Ukraina
931 svar till detta ämne
Postad 27 december 2022 - 11:27
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Sd ligger utanför min intressesfär men har lite svårt att se vad de har gemensamt med Ryssland. Möjligen ukrainska/polska nazister.
Oavsett detta är ju inga ämnen som västerländsk media gillar fokusera på.
Problermet tror jag inte är "västerländsk media" utan snarare din oförmåga att ta in information efter din första slutsats. Att t ex Sd varit i Ryssland är väl inget man behöver direkt gräva efter.
Du verkar snabbt ha en slutsats och sedan släpper du inte den. Frågor besvaras inte utan du upprepar din sanning istället. Att få dig att tänka utanför den första "boxen" verkar omöjligt. Lyckligtvis är det aldrig för sent att ge upp .
Postad 27 december 2022 - 15:21
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Du svara sällan eller aldrig på frågor. Att du med så mycket gnäll skulle kunna hävda att du sitter på läktaren och inte är en agitator. Blir bara dumt. Eftersom du så aktivt deltar. Jag har redan förklarat för dig var jag hämtar information. Beskriv istället var du hittar och söker din information. Det är du som inte förtäljer historien. Du vill bara ändra och skriva ny. Som jag sagt förr. Du svarar på frågor med en ny fråga. Juvenilt.
Du har en nte givit någon länk till din hävdan. Posta gärna istället för all fånig avledning
Postad 27 december 2022 - 15:45
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Du har en nte givit någon länk till din hävdan. Posta gärna istället för all fånig avledning 
Jag behöver inte posta något för dig. Eftersom du äger en oförmåga att förstå något jag tänkas visa på. Jag föreslår istället att du googlar "högerextrema, träningsläger i Ryssland och svenska valövervakare" tillsammans med Putin. Så får du fram flera oberoende variabler vilka visar på samma sak.
Det gäller att tänka till före kaksmularen öppnar sig.
Redigerat av PML73, 27 december 2022 - 15:46.
Postad 27 december 2022 - 16:35
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Jag behöver inte posta något för dig. Eftersom du äger en oförmåga att förstå något jag tänkas visa på. Jag föreslår istället att du googlar "högerextrema, träningsläger i Ryssland och svenska valövervakare" tillsammans med Putin. Så får du fram flera oberoende variabler vilka visar på samma sak.
Det gäller att tänka till före kaksmularen öppnar sig.
Att använda sig av Expo som källa om vad SD tomtar gjort eller inte gjort är ju lika dumt som att fråga NMR om det är bra med rasblandning, Expo startades av vänsterextremister och drivs fortfarande av vänsterextremister.
Postad 27 december 2022 - 18:16
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Att använda sig av Expo som källa om vad SD tomtar gjort eller inte gjort är ju lika dumt som att fråga NMR om det är bra med rasblandning, Expo startades av vänsterextremister och drivs fortfarande av vänsterextremister.
Jag Googlade "sd valövervakning ryssland" och det första träffarna var i tur och ordning från svd, dn, svt och unt (Uppsala Nya Tidning). Några var från 2017 och några från 2022.
Jag följer inte sd mer än andra partier i media, och jag följer både svenska och utländska nyheter. Men jag är i sammanhanget förvånad. Om man inte sett att sd och en del andra liknande partier har vissa kopplingar till Ryssland, då får man nog nästan ha blundat. Varför dom har kopplingar åt det hållet svarar dom nog bäst på själva, men att det finns kopplingar det tycker jag är ganska uppenbart.
Det positiva dom skulle kunna göra med detta är väl att påverka Ryssland så dom avslutar idiotin i Ukraina men något sådan har jag inte hört planer på.
Postad 27 december 2022 - 18:30
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Varför dom har kopplingar åt det hållet svarar dom nog bäst på själva, men att det finns kopplingar det tycker jag är ganska uppenbart.
Hört nämnas att inom högerkretsar fanns en idé om att Putin skulle rädda dom från muslimerna.
Postad 27 december 2022 - 19:50
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
. Varför dom har kopplingar åt det hållet svarar dom nog bäst på själva, men att det finns kopplingar det tycker jag är ganska uppenbart.
Googlade samma och såg denna länk: https://www.europapo...-eu-parlamentet
Fattar helt ärligt inte kopplingen(förnekar den ej) men Ryssland är ju knappast höger konservativa men utan de känns lite som att det är en min fiendes fiende är min vän situation
En tråd värd att läsa om man vill se lite härlig färsk go propaganda https://twitter.com/...rJFhCkPmqC7IRxg
Redigerat av Johan_i_burken, 27 december 2022 - 19:59.
Postad 27 december 2022 - 21:03
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Svarar du innan du ens googlat? Vad har Expo med det faktum att representanter från SD och NMR har nära kopplingar till GRU och Putins trollfabriker i St Petersburg? Här tycker jag att dessa organisationer själva torde svara för varför de samarbetar med en annan stat som har som mål att försvaga Sverige och EU.
Kopplingen i det rimliga är ju att Putin med GRU och exempelvis NMR och SD har samma mål att rasera dagens modell av Sverige. Ett partnerskap med samma mål.
Svenska organisationer har bl a varit aktiva i Vitryssland för stöd till demokratiska krafter i en totatilär stat. På samma sätt som stödet till ANC i Apartheid, Sydafrika. Det är ju klart som smörspad att både Lukasjenko och Putin vill hämnas. Tänk till nu.
Redigerat av PML73, 27 december 2022 - 21:34.
Postad 27 december 2022 - 22:19
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Svarar du innan du ens googlat? Vad har Expo med det faktum att representanter från SD och NMR har nära kopplingar till GRU och Putins trollfabriker i St Petersburg? Här tycker jag att dessa organisationer själva torde svara för varför de samarbetar med en annan stat som har som mål att försvaga Sverige och EU.
Kopplingen i det rimliga är ju att Putin med GRU och exempelvis NMR och SD har samma mål att rasera dagens modell av Sverige. Ett partnerskap med samma mål.
Svenska organisationer har bl a varit aktiva i Vitryssland för stöd till demokratiska krafter i en totatilär stat. På samma sätt som stödet till ANC i Apartheid, Sydafrika. Det är ju klart som smörspad att både Lukasjenko och Putin vill hämnas. Tänk till nu.
Det första jag hittade när jag googlade på det du sa att Oqvist skulle googla på var länkar till Expo och då tappade jag intresset att googla mer då det är vänsterextremister vars enda syfte är att smutskasta och samla privata uppgifter på sina motståndare som deras fotfolk sen kan använda till att hota och förstöra folks egendom.
Postad 27 december 2022 - 22:30
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Det första jag hittade när jag googlade på det du sa att Oqvist skulle googla på var länkar till Expo och då tappade jag intresset att googla mer då det är vänsterextremister vars enda syfte är att smutskasta och samla privata uppgifter på sina motståndare som deras fotfolk sen kan använda till att hota och förstöra folks egendom.
Ditt gmailkonto och dess inställningar har jag inget att göra med. På mitt balanserade konto får jag fram länkar till Säpo, SVT och andra medieplattformar. Expo kom nog på plats 15-20. Dessa träffar ligger i viktning i den tidigare surfhistorik jag haft. Vilket också visar att du har en annan fokus på ditt nätsurf.
Redigerat av PML73, 27 december 2022 - 22:30.
Postad 29 december 2022 - 20:30
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Jag tror inte att Ryssland stödjer partier och organisationer för att dom nödvändigtvis har samma åsikter. Men man kan ju konstatera att flera av de nya högerkonservativa partier som fått inflytande i Europa och inom EU också fungerat destabiliserande. Ryssland är idag ingen stormakt utan en ganska liten spelare i världsekonomin. Så jag tror att Medvedevs twitterinlägg kan ses mera som önskelista än en möjligt framtid.
Postad 30 december 2022 - 22:03
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
https://sakerhetspolisen.se/
SÄPOs analys/lista på hot mot svenska folket och den modell vi har.
Önskar verkligen att detta bevis på trasig manslem i Ryssland kan avslutas med stake i omvärlden.
Redigerat av PML73, 30 december 2022 - 22:04.
Postad 31 december 2022 - 16:43
hmarkstrom
-
hmarkstrom
-
Guru
-
-
5 153 inlägg
Putin anföll Ukraina för det blev en demokrati och Putin är antidemokrat. Sagt av en amerikans diplomat som varit det i Ryssland i flera år.
Postad 31 december 2022 - 18:14
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Putin anföll Ukraina för det blev en demokrati och Putin är antidemokrat. Sagt av en amerikans diplomat som varit det i Ryssland i flera år.
Att Putin inte gillar demokrati låter som ett rimligt påstående .
Postad 03 januari 2023 - 19:58
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Enligt SVT, Expressen och Ukrainska statens Youtubekanal. Så har Ukraina stängt ned 13 trollfabriker med över 100.000 svenska simkort och över 1.500.000 konton. Vars syfte varit att sprida prorysk desinformation via sms och sociala media. Ack, ack... Tänk vad som kan uppdagas när man samkör vilken information som spridits och vilka svenskar som agerat nyttig idiot.
https://www.svt.se/n...iq-kort-hittade
Redigerat av PML73, 04 januari 2023 - 06:40.
Postad 05 januari 2023 - 22:56
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Enligt SVT, Expressen och Ukrainska statens Youtubekanal. Så har Ukraina stängt ned 13 trollfabriker med över 100.000 svenska simkort och över 1.500.000 konton. Vars syfte varit att sprida prorysk desinformation via sms och sociala media. Ack, ack... Tänk vad som kan uppdagas när man samkör vilken information som spridits och vilka svenskar som agerat nyttig idiot.
https://www.svt.se/n...iq-kort-hittade
En detalj, som jag läser nyheten så handlar den om 100.000 simkort och många av dom är svenska. Samtliga är inte svenska som jag förstår det så det är väl flera länder som är drabbade.
Nyheten förvånar mig inte eftersom ryssarna har en historia med desinformation som vapen. Men det är ju en stor omfattning, det kanske man kan se som förvånande.
Jag hörde på nyheterna att Putin vill ha vapenvila över jul och Ukraina sagt nej. Ryssarna vill väl ha lite uppehåll för just nu går det tydligen inte bra för dom. Men ryssarna kan ju välja att åka hem till Ryssland, då är kriget slut. Det är ju en enkel lösning som troligen många skulle uppskatta .
Postad 06 januari 2023 - 08:00
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Tom,
Helt korrekt. Lite väl snabbt skrivet. Rimligtvis torde inte 100.000 svenska simkort kunna samlas där.
Visst torde Putin ta sina militära intressen och grusa dem istället.
Postad 06 januari 2023 - 15:04
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
PML,
Ibland skriver man för fort, det drabbar nog alla .
Det som jag tycker är bland det mest tragiska i hela denna soppan är att situationen är så onödig. Det har pågått snart ett år med enormt pris i form av lidande i primärt Ukraina. Ryssarna har förstört för ofattbara summor och människor har tvingats fly från sina hem. Listan kan göras väldigt mycket längre men orsaken är väl att Putin fått en fix idé eller liknande. Hela situationen är ju så fruktansvärt onödig, det är ju ingen olycka eller naturkatastrof utan ren idioti.
Postad 07 januari 2023 - 08:33
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
857 inlägg
Han är ett barn av gamla Sovjets säkerhetstjänst FSB och med det en helt annan Världsuppfattning och har ett järngrepp om befolkningen med sin skickliga propaganda. Då tar det tid att vända skutan, om det nu går utan att helt besegra en helt folk med en massa lidande som följd.
Postad 07 januari 2023 - 10:24
hmarkstrom
-
hmarkstrom
-
Guru
-
-
5 153 inlägg
Putin har sagt att när Sovjetunionen kollapsade som de värsta dagen i hans liv. Konstantin som driver Youtube kanalen INSIDE RUSSIA däremot har sagt att efter att Sovjetunionen kollapsade och 2 år av kaos och sedan de möjligheter som dök upp som den roligaste tiden i sitt liv till 2014 när Ryssland invaderade Krim och friheten började monteras ned i Ryssland.
Så ryssarna Putin och Konstantin är deras totala motsatser. Putin för krig och Konstantin talar väl om alla människor han har mött i Europa och USA.
Konstantin har nu flytt till Uzbekistan men tiden innan han gjorde det fick han väga sin ord med guldvåg. INSIDE RUSSIA försöker ge så mycket information som det går från Ryssland och börjar alltid med "vanliga ryska nyheter berättat av ovanlig ryss".
Postad 07 januari 2023 - 10:45
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Markström,
Glöm nu inte att Putin är sprungen rakt ur GRU(säkerhetstjänsten) via barnhem och Jeltsin. Listan kan göras hur lång som helst.
Klart som smörspad. Dialogen bör bollas tillbaka till de som använder Putins trollfabriker i Sverige. Vad säger de idag?
Redigerat av PML73, 07 januari 2023 - 10:51.
Postad 11 februari 2023 - 19:05
Jonas_GBG2
-
Jonas_GBG2
-
Lärjunge
-
-
312 inlägg
Kommer det här kriget leda till ett tredje världskrig? Oroväckande många som antyder det i media.
Postad 11 februari 2023 - 19:29
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Det tror jag inte, om inte Ukraina lyckas stå emot den här gången tror jag att Ukraina kommer förlora och sen plockar nog ryssarna Moldavien när dom ändå är i farten och om nått år är allt glömt och Europa kommer köpa gas igen som aldrig förr av Ryssland.
Postad 11 februari 2023 - 22:38
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Ukraina kommer stå som vinnare, oavsett. Även den moraliska delen ger Ukraina fördelar som efter Putins bortgång om några år kommer rita om kartorna. Ukrainska landmassan gives åter. Precis som när Finland erbjöds återta de fattiga områdena kring Uralbergen och Finland sade nej.
Redigerat av PML73, 12 februari 2023 - 07:28.
Postad 19 februari 2023 - 07:19
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Ukraina är de stora förlorarna oavsett. Att vinna mello och sympatier är nog klen tröst för över tiotalet miljoner på flykt och raderat hemland.
Putin verkar inte direkt va ensam om att inte vilja ha Nato gärdsgård. Antingen blir det ww 3 Nato går allin vilket Ryssland bettar på att de inte kommer göra eller så kommer konflikten pågå några år och Ryssland vinner pga de pumpar ut ny utrustning i snabbare takt än Ukraina. Natos lager sinar ju redan och Ukraina rekryterar 16-åringar nu.
Postad 19 februari 2023 - 09:33
hmarkstrom
-
hmarkstrom
-
Guru
-
-
5 153 inlägg
Ukraina är de stora förlorarna oavsett. Att vinna mello och sympatier är nog klen tröst för över tiotalet miljoner på flykt och raderat hemland.
Putin verkar inte direkt va ensam om att inte vilja ha Nato gärdsgård. Antingen blir det ww 3 Nato går allin vilket Ryssland bettar på att de inte kommer göra eller så kommer konflikten pågå några år och Ryssland vinner pga de pumpar ut ny utrustning i snabbare takt än Ukraina. Natos lager sinar ju redan och Ukraina rekryterar 16-åringar nu.
Stämmer mycket dåligt men hur bilder från fronten ser ut där ryska soldater gör obegripliga fel men ukrainarna gör mycket rätt. T.ex varför står så många ryska stridsvagnar stilla på ett öppet fält medan Ukraina säger att de aldrig mer är 4 minuter på samma plats och detta stämmer med drönarbilder där en ukrainsk stridsvagn rörde sig hela tiden medan den sköt och de andra for fram sköt några skott och for de sedan i väg mot motsatt håll i full fart.
Postad 19 februari 2023 - 09:51
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Stämmer mycket dåligt men hur bilder från fronten ser ut där ryska soldater gör obegripliga fel men ukrainarna gör mycket rätt. T.ex varför står så många ryska stridsvagnar stilla på ett öppet fält medan Ukraina säger att de aldrig mer är 4 minuter på samma plats och detta stämmer med drönarbilder där en ukrainsk stridsvagn rörde sig hela tiden medan den sköt och de andra for fram sköt några skott och for de sedan i väg mot motsatt håll i full fart.
Det där är västpropaganda som du matas med för att påkalla support för Ukraina vilket ju är rätt så populistiskt. Ser man på kartan så har Ryssarna på ett helt omöjligt vis lyckats erövra luhansk och donetsk trots detta. Ukrainas motoffensiv är blygsam i jämförelse trots att de slåss mot krigsfångar och annan kanonmat i rysk syn i stor grad.
Västpropagandan kommer fortsätta belysa Ryssarnas fadäser men på kartan kommer de på något sätt ändå erövra nya områden på ett helt mysko vis.
Om inte NATO/EU går allin lägger om industrin och gemensamt offrar välfärden och kärnvapenhot och aktivt attackerar Rysslands fabriker. Alltså WW 3.
Postad 19 februari 2023 - 10:05
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Skratt, så skönt att se på rak arm hur Russia Today sprider sin information.
Postad 19 februari 2023 - 10:50
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Skratt, så skönt att se på rak arm hur Russia Today sprider sin information.
Himla märkligt att RT återspeglar kriget på ett annat sätt än all annan media. Undrar vad det kan bero på..?
Postad 19 februari 2023 - 12:20
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Är väl bara att fråga Kajsa Ekis Ekman om det då RT enligt henne ska vara så väldigt kvalitativ och inte alls styrd av Kreml. Himla spännande att dessa självutnämnda "intellektuella" människor vet så mycket som vi andra inte vet. 
Postad 19 februari 2023 - 12:40
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Vladolf Putler ger sig nog inte förräns eu är dränerat på pengar och vapen,då sätter han in storskalig attack.
Postad 19 februari 2023 - 12:43
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Är väl bara att fråga Kajsa Ekis Ekman om det då RT enligt henne ska vara så väldigt kvalitativ och inte alls styrd av Kreml. Himla spännande att dessa självutnämnda "intellektuella" människor vet så mycket som vi andra inte vet. 
Det är ju bara kolla kartorna vilka områden de håller. Det är information du kan få med satellitbilder.
Postad 19 februari 2023 - 13:06
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Det är ju bara kolla kartorna vilka områden de håller.
Avanceringarna har gått väldigt långsamt de sista månaderna och kartorna ser ganska snarlika ut idag mot hur de gjorde kring jul. Men Rysslands attacker trappas upp och det går inte att säga vad som kommer att ske de kommande veckorna.
Förstår inte hur du resonerar. Menar du att Ryssland gör stora framsteg som inte rapporteras i väst?
Vladolf Putler ger sig nog inte förräns eu är dränerat på pengar och vapen,då sätter han in storskalig attack.
Vid den tidpunkten är nog Ryssland helt bankrutt. Deras BNP är ungefär jämförbar med Texas och med tanke på hur mycket pengar han själv öser på invasionen är det nog inte EU som får slut på kontot först.
Däremot är det förfärligt att de fortfarande exporterar gas och olja till EU.
Postad 19 februari 2023 - 16:41
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Det där är västpropaganda som du matas med för att påkalla support för Ukraina vilket ju är rätt så populistiskt.
Och var hämtar du din information?
Postad 19 februari 2023 - 20:34
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Och var hämtar du din information?
Blandat men ironiskt nog främst amerikanska medier från militär sida som defintivt inte vurmar för Ryssland. Russia today har jag inte hittat till ännu iaf
Här ett ex på ett mer nyktert perspektiv https://www.youtube....h?v=rnut-E_eEM0
Postad 19 februari 2023 - 21:11
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Avanceringarna har gått väldigt långsamt de sista månaderna och kartorna ser ganska snarlika ut idag mot hur de gjorde kring jul. Men Rysslands attacker trappas upp och det går inte att säga vad som kommer att ske de kommande veckorna.
Förstår inte hur du resonerar. Menar du att Ryssland gör stora framsteg som inte rapporteras i väst?
Vid den tidpunkten är nog Ryssland helt bankrutt. Deras BNP är ungefär jämförbar med Texas och med tanke på hur mycket pengar han själv öser på invasionen är det nog inte EU som får slut på kontot först.
Däremot är det förfärligt att de fortfarande exporterar gas och olja till EU.
Hur är det med diamanter? Är det stopp för de med. Ryssland är väl världen största exportör elle åtminstånde bland de största?
Postad 19 februari 2023 - 21:49
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Blandat men ironiskt nog främst amerikanska medier från militär sida som defintivt inte vurmar för Ryssland. Russia today har jag inte hittat till ännu iaf
Ah, youtube.
Man ser direkt på Thumbnailsen vad det handlar om, hade inte förväntat mig något annat än eko av rysk propaganda där.
Postad 19 februari 2023 - 22:16
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Kommenterar det inte pga forumets regler, utan citerar bara Wikipedia. Läs gärna hela artikeln.
https://en.wikipedia...uglas_Macgregor
In a column in The Washington Post by Max Boot, he was described as "a racist crackpot who is pro-Russia, anti-Merkel, anti-Muslim and anti-Mexican".
...
In 2014, after Russia annexed Crimea and was engaged in a conflict with Ukraine over its eastern parts, Macgregor appeared on Russian state-owned network RT where he called for the annexation of the Donbas and said residents of the region "are in fact Russians, not Ukrainians, and at the same time, you have Ukrainians in the west and in the north, who are not Russians".
...
After Russia's invasion of Ukraine in February 2022, Macgregor appeared on three Fox News programs in February and early March to speak in support of Russia's actions. Three days after the war began, he said "The battle in eastern Ukraine is really almost over," and predicted "If [Ukraine] don't surrender in the next 24 hours, I suspect Russia will ultimately annihilate them." Macgregor said he believed Russia should be allowed to seize whatever parts of Ukraine it wanted. In his second appearance, he revised his prediction: "The first five days Russian forces I think frankly were too gentle. They've now corrected that. So, I would say another 10 days this should be completely over... I think the most heroic thing he could do right now is come to terms with reality. Neutralize Ukraine." After one of his appearances, Macgregor's comments were characterized by veteran Fox News Pentagon correspondent Jennifer Griffin as "distorting" and "appeasement" and that he was being an "apologist" for Putin.
...
Russian state television channels RT and VGTRK broadcast excerpts of Macgregor's second Carlson appearance, which included a characterization of Ukrainian president Volodymyr Zelenskyy as a "puppet," that Russian forces had been "too gentle" in the early days of the invasion and that Russian president Vladimir Putin was being "demonized" by the United States and NATO.[54][60] U.S. representative Liz Cheney said of Macgregor "This is the Putin wing of the GOP."[61][62]
...
In September 2022, he again predicted on Carlson's show that “this war may be over soon”[65] and later in the month "the Ukrainian army is bled white, tens of thousands of Ukrainian troops have been killed or wounded, Ukraine is really on the ropes". Liz Cheney tweeted in response: "Rupert and Lachlan Murdoch - Why do you continually put Douglas MacGregor on @FoxNews to spread Putin's propaganda and lies? This is absolutely not in America's interest."[66]
Tror nog att det räcker så. Jag har fått svar på frågan om var du hämtar information. 
Redigerat av Ageve, 19 februari 2023 - 22:54.
Postad 20 februari 2023 - 00:26
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
Macgregor? Om du hämtar din information därifrån så är du antingen betald eller nyttig idiot.
Vet faktiskt inte vilket av alternativen jag har minst respekt för, men den är låg för båda.
Redigerat av Loco.spk, 20 februari 2023 - 00:37.
Postad 20 februari 2023 - 11:28
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Loco,
Samsynen är total. Att ens tro på att foliehattar kan bidra med saklighet. Anmärkningsvärt.
Postad 20 februari 2023 - 11:51
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Ah, youtube.
Man ser direkt på Thumbnailsen vad det handlar om, hade inte förväntat mig något annat än eko av rysk propaganda där.
YouTube mm så många vettiga källor som möjligt rekommenderas
Postad 20 februari 2023 - 12:41
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
YouTube mm så många vettiga källor som möjligt rekommenderas
Jag måste bara fråga. Jag tolkar det som att du anser youtubeklippet du länkar till högre upp som en "vettig källa"? Hur vettig är han som källa givet den historik av felaktiga bedömningar han löpande gjort sedan början av Rysslands illegala invasion av Ukraina? Se tex Ageves inlägg ovan.
Postad 20 februari 2023 - 14:23
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Macgregor? Om du hämtar din information därifrån så är du antingen betald eller nyttig idiot.
Vet faktiskt inte vilket av alternativen jag har minst respekt för, men den är låg för båda.
Vad är det han säger du tycker är felaktigt?
Postad 20 februari 2023 - 15:49
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Lite skoj är det med allehanda s.k. hemmasnickrade åsiktsmaskiner på bl.a youtube. Det vore väl fint att se någon an dessa foliehattar någonsin visa på en rättning i sitt tidigare egna material.
Kommer troligen inte ske. Brukar inte vara så att det går nu att skjuta tillbaka gödsel i dyngspridare.
Postad 20 februari 2023 - 18:13
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
Räcker det med att han ända sedan invasionens början påstått att Ukraina ska förlora inom kort?
Ageve har ju gett dig en lista med exempel på vad han sagt. Efter att du läst den väljer du alltså fortfarande att anse honom vara en "vettig" källa? I.s.f. måste jag nog påstå att du inte är vettig.
Postad 20 februari 2023 - 18:16
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 315 inlägg
Du bör kanske ändra frågeställningen lite. Är det något han har sagt som har varit rätt?
Du kan börja med att läsa Wikipedia-artikeln, men det kanske inte är lika spännande som dina källor.
Postad 20 februari 2023 - 20:42
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Hur är det med diamanter? Är det stopp för de med. Ryssland är väl världen största exportör elle åtminstånde bland de största?
Vad jag kan läsa mig efter snabba sökningar till så verkar omsättningen fortsätta i liknande takt men har inga uppgifter om vart diamanterna exporteras. Det är dock lite svårt att säga huruvida exporten är lika omfattande då priserna på diamanter samtidigt tycks ha stigit, vilket gör att exporten kan minska och omsättningen stanna kvar på samma nivå.
Jag måste bara fråga. Jag tolkar det som att du anser youtubeklippet du länkar till högre upp som en "vettig källa"? Hur vettig är han som källa givet den historik av felaktiga bedömningar han löpande gjort sedan början av Rysslands illegala invasion av Ukraina? Se tex Ageves inlägg ovan.
[Troll_mode=true]
Det är ju uppenbart att hela västmedia är korrupt och uppköpta av EU samt USA för att de ska kunna sprida sitt egna narrativ. Macgregor och RT är däremot inte propaganda.
Postad 20 februari 2023 - 20:54
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Vad jag kan läsa mig efter snabba sökningar till så verkar omsättningen fortsätta i liknande takt men har inga uppgifter om vart diamanterna exporteras. Det är dock lite svårt att säga huruvida exporten är lika omfattande då priserna på diamanter samtidigt tycks ha stigit, vilket gör att exporten kan minska och omsättningen stanna kvar på samma nivå.
[Troll_mode=true]
Det är ju uppenbart att hela västmedia är korrupt och uppköpta av EU samt USA för att de ska kunna sprida sitt egna narrativ. Macgregor och RT är däremot inte propaganda.
Det ska tydligen införas nya sanktioner men det var oklart om diamanter och kärnbränsle kommer omfattas. (Omni)
Postad 21 februari 2023 - 17:47
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Räcker det med att han ända sedan invasionens början påstått att Ukraina ska förlora inom kort?
Ageve har ju gett dig en lista med exempel på vad han sagt. Efter att du läst den väljer du alltså fortfarande att anse honom vara en "vettig" källa? I.s.f. måste jag nog påstå att du inte är vettig.
Det är ju spekulationer ingen kan ju se in i framtiden. Många militära experter förvånade hur väl ukraina stått emot trots allt.
Men vilken fakta anser du är felaktig som nämns? Han säger ju inget direkt kontroversiellt finns många källor som nämner samma fakta.
Postad 21 februari 2023 - 17:52
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 297 inlägg
Du bör kanske ändra frågeställningen lite. Är det något han har sagt som har varit rätt?
Du kan börja med att läsa Wikipedia-artikeln, men det kanske inte är lika spännande som dina källor.
Läst den men jag är bara intresserad av faktan inte personen i fråga.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|