det är så att när jag ser på min film med frugan så blir filmen som en 2-3 avsnitts serie. hon somnar efter ca 30-40 minuter.. så om det är 48h uthyrning så är det ingen idé för mig att hyra från Itunes.
Apple TV (3rd Generation)
(Mediaspelare)
|
9
|
(232)
|
Inga priser |
Projektor+ATV+stereo=trådlöst? (2 inlägg)
|
8 år sedan |
[Köp Hjälp] Försteg med optisk input. (2 inlägg)
|
10 år sedan |
Smart-TV ljud (3 inlägg)
|
10 år sedan |
Hur koppla? (0 inlägg)
|
11 år sedan |
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg)
|
11 år sedan |
Apple TV + PS3 -> TV -> Z-5500. Hur? (1 inlägg)
|
12 år sedan |
Apple Tv Kopplad till Tv utan Hdmi (1 inlägg)
|
13 år sedan |
Inställning för att koppla dac till ps3-slim? (9 inlägg)
|
13 år sedan |
Dåligt ljud med ARC (6 inlägg)
|
13 år sedan |
Rekommendera mig den bästa media extendern (24 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 14 January 2013 - 16:11
det är så att när jag ser på min film med frugan så blir filmen som en 2-3 avsnitts serie. hon somnar efter ca 30-40 minuter.. så om det är 48h uthyrning så är det ingen idé för mig att hyra från Itunes.
Postad 14 January 2013 - 16:20
När man hyr film på Itunes, är det tidsbegränsat då eller har man "all tid i världen att se färdigt den" ?
Det är tidsbegränsat. Nyheter brukar vara 48 timmar, äldre titlar kan man i vissa fall ha tillgång till i en vecka. Men det är ju hela dygn som räknas, inte dagar. Så hyr du filmen klockan 21 på fredagen får du ha den till klockan 21 på söndagen, så det är ju möjligt att se klart den sista delen dag 3...
Postad 14 January 2013 - 16:25
Postad 14 January 2013 - 16:43
Rättelse. Jag tror du har 48h på dig att börja titta på filmen. När du väl börjat har du dock 24h på dig att titta färdigt på den.
Från iTunes-store:
"Du har 30 dagar från uthyrningsdagen på dig att se filmen och 24 timmar (i USA) respektive 48 timmar (resten av världen) på dig efter att du börjat titta på filmen för att se den till slut. När hyresperioden är slut försvinner filmen från iTunes-biblioteket."
Postad 15 January 2013 - 00:03
Ni får väl se till att se på bättre filmerNär man hyr film på Itunes, är det tidsbegränsat då eller har man "all tid i världen att se färdigt den" ?
Postad 15 January 2013 - 08:08
Ni får väl se till att se på bättre filmer
nej min fru har en kronisk sjukdom. handlar inte om hur bra eller dålig filmen är. fast jag klagar inte, då får jag tid att spela lite Calle Dutty innan jag lägger mig
men alltså fy fan vad dåligt att det är tidsbegränsat.
Postad 15 January 2013 - 08:17
Fast att det är tidsbegränsat när du hyr en film är väl inte konstigt, finns väl inte en kotte som hyr ut en film på obestämd tid?nej min fru har en kronisk sjukdom. handlar inte om hur bra eller dålig filmen är. fast jag klagar inte, då får jag tid att spela lite Calle Dutty innan jag lägger mig
men alltså fy fan vad dåligt att det är tidsbegränsat.
Sen att tiden är för kort för ert behov må vara ett problem för er.
Att lokala videobutiker har en längre hyrperiod är deras sätt att konkurera.
Har ni provat på http://www.lovefilm.se ? Där kan ni ju hyra filmer och få dom hemskickade till en månadskostnad (dvs du abbonerar på tjänsten), du kan ha filmerna så länge du vill så länge du betalar månadsavgiften. Ju snabbare du skickar tillbaka filmerna desto snabbare kan du få nya filmer.
EDIT:
Ja det fanns ju tydligen olika priser på lovefilm, inte alla erbjöd fritt antal filmer/månaden..men du kan kolla själv.
Redigerat av testsmurf, 15 January 2013 - 08:19.
Postad 15 January 2013 - 08:31
Fast att det är tidsbegränsat när du hyr en film är väl inte konstigt, finns väl inte en kotte som hyr ut en film på obestämd tid?
Sen att tiden är för kort för ert behov må vara ett problem för er.
Att lokala videobutiker har en längre hyrperiod är deras sätt att konkurera.
Har ni provat på http://www.lovefilm.se ? Där kan ni ju hyra filmer och få dom hemskickade till en månadskostnad (dvs du abbonerar på tjänsten), du kan ha filmerna så länge du vill så länge du betalar månadsavgiften. Ju snabbare du skickar tillbaka filmerna desto snabbare kan du få nya filmer.
EDIT:
Ja det fanns ju tydligen olika priser på lovefilm, inte alla erbjöd fritt antal filmer/månaden..men du kan kolla själv.
att jämföra streamtjänster där man hyr film med gamla hedenhös butiker gillar jag inte.
jag förstår inte varför man inte ska kunna hyra en film och kunna se färdigt den när man vill så länge dem finns i sortimentet.
att få fysiska skivor skickade med posten känns också hedenhös och dåligt för miljön.
nä, tills det kommer en riktigt bra tjänst och betydligt billigare kommer jag att hålla mig till Netflix och att låna film från nätet.
Postad 15 January 2013 - 08:34
Om man tillåter allt så blir det ju ingen skillnad mot för att köpa filmen och det är det dom måste göra skillnad på.
Postad 15 January 2013 - 08:43
att jämföra streamtjänster där man hyr film med gamla hedenhös butiker gillar jag inte.
jag förstår inte varför man inte ska kunna hyra en film och kunna se färdigt den när man vill så länge dem finns i sortimentet.
att få fysiska skivor skickade med posten känns också hedenhös och dåligt för miljön.
nä, tills det kommer en riktigt bra tjänst och betydligt billigare kommer jag att hålla mig till Netflix och att låna film från nätet.
Det är köp du vill göra isf. De måste tidsbegränsa det annars kan du se filmen hur många gånger som helst.
Har man inte tid att se en film på 48 timmar så ska man inte heller hyra film.
Postad 15 January 2013 - 08:46
Ja om det skulle finnas ett system som tillåter att du har den hur länge du vill man bara att du kan se klart den en gång så hade väl det fungerat, problemet är väl det blir så många variabler att hålla rea på. Tex. ska man kunna backa filmen, ska man kunna börja om och se den en gång till så länge man inte ser klart eftertexterna osv..
Om man tillåter allt så blir det ju ingen skillnad mot för att köpa filmen och det är det dom måste göra skillnad på.
jo det är ju sant... men jag förstår också inte varför det ska kosta en minder förmögenhet att köpa en film online? hade dem kunnat hålla nere priserna så att köpa film kostar lika mycket som att hyra film idag så skulle jag vara nöjd.
Postad 15 January 2013 - 11:00
Seglivad myt det där. Om man som vi i min familj numera har Netflix som primär TV-källa så inser man att det finns en hel del som är producerat 2011-2012. Dock hakar många upp sig på att det inte dyker upp premiär-filmer på datum för dvd-release. Några månader senare (och snabbare än TV) dyker det dock upp mer och mer.Tycker itunes är perfekt när man vill hyra en film. Det är bara att hyra och börja titta direkt.
Netflix är en tjänst för äldre material 2-3 år gammalt. Därför de kan hålla så lågt pris.
Postad 15 January 2013 - 11:03
Postad 15 January 2013 - 11:07
Iron Sky och Sherlock 2 är några av de nyaste filmerna just nu. Därtill så finns det helt nya säsonger på vissa TV-serier. Allt beror först på avtal med respektive bolag.Jag såg faktiskt att Iron Sky fanns på netflix nu, den kom ju ut på dvd i höstas tror jag..så förhoppningsvis kommer det mer och mer, men det är fortfarande, och kommer vara långt framöver, rättigheter som stoppar de flesta av dessa tjänster ifrån att ha ett större och snabbare utbud.
Jag hoppas på mer från Dreamworks, tex. Även om det inte helt nytt så finns det redan nu mycket kul upplagt från dem.
Postad 15 January 2013 - 13:57
Postad 15 January 2013 - 14:02
Svenska subs finns på allt. Svensk dubbning på barnfilmer läggs till vartefter på de titlar som inte hade det från början har jag märkt.Att det inte är supernytt på Netflix stör mig inte, bara det kommer nytt hela tiden och inte bara är gammal skåpmat. Samt att det är vettig kvalité och 5.1-ljud. Gärna även svenska subs. TV-serier försöker jag att inte följa.
(TV-serier är perfekt till läggdags, när man inte orkar sitta uppe i mer än någon timme till och inte vill bryta en film mitt i
Postad 15 January 2013 - 14:04
Eller har dom fixat till det nu, samt att man kan spara favoriter?
Postad 15 January 2013 - 14:13
Nej, detta är en miss. I webb-gränsnittet fungerar ju detta utmärkt (inte favoriter). Man får nöja sig med att det senaste sedda avsnittet är markerat.Jag saknar dock att det inte markeras vad man har tittat på, framförallt tv-serier, som när man tittar på tv-serier i iTunes-mappen.
Eller har dom fixat till det nu, samt att man kan spara favoriter?
Postad 15 January 2013 - 14:16
Seglivad myt det där. Om man som vi i min familj numera har Netflix som primär TV-källa så inser man att det finns en hel del som är producerat 2011-2012. Dock hakar många upp sig på att det inte dyker upp premiär-filmer på datum för dvd-release. Några månader senare (och snabbare än TV) dyker det dock upp mer och mer.
Netflix duger inte för mig för jag vill se film när den är ny. Ser det mesta jag vill se på bio och resten när de släpps på bluray. Förstår att en del gillar netflix men det funkar inte för mig.
Postad 15 January 2013 - 15:30
Netflix duger inte för mig för jag vill se film när den är ny. Ser det mesta jag vill se på bio och resten när de släpps på bluray. Förstår att en del gillar netflix men det funkar inte för mig.
Personligen tycker jag att det bästa med Netflix är TV-serierna. På den fronten finns det mängder som jag inte har sett ännu, inte minst eftersom jag kör med Unblock. Men även utan det är utbudet bra, och kommer att bli bättre. Och snart kommer Netflix' egna serier. Inte minst House of Cards och Hemlock Grove ser riktigt lovande ut!
Postad 15 January 2013 - 16:00
Tanken är ju inte heller att de ska konkurrera med ny film. Man får se det som ett alternativ till abonnemang på svindyra TV-kanaler som ändå inte har särskilt mycket nytt.Netflix duger inte för mig för jag vill se film när den är ny. Ser det mesta jag vill se på bio och resten när de släpps på bluray. Förstår att en del gillar netflix men det funkar inte för mig.
Postad 16 January 2013 - 16:02
Värt att nämna är att det är 1080p den är filmat i. Och med den nya kameran även i 50 fps.
Postad 16 January 2013 - 16:30
Som sagt håller på att överge tvixen framför appletv. Men nu när jag lägger in mina egenhändigt filmade saker som är i formatet mov så kommer dom inte upp i appletv gränssnittet, men dom syns och är inlagda i iTunes biblioteket.
Värt att nämna är att det är 1080p den är filmat i. Och med den nya kameran även i 50 fps.
Apple TV 3rd Generation supported Video Format
- H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High or Main Profile level 4.0 or lower, Baseline profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
- MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
- Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format
sen från en tråd om ATV2
https://discussions....tart=0&tstart=0
Postad 16 January 2013 - 17:44
Postad 17 January 2013 - 08:22
Nu står det uttyckligen att ATV hanterar H.264 1080/30p och du filmar 1080/50p, vilket det inte står att den ska kunna klara.Har läst samma info....men den gamla kameran filmade endast i 24 fps 1080p. Men som sagt inte ens dom syns på appletvn. Det borde komma upp info på iTunes när man lägger in saker så man ser vilka enheter filmen passar för. Men det kanske det gör?
Postad 17 January 2013 - 08:24
fast han skriver ju att han även har filmer i 1080/24 och de syns inte heller..Nu står det uttyckligen att ATV hanterar H.264 1080/30p och du filmar 1080/50p, vilket det inte står att den ska kunna klara.
EDIT:
Men 50fps ska ju såklart inte synas..
Redigerat av testsmurf, 17 January 2013 - 08:25.
Postad 17 January 2013 - 14:42
Så jag blev tvungen att konvertera även dom, dock i iTunes. Och det tog ingen större plats. Men tråkigt är det att man måste ha ännu fler "dubbla uppsättningar" på allt.
Hoppas jag inte får banne för det här. Men ang handbreak. Är det många som upplever när dom konverterar film att vissa filmer så blir det endast introt konverterat, typ 7 min.. Eller vissa serier med många avsnitt så blir det bara första avsnittet konverterat. Vet inte vad jag gör för fel. Händer bara vissa enstaka.
Redigerat av Unregistered0103948e, 17 January 2013 - 14:50.
Postad 17 January 2013 - 15:23
Redigerat av testsmurf, 17 January 2013 - 15:23.
Postad 17 January 2013 - 16:35
Postad 18 January 2013 - 16:37
Postad 18 January 2013 - 20:59
Har även en Macbook Pro, OS X Snow Leopard - hur överför jag trådlöst till ATV:n?
Postad 18 January 2013 - 21:19
Postad 18 January 2013 - 21:35
dubbelklick på menyknappen (på iPhone/iPad) skrolla till vänster där du justerar volymen, där har du airplayikonen, aktivera och aktivera sen skärmdubblering för att få allt..
Kan man skärmdela från iPhone?
Skaffade en ATV 3 idag. Från iPhonen och iPaden funkar det klockrent att från youtube strömma video via den lilla "skärmknappen". Men hur strömmar man vid övrig surf och vid spelande?
Har även en Macbook Pro, OS X Snow Leopard - hur överför jag trådlöst till ATV:n?
Är din MacBook från mitten av 2011 kan du installera mountain Lion och skärmdela den till Apple tv..
Postad 18 January 2013 - 23:54
Jag har också tyvärr en vanlig 4 som det då inte verkar fungera på!?4S och 5an.
Däremot borde det funka på min IPad 2 men jag hittar f-n ingen skärmdubblering?
Ljud förs över från tex spel men ingen bild, vad är galet?
Postad 18 January 2013 - 23:57
Nej det fungerar inte på 4an..Jag har också tyvärr en vanlig 4 som det då inte verkar fungera på!?
Däremot borde det funka på min IPad 2 men jag hittar f-n ingen skärmdubblering?
Ljud förs över från tex spel men ingen bild, vad är galet?
Kör du senaste iOS på iPaden?
Det bör se ut så här när du scrollar åt vänster (eller höger berodende på hur man ser det)
Redigerat av testsmurf, 18 January 2013 - 23:57.
Postad 20 January 2013 - 00:24
Postad 20 January 2013 - 11:47
Jag har sökt lite men hittar inte detta grymt störande problem med apple TV3. När jag kör Airplay så hackar det och blir avbrott, ibland upp till 5 sekunder!
Tidigare så stramade jag men lästa om en som hade liknande problem men fick det bättre när de kopplade in nätverkssladd som även jag gjort. Det blev lite bättre med det blir fortfarande avbrott i musiken. Datorn jag har är en Macbook Air.
SAlbinsson, vad har du för dator? Jag provade att spegla med min Air, då blir upplösningen på skärmen bara 900(som är max för Air) eller 720, och det blir en fördröjning på TV bilden.. Man kan inte använda den som en HDMI sladd och låta TVn vara en egen skärm om du inte köper något extra program som jag provade, men då fungerade inte ljudet..
Det Apple TV3 gör bra är att visa Netflix men det gör även alla andra mediaspelare eller spelkonsoler.
Redigerat av AAAAAAAAAAAAAAAAAnders, 20 January 2013 - 11:48.
Postad 20 January 2013 - 11:57
Postad 20 January 2013 - 11:59
Postad 20 January 2013 - 13:40
Har inga problem med att strömma här hemma. Kör trådlöst både på apple tv och iphone/ipad. Måste vara ngt som stör ditt trådlösa nät
har du provat att streama 1080p film från iPaden? det fungerar inte smärtfritt hemma hos mig iaf. att kolla på iPaden fungerar men inte att sedan skicka den till ATV3. Samma gäller all video som streamas från min MacBook Pro (2011). ljud fungerar dock klockrent.
Postad 20 January 2013 - 14:06
Hemma så kör jag med riktiga media extenders istället.
Postad 20 January 2013 - 16:59
som jag fattat det kan du inte installera t.ex svtplay eller TV8 play på den,eller har jag fel? Äger ingen själv så jag vet inget om atvVad menar du då?
Postad 20 January 2013 - 17:11
som jag fattat det kan du inte installera t.ex svtplay eller TV8 play på den,eller har jag fel? Äger ingen själv så jag vet inget om atv
Stämmer.
Postad 20 January 2013 - 17:54
som jag fattat det kan du inte installera t.ex svtplay eller TV8 play på den,eller har jag fel? Äger ingen själv så jag vet inget om atv
Aha. Nej det finns ingen app store till atv. Innehållet är helt låst och styrs av Apple.
Jag antar att man får betala dem om man vill ha sin tjänst i AppleTV.
Postad 20 January 2013 - 20:20
Fast playkanalerna klarar man sig hyffsat bra med via airplay från iPhone eller iPad.som jag fattat det kan du inte installera t.ex svtplay eller TV8 play på den,eller har jag fel? Äger ingen själv så jag vet inget om atv
Postad 20 January 2013 - 20:23
Fast ska man ha videofilmer på en server och BARA har en ATV så kan man ju lika gärna snabbkonvertera dom till m4v och köra dom via iTunes library istället, räcker ju med att byta container. Visst, det är ett steg extra men det funkar bra. Jag har bara en ATV3 som mediaspelare där den framförallt bara kör film och tv-serier.Nej det har jag inte provat. Streamar bara SVTplay från ipad till atv och ibland lite musik. Min server klarar inte av att transcode'a 1080p. Den är inte snabb nog för det.
Hemma så kör jag med riktiga media extenders istället.
Postad 20 January 2013 - 23:01
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Projektor+ATV+stereo=trådlöst?
50 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?