Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 1

986 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 1 (PC) (PC-spel) 6 6.804878 (40) 798:-
Battlefield 1 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 6.6 (4) 199:-
Battlefield 1 (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 9.235294 (16) 602:-
Battlefield 1 - Collector's Edition (exkl. Spel) (PC) (PC-spel) 6 (0) Inga priser
Battlefield 1 - Collector's Edition (exkl. Spel) (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 (0) Inga priser
Battlefield 1 - Collector's Edition (exkl. Spel) (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 3.5 (1) Inga priser

Postad 13 September 2016 - 15:32

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

0m är väl standard? I bf4 va det väl. 0,200,300,500,1000 om jag inte missminner mig. Kanse fanns en 400m med också.

Default är 75 m, sen är det 150 eller 300 m som gäller.

Postad 13 September 2016 - 15:54

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Så dem har ändrat det från bf4.

Postad 13 September 2016 - 15:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Så dem har ändrat det från bf4.

Ja, men det vore ju bara konstigt om dom skulle ha samma avancerade scopes med en massa fina inställningar som i BF4 i ett WW1 spel.

Postad 13 September 2016 - 16:03

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

haha. Det har du helt rätt i.

Postad 16 September 2016 - 06:48

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Körde lite BF4 igår å **** vad segt det spelet känns jämfört med BF1. Förutom själva styrningen sidleds som känns segare än BF4.
Vet inte om det berodde på att det gick lite halvdåligt men det kändes som att allt tog tid. Att byta vapen. Att sikta in. Att kasta granat. Att resa sig upp från liggande ställning. Att ta sig över hinder etc... Nu j*vlar blev jag mycket mer pepp på BF1 haha

Redigerat av beat_strandh, 16 September 2016 - 06:48.

Postad 16 September 2016 - 09:33

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Default är 75 m, sen är det 150 eller 300 m som gäller.

Så var det i betan, ja.

Det är ju inte direkt realistiskt att ett skott från sniper på nära håll bara skadar, men å andra sidan är det inte realistiskt med sniper på nära håll alls i de flesta spel. Det är helt enkelt inget som används på nära håll annat än i spel (och framförallt inte en 50-kalibrig), så jag förstår att de nerfar den biten.

Postad 20 September 2016 - 06:17

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Körde lite BF4 igår å **** vad segt det spelet känns jämfört med BF1. Förutom själva styrningen sidleds som känns segare än BF4.
Vet inte om det berodde på att det gick lite halvdåligt men det kändes som att allt tog tid. Att byta vapen. Att sikta in. Att kasta granat. Att resa sig upp från liggande ställning. Att ta sig över hinder etc... Nu j*vlar blev jag mycket mer pepp på BF1 haha

Precis sådana arkad-ändringar i bf1 som gör det mindre attraktivt i mina ögon dock :(

Postad 20 September 2016 - 10:39

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 1

Precis sådana arkad-ändringar i bf1 som gör det mindre attraktivt i mina ögon dock :(

Håller inte med om att det är arkad-ändringar. För mig är "arkad" något som är simpelt/enkelt. Bara för att det går snabbare etc så blir inte ett spel enklare.

För mig känns det som att jag kan utveckla mina skills mer än när ett spel håller en tillbaka med segare kontroll och funktioner.

Postad 21 September 2016 - 05:54

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Att gå från mer realistiska vapenbyten/vändningar etc ( det tar tid på riktigt :) ) till att gå snabbare är att gå åt det arkadiga hållet för min del i alla fall.

Sen att det inte var realistiskt helt från början är en annan femma. Känslan kändes väldigt fel i betan i alla fall, mer battlefront/arkad än battlefield.

Postad 21 September 2016 - 07:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Att gå från mer realistiska vapenbyten/vändningar etc ( det tar tid på riktigt :) ) till att gå snabbare är att gå åt det arkadiga hållet för min del i alla fall.

Sen att det inte var realistiskt helt från början är en annan femma. Känslan kändes väldigt fel i betan i alla fall, mer battlefront/arkad än battlefield.

Jo hade Battlefield varit en simulator hade jag hållt med dig. Dock finns det verkliga människor som kan dra en pistol från hölstret väldigt väldigt snabbt ;)

Håller med om att själva känslan påminner mer om Battlefront än BF4 men för min spelstil passar detta bättre som sagt. Jag känner mig inte så bakbunden helt enkelt (förutom att jag inte kan köra lika agressivt med snipern längre).

Postad 21 September 2016 - 07:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Lite nyheter har kommit ut.

http://www.fz.se/art...i-battlefield-1

Slåss om duvor var ju iaf nåt man inte provat förut ;)

Postad 21 September 2016 - 13:00

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Jo hade Battlefield varit en simulator hade jag hållt med dig. Dock finns det verkliga människor som kan dra en pistol från hölstret väldigt väldigt snabbt ;)

Håller med om att själva känslan påminner mer om Battlefront än BF4 men för min spelstil passar detta bättre som sagt. Jag känner mig inte så bakbunden helt enkelt (förutom att jag inte kan köra lika agressivt med snipern längre).

Japp, finns folk till allt, men de är inte speciellt många av varje i regel :) Jag personligen gillar inte vägen bf valt att gå och kommer inte strö mer pengar tills de återgår till mer vad bf varit innan.  Med tanke på att bf4 hade ca 50% mer aktiva spelare ( på pc, enligt ea ) i april i år jämfört med battlefront fattar jag inte att de valde att dra det mer åt battlefront hållet istället för att gå tillbaka liksom :D 

Postad 21 September 2016 - 15:41

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 1

Fast allvarligt, tycker inte det går att jämföra med Battlefront överhuvudtaget. Visst, du har inte samma customization som i BF4, men å andra sidan hade BF4 på tok för mycket jox till ingen nytta, för det var ändå bara typ, 1-2 konfiguration som var optimala. BF3 hade mer än nog. Och även BF1 har ju mer än nog där du kan välja vapen, zoomlevels på scopes, olika profiler, klassiska gadgets som fanns redan i BC2, osv.

Sedan är det ju gameplay, som inte liknar battlefront alls. Det krävs fortfarande teamwork, du har fordonen, flyget, flera platser i de olika, etc.

Postad 21 September 2016 - 17:40

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Lite nyheter har kommit ut.

http://www.fz.se/art...i-battlefield-1

Slåss om duvor var ju iaf nåt man inte provat förut ;)

Låter bra dom balanseringar som gjorts efter betan! Grymt spänd se alla banor och ska man gå efter bara en bild så ser Argonne Forrest väldans läcker ut 😊

Postad 21 September 2016 - 18:37

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Japp, finns folk till allt, men de är inte speciellt många av varje i regel :) Jag personligen gillar inte vägen bf valt att gå och kommer inte strö mer pengar tills de återgår till mer vad bf varit innan.  Med tanke på att bf4 hade ca 50% mer aktiva spelare ( på pc, enligt ea ) i april i år jämfört med battlefront fattar jag inte att de valde att dra det mer åt battlefront hållet istället för att gå tillbaka liksom :D

Jag som precis hävdar att BF one är så nära BF 1942 som man kan komma med ett nytt modernt gränssnitt :P Så om något så har de återgått till vad BF var innan....  Att t.ex. köra tanks känns mer BF1942 än det nånsin har gjort. tanks känns inte OP, men däremot något som man måste se upp för.

Postad 22 September 2016 - 05:59

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Jag som precis hävdar att BF one är så nära BF 1942 som man kan komma med ett nytt modernt gränssnitt :P Så om något så har de återgått till vad BF var innan....  Att t.ex. köra tanks känns mer BF1942 än det nånsin har gjort. tanks känns inte OP, men däremot något som man måste se upp för.

Jag håller inte med, förenklat jämfört med bf1942 och det har jag lagt 1000-tals timmar i, spelar ibland fortf, men det är ju olika för olika personer, sen att alla kan repaira, vad hände med team-grejen där - arkad/konsolifiering som det brukar nämnas här :P

Fast allvarligt, tycker inte det går att jämföra med Battlefront överhuvudtaget. Visst, du har inte samma customization som i BF4, men å andra sidan hade BF4 på tok för mycket jox till ingen nytta, för det var ändå bara typ, 1-2 konfiguration som var optimala. BF3 hade mer än nog. Och även BF1 har ju mer än nog där du kan välja vapen, zoomlevels på scopes, olika profiler, klassiska gadgets som fanns redan i BC2, osv.

Sedan är det ju gameplay, som inte liknar battlefront alls. Det krävs fortfarande teamwork, du har fordonen, flyget, flera platser i de olika, etc.

battlefront är väl inte utan teamwork, mer hur gubben/styrningen/recoil osv känns, mer likt battlefront än tidigare battlefield enligt mig i alla fall. Customization lämnar jag utanför :D

Ville verkligen gilla det för jag gillat tidigare i serien, samt settingen. Men får se, reas väl ut någon gång :)

Redigerat av izikiel, 22 September 2016 - 06:00.

Postad 27 September 2016 - 19:55

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
http://www.fz.se/art...n-battlefield-1

SP-trailer!

Postad 28 September 2016 - 09:50

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=C-vAxVh8ins

Fy fan va snyggt.

Redigerat av MrSpokk, 28 September 2016 - 09:50.

Postad 30 September 2016 - 13:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Hur många är det som vågat förboka på de olika platformarna, är det som vanligt att det är sak samma utan alla andra kommer spela så jag får/kommer köpa det hur bra/mindre bra det än är?

Postad 01 October 2016 - 00:35

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Hur många är det som vågat förboka på de olika platformarna, är det som vanligt att det är sak samma utan alla andra kommer spela så jag får/kommer köpa det hur bra/mindre bra det än är?

Vågar? Det e ju inte som att man köper en lägenhet i Hammarby Sjöstad för 12 mille direkt.

Jag tror nog att BF one kommer ha mindre retsamma buggar än vad både BF3 och BF4 hade. Nu har ju netcode och liknande verkat fungera, så buggarna som "är kvar" kommer ju vara mera estetiska en tekniska tror jag.. Sedan kommer det förståss komma lite optimering i efterhand när en del vapen och utrustning är aldeles för overpowered.

Postad 01 October 2016 - 00:51

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0

Jag har inte köpt det av en anledning, och endast en anledning: senhöstsläppen brukar sammanfalla ganska bra med tentaperiod. Efter det köper jag det på pc. Kan faktiskt bli köp på ps4 senare när det gått ner en hel del i pris också bara för att kunna köra med polare som inte kör pc, men jag är så less på dom sjuka framedropsen som i bf4, kan inte tänka mig att bf1 kommer vara snällare

Postad 05 October 2016 - 16:30

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Vart köper ni BF1? Direkt i Origin? One play.com? Fysiskt i butik?

Postad 06 October 2016 - 06:10

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

PS4 här, brukar köpa en skiva i butik samt en online i PS Store. Men då är vi också två i hushållet som spelar på varsin konsol..

Postad 06 October 2016 - 09:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

PS4 här, brukar köpa en skiva i butik samt en online i PS Store. Men då är vi också två i hushållet som spelar på varsin konsol..

Räcker väl att köpa en digital kopia och dela över konsolerna? Sjukt onödigt att köpa dubbelt upp

Postad 06 October 2016 - 11:28

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Räcker väl att köpa en digital kopia och dela över konsolerna? Sjukt onödigt att köpa dubbelt upp

Sen är kan man spela 2 stycken online på bara 1 cd key? Nice om det fungerar iofs :D

Postad 06 October 2016 - 14:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Sen är kan man spela 2 stycken online på bara 1 cd key? Nice om det fungerar iofs :D

Sen när använder man cd keys på ps4? :P

Två på jobbet delar iaf spelbibliotek. På Xbox går det också hur enkelt som helst.

Postad 06 October 2016 - 14:39

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Sen när använder man cd keys på ps4? :P

Två på jobbet delar iaf spelbibliotek. På Xbox går det också hur enkelt som helst.

Måste man inte knyta spelet till ett psn-konto, har för mig det var så på bf3 ( som var det senaste jag spelade på konsol )?

Postad 06 October 2016 - 16:17

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Det handlar väl mest om premium-funktionerna som är knutna till kontot och inte till konsolen. Jag och min sambo är BF-premium-junkies, även om vi nu inte körde premium på battlefront. Om du säger att "Nä, premium delar även dem" så är det bara halva sanningen. DLC:er och liknande, visst, men inte vissa funktioner som är direkt knutna till EA-kontot.

Som repetition angående speldelning: Den 2:a spelaren som lånar någons spel måste sitta på köparens primära konsol. Det är ofta inget problem om man sitter i samma hushåll. Dock försvinner t.ex. funktionen som automatisk save-backup för ägaren som sitter på sin icke-primära-konsol. I Spel som battlefield där progression i multiplayer lagras på servrarna och inte på konsollen så spelar det ingen roll. Saves används ju bara för inställningar och single player kampanjen. Men som sagt, vissa premiumfunktioner kan förloras om man inte köper premium på sitt konto. Hur det ligger till i BF1 vet vi som sagt ännu inte.

Postad 06 October 2016 - 18:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Räcker det inte att köpa ett spel och isåfall två premium? För premium är väl något man kan köpa separat? Har själv ingen koll på just premium på BF men i övrigt så går det ju att dela på spel + dlc enkelt.

Postad 07 October 2016 - 06:10

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Räcker det inte att köpa ett spel och isåfall två premium? För premium är väl något man kan köpa separat? Har själv ingen koll på just premium på BF men i övrigt så går det ju att dela på spel + dlc enkelt.

Nopes. PS Store är så "smart" att den inte låter en köpa DLC:er till spel man inte har för att undvika felköp... vilket är snällt. Om man har en skiva kan man ju stoppa in den och spela på flera konsoler och köpa premium till den, men då har man ju en skiva och när man då köper spelet i storen så är man ändå tillbaka till ruta ett såvida man inte har mer än 2 konsoler som man vill dela med...

Postad 13 October 2016 - 12:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 1

Nästan tre timmar SP (från Massive Gaming):

http://www.youtube.com/watch?v=UtEIdd2Te-k

Postad 13 October 2016 - 13:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Nästan tre timmar SP (från Massive Gaming):

http://www.youtube.com/watch?v=UtEIdd2Te-k

alltså va e det med den rösten haha han sitter fan o spelar  och är inte med i  krigen på verklig nivå!!! hahaha

Postad 13 October 2016 - 22:26

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Edvard! Release.. the Kraken!

Postad 14 October 2016 - 10:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Ja, något irriterande röst men ändå underhållande emellanåt.

Nästan 3 timmar multiplayer:

http://www.youtube.com/watch?v=JIMPWA8k4WY

Postad 14 October 2016 - 12:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Irriterande röst? Varför då?

För att han inte låter som en pipig liten tös?

Postad 14 October 2016 - 12:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Irriterande röst? Varför då?

För att han inte låter som en pipig liten tös?

Ja, precis därför.

Postad 14 October 2016 - 12:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

:D

Btw, ser nu att man får spela spelet i 10 timmar gratis, under "first trial", om man har Origin Access på PC.

Postad 14 October 2016 - 12:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

:D

Btw, ser nu att man får spela spelet i 10 timmar gratis, under "first trial", om man har Origin Access på PC.

Underbart! Nedladdning startad.

Postad 14 October 2016 - 17:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Är det ingen mer än jag som ska lira på pc ikväll? Grymt taggad nu!

Postad 14 October 2016 - 17:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

noop blir ps4 den 21

Postad 14 October 2016 - 17:55

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Väntar på att få ladda ner, minuter kvar nu  :D

Postad 14 October 2016 - 18:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur många som är intresserade av själva kampanjen här inne ;)

Men den är brutalt mäktig, och än så länge, en av de bättre på många år, i ett krigsspel.

Inledningsscenen är grymt spektakulär. Stora kartor också, med bra variation på hur man vill ta sig igenom uppdragen.

Så jäkla gött att spela ett "old-school" krigspel igen, utan en massa jetpacks och cyborg liknande soldater ;)

Grafiskt är det snuskigt snyggt. 5.1 ljudet är grymt maffigt! Och det finns även stöd för Dolby Atmos!

Och spelet är bra optimerat, så inga problem att spela på Ultra i 1080p, 60 fps, på ett GTX 980 iaf, även när ****t brakar loss.

Postad 14 October 2016 - 19:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Jag ser inte FRAPS när jag spelar, nån som har nån aning om varför?

Postad 14 October 2016 - 21:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Jag ser inte FRAPS när jag spelar, nån som har nån aning om varför?

DX12 kanske? Fraps funkar inte då.

Postad 15 October 2016 - 07:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 1
Ok, förmodligen därför.

Men återigen slås jag av hur jäkla snyggt det är och då kör jag på Medium. Galet snyggt.
Lite småbuggigt på vissa ställen (satte mig i en båt men kunde inte göra nånting t ex). Såg en fiende de som helt plötsligt inte fanns kvar. Byta vapen när man sitter på häst funkar inte jämt.

Men överlag...grymt spel. Saknat gamla krigsspel. Smutsigt, enkelt och brutalt.

Postad 17 October 2016 - 14:07

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Ikväll ska det pangas 😉

Bifogad fil(er)

Postad 17 October 2016 - 14:08

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Kan man köra/träna mot botar, som i 42 och bf2? Det va bra tyckte jag så man kunde träna olika firdon och vapen, mycket bättre än firing range

Edit: Tjänar man mycket på att köpa Ultimate Edition om man ändå ska köpa alla DLC som kommer ut senare? 

Redigerat av Garrett, 17 October 2016 - 16:32.

Postad 17 October 2016 - 19:09

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 1

Ikväll ska det pangas

Stryk ska du ha, och inge mat....

Postad 17 October 2016 - 21:00

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
https://youtu.be/6mjDY_v7viE

Redigerat av beat_strandh, 17 October 2016 - 21:01.

Postad 17 October 2016 - 21:03

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

https://youtu.be/6mjDY_v7viE

Har inte Facebook, vad gällde det där?

Edit: Hehe, ser nu nör jag citerat dig 👀😄😊

Redigerat av Garrett, 17 October 2016 - 21:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.