* Officiell tråd - Samsung DVD-HD945 *
512 svar till detta ämne
Postad 27 juni 2005 - 15:21
toxicity
-
toxicity
-
Amatör
-
-
51 inlägg
hejsan allihop,jag kör denna dvd till min plasma samsung v4,och jag tycker att bilden blir väldigt bra,dock ett problem jag ser mycket på hårdrocks dvds och tycker att bilden blir väldigt pixligt eller vad man ska säja färjerna flyter ihop,när dom tex använder strålkastare.
använder hdmi-dvi
beror detta på tvn eller går det få bort på något sätt?
mvh toxicity
Postad 30 juni 2005 - 20:17
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Är det nån som är missnöjd me sin 945:a???
Postad 04 juli 2005 - 19:30
jonneyboy
-
jonneyboy
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det någon som vet om det finns någon nyare FIRMWARE till 945:an än den från oktober förra året? Borde ju ha kommit någon ny men jag lyckas inte hitta den!
Postad 04 juli 2005 - 19:30
jonneyboy
-
jonneyboy
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det någon som vet om det finns någon nyare FIRMWARE till 945:an än den från oktober förra året? Borde ju ha kommit någon ny men jag lyckas inte hitta den!
Postad 06 juli 2005 - 21:30
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
är det någon som kör sin samsung 945a med en LG - RZ 42PY10X plasma tv?
funkar det bra? några problem?
Redigerat av phat, 06 juli 2005 - 22:01.
Postad 11 juli 2005 - 13:14
coyern
-
coyern
-
Amatör
-
-
85 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen som vet nått?
Postad 13 juli 2005 - 20:23
toxicity
-
toxicity
-
Amatör
-
-
51 inlägg
hejsan
tänkte på min plasma(Samsung PS-42V4) har en upplösning på 840x480 tror jag.
då går det väl inte att köra denna dvd på högre upplösning än 480 via dvi,eller?
har inte så mycket koll
mvh toxicity
Postad 17 juli 2005 - 12:05
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1 091 inlägg
Levererar scarten på denna spelare en mycket bra bild eller kan man lika gärna satsa på en billigare spelare om man inte ska använda HDMI än (har ingen proj eller plasma än)?
Har den bättre "scartbild" än säg Yamaha 557? Nån som vet?
Postad 17 juli 2005 - 14:17
P Bern
-
P Bern
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har en HD945.
Med den tv jag använder (DLP Thomson 50DLW616) gick det inte med HDMI / DVI kopplat. Ringde Samsung, ingen visste nå´t. Ringde Thomson, ingen visste nå´t. Hörde att regionshacket kunde funka. Körde det. Funkade kanoon.
Redigerat av P Bern, 19 juli 2005 - 23:57.
Postad 20 juli 2005 - 00:35
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
är det någon som kör sin samsung 945a med en LG - RZ 42PY10X plasma tv? funkar det bra? några problem?
<{POST_SNAPBACK}>
Kör min HD745 mot min PY10X och det funkar bra. 745 & 945 är i stort samma spelare så det borde funka bra för dig oxå...
Postad 20 juli 2005 - 10:04
Z3M-johan
-
Z3M-johan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Jag kunde ändra upplösning via komponent tidigare, men nu efter att ha flyttat på maskinen går det inte längre?! När jag trycker på knappen står det bara "HDMI+upplösningen" och sedan händer det inte mer. Någon som vet hur detta gått till?
Redigerat av Z3M-johan, 20 juli 2005 - 10:04.
Postad 20 juli 2005 - 21:48
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Är det värt att köpa denna nu eller vänta in lite nyare spelare????
Postad 22 juli 2005 - 16:27
skruvis
-
skruvis
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hur blir bilden med komponentkabel?
<{POST_SNAPBACK}>
Bilden blir bra via komponent Mode B, däremot alldeles röd på Mode A. Jag körde 768p. Nu kör jag enbart 1080i, Mode B, med mycket bra resultat.
Mvh Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Du menar att med reg. hacket så går det att skala upp till 720p/1080i på komponentutgången?
Redigerat av skruvis, 22 juli 2005 - 16:28.
Postad 26 juli 2005 - 12:16
Stormen
-
Stormen
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Jag kunde ändra upplösning via komponent tidigare, men nu efter att ha flyttat på maskinen går det inte längre?! När jag trycker på knappen står det bara "HDMI+upplösningen" och sedan händer det inte mer. Någon som vet hur detta gått till?
Så fort jag har flyttat på min maskin så låser den sig och jag måste resetta den. Står i manualen hur du gör, hoppas det hjälper. Glöm ej att peta in reg. hacket igen efteråt.
Postad 26 juli 2005 - 16:57
NightRabbit
-
NightRabbit
-
Användare
-
-
159 inlägg
Då provar jag här då...
Är det någon som vet skillnaden mellan HD945 HD950??? förutom utseendet då...
Eller är det någon som vet vilken HDMI spelare jag skall satsa på???
Postad 27 juli 2005 - 00:04
Z3M-johan
-
Z3M-johan
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Så fort jag har flyttat på min maskin så låser den sig och jag måste resetta den. Står i manualen hur du gör, hoppas det hjälper. Glöm ej att peta in reg. hacket igen efteråt.
<{POST_SNAPBACK}>
Tacka tackar =) Har redan gjort detta, nu är den igång med HD via komponenten igen. Märkte det först när jag petade i en R1:a som den inte tyckte om.
Postad 29 juli 2005 - 20:23
perreb
-
perreb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tacka tackar =) Har redan gjort detta, nu är den igång med HD via komponenten igen. Märkte det först när jag petade i en R1:a som den inte tyckte om. 
<{POST_SNAPBACK}>
menar ni verkligen att om man flyttar på DVDn fysiskt, så händer något? otroligt!
Postad 31 juli 2005 - 11:56
Unregisterede4bc69dc
-
Unregisterede4bc69dc
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Halloj! Jag får hem min Samsung PS-42S5HX i veckan som kommer. Denna har jag tänkt köra en Pioneer 575:a på, via komponentkabel från Marcus Cables. Min fråga är om det någon jätteskillnad på bilden om jag skulle byta upp mig till Samsung HD945 och köra HDMI till plasman? Nu vet jag att det är svårt att svara på en sån fråga, men ni kanske har något tips. Jag är ingen bildofil, dvs jag ser inte det minsta lilla felet i en bild. Så det är frågan om jag klarar mig med 575:an via komponent, eller om jag ska byta upp mig. Vore tacksam för lite vägledning...!
Postad 31 juli 2005 - 23:48
Unregistered1e287077
-
Unregistered1e287077
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Någon som vet hur man ser hur mycket tid som är kvar på en film i någe meny på denna spelare?
Postad 01 augusti 2005 - 09:26
Stormen
-
Stormen
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
menar ni verkligen att om man flyttar på DVDn fysiskt, så händer något? otroligt!
Japp, när man flyttar spelaren fysiskt. så måste jag nästan alltid resetta den för att den låser sig i bilden. Ja det är verkligen otroligt. Har aldrig varit med om det tidigare. FÖrutom att en video som jag servade o sen fick jag den inte att starta o fungera korrekt efter rengöring. Tills jag stängde av skrivbordslampan som lyste ner i videon när locket var av. Antagligen ljuskänsliga processorer eller avkännare i den panasonic videon..
Postad 03 augusti 2005 - 10:15
NightRabbit
-
NightRabbit
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jag har lite beslutsångest... Därför kommer jag till min fråga. HD945'an, har man möjlighet att justera svärtan som på HD950???
Postad 03 augusti 2005 - 13:28
nygren
-
nygren
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Jag har lite beslutsångest... Därför kommer jag till min fråga. HD945'an, har man möjlighet att justera svärtan som på HD950???
<{POST_SNAPBACK}>
Nej det går inte. Köp HD950 som verkar vara en uppdaterad hd945. Och så klarar den BWB om projen har hdmi.
Postad 03 augusti 2005 - 16:00
NightRabbit
-
NightRabbit
-
Användare
-
-
159 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Nej det går inte. Köp HD950 som verkar vara en uppdaterad hd945. Och så klarar den BWB om projen har hdmi.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, då får vi gå loss på en sådan, jag blir väl den första som målar om sin DVD  . Passar inte in svart i min A/V samling...
Redigerat av NightRabbit, 03 augusti 2005 - 16:02.
Postad 04 augusti 2005 - 14:32
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
köpte en sånhär idag.. funkar kanon.. allt utom att jag inte kan kolla på upplösningen 1080i! hur kan det komma sig då TV:n stöder d?!?! Kör mot en Amitech 410 HDMI->DVI visserligen sladden som kom me i kartongen.. kan d vara så att d bara behövs en ny sladd?
Redigerat av Majorglenn, 04 augusti 2005 - 14:33.
Postad 18 augusti 2005 - 10:30
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Va dött d var här... ingen som kan svara på ovanstående fråga?
Postad 18 augusti 2005 - 13:01
Stormen
-
Stormen
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
har du kört regionhacket ?
annars gör det, eller testa o resetta apparaten
Kör själv med sladden som följde med i kartongen o det funkar
Redigerat av Stormen, 18 augusti 2005 - 13:02.
Postad 18 augusti 2005 - 13:34
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
har du kört regionhacket ? annars gör det, eller testa o resetta apparaten Kör själv med sladden som följde med i kartongen o det funkar
<{POST_SNAPBACK}>
yepp den körde jag samma dag som jag köpte den.. kom just på d själv.. bytte från PAL till NTSC i dvd menyn bara så funka d klockrent!!
Postad 18 augusti 2005 - 14:09
Stormen
-
Stormen
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Häftigt.
Jag har den alltid ställd på PAL o sen ändrar jag på Mode A och Mode B beroende på om jag spelar upp NTSC eller PAL material, för att slippa hack i bilden vid sidledspanoreringar
Postad 18 augusti 2005 - 14:26
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Min verkar inte vilja på PAL alls... d e bara 1080i som inte funkar.... fett konstigt!
Redigerat av Majorglenn, 18 augusti 2005 - 14:31.
Postad 18 augusti 2005 - 15:33
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Hej!
Jag har problem med min 945:a. Ibland när jag startar den så är bilden bara myrornas krig. Fast inte i svart vitt utan i en massa färger. Min 945 är kopplad till en Sanyo PLV-Z3. Men tror felet är i DVD:n. Den lösningen jag har nu är att stoppa i en skiva med mp3-filer på, så att DVD:n visar den inbyggda menyn för att spela mp3. Om jag efter det lägger i en DVD så fungerar det. Det är bara vissa tillfällen som detta sker, inte alltid.
Himla irriterande de gånger då det sker.
Postad 19 augusti 2005 - 07:28
Stormen
-
Stormen
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Har samma problem med myrornas krig varje gång jag flyttar samsungen fysiskt. Måste sedan resetta den. INte vet jag vad som är fel i den, men många verkar ha lite bekymmer med olika funktioner i denna spelare. Men man får väl vad man betalar för tycker jag.
Postad 26 augusti 2005 - 10:44
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Du menar att med reg. hacket så går det att skala upp till 720p/1080i på komponentutgången?
<{POST_SNAPBACK}>
Skalar den enbart, eller tar den och lirar HD-material fullt ut? Hur är det med WMVHD?
Postad 26 augusti 2005 - 12:25
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Skalar den enbart, eller tar den och lirar HD-material fullt ut? Hur är det med WMVHD?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är förmodligen en del skillnader mellan olika skärmar och projjar. På NTSC-läget kan jag köra alla upplösningar utom 768p via komponent. Använder jag PAL kan jag bara köra 768p via komponent. HDMI i Pal enbart 1080i, i NTSC 720p och 1080i. Detta kan eventuellt ha med min skärm att göra, who knows! Jag tycker själv att det verkar underligt med alla dessa skillnader. WMVHD har jag inte testa annat än från datorn via VGA och det fungerar perfekt. HD filmer går alldeles utmärkt via datorn och VGA till plasman. Mvh Mats K
Postad 26 augusti 2005 - 12:31
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Det är förmodligen en del skillnader mellan olika skärmar och projjar. På NTSC-läget kan jag köra alla upplösningar utom 768p via komponent. Använder jag PAL kan jag bara köra 768p via komponent. HDMI i Pal enbart 1080i, i NTSC 720p och 1080i. Detta kan eventuellt ha med min skärm att göra, who knows!
Humma.. mysko. Men det funkar med "riktigt material" att spela, inte bara det att den tar "vanlig upplösning" och skalar upp den för att det skall se bättre ut/passa bättre? Jag tycker själv att det verkar underligt med alla dessa skillnader. WMVHD har jag inte testa annat än från datorn via VGA och det fungerar perfekt. HD filmer går alldeles utmärkt via datorn och VGA till plasman.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo, men jag har 27-meter och en våning mellan lämpad burk och hemmabion, och HTPC blir jobbigt då det krävs minst 3Ghz-propp för 1080i, och kräm utvecklar värme... som behöver kylas, som låter...
Postad 26 augusti 2005 - 12:50
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Det är förmodligen en del skillnader mellan olika skärmar och projjar. På NTSC-läget kan jag köra alla upplösningar utom 768p via komponent. Använder jag PAL kan jag bara köra 768p via komponent. HDMI i Pal enbart 1080i, i NTSC 720p och 1080i. Detta kan eventuellt ha med min skärm att göra, who knows!
Humma.. mysko. Men det funkar med "riktigt material" att spela, inte bara det att den tar "vanlig upplösning" och skalar upp den för att det skall se bättre ut/passa bättre?
Jag tycker själv att det verkar underligt med alla dessa skillnader. WMVHD har jag inte testa annat än från datorn via VGA och det fungerar perfekt. HD filmer går alldeles utmärkt via datorn och VGA till plasman.
<{POST_SNAPBACK}> Jo, men jag har 27-meter och en våning mellan lämpad burk och hemmabion, och HTPC blir jobbigt då det krävs minst 3Ghz-propp för 1080i, och kräm utvecklar värme... som behöver kylas, som låter...
<{POST_SNAPBACK}>
Om ca en månad har jag min nya monsterdator. Då ska jag bränna lite HD-material på dvd och se om 945:an kan läsa något av det. Förhoppningsvis hinner någon komma med ett svar långt innan dess. Det går att fixa dina 27 meter genom att lägga s k förstärkare var femte meter, eller var tionde men det kostar troligtvis multum. Jag vet inga detaljer om detta men det går kanske att söka info på nätet. Mvh Mats K
Postad 26 augusti 2005 - 12:53
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Det går att fixa dina 27 meter genom att lägga s k förstärkare var femte meter, eller var tionde men det kostar troligtvis multum. Jag vet inga detaljer om detta men det går kanske att söka info på nätet.
<{POST_SNAPBACK}>
Vill inte  Det är därför jag är så nyfiken på samsungen =) sen släpps ju krysslåda360 om nån månad, och det tar väll förhoppningsvis inte så länge tills man kan lira HDTV-filmer på den...
Postad 26 augusti 2005 - 13:01
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Det går att fixa dina 27 meter genom att lägga s k förstärkare var femte meter, eller var tionde men det kostar troligtvis multum. Jag vet inga detaljer om detta men det går kanske att söka info på nätet.
<{POST_SNAPBACK}>
Vill inte  Det är därför jag är så nyfiken på samsungen =) sen släpps ju krysslåda360 om nån månad, och det tar väll förhoppningsvis inte så länge tills man kan lira HDTV-filmer på den...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag föredrar att köra det via plasman. Kommer att ha trådlöst tangentbord och mus med nya datorn, en AMD 64 x2 4400+ med 2 GB minne, ATI Radeon x850xt, 20,2 tums högupplöst Philips plattskärm plus mycket mer. Plasman jag har är en 50 tums med 1366x768 som högsta upplösning. Därför känner jag att detta räcker mer än väl. Mvh Mats K
Postad 26 augusti 2005 - 13:16
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
yess... fast jag har plasma och "burk hörna" på olika sidor, på olika våningar, i lägenheten... det är därför jag vill ha en mindre komponent typ xbox, dvd-spelare, etc enbart för HD-uppspelningen..
Postad 26 augusti 2005 - 14:39
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
yess... fast jag har plasma och "burk hörna" på olika sidor, på olika våningar, i lägenheten... det är därför jag vill ha en mindre komponent typ xbox, dvd-spelare, etc enbart för HD-uppspelningen..
<{POST_SNAPBACK}>
Det är fullt förståeligt. Man är tvungen att anpassa saker och ting på bästa sätt. Mvh Mats K
Postad 26 augusti 2005 - 16:17
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
1. Är det någon som vet om det går att ställa in videosvärta/datorsvärta på HD945?
2. Finns det någon ny firmware till HD945?
Postad 26 augusti 2005 - 17:40
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
1. Är det någon som vet om det går att ställa in videosvärta/datorsvärta på HD945?

<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror enbart att den kör videosvärta via HDMI/pscan. Det är endast med denna inställning man inte kan ändra svärta. Med annan inställning går svärtan att ändra. Om det är datorsvärta till video dito eller vice versa framgår ej av handboken. Vad jag vet är att HDMI ut är lika med videosvärta. Mvh Mats K
Postad 26 augusti 2005 - 17:45
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg

<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror enbart att den kör videosvärta via HDMI/pscan. Det är endast med denna inställning man inte kan ändra svärta. Med annan inställning går svärtan att ändra. Om det är datorsvärta till video dito eller vice versa framgår ej av handboken. Vad jag vet är att HDMI ut är lika med videosvärta.
Mvh Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Då måste det betyda att Panasonic PT-AE700 vill ha datasvärta då jag inte ser alla tre svarta linjerna på DVE-skivan via HDMI. :/
Postad 26 augusti 2005 - 18:11
coyern
-
coyern
-
Amatör
-
-
85 inlägg

<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror enbart att den kör videosvärta via HDMI/pscan. Det är endast med denna inställning man inte kan ändra svärta. Med annan inställning går svärtan att ändra. Om det är datorsvärta till video dito eller vice versa framgår ej av handboken. Vad jag vet är att HDMI ut är lika med videosvärta.
Mvh Mats K
<{POST_SNAPBACK}>
Då måste det betyda att Panasonic PT-AE700 vill ha datasvärta då jag inte ser alla tre svarta linjerna på DVE-skivan via HDMI. :/
<{POST_SNAPBACK}>
Riktigt skumt det där.. som MatsK säger så borde den väl lämna videosvärta eftersom den har hmdi-utgång. Men som jag har förstått så gör den inte det utan det är datasvärta som gäller, rätta mig om jag har fel. Kan ingen som vet reda ut det här en gång för alla..
Postad 26 augusti 2005 - 18:57
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1 907 inlägg
Detta är ett epost från Samsung i januari då jag funderade på dessa spelare.
De hade ej videosvärta utan är låsta i datasvärta, den utökade 1-256 som det står i BTB tråden. Sök på BTB så hittar du massor av suverän information och bilder. Lite lurigt är det då man skall matcha i hop burkar ,vissa projar har ju inte videosvärta och då är datasvärta som Samsung kör rätt.
Jag funderade på varför Samsung låst på just datasvärta och kom (för mej själv)
fram till att de har ju en massa platta skärmar med datasvärta. Hade de tillverkat hembioprojar hade det säkert gått att växla.
---------
Hej Evert
Tack för samtalet förut.
*HDMI-versioner är 1.1 i alla våra DVDs med HDMI-utgång
*DVI modes:
A är ett specialläge för digital videoöverföring (ej standard för DVI/HDMI).
B uppfyller standardkraven för DVI/HDMI
DVD-HD745/945
Finns ingen funktion för att ändra utmatningen av signalen för BTB
Mvh
Andreas
Postad 29 augusti 2005 - 08:03
coyern
-
coyern
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Tackar för den infon! Tyvärr var det ju som jag trodde, kan kanske blir svårt att hitta en matchande projektor
Postad 29 augusti 2005 - 09:14
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1 091 inlägg
Hur är 945:an med Sanyo Z3:an då? Funkar det med datorsvärta?
Postad 29 augusti 2005 - 09:36
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Jag har sagt det hela tiden. Man gör det på tok för krångligt för konsumenterna. Det borde gå att reducera alla fällor och enas om ett gemensamt system för uppspelning av dvd, att helt enkelt bygga bort allt krångel.
De flesta som ska införskaffa nya prylar har ingen aning om alla dessa fällor vilket gör att de står inför stora tids- och pengakostande problem då två eller fler maskiner inte passar att kopplas ihop, trots att ändamålet är detsamma, nämligen ljud och bild.
Datorsvärta eller videosvärta, HDMI, DVI, HDCP, spelar dvdaudio men inte sacd eller tvärtom. Det är dags att tillverkarna börja besinna sig. Man måste ta tag i detta och göra det enklare för konsumenterna. Tänk att få nys om en maskin som har en spec som passar som en hand i en handske, men har ett överföringssystem eller kopplingar som inte fungerar med dina dyra och nyligen införskaffade prylar. Kanske en drömmaskin man vill ha, så fungerar den inte tillsammans med dina andra grejor.
Jag ville själv ha Panasonic S97 då den fick jättebra betyg i tester och bl a kan spela upp hd material. Min dyra 50 tummare stödjer inte HDCP och S97:an går tydligen inte att göra HDCP befriad. Det gick däremot med Samsungs HD 945. Tyvärr har den sistnämnda sämre bildkvalitér. Ett exempel på onödigt krångel som jag har råkat ut för.
Hoppas jag inte är den ende som tycker att branschen är grötig på grund av för mycket bullshit, framkallat av vissa företags stora ego och tvångsmässiga "vårt system ska gälla" och struntar i den kategorin de lever av, konsumenterna som betalar för nya prylar.
Mvh Mats K
Redigerat av Unregistered891a0113, 29 augusti 2005 - 09:37.
Postad 29 augusti 2005 - 11:23
coyern
-
coyern
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hur är 945:an med Sanyo Z3:an då? Funkar det med datorsvärta?
<{POST_SNAPBACK}>
Z3:an är väl en av få projektorer i budgetklassen som man kan välja mellan data- och videosvärta. I övrigt håller jag helt med vad MatsK skriver! Lyckades själv komma över min 945:a billigt på utförsäljning på RC Ljud och Bild här i Umeå. Då visste jag tyvärr inte om dom här problemen med svärta. Så nu blir det nog att försöka sälja spelaren och hitta en som matchar min blivande projektor. I övrigt är jag riktigt nöjd med spelaren, synd att sånna här "enkla" fel ska krångla till det så mycket.
Postad 30 augusti 2005 - 09:11
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1 091 inlägg
Hur tycker ni att 945:an är på att spela musik?
Postad 31 augusti 2005 - 09:40
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Jag tycker helt klart att den står sig bättre som musikspelare än som bildvisare. Allt ljud måste gå genom en surroundförstärkare för att det ska bli bra ös. Att enbart använda den inbyggda avkodningen är meningslöst. Då blir ljudet tunt och låter som om det kommer från huset mittemot.
Man kan inte heller ha särskilt stora krav då priset är så lågt. För den som inte har så mycket pengar att röra sig med är det ett bra köp eftersom den klarar av att läsa det mesta.
Mvh Mats K
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|