Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Brainwave DVD-V880 *

548 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Brain wave DVD-V880 (DVD-spelare) 0 4,5 (3) Inga priser

Postad 15 december 2003 - 13:14

magnusp
  • magnusp
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
EmuMannen, om jag får tjata lite... Vad får du för värde på DetectedCompMode i servicemenyn? Jag får 750p60 trots att jag får 50,x Hz med inställningarna från din app.

/Magnus

Postad 15 december 2003 - 14:34

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Har du märkt några problem som kan bero på överhettning EmuMannen? För i så fall är ju detta en självklar modd!

Jag har redan en kylfläns (från en 486:a) på mitt chip. Men jag har även lött dit kondingen och tvinnat kablar med mera. Jag har inga direkta problem (min V880 har spelat alla diskar jag stoppat i den, några har strulat till att börja med men jag har alltid fått dem att fungera till slut). Jag vet inte om jag har problem med värmen, jag gissar att jag inte har det eftersom jag kan se film efter film i sin helhet utan problem. Min V880 står dessutom i ett skåp med frostade glasdörrar och med endast några hål i bakkkant för kylning...

Okej din placering av spelaren låter relativt lik min så vi får se hur det blir med värmeproblemen. Får väl helt enkelt testa sig fram som vanligt.
Hade du fler problem innan du gjorde hårdvaru modifikationerna eller är det firmware uppdateringarna som gjort mest gott?

Postad 15 december 2003 - 15:42

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0

EmuMannen, om jag får tjata lite...  Vad får du för värde på DetectedCompMode i servicemenyn? Jag får 750p60 trots att jag får 50,x Hz med inställningarna från din app.

/Magnus

Inga problem, du får tjata så mycket du vill och jag lovar att jag skall kontrollera så fort jag kan komma ihåg det när jag har både TW100 och V880 igång samtidigt... :P

Postad 15 december 2003 - 15:45

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0

Hade du fler problem innan du gjorde hårdvaru modifikationerna eller är det firmware uppdateringarna som gjort mest gott?

Jag hade inga problem hemma men en del problem "hos andra" (framförallt med Superbit). Jag moddade ganska omgående eftersom jag alltid är så sugen att skruva på saker och ting... :P

Postad 15 december 2003 - 23:26

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0

EmuMannen, om jag får tjata lite...  Vad får du för värde på DetectedCompMode i servicemenyn? Jag får 750p60 trots att jag får 50,x Hz med inställningarna från din app.

/Magnus

I kväll gjorde jag mig till och läste av alla värden i "About"-menyn mne nu ser jag att det inte var det du frågade efter. Jag skall kolla "Service"-menyn nästa gång... Här är i alla fallvärden från "About"-menyn:

Video Source: D-RGB
Input Signal: Digital-RGB
Frequency: H 37.25 kHz, V 50.0 Hz
SYNC Polarity: H Positive, V Positive
Resolution: 1280 x 720
Refresh Rate: 50.0 Hz

Postad 16 december 2003 - 04:22

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
Jag har tvinnat kablarna och lött kondingen och imorgon monterar jag kylflänsarna.
och senaste mjukvaran den med justerbar brightness mm.
Men jag har fortfarande ett problem och det är.När jag slår av spelaren så funkar inte nästa skiva om det är en DVD tror den att det är en cd och låsersig.
Det enda jag kan göra är en norsk och sen funkar skivan.
Någon som har liknande problem?
Finns det något mer att göra ?

Det känns lite som man fumlar i mörkret och inte riktigt vet var problemet sitter.
Jag tror att det är i läsaren,men är ingen hejare på hur dom är uppbygda.
Kan det vara så att mjukvaran i själva spelaren är halvkass?

Hoppas på tips/råd

MVH : Robert

Postad 16 december 2003 - 11:33

AndreasT
  • AndreasT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0
Jag provade Samsung SD-616 när den interna DVD-ROM Driven gav upp jag körde igenom 3 filmer problemfritt innan jag returnerade min "Brain damage".

Problemet är dock att jag fick den inte att boota från Samsungen, men har man en fungerande orginal drive så borde det lösa sig.

Disclamer: jag garanterar inte att den fungerar problemfritt med Samsung SD-616 men det var problemfritt vid mina prov och det funkade bättre än med original-spelaren.

Postad 16 december 2003 - 21:20

JockeB
  • JockeB
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Nu med senaste fw och inställd på region 0 så funkar den mycket bättre B)
fortfarande får jag en 2-6 ryck per skiva <_< men hoppas att det löser sig med lite-on 166 + fläkt + kylfläns. Men som sagt region 0 löste mycket för mig !

Postad 17 december 2003 - 09:21

Unregisteredf0cd4afd
  • Unregisteredf0cd4afd
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Har varit svårt att få tag på Brainwaven för många sedan den försvann från cyberport.de

Kan tipsa om www.omelektro.com (Ty) om det är fler som vill haka på EmuMannens Brainwave-ride.   <_<

Lyckades beställa en därifrån så sent som i Onsdags, enl uppgift från omelektro så ska det vara en sändning med spelare på väg in nästa vecka. Återstår dock att se om de kan leverera.

Först till kvarn...

//Bacali

Bra tips!

Nu verkar det dock som att jag kanske får min spelare från Cyberport.. fick mail idag om att "mina beställda produkter" skickas under dagen. Får hoppas att det inte var ett misstag då de inte längre finns i lager. Men med min oflyt är de väl antagligen så.. B)

Som sagt, återstår att se om de kan leverera... vilket de inte kunde. Sump. :(

Woxxman Känns som om du har chans på sista Brainen på planeten. Hoppas den dyker upp. Vill gärna höra att den kommer i delar. :lol:

Kan dock fortfarande rekommendera handlaren. Fått bra info om läget hela tiden via email. Blev även erbjuden en annan spelare för lägre kostnad.
Hittade dock Yamakawa 365 i deras sortiment och bett att få den istället.

EmuMannen vet du om det kommit firmware som stödjer custom settings på DVIporten hos Yamakawan, då jag får släppa tanken på Brainwaven.

//Bacali

Postad 17 december 2003 - 11:38

wallin
  • wallin
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Någon som testat skivor som har kopieringsskyddet RCE ?

Postad 17 december 2003 - 12:08

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Har varit svårt att få tag på Brainwaven för många sedan den försvann från cyberport.de

Kan tipsa om www.omelektro.com (Ty) om det är fler som vill haka på EmuMannens Brainwave-ride.   <_<

Lyckades beställa en därifrån så sent som i Onsdags, enl uppgift från omelektro så ska det vara en sändning med spelare på väg in nästa vecka. Återstår dock att se om de kan leverera.

Först till kvarn...

//Bacali

Bra tips!

Nu verkar det dock som att jag kanske får min spelare från Cyberport.. fick mail idag om att "mina beställda produkter" skickas under dagen. Får hoppas att det inte var ett misstag då de inte längre finns i lager. Men med min oflyt är de väl antagligen så.. :lol:

Som sagt, återstår att se om de kan leverera... vilket de inte kunde. Sump. :blink:

Woxxman Känns som om du har chans på sista Brainen på planeten. Hoppas den dyker upp. Vill gärna höra att den kommer i delar. <_<

Kan dock fortfarande rekommendera handlaren. Fått bra info om läget hela tiden via email. Blev även erbjuden en annan spelare för lägre kostnad.
Hittade dock Yamakawa 365 i deras sortiment och bett att få den istället.

EmuMannen vet du om det kommit firmware som stödjer custom settings på DVIporten hos Yamakawan, då jag får släppa tanken på Brainwaven.

//Bacali

Ja de har två gånger bekräftat muntligen i email att spelaren är på väg men jag har inte fått någon dispatch info eller liknande. Ni andra som beställt från cyberport.de, fick ni något typ kolliID eller liknande?

Haha den får gärna vara hel för min skull... B)

Annars får det väl bli Yamakawa för mig också, verkar finnas potential i den spelaren också!

EDIT: Nu kom den!!! :(

Redigerat av Woxxman, 17 december 2003 - 12:09.

Postad 17 december 2003 - 13:52

magnusp
  • magnusp
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
<_< B) Grattis Woxxman! :( :lol:

Hoppas nu att du inte har några problem med den.

/Magnus

Postad 17 december 2003 - 15:49

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

:blink:  <_<  Grattis Woxxman!  <_<  ;)

Hoppas nu att du inte har några problem med den.

/Magnus

Tack!! :D

Jag har slitit hårt nu med spelaren och direkt efter fw-uppdateringen betedde den sig väldigt konstigt.. loadern ville inte åka åt. FOTR EE disk 2 vägrade fungera, filmen startade men ljudet hackade och bilden var fast i konfigurations framen.

MEN NU! Nu funkar den perffa, inga problem med filmerna jag testat. Har bara hunnit med disc 1 o 2 av FOTR EE och Star Wars II men jag bara sitter här med ett leende på läpparna. <_<
Jag har alltid haft svårt för att ge konkret insyn i skillnader på ljud och bild men nu känns bara allt så mycket bättre!
Star Wars II har jag varit mycket missnöjd över i vissa parti där det i mina ögon varit väldigt grynigt och livlöst. Även om det fortfarande är lite den känslan är det avsevärt mycket bättre! Scenen när Anakin sitter och tittar ner över Tuscan lägret är mycket bättre nu med Brainwaven. Bakgrunden var mer lik en pappmall på min Sony DVD (S-video).

Som sagt var, allting ser bara bättre ut och bilden är mer levande än någonsin. Har svårt att trycka på något särskilt men skärpan i menyer och textning är ju nästan jobbigt bra. :D

Nu när jag fick spelaren var jag så stirrig att testa den att jag inte började med att köra lite med min Sony-spelare men jag tänkte göra det lite senare.
En detalj som jag är övertygad om har förbättrats är VB! Det känns inte som det märks alls lika mycket som innan även om det nog är lite närvarande fortfarande.

Jag är än så länge supernöjd efter en 30-60 min testande men jag ska fortsätta pressa spelaren men DVD-filmer och även kanske något SVCD material t.ex.

Ett GIGANTISKT tack till alla som gett tips och råd i denna tråden, speciellt EmuMannen såklart! Ditt upplösningstool fungerar utmärkt! :(

Min utrustning är följande:
Panasonic AE100
MDF 90" rollermålad duk
Brainwave V880 B)
10m Superior VGA-kabel
1:1 pixelperfect @ 60 Hz

PS. Det känns som att jag har vissa tendenser för ryck i panoreringar så jag ska nog ge mig på 50 Hz så snart som möjligt. :lol:

Postad 17 december 2003 - 16:26

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0
Grattis Woxxman... B)

Vänta bara tills den dagen då du har en projektor med HDTV-upplösning och DVI-ingång... Då snackar vi leende! <_<

Postad 17 december 2003 - 16:48

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Grattis Woxxman...  :lol:

Vänta bara tills den dagen då du har en projektor med HDTV-upplösning och DVI-ingång... Då snackar vi leende! B)

Tack! <_<

Jo jag kan ju erkänna att jag börjat sukta efter en mer högupplöst projektor den senaste månaden... detaljrikedomen har ju en tydlig gräns vid 856x480. Så länge det är close ups är det ju lungt men på långa avstånd är det inte lika roligt.
PA500 ser ju trevlig ut men det kommer nog ändå dröja ett år tills jag köper ny projektor, har faktiskt bara haft min AE100 i ett par månader än så länge.
Men prylgalen som man är börjar man ju redan fundera på nyköp... :(

Edit: Min spelare har också EPO-loadern, DP-306A för att vara exakt.

Redigerat av Woxxman, 17 december 2003 - 16:53.

Postad 18 december 2003 - 00:05

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Som vanligt är inte allt en dans på rosor.. :lol:
Det mesta fungerar fint, bra bildkvalité, inga problem med skivor eller liknande hittills. Även om jag ännu inte sett en hel film utan bara testat med lite olika.
Men jag har ett rätt irriterande problem, precis samma som ML beskriver. Varje gång man bootar spelaren från standbyläge hänger den sig direkt man stoppar in en DVD. Precis som ML skriver verkar spelaren ta skivan för en CD och sedan går det varken att start skivan eller trycka ut släden. Det enda som funkar är att dra ur strömsladden och sätta i den igen.
Det behövs ingen längre väntan utan det är mest att den tappar kontakt med väggutaget sen går det bra igen när man startar spelare.
Ett annat fenomen som dykt upp en eller två gånger är att man kan starta filmen men direkt när den går igång hackar ljudet och bilden låser sig i en frame (beskrev detta problem lite längre upp på denna sidan).

Låsningsproblemet är inga problem så länge du aldrig ställer spelaren i standby, man verkar kunna byta skivor hej vilt så länge man aldrig stänger av spelaren. Men direkt när man drar ner den i standby är det alltså kört.
Det är inte ett förödande problem men något irriterade att vid varje kallstart behgöva gå och dra ur nätkabeln. :ph34r:

Är det bara jag och ML som har uppmärksammat detta problem?

Postad 18 december 2003 - 09:46

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Woxxman: Jag har liknande problem.
Har sedan tweakat spelaren med all trix och har inte hunnit testa ännu ordentligt.
Blir det samma resultat om du trycker stby på fjärren eller på spelaren?

MVH Bosse

Redigerat av Unregisteredd7f3e576, 18 december 2003 - 09:50.

Postad 18 december 2003 - 11:19

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0
Jag skall koppla kontakten till min V880 till nätuttaget i bakkant på min receiver. På så sätt så får jag en power on/off varje gång jag slår av/på min receiver (minst en gång per dygn). Jag slipper även ha min V880 i standby över natten (jag litar inte helt på denna burk även om det känns långsökt att den skulle börja brinna)... :lol:

Redigerat av EmuMannen, 18 december 2003 - 11:20.

Postad 18 december 2003 - 15:10

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
boik: Då är vi tre då... :lol:

Nä men det verkar vara samma effekt vare sig man använde fjärren eller knappen på enheten.

EmuMannen: Haha det där var ju en underbar lösning! Lika bra som enkel! Men att komma på det själv var tydligen inte aktuellt. :ph34r:
Tack för ännu ett tips som gör livet enklare!

Postad 19 december 2003 - 10:51

Unregistered0802927f
  • Unregistered0802927f
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Det där med att den tror att en DVD är en CD verkar ha med 120103-betan att göra. Har varit lite lat och väntat på en ny FW så jag har inte testat att gå tillbaka till 111003 men skulle tippa att det fixar problemet.

Postad 19 december 2003 - 14:51

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0
Hjälp! Jag har fått en idé i mitt huvud som jag har svårt att skaka av mig. Har det inte slagit er vad lite prylar det är i lådan? Tänk om jag skulle slita ut hela skiten och montera delarna i "någonting annat"? Ni har väl alla sett alla coola installationer av VIA-kort (i en radiostyrn bil, cigarrlåda, brödburk, i en hög av "byggskum" etc. Tänk att bygga en liten kompakt aluminiumlåda med PC-DVD-ROM, det lilla nätagget och Sigmakortet. Displayen finns redan och knapparna kan man vara utan eller byta mot någonting mycket coolare... Precis vad jag INTE behöver för tillfället, ännu ett DIY-projekt! :lol:

Postad 19 december 2003 - 17:09

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Bygg in den i din arkadkonsoll :)
Då är du nog garanterat den enda i världen med en arkadkonsoll med dvi utgång som kan spela dvds i HDTV upplösningar!

/Sören

Postad 20 december 2003 - 16:24

JockeB
  • JockeB
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Woxxman:
Jag har samma problem nu med senaste betan, asså den känner av CD istället för DVD.

Postad 20 december 2003 - 17:37

Unregistered8ade0268
  • Unregistered8ade0268
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har ett problem, jag får inte v880 att spela på 50 hz jag har uppgraderat med 11 10 03 och vad jag än knappar in för värden så säger projektorn att den får 1280 x 720 60 hz. Och bilden hackar fram vid panoreringar, det vill jag ha bort.
Jag läste tidigare i tråden att det skulle finnas två olika firmware med samma namn den jag har uppgraderat med ändrar namn till 112603 iso vid uppackning, kan jag ha fel version, vad får man tag på den andra i så fall.

Postad 21 december 2003 - 13:07

Unregistered0802927f
  • Unregistered0802927f
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
EKI, jepp 112603 verkar inte klara custom res. PM:a mig din mailadress så kan jag skicka riktiga 111003 som funkar :)

Postad 21 december 2003 - 21:40

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Nu har min Brainwave-spelare haft sin första "hårda" helg. Fredag och lördag omfattade ett antal timmars musikspelande med vanliga CD-skivor och MP3:or. Idag har det varit premiär för första "hela" DVD-visningen som även var en hyr-DVD med fina fingeravtryck på.
Det har inte varit några som helst problem under helgen med vare sig musik eller nu filmtittande så första riktiga uthållighetstesterna får ses som lyckade. :)

Postad 22 december 2003 - 10:53

Unregistered57879119
  • Unregistered57879119
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Momitsu DVD-V880 = BrainWave DVD-V880 ?

Går att kika / beställa från Hivizone i Hong Kong
för US$229 + frakt US$80.5

https://www2.setssl..../main_frame.htm

Postad 28 december 2003 - 09:49

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0
Håll i er för här kommer någonting riktigt intressant angående V880!

Jag har nu använt min V880 en tid och jag har egentligen bara två punkter som jag inte är nöjd med, mer om dem senare. Kvaliteten är inte på topp men det finns inte en disk som min spelare inte har spelat till sist. Jag har aldrig haft problem mitt i en film utan om problem uppstår så är det när disken matas in. Problemen har alltid lösts genom att rengöra skivan eller genom att ”boota” om maskinen. Bildkontrollerna som tillförts i den senaste firmware är ganska oanvändbara såsom de är implementerade idag men de kanske blir bättre i kommande versioner. Grundinställningen för ”black level” är för hög men allt sådant korrigerar jag lätt med min TW100 (som har otroligt bra inställningsmöjligheter, som tur är även för DVI).

Nu till de två punkter där jag är missnöjd:

Det går inte att låsa linjedubblingen i film eller video mode. Det är viktigt framförallt för PAL eftersom huvuddelen av allt PAL-material är flaggat fel som video i stället för film. Flaggbaserade linjedubblare använder då fel algoritm men det är lätt avhjälpt om man manuellt kan låsa linjedubblaren i film mode. Möjligheten att manuellt kunna välja finns på de flesta bildprocessorer, även budgetvarianter. Jag har skickat ett mail till Manowa angående detta och jag hoppas de kan implementera denna möjlighet i framtida firmware.

Bilden rycker någon gång per minut. Känns problemet igen? Jag trodde länge att det berodde på spelaren eller firmware men nu kommer vi till det intressanta. När jag först testade spelaren men den fabriksinställda 720p så hade jag inga sådana ryckningar. Men eftersom det var 60Hz refresh rate så hade jag mikroryckningar vid panoreringar. Jag testade sedan att konvertera pixel perfekt inställningar från Powerstrip för TW100 till 50Hz och då hade jag silkeslen bild. Senare testade jag lite andra video timings för 1280x720@50Hz. Bland annat VESA Generalized Timing Formula och den nyare Coordinated Video Timing. Jag trodde dessa inställningar var bättre eller åtminstone lika bra som de jag konverterat från Powerstrip. Efter en tid så misstänkte jag dock att de inte var riktigt pixel perfekt. Det är ganska lätt att avgöra när man tittar på filmens text. Om det ser ut att fattas pixlar i sidled på textens fonter på vissa ställen i bilden så är den helt enkelt inte pixel perfekt. Så igår så gick jag tillbaka till mina hemmasnickrade inställningar för 1280x720@50Hz för TW100. Till min stora förvåning så försvann ryckningarna som brukade uppstå någon gång per minut. Nu är panoreringarna verkligen silkeslena och bilden pixel perfekt. Skillnaden syns inte minst på texten. Nu när ryckningarna är borta så är jag så nöjd med bilden igen, där ser ni styrkan med att ha tillgång till custom resolutions! :unsure:

Så mitt råd till er som upplever ryckningar någon gång per minut är att försöka hitta pixel perfekt värden från Powerstrip för just era bildpresentatörer. Om ni inte vet hur ni skall konvertera dem från 60Hz till 50Hz för PAL (eller 75Hz om era bildpresentatörer inte kan hantera 50Hz) så använd följande ekvation:

Vertical Fq = Horizintal Fq / VsyncTotal

VsyncTotal får ni från Powerstrip och Horizintal Fq byter ni mot 50 eller 75 sedan beräknar ni er nya Vertical Fq. Övriga värden behåller ni som de är.

Lycka till!

Ps. För er som kör denna spelare med en TW100 så är mina inställningar i V880 som följer:

HorizFreq 49700 VertFreq 5000
Videowith 1280 Videoheight 720
HSyncTotal 1800 PreHSync 96
HSyncActive 128 PostHSync 296
VSyncTotal 994 PreVSync 121
VSyncActive 3 PostVSync 150
HSyncPol 0000 VSyncPol 0000

Inställningarna för DVI i TW100 är Black Level -7, White Level Auto och allt annat default, color mode Natural eller Theatre. Kallibrering mot min ljusgråa duk gjord med DVE för PAL. Ds.

Redigerat av EmuMannen, 28 december 2003 - 09:52.

Postad 28 december 2003 - 12:05

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Meget bra post, EmuMannen!
Takkar!!!
Skulle dine innstillinger også gjelde for andre 1280x720 projer, så som Pannan AE500???
:)

Redigerat av Unregistered86d65e0e, 28 december 2003 - 12:10.

Postad 28 december 2003 - 14:32

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2 096 inlägg
  • 0

Skulle dine innstillinger også gjelde for andre 1280x720 projer, så som Pannan AE500???

Jag tror inte det och det är det som är poängen! Det är bra att tillverkarna erbjuder standardupplösningar för 720p men det är uppenbarligen inte gott nog. Även om de dessutom erbjuder 720p@50Hz så är det inte gott nog det heller om det inte innebär värden som är pixel perfekt för just din utrustning. Eftersom varje bildvisare verkar vara mer eller mindre unik på detta område så räcker det inte med några få förinställda standardvärden (det visar inte minst mina tester med VESA GTF och CVT, trots att de är standard så är de inte pixel perfekt på min TW100).

Tidigare har lösningen varit exklusiva bildprocessorer eller en HTPC med Powerstrip. V880 är unik bland normala DVD-spelare eftersom den ger tillgång till custom resolutions. Det är det enda som garanterar att du kan använda video timings som passar just din bildvisare och det gör dessutom spelaren flexibel och framtidssäker på ett sätt som saknas hos andra spelare. Vem vet vilken upplösning eller video timings min nästa bildvisare kräver för att nå pixel perfektion? Med min V880 behöver jag inte bry mig lika mycket som med andra DVD-spelare som är låsta till standardvärden såsom PAL eller 720p@60Hz. När man väl haft digital bildöverföring och pixel perfekt inställning för bildvisaren så är inget annat gott nog längre! :)

Postad 29 december 2003 - 15:23

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
EmuMannen skrev:

QUOTE (OleM @ Dec 28 2003, 12:05 )

Jag tror inte det och det är det som är poängen! Det är bra att tillverkarna erbjuder standardupplösningar för 720p men det är uppenbarligen inte gott nog. Även om de dessutom erbjuder 720p@50Hz så är det inte gott nog det heller om det inte innebär värden som är pixel perfekt för just din utrustning. Eftersom varje bildvisare verkar vara mer eller mindre unik på detta område så räcker det inte med några få förinställda standardvärden (det visar inte minst mina tester med VESA GTF och CVT, trots att de är standard så är de inte pixel perfekt på min TW100).

Tidigare har lösningen varit exklusiva bildprocessorer eller en HTPC med Powerstrip. V880 är unik bland normala DVD-spelare eftersom den ger tillgång till custom resolutions. Det är det enda som garanterar att du kan använda video timings som passar just din bildvisare och det gör dessutom spelaren flexibel och framtidssäker på ett sätt som saknas hos andra spelare. Vem vet vilken upplösning eller video timings min nästa bildvisare kräver för att nå pixel perfektion? Med min V880 behöver jag inte bry mig lika mycket som med andra DVD-spelare som är låsta till standardvärden såsom PAL eller 720p@60Hz. När man väl haft digital bildöverföring och pixel perfekt inställning för bildvisaren så är inget annat gott nog längre! 

Hmm... Jeg fatter ikke dette helt... :blink:

Jeg trodde 1:1 pixel mapping ville si at man mater en proje med dens "native resolution" for å omgå den innebygde scaleren.

Når du så snakker om "pixel perfect", så er det noe annet?
Er det her "video timings" kommer inn?

Alle disse frekvenser du beskriver; HSyncTotal, PreHSync... osv. Er det de som gir disse "video timings"?

Jeg har aldri benyttet "PowerStrip". Men har jeg forstått rett at jeg må benytte PowerStrip sammen med den aplikasjonen du (EmuMannen) har laget for å finne hvilke video timings som gjelder for min proje?

Foregår det en to-veis kommunikasjon mellom PowerStrip og projen som gir PowerStrip informasjon om projens video timings?
:rolleyes:

:)

Postad 03 januari 2004 - 23:42

Unregistered43229
  • Unregistered43229
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
En fråga.

När man ställer in DIV custom på Brainwave kan man
spara flera olika inställningar eller kan man ensdast
använda en åt gången ?
Jag har nämligen en Yamakava som jag fixat en custom
FW till men måste ändra varej gång när jag vill växla
mellan 50hz och 60hz till min AE100.

Postad 04 januari 2004 - 17:42

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Man kan tyvärr bara ha en inställning i taget även på denna. Hoppas på att det i en nyare firmware från Yamakawa går att ha flera, lite surt att man måste in o pilla.

Räcker det med att ändra HZ, eller måste man ändra annat också?

Postad 04 januari 2004 - 20:13

Unregistered0802927f
  • Unregistered0802927f
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
fogmod, som zippis säger så går det än så länge bara att ha en custom res inlagd, men om Yamakawan funkar likadant som V880 så skulle du kunna låta custom res vara 50Hz och använda 480p för 60Hz-material. Visst, 480p gör att projjen får skala istället för Yamakawan men jag gissar att resultatet blir exakt samma, är lätt att testa genom att växla mellan custom res 60Hz och 480p.

zippiz, man måste ändra mer än Hz tyvärr.

Postad 21 januari 2004 - 18:05

Unregistered6e82b1f6
  • Unregistered6e82b1f6
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
När jag kollade runt efter denna spelare i november månad så hittade jag på el-kretsens hemsida att företaget Netlogic var kopplade till Brainwave. Skickade då iväg ett mail till dem som jag fick svar på häromdagen (2 månader senare).
Deras svar var att de (Netlogic) producerar V880'n till återförsäljare.
Tycker det verkar lite skumt.
Ja ja, har skickat en förfrågan om återförsäljare i sverige, får väl se hur lång tid det svaret tar.

Har ju visserligen beställt en Yamakawa, men är nyfiken.

Postad 22 januari 2004 - 11:11

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Någon som hört några rykten om ny firmware till BW/Momitsu på senaste tiden?
Senaste releasen var ju den buggigaste hittils!

/Sören

Postad 26 januari 2004 - 22:02

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Jag vet inte om detta tagits upp tidigare i tråden men jag har i alla fall inte lyckats hitta det. I alla fall så är det så att jag tydligen inte har min spelare regionsfri.. Spelaren vägrar käka min Wicker Man R1 och säger att det är fel region. Det konstiga är att jag kört R3-filmer utan problem tidigare. :lol:
Finns det någon meny där man ställer in regionsfriheten eller är det något annat som kan vara orsak till detta beteende?

Postad 27 januari 2004 - 11:23

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Ny firmware släppt !!!

Firmware Update (26 Jan. 2004)

http://myweb.hinet.n...line/012604.zip

/N

Postad 28 januari 2004 - 09:41

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Suck,

De har fortfarande inte fixat till divx stödet... vid snabba scenbyten så flippar divxen ur och börjar rycka. Jag får nog skicka en fil till dem så de kan fixa det för en gångs skull.

Annars så är nya firmware mycket mer stabil än förra. Behöver inte dra ur sladden för att den skall hitta skivor ;)
Jag har inte lekt med DVI än!

/Sören

Postad 28 januari 2004 - 10:12

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Får nog flasha om till den nya firmwaren så man slipper problemet med att dra ur sladden. ;)

Men är det ingen som kan berätta om/hur man ändrar regionsfriheten på spelaren? :wub:

Postad 28 januari 2004 - 18:17

Woxxman
  • Woxxman
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Hittade till slut regionmenyn efter många om och men.

Jag börjar även störa mig friskt på flaggningsproblemet då det borde kunna förklara bildkvalitén i vissa filmer som t.ex. Heat R2SE. Vet inte om någon testat denna film men när de ska leverera värdepapprena till Van Zant eller vad han heter på drive in bion och bilden zoomar ut är det väldigt oroligt och det tror jag beror på att den inte kör progressiv bild. Kan detta stämma?
Hoppas verkligen att det kommer en fix på detta inom kort då det verkar som att många filmer är felflaggade.. ;)

Postad 28 januari 2004 - 21:25

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Har gjort denna tråden officiell från och med nu.
Mycket nöje ;)

Postad 29 januari 2004 - 18:45

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0
EmuMannen kan du hjälpa mig med en fråga om dessa spelare?
Jag har läst här att man kan levera en mycket bra bild som är anpassad
till 1:1 50hz pal tex.
Men hur är ljudet i denna(dessa) DVD-spelare?
Har du några referenser där tex mot andra spelare?
Jag har en tråd på BigSreen om detta om du ids läsa den.
Frågan är för en som har lagt ned mycket pengar på ljuddelen i
hembion hur långt ifrån Tex pionner´s 757 eller 868 din spelare
hamnar.

Jag hoppas att du kan hjälpa mej och kanske många andra.

Postad 30 januari 2004 - 09:08

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
Har laddat ner nyaste mjukvaran och det verkar som att det funkar.
Har testat att spola fram och tillbaka slagit av på fjärr,skiftat mellan dvd och cd mm.
Den har inte hakat upp sig ännu :D

Mitt tipps testa momitsu01-26-04.iso

Mvh robert

Postad 30 januari 2004 - 17:49

Unregistered4f55bcd5
  • Unregistered4f55bcd5
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det någon som testat att lägga in textfiler till divx? har själv prövat att lägga in srt fil men får ingen textning i filmen.Vet någon vilka filer v800an stöder?

Postad 30 januari 2004 - 21:37

Unregistered0802927f
  • Unregistered0802927f
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Finns ingen DivX-DVD-spelare som klarar textfiler vad jag vet. Om du absolut vill ha text och inte spela upp från en dator så kan du använda en moddad xbox.

Edit: Läste just om nån som använt undertextfiler på en KiSS-spelare. Man lär sig nåt varje dag ;) Tyvärr tror jag inte BrainWave:n stödjer det, borde väl ha stått på kartongen eller nånstans på nätet då gissar jag, för det är väl inte en så vanlig feature på DivX-DVD-spelare?

Redigerat av Unregistered0802927f, 30 januari 2004 - 21:45.

Postad 31 januari 2004 - 09:15

Unregistered4f55bcd5
  • Unregistered4f55bcd5
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Alla kizz spelare klarar srt-sub filer så man tycker ju att v800 ska klara det också.Kanske man ska mejla och fråga manowa om det finns funderingar på att greja det i framtiden!

Postad 31 januari 2004 - 10:09

Unregisteredf40f5859
  • Unregisteredf40f5859
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Yamakawan klarar också tydligen textfiler.

// Anders

Postad 31 januari 2004 - 10:56

Unregistered4f55bcd5
  • Unregistered4f55bcd5
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har mejlat manowa ang textfiler,får se vilket svar dom ger!

Postad 31 januari 2004 - 11:26

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0
Är det någon som känner Emumannen eller har hans epost?
Om, kan ni be honom titta på min fråga som finns om ljudet i
spelarna?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.