Lägger fram den viktiga delen ang bilden, så att CD inte missar det

Det enda viktiga med biden nedan är att visa att det hos CD är utsträckt 4:3
Glöm alla linjer och kanter som finns ovan, då det handlar om man har tvn inställd med eller utan overscan
Sen att de inte skall finnas där, är en annan sak men det är inte det viktiga just nu
Kunde inte låta bli, då jag väntade till 23.00 när Sex in the city började och de denna gamla serie sänds i 4:3
Ganska komiskt. Precis sekunden innan reklamen, så kom 4:3 signalen till Tv3 (CD) och bilden slog över för en sekund
till 4:3 Sedan efter reklamen så återgick bilden till UTSTRÄCKT 4:3 ( Dvs en 4:3 i en 16:9 bild )
Så här ser det ut hos CD
Canal_Digital.png 982.44K
2 Antal nerladdningar
Den korrekt bilden av samma program
Och så här ser Tv3 Viasat ut
Viasat.png 1.03MB
2 Antal nerladdningar
Detta har inget med boxar att göra, så därför är det bara ett konstaterande att det är samma
box för att den hos CD som inte fattar detta skall förstå att det handlar om signalen
Glöm boxar i denna frågan. Låt bara CD försöka förstå vad det är man skall göra
Detta med SAMMA BOX och SAMMA INSTÄLLNINGAR
idag har många med mig andra boxar och inbyggda boxar i tv apparater.
Därför gäller det att er signal är 100% korrekt
Alla andra kanaler som jag ser på fungerar korrekt och det visar på
1. Det är fel på er signal
2. Det är inget fel på min box
Anledningen till att jag blivit så ironisk över kundtjänst både hos Canal Digital och Canal +
är att jag kontaktat båda vad gäller felen i deras kodning av kanaler och det händer inte ett skit
De fattar inte ett skit av det man säger och kundtjänst för inte vidare det man berättar för dom till
någon som förstår det man säger.
CD support kan endast det som står i en manual och det verkar inte finnas någon med djupare kunskaper
om boxar, Bild och allt annat som vi som har intresse för detta själva har förmågan att ta reda på och lära oss.
Detta är naturligtvis anledningen till att de aldrig lyckas ta fram en ordenlig box som fungerar och som uppfyller
krävande kunders önskemål. Det är därför boxar som Dreambox och VU+ är så mycket bättre
De är framtagna av människor som både förstår tekniken och om förstår att lyssna på och ta till sig det som
kunderna vill ha i en box. Samma gäller mjukvaran till dessa boxar, som är framtagen av "kunderna själva"
Allt handlar om intresse och kunskap och i dessa frågor saknar både CD och Viasat dessa förutsättningar
för att lyckas.
Punkter som HELA personalen borde få utbildning i1. Vad bild är och hur det funkar och hur det skall se ut (inte minst de olika formaten)
2. Förstå tekniken som gör att kunden får bild
3. Vad är boxens funktion och varför det är viktigt att en box har vissa funktioner
4. Att native Bild är en förutsättning för oss som har bättre utrustning som behandlar bilden bättre än boxen
5. Varför bitrate är viktigt och varför man inte kan sända på under 5-6 mbit SDTV och 12-13 mbit HDTV
Idag sänder vissa kanaler långt under detta och dessutom sport
6. Hur en inspelningsbar box borde och måste fungera så att man förstår de problem man har med sina boxar
Listan kan göras hur lång som helst, men varför inte börja där
Sedan måste man lära sig skilja på sina kunder
Att man inte får in klagomål på bilden som i fallet ovan, beror på att människor inte ens fattar att det är fel
och det blir såklart inte bättre av att kundtjänst inte heller fattar.
Det är därför att det är så viktigt att CD finns här och läser och försöker förstå vad det är kunderna som har lite mer kunskap försöker berätta för dom.
Läs, lär och förstå så är hälften vunnet. Jag har själv försökt lära mig i 20 år och fortfarande finns det så mycket kvar att lära. Så varför inte börja nu CD , för tekniken springer snart ifrån er om ni inte höjer kompetensen hos er personal.
Viasat verkar ha förstått detta och är hela tiden ett steg före er
Redigerat av Unregistered2000, 17 August 2011 - 11:34.