Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Miraclebox 9 HD Twin PVR

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Miraclebox 9 S2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 5 8.333332 (2) Inga priser
Miraclebox 9 C Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 8.333332 (2) Inga priser
Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 6.249998 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 04 May 2011 - 16:49

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Har du en Boxer MPEG4 modul eller en Boxer MPEG4 CI+ modul?
Tydligen fungerar den senare bättre vid avkodning av HD-kanaler.

Om du skippar CA-modulen helt och hållet och istället använder MCAS (se Miracleforum.net) så slipper du problemet med svarta inspelningar - MEN däremot kan du glömma MPEG4 och HD tillsvidare (det jobbas på en lösning även för MPEG4/HD och MCAS).

Jag har en Boxer MPEG4 CI+ modul.

Var det inte något om att man måste registrera kortet?

Postad 15 May 2011 - 00:02

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Jag har tagit HD-paketet, men det står bara att "kanalen är krypterad".

Hur lång tid tar det?

Jag har Boxers CI+ HD modul.

Postad 15 May 2011 - 10:11

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Boxer har slagit på CI+ på sina kodade HD kanaler.
Eftersom Miracleboxen inte stödjer CI+ kan man inte se dessa.

De enda boxar som nu kan se Boxers kodade HD kanaler är deras egna, Humax och Sagemcom.
I en TV som har DVB-T2 och CI+ fungerar modulen också.

Postad 15 May 2011 - 10:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ni får gå på säljaren eftersom han lovade för flera månader sen redan CI+ stöd som fortfarande inte finns i boxen.

Postad 15 May 2011 - 10:30

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Det ser ut som om att man som bäst positionerar om boxen som en fri linuxbox (Dreamboxalternativ) i och med framtagandet av ett Enigma2 operativ och då DVB-S2. Med tanke på att det ligger en del aktivitet kring detta på Miracleforumet.

DVB-C och DVB-T2 varianterna blir inte gångbara så länge som det saknas CI+ stöd i boxen (för att kunna kommunicera med en CI+ CAM).

Postad 15 May 2011 - 10:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nja med Tele2 kabeltv så funkar HD kanaler utan CI+ och pairing.

Redigerat av Leatherface, 15 May 2011 - 10:34.

Postad 15 May 2011 - 11:03

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Boxer har slagit på CI+ på sina kodade HD kanaler.
Eftersom Miracleboxen inte stödjer CI+ kan man inte se dessa.

De enda boxar som nu kan se Boxers kodade HD kanaler är deras egna, Humax och Sagemcom.
I en TV som har DVB-T2 och CI+ fungerar modulen också.

Jag varnade för detta flera månader sedan om att inte köpa boxen för att CI+ kommer aldrig komma till denna box men vissa var så envisa att det skulle komma och gick även på säljarens bluff att tillverkaren lovat, det var nog som vanligt ett påhittat rykte för att sälja boxar.

Så här funkar det i den här branschen och alltid gjort, man dumpar boxar snabbt till folk och sen går man vidare och lovar nya saker med andra boxar som aldrig blir sanna.

Ni får gå på säljaren eftersom han lovade för flera månader sen redan CI+ stöd som fortfarande inte finns i boxen.

Kunderna kan inte göra skit och det vet du också, de drar bara vidare med nästa projekt de kan tjäna pengar på.

Skulle inte förvåna mig om samma säljare snart säger att en ny box kommer som lovar allt detta.

Det var en dyr 3500:- tegelsten för dom flesta om ni hade tänkt köra Boxer.

Redigerat av BGPv4, 15 May 2011 - 11:04.

Postad 15 May 2011 - 12:44

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
När slog dom på CI+?

Postad 15 May 2011 - 12:48

hannhimhe
  • hannhimhe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Själv har jag öppnat 25 nya tabbar i Chrome. Hade tänkt sammanställa detta på ett kreativt vis för att framhålla hur det "Lovats runt" men sonen vaknade så det blir ingenting med det. Dessa tabbar innehåller inlägg från denna tråd, som vem som helst kan läsa, där författaren på ett eller annat vis utlovar CI+ eller bemöter saklig kritik med något om påminner om MLM-hysteri. Det mest problematiska jag kan se i detta sammanhang är att en av Min Hembios moderatorer framstår som mer än lagom insyltad i hela historien.

Miraclebox med CI+ skulle vara verklighet i mitten av februari.
Kalendern slog över till mitten av maj för ett par timmar sedan.

Hur ska ni ha det?

Postad 15 May 2011 - 16:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Själv har jag öppnat 25 nya tabbar i Chrome. Hade tänkt sammanställa detta på ett kreativt vis för att framhålla hur det "Lovats runt" men sonen vaknade så det blir ingenting med det. Dessa tabbar innehåller inlägg från denna tråd, som vem som helst kan läsa, där författaren på ett eller annat vis utlovar CI+ eller bemöter saklig kritik med något om påminner om MLM-hysteri. Det mest problematiska jag kan se i detta sammanhang är att en av Min Hembios moderatorer framstår som mer än lagom insyltad i hela historien.

Miraclebox med CI+ skulle vara verklighet i mitten av februari.
Kalendern slog över till mitten av maj för ett par timmar sedan.

Hur ska ni ha det?

Antar du menar mig.

Mina ord är som konsument. Har själv Com Hem och köpte en Com Hem box och en vän köpte en Boxer box. Allt fungerade då och butiken som sålde den lovade CI+ stödet.

Jag har inte lovat något och det enda jag sa är att man kanske ska låta någon få chansen först att fylla sina löften, vilket då var i Februari, innan man går allt för hårt på den.

Tyvärr verkar det som kritiken som kom innan då var befogad. Butiken som är bakom boxen och som också har varit inne på forumet finns att kontakta om man nu köpt boxen och fått löften från dem.

Jag är faktiskt fortfarande nöjd med min DVB-C version men såklart har inte CI+ berört den lika mycket. Så visst, du får gärna kalla mig insyltad men jag har bara sagt vad jag har hört från de som tar in boxarna och säljer dem.

Postad 15 May 2011 - 19:11

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Har det slutat att fungera för din vän nu?

Postad 15 May 2011 - 21:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har det slutat att fungera för din vän nu?

Yes. Trist. Han bytade tuners på den och kört den som Sat sen dess.

Postad 16 May 2011 - 18:46

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Nja med Tele2 kabeltv så funkar HD kanaler utan CI+ och pairing.

Vad kan det bero på att jag bara får SVT1 HD att fungera, men inte Discovery HD? Har Tele2 via en Octagon 1028 (samma box i princip) och MCAS installerat.

Postad 16 May 2011 - 19:05

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag varnade för detta flera månader sedan om att inte köpa boxen för att CI+ kommer aldrig komma till denna box men vissa var så envisa att det skulle komma och gick även på säljarens bluff att tillverkaren lovat, det var nog som vanligt ett påhittat rykte för att sälja boxar.

Så här funkar det i den här branschen och alltid gjort, man dumpar boxar snabbt till folk och sen går man vidare och lovar nya saker med andra boxar som aldrig blir sanna.

Kunderna kan inte göra skit och det vet du också, de drar bara vidare med nästa projekt de kan tjäna pengar på.

Skulle inte förvåna mig om samma säljare snart säger att en ny box kommer som lovar allt detta.

Det var en dyr 3500:- tegelsten för dom flesta om ni hade tänkt köra Boxer.

3990:- :-(

Postad 16 May 2011 - 20:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Vad kan det bero på att jag bara får SVT1 HD att fungera, men inte Discovery HD? Har Tele2 via en Octagon 1028 (samma box i princip) och MCAS installerat.

Ingen aning men det funkar utmärkt med TV apparater med vanlig Conax CA modul och med Dreambox åtminstone. Funkar det inte i din box så beror det isf på mjukvaran i Octagon.
Men nu hör inte den diskussionen hemma här.

Redigerat av Leatherface, 16 May 2011 - 20:52.

Postad 17 May 2011 - 00:47

hannhimhe
  • hannhimhe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Nu ska stöd för CI+ komma "i slutet av maj". Den som lever får se.

Postad 17 May 2011 - 06:21

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Ingen aning men det funkar utmärkt med TV apparater med vanlig Conax CA modul och med Dreambox åtminstone. Funkar det inte i din box så beror det isf på mjukvaran i Octagon.
Men nu hör inte den diskussionen hemma här.

Jag tycker faktiskt att den diskussionen hör hemma här. Miraclebox 9 HD och Octagon 1028 HD är så gott som samma box under skalet (t.om. Så släpps ny firmware samtidigt, dvs förmodligen samma i grunden från tillverkaren), rätta mig om jag har fel. Då är det mycket intressant att veta om de HD-kanaler som ej är fria går att se via dessa boxar. Du har en Dreambox och då går det inte dra slutsatsen i denna tråden att det ska fungera att se alla HD-kanaler för oss. Däremot är det väldigt bra info att det är möjligt överhuvudtaget, men jag önskar att du är tydlig med att det är via en annan box än den som tråden handlar om.

Postad 17 May 2011 - 09:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jag ska försöka att vara tydligare.
Det funkar med ALLA boxar och TV apparater som klarar DVB-C/MPEG4 och klarar Conax (CAS5 eller mer men Tele2 kör med CAS5 så det räcker) antingen inbyggt eller via Conax CA modul (bortsett från Comhems egna HD boxar som kräver pairing till deras kort i mjukvaran).
Om det inte funkar med softcam till Octagon/Miraclebox så är det ett problem i den isf.
Octagon har väl CI platser precis som Miraclebox?
Då kan du skaffa en riktig Conax CA modul så kommer det att fungera.

Redigerat av Leatherface, 17 May 2011 - 09:13.

Postad 17 May 2011 - 11:24

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Nu ska stöd för CI+ komma "i slutet av maj". Den som lever får se.

Ja och den infon fick du ifrån???

Postad 17 May 2011 - 12:11

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Jag tycker faktiskt att den diskussionen hör hemma här. Miraclebox 9 HD och Octagon 1028 HD är så gott som samma box under skalet (t.om. Så släpps ny firmware samtidigt, dvs förmodligen samma i grunden från tillverkaren), rätta mig om jag har fel. Då är det mycket intressant att veta om de HD-kanaler som ej är fria går att se via dessa boxar. Du har en Dreambox och då går det inte dra slutsatsen i denna tråden att det ska fungera att se alla HD-kanaler för oss. Däremot är det väldigt bra info att det är möjligt överhuvudtaget, men jag önskar att du är tydlig med att det är via en annan box än den som tråden handlar om.

Jodå Octagon 1028 HD och MiracleBox 9 HD har identisk hårdvara. Finns ett helt gäng till som är samma:
Atevio AV 7500 HD, Fortis HX-8200HD m.fl.

Det ända som skiljer är ett reseller id. När man laddar en flash fil så matchas reseller id i denna mot mottagarens reseller id. Om de inte är samma så kan man inte flasha in filen.
Det finns program som ändrar reseller id i flashfilen så det är inget problem att köra Octagon FW på MB och tvärtom om man vill.

Redigerat av prelatur, 17 May 2011 - 13:02.

Postad 17 May 2011 - 13:10

hannhimhe
  • hannhimhe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Ja och den infon fick du ifrån???

Jag ringde tillverkaren och frågade. Tillverkaren Fortis, inte distributören Miraclebox.

EDIT: Men det är samma tillverkare som lovade stöd för CI+ i mitten av februari så tolka inte det jag säger som något löfte.

Redigerat av hannhimhe, 17 May 2011 - 13:23.

Postad 17 May 2011 - 16:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Det kom en ny MCAS till Octagon igår har du testat den?

Redigerat av lindo, 17 May 2011 - 16:08.

Postad 17 May 2011 - 21:54

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Det kom en ny MCAS till Octagon igår har du testat den?

Fick inga kodade kanaler att fungera med den. Undrar om man måste ställa in något. Fungerar inte med den från April heller. Fick lägga tillbaka den från Januari.

Postad 20 May 2011 - 09:49

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Är det någon som vet ifall boxen klarar Cryptoguard via DVB-C om man använder en Cam-modul?

Postad 24 May 2011 - 11:32

Unregisteredaf4241ed
  • Unregisteredaf4241ed
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har tittat på den här boxen för att jag vill kunna spela in. Men jag har inget abonnemang överhuvud taget för att jag inte behöver det men någon gång i framtiden så skulle jag ville ha t.ex. discovery och då måste jag skaffa mig boxer eller comhem.

Jag undrar om den här boxen kommer vara framtidssäker för jag kommer förmodligen inte fixa något abonnemang om kanske 1-2år.

Postad 24 May 2011 - 13:20

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag har tittat på den här boxen för att jag vill kunna spela in. Men jag har inget abonnemang överhuvud taget för att jag inte behöver det men någon gång i framtiden så skulle jag ville ha t.ex. discovery och då måste jag skaffa mig boxer eller comhem.

Jag undrar om den här boxen kommer vara framtidssäker för jag kommer förmodligen inte fixa något abonnemang om kanske 1-2år.

Svar beroende på tuner-konfiguration med dagens tillgängliga tuners och tillgänglig SW.
Framtidssäker för att titta på fria DVB-T2 kanaler i MPEG4 (samt DVB-T MPEG2/4) - ja
Framtidsäker för att titta på fria satellitkanaler SD/HD (DVB-S och DVB-S2) på tex Astra/Hotbird? - ja

Framtidssäker för krypterat utbud DVB-T/T2 MPEG2/4? - nej inte utan CI+ stöd för åtminstone DVB-T/T2 MPEG4
Framtidssäker för krypterat utbud DVB-S/S2 - nja-ja-nej, Viasat SD-kanaler funkar i dagsläget (ej HD), CDs hela utbud funkar idag, men vi har inte bilden av hur länge.
Framtidssäker för krypterat utbud DVB-C? - nja/nej har inte riktigt bilden av läget här, Comhem kräver CI+ men andra ännu inte - CI+ inte implementerat och högst oklart kring status - kräver då CAM-modul

Postad 24 May 2011 - 16:47

Unregisteredaf4241ed
  • Unregisteredaf4241ed
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Svar beroende på tuner-konfiguration med dagens tillgängliga tuners och tillgänglig SW.
Framtidssäker för att titta på fria DVB-T2 kanaler i MPEG4 (samt DVB-T MPEG2/4) - ja
Framtidsäker för att titta på fria satellitkanaler SD/HD (DVB-S och DVB-S2) på tex Astra/Hotbird? - ja

Framtidssäker för krypterat utbud DVB-T/T2 MPEG2/4? - nej inte utan CI+ stöd för åtminstone DVB-T/T2 MPEG4
Framtidssäker för krypterat utbud DVB-S/S2 - nja-ja-nej, Viasat SD-kanaler funkar i dagsläget (ej HD), CDs hela utbud funkar idag, men vi har inte bilden av hur länge.
Framtidssäker för krypterat utbud DVB-C? - nja/nej har inte riktigt bilden av läget här, Comhem kräver CI+ men andra ännu inte - CI+ inte implementerat och högst oklart kring status - kräver då CAM-modul

Om den är framtidssäker för DVB-S skiter jag i för jag tänker aldrig skaffa parabol men med andra ord så är den inte framtidssäker för att den inte har stöd för CI+?
Men om comhem har gått över till CI+ så kanske alla andra gör det och då blir ju boxen totalvärdelös. Eller har jag fel?

Postad 24 May 2011 - 17:09

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Skulle nog vilja säga att begreppet framtidssäker inte existerar inom digitalbox branchen.

Det ända man kan säga är hur det fungerar just nu. Imorgon kan något helt annat gälla.

Vad jag vet så finns inte någon box som har stöd CI+ CA moduler.
Vill man se HD TV får man räkna med CI+ kommer att behövas också i kabelnätet.
Påtryckningarna från STOP är nog rätt starka på operatörerna på den punkten.

Det bästa är nog att skaffa billigaste möjliga just nu och se hur läget ser ut om ett år eller två.

Postad 27 May 2011 - 19:44

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag varnade för detta flera månader sedan om att inte köpa boxen för att CI+ kommer aldrig komma till denna box [....]

Certifieringstest sker 30/5.

Postad 28 May 2011 - 19:19

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Skulle nog vilja säga att begreppet framtidssäker inte existerar inom digitalbox branchen.

Det ända man kan säga är hur det fungerar just nu. Imorgon kan något helt annat gälla.

Vad jag vet så finns inte någon box som har stöd CI+ CA moduler.
Vill man se HD TV får man räkna med CI+ kommer att behövas också i kabelnätet.
Påtryckningarna från STOP är nog rätt starka på operatörerna på den punkten.

Det bästa är nog att skaffa billigaste möjliga just nu och se hur läget ser ut om ett år eller två.

Det finns faktiskt ett antal boxar som säljs på den tyska marknaden som är certifierade för CI+ och fler blir det. Ett antal tyska kommersiella HD-kanaler kräver Ci+ CAM och kort i en CI+ box för sin utsändning, så det är något som växer till sig.

Postad 11 June 2011 - 06:35

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Certifieringstest sker 30/5.

Och sen hände ? Inte ett dugg som vanligt. Att låsa trådar på ett forum är också ett sätt att inte få kritik. Skitbox, köp den inte förrän allt funkar.

Postad 11 June 2011 - 12:02

hannhimhe
  • hannhimhe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Och sen hände ? Inte ett dugg som vanligt. Att låsa trådar på ett forum är också ett sätt att inte få kritik. Skitbox, köp den inte förrän allt funkar.

Testet tar i runda slängar tre veckor.

Postad 11 June 2011 - 14:10

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Testet tar i runda slängar tre veckor.

Hur vet du det? Eftersom som på Miraclefiles där vet de ingenting och som jag skrev tidigare så har admin låst tråden om CI. Konstruktivt verkligen, jag håller med Gambay om att den får nog ses som en Jesusmaskin. Alla snackar om den ingen har sett den.

Postad 11 June 2011 - 15:54

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Hm det är inte helt kul det här med CI+

What’s new with CI+?
What are
the benefits and drawbacks for end
users?
Let’s begin with a positive note: CI+
is fully based on the CI standard, which
means it does not establish a new standard
but rather adds features to an existing
one. Those extra features, on the

other hand, include numerous restrictions
for users.
The whole sphere of encryption was
left untouched, but with CI+ so-called
usage rule information (URI) can be
added to the DVB-S, DVB-C or DVB-T datastream.
CI+ receivers are able (more
precisely: must be able) to recognise
URI and follow its rules accordingly. The
following restrictions can be imposed
with CI+:
• digital recording of received
content can be totally restricted
• digital recording of received
content can be partially restricted (restrictions
for certain events, channels,
etc.)
• rewinding and fast forwarding
of recorded content can by restricted
during playback
• time-shift viewing can be restricted
• the Macrovision copy protection
signal can be activated at the euroscart
output of the receiver
• recorded content can be paired
to a receiver so that it can only be
played back on that particular device
• content providers are able to
put receivers out of operation after unauthorised
changes to the operating
system have been made be a user
• CI+ invariably decrypts only
one event at a time – it is not possible
to decrypt two events simultaneously
• HD content can only be put out
to HDCP compatible devices
as well as the following most significant
modifications:
• the datastream as received
from the provider is decrypted by the
CI+ module, but encrypted again immediately
so that the data transmitted
through a USB, Firewire or any other
data interface is encrypted and therefore
cannot be saved on DVD, for example.

Källa:Tele-satellit

Redigerat av lindo, 11 June 2011 - 15:56.

Postad 11 June 2011 - 22:04

hannhimhe
  • hannhimhe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hur vet du det? Eftersom som på Miraclefiles där vet de ingenting och som jag skrev tidigare så har admin låst tråden om CI. Konstruktivt verkligen, jag håller med Gambay om att den får nog ses som en Jesusmaskin. Alla snackar om den ingen har sett den.

Som jag redan skrivit ett par gånger i denna tråd pratar jag med tillverkaren. Av någon lustig anledning verkar det ta längre tid för Miracleboxfolket att lyfta luren och ringa.

Postad 11 June 2011 - 22:50

Unregistered4d9eabe9
  • Unregistered4d9eabe9
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Som jag redan skrivit ett par gånger i denna tråd pratar jag med tillverkaren. Av någon lustig anledning verkar det ta längre tid för Miracleboxfolket att lyfta luren och ringa.

Men för h-e människa. Det finns ingen, ingen, INGEN chans att den här boxen klarar en validering för CI+.

Postad 12 June 2011 - 01:04

hannhimhe
  • hannhimhe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Men för h-e människa. Det finns ingen, ingen, INGEN chans att den här boxen klarar en validering för CI+.

Var har jag påstått detta? Snarare så att jag tror motsatsen...vilket jag skrivit tidigare.
Boxen är lämnad till vilka det nu är som validerar. Det tar ~tre veckor att få tumme upp eller tumme ner.

Postad 12 June 2011 - 08:55

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Det är ju bara att uppfylla kraven, så är den godkänd ;)
Sen att du inte kan kopiera material från ”CI+” kanalerna får man ju räkna med då

Redigerat av lindo, 12 June 2011 - 08:56.

Postad 12 June 2011 - 10:41

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Beror ju på vilken mjukvara som sitter i Boxen. Att nuvarande mjukvara inte klarar CI+ kraven är helt klart.
Fortis, som tillverkar Miracelbox m.fl., finns med på listan över godkända CI+ host manufactures så de har redan fått boxar godkända.

Det handlar mer om hur mycket funktionalitet som försvinner i den CI+ godkända mjukvaran.
En hel del av det man vill ha av sin box kan försvinna.

Naturligtvis är det också så att det är inte säkert att den går igenom denna gången. Så det kan dröja innan det finns en CI+ godkänd variant.

Postad 12 June 2011 - 16:34

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Bara skitsnack, de försöker bara köpa tid för att blåsa mer folk att köpa restlagret av Miracleboxar i Sverige.

Att Fortis fått andra boxar certade beror på att mjukvaran i dessa är closed, denna Miraclebox har öppen programvara, CI+ godkänner aldrig detta.

Redigerat av BGPv4, 12 June 2011 - 16:36.

Postad 12 June 2011 - 16:58

Aros6
  • Aros6
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har läst denna tråd, i princip från sid 1, och det man ser är att Digitalboxen var väldigt aktiva i början av tråden men vart tog dom vägen när "kommer i slutet av februari" passerades?

Vore bra om Digitalboxen kom med ett inlägg inom kort, annars blir det ingen Miraclebox för min del.

Postad 12 June 2011 - 22:05

hannhimhe
  • hannhimhe
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Bara skitsnack, de försöker bara köpa tid för att blåsa mer folk att köpa restlagret av Miracleboxar i Sverige.

Att Fortis fått andra boxar certade beror på att mjukvaran i dessa är closed, denna Miraclebox har öppen programvara, CI+ godkänner aldrig detta.

Miraclebox 9 HD TWIN PVR är Fortis HX-8200. Fortis HX-8200 är även känd som Octagon SF-1028P Noblence, Atevio 7500 HD PVR, Openbox S9 HD PVR och ett gäng andra jag inte kommer ihåg på rak hand. Miraclebox är en väldigt liten fisk i stimmet bland de andra. Sanningshalten i det min kontakt hos Fortis säger får tiden utvisa. So far har det bara varit datum efter datum efter datum efter datum till vilket de inte klarat leverera.

Miracleboxfolket är tysta, jag kollar med tillverkaren och berättar hur landet ligger, tyck vad du vill om det. Det finns de som är intresserade.

Postad 13 June 2011 - 08:17

tombox
  • tombox
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Miraclebox 9 HD TWIN PVR är Fortis HX-8200. Fortis HX-8200 är även känd som Octagon SF-1028P Noblence, Atevio 7500 HD PVR, Openbox S9 HD PVR och ett gäng andra jag inte kommer ihåg på rak hand. Miraclebox är en väldigt liten fisk i stimmet bland de andra. Sanningshalten i det min kontakt hos Fortis säger får tiden utvisa. So far har det bara varit datum efter datum efter datum efter datum till vilket de inte klarat leverera.

Miracleboxfolket är tysta, jag kollar med tillverkaren och berättar hur landet ligger, tyck vad du vill om det. Det finns de som är intresserade.

Fortsätt så, för på forumet blir du bara jagad när du säger sanningen om dyngboxen. Visst jag köpte den och då stod det på forumet och hos Satellitfirman att den stöder Boxer till hundra procent. Hur skall jag som konsument veta något annat? De borde dock känt till vad som var på gång.

Det är patetiskt att det enda nya på en månad eller så är en app till Iphone. Vem vill ha en sådan nybörjartelefon?

Postad 14 June 2011 - 15:18

Aros6
  • Aros6
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Fortsätt så, för på forumet blir du bara jagad när du säger sanningen om dyngboxen. Visst jag köpte den och då stod det på forumet och hos Satellitfirman att den stöder Boxer till hundra procent. Hur skall jag som konsument veta något annat? De borde dock känt till vad som var på gång.

Det är patetiskt att det enda nya på en månad eller så är en app till Iphone. Vem vill ha en sådan nybörjartelefon?

Det ni säger är alltså att "köp inte Miraclebox"? Kan jag känna mig trygg om jag istället köper Dreambox's värsta?

Postad 14 June 2011 - 15:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det ni säger är alltså att "köp inte Miraclebox"? Kan jag känna mig trygg om jag istället köper Dreambox's värsta?

Dreambox har heller inte CI+ stöd

Snacket gäller mest DVB-T2 och Boxer HD vilket försvann rätt snabbt på denna boxen.

Dock verkar det inte finnas någon annan öppen Linux box som fixar det så Dreambox kommer du inte längre med.

Postad 14 June 2011 - 16:28

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Miraclebox 9 så som helhetslösningen ser ut kommer inte att kunna bli godkänd i nuvarande konfiguration

Lösningen är hårdvara, mjukvara samt leverantören som sådan. Att Fortis har en rent hårdvarutekniskt lika plattform ger inte Miraclebox några som helst fördelar, då huvudman och softvara skiljer sig helt, dvs en annan lösning med bas i att användaren skall kunna mixtra med olika softcams, cardsharing, inspelningar etc.

Det ser mer ut som en ompositionering av boxen mot Enigma2/Linux, som en lågprissvariant gentemot tex DB. Det gäller ju främst mot SAT-sidan. För marknätet är denna box inte intressant om man vill abbonera på Boxers utbud.

Redigerat av kenta2, 14 June 2011 - 16:31.

Postad 14 June 2011 - 17:05

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
dessvärre är det alldeles "säkert" så att boxer med sitt krav på nordiska anpassningar aldrig får de stora intresserade av att göra boxar för Sverige.

dessutom ser alla innehållsleverantörer nu med HD chansen att höja ribban vad avser content protection mha ci+

t.o.m i tyskland måste konsumenterna acceptera ci+ för att se någon HD förutom deras licens tv (tyskdubbad)

vore boxer/comhem/cd/viasat smarta så skulle de inte slå på de "dåliga" funktionerna i ci+ förrän de sålt ett gäng boxar, men troligen ligger "hollywood" på som galningar och vill ha allt spärrat nu nu nu

boxer var lite på när de lät piratkort fungera ganska länge..

enda motmedlet är ett massivt köpmotstånd, vägra abb om det inte fungerar på en box du själv väljer, är alltid lika roligt att bråka med deras säljare om man har tid över(sällan)

Postad 14 June 2011 - 17:35

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Bara en tidsfråga innan DM8000 är en tegelsten när alla slår på Ci+

Postad 15 June 2011 - 20:28

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
BGPv4: Tycker du snackar lite väl mycket skit här. Blåsa folk är minst sagt att ta i och att komma med påståenden att man försöker lura folk på pengar.

Jag vet inte hur det fungerar i ditt liv och att du arbetar på detta sätt men vad jag har förstått så har Fortis lovat detta sina distributörer - likaså Octagon i Tyskland som också sa samma sak. Men att man i Sverige bara försöker blåsa folk för att ta deras pengar existerar inte. Både du och jag vet att om man ska kunder och att de ska återkomma lurar man ingen. Att Fortis i sin tur har kommit med - hittills - tomma rykten är en annan femma.

Tänk efter vad du skriver nästa gång!

Postad 15 June 2011 - 21:00

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

BGPv4: Tycker du snackar lite väl mycket skit här. Blåsa folk är minst sagt att ta i och att komma med påståenden att man försöker lura folk på pengar.

Jag vet inte hur det fungerar i ditt liv och att du arbetar på detta sätt men vad jag har förstått så har Fortis lovat detta sina distributörer - likaså Octagon i Tyskland som också sa samma sak. Men att man i Sverige bara försöker blåsa folk för att ta deras pengar existerar inte. Både du och jag vet att om man ska kunder och att de ska återkomma lurar man ingen. Att Fortis i sin tur har kommit med - hittills - tomma rykten är en annan femma.

Tänk efter vad du skriver nästa gång!

Det märks att du har ett intresse av företaget som importerar i Sverige, tack för den infon.

Om det är nån som snackar skit är det du, jag har varit med längre i detta game än vad du har så jag vet hur marknaden fungerar.

Och vad vet du om moralen hos importören? nej just det, kanske bättre tala om sanningen för alla i tråden vem du egentligen är?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.