Vad har du för router?Likadant hos mig det hjälpte föga med denna uppdatering .
Min hoppar fram och tillbaka och sen får jag meddelandet: Multimedia Launcher har tyvärr Stoppats:
Så Gör Om och Gör Rätt!
Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T
TizzBird S20t 4GB
(Mediaspelare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser |
Postad 09 December 2013 - 18:54
Postad 09 December 2013 - 19:43
precis likadant här!Likadant hos mig det hjälpte föga med denna uppdatering .
Min hoppar fram och tillbaka och sen får jag meddelandet: Multimedia Launcher har tyvärr Stoppats:
Så Gör Om och Gör Rätt!
Postad 09 December 2013 - 20:19
Jag har kopplat in en Thomson router hos mig, men den fungerar lika bra som min Asus.
Postad 10 December 2013 - 00:41
Sedan inköp så får även jag Multimedia Launcher har tyvärr Stoppats.
Hade även detta fel med multimedia Launcher i min gamla F20.
Postad 10 December 2013 - 08:58
Postad 10 December 2013 - 09:30
Postad 10 December 2013 - 09:55
Började med att ladda ner FW, tog 30 minuter via min 100/100 lina. Då det var det första jag gjorde med defaultinställningar så var det via RJ45-kabeln.
Insåg snabbt att det inte funkar att använda fjärrkontrollen i Android-theme så jag var glad över mitt köp av tangentbord.
Mitt intryck av tangenbordet (Rapoo E2700):
Ville ha ett liten pryl som man kan ligga i soffan och manövrera. Den ligger bra i handen och känns gedigen. Det första jag märkte var att jag, precis som någon annan påpekade, var tvungen att starta om tangentbordet efter att Tizzbirden hamnat i skärmsläckarläge. Det andra var att trots att det är litet så går det inte bra att bara skriva med tummarna medans man håller den som en "tv-spelshandkontroll". Ligger/halvsitter man så måste man byta grepp eller lägga den på magen. Det stora problemet och det som tillslut drev mig till vansinne var avsaknaden av knappar (man touchar på pekplattan). Eftersom plattan är liten så är det fantastiskt enerverande att "hålla i" en app eller widget och sedan försöka flytta den (plattan tar ju slut!). Scrollning är också svårbemästrat då den gesten ibland uppfattas som att "backa" eller något annat som resulterade i oönskat resultat. Mindre problem men fortfarande irriterande var att knapparna förvisso känns mjuka och sköna att skriva med, men är lite "sladdriga". Detta resulterade i att man fick iväg fem tecken istälet för ett vid flera tillfällen (särskilt när man ligger i favoritposition).
När det gäller själva enheten så upplevde jag samma problem som de flesta(?) andra att nätverket var instabilt. Laddtiderna var väldigt långa, ofta gav jag upp efter att ha väntat på att klippet (online) skulle buffra upp eller vad den nu höll på med. Fick igång Netflix men där fick jag aldrig till något ljud och gröna linjer/fält flimrade i bilden.
Svtplay fungerar men helskärm fyller inte upp hela ytan utan lämnar tre stora sorgkanter. Trist att man inte kan köra DRM-skyddade klipp/filmer.
Valde att installera Google Chrome då det är den jag använder på datorn och telefonen. Själva surfupplevelsen var som väntat och helt godkänt förutom det faktum att chrome "...har slutat fungera, vill du vänta eller avsluta" ett par gånger (för mycket).
Bäst var nog Spotify, funkar väldigt bra med appen och det är riktigt trevligt att dra igång en playlist och sedan fortsätta med något annat medans musiken rullar i bakgrunden.
Lade till de widgets jag vant mig vid på telefonen (gmail, sportstats, goggle-sök). Eftersom de på telefonen drar batteri och tar plats så var det väldigt trevligt att obekymrat ha tillgång till dem via TV'n. Hade nog fyllt på med fler om jag fortsatt använda Tizzbirden.
Jag gillar det faktum att man (om det skulle vara problemfritt) faktiskt skulle kunna göra så gott som allt jag vill med den. Att den sedan är helt tyst och tar i princip ingen plats heller gör att det lite vemodigt att ge upp.
Men det är lite för mycket småsaker som gör att jag inte känner mig nöjd med helheten.
Tror heller inte att frugan kommer att gilla den. Glad att jag sparade kvittot och förpackningen.
Då utvecklingen fortfarande fortlöper och med närvaron av Tizzbird här på forumet så kommer jag nyfiket följa resultatet, kanske hittar man tillbaks igen i framtiden.
Faktum är att jag faktiskt inte lade så mycket tid på att testa själva filmtittandet som man kan tycka är grundfunktionen och det som man till största del kommer användada den till. Resonerade som så att om allt "lull-lull" inte ger det där mervärdet som jag hade hoppats på, kan jag lika gärna köra en renodlad mediaspelare.
Eftersom TV'n ändå snart ska uppgraderas kan ett alternativ också vara en Samsung smart med Plex (kör en NAS). Får nöja mig med de appar som finns och är bra anpassade där. ATV2:n får ligga bredvid och ta hand om airplay.
Redigerat av AndyPandy, 10 December 2013 - 10:01.
Postad 10 December 2013 - 10:21
SVT Play appens sorgkanter ligger på önskelistan att fixa, men TizzBird fungerar lika som Nexus referens för detta. Vi har skickat vidare att de flesta användarna inte verkar vilja ha det så, utan att man släcker ner systembaren och utnyttjar hela skärmen.
Nätverksproblemet verkar inte alls vara så vanligt som du uppfattar, vi har bara koll på en handfull användare som rapporterat problemet. Det existerar, men som det verkar, bara under vissa förutsättningar. Förutsatt att man inte har detta problem med sin nätverksanslutning är kapaciteten mycket bra i S20T, mina tester får +100Mbps med Bredbandskollen, både Wifi och Ethernet.
Netflix har prioritet på att startar filmen snabbt och justerar upp videokvaliten efterhand, när man växlar upp kvaliten bildas dessa HLS adaptive streaming "hickups". Om ljudet inte kommer med får man ibland starta om filmen. Hoppas att detta är något som kan förbättras.
Postad 11 December 2013 - 01:11
Kommer det fixas till överhuvudtaget förresten ?
Postad 11 December 2013 - 10:13
Till F20 löstes det aldrig trots många löften om detta...Varför fungerar det inte med svenskt tangentbord,Svårt att inte irritera sig över att detta inte ordnats än.
Kommer det fixas till överhuvudtaget förresten ?
Postad 12 December 2013 - 07:38
Använder Android i övrigt så denna verkade vara ett bra val men det verkar ju dessvärre inte funka helt ok men det gör tydligen inte mitt alternativ WD Live TV heller...
Ska köpa totalt tre stycken men börjar med en för att testa och den ska inhandlas under förmiddagen idag.
Nu gäller det bara att besluta vilken jag ska ge ett försök...?
Postad 12 December 2013 - 10:38
Kan ni svara på detta rörande svenskt tangentbordsstöd, kommer det stödjas och ordnas eller bortser ni från detta stöd ?
Postad 12 December 2013 - 11:28
Postad 13 December 2013 - 21:00
Skaffade en S20T idag, men förstår inte hur jag skall komma åt mina filmer via dlna? Skall funka enligt specen men hittar inget om detta?
Postad 15 December 2013 - 00:37
Redigerat av Unregistered69e74566, 15 December 2013 - 01:13.
Postad 15 December 2013 - 12:34
Postad 15 December 2013 - 12:47
Just nu är högsta prioritet att fixa Ethernet-buggen. Vi har testat och fått fram felet med en Netagear router som en kund rapporterat problem med (WNDR4500). Ethernetanslutningen blir instabil när vi ansluter S20T direkt i routerns Ethernetuttag, men inte när vi ansluter via en switch. Vet inte vad det innebär, men även trådlöst fungerar perfekt med denna Netgear router.
Postad 16 December 2013 - 08:55
Ett annat problem som jag har är att Tizzbirden startar upp hela tiden med p.g.a
andra fjärrkontroller som används i hemmet. Finns det något att göra åt detta problem?
Postad 16 December 2013 - 15:22
Redigerat av JonasNor, 16 December 2013 - 15:23.
Postad 16 December 2013 - 15:43
Jag tryckte in ett kort för att uppdatera firmware. Och det klickade till precis som det skulle.Är det någon som lyckats trycka in ett microSD? Lyckas inte klicka in den, för det ska väl klicka till som det brukar göra? Den "gungar" bara
Postad 16 December 2013 - 16:15
Är det någon som lyckats trycka in ett microSD? Lyckas inte klicka in den, för det ska väl klicka till som det brukar göra? Den "gungar" bara
Jag har också stoppat in ett micro SD, det klickade fast som förväntat.
Postad 16 December 2013 - 20:07
Kan meddela att jag kör via en Netgear switch mot mitt Synology NAS (två switchar innan NAS) och har problem med Ethernet.Precis som Tizzbird skrev så fungerar Ethernet perfekt genom en switch .
Ett annat problem som jag har är att Tizzbirden startar upp hela tiden med p.g.a
andra fjärrkontroller som används i hemmet. Finns det något att göra åt detta problem?
Redigerat av Unregistered92394e6c, 16 December 2013 - 21:48.
Postad 16 December 2013 - 22:37
Jag har Telia Fiber Thomson modem, i den har jag en switch från Zyxel och till den en TP kabel från switchen till TizzenPrecis som Tizzbird skrev så fungerar Ethernet perfekt genom en switch .
Stänger jag av min tizz och slår på den eller om jag väljer omstart så aktiveras WIFI automatiskt från att ha varit avstängt.
Jag kör inte mina 3 datorer samt Tizz samt NAS via wifi utan använder bara tråd till dessa enheter.
Detta med att ett trådlöst tangentbord anslutet till tizzen stämmer inte att det fungerar med svenskt tangentbord och tangenterna Ä med flera. Skriver jag Ä på mitt trådlösa bord så blir det ett U med prickar ovanför, Har även problem med bokstäver på tangentbordet som y blir z, z blir y,
Postad 17 December 2013 - 07:45
Vi har primärt efterfrågat att det minitangentbord med svenska tecken som vi säljar ska fungera, men har även testat ett standard desktop Logitech tangentbord. Jag gissar att det tangentbord du har inte är standard USB utan behöver en anpassning.
När man väljer Svenska som språk i installationsguiden, så ställs ext tangentbord in på QWERTY-EU och man aktiverar svensk layout. Men det är saker som inte stämmer, shift/altgr symboler, det skall fixas.
Vi skall få instruktioner hur vi skall lösa Ethernet denna vecka enligt information jag fått.
Postad 17 December 2013 - 07:50
Postad 17 December 2013 - 17:39
Jag kan inte spela upp .ts -filer som jag har på extern USB-disk och kan titta på i PC eller Humax TV-box utan problem. Jag ser filerna i Tizzbird men det saknas något för att titta på dem. Vad behöver jag installera?
.ts är en container, den fungerar i TizzBird, men den kan innehålla olika video- och ljud-format. Jag kör en ts-video hos mig nu som har AVC video codec och det fungerar utmärkt. Kan du kolla vilket videoformat som är i dina .ts filer?
Postad 17 December 2013 - 18:28
Denna produkt är sjukt intressant, synd bara att Tizzbird har ett rykte om sig att helt plötsligt skit i att uppdatera sina produkter efter ett år. Pallar inte med att köpa en ny burk varje år bara för att kineserna ska tjäna pengar!
Tyvärr är det ju så att när någon ny box kommer ut så är föregångaren inte lika intressant att supporta. Vi som sitter med F20 sitter fortfarande och väntar på en fix som ska lösa scraping funktionen och det är väldigt lite svar i F20 tråden på om de ens kommer att göra en fix för detta. Lite trist som du säger att man ska behöva köpa en ny box varje gång de släpper en nyare. Fixar dom inte scrapingen så kommer inte jag att fortsätta med Tizzbird i framtiden, även om jag har varit väldigt nöjd med F20.
Postad 17 December 2013 - 20:38
1, Tangentbordet fungerar knappt.
2, Varenda gång man startar den måste man stänga av WiFi och sätta på Ethernet manuellt.(Återigen, hur fan kan man släppa en mediaspelare idag som inte fungerar med trådat, det gör boxen mer eller mindre värdelös.....
3, NFS fungerar bara ibland(med er windows NFS), oftast inte(samba fungerar dock)
4.Kollade idag efter en OTA uppdatering, hittade en, laddade ned och installerade, ser då att det är samma som jag redan har installerat sedan nån vecka sedan????
5, Efter jag har gjort ovanstående så har XBMC fuckat upp, boxen använder inte den inbyggda spelaren längre, trots att jag har laddat ned pluggen igen.
Måste jag fabriks återställa boxen nu när allt är inställt? Pallar inte, då åker skiten tillbaka.
6, Lite då och då slutar mediaspelaren att fungera, helt utan anledning.
7, Ibland kan den inte spela upp ISO, löses genom att man startar om boxen
Detta är allt annat än smidigt!
Snart skickar jag tillbaka skiten om inte något fixas!
Och nej, då vill jag inte ha en ny box, utan pengarna tillbaka så jag kan köpa en fungerande box från en annan tillverkare
Redigerat av JohnnyMann, 17 December 2013 - 20:50.
Postad 17 December 2013 - 20:42
Då och då?.
En serie på 52 minutter, 4 ganger er det crash. Først begynner det å hakke, så forsvinner lyden. Video kommer tilbake, men lyd forblir borte. Medialuncher eller ett eller annet har stoppet. Back to ATV2...
Postad 17 December 2013 - 20:49
.ts är en container, den fungerar i TizzBird, men den kan innehålla olika video- och ljud-format. Jag kör en ts-video hos mig nu som har AVC video codec och det fungerar utmärkt. Kan du kolla vilket videoformat som är i dina .ts filer?
De två format som inte vill spela heter "MPEG-2 TS VIDEO" respektive "IrfanView WMV file"
Postad 17 December 2013 - 20:59
Postad 17 December 2013 - 22:26
9 Det står alltid att det finns en uppdatering att ladda ned,,,,,men det är samma som redan är installerad
Nio st frågor jag vill ha svar på.
Lite viktigare än att veta något om *.ts filer
Redigerat av JohnnyMann, 17 December 2013 - 22:28.
Postad 18 December 2013 - 08:06
1, Tangentbordet fungerar knappt.
2, Varenda gång man startar den måste man stänga av WiFi och sätta på Ethernet manuellt.(Återigen, hur fan kan man släppa en mediaspelare idag som inte fungerar med trådat, det gör boxen mer eller mindre värdelös.....
3, NFS fungerar bara ibland(med er windows NFS), oftast inte(samba fungerar dock)
4.Kollade idag efter en OTA uppdatering, hittade en, laddade ned och installerade, ser då att det är samma som jag redan har installerat sedan nån vecka sedan????
5, Efter jag har gjort ovanstående så har XBMC fuckat upp, boxen använder inte den inbyggda spelaren längre, trots att jag har laddat ned pluggen igen.
Måste jag fabriks återställa boxen nu när allt är inställt? Pallar inte, då åker skiten tillbaka.
7, Ibland kan den inte spela upp ISO, löses genom att man startar om boxen
Här kommer svar och kommentarer;
1. Är det externt anslutet tangentbord eller skärmtangentbordet du har problem med?
2. Det finns en "fall-back" funktion i Android-koden som gör att boxen försöker ansluta till nätverket trådlöst om den tappar kontakten med Ethernet-anslutningen. Det är inget problem egentligen, så länge Ethernetanslutningen är stabil märker man inte av det. Men det är en bugg som gör Ethernetanslutningen instabil i vissa nätverksmiljöer. Kontakta [email protected] så får du hjälp att lösa problemet.
3. Ethernetproblemet enligt punkt 2 ger följdfel, nätverks/Internetanslutning är grundläggande för de flesta funktionerna i boxen och om man har problem med instabil nätverksanslutning så får det negativa konsekvenser för anslutna nätverksenheter. Vi har en lösning på nätverksproblemet, kontakta [email protected]
4. Det går inte att uppgradera med samma version som finns i boxen, löpnumret i versionen måste vara högre än den installerade. Testar med en uppgraderad box här och får meddelandet "currently up to date". Kontrollera i "Settings>System>System information" att du har version V4_00.131207.01, annars har din uppgradering inte lyckats och det är i så fall anledningen att den hittar samma version nästa gång du söker OTA uppgradering.
5. XBMC appens stabilitet är något som ligger utanför vår kontroll, skall köra en test med att uppgradera en box som har XBMC installerad och se om det påverkar funktionen.
6. Om nätverksanslutningen enligt punkt 2 är instabil, så är det sannolikt förklaring till att mediaspelaren stannar. Jag kör S20 dagligen och råkar aldrig ut för det, men jag har heller inget problem med min nätverksanslutning.
7. Det har gjorts en del fixar för ISO-kompatibiliteten i de uppgraderingar som släpts, vi får undersöka om det är ytterligare något som behöver fixas eller om även detta beror på dina nätverksproblem.
8. Boxen vet inte vad img är, döper man om den till iso så fungerar det
9. Se punkt 4
Postad 18 December 2013 - 12:24
Har musen kopplat till översta usb ingången är det skillnad på de 2 usb ingångarna har för mig det var nåt liknande med F11?
Hur ser det ut med fler utdelningar än 4?
Skulle gärna vilja se att man kunde se vad utdelningarna heter inte alltid man kommer ihåg vad som är på Network1,2,3,4..osv likadant med Tizzbird NFS där ser man inte heller vad man delat ut.
Postad 18 December 2013 - 15:41
MPEG-2 ts borde fungera, det andra vet jag inte riktigt vad det är. Skulle du kunna ladda upp en ts fil till vår Dropbox så att vi kan testa?
OK. Hur hittar jag dropboxen?
Postad 18 December 2013 - 18:57
Har ledsnat på allt strul
Postad 18 December 2013 - 20:50
Har uppdaterat 4 ggr nu,,med samma version,,,kan jag lämna tillbaka denna box nu?
Har ledsnat på allt strul
Maila din adress till [email protected]
Postad 19 December 2013 - 09:21
Har problem med att använda mus till att välja networkshare får oftast "Multimedia Launcher har tyvärr Stoppats".... måste använda fjärren till detta.
Har musen kopplat till översta usb ingången är det skillnad på de 2 usb ingångarna har för mig det var nåt liknande med F11?
Hur ser det ut med fler utdelningar än 4?
Skulle gärna vilja se att man kunde se vad utdelningarna heter inte alltid man kommer ihåg vad som är på Network1,2,3,4..osv likadant med Tizzbird NFS där ser man inte heller vad man delat ut.
Det står inget om det i manualen eller på själva boxen, men jag har fått för mig att man skall använda den nedre för mus/tangentbord. Jag har anslutit på det viset och råkar aldrig ut för något stopp.
Det har varit mycket fokus på att lösa det Ethernet-problem som varit för vissa nätverksmiljöer och implementering av fler network shares har fått vänta gissar jag. Nu har man hittat Ethernetproblemet och har lösning på det, så jag hoppas vi kan se fram mot mer utveckling av systemet.
Postad 19 December 2013 - 09:26
Har märkt att nfs-diskarna försvinner när jag stänger av Tizzbirden, det borde fixas i nån firmware troligast. Har min påslagen för jämnan nu och det är inte hela världen.
Vi har fått en patch för detta från chipleverantören och fixas i nästa uppdatering
Postad 20 December 2013 - 08:16
http://www.tizzbird....13121913.tzbird
Postad 22 December 2013 - 13:06
Postad 22 December 2013 - 14:19
Jag har precis köpt en TronSmart MK908 för att kunna använda just CSports Appen. Men problemet är ju som sagt att det inte går att kolla på matcher eftersom att den är Rootad. Jag har försökt med OTA root keeper som finns på market. Men det fungerade inte. Har du hittat något sätt att fixa detta ?
Nej, inte hittat någon bättre lösning än att köra CSports via airplay från paddan. Bökigt och knappast perfekt men funkar.
Postad 22 December 2013 - 18:02
Eran plugin för XBMC funkar inte över SMB. Det funkar som det ska via usb. Är det något ni vet om och tänker åtgärda?
Vad mera du med att plug-in inte fungerar över SMB? Den styr bara XBMC appen att spela upp filmen med extern mediaspelare, den har inget med nätverksprotokollen att göra.
Postad 22 December 2013 - 18:13
Vad mera du med att plug-in inte fungerar över SMB? Den styr bara XBMC appen att spela upp filmen med extern mediaspelare, den har inget med nätverksprotokollen att göra.
Jag menar att eran videospelare inte startar i XBMC. Det är bara XBMC's egna videospelare som kommer upp och det funkar ju inget vidare.
Postad 22 December 2013 - 18:42
nfs0 =NETWORK1, nfs1=NETWORK2,...
Postad 23 December 2013 - 15:23
<br>- Måste samtliga filmfiler ligga i rooten i en mapp tillsammans eller kan de ligga i varsin mapp?
<br>- Måste subtitlesfilerna ligga i rooten också eller kan de ligga i en separat mapp?
Redigerat av loffeciv, 23 December 2013 - 15:26.
Postad 23 December 2013 - 17:03
Postad 23 December 2013 - 18:24
Om du i XBMC-appen lägger till nätverksenheten via "Root filesystem" > "storage" och väljer den nfs0, nfs1, nfs2, ... som motsvarar din Samba anslutna nätverksdisk så fungerar det. Du måste alltså först ansluta nätverksenheten i TizzBirds GUI (Network Server Management > Add Samba Serv..
nfs0 =NETWORK1, nfs1=NETWORK2,...
Tack det gjorde susen.
Postad 25 December 2013 - 20:28
Har inte haft problem med wifi men sett att den söker efter wifi när man går in o settings även om man avaktiverat wifi.
Avaktiverade " optimering av wifi " i android settings och nu har den slutat att sätta på wifi .
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1 bild
7 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?