Tack för tipset! Testar nog MyMobiler!Du kan ju ändra i outlooks kontakter och sen synka. Om inte så kan du ju använda mymobiler.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 04 februari 2009 - 17:06
Postad 04 februari 2009 - 19:55
Postad 04 februari 2009 - 22:55
Hos din mobilteleleverantör?Var kan jag ladda ner inställningar så att jag kan surfa i Opera och Internet Explorer?
Postad 05 februari 2009 - 00:28
Nägon som vet hur man använder mpror som ringsingnal/ medelandesingnal.
de funkar inte längre sedan jag lagt in coreplayer, måste man göra om mp3orna till något annat filforma.
Tacksam för tipps
Postad 05 februari 2009 - 00:49
Anledningen till att det inte funkar är för att alla mp3 länkas via coreplayer, ändra detta till mediaplayern så kommer det att funka som vanligt.
Postad 05 februari 2009 - 08:18
Någon som känner till om det här kan funka på X1:an?
http://www.aftonblad...ticle4324121.ab
//Joel
Eftersom det står att det skall fungera med WM 5.0+ så måste väl +-tecknet avse senare versioner av WM...
/Andreas
Postad 05 februari 2009 - 08:53
Hej hej
Nägon som vet hur man använder mpror som ringsingnal/ medelandesingnal.
de funkar inte längre sedan jag lagt in coreplayer, måste man göra om mp3orna till något annat filforma.
Tacksam för tipps
Jag var tvungen att lägga mina mp3or i windows/rings så visade dom sig i listan.
Postad 05 februari 2009 - 13:59
Jag uppgraderade till R2AA006 för några dagar sedan men nu fungerar bluetooth ännu sämre. Efter ett par timmar (ibland någon timma) så stänger BT ner sig och ikonen försvinner. Jag har provat att starta om telefonen med BT påslaget men det hjälper inte. Någon som har samma problem eller vet vad som kan vara fel?
Min telefon har oxå börjat att stänga av BT. Den gör det efter varje samtal men inte om jag har använt den för musik. Någon som hr lösningen?
Postad 05 februari 2009 - 14:34
Kolla att WLAN inte är påslaget, det funkar inte med blåtand på denna telefon.Min telefon har oxå börjat att stänga av BT.
Om jag har WLAN på tappar den kontakten med BT efter 20s.
Redigerat av hawkajj, 05 februari 2009 - 14:39.
Postad 05 februari 2009 - 14:34
Postad 05 februari 2009 - 16:52
Tack på förhand!

Postad 05 februari 2009 - 19:03
Hur/var ändrar jag så den länkar till mediaplayer
Tack på förhand
Postad 05 februari 2009 - 20:12
Jag skriver ganska snabbt på tandgentbordet och har märkt att alla ord som har å ä eller ö blir fel.
låter knasigt... ok så här då
jag vill skriva "död", skriver det snabbt och får "ödd"
skriver man å ä eller ö innan föregående bokstav har dykt upp på skärmen så får å ä eller ö bokstaven prioritering förre föregående bokstav... iallafall hos mig, kan någon testa detta tack
Postad 05 februari 2009 - 21:20
skriver man å ä eller ö innan föregående bokstav har dykt upp på skärmen så får å ä eller ö bokstaven prioritering förre föregående bokstav... iallafall hos mig, kan någon testa detta tack
Detta är ett välkänt problem men hos mig dyker det bara upp i vissa program, Opera tex. När jag skriver ett mötesprotokoll i Word tex så har jag inte problemet.
Postad 05 februari 2009 - 21:37
har kört in R2A rom:en och har hittat ett problem som jag vill att någon hjälper mig med att verifiera.
Jag skriver ganska snabbt på tandgentbordet och har märkt att alla ord som har å ä eller ö blir fel.
låter knasigt... ok så här då
jag vill skriva "död", skriver det snabbt och får "ödd"
Gammalt känt problem. Prova att ställa in så att ordboken ger förslag först efter 3-4 bokstäver, kan hjälpa.
Själv kör jag inte svensk rom så då slipper man det problemet

Postad 05 februari 2009 - 21:42
Gammalt känt problem. Prova att ställa in så att ordboken ger förslag först efter 3-4 bokstäver, kan hjälpa.
Själv kör jag inte svensk rom så då slipper man det problemet
ja det har du rätt i ska testa det, annars stänger jag av funktionen helt, skriver snabbare egentligen...
Redigerat av Unregisteredeada9d72, 05 februari 2009 - 21:42.
Postad 05 februari 2009 - 22:30
Min telefon har oxå börjat att stänga av BT. Den gör det efter varje samtal men inte om jag har använt den för musik. Någon som hr lösningen?
Precis så uppträdde min X1a när jag hade Voice Commander installerad. När jag tog bort den så fungerade det schysst igen.
Postad 05 februari 2009 - 22:43
ja det har du rätt i ska testa det, annars stänger jag av funktionen helt, skriver snabbare egentligen...
Jag har alltid haft funktionen avstängd men råkar ut för det ibland ändå.
Postad 06 februari 2009 - 00:17
Eller om du går in på filhanteraren och gör så att mediaspelaren asocieras till mp3.
För så som det är nu så asocieras allt till coreplayer och detta gillar inte pellefonen...
Postad 06 februari 2009 - 00:43

Postad 06 februari 2009 - 12:55
Postad 06 februari 2009 - 14:06
Är det någon som lyckats använda bluetooth mellan X1:an o Vista ????
Har prövat med både intern samt extern BT.
ja, har vista home premium.
bt funkar problemfritt, har skickat och tagit emot filer.
Postad 06 februari 2009 - 15:44

1. Hur f*n skriver jag utropstecken och tex smileys när jag skriver med min penna?
2. Finns det någon panel som påminner om Spb Mobile Shell panel som ni rekommenderar? (den gråa färgen är så tråkig.)
Tack på förhand!
Postad 06 februari 2009 - 17:47
På skärmen kommer det upp "namnet på filen" har inte installerats.
Jag har provat både från datorn och telefonen, från datorn har jag kopierat över .CAB'filen till telefonen.
Men jag får samma meddelande oavsett, vad kan det vara för fel?
Postad 06 februari 2009 - 18:57
Har två frågor. (Frågar man inget så får man ingenting veta
)
1. Hur f*n skriver jag utropstecken och tex smileys när jag skriver med min penna?
2. Finns det någon panel som påminner om Spb Mobile Shell panel som ni rekommenderar? (den gråa färgen är så tråkig.)
Tack på förhand!
I den större versionen av SPB som inte är anpassad till X1:an som panel har möjligheten att ändra färgen.
Redigerat av Unregisteredeada9d72, 06 februari 2009 - 19:15.
Postad 06 februari 2009 - 19:59
Längst ner på menyraden där tangentbordsikonen finns. Bredvid den finns en pil som du trycker på o då kan välja Symbol Pad och därifrån välja olika tecken.Har två frågor. (Frågar man inget så får man ingenting veta
)
Tack på förhand!
Postad 07 februari 2009 - 00:17
Peter233 Postat Igår, 12:55
Hur fungerar X1:an som mp3-spelare? Hur många timmars musik kan man få ur den?
Ca 15 timmar kan jag spela musik om jag använder coreplayer, ljudet är för övrigt helt ok
Redigerat av magi, 07 februari 2009 - 00:18.
Postad 07 februari 2009 - 15:49
ja, har vista home premium.
bt funkar problemfritt, har skickat och tagit emot filer.
Jo skicka o ta emot filer har jag lyckats med. Men jag vill kunna synca med Outlook o mDesktop och det får jag inte att fungera.
Postad 07 februari 2009 - 16:05
Första dagen jag hade den fungerade det utmärkt.
Vad kan problemet vara?
Har Halebops abonnemang..
Postad 07 februari 2009 - 17:05
Lite konstigt att dom inte slängt med en knapp på touch-skärmen för svara på en touch-lur.
Ibland kommer man åt xpanel knappen när man är stressad och någon ringer.
Detta är det mest jobbiga då det naturligtvis i bästa xperia anda tar 3-4 sekunder först för x-panel skärmen att ladda.
När man fått fram panelerna kan man trycka på svara knappen allt detta pågår medans telefonen ringer och folk vill ha tag på en på andra sidan linjen.
Skriver detta nu just för att jag precis missade ett samtal pga ovanstående problem.
Ibland kan man ringa upp om man ser nummret men ibland ringer folk från dolt nummer och då förbannar man telefonen.
Ps.
Nån mer än jag som får FATAL ERROR på wmwifirouter direkt efter installationen?
Postad 07 februari 2009 - 18:03

Jag har lagt in nya ROM:en och kör med en full version av Spb annasr orginal.
Tips??
Postad 07 februari 2009 - 19:16
Är det någon som köpt VC till X1'an som kan hjälpa mig?Jag försöker installera VC på min X1, den startar installeringen, men den bryter bara efter en kort stund, en sekund.
På skärmen kommer det upp "namnet på filen" har inte installerats.
Jag har provat både från datorn och telefonen, från datorn har jag kopierat över .CAB'filen till telefonen.
Men jag får samma meddelande oavsett, vad kan det vara för fel?
Jag har köpt den här: http://smartphone-so...uct.php?id=1669
Är det fel VC jag har köpt?
Postad 07 februari 2009 - 21:04
Skall jag Tex lägga in en ljudbok så tappar datorn kontakten med telefonen efter ca 5-6 filer och jag får ta ur kabeln och sätta i den igen för att telefonen skall hittas.
Detta börjar bli väldigt irriterande.
Är det någon inställning jag lyckats "mixa" med för att det skall bli såhär? jag kan inte minnas det var så här de första veckorna jag hade den.
Jag har 3DToutch installerad + coreplayer osv.
Någon som har något tips?
EDIT:
Är det någon som testat Touch-IT Xperience v3.5 RC1 ?? jag använder 3DTouch på min X1 nu, men jag är lite sur på vissa buggar. Tex funkar inte fotokatalogen riktigt osv.
Länk http://forum.xda-dev...ad.php?t=473133
Föressten, denna funkar väl utan att jag uppdaterat min X1a? jag väntar lite med det eftersom jag igentligen inte har några större problem med orginalfunktionerna (och man skall inte laga saker som inte är trasiga).
Redigerat av King Cobra, 07 februari 2009 - 22:08.
Postad 07 februari 2009 - 22:23
Kör med nya ROMen sedan den släpptes och är klart nöjd! Har faktiskt inte behövt starta om p.g.a. att luren låst sig en enda gång!
Är dock sugen på några fler bra spel, har någon här tips?

Patrick
Postad 07 februari 2009 - 23:31
Min X1 har börjat att "käka" batteri som aldrig för. Fulladdat, god mottagning och inga program igång så tog det ca 10 timmar innan den stängde av sig själv pga batteriet var slut.
![]()
Jag har lagt in nya ROM:en och kör med en full version av Spb annasr orginal.
Tips??
Kolla så att inte ljusstyrkan står på max... det gjorde min efter installationen av nya romen. Käkade bra på batteriet.
/Melone
Postad 08 februari 2009 - 02:01
Jag har en fråga, sen en tid tillbaka så avbryter activesync uppkopplingen till telefonen när jag för över filer till den.
Skall jag Tex lägga in en ljudbok så tappar datorn kontakten med telefonen efter ca 5-6 filer och jag får ta ur kabeln och sätta i den igen för att telefonen skall hittas.
Detta börjar bli väldigt irriterande.
Jag för aldrig över filer i active-sync-läge! Ställ om mobilen för filöverföring. Både hastighet och stabilitet på filöverföring blir bättre.
Inställningar/Fliken Anslutningar/USB til PC/Diskenhet
Mobilens minneskort kommer då upp som en enhet på din dator.. precis som ett USB-minne. Bara att dra över ljudboken till lämplig katalog.
//joel
Postad 08 februari 2009 - 10:44
Jag gjorde slag i saken igårkväll och installerade Touch-IT Xperience v3.5 RC1 .
Helt underbart! Vilken skön telefon jag fick

Har ett par nya problem dock, man kan inte välja Telia 3G som internetupkoppling, fotoalbumet fungerar inte bra än.
Förutom dessa 2 saker är telefonen nu i stort sett perfekt för mig, helt underbar.
En av de bra sakerna var att windows startmeny är fingervänlig..alla småsaker man irriterat sig på verkar fixade.
Postad 08 februari 2009 - 13:09
Jag har läst på XDA furumen, och det enda jag fått veta är att jag måste ställa in det manuellt.
"You will most likly need to run Connectionsetup manually, you find it under startmenu/settings/connections"
Jag har försökt ett bra tag nu, men får det INTE att fungera

Är det någon här som orkar göra en "for dummies" till mig?
Den automatiska configen fungerar inte eftersom Telia 3G inte finns med i denna ROMen, så jag måste ställa in det manuellt.
Vore väääldigt tacksam om jag kunde få hjälp.
EDIT:
Tydligen behövde jag en CAB fil med Telia som operatör i comminställningarna. Fick den som CAB fil.
Redigerat av King Cobra, 08 februari 2009 - 15:05.
Postad 08 februari 2009 - 14:10
Har installerat opera mobile på min xperia,och tycker att surfandet har blivit betydligt enklare gämfört mot explorer.Men nu har jag ett problem försöker kopiera över mina favoriter till opera men lyckas inte hitta var jag skall koppiera in dom,någon som vet ?
Tackar på förhand Qvist
Postad 08 februari 2009 - 14:39
Hej
Har installerat opera mobile på min xperia
Opera Mobile är ju standard på Xperia från början.
Postad 08 februari 2009 - 14:48
Qvist
Postad 08 februari 2009 - 15:15
ofta när någon ringer och man svarar så tar det rätt många sekunder innan samtalet kopplas.
Lite konstigt att dom inte slängt med en knapp på touch-skärmen för svara på en touch-lur.
Ibland kommer man åt xpanel knappen när man är stressad och någon ringer.
Detta är det mest jobbiga då det naturligtvis i bästa xperia anda tar 3-4 sekunder först för x-panel skärmen att ladda.
När man fått fram panelerna kan man trycka på svara knappen allt detta pågår medans telefonen ringer och folk vill ha tag på en på andra sidan linjen.
Skriver detta nu just för att jag precis missade ett samtal pga ovanstående problem.
Ibland kan man ringa upp om man ser nummret men ibland ringer folk från dolt nummer och då förbannar man telefonen.
Ps.
Nån mer än jag som får FATAL ERROR på wmwifirouter direkt efter installationen?
Jag retar mig på samma sak. Testat olika varianter på program som just ger en stor grön svarsknapp på skärmen när de ringer men inte hittat något riktigt bra alternativ än:
S2U2 - Drar för mycket batteri
PhonEx - problem med att samtalen bryts ibland och låååångsam
Inesoft Phone - Problem med Xperians upplösning (har jag för mig) vissa bitar funkade helt enkelt inte.
O3Touch - kommer inte ihåg vad som strulade.. men ut åkte den (ser nu att det finns en 3.4 att ladda ner som kom nu i februari. Skall testa den). http://www.o3touch.com/download.html
Postad 08 februari 2009 - 15:34
Vad gör jag för fel??
Jag skall få mitt internet att fungera och försöker ställa in det manuellt.
Start/inställningar/anslutningar/anslutningar/lägg till ny modemanslutning/
Eller
Start/inställningar/anslutningar/anslutningsinställningar/ sen ställer jag in Sverige MEN kan inte hitta Telia som operatör

Fattar inte hur jag skall fixa detta..
De operatörer som jag kan välja mellan är:
3
Campuz Mobile
Djuce
Halebop
NewPhone
SIZE Mobile
Spinbox
SpringMobile
Telenor
Ventelo
Alltså inget Telia eller Tele2
EDIT:
Någon som har orginal CAB filen till x1_ConnectionSetup swe?
Redigerat av King Cobra, 08 februari 2009 - 16:25.
Postad 08 februari 2009 - 16:29
Postad 08 februari 2009 - 16:53
Hej
Har installerat opera mobile på min xperia,och tycker att surfandet har blivit betydligt enklare gämfört mot explorer.Men nu har jag ett problem försöker kopiera över mina favoriter till opera men lyckas inte hitta var jag skall koppiera in dom,någon som vet ?
Tackar på förhand Qvist
Vilken version av Opera Mobile installerade du?
Skaffade en X1 för några dagar sedan och är hittills mycket nöjd. Det är första kontakten med WM för mig (har tidigare enbart kör Symbian UIQ 2.1, 3.0 och S60v2 och v3). Jag är redan imponerad av programmen för systemet men väntar ivrigt på mitt beställda minneskort eftersom det är först då jag på allvar kan komma igång.

Har för en stund sedan provat X1 som musikspelare och är imponerad över ljudet. Med PocketPlayer, eAAC+ 64 kbit/s och Grado SR80 låter det extremt bra. Ett klart större lyft mot min Nokia E90 än jag trodde. Hörlursutgången är helt brusfri och X1ans hörlursförstärkare är helt klart bra, driver lurarna med god kontroll.
Har jämfört eAAC+ (som jag kört ett bra tag nu) med WMA Pro. Följden är att det är dött lopp mellan WMA Pro 128 kbit/s och eAAC+ 64 kbit/s. Den senare vinner därför. Har hela tiden haft uppfattningen att eAAC+ är kungen bland effektiva codecs för musik. Det låter helt enkelt mycket bra och räknar man in filstorleken (rejäl besparing mot MP3 192 kbit/s LAME) så inser man effektiviteten. WMA Pro 64 kbit/s och 96 kbit/s låter rejält mycket sämre och man drabbas av ett irriterande bakgrundsljud med dessa codecar. Det låter nästan som åska i bakgrunden. Inser därför att Easy CD-Extractor och eAAC+ är den solklara vinnaren.

På E90 och N95 (original) plågades jag av brus med följden att jag skaffade Nokia BH-500 för att slippa det samt få fjärrkontroll. X1 överträffar den kombinationen (som annars är bra).
Nu planerar jag dock att skaffa en sladdfjärr till X1. Finns det någon vettig som fungerar med PocketPlayer?
Tidigare erfarenheter av sladdfjärrar är att det kan bli konstigheter ihop med tredjepartsspelare.
Postad 08 februari 2009 - 17:54
Jag retar mig på samma sak. Testat olika varianter på program som just ger en stor grön svarsknapp på skärmen när de ringer men inte hittat något riktigt bra alternativ än:
S2U2 - Drar för mycket batteri
PhonEx - problem med att samtalen bryts ibland och låååångsam
Inesoft Phone - Problem med Xperians upplösning (har jag för mig) vissa bitar funkade helt enkelt inte.
O3Touch - kommer inte ihåg vad som strulade.. men ut åkte den (ser nu att det finns en 3.4 att ladda ner som kom nu i februari. Skall testa den). http://www.o3touch.com/download.html
Touch HD dialern funkar utmärkt:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=441439
Postad 08 februari 2009 - 18:54
Touch HD dialern funkar utmärkt:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=441439
Den är fin ja. Det enda som stör mig är att det står "slide to answer/ignore" på engelska när allt annat är på svenska.
Postad 08 februari 2009 - 20:26
Därför ska du installera Diamond TF3D Config för att ändra språket till svenska. Då funkar det kanonbraDen är fin ja. Det enda som stör mig är att det står "slide to answer/ignore" på engelska när allt annat är på svenska.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar