Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny - Bungies storspel efter Halo

2098 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7.5 (1) Inga priser
Destiny (PS3) (PlayStation 3-spel) 7 7.5 (1) 248:-
Destiny (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6.741934 (30) 79:-
Destiny (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 5 7.099998 (9) 57:-
1 relaterade trådar

Postad 24 May 2014 - 00:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
"It’s going to be your turn soon. Perhaps even sooner than some of you might think. We’re starting to feel like we’re finally ready for you."

Rå j*vla teaser igen. Det låter verkligen som att bungieday kommer bli betadatumet. Om det blir för båda enheterna (som tidigare utlovats) eller för ps4, eller om ps4 kommer tidigare (1a juli) får vi vänta och se. Det vi vet nu är att det dröjer två och en halv vecka innan svaret levereras.

Postad 24 May 2014 - 08:45

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

"It's going to be your turn soon. Perhaps even sooner than some of you might think. We're starting to feel like we're finally ready for you."

Rå j*vla teaser igen. Det låter verkligen som att bungieday kommer bli betadatumet. Om det blir för båda enheterna (som tidigare utlovats) eller för ps4, eller om ps4 kommer tidigare (1a juli) får vi vänta och se. Det vi vet nu är att det dröjer två och en halv vecka innan svaret levereras.

Kanske inte ens så länge? Kanske vi kan köra en strike i djungeln på Venus innan Juli?
Har du koll på om det släppts någon info angående antalet spelare?

Postad 24 May 2014 - 09:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tre på en strike sex på en raid. Osäkert kring hur många spelare på skrämen vid public events man blir, menn bungie vill hålla nere antalet så det inte blir som wow och typ 30 spelare.

Skulle vara väldigt kul om dom gav något strax eftere3, men dettror jag nog inte kommer hända. Ska inte hoppas så hårt då bungie är duktiga att teasa och sen mena något helt annat. Men hela veckouppdateringen är rätt teasande och hade det varot ett annat företag än bungie så hade jag trott på någon tidig bonus :)

Postad 24 May 2014 - 09:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
En screenshot har läckt ut, där det står att first look alpha släpps... tredje j*vla juni!! Juuuni! Tredje! Jag köper det inte, men bilden såg väldigt realistisk ut

www.dualshockers.com/2014/05/24/report-destinys-public-alpha-to-begin-on-june-3rd-on-ps4/
Nyheten kom för bara en timme sen i skrivande stud och det är puuurfärskt.

Redigerat av Zartok, 24 May 2014 - 09:54.

Postad 24 May 2014 - 10:07

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Jag hörde Deej säga att Bungie vill att alla spelare ska känna sig delaktiga och behövda. Och inte som mig i BF där jag tror att jag är Sniper Wolf och spelar ensam mot allt.

Vill verkligen att vi som är intresserade av detta spel, håller lite kontakt och försöker blåsa liv i spelets alla dimensioner, det gör ju att de 600 spänn som spelet kostar får en hel del mervärde.

www.dualshockers.com/2014/05/24/report-destinys-public-alpha-to-begin-on-june-3rd-on-ps4/

Screenshot
-Saved, check!

Postad 24 May 2014 - 10:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vi har ju en klan. Distfritt ffs! :) fan vad det hade varit kul om man hade kunnat få testa något på pre alphan, men det ska nog sägas att det här kan vara ett minimalistiskt test, något att göra i the tower, kolla på karaktärsegenskaper, eller helt enkelt vara för ett fåtal lyckliga individer. Men helt klart spännande. Bungie lär kommentera det hela nästa vecka, om det finns någon sanning i det hela.

Postad 24 May 2014 - 13:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det verkar som att more console har känt till detta, och säger att hen ska göra en video för att förklara det här bättre. Det sas för 16 minuter sen. Den här lilla informationssnippeten kanske är något som planerats ett tag och bara en inre krets kånt till. Jag undrar om läckan tom varit planerad? Spänningen stiger...

Postad 24 May 2014 - 17:17

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
jag älskar att du håller oss uppdaterade Zartok! omgomgomg!! är det jag har att säga omg

Postad 24 May 2014 - 17:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
För någon minut sen kom förklaringen från more console. Denna tror att det handlar om pre alpha-builden som ett fåtal journalister fick spela för ett par veckor sen. Den builden tror källan kommer att öppnas för ett fåtal utvalda personer. More console menar att det låter ologiskt att öppna en alpha build veckan innan e3, så vi bör inte få upp förhoppningarna.

Postad 24 May 2014 - 21:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bungie har gått ut och sagt att pre alphan är en build som är till för bungie employees only. Undrar om den går att få tag på iaf? :)

Postad 24 May 2014 - 22:01

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
det blir nog knixigt

Postad 25 May 2014 - 07:41

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Vi har ju en klan. Distfritt ffs! :) fan vad det hade varit kul om man hade kunnat få testa något på pre alphan, men det ska nog sägas att det här kan vara ett minimalistiskt test, något att göra i the tower, kolla på karaktärsegenskaper, eller helt enkelt vara för ett fåtal lyckliga individer. Men helt klart spännande. Bungie lär kommentera det hela nästa vecka, om det finns någon sanning i det hela.

Sant, hoppas att Distfritt inte förvandlas till folkfritt bara ;)
Bungie employees only, alltså?
Hur snabbt kan jag få en anställning där?
Får praktikanterna tillgång till Alphan haha?

MoreConsole är en sjukt bra Youtuber. Inget snack om den saken.

Postad 25 May 2014 - 12:14

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Fasiken Zartok, du kan knappt sova på nätterna nu va? :D

Postad 25 May 2014 - 12:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Inte när det vankas destinynyheter på fredagskvällarna iaf :D

Postad 25 May 2014 - 14:34

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Inte när det vankas destinynyheter på fredagskvällarna iaf :D

:)

Såg ni bilden? Vapnet som den däringa Warlocken håller i...Yum yum. Ser ut att vara en riktig jäkla handpangare.

Postad 25 May 2014 - 14:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Den där taggiga saken? Den visades som koncept för typ ett halvår sen. Häng med i svängarna :D

Postad 25 May 2014 - 16:48

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Den där taggiga saken? Den visades som koncept för typ ett halvår sen. Häng med i svängarna :D

Jaha, jag missade att den visats förr. Såg på IGN nu att den fanns med (under deras Wikidel om spelet).
Cool var/är den iaf. Även om jag missade den ;)

Postad 25 May 2014 - 18:30

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1960 inlägg
  • 0
På Xbox One video fanns det en lång video med mycket in game. Den är tyvärr borta eller jag kan inte hitta den igen tyvärr. Jag blev dock lite avtänd på spelet då det såg ut att gå väldigt långsamt eller har man bara blivit avtrubbad med Titanfall.

Postad 25 May 2014 - 18:44

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
jag är sugen på warlock men jag vill även ha pistol, en riktigt saftig än, pistol och sniper är väl mest för hunters?

Postad 25 May 2014 - 19:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
alla vapen kan användas till alla klasser. det som är speciellt för huntern som vi känner till är att den klassen kan summona en guldhandkanon som är fett kraftfull. vi vet ännu ingenting om eventuella passiva förmågor som kan påverka vapnen, men det är troligt att det inte finns såna abilities då man valt att lägga levlar på vapnen i destiny.

Postad 25 May 2014 - 22:07

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0
Förresten när vi ändå snuddar vid det..

Har ni zonat in på vilken klass ni ska vara? Eller vilken faction som man skall hylla o slåss för?
Dvs, innan DF gör uppror mot tronen!

Postad 25 May 2014 - 22:54

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
ska lira med 2 polare och har tjingat warlock men faction är oklart än, gillar warlocks dubblehopp gliiiidddeee, och special ability:n

Redigerat av xarl, 25 May 2014 - 22:56.

Postad 25 May 2014 - 23:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag gillar warlocks specialare mest, men kommer välja titan. En sån där awoken titan. Gillar att vara tank/raw brute force :)

Postad 26 May 2014 - 09:34

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Nu har jag också förbokat, hoppas jag får någon kod till betan också. Eftersom jag inte är lika nördig som Zartok när det kommer till detta spel, kan jag läsa mer om dom olika klasserna någonstans?

Postad 26 May 2014 - 09:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Om du går in på moreconsole på youtube så kan du höra om dom olika klasserna i många videos. Det finns även endel på destinys officiella sida. Kul att du joinar upp, betanyckeln kommer om en vecka eller två :)

Det finns rätt lite man vet om klasserna ännu, men titans har mest rustning, hunters minst. Hunters är typ assassins, warlocks typ magiker och titans mest tank av alla.

Postad 26 May 2014 - 10:41

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Om du går in på moreconsole på youtube så kan du höra om dom olika klasserna i många videos. Det finns även endel på destinys officiella sida. Kul att du joinar upp, betanyckeln kommer om en vecka eller två :)

Det finns rätt lite man vet om klasserna ännu, men titans har mest rustning, hunters minst. Hunters är typ assassins, warlocks typ magiker och titans mest tank av alla.

Tack för tipset. Herregud vad han är peppad inför detta spel. hahaha! Blir nog Hunter för mig, har alltid dragit mig åt den typen av karraktärer.

Postad 26 May 2014 - 11:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
more console är inte lika peppad som jag är. det märks. detta enligt mål-frustrationshypotesen. ju närmare målet man är, eller i det här fallet, hur mycket man vill ha spelet, desto mer besviken blir man när det påvisas att något man hoppats på är felaktigt. jag har ragequittat bungie weekly updates fyra-fem gånger eller så, samt svurit mitt fetless på fb någon gång. det var tom någon som satte upp en av dessa rages på mhbs sida. i alla fall, det påvisar att jag vill ha spelfan mer än honom. alternativt att han är lugnare än en riktigt riktigt lugn och avslappnad norrlänning. och det lär inte vara fallet :D

hunter behövs. du har säkert sett att jag ska skapa en klan, distfritt, som du självklart är välkommen till om du är intresserad =)

Postad 26 May 2014 - 11:07

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Såg nåt om Distfritt, men inget konkret. Men absolut hoppar jag på där. Är ju roligare om man är fler. Hoppas att jag får en kod till betan, men med min tur så är dom väl slut redan.

Postad 26 May 2014 - 11:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
betakoderna tar aldrig slut, det finns miljoner av dom. folk säljer dessa på ebay. det finns tom generatorer som genererar fram betakoder till destiny. man byter någon sorts grundkod på betorna hela tiden har jag hört.

sweet, då har vi en liten kärngrupp i distfritt. vi får hoppas att fler dyker upp också. än så länge så finns det inget jättekonkret eftersom bungie inte har fixat möjligheten att skapa klaner ännu. jag har dock tänkt ut grunderna för klanen. alla som är trevliga får vara med och det är ok att bli förbannad och skrika saker eftersom man inte alltid kan kontrollera sina emotioner :D

ja, jag ska väl erkänna att jag ibland råkar brusa upp när jag spelar bf med sossarna, och det är faktiskt väldigt svårt att hålla tungan i styr hela tiden, så jag vill inte ha en massa censur. blir man förbannad så har man rätt att skrika det i miccen =)

Postad 26 May 2014 - 11:35

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
pvp brukar generera ilska mer än vad pve gör :))

Postad 26 May 2014 - 11:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
touche. men det finns pvp i destiny också. jag ska kolla vad för extrasaker man kan få ut av pvp innan jag ens överväger att spela det. jag gillar tanken att spela pve. det är ingen som förlorar på det. spelar man för dåligt mot datorn får man ändra taktiken. spelar man för bra mot datorn så blir datorn inte frustrerad =)

Postad 26 May 2014 - 11:42

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Adda mig om ni vill lira ihop (PS4). Kommer även köra Beta.

ID: AdnanKah

Postad 26 May 2014 - 11:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
addar dig och kommer att försöka rekrytera in dig i klanen distfritt =)

Postad 26 May 2014 - 12:11

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

addar dig och kommer att försöka rekrytera in dig i klanen distfritt =)

Jag är på :-).

Även om jag kommer köpa Diablo 3 (bara för att jag älskar Diablo) så kommer jag lägga all tid på Destiny. Det var länge sedan jag såg fram emot ett spel så mycket. Jag skippar Watch Dogs bara för att jag känner att jag inte kommer ha tid att klara spelet fram till Destiny Beta så jag hoppar över det helt. Jag gillar inte heller att ha flera spel att spela samtidigt.

Beta tiden kommer jag använda mig av för att testa alla Guardians för att sedan bestämma mig vem jag ska köra som när spelet släpps.

Postad 26 May 2014 - 12:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Testa på, jag tror inte vi kommer lägga oss på någon annan nivå än att vi kommer spela för att det är kul. Jag har alltid spelat spel pga den anledningen och kommer aldrig att ändra det beteende ttror jag. Att ha roligt med medspelare är det viktiga imo :)

Postad 26 May 2014 - 12:20

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Testa på, jag tror inte vi kommer lägga oss på någon annan nivå än att vi kommer spela för att det är kul. Jag har alltid spelat spel pga den anledningen och kommer aldrig att ändra det beteende ttror jag. Att ha roligt med medspelare är det viktiga imo :)

Helt rätt inställning. Jag tror inte Destiny kommer svika oss på denna punkt :-)

Postad 26 May 2014 - 12:27

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Hörde/läste eller nåt att det fanns begränsat med koder. Och på tal om specialare, så är ju Hunterns coolast. Både golden gun och arc blade är ju grymma, blir nog svårt att välja när det väl är dax.

Verkar som man inte behöver vara i samma faction eller ens välja en specifik faction. Det låter bra. Jag ligger lite efter er, så jag har lite att ta igen på youtube nu. :)

edit: fan vad sugen jag blev nu! Det är ju inte bra, hur ska man klara sig tills betan kommer! haha

Redigerat av walkiii, 26 May 2014 - 12:28.

Postad 26 May 2014 - 12:35

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Man KAN ju lvla upp en av varje, det kommer jag göra med tiden iallafall :)

Postad 26 May 2014 - 12:39

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Man KAN ju lvla upp en av varje, det kommer jag göra med tiden iallafall :)

Klart man kanske kan ha flera gubbar att spela på, det beror ju lite på hur lång tid det tar. Förhoppningsvis tar det tid att "maxa" en gubbe.

Postad 26 May 2014 - 13:15

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Klart man kanske kan ha flera gubbar att spela på, det beror ju lite på hur lång tid det tar. Förhoppningsvis tar det tid att "maxa" en gubbe.

Man kommer kunna ha flera gubbar. Troligtvis 3st dvs 1 per Guardian. De har inte sagt vilken lvl cap det kommer vara men däremot så har de sagt att målet med spelet inte kommer vara att nå max lvl. Det kommer alltså vara en lvl cap som är rimligt hög (hur man nu tolkar det) men att man inte ska behöva klara hela spelet för att nå dit. Målet efter att man nått lvl cap är att försöka utveckla sin rustning, vapen, hitta nya föremål osv osv. Loot och modifiering är större mål än att nå lvl cap.

Jag personligen gillar en balans mellan detta. Jag vill inte nå max lvl på 5 timmar. Däremot vill jag inte heller att det ska ta lång tid att nå max lvl som i tex Diablo 2.

Postad 26 May 2014 - 13:19

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Sant, i den här typen av spel så är det ju looten som är det roliga. klart man vill levla, så man kan använda bättre grejjer också. För jag misstänker att armor och sånt kommer bli låst efter lvl eller liknande.

Postad 26 May 2014 - 13:31

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
jag gillar levlandet dom kanske 3 första gångerna sen blir det bara drygt, typ diablo 3 innan man uppfann powerlevling, man sprang igenom det spelet några gånger för mycket...

Postad 26 May 2014 - 13:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Distfritt? Här på Minhembio.com får det bara förekomma en klan. Vi vet ju alla vilken. ;)

Jag väntar på att l2ickard startar MHB...sen kan vi möta er.

Nu har jag läst långt ifrån allt om Destiny, visst kan man spela clan vs clan?

Redigerat av BrittBastard, 26 May 2014 - 13:43.

Postad 26 May 2014 - 13:56

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Shh...här har vi redan långtgångna planer på att dyka upp och visa dom här som kollar sej distfritt (vilket det inte kommer bli i mickarna om jag känner vissa här rätt ;) ) hur spelet ska spelas! :)

Postad 26 May 2014 - 13:58

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Jag är inte heller helt insatt ännu, men det jag sett är PvP spel. Och dom snackar om competetive gaming, så clan mot clan borde väl inte vara omöjligt.

Postad 26 May 2014 - 14:30

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Sant, i den här typen av spel så är det ju looten som är det roliga. klart man vill levla, så man kan använda bättre grejjer också. För jag misstänker att armor och sånt kommer bli låst efter lvl eller liknande.

Alla vapen kommer säkert ha lvl krav. Det jag vet är att man också kommer kunna få/skaffa vapen som kräver en högre lvl än den man har, då får man vänta tills man kommer upp i lvl som krävs.

Postad 26 May 2014 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Distfritt verkar vara någon rebellisk avknoppning från moderlandet.

Postad 26 May 2014 - 15:39

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Lutar åt Awoken, definitivt Hunter. Handgun och sniper är en trevlig kombo tycker jag. Abilitys har vi ju inte sett alla ännu. Men både golden gun och arc blade va grymma, ska bli kul o se vad mer som finns.

Postad 26 May 2014 - 16:04

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Jag tror att man mest kommer spela pve med detta spel! Raida tillsamans kommer blir hur trevligt som helst! Fast hoppas pvp blor bra också!

Postad 26 May 2014 - 16:14

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
om man kör pvp och dör, förlorar man sin gear då?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.