Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HIFI-Kabelutmaning, 5.000 - 30.000 kr gäller alla hifi-kablar!

2043 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 August 2015 - 12:53

stormagen
  • stormagen
  • Användare

• 144 inlägg
  • 2

Du har rätt Kylmander. Det är skillnader mellan kablar och det är ju tur att vi har så pass bra hörsel att vi hör detta i motsats till andra som inte kan höra det.. Men det är det roliga med vår hobby att man kan förändra det man hör till det det ljudideal man vill ha. Fortsätt du att lita på det du hör trots dessa nej-sägare som inte hör skillnad. Jag tror att hemma med sin egen anläggning där man tillbringat 10000-tals timmar så hör man ganska lätt om något ändrar sig.

Varför då inte anta Zartoks utmaning där han kommer hem till dig och det enda som byts i din anläggning är högtalarkablarna?

Jag menar om du dessutom "lätt" kan höra skillnad om det är i din anläggning, så finns det ju ingen anledning att inte göra utmaningen. Eller har jag fått något om bakfoten?

Postad 22 August 2015 - 19:12

Unregistered4d0e2d87
  • Unregistered4d0e2d87
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 1

Zartok: Du har ju redan gjort detta testet själv och vet ju svaret. Ifrån en annan tråd där du skrev följande... ;)

"jag berättar gärna om när jag bytte ut mina no-name kjellkablar till dynavoice silverstar. det var för ett par år sen när jag hade kvar mina monoblock faktiskt. jag kopplade in dom och skulle bara peta igång någon låt, var på väg ut ur rummet och överraskades så mycket att jag vände mig om. det var en helt ärlig och väldigt kul upplevelse :D jag började tänka på olika saker som resistans och sånt, men faktum var att det verkligen var min bästa kabelupplevelse"

Denna tråden handlar väl mer om att röra runt i grytan och retas, alternativt att du blir glad och får något "offer" till ditt projekt för plugget? Du studerade väl psykologi eller hur det var har jag för mig att jag läst mig till någonstans. Varför skulle du i denna tråden köra stenhårt på att det inte är någon skillnad och i en annan tråd bidrar du glatt med din kabelstory där du upplevt skillnad.

Otroligt vad ni är duktiga på att håna och gå hårt åt varandra på detta forumet istället för att bara bidra med er kunskap till varandra och acceptera att vissa tycker si eller så.

Postad 22 August 2015 - 19:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Zartok: Du har ju redan gjort detta testet själv och vet ju svaret. Ifrån en annan tråd där du skrev följande... ;)

"jag berättar gärna om när jag bytte ut mina no-name kjellkablar till dynavoice silverstar. det var för ett par år sen när jag hade kvar mina monoblock faktiskt. jag kopplade in dom och skulle bara peta igång någon låt, var på väg ut ur rummet och överraskades så mycket att jag vände mig om. det var en helt ärlig och väldigt kul upplevelse :D jag började tänka på olika saker som resistans och sånt, men faktum var att det verkligen var min bästa kabelupplevelse"

Denna tråden handlar väl mer om att röra runt i grytan och retas, alternativt att du blir glad och får något "offer" till ditt projekt för plugget? Du studerade väl psykologi eller hur det var har jag för mig att jag läst mig till någonstans. Varför skulle du i denna tråden köra stenhårt på att det inte är någon skillnad och i en annan tråd bidrar du glatt med din kabelstory där du upplevt skillnad.
Otroligt vad ni är duktiga på att håna och gå hårt åt varandra på detta forumet istället för att bara bidra med er kunskap till varandra och acceptera att vissa tycker si eller så.

Här ta stödhjulen jag erbjuder dig, de behövs på den cykel du är ute och cyklar på....

Postad 22 August 2015 - 19:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag hinner inte läsa allt. Mitt test som jag gjort är det enda vetenskapliga som presenterats på forumet hittills. Endel tror att dom hör skillnad eller att vi som gjort blindtestet haft dålig hörsel. Då ger jag möjligheten för dom att sätta ner foten, bevisa att jag och många med mig har fel och kamma hem uppemot 30.000 kr.

Det enda jag kunnat bevisa är att ingen av oss som gjorde testet hörde skillnad på dessa två kablar. Det går nämligen inte att bevisa ett negativ.

Absolut står jag för min upplevelse. Dock så var det en placebo. Jag säger inte att folk inte hör skillnad på kablar, bara det att dom gör det pga placebo.

Postad 22 August 2015 - 19:45

Unregistered4d0e2d87
  • Unregistered4d0e2d87
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 1

Tack!  Ibland borde man vara tyst men jag kan liksom inte när folk talar emot sig själva. Fast jag kommer nog få svar på tal... :)

Och det kom samtidigt som jag skrev...  Tack för mig i denna tråden. Då vet jag vad det handlar om.

Redigerat av Unregistered4d0e2d87, 22 August 2015 - 19:47.

Postad 22 August 2015 - 20:22

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Tack!  Ibland borde man vara tyst men jag kan liksom inte när folk talar emot sig själva. Fast jag kommer nog få svar på tal... :)
Och det kom samtidigt som jag skrev...  Tack för mig i denna tråden. Då vet jag vad det handlar om.

Härligt att se nån som har starka argument och som står på sig iaf...;)

Postad 22 August 2015 - 22:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ja, nu läste jag resten. Om du hade läst argumentationen och förklaringarna så hade du förstått att det hela handlar om placebo. Jag säger rakt av att min upplevelse var 100% placebo och inget annat. Men jag hörde skillnad då. När jag såg kablarna.

Testet här är till för individer som vill visa att olika kablar låter olika och att det inte är placebo, det görs via ett blindtest. Då ser man inte kabeln och kan därmed inte veta vilken kabel som är inkopplad.

Den här tråden ska användas som exempel på placebo, det finns en viktig etisk linje om att använda det du kallar för försökspersoner, och för det måste man ha individernas tillstånd och gå igenom etiknämden. Att ta saker från ett öppet forum är däremot inga problem. Jag har skrivit om detta tidigare i tråden.

Så du verkar helt att bommat att jag inte på något sätt säger emot mig själv, tvärt om så är det här exakt det tråden handlar om. Så jag skulle nog säga att du inte förstår vad tråden handlar om. Läs gärna igenom den så får du en större förståelse :)

Mvh

Postad 26 August 2015 - 07:57

Unregisteredaee893b9
  • Unregisteredaee893b9
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Jag har tom olika Kablar till mina högtalare. Någon som ser problem med Det?

Postad 26 August 2015 - 08:31

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 1

Det är svårt att använda samma kabel på alla högtalare.........så nog har du olika kablar allt......

Redigerat av ROBRUG, 26 August 2015 - 08:32.

Postad 26 August 2015 - 10:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Det har jag också :D olika längd också :)
Inga problem, jag lovar

Postad 26 August 2015 - 10:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 1

Detta visste ni innan men finns på Wikipedia nu.

Audiophile Lee Hutchinson approached the JREF after writing an article for Ars Technica about directional Ethernet cables that claim to "keep your audio signal completely free of electromagnetic interference". At the 2015 Amazing Meeting, the MDC set up a controlled double-blind demonstration with volunteers listening to two identical recordings with a randomly selected Ethernet cable, a normal one or the cable claiming to improve the listening experience. After seven volunteers (1 hit, 1 miss and 5 hearing no difference), the demonstration was ended as they were unable to select the "enhanced" cable over the common cable enough times to satify the testing protocols

https://en.wikipedia...ormal_Challenge

Postad 26 August 2015 - 20:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Finns ju en rätt märklig kritik på att ingen skillnad inte skulle varit ett alternativ. Min följdfråga blir då: du dricker bravo juice och bravo juice med samma smak med samma förpackningsdatum. Vilken är godare? Måste välja en!

Postad 01 September 2015 - 19:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har just skrivit min artikel om det här med kabelskepsism. Tyvärr fick jag inte med så mycket då reglerna sa att bara 4000 tecken fick användas. Men jag fick iaf referera till den här tråden och dessutom till JRF.

Som vetenskaplig artikel valde jag en finsk undersökning från 2013 som kunde påvisa att det inte finns någon skillnad mellan problemreduktion i menisken om individer blivit opererade eller fått en skenoperation.

Där snackar vi placebo :D

Postad 05 September 2015 - 13:29

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 2

Tyckte denna passade här! Känns ju halvseriöst att föra en sådan dialog med potentiella kunder. 

b162812.jpg

Postad 05 September 2015 - 14:01

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Tyckte denna passade här! Känns ju halvseriöst att föra en sådan dialog med potentiella kunder.

Känns inte seriöst alls. Dom har ju inget vettigt alls att komma med.

Postad 05 September 2015 - 14:43

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Känns inte seriöst alls. Dom har ju inget vettigt alls att komma med.

Vaddå, han har ju koll. Det skriver han ju ;)
:D

Postad 05 September 2015 - 14:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 5

Tack för infon, gav mig just en påminnelse att aldrig nånsin göra affärer med den butiken, jädra pajasfasoner.

Karln borde dels lära sig lite ellära samt en hel del om kundkommunikation.

Postad 05 September 2015 - 14:53

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Masse70 det märks ju att du inte har koll...

Postad 05 September 2015 - 14:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Antar att du bara glömde smileyn där?

Postad 05 September 2015 - 14:58

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Antar att du bara glömde smileyn där?

tyckte inte någon behövdes =P

Postad 05 September 2015 - 15:21

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Vi skall nog inte förpesta Zartoks tråd med diskussion om Transparents kablar. Finns en dedikerad tråd om detta.

Postad 05 September 2015 - 15:44

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Vi skall nog inte förpesta Zartoks tråd med diskussion om Transparents kablar. Finns en dedikerad tråd om detta.

Yes, det är nog sant. Tyckte bara att den passade in här bland kabelskepsism, hur infekterat det är.

Postad 05 September 2015 - 16:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

för att vara lite OT så skrev jag ett parr rader där, där jag bland annat välkomnade dom att göra min utmaning samt lyfte james randis utmaning. undrar vad svaret blir?

Postad 05 September 2015 - 16:21

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

för att vara lite OT så skrev jag ett parr rader där, där jag bland annat välkomnade dom att göra min utmaning samt lyfte james randis utmaning. undrar vad svaret blir?

Att du inte har koll  ;)

Postad 05 September 2015 - 17:49

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
:D

Postad 05 September 2015 - 17:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Dom har medgett att man inte kan höra skillnad i blindtest :o

Postad 05 September 2015 - 19:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

nej, jag blev inte bemött med någon form av argument, det enda som sägs är att det inte går att få rätt mot sanningssägare.

... så därför passade jag på att anmäla dom till konsumentverket för falsk marknadsföring :D

får se om något händer där.

Postad 05 September 2015 - 22:47

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Jag följer tråden på fejjan med nöje! Och jag måste säga att jag är helt förbluffad över hur oprofessionell de för dialogen. Jag har absolut inga problem med att det säljs dyrkablar, för det finns många med djupa fickor som vill ha extrema, snygga produkter. Men de där svaren, Jesus....

Redigerat av wictor, 05 September 2015 - 22:48.

Postad 05 September 2015 - 23:26

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

... så därför passade jag på att anmäla dom till konsumentverket för falsk marknadsföring :D
får se om något händer där.

Tja det är ju ett statligt verk så det kan ju vara lite roligt att bråka med dem. Såhär skriver de på sin sida

"Varje år får konsumentverket in tusentals anmälningar från Sveriges konsumenter som upplever att näringsidkare har gjort fel beträffande sin marknadsföring eller sina avtalsvillkor. Dessa anmälningar ger konsumentverket det underlag som behövs för att fortsatt granska företaget och därefter kontakta de som bryter mot lagen."

Det tolkar jag som att ju fler som anmäler ju större risk att de kollar på det så dra igång en kampanj om du vill j*vlas på riktigt. Dock så vet jag inte om jag vill det. Det säljer ju högtalare med knapp marginal och lever i mycket på kablar. Så om den inkomsten minskar så går säkert priset på högtalare upp.

Postad 06 September 2015 - 00:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Dom kan inte höja priset på högtalare, dom måste hålla samma priser som konkurrenterna, annars köper man ju bara från nätet. Svaren var så otroligt oproffsiga så att jag mer än gärna anmäler dom. Snacka om att ha hemskt dålig ton mot konsumenter. Vet någon om dom har dålig service också? Jag upplevde att jag höll god ton och var saklig...

Postad 06 September 2015 - 06:00

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Höja priserna på övriga produkter hade de varit tvungna att göra om de inte skulle konka om kabelförsäljning försvann. Men jag var nog lite trött inatt när jag skrev det för det är klart att inte kabelförsäljningen skulle försvinna även om de skulle bli granskade. I bästa fall skulle de ju bara omformulera sig i sina texter på hemsidan och fortsätta ljuga läppen av sig i affären där det skulle stå ord mot ord. Varför inte anmäla fler butiker när du ändå är i farten?

Vet någon om dom har dålig service också? Jag upplevde att jag höll god ton och var saklig...

Jag har varit inne i affären hur många ggr som helst. Bredvid ligger Oves och det är enda stället i göteborg där man kan köpa en ätbar glutenfri hamburgare (frugan är glutenintolerant). Brukar titta in en snabbis då och tycker de alltid är trevliga att prata med. Har dock aldrig frågat eller pratat något om kablar. En rolig butik men beteendet igår är ju under all kritik. Tråkigt att läsa minst sagt.

Redigerat av Johan_i_burken, 06 September 2015 - 06:12.

Postad 06 September 2015 - 06:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det stod att dom kan ganska en hel bransch, så hoppas kan man ju göra :D

Postad 06 September 2015 - 08:22

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 1

Bara för att man inte tjänar pengar på högtalare/förstärkare så är det absolut inte ok att påstå saker som inte stämmer. 

Postad 06 September 2015 - 09:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Bara för att man inte tjänar pengar på högtalare/förstärkare så är det absolut inte ok att påstå saker som inte stämmer.

Nej det är inte ok. Det påstod jag heller aldrig, min ända tanke med det hela som jag sedan reviderade dagen efter var att det kan vara en låg marginal på produkt a som jag är intresserad av tack vare än hög marginal på produkt b som säljs med tvivelaktiga medel. Kablar och försäkringar fyller ju lite av samma funktion i dessa fall.

Postad 06 September 2015 - 09:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Svaren från hificonsult blir mer och mer konstiga. Nu nämndes HDMI-kablar också och påståenden om att bra sådana förbättrar svärtan och får regndroppar att se ut som pärlor på billacken, där lacken tidigare bara såg blöt ut. Ha, ha, ha...

Postad 06 September 2015 - 10:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

ang HDMI-kablar så tillåter jag inte dom i mina test just eftersom jag faktiskt sett ett test där dom kunnat se lite skillnad på LÅNGA kablar. jag vet inte vad den vetenskapliga förklaringen var, men det var ett par stycken som faktiskt prickade in tre kablar i deras price range. således så tolkade jag det som att det verkar finnas viss substans i påståendet, men absolut inte som att det är så tydligt som försäljaren påstår. dock så skulle det nog inte klassas som falsk marknadsföring i det fallet, men när det kommer till strömkablar och sånt så är det skandal att det fortfarande är lagligt.

min debattartikel som jag nu skrivit klart och skickat in till universitetet handlar just om att vi bör lagstadga mot placeboeffekter i marknadsföringssyfte.

http://www.nejm.org/...6/NEJMoa1305189

här är artikeln jag valt att stödja min tes på. här visar det att en meniskoperation och en placebooperation har SAMMA POSITIVA effekt vad gäller symptomreducering för en meniskoperation. hälften fick en riktig operation, hälften fick tre hål borrade i knät för att dom skulle tro att dom fått artroskopi, och efter ett år var resultaten exakt likadana.

om vissa operationer kan ersättas med placebo så är det märkligt att vissa inte tror att en så luddig sak som ljud kan påverkas av samma saker. jag kommer i min presentation av artikeln att ta med flertalet av mina dyra kablar och visa upp dom, samt att jag kommer att låta folk där anta utmaningen, även om jag också kommer att säga att jag inte rekommenderar att dom gör det. där bör jag iaf slippa förklara signifikansmarginaler och såna saker :D

Postad 06 September 2015 - 10:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar alla att gå in på http://www.konsument...Marknadsforing/ och göra en anmälan. var noga med att skriva att det specifika företaget är hificonsult, MEN att det är hela branchen som behöver granskas mot denna olagliga marknadsföring där man lurar människor på tiotusentals kronor.

Postad 06 September 2015 - 12:05

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 1
Ställer mig väldigt skeptisk till att det skulle vara skillnad i bild på hdmi kablar. Det är ettor och nollor, det dom blir skillnad är att om inte signalen kommer fram som den ska så kan bilden bli helt svart, SK mosaikhack kan uppstå, grönt flimmer. Detta test övertygade mig, i det har man tagit med dyra, billiga, korta och långa kablar.http://lm.facebook.c...h=DAQHo-0e4&s=1

Postad 06 September 2015 - 15:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag är skeptisk jag med, men jag vet för lite om det för att säga något definitivt. Ungefär som med daccar. Det är också något som jag inte skulle satsa pengar på,även om jag ej sett några studier på. Vid ett test vi gjort fick vi 4/6, 4/6, och 6/6. Inget går att säga statistiskt om det, men jag skulle säga att det inte avfärdar min öppenhet mot ämnet :)

Postad 06 September 2015 - 15:35

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Hificonsult la upp en ny bild idag bara för att strö lite salt i såren.

Postad 06 September 2015 - 15:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1
Snacka om att karln håller på att skämma ut sig offentligt.

Fattar han inte att det är ett illa genomtänkt drag att j*vlas med sina kunder?

Lite som gamla SEGE-import....

Postad 06 September 2015 - 16:46

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1515 inlägg
  • 0
Jag var den som skrev de första inlägget på deras fb sida. Försökte hålla det med glimten i ögat. Men allt var tydligen extremt känsligt att disskutera. Jobbar själv som elektriker och är väldigt säker på vad jag gör och kan. Att lägga 78 000kr på en 2m strömsladd när jag vet hur resten av elen är dragen. Att det händer något magiskt med rhodium kontakten när man stoppar det i ett vanligt vägguttag för 120kr. När det är vanlig installations kabel från centralen fram till uttaget. Jag har själv strömkablar från supra och även ett nätfilter. Hör jag någon skillnad? Nej, men det ser bra ut....

Postad 06 September 2015 - 17:01

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar alla att gå in på http://www.konsument...Marknadsforing/ och göra en anmälan. var noga med att skriva att det specifika företaget är hificonsult, MEN att det är hela branchen som behöver granskas mot denna olagliga marknadsföring där man lurar människor på tiotusentals kronor.

Hej!

Borde inte Svalanders vara nr.1 på listan då?:)

Postad 06 September 2015 - 17:16

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Nytt inlägg uppe nu från Hificonsult, där det talas om unga arga mäns korståg osv...

Postad 06 September 2015 - 18:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 2
Mjo, svalander kommer nog också falla om myndigheterna börjar kolla in i det här.

Men ska vi starta en egen tråd där vi diskuterar det här kanske? Det börjar bli en lång sväng ut från trådens grundtanke :)

Postad 06 September 2015 - 18:30

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 3

Det finns vissa likheter ;) 

Bifogad fil  transparent_hificonsult.png   292.32K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  459x500px-5b6d1169_l_fa2da12b0216459a8ae6ad7cd58330a5.jpg   38.57K   1 Antal nerladdningar

Postad 06 September 2015 - 18:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Haha, dagens garv :P

Postad 06 September 2015 - 19:56

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Tänker på bert stjärt när jag ser den bilden.

Här är drömmen runt datorn eller vad säger ni?

WhiteNight2x7m_computer.jpg

Postad 06 September 2015 - 20:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Nån borde lägga upp dessa bilder på facebooksidan, ni som har det.

Postad 06 September 2015 - 20:29

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Coconut audio var iofs rätt schysst förr i tiden och skänkte bort ormkablarna på Faktiskt. Dock är de rätt dyra på deras hemsida numer... :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.