Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - Sony Xperia Z **

713 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia Z C6603 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7.709676 (92) Inga priser

Postad 21 March 2013 - 20:56

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Vad har du för inställning på ditt konto för inkommande inställningar?
Det finns ett alternativ "Ta bort e-post från servern" där man kan välja "Aldrig" eller "Vid radera från inkorgen". Default är "Aldrig"

ah när du säger det så fick jag göra samma sak med min gamla SGS2. Tack för hjälpen!

Postad 22 March 2013 - 10:19

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Nu har jag valt bort denna för den är för mig alldeles för oskön att hålla i :(

Postad 22 March 2013 - 13:30

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tror dock att jag föredrar kantigheten om den ska vara 5". Mjukare former lär göra dom hal med enhandsgreppet.

Postad 22 March 2013 - 22:14

palerider1
  • palerider1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Feels good in my hand :)

Postad 22 March 2013 - 23:12

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Vilka av er har prövat att kalibrera skärmen då ni rootat luren och kan säga om de blev något bättre?

Postad 23 March 2013 - 17:41

Supersaiyan.IV
  • Supersaiyan.IV
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Vilka av er har prövat att kalibrera skärmen då ni rootat luren och kan säga om de blev något bättre?

Som författaren till följande XDA tråd så kan jag säga att skillnaden är som dag och natt.
Lite synd att Bravia 2 Engine blir lite förvirrad efter kalibrering, men det är bara min åsikt.
Sammanfattningsvis ger det bättre färgmättnad, men gör inget åt gamma nivån.

Postad 24 March 2013 - 08:40

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...p-1.520981.html

Postad 25 March 2013 - 21:18

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Har haft min Z i två dagar nu och är mer än nöjd. Har då gått från en HTC HD till en Xperia Z, alltså väldigt stor skillnad rent evolutionistiskt vilket kanske är orsaken till min upskattning a Z:an. Den är snabb som s*tan, skärmen är mäktig. Den slår min gamla HTC HD på samtliga punkter vilket gjort mig helt lyrisk. Sjuka telefoner nuförtiden.

Postad 25 March 2013 - 22:06

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Verkar vara många som stör sig på att den är kantig! Är det så påtagligt som många tycker?

Postad 26 March 2013 - 07:43

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Nu finns det en uppdatering ute: 10.1.A.1.434

Uppdateringen hittas inte via OTA men den borde finnas via PC Companion :)

Jag har 13 dagars upptid och telefonen känns som nystartad, fantastisk lur detta. :wub:

Postad 26 March 2013 - 08:35

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Nu finns det en uppdatering ute: 10.1.A.1.434

Uppdateringen hittas inte via OTA men den borde finnas via PC Companion :)

Jag har 13 dagars upptid och telefonen känns som nystartad, fantastisk lur detta. :wub:

Jag har 101.A.1.350 men hittar inte 434. Säger bara att jag redan har senaste mjukvaran? Både via Pc companion och telefonen.

Postad 26 March 2013 - 22:51

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag köpte 2st Z för 2 veckor sedan och idag så hittade Sony PC Companion 2.1 uppdateringen som kom igår
Jag har 101.A.1.350 och hittar 434 MEN det går inte att uppdatera skiten

Har uppdaterat min Xeperia Active och Arc S tidigare så handhavandet borde inte vara problemet.

Det som händer (eller inte händer) är att man får godkänna och gå vidare och när telefonen stängs av som kommer det upp ett meddelande från datorn att en ny enhet hittats, nåt med "SEMC Flash Device" och där tvärlåser hela datorn och det är bara att ge upp. Har provat att stänga ner allt utom Sony PC Companion inkl Antivirus, Brandvägg mm men resultatet är det samma. T.o.m Aktivitetshanteraren tvärstannar.
Kör på en P4 XP maskin här hemma på kontoret men det borde inte spela någon roll. Jag skall prova imorgon på min QuadCore i7 med Win7x64 Pro imorgon för att se om det går bättre.

Intressant med feedback från er andra om ni lyckats.

Dessutom ligger Sonys forum nere för underhåll, skitsmart dagen efter man släpper en ny release :-(

Bifogad fil(er)

Redigerat av HeRmAN, 27 March 2013 - 10:37.

Postad 27 March 2013 - 09:07

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Nu är jag lite gladare för det har gått bättre på min HP EliteBook 8560p Notebook PC
lite märkligt att det skall krävas en vassare dator för en simplel flashning
Bifogad fil  Dator.png   44.89K   1 Antal nerladdningar

Hur som helst så gick det bra, kopplade telefonen till USB 3.0 porten som har power ut
och körde på
Före
Bifogad fil  1_Före.jpg   1.08MB   1 Antal nerladdningar

Flashar, och det var mellan steg 2 och 3 efter att telefonen stängts av som min andra dator hängde sig
Dock fungerade telefonen som vanligt efter omstart så den blev inte brickad
Bifogad fil  2_Flashar.png   26.58K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  3_Efter_flash.png   30.94K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  4_Efter_omstart.jpg   1.14MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  5_Klart.png   21.92K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  6_Efter.jpg   1.08MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  7_Ny_ver.png   19.81K   0 Antal nerladdningar

Om telefonen blir bättre eller ej vet jag inte för jag har inte kollat men om det är så att denna uppgradering löser de problem som vissa lär ha haft med nedstängling och säkerhetsluckor som är det bra.

Postad 27 March 2013 - 09:48

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Är det någon som vet varför e-mailklienten ibland får för sig att läsa upp gamla mail som olästa? Ibland händer det att de 2-3 sista mailen blir ändrad från läst till oläst när jag uppdaterar efter nya mail. Använder telias webmail. Detta hände också med min äldre SGS2 om jag inte missminner mig så det kanske är något med Android gentemot just telias webmail? :wacko:

Hittade igår Smart Connect och förstod äntligen varför ett bildsvep startade hela tiden när jag anslöt den till dockan :rolleyes:
Men därinne hittade jag mycket mumma! Att tex ändra till ljudlös mellan vissa tider eller att dämpa ljusstyrkan vid vissa förhållanden är såå bra. I like.

Är det möjligt att få den låsta bildskärmen i horisontellt läge när man har anslutit den till dockan? Skulle vara bra att bara kunna trycka på en knapp för att ta reda på klockan då jag har den vid sängen.

Postad 27 March 2013 - 10:37

FLEXIFUEL
  • FLEXIFUEL
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja att skärmen inte slocknar när mobilen står i ladd-stativet. Under Inställningar - Utvecklaralternativ - Håll aktiverad går det inte att kryssa i rutan för det är disable:at - det fixade jag med en widget "Stay Awake" så nu är rutan ikryssad. MEN telefonen slocknar ändå när den är i laddaren.
Nån som har nån idé?
(version 10.1.A.1.350)

Postad 27 March 2013 - 11:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Finns det nån changelog på mjukvaran?

Postad 27 March 2013 - 12:07

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja att skärmen inte slocknar när mobilen står i ladd-stativet. Under Inställningar - Utvecklaralternativ - Håll aktiverad går det inte att kryssa i rutan för det är disable:at - det fixade jag med en widget "Stay Awake" så nu är rutan ikryssad. MEN telefonen slocknar ändå när den är i laddaren.
Nån som har nån idé?
(version 10.1.A.1.350)

Du måste aktivera dessa inställningar sedan funkar det. Du gör det under samma meny längst upp på skärmen står det "utvecklaralternativ", klicka på knappen till höger.

Postad 27 March 2013 - 12:32

FLEXIFUEL
  • FLEXIFUEL
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Du måste aktivera dessa inställningar sedan funkar det. Du gör det under samma meny längst upp på skärmen står det "utvecklaralternativ", klicka på knappen till höger.

Har gjort det. Det är alltså enbart Håll aktiverad som är disable:ad, de andra inställningarna under Utvecklaralternativ går att ändra.
Med widget:en "Stay Awake" kan jag även ändra Håll Aktiverad fastän den är disable:ad - men det har ingen inverkan på skärmsläckningen.

Redigerat av FLEXIFUEL, 27 March 2013 - 12:43.

Postad 27 March 2013 - 13:20

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Finns det nån changelog på mjukvaran?

Jag har letat och skulle också vilja se release notes på uppdateringarna

Postad 27 March 2013 - 15:02

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Är det någon som vet varför e-mailklienten ibland får för sig att läsa upp gamla mail som olästa? Ibland händer det att de 2-3 sista mailen blir ändrad från läst till oläst när jag uppdaterar efter nya mail. Använder telias webmail. Detta hände också med min äldre SGS2 om jag inte missminner mig så det kanske är något med Android gentemot just telias webmail? :wacko:

Hittade igår Smart Connect och förstod äntligen varför ett bildsvep startade hela tiden när jag anslöt den till dockan :rolleyes:
Men därinne hittade jag mycket mumma! Att tex ändra till ljudlös mellan vissa tider eller att dämpa ljusstyrkan vid vissa förhållanden är såå bra. I like.

Är det möjligt att få den låsta bildskärmen i horisontellt läge när man har anslutit den till dockan? Skulle vara bra att bara kunna trycka på en knapp för att ta reda på klockan då jag har den vid sängen.

Dra ner följande app! Klockrent bildligt talat! Telefonen blir en klockradio när den ansluts.

https://play.google....onicus.ledclock

Postad 27 March 2013 - 15:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Uppdateringen fixade problemen jag hade med Album-appen och oförmågan att spela upp videos. Samt meddelandet "null är nu klar för uppspelning" som dök upp titt som tätt...

Postad 27 March 2013 - 16:35

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Dra ner följande app! Klockrent bildligt talat! Telefonen blir en klockradio när den ansluts.

https://play.google....onicus.ledclock

Danke schön! Ska testa den när jag kommer hem. Hittade en mailapp som heter aquamail som verkar ha löst mitt maildilemma.

Förresten går det att få ett tangentbord med större mellanslagsknapp? Mina.texter.blir.så.här.hela.tiden haha :P

Redigerat av SubzeroNr1, 27 March 2013 - 16:37.

Postad 27 March 2013 - 19:17

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Danke schön! Ska testa den när jag kommer hem. Hittade en mailapp som heter aquamail som verkar ha löst mitt maildilemma.

Förresten går det att få ett tangentbord med större mellanslagsknapp? Mina.texter.blir.så.här.hela.tiden haha :P

Den här kanske vore nåt?
https://play.google....m.jb.gokeyboard

Postad 27 March 2013 - 19:46

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Den här kanske vore nåt? https://play.google....m.jb.gokeyboard

Tack för tipset! Jag testade den men ironiskt nog missade den att jag slog just mellanslag rätt så ofta. Dessutom skriver jag alldeles för fort. Har fortfarande inte vant mig att jag inte har knappar längre :P

Postad bild
Här snackar vi kvalitélur om man vill sms:a fort... :D

Redigerat av SubzeroNr1, 27 March 2013 - 19:51.

Postad 27 March 2013 - 21:40

dexpler
  • dexpler
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Blir nog ett dubbelköp imorgon - Telenor har en familjedeal med 2 Xperia Z och Pott med surf 299:- (att ringa för; det ingår 3000 SMS och 3GB i upp till 40Mbit/s) för totalt 698:-/mån dvs 50:-/mån för varje telefon. Dessutom fri kommunikation mellan dessa 2 telefoner - perfekt för mig och frugan. Vattentät blir bra med en badgalen 2-åring.
http://www.telenor.s...amiljedeal.html
(Jag jobbar inte på Telenor men tyckte detta var en bra deal. Om någon blir stött och tycker detta är reklam får ni gärna säga till. Likaså om jag missat nåt finstilt i erbjudandet och är på väg att skriva över hus och hem till Telenor.)

Ni som redan har den: det finns en hel del trådar på nätet om att bilderna blir betydligt bättre i burst mode än i normal mode. Tydligen mycket kraftigare brusreducering i normal mode. Vad tycker ni?

Postad 27 March 2013 - 22:13

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag har letat och skulle också vilja se release notes på uppdateringarna

Sony brukar väl normalt aldrig släppa några.
Men det är väl inte otänkbart att det dyker på Xperiablog, Swedroid och liknande sidor. :)

Postad 27 March 2013 - 22:50

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Någon som har ett bra tips på en påminnelse app? Jag diggade verkligen den aspekten på min gamla Iphone. Använder AcsNote nu.

Postad 28 March 2013 - 08:14

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Nu när telefonen är ute kanske nån kan besvara min tidigare obesvarade fråga om den stödjer kryptering av filsystemet? Tidigare verkar det ju varit så att Sony Ericsson av någon anledning inte haft stöd för detta även med androidversioner som faktiskt har det. Skulle det saknas även på denna är det ju ett klart fail, men det känns ju otroligt att det skulle vara så

Postad 28 March 2013 - 16:48

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Blir nog ett dubbelköp imorgon - Telenor har en familjedeal med 2 Xperia Z och Pott med surf 299:- (att ringa för; det ingår 3000 SMS och 3GB i upp till 40Mbit/s) för totalt 698:-/mån dvs 50:-/mån för varje telefon. Dessutom fri kommunikation mellan dessa 2 telefoner - perfekt för mig och frugan. Vattentät blir bra med en badgalen 2-åring.
http://www.telenor.s...amiljedeal.html
(Jag jobbar inte på Telenor men tyckte detta var en bra deal. Om någon blir stött och tycker detta är reklam får ni gärna säga till. Likaså om jag missat nåt finstilt i erbjudandet och är på väg att skriva över hus och hem till Telenor.)

Ni som redan har den: det finns en hel del trådar på nätet om att bilderna blir betydligt bättre i burst mode än i normal mode. Tydligen mycket kraftigare brusreducering i normal mode. Vad tycker ni?

Telia har ju släppt ett liknande abonnemang så det dyker säkert upp paket från dem också
http://www.telia.se/...lia-mobil-dela/

Postad 28 March 2013 - 16:50

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Nu när telefonen är ute kanske nån kan besvara min tidigare obesvarade fråga om den stödjer kryptering av filsystemet? Tidigare verkar det ju varit så att Sony Ericsson av någon anledning inte haft stöd för detta även med androidversioner som faktiskt har det. Skulle det saknas även på denna är det ju ett klart fail, men det känns ju otroligt att det skulle vara så

Vet ej men det är kanske det här du söker:

Postad bild

Postad 28 March 2013 - 16:52

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Det går ju att ställa in så att man får . , bredvid mellanslag och då blir den liten och det är kanske den du har, du kanske hittar rätt utan app om du kollar vad som redan finns.

Postad 28 March 2013 - 18:09

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Det går ju att ställa in så att man får . , bredvid mellanslag och då blir den liten och det är kanske den du har, du kanske hittar rätt utan app om du kollar vad som redan finns.

Jo det gick faktiskt bättre när jag tog bort., märkte jag. Jag föredrar nog större m.slagsknapp än att ha punkten framme :)

Postad 28 March 2013 - 19:18

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Vet ej men det är kanske det här du söker:

Precis, nu verkar dom fått till det, bra! Vet faktiskt inte riktigt varför det inte fanns tidigare, trodde först det var nåt fel hos mig men Googlade och såg att det faktiskt inte fanns stöd för det på tidigare telefoner även efter att Android fick stöd för det i OS:et

Postad 28 March 2013 - 20:47

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Nu har jag valt bort denna för den är för mig alldeles för oskön att hålla i :(

Jag har varit mycket intresserad av den här, men... jag tycker den är lite för stor för att man inte ska få ett bra grepp.. killar kanske det fungerar bättre för.... men .. jag tror jag tappar den stup i kvarten om jag köper den.. vore kanske intressant att prova om greppet blir bättre med något silikonskydd av något slag ??!

Postad 29 March 2013 - 09:28

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Klart den är stor! Vet inte om det finns nån annan 5-tums telefon som är mindre... ;-)
Siliconskydd lär ju göra den lättare att greppa!

Postad 29 March 2013 - 14:36

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Klart den är stor! Vet inte om det finns nån annan 5-tums telefon som är mindre... ;-)
Siliconskydd lär ju göra den lättare att greppa!

Har varit och klämt på en idag också... men utan bihang i form av larm... det var betydligt lättare än tidigare... så nu tror jag att det blir en iallafall :wub: ... har någon här ångrat sitt val på något sätt, eller är allt bara positivt... och ingår det där laddstället för Z för alla ??? Eller nu så såg jag... går det BARA att ladda i laddstället, finns det inte så man kan köpa till laddning för bilen ???? Oj... känner jag bara... :unsure:

Redigerat av Unregisteredf92f5e5e, 29 March 2013 - 14:45.

Postad 29 March 2013 - 15:21

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

...har någon här ångrat sitt val på något sätt, eller är allt bara positivt... och ingår det där laddstället för Z för alla ??? Eller nu så såg jag... går det BARA att ladda i laddstället, finns det inte så man kan köpa till laddning för bilen ????

Har absolut inte ångrat mig.
Brodit på gång för bilen.
Det går också att ladda via datorns USB. På telefonens vänstra kant finns en anslutning för detta, men den är skyddad av en flärp för att klara damm/vatten.

Postad 29 March 2013 - 15:39

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Har absolut inte ångrat mig.
Brodit på gång för bilen.
Det går också att ladda via datorns USB. På telefonens vänstra kant finns en anslutning för detta, men den är skyddad av en flärp för att klara damm/vatten.

Great... och två saker till kom jag på.. navigering.. ingår någon navigerings app ifrån början.. har i dag Navigon fungerar super... vill gärna veta vad jag får om jag tar en Z.. och går det enkelt att använda Z.an så att man kan surfa på datorn mobilt..?

Hade inte telia begärt 30:- extra i månaden för att köpa telefonen, hade jag idag redan haft den i handen, köper man ifrån Halebop kostar den "bara" 419 i månaden med rubbet .. men 470 i månaden hade kostnaden blivit om jag tagit ut den ifrån Telia ( samma bolag märk väl !) De pengarna lägger jag glatt på annat i slutändan..

Redigerat av Unregisteredf92f5e5e, 29 March 2013 - 15:41.

Postad 29 March 2013 - 15:52

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Great... och två saker till kom jag på.. navigering.. ingår någon navigerings app ifrån början.. har i dag Navigon fungerar super... vill gärna veta vad jag får om jag tar en Z.. och går det enkelt att använda Z.an så att man kan surfa på datorn mobilt..?

Hade inte telia begärt 30:- extra i månaden för att köpa telefonen, hade jag idag redan haft den i handen, köper man ifrån Halebop kostar den "bara" 419 i månaden med rubbet .. men 470 i månaden hade kostnaden blivit om jag tagit ut den ifrån Telia ( samma bolag märk väl !) De pengarna lägger jag glatt på annat i slutändan..

Dockan skall ingå oavsett vart du köper den. Jag skulle rekommendera dig till just Rubbet á 419:-/månaden och vänta ett par dagar om det är Telias dito du jämför med.

Postad 29 March 2013 - 15:57

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Nu lär jag väl bli utstött men jag testade Xperia Z idag och mkt var så klart bra, men jag tyckte faktiskt att den kändes lite plastig jämfört med t.ex. Lumia 920 och iPhone. Inte som Samsungs plastleksaker så klart men ändå inte riktigt vad jag hade väntat mig. Det innebär så klart också att den väl blir lite lättare vilket kanske många kan gilla, i synnerhet som den är rätt stor. Däremot var den enklare än jag trott att hantera med en hand, iaf tangentbordet då, att nå typ till översta högra hörnet med telefonen i vänsterhanden var inte möjligt för mig, men det kanske gör mindre.

Postad 29 March 2013 - 16:01

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Nu lär jag väl bli utstött men jag testade Xperia Z idag och mkt var så klart bra, men jag tyckte faktiskt att den kändes lite plastig jämfört med t.ex. Lumia 920 och iPhone. Inte som Samsungs plastleksaker så klart men ändå inte riktigt vad jag hade väntat mig. Det innebär så klart också att den väl blir lite lättare vilket kanske många kan gilla, i synnerhet som den är rätt stor. Däremot var den enklare än jag trott att hantera med en hand, iaf tangentbordet då, att nå typ till översta högra hörnet med telefonen i vänsterhanden var inte möjligt för mig, men det kanske gör mindre.

Håller med om att Iphone känns -lite- bättre men det är I-landsproblems imho, tar gärna den lilla skillnaden för en IP57 klassad nalle.
Efter ett par dagar har jag vant mig med storleken och har faktiskt kunna gå tillbaka mer och mer till enhandsgreppet jag favoriserade med min gamla Iphone. Jag har väl normalstora händer och kan nå längst upp till vänster men det kan främst bero på att jag snurrar o leker och flippar mina mobiler konstant. Har inte tappat dom än så jag kanske har en akrobatisk ådra :D

Postad 29 March 2013 - 16:05

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Telia och Halebop är väl inte samma bolag även om de råkar vara ägda av Telia vad jag vet. Det är ju ung som att säga att IKEA och Ikanobanken är samma bolag trots att det ena säljer möbler och det andra är en bank. Min poäng är väl kanske inte bolagsjuridik främst utan att Telia väl normalt alltid är dyrare än Halebop, på samma sätt som Tele2 väl var dyrare än Comviq en gång i tiden.

Postad 29 March 2013 - 16:09

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Håller med om att Iphone känns -lite- bättre men det är I-landsproblems imho, tar gärna den lilla skillnaden för en IP57 klassad nalle.
Efter ett par dagar har jag vant mig med storleken och har faktiskt kunna gå tillbaka mer och mer till enhandsgreppet jag favoriserade med min gamla Iphone. Jag har väl normalstora händer och kan nå längst upp till vänster men det kan främst bero på att jag snurrar o leker och flippar mina mobiler konstant. Har inte tappat dom än så jag kanske har en akrobatisk ådra :D

Jo, det var väl inte så att jag tycker man måste välja bort telefonen men jag blev mest förvånad för att så många talat om hur fantastisk byggkvalitén var så jag hade nog väntat mig en liten annan känsla bara. Men i övrigt var ju det mesta riktigt bra, även om jag aldrig riktigt hann testa den mer än några minuter.

Postad 29 March 2013 - 16:16

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Telia och Halebop är väl inte samma bolag även om de råkar vara ägda av Telia vad jag vet. Det är ju ung som att säga att IKEA och Ikanobanken är samma bolag trots att det ena säljer möbler och det andra är en bank. Min poäng är väl kanske inte bolagsjuridik främst utan att Telia väl normalt alltid är dyrare än Halebop, på samma sätt som Tele2 väl var dyrare än Comviq en gång i tiden.

Det här är uppgifterna om Halebop ifrån deras sida.. kan inte tolka det annat än att Telia = Halebop...

Halebop
TeliaSonera Sverige AB
Org nr. 556430-0142
Adress: Kupolen 107, D, 781 70 Borlänge

Tjejen i Teliabutiken var förövrigt förvånad över att hon inte kunde få fram samma pris som på Halebops hemsida..
Har även fått över pengar efter min övergång ifrån Telia till Halebop insatta på mitt abb på Halebop. Samt att när jag loggar in på mina sidor, står det att jag varit kund där sedan 2004 ( gick över till Halebop i december förra året) då det måste vara Telia. Bara det att Halebop bara har service över nätet..

Redigerat av Unregisteredf92f5e5e, 29 March 2013 - 16:19.

Postad 29 March 2013 - 16:20

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jo, det var väl inte så att jag tycker man måste välja bort telefonen men jag blev mest förvånad för att så många talat om hur fantastisk byggkvalitén var så jag hade nog väntat mig en liten annan känsla bara. Men i övrigt var ju det mesta riktigt bra, även om jag aldrig riktigt hann testa den mer än några minuter.

Jag tycker inte att byggkvaliten är något att klaga över alls.. inte plastig på något sätt, och rustik känsla..

Postad 29 March 2013 - 18:04

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Det här är uppgifterna om Halebop ifrån deras sida.. kan inte tolka det annat än att Telia = Halebop...

Halebop
TeliaSonera Sverige AB
Org nr. 556430-0142

Då kan det mkt väl vara så att Halebop numera är helt omvandlat till ett affärsområde inom Telia snarare än som fristående bolag som det var från början. Isf har du säkert rätt i det du skriver, ska erkänna att jag inte är direkt uppdaterad sen Telia köpte bolaget för ett antal år sedan.

Postad 30 March 2013 - 07:52

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hur går man tillväga om man ska få över kontakterna till Z, jag har idag en Nokia N8, man kan väl inte köra över kontakterna via Nokia Suite på något sätt ? Eller kan man spara kontakterna som någon speciell fil på datorn bara som man kör över till X Z ??

Postad 30 March 2013 - 08:48

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hur går man tillväga om man ska få över kontakterna till Z, jag har idag en Nokia N8, man kan väl inte köra över kontakterna via Nokia Suite på något sätt ? Eller kan man spara kontakterna som någon speciell fil på datorn bara som man kör över till X Z ??

Förut hade SE en webtjänst där du kunde synka din befintliga tele mot webben och sedan överföra det till den nya telefonen.
Är inte helt 100 på om det enbart var för SE lurar.

Här: http://www.sonymobil...-your-contacts/
Ett annat alt. är väl om du kan synca mot Google.

Postad 30 March 2013 - 09:15

wargen060
  • wargen060
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Börja med att säkerhetskopiera kontakterna från din N8 i nokia suite, starta sedan sony pc companion
o där finns de program som heter contacts setup. plugga bara in din Z o följ instruktionerna

Postad 30 March 2013 - 15:58

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Börja med att säkerhetskopiera kontakterna från din N8 i nokia suite, starta sedan sony pc companion
o där finns de program som heter contacts setup. plugga bara in din Z o följ instruktionerna

Tackar och bockar :) låter perfekt...Har inte beställt telefonen ännu.. men det är så gott som säkert att det blir den här telefonen.

En fråga som jag ställde, men som inte besvarats, om någon vet...

Är det lätt att använda XZ för att koppla ihop med datorn, så man kan surfa via telefonen istället för ett extra bredbands modem abb. ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.