Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 april 2018 - 17:43

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Niklas, hur går det med SVT 1 och SVT 2 i veckoarkivet?

Postad 06 april 2018 - 17:49

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Har förmånen att testa oneplace. Nytt lnb och isatt hårddisk. Ända buggen jag hittar efter några dagars användning är att om jag startar om den helt så får jag ingen bild på tv'n. Måste trycka på stand by 2 ggr så är den igång. I övrigt så rullar den på fint. Kommer från en vu+ ultimo och den har en aning bättre bild... Boxarna går på samma upplösning men bilden på vu+ boxen är liiite bättre... Känns som att den är mindre komprimerad???
//Surmetarn

Postad 06 april 2018 - 22:50

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Att man inte ser bilden spolas fram när man väl spolar i inspelat material är väldigt störande, måste räknas som en bugg för så här funkade inte förra boxen. Segheten har kommit tillbaka, jag vet fixen, men det där kan man ju inte göra varannan vecka?! 

Postad 07 april 2018 - 00:23

Unregisteredabbf64af
  • Unregisteredabbf64af
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Varför kan man inte hitta nya beck filmen i boxen men via appen är det inga problem?

Ok nu syns den.

Redigerat av Unregisteredabbf64af, 07 april 2018 - 00:45.

Postad 07 april 2018 - 05:34

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 1
Flera program försvunnit från inspelningar - bara några serieinspelningar finns kvar.
Under fortsätt titta finns ett av programmen kvar men trycker jag på det får jag bara upp en snurrande vit cirkel.
Startade om och då kom två program tillbaka.
Edit: gick in under hantera inspelningar och där finns ytterligare av mina inspelningar men det enda som går att göra där är att ta bort dem...
Edit 2: la till en av mina serier för inspelning och då plötsligt är i alla fall nästan alla mina inspelningar tillbaka och går att titta på. Bug bug bug.

Försökte kolla på ett avsnitt av Breaking news från fortsätt titta men får svart skärm och sedan licensen kunde inte hämtas B065 trots att boxen är inställd på ”Full HD” (fix för en annan bug att man inte kan spela upp streamat om man har en 4K TV).

Program under serieinspelningar där står det ”programinformation saknas” som rubrik på alla program men det står ju i alla fall t ex S6E2 så det är ju mest kosmetiskt. Det känns bara som att man inte testat mjukvaran innan man skickat ut den sånt här ser man ju ganska snabbt om man själv använder boxen.

Ni som längtar efter SVT:s program i veckoarkivet kan glömma det för SVT kommer bara att funka i SVT:s app men just det är ju inte Canal Digitals fel.
Har ni märkt att Canal Digital inte bemöter kritik eller ber om ursäkt för sin mjukleverantörs buggar antagligen för att undvika kompensationskrav. De skriver bara att det kommer en ny version.... suck.

Redigerat av jonasbratt, 07 april 2018 - 06:01.

Postad 07 april 2018 - 07:31

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 1

Inte se bilden när man spolar, måste fixas.

Seghet som kommer efter ett tag, måste fixas.

Inspelade program som försvinner, måste fixas.

Upplever alla dessa buggar ? 

Postad 08 april 2018 - 06:04

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Inte se bilden när man spolar, måste fixas.
Seghet som kommer efter ett tag, måste fixas.
Inspelade program som försvinner, måste fixas.

Upplever alla dessa buggar ?

Jag kan se bilden när jag spolar men 15 s hoppen får gärna gå snabbare och vara 30 framåt och 15 s bakåt.
Segheten har jag märkt en gång.
Inspelat som försvinner och delvis kommer tillbaka ja.

Postad 08 april 2018 - 06:50

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Funkar veckoarkivet i boxen för någon just nu? B065...

Postad 08 april 2018 - 21:54

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Inspelningar lägger sig i en ologisk ordning som är i oordning, som boxen, inte i ordning alltså...  Går knappt hitta vilket avsnitt man spelat in, man måste gå in på djupet för att se säsong och avsnitt, vissa har en snygg bild var det är för program, vissa får en generisk ful logga... Boxen känns helt B! 

Postad 09 april 2018 - 05:29

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Även jag hade problem med svart bild och skärmsläckare igår kväll...

Dessutom har jag grå rutor ibland istället för miniatyr när man rullar mellan kanalerna.

Sånt kan jag nästan leva med men det som är knepigt är att jag har bättre bild på min vu+ ultimo box jämfört med denna.Denna är Grådaskigare samt mindre skarp. Upplösningsproblem?

Postad 09 april 2018 - 05:46

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Jag skulle för en gångs skull trycka pil upp i ett TV-program för att se om Mästarnas mästare går på ettan eller tvåan. Klockan var 1958 och enligt boxen var nästa program Aktuellt kl 2100 trots att pågående program var slut 2000. Gällde iofs bara SVT1 och 2 så det var väl som vissa säger ett litet problem

Postad 09 april 2018 - 08:30

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 1

Även jag märkte av en strulig programinformation igår kväll...

Jag skulle för en gångs skull trycka pil upp i ett TV-program för att se om Mästarnas mästare går på ettan eller tvåan. Klockan var 1958 och enligt boxen var nästa program Aktuellt kl 2100 trots att pågående program var slut 2000. Gällde iofs bara SVT1 och 2 så det var väl som vissa säger ett litet problem

Postad 09 april 2018 - 09:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 1

När kommer det ny mjukvara? Ta till exempel guiden, där finns bara dagens tablå och för att se nästa dags måste man pila framåt och inte bara trycka fram nästa dag och nästa etc. Saknar den gamla listan i man kunde bläddra fram kanaler utan bilder. Sedan vill jag ha min kanallistas nummer och inte vilken plats de ligger i i huvudlistan. Halvsenil som jag är kommer jag knappt ihåg kanalnummer, men slår t.ex. 33 och hamnar på sportkanalerna och bläddrar runt för att hitta rätt, slå 25 för film och 55 för utländska nyhetskanaler. Nu måste man bläddra som bara den om man t.ex vill byta från SVT 1 till BBC.

Postad 09 april 2018 - 11:16

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 1

När kommer det ny mjukvara? Ta till exempel guiden, där finns bara dagens tablå och för att se nästa dags måste man pila framåt och inte bara trycka fram nästa dag och nästa etc. Saknar den gamla listan i man kunde bläddra fram kanaler utan bilder. Sedan vill jag ha min kanallistas nummer och inte vilken plats de ligger i i huvudlistan. Halvsenil som jag är kommer jag knappt ihåg kanalnummer, men slår t.ex. 33 och hamnar på sportkanalerna och bläddrar runt för att hitta rätt, slå 25 för film och 55 för utländska nyhetskanaler. Nu måste man bläddra som bara den om man t.ex vill byta från SVT 1 till BBC.

"BBC" 

Bifogad fil(er)

Postad 09 april 2018 - 16:56

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0

hur fasen installerar man en vanlig 2.5 hdd i denna? ingen släde eller liknande följde med i lådan vad jag kan hitta!? 

Postad 09 april 2018 - 17:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

hur fasen installerar man en vanlig 2.5 hdd i denna? ingen släde eller liknande följde med i lådan vad jag kan hitta!? 

Släden kommer då man köper en hdd direkt  från cd .. det går bra ändå om man  vågar kan du försöka lirka in disken  då det är vanlig sata anslutning i botten på hdd hålet

Redigerat av Duckface21, 09 april 2018 - 17:20.

Postad 09 april 2018 - 17:38

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Inget svårt, som att byta HDD i en bärbar...

Postad 09 april 2018 - 18:28

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0

Släden kommer då man köper en hdd direkt  från cd .. det går bra ändå om man  vågar kan du försöka lirka in disken  då det är vanlig sata anslutning i botten på hdd hålet

Jo misstänker det var så, men vafan är det att spara in på?  typ 1:- i plast som kunde suttit i "porten"  jo ser sata...   men 2.5 tycker jag sitter dåligt när jag provar, om ens alls!? verkar vara nån klick funktion i sata porten? tycker inte det sitter bra alls (inte ens provat starta boxen då jag inte anser det verkar sitta)

Inget svårt, som att byta HDD i en bärbar...

Jag byter hellre hhd i 10 bärbara än lirkar in i denna boxen på chans.

Ringde cd, de visste inte vad en hdd släde/chassi/transport va för något... jag blev smått irriterad och det slutade med att ärendet skulle vidare och jag sa skicka en släde annars säger jag upp abb. av ren princip.

Postad 09 april 2018 - 20:14

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Nästan alla inspelningar igår misslyckades. Kanske är EPG-datan som är problemet eller boxens tolkning av den.
Många inspelningar har nu bara en gråaktig bild stället för miniatyr.
Veckoarkivets program fortfarande felkod B065 är det någon som kan spela upp streamade program?

Postad 09 april 2018 - 21:01

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Nästan alla inspelningar igår misslyckades. Kanske är EPG-datan som är problemet eller boxens tolkning av den.
Många inspelningar har nu bara en gråaktig bild stället för miniatyr.
Veckoarkivets program fortfarande felkod B065 är det någon som kan spela upp streamade program?

Har inga problem med att spela upp från arkivet. Funkat sen dag ett.

Kanske ett långskott men kan det vara hårddisken som orsakar problem?

Jag har ingen hårddisk och upplever inte alls att jag har lika mycket problem som en del verkar ha.

Faktiskt så tuggar min på bra utan några större problem.

Postad 09 april 2018 - 21:04

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Det finns ett problem sim CD är medvetna om med att spela upp streamat material om boxen är inställd på 4K vilken min var men det funkade tills nu om efter att jag ställt ned upplösningen till full HD, nu får jag bara felkod B065...

Postad 09 april 2018 - 21:12

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 1

Det finns ett problem sim CD är medvetna om med att spela upp streamat material om boxen är inställd på 4K vilken min var men det funkade tills nu om efter att jag ställt ned upplösningen till full HD, nu får jag bara felkod B065...

Det är ju också märkligt, jag har min inställd på 4K och har inga problem med streamat mtrl.

Postad 09 april 2018 - 22:12

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jo misstänker det var så, men vafan är det att spara in på?  typ 1:- i plast som kunde suttit i "porten"  jo ser sata...   men 2.5 tycker jag sitter dåligt när jag provar, om ens alls!? verkar vara nån klick funktion i sata porten? tycker inte det sitter bra alls (inte ens provat starta boxen då jag inte anser det verkar sitta)

Ringde cd, de visste inte vad en hdd släde/chassi/transport va för något... jag blev smått irriterad och det slutade med att ärendet skulle vidare och jag sa skicka en släde annars säger jag upp abb. av ren princip.

Inget svårt enligt mig, bara att trycka in den med lite kraft, man känner när den glider in det sista, var samma sak i boxen innan den här.

Det är ju också märkligt, jag har min inställd på 4K och har inga problem med streamat mtrl.

Nä där har jag inga problem heller, går streama till min Samsung KS8005 65" när boxen står i 4k 50Hz (Har boxen rakt in i TVn)

Postad 09 april 2018 - 23:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

jag hade i stället kontaktat nån med en 3d skrivare att skapa en  släde CD kommer ändå inte skicka ut nån om man nu måste ha släde? jag tycker då de är bättre bara försöka lirka in disken!

Postad 10 april 2018 - 04:53

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

EPG-datan är sannolikt inte orsaken då boxarna från ADB och Kaon inte har problem, det är ytterst sällan inspelningar misslyckas på dessa.

Postad 10 april 2018 - 13:25

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 1

Jag fattar inget av detta, vi har alla samma box, med den senaste uppdateringen, hur kan då våra boxar bete sig helt olika då ? Vissa har problem med streamat i 4K , vissa inte. Vissa har problem med inspelningar, vissa inte ?? Det ända som skiljer mellan våra boxar är med eller utan Hdd. 

Redigerat av andersgog, 10 april 2018 - 13:25.

Postad 10 april 2018 - 13:44

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 2
TUR ATT MAN INTE HOPPADE PÅ TÅGET! Galet dålig box !!? Helt otroligt vad dålig den nya boxen verkar. Allt strul + sämre prestanda + flera försämringar så som svart bild när man spolar. Det sist nämna är ju stenåldern!
TUR ATT MAN INTE KÖPTE BOXEN, ÄN!!!!
Jag som lätt hade kunnat hoppa in i fällan pga 4k m.m. Men eftersom som CD inte sänder i 4k eller fixat bättre ljud valde jag att stå över, tills vidare. Phu. Vilken tur. Jag hade blivit tokig på hälften av allt tok.

Postad 10 april 2018 - 13:47

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

• 119 inlägg
  • 1
Dock så är det just 4k och nyare ljud format förutom 5.1 som borde vara på agendan för CD att arbeta med intensivt undertiden dom jobbar på boxen.!!!
Min mening.

Postad 10 april 2018 - 13:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

EPG-datan är sannolikt inte orsaken då boxarna från ADB och Kaon inte har problem, det är ytterst sällan inspelningar misslyckas på dessa.

Fast EPG hämtas ju från internet på Android boxar. Vissa boxar kan man välja att den ska hämta EPG från TV nätet men finns det inte ett val  så  faller den tillbaka på Internet EPG i detta fall hämtar den nog EPG från nån server på CD.. även om man bryter internet så kommer inte EPG försvinna för den laddar ner i intervaller och sparas i box

Redigerat av Duckface21, 10 april 2018 - 14:19.

Postad 10 april 2018 - 18:21

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

TUR ATT MAN INTE HOPPADE PÅ TÅGET! Galet dålig box !!? Helt otroligt vad dålig den nya boxen verkar. Allt strul + sämre prestanda + flera försämringar så som svart bild när man spolar. Det sist nämna är ju stenåldern!
TUR ATT MAN INTE KÖPTE BOXEN, ÄN!!!!
Jag som lätt hade kunnat hoppa in i fällan pga 4k m.m. Men eftersom som CD inte sänder i 4k eller fixat bättre ljud valde jag att stå över, tills vidare. Phu. Vilken tur. Jag hade blivit tokig på hälften av allt tok.

Jag håller inte riktigt med där men nu har jag ingen hdd i min. Vet inte om det är det som gör det. MIn box går x-antal timmar varje dag utan några större problem. 

Postad 10 april 2018 - 18:27

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Den jag testar har faktiskt blivit mer buggig sen jag satt i hårddisk...

Jag håller inte riktigt med där men nu har jag ingen hdd i min. Vet inte om det är det som gör det. MIn box går x-antal timmar varje dag utan några större problem.

Postad 10 april 2018 - 22:32

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Då har du fått en av dom boxarna som kanske fungerar som dom ska då!? Den jag fick är långt mycket sämre än boxen innan, och den vita innan dess är också mycket bättre an OnePlace (Som inte är mycket till OnePlace...)

Postad 11 april 2018 - 05:38

Unregistered5645b62e
  • Unregistered5645b62e
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Fick en uppdatering igår kväll på oneplace boxen och idag på LG oled 55 B7V tv-n. Blir spännande detta

Postad 11 april 2018 - 07:42

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 2

Uppdaterad info om fel i boxen OnePlace från Canal Digital utifrån mitt användande 2018-04-10. Enbart felaktigheter! sedan kan man ha flera synpunkter på åtskilliga förbättringar också.

Förutsättningar:  uppkoppling 30/30 Mbit/s, direktanslutning med ethernet kabel, 32 tum tv "Ej 4k", placerad i sovrum då boxen inte uppfyller utlovade funktioner. Har även tidigare HD-box smart tvillingabonnemang där jag kör sep. chromecast.

Canal Digital delen: Boxen återkommande oregelbundet men inte så ofta,  svart skärm, inget ljud, återkommer dock efter några sekunder. Händer även att boxen låser sig vid någon kanal när man gör kanalbyte med knappsats.

TV-guide, "Dina rekommendationer" ger rekommendationer till program som redan avslutats! och ej heller går att nå via veckoarkiv samt även om det är ett svt program flera rekommendationer till flera av svt:s lokala regioner. Veckoarkivet under TV-guide försvinner också emellanåt.

Inspelningar, ej tillförlitlig då det är återkommande "Inspelningen misslyckades" samt att någon inspelning helt försvunnit.

Google - Appar: Uppfyller ej utlovad funktion att kunna ladda ner appar från Google Play Store då man begränsat utbudet till nästan obefintligt. Jag saknar Netflix, C More, SFAnytime, Viafree, Dplay, Sverges Radio Play och certifierad Viaplay.

Chromecast "inbyggd?": Fungerar inte som chromecast enhet. Fungerar endast för foton, egna filmer laggar. Media appar för film/video funkar inte, Netflix och liknade appar vägras köras, inte ens CD:s gen app funkar godtagbart via chromecast funktionen.

Inspelning via CD:s playtjänst/app på mobilen Tv-guide/spela in ger återkommande meddelanden "Hoppsan... Ett fel har uppstått. Vänligen försök igen senare". Inspelningen registreras dock men man ser det inte i appen.

Som sagt, tycker detta är rena fel, sedan kan man ha synpunkter på vad som kunde vara ännu bättre utifrån det man utlovar i reklamen för boxen. Får se vad CD nu svarar vid kontakt med dem.

PS: kom en programvaruuppgradering på morgonen idag 2018-04-11 03:53, får se om något fungerar bättre. /DS

Redigerat av OveSkbg, 11 april 2018 - 08:42.

Postad 11 april 2018 - 08:44

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

OveSkbg, Surmetarn skrev om en uppdatering som kommit precis. Inget som hjälper dina problem ? 

Postad 11 april 2018 - 09:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Uppdaterad info om fel i boxen OnePlace från Canal Digital utifrån mitt användande 2018-04-10. Enbart felaktigheter! sedan kan man ha flera synpunkter på åtskilliga förbättringar också.

Google - Appar: Uppfyller ej utlovad funktion att kunna ladda ner appar från Google Play Store då man begränsat utbudet till nästan obefintligt. Jag saknar Netflix, C More, SFAnytime, Viafree, Dplay, Sverges Radio Play och certifierad Viaplay.

Chromecast "inbyggd?": Fungerar inte som chromecast enhet. Fungerar endast för foton, egna filmer laggar. Media appar för film/video funkar inte, Netflix och liknade appar vägras köras, inte ens CD:s gen app funkar godtagbart via chromecast funktionen.

Du har inte Använt  Android TV förut va? Du ska inte förknippa Android TV med  vanliga Android (DET FINNS INTE SAMMA APPAR PÅ ANDROID TV SOM PÅ ANDROID) Det ända som inte  funkar är Netflix då boxen inte är godkänd (JA NETFLIX FINNS PÅ ANDROID TV) !!!   i övrigt HBO Nordic finns inte på  alls på AndroidTV Playstore på nån tv eller box med Android TV inte heller C more eller Viafree, Dplay eller SR play dessa appar finns bara på  vanliga  Android och där ska du klaga på  respektive bolag att de inte släppt dessa appar för AndroidTV...

Den inbyggda Chromecast heter inte ens  Chromecast den heter Google Cast  åter igen skall inte förknippas med Chromecast här är det CD som marknadsför det fel att inte Netflix funkar där är av samma anledning (inte en godkänd APP!!) då Google cast är  till viss del kopplat till apparna på boxen och är inte fristående som Chromecast!! då man castar Netflix på en Android TV så öppnar den  Netflix appen och startar filmen. När du castar till vanliga Chromecast så  sickas bara  information vart filmen kan spelas upp  nånstans  ihop med login osv  till Chromecast som startar filmen stor skillnad där..

Kollar man över lag på nätet är det oerhört stor missuppfattning  om Android TV många tror det är samma som vanliga Android  DET är inte det, grunden är samma men vissa Android  appar om man sIdeloadar dem via apk funkar från vanliga android  andra inte !!

Redigerat av Duckface21, 11 april 2018 - 09:48.

Postad 11 april 2018 - 20:45

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Version 1.0.5800
Går fortfarande inte att visa ur veckoarkivet- licensen kunde inte hämtas B065. Testat med upplösning auto och full HD
Serieinspelning det står att det finns 0 avsnitt av en serie men när jag går in på den finns det flera avsnitt. En annan serie står det att det finns 9 avsnitt men är 1. Edit/förtydligande det gäller gjorda inspelningar.

Redigerat av jonasbratt, 12 april 2018 - 09:11.

Postad 11 april 2018 - 23:18

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 1

Du har inte Använt  Android TV förut va? Du ska inte förknippa Android TV med  vanliga Android (DET FINNS INTE SAMMA APPAR PÅ ANDROID TV SOM PÅ ANDROID) Det ända som inte  funkar är Netflix då boxen inte är godkänd (JA NETFLIX FINNS PÅ ANDROID TV) !!!   i övrigt HBO Nordic finns inte på  alls på AndroidTV Playstore på nån tv eller box med Android TV inte heller C more eller Viafree, Dplay eller SR play dessa appar finns bara på  vanliga  Android och där ska du klaga på  respektive bolag att de inte släppt dessa appar för AndroidTV...

Den inbyggda Chromecast heter inte ens  Chromecast den heter Google Cast  åter igen skall inte förknippas med Chromecast här är det CD som marknadsför det fel att inte Netflix funkar där är av samma anledning (inte en godkänd APP!!) då Google cast är  till viss del kopplat till apparna på boxen och är inte fristående som Chromecast!! då man castar Netflix på en Android TV så öppnar den  Netflix appen och startar filmen. När du castar till vanliga Chromecast så  sickas bara  information vart filmen kan spelas upp  nånstans  ihop med login osv  till Chromecast som startar filmen stor skillnad där..

Kollar man över lag på nätet är det oerhört stor missuppfattning  om Android TV många tror det är samma som vanliga Android  DET är inte det, grunden är samma men vissa Android  appar om man sIdeloadar dem via apk funkar från vanliga android  andra inte !!

För mycket versaler här, vi är flera som tycker boxen suger, den är seg och gör inte det man vill få den att göra. Namnet är ju också grymt missvisande, någon OnePlace är den inte!!!

Postad 12 april 2018 - 08:16

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

För mycket versaler här, vi är flera som tycker boxen suger, den är seg och gör inte det man vill få den att göra. Namnet är ju också grymt missvisande, någon OnePlace är den inte!!!

Men om man ser till utbudet av appar till Android-TV så kan man inte klandra CD för att andra leverantörer inte har appar. Det får man ju ta med respektive leverantör.

Postad 12 april 2018 - 08:33

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 1

Version 1.0.5800
Går fortfarande inte att visa ur veckoarkivet- licensen kunde inte hämtas B065. Testat med upplösning auto och full HD
Serieinspelning det står att det finns 0 avsnitt av en serie men när jag går in på den finns det flera avsnitt. En annan serie står det att det finns 9 avsnitt men är 1

Det är så här vi INTE vill ha det CD. Jag bryr mig inte så mycket om appar, men inspelningar skall funka. Varför får ni ej rätt på detta ? Min box ligger fortfarande i kartongen, och den kommer upp först ner jag ser att detta funkar. Finns absolut ingen mening att ta fram den och bli arg när det ej funkar. Har varit nära att packa upp den för att min nuvarande box ej klarar att spela in flera samtidigt (bara 2 samtidigt) men sen ser man hur den nya boxen strular, så nej, den får ligga.

Nu har CD gjort 2 uppdateringar på boxen, är det verkligen så svårt att få inspelningar att funka ? Jag är ju bara en vanlig "Svensson" på detta område. Nu dröjer säkert uppdatering nr 3 ett tag, men se gärna till att den blir bra och löser felen. Vill ju ta fram boxen och använda den så klart.

Postad 12 april 2018 - 08:38

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Det går att sätta inspelningar via Canal Digital-appen utan felmeddelande nu (det är nog bäst att jag kollar så inspelningen verkligen blir satt i boxen senare;-), däremot så går det inte att se vilka inspelningar som är satta i appen för då står det "Hoppsan..."

Postad 12 april 2018 - 09:38

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Man måste väll ej fixa inspelningarna med appen bara ? 

Postad 12 april 2018 - 09:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 1

Boxen suger inget tal om saken men att klaga på apparna  har ju inte med boxen att göra!!! utan Android TV allt för många  förknippar Android TV med Android och tror det finns samma appar

Redigerat av Duckface21, 12 april 2018 - 09:46.

Postad 12 april 2018 - 11:17

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Undrar om ComHem kan slå CD;

https://sites.google.../com-hem-tv-hub

Postad 12 april 2018 - 18:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Canal Digitals Låda

SoC  |  Broadcom BCM7251S

CPU  |  Dual-core 1.7 GHz

GPU  |  Broadcom VideoCore V HW (V3D-530)

RAM  |  2GB

ComHems Låda

SoC  |  Broadcom BCM7271

CPU  |  Quad-core 1.6 GHz

GPU  |  Broadcom VideoCore V HW (V3D-520)

RAM  |  2GB

Vem har satsat på bäst låda?

Redigerat av lindo, 12 april 2018 - 18:22.

Postad 12 april 2018 - 20:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

fast de kunde ju säga va för cpu = CPU  |  Dual-core 1.7 GHz säger ju ingenting, bara att den är 1.7Ghz och är dual-core

Redigerat av Duckface21, 12 april 2018 - 20:33.

Postad 12 april 2018 - 21:22

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Ingen inspelning på Comhems. Annars hade jag bytt min TIVO direkt.

Redigerat av Vigilante, 12 april 2018 - 21:23.

Postad 13 april 2018 - 14:08

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

fast de kunde ju säga va för cpu = CPU | Dual-core 1.7 GHz säger ju ingenting, bara att den är 1.7Ghz och är dual-core

Det är ett system on a chip med inbyggd CPU, Broadcom BCM7251S

Redigerat av jonasbratt, 13 april 2018 - 14:09.

Postad 13 april 2018 - 15:04

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Det är ett system on a chip med inbyggd CPU, Broadcom BCM7251S

Jo såg det efter jag skrev inlägget

Postad 13 april 2018 - 17:52

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Ungarna kommer springandes - det går inte att se på TV, igen!
Bilden är svart när jag byter kanal - grafiken visar att kanalen växlar men bilden svart. Går in under satellit och där är status TUNE på SVTB/24.
Startar om boxen och efter en svart bild kanske 10 sekunder efter uppstart är bilden tillbaka.

Redigerat av jonasbratt, 13 april 2018 - 17:52.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.