Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer VSX-922

462 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 December 2014 - 14:15

Unregisteredbe8428c2
  • Unregisteredbe8428c2
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Behöver lite support från Pioneerkunniga.

När jag sätter på min VSX-922 så är default ljudformat Neo6: Cinema, och det är detta som står på displayen.. När jag sätter på en film så övergår den till rätt ljudformat men varför är default Neo6 ?

Har en Blutooth dongel från Pioneer, när jag kopplar in den på baksidan ställer förstärkaren om sig och visar "please wait" i displayen, och sen står den där utan att jag kan gå viadre, kan inte para med min telefon etc, måste stänga av förstärkaren. Nån som har en susning om vad problemet kan vara?

Postad 20 December 2014 - 10:02

danne_dash
  • danne_dash
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Svarar mig själv ^/.-_^

Vapo, hur har du kopplat upp din anläggning? Vilken mediespelare är det du refererar till?

Jag har själv ATV som jag kopplat via en gammal MiniDisc-spelare för att D/A-omvandla. Då kan jag köra MiniDisc som analog källa i zon 2.

/Dash
PS. Lyckades inte citera hela ditt inlägg... Det var ett inlägg från 12 april 2013... DS.

Redigerat av danne_dash, 20 December 2014 - 10:03.

Postad 08 January 2015 - 20:51

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Om jag köper en bluetooth-dongel (AS-BT200), innebär det att jag kan koppla ihop mina bluetooth-hörlurar med förstärkaren och få ut allt ljud till dem? Dvs, om jag kikar på blu-ray via min PS4 (som är inkopplad i 922:an), får jag då ut allt ljud i lurarna om jag parat lurarna med dongeln?

Det låter som en självklarhet, men bäst att verkligen fråga så jag inte köper en dongel för 500 i onödan (om någon har en begagnad AS-BT200 till salu, PM:a).

Postad 02 March 2015 - 21:09

Unregistered2454b83b
  • Unregistered2454b83b
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite..

Kör med den mindre, 527..

Och klipsch rf II 5.1

Men jag vetifan om jag har får allt ljud som det ska.

Ps4 och appletv lirar den bra.

Men, streamar jag från paddan, viaplay.. Så får jag inte till nå bra surrondljud hur jag än gör ?
Vad ska ja ha på ?? Auto surrond ? Eller välja någon annan utav de som finns, neo osv ?

Likaså om jag kollar via min macbook pro, så får jag inte heller nå "fejkat" surrond hur jag än gör.

Tv´n är en lg 55" smart, med ARC funktion, men kör med optisk kabel in i förstärkaren för att det var lite osynk med ljudet via digitalboxen.

Allt annat, dator, appletv, ps4 går in via hdmi i förstärkaren.

Postad 03 December 2015 - 17:53

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Nu slänger jag snart ut min ATV4 eller Pioneer, eller båda. Antingen är jag korkad eller har jag en ATV4 alt. förstärkare som är det. :)

Korta frågan. Hur får jag bild och ljud från min Apple Tv 4 via (hdmi och) hemmabion till min tv?

Humax digitalbox hdmi från boxen, till någon av alla hdmiingångarna, bild och ljud via Pioneer

Samma med en blurayspelare, funkar på alla hdmiingångar.

Apple Tv4 bild och ljud direktkopplad till tevens hdmi. Kopplat till valfri hdmiingång, stendött. Detta är fruktansvärt irriterande.

Någon som kan hjälpa mig?

Btw. Hade en Chromecast, förra gen. Den funkade rakt in i en hdmi-ingång.

(samma problem med en bärbar dator, går inte att få bild och ljud via förstärkaren, går kanske men jag är nog för lågt utbildad.).

Redigerat av r_o_n, 03 December 2015 - 18:01.

Postad 11 December 2015 - 23:25

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Det blev min Pioneer VSX-922 som åkte.

Vad är ett realistiskt pris på den jag har, 2,5 år gammal? Den kostade 5400kr ny och en del större aktörer, bl.a. Dustin säljer den för 2995kr ny.
Vad kan man ta för den?

Postad 13 December 2015 - 10:44

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 1
Jag köpte en vsx-924 för ett tag sedan på Elgiganten för 2990kr så du får nog inte mkt för en beggad 922! Kanske en tusing om du har tur!

Postad 13 December 2015 - 11:56

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Jag köpte en vsx-924 för ett tag sedan på Elgiganten för 2990kr så du får nog inte mkt för en beggad 922! Kanske en tusing om du har tur!

Sålde den sen igår kväll, fick 1500kr på orten, lovade att han returrätt till imorgon måndag. Hoppas han är nöjd. :)

Tack för ditt svar iaf. :)

Postad 13 December 2015 - 12:49

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 1

Sålde den sen igår kväll, fick 1500kr på orten, lovade att han returrätt till imorgon måndag. Hoppas han är nöjd. :)
Tack för ditt svar iaf. :)

Ok bra! Det ska du vara väldigt nöjd med!!

Postad 23 January 2016 - 14:30

coob
  • coob
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har haft denna förstärkare (eller förminskare som min fru säger) nåt år nu. Jag har alldrig upplevt något sämre förstärkare, man får väl skylla sig själv som går på något så billigt! Har haft problem med ljudnivån, dåligt nivå i utgången även om man driver det med ett par KEF. Inte nog med det, ner och upp vridningen fastnar hela tiden så att det blir super högt eller super lågt. Under tiden försöker man täcka för öronen samtidigt som man försöker få liv i fjärrkontrollen! Gott råd, köp inte denna  förstärkare ni kan min grattis!

Postad 18 June 2017 - 11:04

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Jag har en VSX-922 som jag tycker gör ett bra jobb. Speciellt bra är det med iPad och AirPlay supporten. Väljer man receivern i iPad och startar Spotify så startar receivern på rätt ingång och volymkontrollen funkar på iPad. Är enbart ute efter ljud (ej bild)

Nu börjar min iPad bli till åren och behöver byta upp mig. Nu föredrar jag Android och skulle helst vilja ha en Samsung Galaxy S2 eller S3. 

Kan man och hur få till samma funktion (starta receiver på rätt ingång och volym-hantering) med Android??

Några tankar...

• En ChromeCast i ett HDMI uttag ?
  • En ChromeCast Audio i TosLink optiskt ?
  • En Raspberry Pi med lämplig mjukvara ?
  • ...annat?

Postad 07 January 2025 - 21:13

Affepaffe
  • Affepaffe
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Eftersöker guiden för manuell kalibrering som skrevs av "Patrik_G" , numera "Unregistered1008".
Den fanns länkad i hans omdöme om VSX-922 här på forumet/prisjakt.

Är det någon som har tillgång till den?

Postad 08 February 2026 - 18:48

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Skitgammal tråd men...

Kör HomeAssistant för hemautomation men så testade jag MusicAssistant, som integrerar med HomeAssistant men även fristående. Riktigt nöjd att streama från icke Apple enheter. Visst det är nog lite loss i kvalitet men duger för vardagslyssning

https://www.music-assistant.io/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.