på om detta sagts sedan jag skrev här senast... men men... Halebop som tidigare skrev på sin produktsida att telefonen levereras i början av april har nu i ungefär samma veva som de "fixade" priset på vänner bas 18mån ändrat så det står något i still med "leverans kring den 31/3", möjligen ett gott tecken?

Jag har inte ännu hört något från dem om att jag inte skulle få telefonen för de 2200 som står på mitt kvitto och jag tycjer att de borde hört av sig i vevan kring då de ändrade priset om så var fallet?

Den som lever får se...

Postad 12 March 2011 - 17:50

flatbeat
  • flatbeat
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Var inne och kände på en "dummy" idag på Teknikmagasinet. Trots detta - att det rörde sig om en dummy - var telefonen lika sexig som på bild! :)

Postad 13 March 2011 - 14:38

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Har min nuvarande mobil hos Halebop, och kan där hugga en ny 15/3 (tre månader kvar på bindningstiden). Klurar ändå på att stega in till Telenor och se vad de kan göra. Jag har ändå ALLT annat hos dem/Bredbandsbolaget: fiberlina, mobilt bredband, fast telefoni (ip), digital-tv (ip) med fetingpaket. Men, men. Tror ändå inte att de kan mäta sig med Halebop, utifrån mitt prioriterande av "fria" sms, "fri" surf och Telias nät. Ändå roligt att höra vad Telenor har att erbjuda.

Postad 13 March 2011 - 15:05

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Hmm, funderar på när Swedroid och övriga får tag på ett exemplar av Arc att göra en riktig review av?
Om de ska släppa inom mars som utlovat borde testexemplar dyka upp tycker man...

/M

Postad 13 March 2011 - 19:49

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Gör så! Tjuvkika/be att få titta på skärmen när dom kollar på "din profil", där finns en stapel ( tror jag) som mäter deras lönsamhet på just dig. Ligger du högt där tycker jag definitivt att du har bra förhandlingsläge.

Det gick ju fint det här. Ser ut att bli en Arc om några veckor för mig med! :D

Postad 14 March 2011 - 10:51

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Inwarehouse flaggar iaf preleminärt 29 mars för silver, står inget om att den skulle vara låst eller att man behöver ta abb till den

En kompis har varit i kontakt med dem om silverluren, och fått till svar att de säljer den obunden, och att det beror på att det beror på att de har en norsk distributör, samt att luren är identisk med den på den svenska marknaden - samma nordiska utgåva.

Postad 14 March 2011 - 11:31

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

En kompis har varit i kontakt med dem om silverluren, och fått till svar att de säljer den obunden, och att det beror på att det beror på att de har en norsk distributör, samt att luren är identisk med den på den svenska marknaden - samma nordiska utgåva.

Det innebär väl då att Komplett.se säljer den med då...

Postad 15 March 2011 - 11:06

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0
"Feber
Nu har wille o gustav varit o kollat in Arc, Neo och Xperia Play från Sony Ericsson. Kommer i slutet av den här månaden och verkar rätt läckra."

Så, i slutet av månaden så kommer dem :D

Postad 15 March 2011 - 11:46

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
I dag mobiltelefonsurfar jag ju med min SE C901, vilket inte drar iväg så mycket i datamängd. Men om man surfar rejält på en mobil av typen Arc, vad är det då sannolikt att man landar på för månatlig datamängd? Klarar man sig på 3 Gb?

Postad 15 March 2011 - 12:00

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1379 inlägg
  • 0

I dag mobiltelefonsurfar jag ju med min SE C901, vilket inte drar iväg så mycket i datamängd. Men om man surfar rejält på en mobil av typen Arc, vad är det då sannolikt att man landar på för månatlig datamängd? Klarar man sig på 3 Gb?

Jag har 3Gb, och klarar mig utmärkt, fast om jag använder min telefon som hotspot till datorn när jag itne har tillgång till WiFi så blir det ganska så lätt att det drar iväg. Men om du bara surfar "vanligt" på telefonen så borde du inte komma upp i den mängden,

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.