Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 20 June 2013 - 12:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Så fort Sony sa att de skulle fortsätta understödja andrahandshandeln så var Microsoft rökta.
Det hade jag kunnat sagt till dem innan de ens försökte sig på att blockera det från första början. Allt har utspelats precis som jag trodde att ett sånt här scenario skulle utspelas. Edit: Så här sa jag 2008. Hittar inte den posten jag letar efter dock där jag beskrev scenariot ungefär som det nu hänt, balls!
Redigerat av Zoiler, 20 June 2013 - 12:55.
Postad 20 June 2013 - 12:46
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Btw, läge för ny omröstning efter MS 180-gradare?
Postad 20 June 2013 - 12:49
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Kan tänka mig att det varit extremt hektiskt i redmond den senaste månaden, de hade verkligen hoppats att deras spelfokus skulle vända den negativa trenden. Men eftersom de stoppade huvudet i sanden och vägrade göra intervjuer med media då de inte verka veta hur de skulle kunna förmedla sin vision som något positivt så blev det bara värre.  Tycker du är tråkigt att de blev tvungna att göra en 180 då detta "war" är roligare ju större skillnad det är mellan plattformarna. Nästa steg för MS är väl att öppna på lädret ännu mer och köpa mer exklusivitet...
Postad 20 June 2013 - 13:12
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Btw, läge för ny omröstning efter MS 180-gradare?
Min röst svänger nu mer mot ps4 sidan.
Postad 20 June 2013 - 13:27
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Tror på två frågor, men enskilda svar: Fråga: Hur har beslutet (MS kovändning) påverkat ditt val, före resp efter kovändning? Samt, är beslutet negativ eller positiv?Svarsalternativ: - XOne både innan och efter, positivt beslut - XOne både innan och efter, negativt beslut - XOne innan, PS4 efter (negativt beslut mao)- PS4 innan, XOne efter (positivt beslut mao)- PS4 innan, PS4 efter, positivt beslut - PS4 innan, PS4 efter, negativt beslut- Båda innan, båda efter, positivt beslut- Båda innan, båda efter, negativt beslut- Inget varken före eller efter, trollar bara. *Troll, troll*Vad sägs? Dvs är fråga och alternativ bra? Själva omröstningen gör vi i en ny tråd. De som tänkt sig båda ingår i "XOne" edit: Näe, inge bra.
Redigerat av pacman, 20 June 2013 - 13:31.
Postad 20 June 2013 - 13:41
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Ser bra ut, men jag är nog innan xone efter vänta ett tag och se vad som händer på båda. Kanske köpa Wii u
Redigerat av Johan_i_burken, 20 June 2013 - 13:41.
Postad 20 June 2013 - 13:47
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Kan bli hur mycket val som helst jag saknar t.ex.
X1 innan, och efter, oberörd av beslutet
PS4 innan, och efter, oberörd av beslutet
Osv.
Postad 20 June 2013 - 13:49
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Kan tänka mig att det varit extremt hektiskt i redmond den senaste månaden, de hade verkligen hoppats att deras spelfokus skulle vända den negativa trenden. Men eftersom de stoppade huvudet i sanden och vägrade göra intervjuer med media då de inte verka veta hur de skulle kunna förmedla sin vision som något positivt så blev det bara värre.
Tycker du är tråkigt att de blev tvungna att göra en 180 då detta "war" är roligare ju större skillnad det är mellan plattformarna.
Nästa steg för MS är väl att öppna på lädret ännu mer och köpa mer exklusivitet...
Gissar på att någon måste väl få lämna? Jag menar, detta är ju ett PR fiasko oavsett. Säga vad man tycker om olika delar av Policyn men de gick verkligen all-in på en rätt krånglig setup trots att rykten som cirkulerat har mötts med öppen kritik. Någon måste ju bära ansvaret. Nä det var inte mycket från WWS (om man räknar bort de 4 från feb).
Känns som de ville visa bredd genom att ge 3e part tid och indies.
Dock finns det gott om tillfällen fram till release (28/10 ) att visa lite fler "hemlisar" för att hålla ångan uppe..
Samtidigt har Sony inget större behov att skjuta fler skott. De sitter redan på en trygg start och kan spara ammunition till de tidpunkter som det behövs.
Postad 20 June 2013 - 13:52
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Kan bli hur mycket val som helst jag saknar t.ex. X1 innan, och efter, oberörd av beslutet PS4 innan, och efter, oberörd av beslutet
Va fasen, ingen kan vara oberörd av denna fars.
Postad 20 June 2013 - 14:19
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
[/size] Va fasen, ingen kan vara oberörd av denna fars. 
Nä. ur den här historien kan man hinka hur mycket bitterhet som helst. Edit: (bra sammanfattning tidigare idag. håller med dig 100%)
Redigerat av Unregistered6810b893, 20 June 2013 - 14:21.
Postad 02 July 2013 - 15:39
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Enligt Aftonblaskan kommer både Google och Apple ge sig in i Next Gen War.  Nån som tror nåt om det. http://www.aftonblad...icle17054712.ab
Postad 02 July 2013 - 15:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Någon som bryr sig är den rätta frågan. Apple skulle iofs kunna göra något, Google tror jag inte på. De skulle nog göra något i stil med Ouya i så fall.
Redigerat av Zoiler, 02 July 2013 - 15:51.
Postad 02 July 2013 - 15:51
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Tja om Apple släpper en konsol så kommer väl rätt många Appleälskare köpa den bara för att de tror att allt Apple gör är fantastiskt...
Personligen tror jag inte mycket på seriösa utmanare till XO och PS4. Extremt osannolikt att de snickrar ihop något med den prestandan till ett liknande pris. Jag tror snarare på en Apple TV-mojäng med utökade spelmöjligheter och nåt liknande mediacenter med spelmöjligheter från Google.
Inget för gamers alltså.
Postad 02 July 2013 - 15:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nej det är inte lätt att ta sig in på konsolmarknaden direkt, det fick och får fortfarande MS erfara. Tre jättar finns redan, svårt att erbjuda något som de inte redan har. Man måste ha exklusiva spel dessutom.
Postad 02 July 2013 - 17:04
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Ser inte varför de skulle vilja det ens. Allting pekar på att det är tablets, mobiltelefoner och sociala siter där framtidens spel, och pengar, kommer att finnas. Apple tar en betydligt större vinstandel per sålt spel i iTunes än vad Microsoft/Sony får per sålt spel hos gamestop. De presenterade förresten listan över vilka spel som vann gamecriticsawards E3 2013. Xbox One ligger bra till i den listan. PC: 11 (+4 from 2012; Same as 2011)Xbox One: 10 (new)Xbox 360: 10 (-2 from 2012; -4 from 2011)PS4: 4 (new)PS3: 3 (-12 from 2012; -6 from 2011)Wii-U: 1 (same as 2012)PSVita: 1 (same as 2012)
Redigerat av Unregistered6810b893, 02 July 2013 - 17:06.
Postad 02 July 2013 - 18:00
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
konsolmarknaden är ett jävla gissel, det är väl bara hemelektronik som är svårare just nu? ser man till alla konsoler som kommit och gått så är det på senare tid bara sony, ms och nintendo som räknas. det finns ingen plats för fler konsoler. inte riktiga konsoler iaf.
apple kommer säkert komma med en totalt överprisad spelmodul som ouya om dom ska komma med något. kostar 3000 och eftersom det är så billigt för att vara apple så kommer det att bli en succe. finns så otroligt många applefantaster så att man blir vansinnig. googles kommande konsol skulle troligtvis också bli en ouya, men en betydligt svagare sådan. eventuellt med kontroll som touchpad för att styla med något ^^
Postad 02 July 2013 - 18:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ser inte varför de skulle vilja det ens. Allting pekar på att det är tablets, mobiltelefoner och sociala siter där framtidens spel, och pengar, kommer att finnas.
http://www.forbes.com/sites/erikkain/2013/06/27/sony-its-the-decline-of-a-generation-not-the-end-of-video-game-consoles Vet inte om du är sarkastisk eller inte iofs =P
Postad 02 July 2013 - 18:27
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
http://www.forbes.com/sites/erikkain/2013/06/27/sony-its-the-decline-of-a-generation-not-the-end-of-video-game-consoles
Vet inte om du är sarkastisk eller inte iofs =P
Med tanke på Sony många strategiska misstag så skulle jag nog inte gå till dem om framtida analyser...... De och Microsoft har visat sig vara feta gamla giganter som tappat takten med samtiden.
Postad 02 July 2013 - 18:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nej det är inte lätt att ta sig in på konsolmarknaden direkt, det fick och får fortfarande MS erfara. Tre jättar finns redan, svårt att erbjuda något som de inte redan har. Man måste ha exklusiva spel dessutom.
Beror på hur man definierar konsoler. För var det ganska lätt, idag är det svårare. Om det är hårdvara som spelar spel, ja då har det visat sig vara rätt lätt att komma in. Är det hårdvara som säljer sina spel fysiskt och att det måste vara en viss nivå på spelproduktionen, ja då är det svårt. Sanningen är att digital distribution gör det betydligt enklare då behovet av omfattande distributionsnät för att sprida mjukvara har kanske varit största hindret. Största fördelen för Google är som vanligt - Gratis. Hur konkurrerar man med gratis? Men slutsatsen är - det är korkat att tro en bransch alltid kommer vara strukturerad på samma sätt. Finns många exempel på är branschs uppbyggnad ansås omöjlig att ändras, se bara på mobilmarknaden.
Postad 02 July 2013 - 18:45
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Ser att det finns två stycker som skulle kunna slås sig in på konsolmarknaden, det är Valve med en Steambox (Som egentligen är en PC utan specialhårdvara) och Google.
Finns absolut inget som säger att Google inte släpper en specialanpassad androidversion och playstore på en relativt kraftfull x86-baserad konsol, typ en Nexus-konsol.
Postad 02 July 2013 - 18:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Beror på hur man definierar konsoler.
En apparat du har under TV:n som du kan spela senaste Far Cry och Need For Speed på. Ja, då är det rätt svårt att ta sig in  Edit: Och för att klargöra, jag menar inte bara att ta sig in, utan att faktiskt tjäna pengar, vara med generation efter generation och bli framgångsrik. Många har försökt men inte många har varit med länge. MS går in på sin tredje generation men de har ännu inte vunnit någon och ser ut att få det svårt att göra det nu också. Deras första försök var uselt. Det kostar mycket pengar om man ska försöka utmana på allvar. Med tanke på Sony många strategiska misstag så skulle jag nog inte gå till dem om framtida analyser......
Must....resist....
Redigerat av Zoiler, 02 July 2013 - 18:52.
Postad 02 July 2013 - 18:49
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ser att det finns två stycker som skulle kunna slås sig in på konsolmarknaden, det är Valve med en Steambox (Som egentligen är en PC utan specialhårdvara) och Google.
Finns absolut inget som säger att Google inte släpper en specialanpassad androidversion och playstore på en relativt kraftfull x86-baserad konsol, typ en Nexus-konsol.
Apple ska man aldrig räkna bort. 13 miljoner Apple TV som knappt kan något  Största hotet är om Google släpper någon väldigt öppen plattform specifikt för spel på TV. Då har du en Arme av billiga av enheter från Asien som kommer, se bara på syrfplattor nu.
Postad 02 July 2013 - 18:52
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Must....resist....
Ett företag som gick från världens största på de flesta marknader och segment till att kämpa för varje marknadsandel. Lika så hur man varit sen in inom olika områden eller vägrat anpassa sig efter nya marknadsstandarder. De framgång på konsoler är mer ett undantag än regel för hur Sony har lyckats inom hemeletronik under senare tid.
Postad 03 July 2013 - 07:28
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
En apparat du har under TV:n som du kan spela senaste Far Cry och Need For Speed på. Ja, då är det rätt svårt att ta sig in 
Edit: Och för att klargöra, jag menar inte bara att ta sig in, utan att faktiskt tjäna pengar, vara med generation efter generation och bli framgångsrik. Många har försökt men inte många har varit med länge. MS går in på sin tredje generation men de har ännu inte vunnit någon och ser ut att få det svårt att göra det nu också. Deras första försök var uselt. Det kostar mycket pengar om man ska försöka utmana på allvar.
Fast jag tror inte tjäna pengar kommer vara problemet heller. När väl vi går över till digital distribution så minskar de fasta kostnaderna ganska drastiskt för att komma igång. Om vi tar Surfplattor som exempel så har ARM + Google Android gjort tusentals märken kunnat gå in på marknaden och tjäna pengar utan någon större insats. Enkel tillgång till hårdvaran samt 1 väldigt öppen och omfattande plattform för mjukvara har gjort surfplattor väldigt enkel business. Visst, jag håller med om att det är omöjligt att gå in på Microsoft/Sony nivå i omsättning och samtidigt göra vinst men många bäckar små kan nog i framtiden bli lösningen. Sen tror jag att generations-upplägget kommer gradvis försvinna ju öppnare plattformarna blir. Problemet med Steam och "Steambox" har varit att komponenterna för att göra någon vettig box är dyra från grunden då det är PC som egentligen ska erbjudas. Det är här ARM och Android har sin styrka, komponenterna är skitbilliga och finns i överflöd. Ta bara ett chip som Rockchip 3188 som gör på 28nm med en Quad-Core ARM CPU på 1,8Ghz kärnan och en Quad-Core GPU med 600Mhz kärnan. Producerar i snitt ca dubbelt så bra resultat som Tegra 3 i benchmark. Och då hittar vi stickor med 2GB DDR3 och 8GB Flash med Wifi och allt för en bit under 1000 lappen (1000 pack OEM ligger kring 50-60 USD), Kanske inte där än men 1-2 generationer bort på dessa chippen så har du kraft nog att driva 1080p spel i Wii nivå vilket nog är acceptabelt för många (kanske ej hardcore gamers). Så lägg där till att Google TV anpassar Android mer och kanske standarliserar en gamepad layout och vips har du 1000-tals märken som kommer sälja billiga konsoler för en bit under 1000 lappen. Utvecklarna har sen stor plattform under Android och behöver inte bry sig om specifik tillverkare. 1-2 år bort innan detta kanske sker men det är en möjlighet. Jag kommer ihåg när Android kom till plattor och de första OEM plattorna kom, de var ruskigt - ruskigt - ruskigt dåliga. Nu får du mer än dugliga plattor för runt 1500 SEK.
Postad 03 July 2013 - 07:54
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Problemet med Steam och "Steambox" har varit att komponenterna för att göra någon vettig box är dyra från grunden då det är PC som egentligen ska erbjudas. Det är här ARM och Android har sin styrka, komponenterna är skitbilliga och finns i överflöd.
En steambox kan göras billig och ändå utklassa PS4 samt Xbone. En Core i5 4670K kostar i dagens läge 1695:- och Valve skulle kunna få den betydligt billigare och då är den egentligen overkill samt väldigt strömsnål och sval, säg att de kan köpa in den för 1200:- vilket inte alls är någon omöjlighet, lägg sedan på ett GTX 760 som för konsument kostar 3000:-, låt oss säga 2300:- för Valve då är vi uppe i 3500:- sedan ett moderkort med fastlött ram (8GB) och en 1TB HDD så är vi uppe i runt 4000:-. Om Valve väljer ett moderkort med fastlödd CPU i klass med en 4670K så blir det ännu billigare, och enligt rykterna så kommer grafikkrets samt lagring att vara utbytbara, sedan så kommer Valve att köra med ett linuxbaserat OS som startar upp direkt till steam, tänk OpenELEC fast med Steam istället för XBMC. Denna maskin kommer att springa åttor runt PS4 samt Xbone för ett lägre pris och kommer att vara en spelmaskin och inte någon socialmultjunkmaskin, att Valve även planerar en videobutik gör att den även lämpar sig som mediaspelare.
Postad 03 July 2013 - 08:20
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
ska den köra windows? isåfall så kan man nog inte bara jämföra rakt av mot ps4/xb1 eftersom de är byggda för just sina saker. Man kan inte bara jämföra prestanda siffror rakt av och av detta utröna en vinnare afaik.
Men ja.. kanske kan gå i teorin iaf 
Sen ska man räkna med vinstmarginaler osv också på grejorna. Bara för att en sak kostar 4000kr att tillverka betyder inte att den kommer säljas för 4000 till slutkund
Postad 03 July 2013 - 08:23
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
ska den köra windows? isåfall så kan man nog inte bara jämföra rakt av mot ps4/xb1 eftersom de är byggda för just sina saker. Man kan inte bara jämföra prestanda siffror rakt av och av detta utröna en vinnare afaik.
Men ja.. kanske kan gå i teorin iaf  Sen ska man räkna med vinstmarginaler osv också på grejorna. Bara för att en sak kostar 4000kr att tillverka betyder inte att den kommer säljas för 4000 till slutkund 
Läs om läs rätt, Valve har sagt att en Steambox kommer att köra en linuxbaserad variant. Självklart måste de gå med vinst, men den största delen pengar kommer de att plocka in på spelförsäljningen.
Postad 03 July 2013 - 08:57
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Läs om läs rätt, Valve har sagt att en Steambox kommer att köra en linuxbaserad variant. Självklart måste de gå med vinst, men den största delen pengar kommer de att plocka in på spelförsäljningen.
bleh mig, missade den biten  aja. Självklart, kan de gå ut med subventionerad hårdvara för att dra in på spelen sen är det ju en annan femma. Men precis som nämts i tidigare trådar, det är ju exclusives som säljer maskiner i regel.
Postad 03 July 2013 - 09:11
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Nu plockar jag nått från minnet och kan ha fel men det var väl inte tänkt så att bara Valve skulle göra Steambox:en va? Utan andra företag skulle kunna göra egna? Så dom kommer inte ha lika stor bulkproduktion tror jag.
Sen priserna du nämner, du drar av en hel del, räknar lågt (500 för ett moderkort med 8GB minne på?) utan nätagg, låda, m.m. Nja, tror det blir svårt att slå next-gen närmaste året på 4000 kronor.
Postad 03 July 2013 - 09:56
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Nextgen är aldrig möjligt att slå prismässigt dom första åren. Även idag är det knepigt att få en dator som ger det en ps3 ger för 2000 pix.
Postad 03 July 2013 - 11:01
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
En steambox kan göras billig och ändå utklassa PS4 samt Xbone. En Core i5 4670K kostar i dagens läge 1695:- och Valve skulle kunna få den betydligt billigare och då är den egentligen overkill samt väldigt strömsnål och sval, säg att de kan köpa in den för 1200:- vilket inte alls är någon omöjlighet, lägg sedan på ett GTX 760 som för konsument kostar 3000:-, låt oss säga 2300:- för Valve då är vi uppe i 3500:- sedan ett moderkort med fastlött ram (8GB) och en 1TB HDD så är vi uppe i runt 4000:-.
Om Valve väljer ett moderkort med fastlödd CPU i klass med en 4670K så blir det ännu billigare, och enligt rykterna så kommer grafikkrets samt lagring att vara utbytbara, sedan så kommer Valve att köra med ett linuxbaserat OS som startar upp direkt till steam, tänk OpenELEC fast med Steam istället för XBMC.
Denna maskin kommer att springa åttor runt PS4 samt Xbone för ett lägre pris och kommer att vara en spelmaskin och inte någon socialmultjunkmaskin, att Valve även planerar en videobutik gör att den även lämpar sig som mediaspelare.
Oj där hade vi dagens optimist, nu ä 4000kr "billigt". Eftersom en konsol idag mer eller mindre har samma komponenter i grunden som PS4/Xbone så är redan slaget om priset förlorat - störst får bäst vilket gör att om en Steambox ska kunna konkurrera stort med PS4 eller Xbone så måste man producerar lika många eller mer. Så dina 4000 (som saknar CPU, handkontroll och chassi) är liksom vad ett grundpris skulle vara och då har du inte räknat med moms, distribution, marketing osv. Så nej den skulle inte kunna bli speciellt billig - billig är kanske under 2000kr. Valve problem med eventuell Steambox är precis som allas problem med x86 PC idag, där finns bara lönsamhet om du har enorma produktioner. Det är därför det finns ytterst få som gör datorer idag i de lägre prissegmenten. För att tjäna pengar måste du helt enkelt producera miljontals om året vilket är enorm risk som väldigt få klarar av. Eftersom PS4 och Xbone bygger på samma struktur som en PC så finner jag det komiskt att du tror Valve kommer kunna bygga en både kraftigare och billigare än vad Sony och Xbone kan fixa fram. Med andra ord måste Valve av någon magisk kraft hitta billigare CPUer (Intel är INTE billiga), hitta billigare HDD, billigare RAM, billigare GPU, billigare chassi....osv.....tror inte det.
Redigerat av PalmiNio, 03 July 2013 - 11:02.
Postad 03 July 2013 - 11:52
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Haha, i5, 760, 8GB och 1 TB HDD för 4000? Kom igen nu...
Postad 03 July 2013 - 12:57
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Haha, i5, 760, 8GB och 1 TB HDD för 4000? Kom igen nu...
Som tydligen klarar sig utan handkontroll, chassi eller ström...
Postad 03 July 2013 - 13:46
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
hahaha
Postad 03 July 2013 - 13:46
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Kärleken övervinner alla hinder!
Postad 03 July 2013 - 13:47
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
man klistrar fast den bak på sin samsung TV för 30k som har rörelsekamera ju... skitbra och mycket billigare än PS4/Xone
Postad 03 July 2013 - 16:03
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Kanske var en sån där konsol/dator han satt med, som i ett annat forum skrev att han var besviken på "always online", för att han då inte alltid kunde spela, eftersom det minsann ibland var strömavbrott hemma hos honom?
Redigerat av SC-Zap, 03 July 2013 - 16:03.
Postad 03 July 2013 - 17:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Kanske var en sån där konsol/dator han satt med, som i ett annat forum skrev att han var besviken på "always online", för att han då inte alltid kunde spela, eftersom det minsann ibland var strömavbrott hemma hos honom?
Hemma? Han jobbade väl på en U-båt?
Postad 03 July 2013 - 18:09
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Nej, det var en annan person. Det var någon här som klistrade in ett inlägg som gick ut på att personen ifråga var heligt förbannad på "always online" (även om det aldrig varit tal "alltid"), för att han minsann hade strömavbrott hemma ibland och hur skulle han då kunna spela? Han kunde ju inte vara online under strömavbrottet?
Postad 04 July 2013 - 06:23
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
man klistrar fast den bak på sin samsung TV för 30k som har rörelsekamera ju... skitbra och mycket billigare än PS4/Xone
KAMERA ÖVERVAKNING!!!! osv  kan säkert hitta fler ord men ja
Postad 04 July 2013 - 06:38
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Inte ens MacGyver kan bygga en PC som utklassar PS4/XO för 4k! Jo förresten, men bara han.
Postad 04 July 2013 - 08:06
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Trollen frodas ser man..
Ett chassi och PSU kostar inte många kronor alls, inte heller handkontroll.
Ett företag i Valve's storlek skulle kunna pressa priserna hos leverantörerna/tillverkarna väldigt mycket.
Sedan iomed att man bara har digitaldistrubition gör hela kedjan billigare och bättre.
Postad 04 July 2013 - 08:07
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Trollen frodas ser man.. Ett chassi och PSU kostar inte många kronor alls, inte heller handkontroll. Ett företag i Valve's storlek skulle kunna pressa priserna hos leverantörerna/tillverkarna väldigt mycket. Sedan iomed att man bara har digitaldistrubition gör hela kedjan billigare och bättre.
Mer än dom små företag som MS och Sony är menar du :-)
Postad 04 July 2013 - 08:23
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Mer än dom små företag som MS och Sony är menar du :-)
MS och Sony ville ha specialhårdvara i så litet format som möjligt och allt på ett SoC bla. Sedan deras mjukvara med TV och annat som fördyrar radikalt. En Steambox ser istortsett ut att enligt rykten bli en mITX bräda med BGA samt utbytbart GFX samt HDD och deras klient i en linuxdist, typ som OpenELEC fast med Steam istället för XBMC. Gör man på detta viset så kapar man en jävla massa kostnader istället för att fjanta runt med med saker egentligen inte hör hemma på en spelkonsol. Men sånt kan tydligen inte du som ultraradikal xbox fangirl se..
Postad 04 July 2013 - 08:24
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Trollen frodas ser man.. Ett chassi och PSU kostar inte många kronor alls, inte heller handkontroll. Ett företag i Valve's storlek skulle kunna pressa priserna hos leverantörerna/tillverkarna väldigt mycket. Sedan iomed att man bara har digitaldistrubition gör hela kedjan billigare och bättre.
Om det är någon som trollar här så är det du. Nog kostar både chassi och PSU någonting i alla fall, några hundralappar blir det ju? Även en handkontroll, om den ska vara bra. Väldigt få företag säljer dessutom saker utan en tanke på vinst... Digitaldistribution har en möjlighet att göra spelen något billigare, men knappast hårdvaran...
Postad 04 July 2013 - 08:25
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Men sånt kan tydligen inte du som ultraradikal xbox fangirl se..
:-) söt du är lille ponken..
Postad 04 July 2013 - 08:26
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Men sånt kan tydligen inte du som ultraradikal xbox fangirl se..
Och här kommer beskyllandena för att vara fläktflicka (bara för att fläktpojke på engelska är blockat på forumet, antar jag). Om jag vore du skulle jag INTE hålla på att skriva ett endaste ord om att ANDRA agerar som P12 på Live mm, med tanke på hur du skrivit senaste veckorna på forumet.
Postad 04 July 2013 - 08:30
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Tror sinnes är stereotypen av personer man tackar partychat varje dag för att man slipper möta/höra.
Postad 04 July 2013 - 09:07
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
I priset skall dessutom även utvecklingskostnader tas igen, inte bara produktionskostander. En bra handkontroll tex utvecklar man inte i en handvänding.
Postad 04 July 2013 - 10:04
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Sedan iomed att man bara har digitaldistrubition gör hela kedjan billigare och bättre.
Utveckla gärna det här. Hur menar du att Valves digitaldistribution gör det mycket enklare för dem att bygga upp en organisation för att börja sälja hårdvara? Antar att du inte menar att jag ska ladda hem min Steambox över nätet? Har de en support organisation på plats för att hantera hårdvara? De klarar sig knappast med deras support-forum som idag. Nej, att Valve skulle ge sig in i och göra en steambox verkar mycket otroligt. Att den skulle kosta 4000 finns inte ens på kartan om den ska ha samma prestanda som specialdesignad hårdvara som Xone och PS4. Bara jobbet att få bort all overhead från Linux-kärnan kommer att kräva manår. För att inte säga att ha fungerande lågnivå grafikrutiner på plats. Varken Ati eller Nvidia är speciellt intresserade av att släppa fullfjädrade drivrutiner för linux eftersom de är livrädda för GPL.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|