Gött mos. Fanns ju även några bra widgets som du bla la in i din senaste mjukvara till N8'an. De hette "calenderwidgetlarge" och "weatherwidgets18.09".. Är det något som funkar lägga in i 808'an i efterhand om man har de sis-filerna (vilket jag har).Jag kanske var otydlig ovan men ska rätta till det i posten, väder-widgets ingår i Maps Suite så de finns givetvis i min cfw.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
Postad 27 juni 2012 - 12:00
Postad 27 juni 2012 - 12:13
Jag har inte lagt in någon extra widget i denna cfw, i ofw finns alla med som jag förut lagt till förutom "Notifications" (Meddelanden från Anna). De du tänker på är förmodligen "Kalender, agenda" och "Väder, prognos".Gött mos. Fanns ju även några bra widgets som du bla la in i din senaste mjukvara till N8'an. De hette "calenderwidgetlarge" och "weatherwidgets18.09".. Är det något som funkar lägga in i 808'an i efterhand om man har de sis-filerna (vilket jag har).
De jag kan välja på i min cfw nu är följande:
- 3G på/av
- Bilder
- Bluetooth på/av
- Bokmärke
- Check in
- DLNA-server
- E-post
- E-post, ny
- Facebook-översikt
- FM-radio
- FM-sändare
- Kalender, agenda
- Kalender, nästa
- Kartprogram
- Klocka, analog
- Klocka, digital
- Klocka, mekanisk
- Klocka, stor analog
- Kontakter, grupp
- Kontakter, individuella
- Ljudlös av/på
- Min position
- Mobildata på/av
- Mobildatatracker
- Musikspelare
- Musikspelare, liten
- NFC av/på
- Offline-läge på/av
- Operatörstjänster
- Platser i närheten
- RSS
- Sociala nätverk
- Sök-widget
- Väder, nu
- Väder, prognos
- Wi-Fi av/på
Det borde inte saknas någon jämfört med ofw förutom widgets till program jag tagit bort eller inte installerat såsom Microsofts-apps.
Postad 27 juni 2012 - 12:19
Ser ju ut som allt e med då juJag har inte lagt in någon extra widget i denna cfw, i ofw finns alla med som jag förut lagt till förutom "Notifications" (Meddelanden från Anna). De du tänker på är förmodligen "Kalender, agenda" och "Väder, prognos".
De jag kan välja på i min cfw nu är följande:
- 3G på/av
- Bilder
- Bluetooth på/av
- Bokmärke
- Check in
- DLNA-server
- E-post
- E-post, ny
- Facebook-översikt
- FM-radio
- FM-sändare
- Kalender, agenda
- Kalender, nästa
- Kartprogram
- Klocka, analog
- Klocka, digital
- Klocka, mekanisk
- Klocka, stor analog
- Kontakter, grupp
- Kontakter, individuella
- Ljudlös av/på
- Min position
- Mobildata på/av
- Mobildatatracker
- Musikspelare
- Musikspelare, liten
- NFC av/på
- Offline-läge på/av
- Operatörstjänster
- Platser i närheten
- RSS
- Sociala nätverk
- Sök-widget
- Väder, nu
- Väder, prognos
- Wi-Fi av/på
Det borde inte saknas någon jämfört med ofw förutom widgets till program jag tagit bort eller inte installerat såsom Microsofts-apps.

Bara vänta in BOBan nu då för den verkar va väldigt order-tryck på, bytte till Proshop nu så får man se om den dyker upp som lovat där..

Postad 27 juni 2012 - 12:52
Postad 27 juni 2012 - 14:57
fråga
när kommer uppdateringen till n808
som släppts till sverige?
Svar från nokia.
Hej! Det finns en liten uppdatering
tillgänglig nu, men om du avktar så
kommer det komma en större
uppdatering senare. exakt datum går
tyvärr inte att komma med.
Någon som fått den?
Sen angående tillgänglighet av mobilen
Nokia Sverige För er som väntar på en 808
PurerView, den Svenska marknaden
kommer få regelbunda leveranser
varje vecka av 808 PureView i Juli!
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 27 juni 2012 - 15:01.
Postad 27 juni 2012 - 16:35
Uppdateringarna de talar om är nya versioner av Social och Maps Suite, samt Microsoft Apps.svar från Nokia på facebook.
fråga
när kommer uppdateringen till n808
som släppts till sverige?
Svar från nokia.
Hej! Det finns en liten uppdatering
tillgänglig nu, men om du avktar så
kommer det komma en större
uppdatering senare. exakt datum går
tyvärr inte att komma med.
Någon som fått den?
Sen angående tillgänglighet av mobilen
Nokia Sverige För er som väntar på en 808
PurerView, den Svenska marknaden
kommer få regelbunda leveranser
varje vecka av 808 PureView i Juli!
Postad 27 juni 2012 - 19:41
Postad 27 juni 2012 - 20:39
Postad 27 juni 2012 - 21:49
Fick den idag, sitter på laddning nu. Kommer vara bra att ha i reserv.fick hem mitt cc-3046 skydd till telefonen idag.riktigt nöjd med den.skönt med lucka för kameran.Någon som har portabla laddaren(uppladdningsbara batteriet) ? Nyfiken på om den fungerar
Redigerat av trixeo, 27 juni 2012 - 21:49.
Postad 27 juni 2012 - 21:53
Postad 27 juni 2012 - 22:16
om den fungerar ska jag oxå köpa en.behövs alltid.har en annan variant som fungerar på många andra telefoner men vill inte på N8an eller 808an via Micro usb.Fick den idag, sitter på laddning nu. Kommer vara bra att ha i reserv.
Postad 27 juni 2012 - 23:12
Såklart den fungerar, du kan även ladda dem samtidigt med en laddare genom att koppla laddaren till extrabatteriet och extrabatteriet till telefonen.om den fungerar ska jag oxå köpa en.behövs alltid.har en annan variant som fungerar på många andra telefoner men vill inte på N8an eller 808an via Micro usb.
Postad 28 juni 2012 - 08:10
Den blir inte för klumpig med cc-3046? Den är ju redan en fullvuxen mobil.fick hem mitt cc-3046 skydd till telefonen idag.riktigt nöjd med den.skönt med lucka för kameran.Någon som har portabla laddaren(uppladdningsbara batteriet) ? Nyfiken på om den fungerar
Postad 28 juni 2012 - 11:13

"Here's a great example of how much you can zoom into every image. Yes, the zoom detail is from the same image. Just don't ask me what these guys are up to".
Postad 29 juni 2012 - 23:09
Klart den blir lite större med skyddet på men passar mig utmärkt,tror inte den är större än något annat skydd.Hard cover heter den men endast bakstycket på den är hård och mjuk på sidorna,Den blir inte för klumpig med cc-3046? Den är ju redan en fullvuxen mobil.
Jag har letat efter tripod hållaren men inte hittat någon som kan leverera trots det står att dom har den på lager,såg på ett forum att en kille tyckte den kändes ostabil och rekommenderade denna istället.Har beställt en från ebay,tyckte den såg bra ut på filmen.kan berätta mer när den dyker upp.
.
http://www.istabiliz...lizer-flex.html
http://www.ebay.co.u...=item1e6ca01e06
Postad 30 juni 2012 - 03:02
Klart den blir lite större med skyddet på men passar mig utmärkt,tror inte den är större än något annat skydd.Hard cover heter den men endast bakstycket på den är hård och mjuk på sidorna,
Jag har letat efter tripod hållaren men inte hittat någon som kan leverera trots det står att dom har den på lager,såg på ett forum att en kille tyckte den kändes ostabil och rekommenderade denna istället.Har beställt en från ebay,tyckte den såg bra ut på filmen.kan berätta mer när den dyker upp.
.
http://www.istabiliz...lizer-flex.html
http://www.ebay.co.u...=item1e6ca01e06
I en annan forum rekommenderade en användare denna stativ på www.dx.com (har handlat där förut. Billigt men lång leveranstid. 3-4v):
Universal Flexible Tripod Stand Holder Support for iPhone 4
Den ska tydligen passa 808 och N8 fast det står iphone4
Postad 02 juli 2012 - 15:12
Postad 02 juli 2012 - 16:00
Nu, efter många om och men sitter jag med BOB i handen

Den är förvånansvärt liten.
Jahop, kasst första intryck, allt buggar, kan inte komma in på inställningar eller starta ett program. Nokia suite vägrar ansluta och det laggar när man växlar mellan startsidor.
Efter en reset så flyter allt nu på, men någon som vet hur man får bort de irriterande temaeffekterna?
Redigerat av Matsedal, 02 juli 2012 - 16:38.
Postad 02 juli 2012 - 18:37
Vad menar du med reset? Temaeffekter går tyvärr inte att stänga av via gui längre.Jaaaaaa!
Nu, efter många om och men sitter jag med BOB i handen
Den är förvånansvärt liten.
Jahop, kasst första intryck, allt buggar, kan inte komma in på inställningar eller starta ett program. Nokia suite vägrar ansluta och det laggar när man växlar mellan startsidor.
Efter en reset så flyter allt nu på, men någon som vet hur man får bort de irriterande temaeffekterna?
Postad 02 juli 2012 - 20:30
Postad 02 juli 2012 - 21:04
Vad menar du med reset? Temaeffekter går tyvärr inte att stänga av via gui längre.
Vanliga, fabriksinställningar + reboot. Så funkade allt finfint. Kanske bara va jag som försökte fixa FÖR mycket på en gång.
Postad 02 juli 2012 - 21:56
fick hem mitt cc-3046 skydd till telefonen idag.riktigt nöjd med den.skönt med lucka för kameran.Någon som har portabla laddaren(uppladdningsbara batteriet) ? Nyfiken på om den fungerar
Var hittade du detta? En länk skulle sitta fint.
Har sökt på google och i tråden minst tio gånger vardera utan resultat.
Postad 03 juli 2012 - 08:43
köpte min på http://www.amazon.co.uk men kan inte se någon där som har den i läger.Var hittade du detta? En länk skulle sitta fint.
Har sökt på google och i tråden minst tio gånger vardera utan resultat.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 03 juli 2012 - 08:58.
Postad 03 juli 2012 - 09:26
Det är detta jag har, köpte det här. Skulle varit helt nöjd med det om det var i silikon som originalskalet till N8 var. Det är dock helt ok och telefonen känns mycket robust och skyddad i detta. Ett problem finns och det var detsamma med N8:ans originalskal och det är vid dåliga ljusförhållanden och foto med blixt, då bilden ibland blir "dimmig". Troligen pga att blixten på något vis sprids i skyddet och går direkt in i linsen, enda lösningen då är att ta bort skyddet.Gel Case till 808
Youtube video på den: Amzer Soft Gel Case for Nokia 808 PureView
Redigerat av trixeo, 03 juli 2012 - 09:27.
Postad 03 juli 2012 - 09:32
Ja guu vad sugen jag blev på det efter att ha sett den sega videonHitta film på mobil.se ang kommande fp2 som ju kommer framöver till bla 808'an
http://www.mobil.se/...2-1.508787.html

Postad 03 juli 2012 - 10:03
Ja när den går genom emulator va den inte snabb men det blir nog andra bullar sen...Ja guu vad sugen jag blev på det efter att ha sett den sega videon

Postad 03 juli 2012 - 11:04
där har cc-3046 en fördel eftersom hela kamera modulen är skyddad och synlig när man tar av locket,blixten helt synlig,men högtalaren är instängd med locket på. :-) man kanske ska skära ett litet hål för högtalaren.Det är detta jag har, köpte det här. Skulle varit helt nöjd med det om det var i silikon som originalskalet till N8 var. Det är dock helt ok och telefonen känns mycket robust och skyddad i detta. Ett problem finns och det var detsamma med N8:ans originalskal och det är vid dåliga ljusförhållanden och foto med blixt, då bilden ibland blir "dimmig". Troligen pga att blixten på något vis sprids i skyddet och går direkt in i linsen, enda lösningen då är att ta bort skyddet.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 03 juli 2012 - 11:06.
Postad 03 juli 2012 - 13:18
Bryr mej inte mkt om surf, kommer inte ha något abonnomang ändå så.
Postad 03 juli 2012 - 13:43
media spelaren är ok.enkel.har det man behöver tycker jag.gps är blixtsnabb.under 10sek så hittar den från man startar kart programmet.annat än min sgs2 som behöver flera minuter.det enda som är dåligt hitills är inbyggda Webläsaren som beter sig konstigt.det klarade du dig utan sa du.galleriet behöver en uppdatering.Att kameran är bra förväntar jag mej, men hur är den som musikspelare, är gpsen bra?
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 03 juli 2012 - 13:49.
Postad 03 juli 2012 - 15:42
Först av allt! Jag gillar BOB, men mediaspelaren är ingen höjdare, dock bättre än N8. Gps'en är ju helt ok. Som de andra av Nokiarna.. Plus för gratiskartorna, men det känner väl alla till.. Den känns iallafall ooootroligt mer solid ut än tex S3. Jag behöver ha fler mobiler och funderar på S3 eller Arco-s som komplement-mobil. Men BOB får bli nr 1Att kameran är bra förväntar jag mej, men hur är den som musikspelare, är gpsen bra?
Postad 03 juli 2012 - 16:23
Jag glömde nämna att det inte är helt lätt att trycka på kamerknappen med det skyddet, läge 1 - dvs fokus, är inga problem, men läge 2, dvs att knäppa bilden är nästan omöjligt :/ Funderar på om man ska skära upp ett hål istället där.där har cc-3046 en fördel eftersom hela kamera modulen är skyddad och synlig när man tar av locket,blixten helt synlig,men högtalaren är instängd med locket på. :-) man kanske ska skära ett litet hål för högtalaren.
Postad 03 juli 2012 - 17:14
har märkt att man skakar till lite när man trycker på knappen.använder nu egen inställning och satt timer på 2 sek.mycket bättre bilder fick jag efter det.Köpte en Micro hdmi till hdmi kabel och testade idag.micro hdmi kontakten var mycket bredare än hålet i telefonen.fick skära till den med kniv.Fungerade men blev inte super stabilt.blir till att köpa Nokias kabel när man hittar den.måste vara som 2 piggar på som passar i hålen i plasten vid hdmi uttaget på telefonen.måste bli stabilare.Jag glömde nämna att det inte är helt lätt att trycka på kamerknappen med det skyddet, läge 1 - dvs fokus, är inga problem, men läge 2, dvs att knäppa bilden är nästan omöjligt :/ Funderar på om man ska skära upp ett hål istället där.
Postad 03 juli 2012 - 17:32
Va faeen kör inte Nokia standard?? har ju oxå beställt en omvandlare för min hdmi-kabel som alltid sitter som sitter i tv'n så man lätt och snabbt kan köra igång nokias media-prg... Får iaf hoppas min fung när den dyker upp fr Republik of Chiina..har märkt att man skakar till lite när man trycker på knappen.använder nu egen inställning och satt timer på 2 sek.mycket bättre bilder fick jag efter det.Köpte en Micro hdmi till hdmi kabel och testade idag.micro hdmi kontakten var mycket bredare än hålet i telefonen.fick skära till den med kniv.Fungerade men blev inte super stabilt.blir till att köpa Nokias kabel när man hittar den.måste vara som 2 piggar på som passar i hålen i plasten vid hdmi uttaget på telefonen.måste bli stabilare.

Postad 03 juli 2012 - 18:07
Köpte denna och den fungerade bra http://www.webhallen...n_1m_v1.4-svartVa faeen kör inte Nokia standard?? har ju oxå beställt en omvandlare för min hdmi-kabel som alltid sitter som sitter i tv'n så man lätt och snabbt kan köra igång nokias media-prg... Får iaf hoppas min fung när den dyker upp fr Republik of Chiina..
Postad 03 juli 2012 - 19:02
kontakten passade bra men plasten runt om var för bred på min så den gick inte hela vägen ner för att få kontakt.ska testa denna som du rekommenderar.kan man kolla på plats i butik.Köpte denna och den fungerade bra http://www.webhallen...n_1m_v1.4-svart
Postad 03 juli 2012 - 19:21
Jag upplever det såhär, tar man bilder med "auto" så blir de för "små" för att man skall kunna njuta av dem i dator.
Scenläget ändrar inte mycket ifrån auto.
Så man får nog ta och lära sig kreativitetsläget.
Dessutom har alla mina bilder, oavsett förutsättningar mycket brus i sig. Får ingen riktig skärpa i bilden. (Inställning för att bli av med detta?)
Filma går dock utmärkt även i autoläge, zoom är mycket användbart nu när kvaliten är densamma oavsett zoomläge.
Tänkte att det skulle vara som med min N8, ta en bild med standard inställningar (auto), i 90% av fallen blir det en bra bild utan brus eller överdrivna färger.
Men icke!
Postad 03 juli 2012 - 22:16
Fan, denna kamera kräver övning för autofunktionen går fanemej inte ihop, lite svårt att få iordning på "kreativitets" läget också.
Jag upplever det såhär, tar man bilder med "auto" så blir de för "små" för att man skall kunna njuta av dem i dator.
Scenläget ändrar inte mycket ifrån auto.
Så man får nog ta och lära sig kreativitetsläget.
Dessutom har alla mina bilder, oavsett förutsättningar mycket brus i sig. Får ingen riktig skärpa i bilden. (Inställning för att bli av med detta?)
Filma går dock utmärkt även i autoläge, zoom är mycket användbart nu när kvaliten är densamma oavsett zoomläge.
Tänkte att det skulle vara som med min N8, ta en bild med standard inställningar (auto), i 90% av fallen blir det en bra bild utan brus eller överdrivna färger.
Men icke!
Ställ in så låg iso som möjligt 100 eller mindre om det finns då kommer du inte se något brus (eller väldigt lite). Om den nu klarar detta, alltså att beräkna ut slutartiden om man väljer iso själv.
Redigerat av Auxvoice, 03 juli 2012 - 22:16.
Postad 04 juli 2012 - 16:37
TackarStäll in så låg iso som möjligt 100 eller mindre om det finns då kommer du inte se något brus (eller väldigt lite). Om den nu klarar detta, alltså att beräkna ut slutartiden om man väljer iso själv.
Postad 05 juli 2012 - 09:04
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 05 juli 2012 - 09:09.
Postad 05 juli 2012 - 20:40
Nej. Filmläge: filmlampa (på/av), ljusstyrka/intensitet (-4 till +4), vitbalans (soligt, auto, molnigt, glödlampa, lysrör), CAF* (på/av).kan man välja iso när man filmar?
Fotoläge: blixt (av/på), ljusstyrka/intensitet (-4 till +4), vitbalans (soligt, auto, molnigt, glödlampa, lysrör), ISO (auto, 50, 100, 200, 400, 800, 1600), ND** (på/av/auto).
*Continuous AutoFocus
**Neutral Density filter
Redigerat av trixeo, 05 juli 2012 - 20:45.
Postad 07 juli 2012 - 11:11
Postad 07 juli 2012 - 12:21
Underskattat område vid lyssnande på internetradion tex vid diskning.
:-)
http://www.allabouts...ia_808_Pure.php
Redigerat av Kalmar FF, 07 juli 2012 - 12:21.
Postad 07 juli 2012 - 23:08
Nej ingen ny på g, v1 funkar fint, bortsett från det jag skrivit som "bugg", dvs att kameraknappen inte funkar förrän man låst upp telefonen. För att det ska fungera måste någon göra en ny sysap-mod med stöd för just denna funktion.Trixeo: Har du någon ny version av mjukvara på g? Har fått min mobil nu i handen och tänkte smiska in den du släppt ikväll.. För mycket regn så vi drar hem en dag tidigare. Skit tycker frugan. Kanon tycker ja..
Postad 08 juli 2012 - 11:06

Länka gärna om du ser någon som fixat till den där sysapp-modden
Postad 08 juli 2012 - 14:09
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar