Officiell tråd - TizzBird Stick N1
674 svar till detta ämne
Postad 07 January 2013 - 23:04
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har nu testat lite och kommit fram till att de svenska produktionerna funkar alldeles strålande i PlaySe, med näst bästa kvalitet om man spelar upp i videospelaren enligt den modellen som tobbe123 förklarat i tidigare inlägg.
Anledningen är väl att SvT streamar ut dessa i ett annat filformat som går att spela i videospelaren. Övriga produktioner får man väl nöja sig med skitbild med näst sämsta kvalitet i PlaySE och spela upp i mxplayer, nån som har en fungerande lösning på dessa filformat får gärna dela med sig...
Vill också ge tizzbird Sverige en liten guldstjärna för ett bra jobb och stort engagemang gentemot sina kunder!
Redigerat av jocke jonsson, 08 January 2013 - 00:39.
Postad 08 January 2013 - 07:18
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Tack
Postad 08 January 2013 - 09:14
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Kan det vara så att mediespelaren inte klarar den kryptering som Svt kör med på utländska program med i hls-format. Det förklarar i så fall att dessa program hämtas i flash-format.
Det vore ju mumma om vi alltid kunde köra hls som ger betydligt bättre flyt. Jag tror att min Galaxy S3 alltid läser hls och det är därför det alltid fungerar bättre där.
Kanske något som Tizzbird kan kolla med utvecklarna?
Postad 08 January 2013 - 13:04
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej igen - hittat en bra lösning även på krypterad hls-streaming: Hämta Dice Player från market. Kör PlaySE med extern spelare, välj Dice Player. Det flyter kalasfint även på hög upplösning! Verkar som om just DicePlayer klarar hls, men även övriga format så den kan nog köras som standard. Hur Live-streaming funkar vet jag inte ännu dock. Vore kul att höra om det funkar fint även för er andra!
Redigerat av Unregistered934ddb51, 08 January 2013 - 13:05.
Postad 08 January 2013 - 15:14
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har nu gjort en total fabriksåterställning och nu ser det ut att fungera igen efter uppdateringen till 3.12 / 3.13, tydligen så var det något som fick den att hänga sig.
Har inte gjort någon mjuk fabriksåterställning än har bara laddat ner några appar och har inga problem än så länge.
Behövs fabriksåterställning efter ny FW och/eller nya appar fortfarande?
Tyvärr så finns det ingen äldre version kvar av bredbandskollen som man hämta, den nyaste får man felmeddelande på att den inte funkar till denna enhet, finns det någon lösning på detta?
Postad 08 January 2013 - 16:23
Unregistered21c464dc
-
Unregistered21c464dc
-
Rookie
-
3 inlägg
Har nu gjort en total fabriksåterställning och nu ser det ut att fungera igen efter uppdateringen till 3.12 / 3.13, tydligen så var det något som fick den att hänga sig. Har inte gjort någon mjuk fabriksåterställning än har bara laddat ner några appar och har inga problem än så länge.
Behövs fabriksåterställning efter ny FW och/eller nya appar fortfarande?
Tyvärr så finns det ingen äldre version kvar av bredbandskollen som man hämta, den nyaste får man felmeddelande på att den inte funkar till denna enhet, finns det någon lösning på detta?
Hej. Bredbandskollen.se funkar med flash + dolphin browser. Det ser inte så snyggt ut, men det går att utföra en mätning, iallafall. /primmen
Postad 08 January 2013 - 19:08
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej, nu har jag även provat PlaySE med live-sändning. Och det fungerar pefekt det också. Alltså: PlaySE med Dice Player fungerar perfekt för mig med alla klipp, både flash och hls. Jag kan köra på högsta upplösning i de flesta fall också. Rekommenderas allts!. Därmed är Tizzbird just den lösning jag letade efter!
Postad 08 January 2013 - 20:23
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har också testat ditt förslag på både N1 och F20 och det verkar fungera kanonbra med Play.se + Dice Player. Stort tack för tipset
Postad 08 January 2013 - 20:40
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag lyckas också rätt bra med diceplayer, upplever lite ryckighet i bilden emellanåt oavsett vald kvalitét i PlaySE men det är den bästa lösningen jag haft hittills.
Så receptet verkar vara att köra med högsta kvalitet inställt i PlaySE och sen köra med videospelaren om det går annars använd diceplayer.
Bra jobbat tobbe123!
Nu önskar jag bara att HBO-Nordic kunde funka oxå så är jag så nöjd som jag kan bli..
Postad 09 January 2013 - 10:39
sekarlssost
-
sekarlssost
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej Försöker utreda lite vilken mediaspelare jag ska välja. tittar bl.a. på er N1 resp F20. Jag har lite svårt att förstå skillnaden på enheterna och skulle vilja ha lite hjälp med att bena ut det. Sedan lite för/nackdelar med ena resp. andra För att kunna välja så har jag en del krav/önskemål:
- Wifi ett måste
- jag vill kunna använda netflix, svtplay, tv4play, tv5play, HBO mm.
- kunna surfa på internet.
- Jag vill kunna ansluta via mitt nätverk till en NAS, och spela upp film, och bilder.
- Jag vill kunna lägga in 1TB usb-disk mot enheten och spela upp innehåll.
- senaste android OS.
- Tillgång till Playmarket, och de flesta av deras appar
- Gärna ansluta trådlöst tangentbord.
- gärna styra enheten via androidmobil eller android surplatta även (med risk för att svära) Iphone.
- vill kunna använda mobil att visa bilder och annat innehåll på denna.
- Kan man spegla androidskärmen från telefon till tv med någon av dom?
- Kollade manualen på N1:an, och app-installation verkar lite krångligt (då man för laddar app till telefon sedan via usb för in den i N1:an), hoppas det är ett specialfall som beskrivs och play-market fungerar som en vanlig smartphone.
mvh sekarlssost
Postad 11 January 2013 - 15:02
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har också testat ditt förslag på både N1 och F20 och det verkar fungera kanonbra med Play.se + Dice Player. Stort tack för tipset 
Kul att hjälpa till med lösningen! N1:an är ju alldeles förträfflig nu... Men visst vore det ännu säkrare för framtiden om mediaspelaren kunde hantera det i stället för Dice. Kan ni kolla med koreanerna kanske? Och sekalrlssost frågor kan ju besvaras positivt allihop, eller hur? Utom att spegla skärmen från telefon förstås, det är ju snarare nåt man gör till TVn typ med Samsungs Allshare eller vad man nu har. Mvh, Tobbe
Redigerat av Unregistered934ddb51, 11 January 2013 - 15:02.
Postad 11 January 2013 - 20:15
hilmer_h
-
hilmer_h
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tizzbird support, ingen lösning på problemet med Google play services? Så man kan logga in på Youtube appen? Någon som har en bra lösning för att använda Youtube på bästa sätt? Kör för tillfället via dolphin browser desktop user agent. Men det går rätt segt att spela upp videor i webbläsaren. Och väljer man Youtube appen så går det inte att få upp helskärms läge.
Måste säga att jag är nöjd med min Tizzbird i helhet :-) fungerar över förväntan med play kanaler mm. Även fast jag bara har en 3g router ute på landet :-) wifin fungerar bra i stickan med.
Postad 11 January 2013 - 23:58
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Som tipsat om tidigare: avinstallera ev uppdateringar av youtube så att du hsr native-versionen bara. Inga problem då med inloggning. Och peka sedan på videon, då ser du ett "kors" för fulldkärm att klicka på. Så har i alla fall jag inga problem med youtube - dessutom väldigt snygg layout på appen.
Postad 12 January 2013 - 07:49
Micke-Falo
-
Micke-Falo
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Jag köpte en TB N1 strax före jul, den fungerar jättebra i allt utom att jag inte får den att läsa .ISO? Någon som har nåt tips? Jag har inte installerat någon speciell app eller liknande utan försöker bara att öppna ISO-filen. Har anslutit min portabla HDD direkt till stickan och via nätverket men utan framgång med att läsa just ISOn, alla andra format går bra att läsa. ISO filen fungerar om man bränner till skiva och spelar i vanliga DVD/blueray spelaren. Missar jag något?
/Micke
Jag får inte till det? Har installerat om allt, även provat XBMC utan resultat. /Micke
Postad 12 January 2013 - 09:33
hilmer_h
-
hilmer_h
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Som tipsat om tidigare: avinstallera ev uppdateringar av youtube så att du hsr native-versionen bara. Inga problem då med inloggning. Och peka sedan på videon, då ser du ett "kors" för fulldkärm att klicka på. Så har i alla fall jag inga problem med youtube - dessutom väldigt snygg layout på appen.
Det har jag missat tidigare. Tack för tipset nu fungerar det fint med youtube :-) synd att en del videor inte går att spela upp på mobila enheter.
Postad 12 January 2013 - 09:53
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Om Iso: Jag hade samma problem när jag skapat iso med Nero. Men med ImgBurn så går det galant att läsa iso-filer typ DVD med menyer och allt. Så testa att skapa med ImgBurn.
Postad 12 January 2013 - 10:04
mrbasman
-
mrbasman
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det någon mer än jag som har fått problem med dvd live när man streamar filmer? Så fort jag går in på mitt film biblotek så kommer det bara upp "tyvär har dvdlive stoppats". Jag har uppdatering 3.13 och gjort en system återställning. Är det någon som har någon bra lösning?
Postad 12 January 2013 - 17:31
Unregistered7d4a2ed9
-
Unregistered7d4a2ed9
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är det någon mer än jag som har fått problem med dvd live när man streamar filmer? Så fort jag går in på mitt film biblotek så kommer det bara upp "tyvär har dvdlive stoppats". Jag har uppdatering 3.13 och gjort en system återställning. Är det någon som har någon bra lösning?
Jag har samma problem och har haft det hela tiden.
Postad 12 January 2013 - 20:13
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Vilken lagringsenhet har ni filmerna på?
Postad 13 January 2013 - 10:22
Unregistered8b1deb4f
-
Unregistered8b1deb4f
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej.
Jag lyckas inte lägga till media från min Time Capsule, finns det någon guide över hur man ska göra? Känns som jag testat men inget funkar..¨
1. Går in till "Network Server Connection"
2. Väljer Samba
3. Väljer "Time capsule" som har ett + före sig
4. Får upp en mapp som heter "Data" och klickar på mappen.
Härefter står apparaten och tuggar med texten "Connection network server, please wait" men inget händer.
Testar jag att connecta med NFS så slår jag in IP:t till TC:n och path till mediat (ex /data/pic) och klickat på "Server test" varpå texten "Please make sure that IP or path is correct"
Vad är det för fel egentligen?
Postad 13 January 2013 - 13:35
mrbasman
-
mrbasman
-
Rookie
-
8 inlägg
Nu har hela tizzbirden slutat att fungera. Först börja det med att dvdlive stängdes av hela tiden, sen stängdes alla spel och program av, sen gick det inte ens att gå in på inställningar för då kom det bara upp texten "Tyvärr har dvdlive stoppats". Det var svarta fyrkanter som täckte rutan Sen när jag startat om den några gånger så när jag starta den så blev skärmen svart och grön randig och nu är det ingen bild alls men tizzbirden lyser fortfarande blått. Är det någon som vet vad som kan ha hänt? Är det bara att slänga den nu eller? Jag har bara haft den i typ en månad så det känns jävligt surt.
Redigerat av mrbasman, 13 January 2013 - 13:37.
Postad 13 January 2013 - 14:17
Unregistered29cdfdd6
-
Unregistered29cdfdd6
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Nu börjar mitt tålamod att brista, Idag har jag skickat ett e-brev igen till Tizzbird support angående min sticka. Den har aldrig varit lika snabb som utlovat trots att jag har följt alla anvisningar och testat med att ha min AP 10-50 cm ifrån. Jag får aldrig mer än -45dBm i signalstyrka. Mina andra test enheter: Nexus 7 & ZTE Blade får mellan -14 till -19dBm. Kör man med speedtest så har jag bara 3.5 Mbit ner. T om min gamla Blade klarar 6-7 Mbit (vilket är max vad telefonen klarar) Min nexus 7 får naturligtvis mer, 14-16Mbit vilket är vad min uppkoppling ger. allt testat via Speedtestappen. Signalstyrkorna testade via "Wifi analyser" När jag fick min sticka så klarade den ungefär 10Mbit, mätt med iPerf Nexusen c:a 21-25Mbit. Sedan så låste den sig efter uppdatering av netflix appen. Skickade tillbaka den, fick den åtgärdad snabbt (Tack för snabb service) men med väsentligt sämre prestanda. Vad som viktigt är att jag aldrig har varit i närheten av de hastigheter som har angivits i denna tråd. Nu när jag testar så är jag nere på 4Mbit med samma inställningar/ samma accesspunkt / olika testtider     Hej Jag skickade detta support ärende den 30/12 2012 och har ännu inte hört något. Jag är besviken på prestandan på wifi. Enligt poster som ni har postat på Hembiofurum samt ert svar här så är min slutsats attmin tizzbird N1 inte fungerar som den skall. Jag har testat allt men prestandan är nu så dålig att den är oanvändbar.Inte ens NFS utdelningar fungerar som de skall, även low-bit rate material som mp3 hackar.Jag har inte mer än 3-5 Mbit även när jag har bättre signal än -50dBm (Se bilder i länken jag skickade.) Även om jag lägger Tizzbirden 10cm ifrån APn på samma bord så blir det aldrig bättre än -45dBm
Min Nexus 7 och min ZTE blade har vid samma avstånd -14dBm resp -19dBm ZTE Blade är en telefon för 999:- och med ett mycket klenare chipset än tizzbirden. Jag är fullt medveten att Tizzbirden har en klen antenn men när jag maxar alla mina andra trådlösa produkter även vid dåliga signal nivåer (-65 till -70dBm). Men eftersom jag har bättre signal än -50dBm så borde jag få bättre resultat.
Redigerat av Unregistered29cdfdd6, 13 January 2013 - 14:20.
Postad 14 January 2013 - 08:14
sekarlssost
-
sekarlssost
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Kul att hjälpa till med lösningen! N1:an är ju alldeles förträfflig nu... Men visst vore det ännu säkrare för framtiden om mediaspelaren kunde hantera det i stället för Dice. Kan ni kolla med koreanerna kanske?
Och sekalrlssost frågor kan ju besvaras positivt allihop, eller hur? Utom att spegla skärmen från telefon förstås, det är ju snarare nåt man gör till TVn typ med Samsungs Allshare eller vad man nu har.
Mvh, Tobbe
Tack för svar Tobbe, Ska göra en beställning så fort jag fått ordning på Wifi:n hemma. Kan knappt bärga mig! /Sekarlssost
Postad 14 January 2013 - 20:30
cyberpete
-
cyberpete
-
Rookie
-
4 inlägg
Har en 24" datorskärm jag funderar på att använda ihop med N1:an. Skärmen har DVI kontakt och undrar vad för slags adapter jag skulle behöva för att kunna koppla stickan till skärmen ?
Tackar.
Postad 14 January 2013 - 21:15
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
HDMI till DVI kanske
Postad 14 January 2013 - 21:59
JABRIS
-
JABRIS
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har en 24" datorskärm jag funderar på att använda ihop med N1:an. Skärmen har DVI kontakt och undrar vad för slags adapter jag skulle behöva för att kunna koppla stickan till skärmen ?
Tackar.
DVI har ingen ljudsignal, tror jag.
Postad 15 January 2013 - 10:40
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
DVI har ingen ljudsignal, tror jag.
står inget om ljud. står bara koppla till skärm.
Postad 15 January 2013 - 10:45
JABRIS
-
JABRIS
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
står inget om ljud. står bara koppla till skärm.
Det har du helt rätt i. Men visst är det kul att ha ljud oxå, eller?
Postad 15 January 2013 - 10:50
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
eftersom skärmen hadde dvi in så har han förmodlingen annan kabel eller fristående ljud.
Postad 15 January 2013 - 11:01
JABRIS
-
JABRIS
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
eftersom skärmen hadde dvi in så har han förmodlingen annan kabel eller fristående ljud.
Hur skall man få ljud från TB N1 om man inte använder HDMI? Vad menar du med fristående ljud?
Postad 15 January 2013 - 11:16
Taggis
-
Taggis
-
Forumräv
-
-
752 inlägg
Hur skall man få ljud från TB N1 om man inte använder HDMI?
Vet ej, eftersom skärmen hadde dvi in, så har han inte högtalare i skärmen.(finns det fortfarande) finns väl annars någon signalomvandlare.
Vad menar du med fristående ljud?
annan uppsättning tex
har v
Postad 15 January 2013 - 17:19
pucko61
-
pucko61
-
Rookie
-
5 inlägg
Försökte koppla ett Plexgear Mediatrack point tangentbord till stickan men det vill inte fungera,någon som vet något om detta? Sen har jag problem med allt vad video heter, youtube buffrar som fan hela tiden , ständiga avbrott i filmen. När det Play Se så har jag så fruktansvärt dålig bild, har försökt ändra upplösningen på bilden ( system mappen) men det går inte. Tips?
Postad 15 January 2013 - 17:59
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Försökte koppla ett Plexgear Mediatrack point tangentbord till stickan men det vill inte fungera,någon som vet något om detta? Sen har jag problem med allt vad video heter, youtube buffrar som fan hela tiden , ständiga avbrott i filmen. När det Play Se så har jag så fruktansvärt dålig bild, har försökt ändra upplösningen på bilden ( system mappen) men det går inte. Tips?
Jag har två olika trådlösa tangentbord via usb som båda fungerar helt ok från soffan 4 meter bort. Har hört att Plexgear har svårt med avståndet, har du provat med att vara nära mottagaren? Upplösningen i PlaySE ändrar du i menyn pför PlaySE längst upp till höger. Jag kör med näst högsta som fungerar jättefint, även för Live-sändningar.
Postad 15 January 2013 - 20:17
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tack för svar Tobbe,
Ska göra en beställning så fort jag fått ordning på Wifi:n hemma. Kan knappt bärga mig!
/Sekarlssost
Ett varningens finger dock, hbo och tv5play fungerar inte i dagsläget... vad det gäller hårddisk så måste disken ha egen strömförsörjning samt att det inte är det senaste os Android 4.2 jellybean men Android 4 ICS lär väl inte vara nåt problem och vad det gäller hbo och tv5play så får man väl hoppas att det ordnar sig snart.
Postad 15 January 2013 - 20:41
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Något nytt Ang. Hbo Nordic ännu? Det här gått 2veckor sedan ni sa att ni skulle be utvecklarna titta på felet...
Sry om man är lite tjatig men hbo är verkligen nåt jag skulle vilja kunna köra på stickan...
Postad 16 January 2013 - 06:01
pucko61
-
pucko61
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har två olika trådlösa tangentbord via usb som båda fungerar helt ok från soffan 4 meter bort. Har hört att Plexgear har svårt med avståndet, har du provat med att vara nära mottagaren? Upplösningen i PlaySE ändrar du i menyn pför PlaySE längst upp till höger. Jag kör med näst högsta som fungerar jättefint, även för Live-sändningar.
Jag har även att annat tangentbord av märket Trust som fungerar bra men där är ingen svensk tecken uppsättning. Satt i princip intill mottagaren näe jag prövade så jag tror inte det är avståndet det handlar om. Kör också med näst högsta men bilden blir jätte konstig, skall ta med stickan och kolla med annan tv jag har på jobb.
Postad 16 January 2013 - 09:24
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag har även att annat tangentbord av märket Trust som fungerar bra men där är ingen svensk tecken uppsättning. Satt i princip intill mottagaren näe jag prövade så jag tror inte det är avståndet det handlar om. Kör också med näst högsta men bilden blir jätte konstig, skall ta med stickan och kolla med annan tv jag har på jobb.
Jo, men har du sett tipset om att köra Diceplayer som extern spelare?
Postad 16 January 2013 - 21:06
cyberpete
-
cyberpete
-
Rookie
-
4 inlägg
Fick tillbaka min sticka idag efter att den låst sig. Hur jag än försöker så lyckas jag ej få in Google Play.
Tips ?
Postad 17 January 2013 - 11:13
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Postad 17 January 2013 - 13:26
cyberpete
-
cyberpete
-
Rookie
-
4 inlägg
Har följt dom instruktionerna flertalet gånger men varje gång säger den att min firmware är up to date. Har provat factory reset oxå utan att lyckas.
Postad 17 January 2013 - 18:32
rolle1
-
rolle1
-
Rookie
-
8 inlägg
Har också försökt installera Google play services med samma resultat som övriga i tråden. d.v.s installeras inte. Detta är nog ett problem för Tizzbird Support?
Jag har samma problem vad ska man göra har ej hittat nåt svar till detta
Postad 17 January 2013 - 18:39
Unregistered934ddb51
-
Unregistered934ddb51
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag har samma problem vad ska man göra har ej hittat nåt svar till detta
Tips i repris om Google Play Services och Youtube: avinstallera ev uppdateringar av youtube så att du har native-versionen bara. Inga problem då med inloggning. Dessutom väldigt snygg layout på den appen.
Redigerat av Unregistered934ddb51, 17 January 2013 - 18:47.
Postad 17 January 2013 - 21:35
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har följt dom instruktionerna flertalet gånger men varje gång säger den att min firmware är up to date. Har provat factory reset oxå utan att lyckas.
Ladda ner 3.10 till USB minne och installera den i första steget.http://www.tizzbird.se/Tizzbird-N1-firmware.htm Jag tror att 3.14 släpps imorgon.
Postad 18 January 2013 - 23:24
uffe101
-
uffe101
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Jag har precis skaffat en N1:a och den verkar i det stora hela vara en skön pryl. Men när jag nu testat den några dagar har jag upptäckt något som stör mig ganska mycket och därför vill jag fråga om någon upplevt något liknande och förhoppningsvis har en lösning.
Jag har kopplat min Tizzbird till min Panasonic-plasma som jag även har en Panasonic-soundbar till. Vitsen har alltid varit att soundbarens volym styrs av tv:n och tv:ns fjärrkontroll - jättesmidigt! När N1:an nu kopplats in (de går in på olika HDMI-portar i tv:n) så låser sig soundbaren på en konstant volym så fort jag sätter på N1:an. Detta är ju med viss tvekan acceptabelt om jag tittar på N1:an eftersom den har en egen volymkontroll, men mycket irriterande när jag tittar på något annat, t ex vanlig tv. Finns det någon som har varit med om nåt liknande som har nån lösning? Annars får jag nog lämna tillbaka den, känns surt att behöva bryta strömmen på N1:an så fort den inte används :-(
Postad 18 January 2013 - 23:30
cyberpete
-
cyberpete
-
Rookie
-
4 inlägg
Tackar Tizzbird. Nu fick jag till det med Play o annat. Dock så fick wifin något galet för sig. Den ansluter och tappar kontakten i ett så jag kan inte ens logga in på google play.
Postad 19 January 2013 - 04:02
muffyduffy
-
muffyduffy
-
Rookie
-
4 inlägg
Måste bara informera att XBMC nu finns till Android. Installerade det och fick ett mycket finare gränssnitt än Tizzbirds eget. Finns att ladda ner på http://xbmc.org/download/Ända problemet är att det inte fungera att stream AAC filer men det kan jag leva utan och det fungerade inte så bra på denna lilla sticka oavsett. Tur att XBMC kom annars hade jag lämnat tillbaka denna stick! SVT play fungerar också klockren inom xbmc gränssnitt. Android mediaspelare är skit så länge det inte appar är anpassade till att navigeras med en fjärrkontroll. Musen och tangentbord är alldeles för segt.
Redigerat av muffyduffy, 19 January 2013 - 04:12.
Postad 19 January 2013 - 04:59
JABRIS
-
JABRIS
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej! Jag har precis skaffat en N1:a och den verkar i det stora hela vara en skön pryl. Men när jag nu testat den några dagar har jag upptäckt något som stör mig ganska mycket och därför vill jag fråga om någon upplevt något liknande och förhoppningsvis har en lösning. Jag har kopplat min Tizzbird till min Panasonic-plasma som jag även har en Panasonic-soundbar till. Vitsen har alltid varit att soundbarens volym styrs av tv:n och tv:ns fjärrkontroll - jättesmidigt! När N1:an nu kopplats in (de går in på olika HDMI-portar i tv:n) så låser sig soundbaren på en konstant volym så fort jag sätter på N1:an. Detta är ju med viss tvekan acceptabelt om jag tittar på N1:an eftersom den har en egen volymkontroll, men mycket irriterande när jag tittar på något annat, t ex vanlig tv. Finns det någon som har varit med om nåt liknande som har nån lösning? Annars får jag nog lämna tillbaka den, känns surt att behöva bryta strömmen på N1:an så fort den inte används :-(
Är det likadant om du byter HDMI portar, ibland har de ju olika egenskaper? Det finns ju oxå HDMI - kablar med olika egenskaper, senaste 1.4. Vet för lite om detta och vad du har för utrustning. Bara en tanke om vad som kan vara orsaken till dina problem.
Redigerat av JABRIS, 19 January 2013 - 05:06.
Postad 19 January 2013 - 07:02
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Hej! Jag har precis skaffat en N1:a och den verkar i det stora hela vara en skön pryl. Men när jag nu testat den några dagar har jag upptäckt något som stör mig ganska mycket och därför vill jag fråga om någon upplevt något liknande och förhoppningsvis har en lösning. Jag har kopplat min Tizzbird till min Panasonic-plasma som jag även har en Panasonic-soundbar till. Vitsen har alltid varit att soundbarens volym styrs av tv:n och tv:ns fjärrkontroll - jättesmidigt! När N1:an nu kopplats in (de går in på olika HDMI-portar i tv:n) så låser sig soundbaren på en konstant volym så fort jag sätter på N1:an. Detta är ju med viss tvekan acceptabelt om jag tittar på N1:an eftersom den har en egen volymkontroll, men mycket irriterande när jag tittar på något annat, t ex vanlig tv. Finns det någon som har varit med om nåt liknande som har nån lösning? Annars får jag nog lämna tillbaka den, känns surt att behöva bryta strömmen på N1:an så fort den inte används :-(
Gå till Settings->System->Advanced setting och testa att aktivera HDMI CEC.
Postad 19 January 2013 - 18:42
hilmer_h
-
hilmer_h
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Någon som vet om det går att få youtube appen att fortsätta spela nästa video i en spellista automatiskt? den slutar alltid efter videon är slut, störande när man kollar på musik videor.
Postad 19 January 2013 - 19:45
jocke jonsson
-
jocke jonsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Måste bara informera att XBMC nu finns till Android. Installerade det och fick ett mycket finare gränssnitt än Tizzbirds eget. Finns att ladda ner på http://xbmc.org/download/
Ända problemet är att det inte fungera att stream AAC filer men det kan jag leva utan och det fungerade inte så bra på denna lilla sticka oavsett. Tur att XBMC kom annars hade jag lämnat tillbaka denna stick! SVT play fungerar också klockren inom xbmc gränssnitt.
Android mediaspelare är skit så länge det inte appar är anpassade till att navigeras med en fjärrkontroll. Musen och tangentbord är alldeles för segt.
Jag fattar inte vad du snackar om, den enda skillnaden jämfört med innan är ju just själva gränssnittet, i övrigt fungerar ju allt precis som förut. Tyckte faktiskt att svtplay fungera sämre genom xbmc, jag kunde inte heller finna någon inbyggd videospelare eller webbläsare som ev. Skulle göra nån skillnad heller... jag fann några videoinställningar när jag bläddra runt men vilken videospelare är dessa inställningar kopplade till? Förklara gärna på vilket sätt det fungera bättre och hur du väljer klipp på SvT, webbläsare eller app....? /en som oxå vill ha klockren svtplay
Redigerat av jocke jonsson, 19 January 2013 - 19:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|