Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4]
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
Rapporterad
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Star Wars: Battlefront (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
7
|
(19)
|
99:- | |
Star Wars: Battlefront (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
7
|
(9)
|
160:- | |
Star Wars Battlefront (PC)
(PC-spel)
|
7
|
(25)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 1TB (inkl. Star Wars Battlefront) - Limited Edition 2015
(Spelkonsoler)
|
6
|
(0)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 18 November 2015 - 17:03
Postad 18 November 2015 - 17:31
Postad 18 November 2015 - 21:09
Någon som har lyckats komma in som har laddat ner via PSN? Eller är dom strikta med timern? ![]()
Postad 18 November 2015 - 23:58
Coolt dock att spela som darth vadar
Redigerat av Duckface21, 18 November 2015 - 23:59.
Postad 19 November 2015 - 07:37
Just nu finns det ju bara 4 kartor i MP... blir lite torrt i slutändan att bara spela de 4 om och om igen.
Postad 19 November 2015 - 08:16
Just nu finns det ju bara 4 kartor i MP... blir lite torrt i slutändan att bara spela de 4 om och om igen.
Oj, bara 4 banor?! Eller menar du walker assault, eller allt som allt?
Postad 19 November 2015 - 08:22
Visst kan man tycka att 4 banor är lite men det kommer ett DLC i december som är gratis å då får vi en ny WA bana och om jag ska vara ärlig. Är alla dessa banor bra etc så tar jag hellre det än som i BF4 där 2/3 av banorna suger...
Postad 19 November 2015 - 08:48
Postad 19 November 2015 - 08:52
Hoppas det blir många bra kartor i DLC. Avvaktar med season pass (premium) tills det framkommer mera vad DLC kommer innehålla.
Postad 19 November 2015 - 10:43
Postad 19 November 2015 - 10:58
Visst har du rätt, hellre bra banor och färre. Hoppas dock dom som finns är bra.
Ja det får vi verkligen hoppas på
Postad 19 November 2015 - 12:09
Finns det något singleplay överhuvudtaget? Eller är spelet helt onödigt att köpa om man inte har psn?
Postad 19 November 2015 - 12:43
Finns det något singleplay överhuvudtaget? Eller är spelet helt onödigt att köpa om man inte har psn?
ja det gör det men inte i normal tanke utan här spelar man i missions mot/med BOTS
du kan se mer hur de ser ut här
https://www.youtube.com/watch?v=-eHFm32vqoU
Redigerat av Duckface21, 19 November 2015 - 12:59.
Postad 19 November 2015 - 13:21
Det som först slog mig var hur avskalat o basis detta spel är, då jag är van med Battlefield. Bara en sådan självklarhet dom Hardcore mode saknas.
Fyra?! Kartor dom sagt. Galet less på dom redan
Förinställd auto aim on?! Varför?! Förstör på så många vis. Kör man med detta av är man rökt på så många vis då merparten av motståndet siktar så mycket bättre o framförallt snabbare en dig själv..
Men det som framförallt irriterar o drar ned är "input lagget" eller vad man skall kalla det. Den där lilla halva sec det tar mellan kontrollen o bilden att reagera. Förstör helt möjligheten till att sikta klokt. Hela styrningen känns slö o svampig. Startar man istället Bf4 eller CoD är kontrollen snabb o tight.
Snyggt spel, galet bra ljud. Sköj i små doser.
Men en påse bilar är också sköj att mula i sig, dock tar den slut o det roliga är över, det enda du då har kvar är en sket tråkig tom påse
Postad 19 November 2015 - 13:29
Har sen i Tis nu lagt några timmar på detta spel.
Det som först slog mig var hur avskalat o basis detta spel är, då jag är van med Battlefield. Bara en sådan självklarhet dom Hardcore mode saknas.
Fyra?! Kartor dom sagt. Galet less på dom redan
Förinställd auto aim on?! Varför?! Förstör på så många vis. Kör man med detta av är man rökt på så många vis då merparten av motståndet siktar så mycket bättre o framförallt snabbare en dig själv..
Men det som framförallt irriterar o drar ned är "input lagget" eller vad man skall kalla det. Den där lilla halva sec det tar mellan kontrollen o bilden att reagera. Förstör helt möjligheten till att sikta klokt. Hela styrningen känns slö o svampig. Startar man istället Bf4 eller CoD är kontrollen snabb o tight.
Snyggt spel, galet bra ljud. Sköj i små doser.
Men en påse bilar är också sköj att mula i sig, dock tar den slut o det roliga är över, det enda du då har kvar är en sket tråkig tom påse
Ha de va en sågning de med
Kan dock inte hålla med dig varför bry sig om auto aim de slår jag på med många spel för annars går de bara inte spela missar alltid då! kalla mig dålig spelare men jag föredrar den på...
Styrningen är inte slö den är kanon! bara 4 banor ja de kommer fler senare ![]()
Du kanske ska satsa på ett annat spel?
Postad 19 November 2015 - 13:39
Du kanske ska satsa på ett annat spel?
Vadå? Jag tycker han har bra poäng. Att ta fullpris för ett spel med 4 banor och sedan ha 16 som dlc under säsongen för ytterligare 500kr är under all kritik. Känns som att balansen mellan vad de har valt att ta med från början och vad de har lagt som dlc är helt fel.
Postad 19 November 2015 - 14:50
Postad 19 November 2015 - 15:02
Förövrigt märker jag inte av aimassisten lika mycket som i tex CoD och BF (kanske beror på för få spelade timmar än så länge). Den simpla spelmekaniken känns smooth och fräsch för omväxlings skull dock tycker jag det går liiite långsamt när man sprintar. I 3e persons vy känns det som det går ännu långsammare fast jag vet att det bara är en synvilla.
Min största kritik är fortfarande mot partysystemet och att man bara kan spawna på en polare...
Postad 19 November 2015 - 15:12
ja det gör det men inte i normal tanke utan här spelar man i missions mot/med BOTS
du kan se mer hur de ser ut här
Verkar vara rätt tråkigt. Med tanke på hur snyggt spelet är så är det synd att de inte byggde upp hela spelet efter filmerna istället. Multiplayer passar ju inte alls för det här spelet.
Postad 19 November 2015 - 15:32
Verkar vara rätt tråkigt. Med tanke på hur snyggt spelet är så är det synd att de inte byggde upp hela spelet efter filmerna istället. Multiplayer passar ju inte alls för det här spelet.
Ja det får stå för dig. Själv tycker jag att MP passar alldeles utmärkt till detta spel
Postad 19 November 2015 - 15:53
Ja det får stå för dig. Själv tycker jag att MP passar alldeles utmärkt till detta spel
Ja det är väl rätt underförstått. Du behöver inte försvara din åsikt.
Postad 19 November 2015 - 16:05
Jag försvarar inte min åsikt men däremot så klargör jag att det är just min åsikt.Ja det är väl rätt underförstått. Du behöver inte försvara din åsikt.
Ps: har du ens spelat spelet?
Redigerat av beat_strandh, 19 November 2015 - 16:06.
Postad 19 November 2015 - 16:14
jag e nöjd med de 4 banor jag fått från början plus Jakku som kommer senare...
Dock tycker jag hela spel branschen bara e ute efter pengar att ens inte släppa banor gratis eller möjliggöra att göra egna banor e skit..
Nästan alla spel måste man köpa allt DLC till sen 10 år tillbaka innan dess va sånt gratis.
De finns självklart spel som har mycket egengjort DLC tex company of heroes spelen men mer en så kommer jag inte på..
Postad 19 November 2015 - 17:05
Att DLC inte är gratis tror jag beror på att utvecklingskostnaderna är skyhöga nuförtiden men jag tror även att konsolerna sätter stopp för det och möjligheten att göra egna banor... Black Ops 3 t.ex ska få möjligheten att modda egna banor på PC men inte på konsol.
Redigerat av beat_strandh, 19 November 2015 - 17:07.
Postad 19 November 2015 - 17:52
Måste iaf säga att Battlefront PS4an är förbannat snygg! Den är jag jävligt nöjd med. Kontrollen därimot är ful som fan.
Testat lite medans man installerade. Ska straxt ge mig på det på riktigt. Ser helt intressant ut. Hoppas det är ett spel man kan köra några rundor med då och då så man inte blir efter för mycket om man inte spelar så mycket. För det känns som ett spel som man kan tröttna på ganska fort om man sitter varje kväll.
Postad 20 November 2015 - 01:00
Postad 20 November 2015 - 01:34
DICE va med på kvällens kultur nyheter ang Star Wars spola fram till 1.36
http://www.svtplay.s...rna-19-11-18-13
Postad 20 November 2015 - 07:13
Många av er uttrycker den kritik jag själv har. Snyggt spel och kul för stunden men känns inte som något jag skulle spela mycket av. Jag började tröttna redan vid betan och har svårt att tro att jag skulle spela detta fram till jul. Hade det kostat 250-350 kr hade jag kanske slagit till.
Postad 20 November 2015 - 08:06
Om jag skulle jämföra det med något spelsätt från Battlefield skulle jag säga Chainlink fast förenklad...
Efter några matcher var det iaf riktigt kul och skogsbanan samt ökenbanan var sjukt bra... Dock är jag rädd för att snöbanan och lavabanan är på tok för öppna och kommer bli svåra när alla väl lär sig dem få flankerna som finns...
Postad 20 November 2015 - 08:08
Spelat i 1h inget för mig.. säljes med kvitto till PS4 PM:a vid intresse pris 450 kr
Postad 20 November 2015 - 08:11
DICE va med på kvällens kultur nyheter ang Star Wars spola fram till 1.36
http://www.svtplay.s...rna-19-11-18-13
Wow kul inslag. Tack för att du delade med dig.
Postad 20 November 2015 - 08:28
Jag hade hört att Supremacy var ett conquest liknande spelsätt.... Haha fatta totalförvirringen när jag först spelade det och trodde det var som conquest
Om jag skulle jämföra det med något spelsätt från Battlefield skulle jag säga Chainlink fast förenklad...
Efter några matcher var det iaf riktigt kul och skogsbanan samt ökenbanan var sjukt bra... Dock är jag rädd för att snöbanan och lavabanan är på tok för öppna och kommer bli svåra när alla väl lär sig dem få flankerna som finns...
Vilket är likt conquest då?
Postad 20 November 2015 - 09:12
Spelade några timmar igår och jag är hittills nöjd trots att jag är tämligen usel och dör mest hela tiden. Bra Star Wars-känsla och en ganska så rättfram spelmekanik gör spelet roligt. 600kr var det allt värt och jag kommer nog köpa allt DLC om det innebär nya banor på nya planeter.
Postad 20 November 2015 - 09:16
Körde 4-5 matcher igår och tyckte med det var kul. Verkligen fått till StarWars känslan. Återstår att se om man lägger ner en massa tid på detta eller om det blir liggandes. Har ju en hel del andra spel på G just nu.
Postad 20 November 2015 - 09:58
Låter som att man i varje fall får litet kul mp över jul att varva mellan FO4 rundorna.
Postad 20 November 2015 - 10:41
Kan inte annat än att vara skitnöjd. Spelet är precis lika kul som jag tyckte betan var och nu med fler spelsätt och kartor. Kanske inte håller för 3 timmar om dagen i 3 år men ändå. Grafiken är dessutom helt underbar. Skogsbanan är så vacker att man glömmer bort att skjuta folk och springer runt och tittar istället.
Håller med ovanstående. Banorna är riktigt nice!
Tittar man på just TDM så kanske det inte är så många banor, men man kan ju köra andra spelsätt som typ dogfight.
Fick mitt spel i tisdags och såg ingen som lirade då så trodde inte någon var sugen på detta spel. Igår var det dock lite fler som körde såg jag ![]()
Någon som vet om/hur man kan joina någon som är inne i ett spel förresten?
adda gärna på PSN: Evil_Rodge
Postad 20 November 2015 - 10:51
Postad 20 November 2015 - 11:13
Såg att du var inne och lirade igår rogge.....du har överlevt på friendslist sedan Warhawk....
Hehe, japp såg dig med
Fan warhawk var ett tag sedan!
Postad 20 November 2015 - 15:26
Hehe inget spelsätt tyvärr
Aj f*n, hoppas det kommer nåt sånt senare då... ![]()
Postad 23 November 2015 - 13:35
sådär är väl mitt omdöme.
lite för "arkadigt" / "run and gun" för min smak.
Kasst spawn system, blev dödad typ 8ggr i rad av samma snubbe som satt precis bakom spawn punkten.
men grymt ljud och grafik!
Postad 23 November 2015 - 13:58
Grym grafik och ljud, något mer finns här inte. Den ser ut och låter som Star Wars, men där slutar det häftiga. Övertydligt att de har skurit loss stora bitar från spelet för o sälja de senare i form av DLC... Då tänker jag på det patetiska utbudet av hjältar (bara 6st jämfört med 25st i Battlefront2) samt avsaknad av det mest förknippade med Star Wars (förutom Jedi/Sith) = RYMDSTRIDER.
Den grymma grafiken och ljudet höll mig intresserad i ca 4-5h. Sen slås man brutalt ner av att det faktum att där bara är 4 banor (om man endast bryr sig om 20vs20), som dessutom är sjukt obalanserade för Imperiet vinner i 9 av 10 fall. Sjukt att de inte gett Rebellerna en endaste unik fördel gentemot Imperiet.
Jag menar Imperiet har ju allt Rebellerna har i vapen/flyg-väg, men inte ett enda landfordon. De turrets Rebellerna kan använda är lika stor nytta som en vattenpistol för de gör noll skada på AT-AT/AT-ST som förstör de med ett skott.
Redigerat av Cantstandya, 23 November 2015 - 14:01.
Postad 23 November 2015 - 16:16
Har jag missförstått när jag trott att det finns rymdstrider?
Ja, det annonserades med tydlighet redan i våras.
http://gamerant.com/...-space-battles/
Postad 24 November 2015 - 08:28
Grym grafik och ljud, något mer finns här inte. Den ser ut och låter som Star Wars, men där slutar det häftiga. Övertydligt att de har skurit loss stora bitar från spelet för o sälja de senare i form av DLC... Då tänker jag på det patetiska utbudet av hjältar (bara 6st jämfört med 25st i Battlefront2) samt avsaknad av det mest förknippade med Star Wars (förutom Jedi/Sith) = RYMDSTRIDER.
Den grymma grafiken och ljudet höll mig intresserad i ca 4-5h. Sen slås man brutalt ner av att det faktum att där bara är 4 banor (om man endast bryr sig om 20vs20), som dessutom är sjukt obalanserade för Imperiet vinner i 9 av 10 fall. Sjukt att de inte gett Rebellerna en endaste unik fördel gentemot Imperiet.
Jag menar Imperiet har ju allt Rebellerna har i vapen/flyg-väg, men inte ett enda landfordon. De turrets Rebellerna kan använda är lika stor nytta som en vattenpistol för de gör noll skada på AT-AT/AT-ST som förstör de med ett skott.
Hoppas Dice jobbar lika hårt med detta som de gjort med BF4, så kanske de rättar till problem som spawn kill och olika balanseringsproblem. Största problemet verkar alltså innehållet i grundspelet. Om det visar sig stämma att de har snålat med innehåll i grundspelet för att kunna släppa det via season pass, då får nog Dice mycket negativ feedback ![]()
Postad 24 November 2015 - 11:18
Det är dock EA som tar de besluten, inte Dice. Sen kanske de får kritik ändå, men EA fattar beslut om säsongspass och sånt affärsmässigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
22 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?