Dark Souls (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Dark Souls - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 02 November 2011 - 17:28
Allt om DS finns på denna wiki.
http://darksoulswiki.wikispaces.com/
Postad 03 November 2011 - 15:47
Ska jag gå till darkroot woods/basin efter att jag dödat titanite demon..?
Postad 03 November 2011 - 22:38
Men några andra förslag på var jag kan gå innan eller är det bara grinda på?
Jag är lvl27 eller något och ska lägga ner för ikväll.
Postad 04 November 2011 - 00:48
Sprinta runt vansterkanten av skogen och upp i tornet, strunta i fienderna. Fjärilen var ganska lätt, ta din rustning och sköld med högst magic defense, blocka hans snabba attack och rulla under hans långsamma. Kasta brandbomber tills han landar och kötta då på med tvåhandsfattning.Jag har dödat hydran i darkroot. och clocktower gargoyles. nu vet jag inte riktigt var jag ska ta vägen. Hittade till en fjäril i darkroot men tycker det var jävligt svårt där...både vägen dit och ja..bossen såg jag bara en gång..vet inte ens hur jag ska kunna komma in range för att slå den.
Men några andra förslag på var jag kan gå innan eller är det bara grinda på?
Tror nog jag klarade hälften av de första bossarna enbart tack vare brandbomber
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 04 November 2011 - 00:50.
Postad 04 November 2011 - 11:05
Läs wikin, googla eller kolla youtube kan man ju applicera på näst intill varenda fråga som kan tänkas..
Läs wikin.
Sprinta runt vansterkanten av skogen och upp i tornet, strunta i fienderna. Fjärilen var ganska lätt, ta din rustning och sköld med högst magic defense, blocka hans snabba attack och rulla under hans långsamma. Kasta brandbomber tills han landar och kötta då på med tvåhandsfattning.
Tror nog jag klarade hälften av de första bossarna enbart tack vare brandbomber
Thx..ska testa det ikväll, eller imorgon. Tyckte fienderna blev väldigt hårda där precis innan fjärilen.
Postad 04 November 2011 - 11:11
Haha, det svaret gör ju hela det här forumet överflödigt.
Läs wikin, googla eller kolla youtube kan man ju applicera på näst intill varenda fråga som kan tänkas..
Thx..ska testa det ikväll, eller imorgon. Tyckte fienderna blev väldigt hårda där precis innan fjärilen.
Jo men när man skrivit svaret 70 gånger så är det inte så kul att skriva samma sak igen.
Men visst jag kan kopiera från wikin åt dig istället
Lower Undead Burg
(Accessed through the basement door located right before the bridge with Hellkite. Requires a Basement Key.)
Postad 04 November 2011 - 11:26
Jo men när man skrivit svaret 70 gånger så är det inte så kul att skriva samma sak igen.
Men visst jag kan kopiera från wikin åt dig istället
Lower Undead Burg
(Accessed through the basement door located right before the bridge with Hellkite. Requires a Basement Key.)
Fast du kan ju låta bli att svara om du inte orkar.
Jag håller mig borta från wikin så mycket jag kan för jag vet att jag kommer spoila allt och antagligen ligga uppe och läsa en hel natt så fort jag börjar snegla dit. Det enda jag "fuskat" med än så länge var hur man skulle göra vid draken och skjuta av svansen för att få drake sword.
Men det känns som det börjar bli svårare nu och jag känner att jag har dålig koll på lite för mycket. haha.
Plus att det är kul att posta här för att hålla forumet aktivt och levande.
Postad 04 November 2011 - 22:33
Inte en enda har jag sett, nu när jag ändå är unhollowed vore det synd att inte utnyttja tillfället. Scaleless Seath som står på tur och min Sorceress är ömtålig...
*edit*
och där blev jag invarderad och dödad av en blå(?) fantom. Kändes som om han var tre gånger min lvl. Mina spells naggade bara lite på honom.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 November 2011 - 23:04.
Postad 05 November 2011 - 09:14
Killen i Firelink shrine säger vad du ska göra (bara en gång dock). Du ska ringa i två klockor, en finns högst upp i undead church och den andra finns långt, långt nere i Blighttown.Men några andra förslag på var jag kan gå innan eller är det bara grinda på?
Du ska till Blighttown nästa genom Dephts. Den "riktiga" ingången finns i närheten av Capra demon.
Grinda är fusk
Redigerat av Unregisterede32cf070, 05 November 2011 - 09:14.
Postad 05 November 2011 - 11:27
Killen i Firelink shrine säger vad du ska göra (bara en gång dock). Du ska ringa i två klockor, en finns högst upp i undead church och den andra finns långt, långt nere i Blighttown.
Du ska till Blighttown nästa genom Dephts. Den "riktiga" ingången finns i närheten av Capra demon.
Grinda är fusk
Jo. att jag ska ringa den andra klockan har jag också förstått. dock inte riktigt var den är...haha
Nåväl...nu har jag inte spelat på ett par dagar så nu blir det till att utforska och...DÖ igen. Capra demon har jag inte hittat till heelller.
Postad 05 November 2011 - 11:50
Direkt åt höger går du in i en byggnad å går upp..
Gå ut och gå över bron på hö sida.
Välj höger när du gått över bron..
Då ser du en grotta dit du ska gå..
Då är du rätt..
Går att ta sig dit från Depths också
Postad 05 November 2011 - 13:26
Jo. att jag ska ringa den andra klockan har jag också förstått. dock inte riktigt var den är...haha
Nåväl...nu har jag inte spelat på ett par dagar så nu blir det till att utforska och...DÖ igen. Capra demon har jag inte hittat till heelller.
Som sagt
Lower Undead Burg
Nu är jag i crystal caves. Stället suger totalt kan jag säga
Postad 05 November 2011 - 13:36
Som sagt
Lower Undead Burg
Nu är jag i crystal caves. Stället suger totalt kan jag säga
Jag är också där, men jag gillar det. Svårast än så länge för min build, har inte hittat någon bra överlevnadsstrategi som funkar.
Postad 05 November 2011 - 13:53
Man blir lagom trött på det ljudet.
Postad 05 November 2011 - 13:54
Nåväl...nu har jag inte spelat på ett par dagar så nu blir det till att utforska och...Dö igen. Capra demon har jag inte hittat till heelller.
På bron där du mötte den röda draken finns en dörr. Nyckeln har du nog redan hittat, annars finns den bortanför Draken vad jag minns.
Jag rekommenderar att du tar den riktiga vägen via Capra demon så du inte missar en viktig del av resan till den andra klockan. Genvägen känns gjord för power players...
Postad 05 November 2011 - 16:18
TYvärr så är de sista banorna lite sämre än de tidiga. Vänta bara tills Lost Izalith. SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH SWOOSH.
Man blir lagom trött på det ljudet.
Jag tog genvägen så de där slapp jag
Klar med spelet nu iaf. Mycket bra. Nu blir det Uncharted 3 tills Skyrim släpps på fredag.
Postad 05 November 2011 - 17:02
När tid finns ..
Postad 05 November 2011 - 17:03
Det behövs inte alls en massa grinding. Jag har nästan inte grindat något alls och är i crystal cave nu med min lvl 47 sorceror. Har 16 i dex, str och end. 36 i int. Har klarat mig bra än så länge, men visst, det är en utmaning.Spelmässigt mer som Oblivion, men mer som Final Fantasy med tanke på all grinding som behövs =P.
*Har kommit så pass långt nu att jag vågar läsa den här tråden lite. Är dock fortfarande rädd för spoilers så jag smyger runt farliga poster*
Redigerat av Unregisterede32cf070, 05 November 2011 - 17:05.
Postad 05 November 2011 - 17:32
Postad 05 November 2011 - 17:39
Postad 05 November 2011 - 17:59
Postad 05 November 2011 - 18:12
Så pass bra att du kan tänka dig ett varv till på new game+ ?
När tid finns ..
Nej. Ser ingen poäng i att spela om samma sak en gång till.
alltså..jag råkade slå på en npc slm satt fast i en tunna i depths...är jag fucked nu?
Nej men det kommer bli jobbigare att få pyromancy.
Postad 05 November 2011 - 18:31
Som sagt är han inte viktig såvida du inte är Pyromancer. Han säljer pyrostuff.haha, fast han är liksom död. så då har jag gjort bort mig iaf. testade att ladda om spelet men han kom fortfarande och attackerade mig så jag dödade honom...heh
Postad 05 November 2011 - 19:01
Gaping dragon var ju lättaste bossen än så länge..
Redigerat av slimkid, 05 November 2011 - 19:01.
Postad 05 November 2011 - 20:10
Postad 06 November 2011 - 08:54
Postad 06 November 2011 - 09:36
Jag gillade ochså Blighttown av exakt samma anledning. Samma med Depths första gången jag trillade ner i något hål med en massa grodor längst nere och försökte ta mig tillbaka upp med en massa själar.Jag gillade Blighttown, kännde mig ensam och låååångt borta från ljus. Tyckte inte att frameraten var så låg att det störde heller.
Postad 06 November 2011 - 12:37
Jag har hittat några firespells men vet inte hur man använder dom...det står noll uses och jag kan inte equippa skiten..
Postad 06 November 2011 - 13:24
Det går bra utan också, jag använder inte eldmagi alls.
Postad 06 November 2011 - 14:02
Hittade iaf en sjukt bra dräkt nyss, gold hemmed settet..så nu ser man ut so man ska på halloweenfest.
Postad 06 November 2011 - 14:35
Postad 06 November 2011 - 17:19
Edit: du kastar sorcery med en catalyst, pyromancy med pyromancy flame och miracles med en talisman.
Jag fick min flame av han snubben du dödade så jag är inte säker på hur det funkar med chaos covenant, men jag tror du ska snacka med en infesterad snubbe precis bredvid spindeltjejen, se om du kan köpa en pyro flame där.
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 06 November 2011 - 17:22.
Postad 06 November 2011 - 17:40
Nej, du måste ha "pyromancy flame" som du equippar som ett vapen, dvs på r1 eller l1. Sedan måste du gå till en bonfire och ta Attune magic och sätta en magi i en av dina slots. Du kommer då ha magin markerad på upp-pilen på styrkorset.
Edit: du kastar sorcery med en catalyst, pyromancy med pyromancy flame och miracles med en talisman.
Jag fick min flame av han snubben du dödade så jag är inte säker på hur det funkar med chaos covenant, men jag tror du ska snacka med en infesterad snubbe precis bredvid spindeltjejen, se om du kan köpa en pyro flame där.
Tack. lyckades hitta nu att jag måste ha över 12 i int för att få köpa den av spindelsnubben. Vet inte om man ska lägga 2lvls på det eller inte. >Vore gött att ha ngt ranged ibland.
Nu dödade jag iaf en svinstor varg! hell yeah!
Alltså..såhär 20lvls senare springer jag fortfarande runt med drakesword, och vet inte riktgigt vad, hur och när jag ska uppgradera nåpgot annat. Någon som har tips på mest gångbara vapen lite senare i spelet. Har just klarat blight town, queelag, och nån stor demon där efter, och sen vargen.
De här spelet är ju skitsvårt :/
Man får ha lite tålamod och ta det lugnt. När man vet var alla fiender är och har lärt sig deras rörelsemönster brukar det gå bättre.
Postad 06 November 2011 - 17:59
Tycker du? I jämförelse med dagens spel så är det ganska svårt, men det är inte värre än t.ex. Ninja Gaiden.De här spelet är ju skitsvårt :/
Annars tycker jag inte att det är svårare än något jag spelade på Nintendo 8-bit eller Amiga.
@slimkid: Jag springer fortfarande runt med min "högaffel" som jag hittade i Depth.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 November 2011 - 18:04.
Postad 06 November 2011 - 18:19
Btw nån som kan rekommendera ett riktigt bra vapen? Jag skulle vilja ha en katana eller curved sword, har max i alla stats, ska man statsa på occult, enchanted, magic eller?
Postad 06 November 2011 - 19:06
Så segt att gå ner till queelags håla och tillbaka igen för att få pyro..
Redigerat av slimkid, 06 November 2011 - 19:07.
Postad 06 November 2011 - 19:53
Jag är i samma situation fast gällande sorcery och Duke's archives. Det är inte bara segt, det är dessutom sannolikt att jag blir av med själarna innan jag når köpmannen.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 November 2011 - 19:56.
Postad 06 November 2011 - 20:12
så jag fäljer nån walkthrough på youtube istället.... synd att de tar slut så fort
Postad 06 November 2011 - 20:17
Nej, du måste ha "pyromancy flame" som du equippar som ett vapen, dvs på r1 eller l1. Sedan måste du gå till en bonfire och ta Attune magic och sätta en magi i en av dina slots. Du kommer då ha magin markerad på upp-pilen på styrkorset.
Möjligt man måste ha ägghuvudet för att han ska ge en flamman. Man måste alltså välja Talk från menyn för att få flame.
Finns inget svårare spel, jag svär.. New game+ asså vet ni hur starka en vanlilg zombie är? Man får fan farma i veckor för att ha någon chans.. Tur att de fins duplicerings fusk dock.
Btw nån som kan rekommendera ett riktigt bra vapen? Jag skulle vilja ha en katana eller curved sword, har max i alla stats, ska man statsa på occult, enchanted, magic eller?
Zweihander +5 lightning. Dödade stort sett allt med 2 träffar max 3 i ng. Ng+ har jag inte spelat. Har inte tid att köra igenom det en gång till när det finns så mycket annat bra just nu.
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 November 2011 - 20:18.
Postad 06 November 2011 - 21:11
Svårigheten i spelet ligger ju mycket i att veta var fienderna är och lära sig rörelsemönstret på alla olika typer av fiender.
Jag gjorde en ny char nu på kul för att se hur snabbt det går när man gjort allt en gång.
På mindre än en timme hade jag dödat, första tutorial bossen. taurus demon, tagit drake sword från draken och dödat vildsvinet strax efter.
Postad 06 November 2011 - 21:30
Lite off topic kanske men jag tycker Dark souls har vissa likheter med Zelda när det gäller bossfighterna.
Ser fram emot zelda som fan just nu. Bara ett par veckor kvar
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 November 2011 - 21:32.
Postad 06 November 2011 - 21:34
Speciellt Zelda 2.Jepp. Jag håller med. Det går snabbt som attan när man vet hur fienderna beter sig.
Lite off topic kanske men jag tycker Dark souls har vissa likheter med Zelda när det gäller bossfighterna.
Ser fram emot zelda som fan just nu. Bara ett par veckor kvar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
99 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?