Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG DVD recorder 7800H

484 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 april 2006 - 17:48

twizz
  • twizz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Du ska skapa en data-cd eftersom lg_hdr_update.004 inte är en image-fil utan en data fil som spelaren kommer att läsa från cd.

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Tack det var det som behövdes. Synd att uppdateringen inte gjorde att den hittade flera av mina dvdn.

Postad 03 april 2006 - 06:15

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
Vad menar du med "inte gjorde att den hittade flera av mina dvdn" ? Har du DVD-skivor som LG inte kan läsa ? Hur är dessa skapade ? Köpta i butiken ? Hembrända ? eller ?

/staffan

Postad 03 april 2006 - 19:32

twizz
  • twizz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Vad menar du med "inte gjorde att den hittade flera av mina dvdn" ? Har du DVD-skivor som LG inte kan läsa ? Hur är dessa skapade ? Köpta i butiken ? Hembrända ? eller ?

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har några brända som inte funkar. Sen har tjejen någon tränings dvd som inte funkar. Den funkar i alla andra spelar jag testat. Den säger okänd skiva bara.

Postad 06 april 2006 - 11:18

hertish
  • hertish
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Installerade min 7800H och tyckte tex att den var mycket högljud och långsam att stänga av. Men det som mest störde mig var att det inte gick att lägga i en musik cd och bara trycka "play" :( ! Utan man var tvungen att ha igång tv:n för att gå i displayen för att komma till musikspåren och där trycka "play". Frågan är nu om det finns någon inställning som möjliggör uppspelning av musik cd utan att ha igång tv:n? Jag skulle vilja kunna trycka "power" på spelaren, lägga i musik cd:n och sen "play" och bara njuta som på den gamla goda tiden.. :). Har ringt LG support, men dom meddelade mig att tv:n är tvungen att vara igång för att kunna orientera sig till musik cd och där välja "play".

Tacksam för svar

Postad 07 april 2006 - 19:32

OlovXLC
  • OlovXLC
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Köpte en 7800H igår. Men jag har problem med att få en bra bild från tv sändningen via spelaren och med ljud från spelaren till förstärkaren.
Tv:n är en LG RZ-32LP1 som jag har kopplat med HDMI och förstärkaren (H/K AVR 435) har jag kopplat med digital optisk kabel...
Problemet är när jag tittar på tvsändningen via dvdspelaren så blir bilden urkass med dålig upplösning och få färger. Men tittar jag via tv:n så finns inget att klaga på. Tittar jag på en dvdfilm så verkar bilden vara helt ok. Sedan kan jag inte aktivera progressiv trots att båda aparaterna stödjer det och att de är anslutna via HDMI.
Angående ljudet så vägrar den spela upp ljudet i filmerna via Dolby Digital.
Vad har jag gjort för fel?

Redigerat av OlovXLC, 07 april 2006 - 19:35.

Postad 08 april 2006 - 13:31

sebjes
  • sebjes
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Går det att stänga av HDCP-krypteringen på denna spelare

Jonas

Postad 08 april 2006 - 17:17

OlovXLC
  • OlovXLC
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Fixade ljudet och progressive scanning med att slå på en knapp på baksidan...
Men bilden är fortfarande kass, ingen som har nån aning om varför det blir så dåligt?

Postad 09 april 2006 - 08:25

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Installerade min 7800H och tyckte tex att den var mycket högljud och långsam att stänga av. Men det som mest störde mig var att det inte gick att lägga i en musik cd och bara trycka "play" :) ! Utan man var tvungen att ha igång tv:n för att gå i displayen för att komma till musikspåren och där trycka "play". Frågan är nu om det finns någon inställning som möjliggör uppspelning av musik cd utan att ha igång tv:n? Jag skulle vilja kunna trycka "power" på spelaren, lägga i musik cd:n och sen "play" och bara njuta som på den gamla goda tiden.. :). Har ringt LG support, men dom meddelade mig att tv:n är tvungen att vara igång för att kunna orientera sig till musik cd och där välja "play".

Tacksam för svar

<{POST_SNAPBACK}>

Hertish,
lägg i en CD, tryck på knappen DVD/HDD så att DVD är valt tryck sen på PLAY så spelas ljud-CD utan att TV:n är på. Deta fungerar på min RH7500 som förövrigt är mycket tyst. Att en HDD spelare tar en viss tid att stänga av är helt naturligt eftersom det finns en hårddisk i som ska stängas ner på ett visst sätt, men du behöver väl inte sitta och vänta på att den röda lampan ska börja lysa :)

/staffan

Postad 09 april 2006 - 19:15

OlovXLC
  • OlovXLC
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Igår kväll lyckades jag få till en lyckad bild när jag bytte via tvinställningarna HDMI DTV till HDMI PC. Enligt bruksanvisningarna så ska det vara inställt på DTV. Dock när jag började köra timeshift så blev bilden brusigare efter ett tag. Idag så funkar inte alls utan färgen är utsmetad och det är grynigt...
Känns ganska hopplöst med den här bilden som jag får, går ju inte att titta på inspelat material vilket ju var anledningen till varför jag köpte skiten... :)

Postad 09 april 2006 - 21:32

hertish
  • hertish
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hertish,
lägg i en CD, tryck på knappen DVD/HDD så att DVD är valt tryck sen på PLAY så spelas ljud-CD utan att TV:n är på. Deta fungerar på min RH7500 som förövrigt är mycket tyst. Att en HDD spelare tar en viss tid att stänga av är helt naturligt eftersom det finns en hårddisk i som ska stängas ner på ett visst sätt, men du behöver väl inte sitta och vänta på att den röda lampan ska börja lysa 

/staffan

Tack så mycket Staffan, det funka :) ! Borde dom vetat på LG support!

Postad 04 maj 2006 - 06:53

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
halloj

Fick igår hem min Panasonic PV60 och skulle då självklart köra HDMI till den men fick inte det att funka. Får inte in någon signal alls.

Fick besked idag från LG. Så här gör man

1. Switcha till Component-mode på RH7xxxMH.
2. Gå in i setup och aktivera progressiv bild
3. Nu ska man få en sjyst bild via HDMI

Inte jätteanvändarvänligt men vem bryr sig, bara det går att få till

Hittade detta i denna tråd på morgonen, tror ni det kan lösa problemet? Någon mer som haft problem få igågn HDMI utgången.

Postad 04 maj 2006 - 07:18

Loten
  • Loten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har haft denna spelare i ett halvår.
Jag har brännt ner semesterfilmer m.m på olika DVD-skivor. och det är inte många som fungerar.
Har köpt skivor som LG rekommenderar men det hjölper inte.
Filmerna "hckar sig fram i slowmotion" här och där.
Detta är fruktansvärt irriterande.
Har även ett par helt nya köpfilmer som inte fungerar.
Det har också hänt att hyrfilmer inte funkat.
Skickade spelaren på service tillsammans med ett par skivor, men fick tillbaka den igen.
De sa att inget fel hittats på spelaren, och att den "hembrända" skivan var felbränd.
Köpfilmen kommenterade de inte.
ALLA skivorna funkar på andra spelare.
Jag är ganska "nollad" när det gäller sånt här.
Men jag undrar om någon annan har samma problem?
Ska man acceptera att en ny apelare är så här?

//Loten

Postad 04 maj 2006 - 08:48

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
Nej, det ska man inte acceptera.
Ta med spelaren och en köpeskiva som inte fungerar till affären där du köpte spelaren och visa vad som händer.

Hur vanligt är det att köpefilm inte fungerar?

/staffan

Postad 04 maj 2006 - 17:49

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

halloj

Fick igår hem min Panasonic PV60 och skulle då självklart köra HDMI till den men fick inte det att funka. Får inte in någon signal alls.

Fick besked idag från LG. Så här gör man

1. Switcha till Component-mode på RH7xxxMH.
2. Gå in i setup och aktivera progressiv bild
3. Nu ska man få en sjyst bild via HDMI

Inte jätteanvändarvänligt men vem bryr sig, bara det går att få till

Hittade detta i denna tråd på morgonen, tror ni det kan lösa problemet? Någon mer som haft problem få igågn HDMI utgången.

<{POST_SNAPBACK}>

Har fortf problem med att få igång HDMI mot min PAnasonic PV60, hittade detta i tråden
In addition, the output of RH7800H should be HDMI when you turn off the HDCP.
1. Connect the output of RH7800H to TV
2. (tuner mode) Press PAUSE, 2, 4, 8, 6, 5 on remote and you will see HDCP on/off menu
3. Select OFF and press any number key on remote.
4. Turn the unit off and on.

Då får man upp en HDMI System Information meny
Under video mode står det: Unable to HDMI cable out 480i

Vad innebär det? Att dvd´n försöker skicka ut 480i och min tv inte klarar av det?

Skiljer det på hdmi kablar eller kan man köra med vilken som helst, ja kör med denna http://www.dustinhom...odID=5010089595
den borde väl funka ?

Postad 08 maj 2006 - 16:23

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Ingen som har nån aning om hur man får spelaren att skicka ut 576i/p istället för 480i via HDMI?

Har testat med switchen stånde på både RGB/Component, ingen skillnad
Har även testat att slå av/på HDCP, heller ingen skillnad

Redigerat av Gus-, 08 maj 2006 - 19:22.

Postad 05 juni 2006 - 14:32

thepalm
  • thepalm
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Väcker liv i tråden med lite egna erfarenheter, frågetecken och summeringar..
Äger själv den fetare versionen 7900MH och det är ju, med visssa små undantag samma produkt som 7800.

* För att kunna spela orginal DVD - skivor på denna spelare måste man (i vissa fall - i alla fall i mitt fall) slå av HDCP - signalen. Spelaren fungerar efter detta, men blir det på något sätt en kvalitetsförlust?

* Spelaren har ingen RGB - throughput, vilket innebär att den bara kan skicka igenom CVBS (motsvarande komposit). Men visst blir det väl RGB när man spelar in från en digitalbox? Har jag fel här? I sådana fall är det riktigt dåligt..

* Kan man skapa kataloger för inspelat material på HDD:n, eller är kategorisering den ända möjligheten till någon ordning?

* Om man en gång spelat in i högsta kvalite (HQ) så kan man inte kovertera ned det när man bränner ut på DVD. Detta gör att det tar en attans plats på skivor..

* Mjukvaran klarar inte av att spola fram på .avi - filer m m. Tidshoppning är ett alternativ.

Efter snart två veckors användande blir mitt omdöme inte speciellt högt när det gäller kvalité och användarvänlighet. Men som alternativ till en videobandspelare är den ju kanon. Dock besviken över att den inte pallar RGB throughput..

Postad 04 juli 2006 - 22:15

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0
Hur funkar 7900H med orginal DVD filmer med HDMI?
Funderar på att köpa en ny DVD med hårddisk och denna verkade juste.
Men har läst lite i tråden om föregångaren och det verkar vara mycket strul.
Kommer använda den mest att titta på film och spela in TV serier.
Kommer nog inte bränna så mycket skivor.

Postad 01 augusti 2006 - 09:28

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag har nu fått min 7800h utbytt mot en 188h eftersom varken jag lr försäljaren på euronics kunde få igång hdmi på den. Har inte hunnit köra 188h så mycket men den verkar trevlig, lite upphottat gränssnitt + att det går att spola i divx ;) ;)

märkningen på subtitles verkar osså funka föresten

Postad 06 augusti 2006 - 11:58

twizz
  • twizz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Går det att få tillbaka något jag raderat på hårddisken? Jag har precis raderat programmet. Såg att det går att få tillbaka från dvd men går det inte fråpn dvd? Jag har inte stängt av den heller. Hoppas på snabbt svar men det är nog ingen risk i det här vädret. Tack på förhand

Postad 09 augusti 2006 - 14:06

FredrikC
  • FredrikC
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Jag har problem med att bilden och ljudet inte är i synk. Gäller både när jag spelar in i time shift och vanligt till hårddisk. Någon annan som råkat ut för detta?

Postad 23 september 2006 - 06:50

twizz
  • twizz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Hoppas det kommer en fix inom kort där det går att spela upp mpg filer utan att behöva bränna ner dem som svcd tex. Det funkar ju på alla andra spelare jag testat förut.

Sen en sak bara hur formaterar jag en dvd+rw. Jag har letat igenom alla menyer men inte hittat den funktionen. Den kommer ju fram ibland men inte när jag behöver den. Hittade inget i manualen heller. Håller på att bli tokig.

Postad 23 september 2006 - 17:26

twizz
  • twizz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
En irriterande grej jag märkte idag. När jag satt och kollade på en film så tänkte jag åh dom kör kent i bakgrunden på en amerikanskrulle. Men sen märker jag att något är fel. När jag stänger av filmen så är det musiken från mtv det är den tvkanalen som jag har på somj ljudet kommer ganska lågt i bakgrunden. Någon annan som har detta problem? Jag har en Thompson tv. Nu fick jag lägga till en kanal utan något på som jag får försöka komma ihåg att ha på när jag ska kolla på film. Det var en divx film som jag körde.

Postad 14 november 2006 - 19:06

promaster
  • promaster
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej, någon som vet vad de har fixat i firmware LG_HDR_UPDATE_60126A.004 ???

//Mattias

Postad 14 november 2006 - 20:23

LoremIpsum
  • LoremIpsum
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej, någon som vet vad de har fixat i firmware LG_HDR_UPDATE_60126A.004 ???

//Mattias

<{POST_SNAPBACK}>

Se här: http://www.recordere...ts.asp?TID=8666

OBS! Men senaste firmware är såvitt jag vet 60330A med bl.a. uppdaterad mediainfo. Efter att ha installerat denna kunde jag läsa DVD-skivor brända på PC som min rh7800 inte kunde läsa med 60126A.
http://www.recordere...ts.asp?TID=9725

Postad 01 februari 2007 - 22:57

ÅChristian
  • ÅChristian
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
:) Har en 7900 som jag tänkte uppgradera med nyaste firmware. Om något skulle gå snett, vad händer då med maskinen? Slocknar den helt och hur åtgärdar man det? Har uppgraderat moderkort flera gånger men aldrig en DVD-inspelare. <_<

Postad 02 februari 2007 - 15:49

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
Vad skulle kunna gå snett ? Maskinen kontrollerar integriteten på data innan den försöker lägga in den och visst om du får ett strömavbrott vid absolut fel tillfälle så kan du hamna i en situation där du inte kan läsa in firmware på nytt, varken gammal eller ny.

/staffan

Postad 14 mars 2007 - 16:19

ÅChristian
  • ÅChristian
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Staffan, ursäkta en försiktig själ...men det gick ju naturligtvis bra med uppgraderingen :( . Men nu undrar jag vad LOADER- filen är till för?

Postad 10 oktober 2007 - 01:44

jani uutela
  • jani uutela
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej. River upp en skitgammal tråd, sorry. Är på jakt efter nyare/nyaste firmware till 7800an. Ska köpa en begagnad som jag inte vet vad det är för firmware i, men tänkte ändå gardera mig med det senaste som finns att tillgå. Tyvärr verkar inte LG längre tillhandahålla firmwares för just denna modell.

Så att om nån skulle ha det liggandes på datorn och kunde skicka den till mig så skulle det vara superschysst.

eposta den i så fall till: jani.uutela [snabel-a] gmail.com
eller lägg upp den på nätet o skicka mig en länk.

Tack på förhand!

Postad 10 oktober 2007 - 05:35

Woodhacker
  • Woodhacker
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Hej. River upp en skitgammal tråd, sorry. Är på jakt efter nyare/nyaste firmware till 7800an. Ska köpa en begagnad som jag inte vet vad det är för firmware i, men tänkte ändå gardera mig med det senaste som finns att tillgå. Tyvärr verkar inte LG längre tillhandahålla firmwares för just denna modell.

Så att om nån skulle ha det liggandes på datorn och kunde skicka den till mig så skulle det vara superschysst.

eposta den i så fall till: jani.uutela [snabel-a] gmail.com
eller lägg upp den på nätet o skicka mig en länk.

Tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>

Som gammal 7800-användare så är jag också intresserad av firmware. Har länge tänkt uppgradera, men det har inte blivit av.
Så är det nån som har den nyaste vore det kanonschysst om som sagt kunde maila eller lägga upp en länk där den finns att hämta.

Tack på förhand :rolleyes:

Postad 02 november 2007 - 09:11

Unregistered38610
  • Unregistered38610
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Hej,

Har precis installerat telia digital-TV via fiberlan i det nya huset, men får inget ljud på kanalerna i 7800H.
Kopplat från digital-TV boxen till decoder ingången på DVDn och vidare till TVn med scart. Får ljud om DVDn är avstängd, men inget ljud om jag sätter på DVDn.

Någon som har något tips?

/Pär

Postad 02 november 2007 - 19:33

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hej,

Har precis installerat telia digital-TV via fiberlan i det nya huset, men får inget ljud på kanalerna i 7800H.
Kopplat från digital-TV boxen till decoder ingången på DVDn och vidare till TVn med scart. Får ljud om DVDn är avstängd, men inget ljud om jag sätter på DVDn.

/Pär

Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem, men jag är intresserad av vad du tycker om Teila Fiberlan?

Vad har du för hastighet ..typ 100/10 el 100/100?
Vad får du betala i månaden?
Är det bra bild från Telia Digital Tv?
Om du tankar hem något samtidigt som du kollar på Telias tv...blir det nå sämre eller?

Det är nämligen så att jag ska flytta till en lägenhet där dom håller på och installerar Telia Fiberlan och skulle gärna vilja höra hur bra/dåligt det är.

Tackar för svar

cya

Postad 20 november 2007 - 09:35

Unregistered38610
  • Unregistered38610
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hej,

/Pär

Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem, men jag är intresserad av vad du tycker om Teila Fiberlan?

Vad har du för hastighet ..typ 100/10 el 100/100?
Vad får du betala i månaden?
Är det bra bild från Telia Digital Tv?
Om du tankar hem något samtidigt som du kollar på Telias tv...blir det nå sämre eller?

Det är nämligen så att jag ska flytta till en lägenhet där dom håller på och installerar Telia Fiberlan och skulle gärna vilja höra hur bra/dåligt det är.

Tackar för svar

cya

Tjena,

Jag snålade lite och la mig på 10/10, 100/10 är inte så farligt mycket dyrare, medan 100/100 var ganska så dyrt i förhållande till 10/10. Exakta priser har jag tyvärr inte i huvudet, knappt 300 tror jag det var.
Jag har hyfsat bra bild på TVn, det är framför allt i mörkare partier där jag kan se övergången mellan nyanserna, vet inte om det är telias, dvdns eller TVns fel. Väldigt få störningar i bilden hittills, förutom detta då...
Något problem med bilden vid samtida tankning har jag inte märkt, fast jag har ännu inte hunnit testa någon tyngre tankning. Men om jag har förstått det hela rätt så är det tankningen som kommer att påverkas i första hand.
Kör både TV, tele och internet över fiberlanet och har som sagt inte märkt några störningar på TVn.

/P

Postad 21 juni 2008 - 06:56

twizz
  • twizz
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Vet inte om det är någon som har kvar maskinen längre. Men när jag kollar på tv har lcd med comhem analog. Får duglig bild på tvn. Men när jag kör genom videon så blir bilden mycket sämre. Jag fick en ny kabel från comhem så att regnet försvann från bilden. Men som sagt kan det vara att jag behöver en bättre äntennkabel även mellan tvn och dvdn?

Postad 08 december 2008 - 10:00

bennybåge
  • bennybåge
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Gör en riktig omstart , dvs ryck ur sladden. Den kan hänga sig ibland , har hänt mig två ggr sen i somras när jag köpte min.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har varit värt att prova, men tyvär envisar den till PLEASE WAIT. Måste göra något drastisk med den:)....Om någon har flera förslag så e jag tacksam. Stor tack till Mogge som tog sin tid o ville hjälpa.

Hur gick det?

Det är nämligen så att jag har en med samma problem. Den vägrar att gå igång, utan det står
endast "PLEASE WAIT" i displayen.
Det är egentligen inte min DVD, utan en bekants, men jag lovade att titta på den. Hittar dock inget fel
så där rakt av. Där satt en DVD film i från det att den hängde sig, så jag plockade ner den och plockade ut
skivan manuellt. Provade även att byta hårddisk, men det hjäpte tyvärr inte heller.

Någon som vet vad som kan vara fel?

mvh
Benny

Postad 14 januari 2009 - 17:37

miklyc
  • miklyc
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med farsans LG7800. Vi kör med komponentkablar (YPbPr) från dvd till lcd (progressiv scan). För att få igång dvd:n måste vi starta om den ca 3 ggr innan den ger bra/rätt bild. Om vi inte startar om den står det Please Wait och därefter blir bilden grönrandig och låser sig.

När vi däremot drar ut strömkontakten och pluggar in den igen så startar dvd:n direkt, skumt! Har testat detta flera gånger nu och det funkar men det är ju ohållbart att behöva dra ur strömkablen för att få igång bilden...

Har du testat att dra ur kontakten?

Någon där ute som vet varför man måste bryta strömmen för att få upp bilden? Kör med Samsung LCD (nyinköpt) och dvd:n är som sagt LG7800.

tacksam för svar...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.