Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 17 december 2020 - 20:11

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Nu har jag fått SMS både på privata och på jobbtelefonen, så nu vet jag verkligen vad som gäller.  :o

bra bra, men jag förstår inte hur man ska tolka sms:et när direktlänk saknas?

Vad menar myndigheterna?

"Information från myndigheterna: Följ de nya skärpta råden för att stoppa spridningen av covid-19. Läs mer i coronatråden på webplatsen minhembio.com"

Postad 17 december 2020 - 20:12

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Vad betyder mening två då av följande som du skrivit?

Tom skrev: "Vid familjesammankomster rekommenderar dom munskydd. FHM säger att vi inte skall ha några sammankomster"

Eftersom du vägrar ge någon referensram hur du tänker så har jag egentligen inget större intresse av att fortsätta.

Men är det ordet "sammankomst" du fastnar på? I den andra meningen är det underförstått att det handlar om en familjesammankomst som jag nämner i första meningen. Det som nämns på vissa ställen är ju "allmänna sammankomster" med det kräver ju (normalt) inte slutsatser för att komma fram till reglerna, det är ju angivit en gräns på 8 personer.

Postad 17 december 2020 - 20:46

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1

bra bra, men jag förstår inte hur man ska tolka sms:et när direktlänk saknas?

Vad menar myndigheterna?

"Information från myndigheterna: Följ de nya skärpta råden för att stoppa spridningen av covid-19. Läs mer i coronatråden på webplatsen minhembio.com"

Haha, den var klockren. Finns inget säkrare ställe på en armslängds avstånd. 

Postad 18 december 2020 - 07:10

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Eftersom du vägrar ge någon referensram hur du tänker så har jag egentligen inget större intresse av att fortsätta.

Men är det ordet "sammankomst" du fastnar på? I den andra meningen är det underförstått att det handlar om en familjesammankomst som jag nämner i första meningen. Det som nämns på vissa ställen är ju "allmänna sammankomster" med det kräver ju (normalt) inte slutsatser för att komma fram till reglerna, det är ju angivit en gräns på 8 personer.

Referensram och referensram...det som gäller är dom nya nationella råden. 

Postad 18 december 2020 - 08:17

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Vad säger de nationella råden?

Postad 18 december 2020 - 09:25

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Jag vill notera en bemärkelse jag gjort mej i Sverige. Senaste med Kungens uttalande..

Corona är inte, överhuvudtaget INTE en politisk fråga.

Det är bara rätt eller fel åtgärder.

Det är hälsomyndigheterna och forskning som bestämmer åtgärder och råd/restriktioner.

Det är inte en höger, vänster ting mellan parterierna,eller kungen.

Det kan inte vara politisk, vi är alla i samma båt.. endaste är att äldre är mer utsatta.

Redigerat av Danke, 18 december 2020 - 09:26.

Postad 18 december 2020 - 09:40

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Danke, du har helt fel på en punkt. Den viktigaste. Nämligen att det INTE är hälsomyndigheterna eller forskningen som styr i Sverige.

Postad 18 december 2020 - 09:45

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Danke, du har helt fel på en punkt. Den viktigaste. Nämligen att det INTE är hälsomyndigheterna eller forskningen som styr resurser eller mandat sedan 1994 i Sverige. Kommuner och landsting är näst intill autonoma enligt lag. Och det är deras ansvar gällande vårdapparater och äldreomsorg. Inte regering. Regeringen ordnade med tillfällig tidsbestämd utökat mandat i pandemilag i våras som fick kritik för centralstyrning(förstås)... Nu är en ny liknande variant på gång att sjösättas vad jag förstår för att ha laglig rätt att tillsätta nationella riktlinjer och regler. Enkelt...

Postad 18 december 2020 - 10:10

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Läste att drygt 130 000 personer har fått första sprutan mot corona under första vaccinationsveckan i Storbritannien

https://www.bbc.com/...health-55332242

Redigerat av Buddypresley, 18 december 2020 - 10:12.

Postad 18 december 2020 - 10:30

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Vad menas med drygt? Är det 131000? 129000? Hur ska man veta vad definitionen av vad drygt är?

Postad 18 december 2020 - 10:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Läste att drygt 130 000 personer har fått första sprutan mot corona under första vaccinationsveckan i Storbritannien
https://www.bbc.com/...health-55332242

Vad tycker du att dina ”jag har läst”-inlägg bidrar till?
Som med denna senstionella nyhet, hur påverkar det dig tycker du?

Postad 18 december 2020 - 11:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Vad menas med drygt? Är det 131000? 129000? Hur ska man veta vad definitionen av vad drygt är?

129 000 kan det ju inte vara, men alla möjliga tal > 130 000.

Postad 18 december 2020 - 11:34

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Danke, du har helt fel på en punkt. Den viktigaste. Nämligen att det INTE är hälsomyndigheterna eller forskningen som styr i Sverige.

Det jag syftar till är att politikerna i sig själv inte vet någonting om corona, dom måste självklart lyssna på expertisen. Och expertisen gör rätt eller fel...

På samma sätt är det till exempel inte lätt för Stefan och regeringen att veta omm expertr som är folkhälsomyndigheter gör rätt eller fel.

Typ nytt virus och vi lär mens den pågår..

Så det går inte att kasta politisk sten till höger och vänster.
Politiken måste vara samlad omm samma målsättning.

Postad 18 december 2020 - 11:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Vad tycker du att dina ”jag har läst”-inlägg bidrar till?
Som med denna senstionella nyhet, hur påverkar det dig tycker du?

Tja, ifall nån är intesserad av t.ex. vaccination. Det är ju en coronatråd. Jag lägger inte upp nåt om t.ex. parfymer eller frågar vad drygt betyder

Postad 18 december 2020 - 12:38

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Referensram och referensram...det som gäller är dom nya nationella råden. 

Då antar jag att du har förstått vad som gäller nu även om du inte säger det. Vi skall inte ha familjesammankomster, d v s träffas i ett större sällskap än vi gör dagligen.

Om du inte vet vad en referensram är, när man skall förklara något så hjälper det om man uttrycker sig i termer som mottagaren förstår. Din referensram verkar vara unik, eller så vill du inte förstå. Jag misstänker det sistnämnda.

Postad 18 december 2020 - 12:40

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Vi skall inte ha familjesammankomster, d v s träffas i ett större sällskap än vi gör dagligen.

Ju färre desto bättre, det är sant, men det har inte sagts att vi inte får ha större sällskap. 

Postad 18 december 2020 - 12:48

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Tja, ifall nån är intesserad av t.ex. vaccination. Det är ju en coronatråd. Jag lägger inte upp nåt om t.ex. parfymer eller frågar vad drygt betyder

Eller armslängd

Postad 18 december 2020 - 12:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Eller armslängd

Men det är verkligen en intressant och tydligen svår och känslig fråga. Ingen har kunnat svara. 

Postad 18 december 2020 - 13:32

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 3

Jag vet hur det känns. Jag får inga svar på mina frågor heller

Postad 18 december 2020 - 13:52

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 1

Jag vet hur det känns. Jag får inga svar på mina frågor heller

Dina frågor är inte på riktigt. Varför håller du på så och frågar vad drygt betyder? Är du ute efter att stänga tråden?

Postad 18 december 2020 - 14:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Ny presskonferens kl 16:15 idag med följande info:
"Åtgärderna kommer att presenteras vid en pressträff i dag klockan 16.15 och beskrivs som ”mycket omfattande”."

Vad tror ni kommer presenteras?

Postad 18 december 2020 - 14:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 1

Ny presskonferens kl 16:15 idag med följande info:
"Åtgärderna kommer att presenteras vid en pressträff i dag klockan 16.15 och beskrivs som ”mycket omfattande”."

Vad tror ni kommer presenteras?

Kan inte tänka mig att det blir lockdown eller utegångsförbud. Kanske munskydd i kollektivtrafiken och i butiker

Postad 18 december 2020 - 14:20

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1 569 inlägg
  • 0

Dina frågor är inte på riktigt.

:blink:  :wacko:  :blink:  :unsure:

Redigerat av stabbe, 18 december 2020 - 14:20.

Postad 18 december 2020 - 14:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Kan inte tänka mig att det blir lockdown eller utegångsförbud. Kanske munskydd i kollektivtrafiken och i butiker

Stopp för resor längre än 2 timmar likt i våras? Fast det hjälper ju inte smittspridningen där det ökar mest kanske. j*vla otäck situation nu, jag är så jäkla nöjd över att han köpt klart alla julklappar från nätet så man slipper trängas nånstans...

Postad 18 december 2020 - 14:37

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Står så här såg jag nu i t.ex. Expressen:

– Vi går mot en ännu mer omfattande nedstängning, säger en källa i regeringskansliet.

Postad 18 december 2020 - 15:10

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Stopp för resor längre än 2 timmar likt i våras? Fast det hjälper ju inte smittspridningen där det ökar mest kanske. j*vla otäck situation nu, jag är så jäkla nöjd över att han köpt klart alla julklappar från nätet så man slipper trängas nånstans...

Samma här, det mesta har kommit och de flesta önskningar blir uppfyllda utan att ha satt en fot i en enda butik. Det jag komer sakna mest iår är svensk jultradition som Julmust och liknande men det är ju småsaker i detta sammanhang och ö.h.t inga problem, mer en notis av ännu en sak som blir lite annorlunda året 2020.

Postad 18 december 2020 - 15:44

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Ju färre desto bättre, det är sant, men det har inte sagts att vi inte får ha större sällskap. 

Du skrev själv att de nationella råden gäller.

Citat:

• Umgås bara med personer du normalt träffar, personer du bor med eller några få vänner och närstående utanför hushållet.

Källa: https://www.krisinfo.../nationella-rad

Tycker du det stämmer med att träffas i "större sällskap"? Du har en udda referensram, eller så vill du inte förstå.

Postad 18 december 2020 - 15:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Samma här, det mesta har kommit och de flesta önskningar blir uppfyllda utan att ha satt en fot i en enda butik. Det jag komer sakna mest iår är svensk jultradition som Julmust och liknande men det är ju småsaker i detta sammanhang och ö.h.t inga problem, mer en notis av ännu en sak som blir lite annorlunda året 2020.

Men julmust är ju inte förbjudet, bara klicka hem på nätet 👍

Postad 18 december 2020 - 16:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Du skrev själv att de nationella råden gäller.

Citat:

• Umgås bara med personer du normalt träffar, personer du bor med eller några få vänner och närstående utanför hushållet.

Källa: https://www.krisinfo.../nationella-rad

Tycker du det stämmer med att träffas i "större sällskap"? Du har en udda referensram, eller så vill du inte förstå.

Du skrev så här: ”Vi ska inte ha familjesammankomster, d v s träffas i ett större sällskap än vi gör dagligen”

Dom man träffar dagligen är dom man bor ihop med. Rådet anger också några få vänner och närstående utanför hushållet. Dom träffar man inte varje dag men man träffar dom ”nomalt” som rådet säger. Rådet menar inte moster Märta som man träffar en gång om året. 

Postad 18 december 2020 - 16:35

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Men julmust är ju inte förbjudet, bara klicka hem på nätet 👍

Bor i Oslo, tror inte nån har hemlevering. Det fanns på Ikea förr men dit drar jag inte.

Postad 18 december 2020 - 16:39

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0
Äntligen rekommenderar nu FHM användning av munskydd i kollektivtrafiken. Det skulle ha införts långt tidigare, men de j-a idioterna har ju satt sig på tvären fram tills nu. Men det går uppenbarligen alldeles utmärkt att rekommendera både att hålla avstånd och bära munskydd i de situationer det är omöjligt att hålla avstånd, vilket det har tagit nästan ett år och åtta tusen döda för FHM att inse.

Men fan ta dem som kommer bära munskydden fel.

Redigerat av Zacabeb, 18 december 2020 - 16:40.

Postad 18 december 2020 - 17:22

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Du skrev så här: ”Vi ska inte ha familjesammankomster, d v s träffas i ett större sällskap än vi gör dagligen”

Dom man träffar dagligen är dom man bor ihop med. Rådet anger också några få vänner och närstående utanför hushållet. Dom träffar man inte varje dag men man träffar dom ”nomalt” som rådet säger. Rådet menar inte moster Märta som man träffar en gång om året. 

Suck. Du vill verkligen inte förstå.

Två påståenden:

• Vi ska inte ha familjesammankomster, d v s träffas i ett större sällskap än vi gör dagligen
  • Umgås bara med personer du normalt träffar, personer du bor med eller några få vänner och närstående utanför hushållet

Om man antar att en person som bor ensam har några få nära vänner som man träffar i sin vardag, vad är problemet?

Förklara vad det är i dessa två påstående som är så motsägelsefullt eller svårbegripligt. Om du inte kommer med något som gör fortsatt diskussion meningsfull, så är jag färdig med dig.

Edit: Förtydligande

Redigerat av Mr_Tom, 18 december 2020 - 17:36.

Postad 18 december 2020 - 17:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0

Suck. Du vill verkligen inte förstå.

Två påståenden:

• Vi ska inte ha familjesammankomster, d v s träffas i ett större sällskap än vi gör dagligen
  • Umgås bara med personer du normalt träffar, personer du bor med eller några få vänner och närstående utanför hushållet

Om man antar att en person som bor ensam har några få nära vänner som man träffar i sin vardag, vad är problemet?

Förklara vad det är i dessa två påstående som är så motsägelsefullt eller svårbegripligt. Om du inte kommer med något som gör fortsatt diskussion meningsfull, så är jag färdig med dig.

Edit: Förtydligande

I Sverige är det bara förbud som skulle ha en effekt eftersom rekommendationer skiter folk fullständigt i, det är ju redan bevisat. Och nu kommer folk umgås extra mycket över jul, kommer bli kalas detta.

Åtgärder som inte leder till ett piss, bara mer Corona i avloppet.

Postad 18 december 2020 - 17:54

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Tycker det är ganska tydligt:
Begränsa nya kontakter!!! Så träffa moster Märta som du inte sett på ett år ska du inte göra!!!!
Och det gäller ju även alla personer man inte träffar regelbundet.
Nu kan vi släppa det

Postad 18 december 2020 - 17:55

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 587 inlägg
  • 0

Bra och informativ pressträff som hölls av statsminister Stefan Löfven, vice statsminister Isabella Lövin, socialminister Lena Hallengren, utbildningsminister Anna Ekström och Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson med anledning av dom skärpta restrektionenerna.

https://www.youtube....eature=youtu.be

Postad 18 december 2020 - 18:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Varför är munskydd rekommenderat när Tegnell & Co sagt att det inte hjälper?

Postad 18 december 2020 - 18:23

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
För att det handlar in att plocka politiska poäng, inget som hjälper Löfven iof....

Postad 18 december 2020 - 18:24

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Ingen mellandagsrea? Gäller det även nätet?
Någon som sett maxtal för köpcentra?

Postad 18 december 2020 - 18:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 1

Ingen mellandagsrea? Gäller det även nätet?

Självklart. Virus kan spridas på nätet.

Postad 18 december 2020 - 18:36

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

:P

Troligen den mest korrekta analysen hittills i denna coronatråd!

Postad 18 december 2020 - 18:39

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Fast det är bara rekommenderat under de omständigheter där trängseln är hög kollektivtrafiken vad jag förstår, inte att man behöver ha det så fort man kliver på buss eller tunnelbana.

Postad 18 december 2020 - 18:44

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Eller menar de att de brukar säljer covid-19 på mellandagsrea men i år så får man inte det?

Så otydligt, blir galen här

Postad 18 december 2020 - 18:58

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0

Det är nog press från sjukvården och forskare som har lett till det, plus att WHO förordar det. Men FMH vill inte uttryckligen erkänna att de har gjort en grav felbedömning i frågan. Det känns lite som Schrödingers katt när Johan Carlson i en och samma mening säger både att det kan hjälpa och inte hjälper.

Vad vi diskuterar här spelar dock ingen större roll när Jan Banan kommer att tungkyssa farmor under tisteln precis som vanligt på julafton.

Postad 18 december 2020 - 18:59

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Fast det är bara rekommenderat under de omständigheter där trängseln är hög kollektivtrafiken vad jag förstår, inte att man behöver ha det så fort man kliver på buss eller tunnelbana.

Så är det ju, bara att en del har så lätt att missa att läsa vad som står/lyssna vad som sägs och själv göra en analys av detta med sunt förnuft, alternativt är dessa så insnöade att dom inte bryr sig om vad som sägs och skapar en egen sanning!

Postad 18 december 2020 - 20:02

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Våras? Sverige var helt som normalt i Våras när Danmark, Norge, Finland stängde ned/lockdown.

Postad 18 december 2020 - 20:05

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Hur ska dom ens sätta stopp för mellandagsrean?
Dom kan enligt lag inte stänga butiker.
4st på restaurang kan lätt bli 40 om man har 10 bord.
Dessa nya rekommendationer kommer butiksägare att totalt skita i, så även restauranger.
Kommer bli kaos efter jul, tippar på 300 döda om dagen i några veckor.

Postad 18 december 2020 - 20:06

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Bor i Oslo, tror inte nån har hemlevering. Det fanns på Ikea förr men dit drar jag inte.

Kann inte någon i Sverige skicka ett par flaskor? Jag skulle erbjudat mej omm inte jag var så pank.. efter Gavor, Whisky, vin och öl som är köpt inn.

Men detta borde några på forum fiksat Asap.... Julkänslan i Covid tid är hur viktigt som hälst Och julmust är alkoholfri och inte så dyrt även för specialerna.

Redigerat av Danke, 18 december 2020 - 20:08.

Postad 18 december 2020 - 20:47

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Ja en jul utan Julmust är liksom inte jul! :huh:

Gillar Norge, tillbringar normala år mycket tid där, men nog föredrar jag Julmust före Eventyrbrus... :huh:

Redigerat av Göken99, 18 december 2020 - 20:48.

Postad 18 december 2020 - 21:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 3
Det går fint, det är igentligen helheten med tomteskum, gele til julmaten, ordentlig skinka, aladin och alla sådana svenska saker i julhelgen. Men jag har slagit mig till ro med att iår blir det att njuta norsk mat i jul, och har faktiskt börjat gilla Julebrusen från Hamar (den bärnstensfärgade) och juleribbe med utmaningen att få perfekt spröd svål (superviktigt).

Det viktigaste är att vi är friska, faktiskt kan ha 2 veckor ledigt och bra ekonomi til att ha det hyggligt (PS5, gåvor till barna och nära familj, och inga problem att köpa mat här även om det är dyrt). Så det blir väldigt opassande och överflödigt att klaga känner jag. Den som är frisk önskar sig många saker men den som är sjuk har bara en enaste bön.

Redigerat av Demon Slayer, 18 december 2020 - 21:18.

Postad 18 december 2020 - 21:26

Göken99
  • Göken99
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Det går fint, det är igentligen helheten med tomteskum, gele til julmaten, ordentlig skinka, aladin och alla sådana svenska saker i julhelgen. Men jag har slagit mig till ro med att iår blir det att njuta norsk mat i jul, och har faktiskt börjat gilla Julebrusen från Hamar (den bärnstensfärgade) och juleribbe med utmaningen att få perfekt spröd svål (superviktigt).

Det viktigaste är att vi är friska, faktiskt kan ha 2 veckor ledigt och bra ekonomi til att ha det hyggligt (PS5, gåvor till barna och nära familj, och inga problem att köpa mat här även om det är dyrt). Så det blir väldigt opassande och överflödigt att klaga känner jag. Den som är frisk önskar sig många saker men den som är sjuk har bara en enaste bön.

Kloka ord, jag var lätt ironisk, så klart men julebrusen gillar jag inte, även om det är bättre än eventyrbrus B)

Man får hoppas man är frisk, och kan kämpa sig igenom detta, det kommer bättre dagar! Misstänker att en del faktiskt kommer att bli bättre efter detta, och att vi uppskattar saker mera!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.