ab säger att förhandsbokningar för ladda hem spelet från idag kl 16. stämmer det tro? kanske bara är till ps3?
har man köpt spelet på PSN (PS3) så ska det gå att ladda hem nu
men inte spela
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 15 September 2013 - 19:04
har man köpt spelet på PSN (PS3) så ska det gå att ladda hem nu men inte spela Postad 15 September 2013 - 20:14
Ursäkta? Man kan köpa det, ladda ner det men inte spela det, trots att man betalat mer än butikspris!?
Postad 15 September 2013 - 20:23
Ja... så brukar det vara på psn... man kan ladda ner det nån dag innan, men det är inte spelbart förrän det släpps... det är ju inte alls konstigt med det. Man får ju inte sälja det förrän releasedagen ju
Postad 15 September 2013 - 20:32
Även om de släpper det till PS4/PC/One så tror jag inte det kommer se så mycket bättre ut. De lär knappast göra om alla texturerna osv för de platformarna. Det lär bli rena portningar isf. Möjligtvis lite bättre framerate och så men de låga texturerna får man nog stå ut med.
Postad 15 September 2013 - 21:05
Fast det gör jäkligt mycket att kunna öka upplösningen på PC, och kanske lite AA med.
Köpte gta4 till pc när det släpptes, efter spelat ett tag på ps3, grymt mycket bättre grafik, men bilkörningen va ju ännu värre än på pa3, så valde att fortsätta på ps3an. Postad 15 September 2013 - 21:16
Jo lite bättre lär det bli men man ska nog inte förvänta sig underverk. Det blir trots allt portningar.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 September 2013 - 21:17. Postad 15 September 2013 - 22:03 De har redan högupplösta texturer men de anpassar dem för 360/PS3. Många av dagens PC-portar får bättre texturer, samt högre upplösning, AA och framrate. Det hjälper mycket. Så vi får se vad de gör beroende på hur lång tid det tar. Men PC-porten av GTA4 verkar ha varit rätt kasst optimerad. Men du tyckte den var bra Garrett? Har du aldrig spelat på Steam? Postad 15 September 2013 - 22:50 Du kan ladda ner det så att när klockan slår midnatt kan du börja spela direkt. Postad 16 September 2013 - 00:14
Spelar inte så stor roll om texturerna är mindre bra på PC, vi moddare kommer att fixa det själva =)
Postad 16 September 2013 - 07:45
Du kan ju alltid köra SP nu, och sen rocka loss de 500 uppdragen i GTA Online på PC/PS4/XBone
Postad 16 September 2013 - 07:46
GTA 5's Leaked Xbox 360 Data Reveals PC, PS4 Build Code
![]() "To better explain this for newbies: Most developers build games around a general code base and configure the game's specifications per platform within a single config file, as opposed to building new code or separate config files for each and every platform. The only time the code will drastically changed is when a mobile or portable port is involved." http://www.cinemable...Code-59102.html Postad 16 September 2013 - 10:33
Fick mail att spelbutiken skickat beställningen till sitt lager i lördags 04:00.
Det lär ju betyda att spelet ej gick iväg i fredags och att jag har det tidigast imorgon? :-( Postad 16 September 2013 - 12:32
släpps väl ändå officielt imorrn? Så den är ju inte sen Postad 16 September 2013 - 12:55
Någon som har info om Mediamarkt och Elgiganten i Stockholm city kommer att få många av PS3 varianten till sig imorgon?
vet att 4:an hade dom en uppsjö av när den kom så då var det ingen brådska. Postad 16 September 2013 - 13:32
Jag skulle tro tillgången är god, när det gäller skivor så är det billigt att tillverka (vds det gör inget om de tillverkar för många) och enkelt att fixa stora volymer, det är ju inte precis som när next gen konsoler kommer, lite större process att få till rätt volymer.
/Fredrik Postad 16 September 2013 - 15:07
Ja det är min tro med, så får springa och köpa det imorgon och sätta igång installationen medans man parkerar sig i soffan för några timmars spelande
Postad 16 September 2013 - 15:22
Streamas för fullt nu på http://www.twitch.tv...nd Theft Auto V
Postad 16 September 2013 - 15:25
Några recensioner, shockerande nog får det bra betyg
http://www.neogaf.co...ad.php?t=678981 Frågan är om det verkligen är bra eller inte, GTA4 anses ju vara ett av de mest överhajpade spelen någonsin, 98 % på Metacritic liksom (7,9 användarbetyg). Tiden får utvisa. IGN har iofs gjort en jäkla massa reklam för detta vilket lett till att deras integritet ifrågasatts. De hade en artikel, fem anledningar att vänta med nextgen. Alla punkterna var, GTA5. Postad 16 September 2013 - 15:28 Precis, inget om hur det presterar rent grafiskt och hur det är med fps:en. Att det är stort, med bra story etc visste man ju innan liksom. Postad 16 September 2013 - 15:40
http://www.gamereact...+Auto+V/?page=2 "Rent grafiskt är det såklart svårt att inte bli rysligt, rysligt imponerad. Det märks att studion är vana vid att arbeta med Playstation 3 och Xbox 360 och att man lärt sig massor av arbetet med såväl GTA IV som Midnight Club, Red Dead Redemption och Max Payne 3. Det råder liksom ingen som helst tvekan att detta är studion absolut snyggaste spel som dessutom flyter väldigt, väldigt bra på våra åldrade konsoler. Pop-up-problemen är verkligen minimala, mängden draw distance är i det närmaste sinnessjuk och ljussättningen imponerar - rakt igenom. Även animationsarbetet är bättre än i alla Rockstars tidigare spel och på regelbunden basis är det verkligen svårt att greppa att GTA V faktiskt renderas på sju år gammal hårdvara." Fast Fz.se skriver: "Däremot märks det enormt tydligt att vi närmar oss slutet på en konsolgeneration. Xbox 360 och PS3 sliter på ruinens brant för att rendera och simulera världen i rörelse, och om man som jag redan vant sig vid en högre teknisk nivå på pc kommer man att frustreras över det retsamma i att spelet förmodligen skulle se helt fantastiskt ut på bättre hårdvara. Det är otroligt vad Rockstar har lyckats krama ur slasktrasorna till konsoler, men när vägbanan framför en flimrar av den låga upplösningen och bilduppdateringen sviktar (emellanåt betydligt under 30 fps) av all belastning måste man ha en hel del överseende för att inte reagera." http://www.fz.se/art...-auto-v/?page=2 Redigerat av Unregistered33c38b9d, 16 September 2013 - 15:42. Postad 16 September 2013 - 15:41
Jag skulle precis redigera mitt inlägg och lägga in det där. ^^ Verkar lovande! edit: FZ ger dock kritik...vad ska man tro på... Redigerat av Falcy, 16 September 2013 - 15:45. Postad 16 September 2013 - 15:46 Skulle tro mer på FZ dock. Ars Technica:
Btw, 36 minuter credits i spelet enligt Kotaku Redigerat av Zoiler, 16 September 2013 - 15:47. Postad 16 September 2013 - 15:51
Om man förbokar och laddar ner spelet från PSN, kommer man kunna starta det 00:01 ikväll?
Postad 16 September 2013 - 15:53 Undrar om det kommer flyta bättre på X360? Edit: Vilken version får du som testex Zoiler? Redigerat av Falcy, 16 September 2013 - 15:54. Postad 16 September 2013 - 15:57
Jajjamen! Postad 16 September 2013 - 16:05 Av vad jag läst ska de vara väldigt lika, iaf grafikmässigt. På 360 behöver man btw installera första skivan, 7,7 GB tror jag. Men enligt Rockstar ska man inte installera andra skivan (Play-skivan) för att det flyter sämre då. Man behöver förstås säkerligen installera på PS3 med. Vet inte vilken version jag får faktiskt, hoppas PS3 jag har mer lagringsutrymme där Postad 16 September 2013 - 16:09
För kännedom så mår inte PSN servrarna bra...
Har com hems nya 500, snittar 1-1 1/5 MB. brukar ligga MYCKET högre. Nåja, det är färdigt till ikväll iaf. Postad 16 September 2013 - 16:23
Ligger på 97 på metacritic nu, 29 positiva och en som gett det 7/10.
Postad 16 September 2013 - 16:40
Coolt!
Undrar hur man kan ge det 7/10. Kanske mot de förväntningar man har? Förväntar man sig 10/10 och blir besviken kan det nog förtjäna 7/10. Men jämför man med det andra som finns där ute har jag svårt att se ett sådant betyg, trots att jag inte rört spelet. Exempel. Spelet får 9/10 - Asgrymt spel, men han tyckte en av karaktärerna var lite tråkig. GTA Online kommer ut och det har lite missar. Bäst vi sänker betyget till 8/10. Betyg är märkliga :-). Får se hur kul det är imorgon! Verkar som om berättelsen inte är den starkaste vilket är synd. Såg väldigt bra ut i trailern. Men förstår samtidigt att det kan vara svårt att hålla en hög nivå i 30-40 timmar. Redigerat av maximm, 16 September 2013 - 16:42. Postad 16 September 2013 - 16:49
Spel kan vara fantastiskt roliga och underhållande trots att de absolut inte är tekniskt imponerande (Trial HD, eller extremen Tetris), eller trots att de inte har någon handling alls (Minecraft). På samma sätt kan ett spel vara ganska tråkigt trots att handlingen är bra och tekniken enormt imponerande (GTA IV). Så jag tycker nog även att ett AAAA kan förtjäna något annat än 10/10, om det helt enkelt inte är sådär väldigt roligt. Har skummat en del recensioner, och är inte enormt imponerad av det jag läser, även om jag givetvis kommer att ge det en chans så fort det dyker upp på något intressantare än 360/ps3. Postad 16 September 2013 - 17:01
Jag var stormförtjust i de gamla GTA IV och dess expansioner, så har ingen tanke på att missa även detta. Älskar upplägget och den stora världen. Tyckte det var hur härligt som helst att bara köra runt i GTA IV och lyssna på radiostationerna, kunde göra det i timmar. Eller åka taxi i 10 minuter och bara njuta av utsikten.
Förstår att det kanske inte är för alla, men för mig är det definitivt Postad 16 September 2013 - 17:11
499 på Elgiganten imorgon, någon som sett om mediamackan tänkt kontra?
Postad 16 September 2013 - 17:15
Känns som GTA IV hela vägen, ett överhypat spel som recensenterna hyllar sönder som det viktigaste spelet någonsin och där spelarbetygen landar på ett mer "korrekt" betyg. I retroperspektiv så känns inte GTA IV som ett lika viktigt spel som GTA III, den hade knappast samma stora påverkan på industrin, då har snarare Call of Duty: Modern Warfare, Gears of War och Uncharted 2 mer påverkat industrin och hur spelen utvecklats de sista 5 åren. Just nu känns det väldigt mycket som GTA V blir samma visa "all over again".
Med det sagt, jag hoppas att jag har fel Postad 16 September 2013 - 17:15 I Göteborg har Elgiganten tillgångsgaranti iaf Postad 16 September 2013 - 17:32 Står i recensionen, han gillade inte att spela bad guy, så uppenbarligen är speltypen inte för honom. Säger inget för oss andra dock. På så sätt är betyg ibland bedrägliga, man måste läsa innehållet. Men det är ju hans åsikt så det är okej. Tror även han gav 10/10 till Dragon Age 2 dock, vilket inte är hans åsikt, det är monizz. Storyn kan väl inte vara 30-40 timmar? Edit: Kan vara farligt att recensera spel, detta är hon som recenserade GTA5 på Gamespot. Redigerat av Zoiler, 16 September 2013 - 17:36. Postad 16 September 2013 - 17:45
Suck, är ju bara bra att någon uppvaktar ämnen i spel, tycker det är bra att folk tycker olika.
Men men, internet är fullt av neckbeard cellar-dwellers som hatar, speciellt på kvinnor (för övrigt ett kön de aldrig kommer att förstå sig på). Postad 16 September 2013 - 17:46
Tar en förklaring från deras hemsida kring tillgångsgaranti: "Om varan mot förmodan skulle ta slut inom 3 dagar från annonsdatumet och vi inte kan få fram den inom 10 dagar, garanterar vi dig en motsvarande eller bättre produkt till samma pris" Så vad det egentligen ger för någon som vill spela GTA V imorgon vet jag inte riktigt Postad 16 September 2013 - 19:35
Angående Gamespot-recensionen, är folk alltså sura för att spelet "bara" fick 9/10 i betyg?
EDIT: Stavfel Redigerat av Bananklasen, 16 September 2013 - 20:43. Postad 16 September 2013 - 19:38
Nej, för att hon lägger in politik i sin värdering. Läs de tå negativa sakerna hon hade att säga om spelet. “Politically muddled and profoundly misogynistic” “Perhaps you dive right into the game’s story problems, or its serious issues with women.”
Redigerat av Zoiler, 16 September 2013 - 19:47. Postad 16 September 2013 - 19:39
Nej, det är för att hon pratar om misogynism/politik, verkar som att hon gör det i många recensioner enligt dem.
Men för att vara konsekvent med Killer is Dead som många sågade pga just det så borde de ju såga GTA för det också men är inte lika enkelt att vara konsekvent där kanske. Redigerade ditt inlägg pip, det är ett ord många använder som skällsord om du inte visste det. Redigerat av Zoiler, 16 September 2013 - 19:48. Postad 16 September 2013 - 20:44
Jag är i alla fall riktigt taggad! Det har ju fått riktigt fina recensioner hittills. MP verkar riktigt intressant också.
Postad 16 September 2013 - 21:03
Om man går in på spelets infosida efter man installerat det på ps3an så står det att startdatumet är kl 01:00 svensk tid. Postad 16 September 2013 - 21:07
jaha, britterna som styr tydligen. Synd. Någon som vet hur man får sony till att dra pengarna? Fick ett mail om att de inte kunde dra pengarna. Hade glömt aktivera "add funds automatically" - det är gjort nu iaf. Men jag vill vara säker på att de drar pengarna innan lanseringen. Någon som vet hur? Postad 16 September 2013 - 21:30 Fult av de...Drabbar inte mig som tur är iaf Postad 16 September 2013 - 21:32
Skulle gissa på att FZ har bättre koll. De gamla konsollerna har inte mycket minne, och mycket minne behövs för ett spel som GTA 5 om det ska se snyggt ut. Sen kan det såklart se förvånadsvärt bra ut om det programmeras rätt (till skillnad från GTA4 som såg ut som skit på PS3). Det enda som fattas nu är en sågning av Aftonbladet. 2/10 eller liknande. Inte för att de tycker det då, utan för att det resulterar i sålda tidningar och klick på hemsidan = cash. De gjorde så med Tomb Raider och The Last of Us, så varför inte... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |