Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 05 juni 2011 - 19:48

Lunna
  • Lunna
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Jag använder mail flitigt och inte märkt några problem. En kompis skickade över en fil igår kväll och det plingade till direkt och även fått några mail underdagen som push fungerat som dom ska.

Postad 05 juni 2011 - 23:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Jag använder mail flitigt och inte märkt några problem. En kompis skickade över en fil igår kväll och det plingade till direkt och även fått några mail underdagen som push fungerat som dom ska.

Ni som använder Gmail via Exchange ActiveSync protokollet (med push), har ni samma problem som jag när ni försöker gå in i en mapp i Mail.app; att den får för sig att ladda in ALLA mail som ligger i mappen innan man kan se innehållet i något av mailen i den mappen? Sjukt störande. Tyvärr verkar inte inställningen "Visa antal mail" i Inställningar bita på Exchange-servrar.

Har hittat ett sätt att komma åt detta iofs, och det är att gå in i Inställningarna och ändra "Antal mappar att pusha" och markerat de jag använder flitigast (t.ex. "Skickade" och "Alla Mail". Fast på detta sätt så plingar det t.ex. 2 gånger varje gång jag får ett nytt mail (en gång för att det hamnar i "Inkorgen", och en gång för att den också hamnar i "Alla mail".)

Sjukt störande.

Hoppas Excchange-stödet utvecklas i iOS 5, alternativt att IMAP-Gmail får stöd för Push.

Postad 05 juni 2011 - 23:30

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Ni som använder Gmail via Exchange ActiveSync protokollet (med push), har ni samma problem som jag när ni försöker gå in i en mapp i Mail.app; att den får för sig att ladda in ALLA mail som ligger i mappen innan man kan se innehållet i något av mailen i den mappen? Sjukt störande. Tyvärr verkar inte inställningen "Visa antal mail" i Inställningar bita på Exchange-servrar.

Hoppas Excchange-stödet utvecklas i iOS 5, alternativt att IMAP-Gmail får stöd för Push.

Nej, faktiskt inte. Hos mig funkar "visa antal mail" funktionen bra och har inte stött på några problem alls med det. Man får verkligen hoppas att Exchange stödet blir bättre i iOS 5 som du säger, känns inte helt optimalt just nu.

Postad 05 juni 2011 - 23:40

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Ok, det var ju intressant. Då ligger förmodligen problemet i min telefon eller nånstans mellan min lur & servern. Det konstiga nu är att så fort jag öppnar min mail app på iPhonen så hamnar jag i inkorgen direkt och således inte i "brevlådor" läget.

En annan konstig grej är att problemet med att mailen inte pushas korrekt till iPhonen började nästan direkt efter att jag aktiverat samma funktion på iPaden, men så vitt jag vet ska det väl inte vara några problem att köra samma exchange konto på två iprylar?

Har du (eller någon annan här) någon annan ipryl som också använder ditt exchange konto med push och funkar det isåfall, dvs "plingar" det ungefär samtidigt i båda iprylarna vid nytt mail?

Postad 06 juni 2011 - 20:42

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
En fråga som berör iTunes, iPhone och iPad 2.

Jag har en dator (1) med iTunes och som används primärt till iPhone.
Sen har jag en annan dator (2) också med iTunes som används till iPad.

Min iPhone och iPad har olika saker i form av mp3, videos, apps, etc. Jag har inget behov om att ha allting på båda två, ifall ni undrar.

Kan jag använda både iPhone och iPad på båda datorerna eller måste jag har uppdelat som jag har det nu? Mer konkret på följande sätt.

Datorn (1) där jag har iTunes och kopplar enbart Iphone till har jag musik, videos, bilder och annat i iTunes biblioteket. Om jag kopplar iPad till samma dator (1) finns det då risk att innehållet i iPad kan försvinna genom att synka då innehållet i iPaden finns på en annan dator (2).

Med andra ord så har jag en hel del videos på min dator (1) där jag brukar koppla min iPhone som jag vill ha på min iPad. Detta utan att behöva flytta dessa videos till en annan dator där jag brukar koppla iPaden.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 06 juni 2011 - 20:43.

Postad 06 juni 2011 - 22:56

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Nej, faktiskt inte. Hos mig funkar "visa antal mail" funktionen bra och har inte stött på några problem alls med det. Man får verkligen hoppas att Exchange stödet blir bättre i iOS 5 som du säger, känns inte helt optimalt just nu.

Är du seriös? :) Är du säker på att du har satt upp den som Exchange server (ursäkta, vill in dumförklara dig, vill bara vara helt säker)?

Jag har m.google.com som server och SSL påslaget. Vad har du under "Maildagar att synka" och "Mail-mappar för push"?

Har du (eller någon annan här) någon annan ipryl som också använder ditt exchange konto med push och funkar det isåfall, dvs "plingar" det ungefär samtidigt i båda iprylarna vid nytt mail?

Jag har samma exchangeserver på 2 iPads, 1 iPhone och 2 mac:ar och alla "plingar till" samtidigt" (+- ett par sekunder).

Postad 07 juni 2011 - 15:28

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Är du seriös? :D Är du säker på att du har satt upp den som Exchange server (ursäkta, vill in dumförklara dig, vill bara vara helt säker)?

Jag har m.google.com som server och SSL påslaget. Vad har du under "Maildagar att synka" och "Mail-mappar för push"?

Ja självklart, annars hade jag väl inte svarat på ditt inlägg ;)

2 veckor under "maildagar att synka" och inkorg + sent items under "mail mappar för push".

Postad 08 juni 2011 - 01:37

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ja självklart, annars hade jag väl inte svarat på ditt inlägg ;)

2 veckor under "maildagar att synka" och inkorg + sent items under "mail mappar för push".

Där har vi det. Det är dina 2 veckor som du synkar som löser det åt dig. Förmodligen har du inte fler än 50 mail för de veckorna, och därför så tror jag att du upplever det som att "antal mail att ladda"-funktionen funkar för dig. Testa ändra till "Alla mail" så ser du vilket **** jag har det :D

Dock, har nu uppdaterat mina enheter till iOS 5, och där har de helt och hållet tagit bort alternativet "Alla Mail", max är 1 månad nu. Tyvärr innebär det att man inte kommer åt mail som är över 1 månad gamla...

Postad 08 juni 2011 - 11:18

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Dock, har nu uppdaterat mina enheter till iOS 5.

Hur gjorde du det? Jag försökte uppdatera min iphone 4 också till iOS 5 men itunes säger att 4.3.3 är senaste!! :)

Postad 08 juni 2011 - 11:21

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Hur gjorde du det? Jag försökte uppdatera min iphone 4 också till iOS 5 men itunes säger att 4.3.3 är senaste!! :)

Bara registrerade Apple-utvecklare har tillgång till iOS 5 och märk väl, det är iOS 5 B-E-T-A.

Postad 08 juni 2011 - 11:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Bara registrerade Apple-utvecklare har tillgång till iOS 5 och märk väl, det är iOS 5 B-E-T-A.

Jaha ok, jag har suttit som en galning och försökt uppdatera min iphone sen jag läste hans inlägg. haha

Postad 08 juni 2011 - 13:10

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Och i vissa fall t.o.m en ALPHA. iCloud funktionerna är ofantligt buggiga för tillfället.

Postad 08 juni 2011 - 13:37

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Fortfarande många som säger att de "inte förstår tjusningen med widgets och Android i sin helhet" utan som fortfarande kör stenhårt på iPhone. Då tänkte jag att halva svenska befolkningen såklart inte kan vara så lättlurade för Apples grymma marknadsföring utan detta måste ju faktiskt vara en sjukt bra mobil. Därför går jag nu i banor på att köpa en iPhone, men behöver först och främst lite svar på några enklare frågor. Flera av människorna i min närhet skall gång på gång klanka ner på att Androids programutbud må vara stort, men då allt är öppet så släpps det bara skit. Appstore som alltid haft en slags kvalitetskontroll och som dessutom har sitt försprång med alla sina appar har med största säkerhet allt detta jag nu efterfrågar, därför är jag intresserad lite mer vad dessa appar heter och hur det fungerar.

Jag har ägt en SGS II i ett par veckor nu men klarar tyvärr inte längre av storleken för mina små händer och vänder mig därför till en mindre telefon, iPhonen. Som sagt har jag dock några saker från denna mobil som jag bara inte kan "leva utan" och här är alltså mina efterfrågningar:

1. Jag jobbar på ett sådant sätt där mobilen är tyst och vibration avslagen för det mesta. Därför behöver jag en LED-notifikation på mobilen. De flesta telefoner saknar ju tyvärr detta idag, men Android har en app "NoLED" som löser detta alldeles utmärkt. Med denna applikation installerad kan man bara slå en släng mot mobilen och se ifall man har några missade samtal, mail, meddelanden etc. Vad heter motsvarigheten till iPhone?

2. Swype är något jag började använda direkt när jag startade min senaste mobil, helt underbart i mitt tycke och jag skriver säkert 4 ggr snabbare än normalt. Perfekt vid mailhantering etc. Heter det Swype även till iPhone och vilka andra typer av tangentbord finns det?

3. Jobbar mycket i Powerpoint och kör en hel del presentationer på projektorn från mobilen. Quickoffice antar jag att det heter även till iPhone men hur är det med att spegla upp mobilen till en projektor? Den nya sladden som kom med iPad2, fungerar den även för iPhone4?

4. När jag upptäckte att jag kunde återuppleva alla mina klassiska N64-spel som ligger hemma och dammar i hyllan på mobilen blev jag överlycklig. Helt underbart att ha med sin N64-kollektion i telefonen. N64droid heter det till Android, antar att det heter N64iphone eller liknande till Apples mobil?

5. Spelar även dessa spel trådlöst med en BT-kontroll, vilket är ett måste. Går det att koppla in en kontroll, säg Wiimote till iPhone direkt genom synkning eller krävs det någon app? Vad heter denna app i såna fall? Och sen såklart så ska man ju kunna spegla upp det på TVn.

6. Hur pass anpassningsbar är låsskärmen? Antar att man kan lägga in genvägar precis som i Android till mail, applikationer, enskilda kontakter etc? Hur många genvägar kan man lägga in?

7. Jag har i regel samma personer jag alltid ringer. Om jag vill göra en snabb genväg till dessa är det som jag förstått det bara att lägga ut en kontakt som en ikon på hemskärmen? Och om jag trycker på denna antar jag att det blir på samma sätt som i Android, att jag kan välja direkt mail, SMS eller att ringa?

8. Om jag vill föra över några filer från ett USB-minne när jag är i farten till mobilen, vad heter då denna kabel, eller detta uttag? Hittar inget när jag söker. Har upptäckt att detta är väldigt smidigt och underlättar saker i arbetet och på fritiden oerhört.

Är för övrigt inte intresserad av att mixtra med mobilen, jailbreaka etc, om det nu verkligen inte skulle krävas. Men jag antar att allt här ovan finns tillgängligt utan att fippla med jailbreak? Något annat vore lite märkligt då iPhone ju som sagt har mycket fler och mycket bättre kvalité på sina appar än vad Android har, i alla fall enligt mina Applevänner :).

Detta är väl det minsta jag kräver när jag nu ska köpa ny mobil, eller nu när jag ska byta från det jag redan har. Allt annat som jag "halvkräver" kanske jag kan leva utan, men dessa står kvar.

Så, proffsen på denna sida får nu hjälpa mig med mina små krav. Vad heter dessa appar till iPhone egentligen?

Tack på förhand!

Postad 08 juni 2011 - 20:29

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Detta är väl det minsta jag kräver när jag nu ska köpa ny mobil, eller nu när jag ska byta från det jag redan har. Allt annat som jag "halvkräver" kanske jag kan leva utan, men dessa står kvar.

Så, proffsen på denna sida får nu hjälpa mig med mina små krav. Vad heter dessa appar till iPhone egentligen?

Tack på förhand!

Min förslag till dig är att hålla dig till den mobilen du har idag och inte gå över till Apple och Iphone. Jag personligen har aldrig känt mig mer begränsad än jag känner nu som iPhone 4 ägare sedan ett halv år tillbaka.

Jag är också på möten och andra platser där jag hade behövt bluetootha till en dator eller koppla via sladd för att visa något på projektorn, men icke....kul telefon att surfa på, men inte mer såvida du inte köper en massa Apple produkter som du får bära med dig överallt...

Jag är också på denna tråd då jag söker också efter svar på några elementära funktioner.....sökandet efter svar fortsätter.... :)

Postad 08 juni 2011 - 20:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Fortfarande många som säger att de "inte förstår tjusningen med widgets och Android i sin helhet" utan som fortfarande kör stenhårt på iPhone. Då tänkte jag att halva svenska befolkningen såklart inte kan vara så lättlurade för Apples grymma marknadsföring utan detta måste ju faktiskt vara en sjukt bra mobil.

Nu kan man ju undra om du är seriös eller försöker du köra någon dold ironi och försöka lista de brister du gissar att iPhonen har. Du har en Androidlur och vad jag kan se har du iallafall funderat rejält på att skaffa en iPad 2. Har du inte koll på vad som funkar och inte funkar i iPhone? Eller inte snappat upp hur hårt Apple håller om sin hårdvara och sitt operativsystem?

Sen vill jag bara kommentera att det är nog inget Applefan som hyser något agg mot Android eller dess funktioner. Det är ju bara att se hur glada vi blir när vi får samma funktioner som Android haft en längre tid. Det man tycker om med Apples produkter är att de funktioner som finns faktiskt fungerar rätt bra. För just detta är jag beredd att släppa på de ofantliga möjligheter som Android erbjuder.

Är du seriös så får jag be om ursäkt för mitt felaktiga antagande.

Men jag skall svara så gott jag kan på dina frågor:

1. Behövs inte. Det fixar iPhonen själv. Tryck på homeknappen så visas missade samtal och mottagna SMS.

2. Finns endast inbyggda. Finns externa BT-tbord som man kan montera på om du vill.

3. Ingen aning.

4. Verkar inte finnas några N64-spel. Finns dock en samling Atari Arcade spel.

5. Skulle inte tro det. Men osäker.

6. Nix

7. Finns favoriter i telefon-appen. Finns även appar som gör att du ringer en förvald person genom att klicka på Appen. Eftersom jag gick från WM6.1 till iPhone så körde jag i början en app som hade olika sidor med bilder på förvalda favoriter. Kommer inte ihåg vad den heter. Idag använder jag spotlight som snabbaste vägen för att hitta och interagera med kontakter.

8. Dropbox.

Jag tycker dock att du inte skall köpa en iPhone. Det finns ju 15 androidlurar på dussinet. Så köp dig en mindre sådan.

Lycka till :)

Postad 08 juni 2011 - 21:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

8. Dropbox.

Dropbox är mycket användbart oavsett system (förutsatt att det finnes till systemet) om man inte behöver mycket utrymme, då blir det snabbt ganska dyrt. Klarar man sig på 2gb och har bra dataavtal så slår det usb-minne helt klart

Postad 08 juni 2011 - 22:33

John999
  • John999
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag har ägt en SGS II i ett par veckor nu men klarar tyvärr inte längre av storleken för mina små händer och vänder mig därför till en mindre telefon, iPhonen. Som sagt har jag dock några saker från denna mobil som jag bara inte kan "leva utan" och här är alltså mina efterfrågningar:

Har ägt en 3gs i 1,5 halvt år. Positiva är att den aldrig strular, men jag ser absolut ingen som helst anledning för dej att byta. Själv förstår jag inte varför Iphone är så hypad för överhuvudtaget.. Det är en mobiltelefon som är helt låst till en dator, saknar flashstöd behöver appar för allting.. Så nu fick jag spy lite galla över min Iphone också som jag är så trött på, nämnde jag att garantin gick ut för 5 månader sen.

Postad 08 juni 2011 - 22:41

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nu kan man ju undra om du är seriös eller försöker du köra någon dold ironi och försöka lista de brister du gissar att iPhonen har. Du har en Androidlur och vad jag kan se har du iallafall funderat rejält på att skaffa en iPad 2. Har du inte koll på vad som funkar och inte funkar i iPhone? Eller inte snappat upp hur hårt Apple håller om sin hårdvara och sitt operativsystem?

Sen vill jag bara kommentera att det är nog inget Applefan som hyser något agg mot Android eller dess funktioner. Det är ju bara att se hur glada vi blir när vi får samma funktioner som Android haft en längre tid. Det man tycker om med Apples produkter är att de funktioner som finns faktiskt fungerar rätt bra. För just detta är jag beredd att släppa på de ofantliga möjligheter som Android erbjuder.

Är du seriös så får jag be om ursäkt för mitt felaktiga antagande.

Jag tycker dock att du inte skall köpa en iPhone. Det finns ju 15 androidlurar på dussinet. Så köp dig en mindre sådan.

Lycka till :)

Tack för svar, mycket sakligt, informationsrikt och med en tillmötesgående attityd.

Självfallet är jag seriös. När jag läser igenom mitt inlägg en andra gång märker jag dock snabbt att det tyvärr kan misstolkas. Då jag börjar närma mig 30 underbara år på denna planet skulle det krävas en hel del för att få mig att ironisera en produkt via ett mastodontinlägg :).

Jag är mycket väl medveten om Apples taktik med sin hårdvara och sin, ofta mycket kallade, "begränsning" i operativsystemet. Dock har jag upptäckt att jag faktiskt aldrig utforskat detta vidare, därav mina ovan ställda frågor.

De frågor som ställs är de som är av största intresse, men samtidigt är dessa såklart också ställda i beaktande av min tidigare kännedom om att just dessa funktioner kanske inte finns tillgängliga för Apples produkter.

Dock måste jag tyvärr påpeka att jag sett lika många personer som blir glada av att få "Androidfunktioner" som personer som spottat ur sig; "Android, det är väl inget att ha? Massa väderwidgets på skärmen, vem bryr sig" osv. Men som sagt, det finns rövhål i alla hål och skrymslen.

Återigen tackar jag för ditt svar, jag får helt enkelt överlägga mitt beslut. Det tråkiga med Androidlurarna är dock deras brist på fysisk kvalité. iPhone 4 är enligt mig den överlägset bäst designade telefonen någonsin, alla kategorier och då man i tillägg är ett litet designfreak blir det svårt att hålla fingrarna borta :D.

Får kanske bli en iPhone tillsammans med en Androidplatta som får sköta resten av jobbet :lol:.

Tack återigen!

Postad 09 juni 2011 - 10:28

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

1. Jag jobbar på ett sådant sätt där mobilen är tyst och vibration avslagen för det mesta. Därför behöver jag en LED-notifikation på mobilen. De flesta telefoner saknar ju tyvärr detta idag, men Android har en app "NoLED" som löser detta alldeles utmärkt. Med denna applikation installerad kan man bara slå en släng mot mobilen och se ifall man har några missade samtal, mail, meddelanden etc. Vad heter motsvarigheten till iPhone?

I dagsläget finns inget sådant som standard i iPhone, dock så kommer det i samband med iOS 5 till hösten.

2. Swype är något jag började använda direkt när jag startade min senaste mobil, helt underbart i mitt tycke och jag skriver säkert 4 ggr snabbare än normalt. Perfekt vid mailhantering etc. Heter det Swype även till iPhone och vilka andra typer av tangentbord finns det?

Till iPhone existerar inget sådant som standard i iPhone.

3. Jobbar mycket i Powerpoint och kör en hel del presentationer på projektorn från mobilen. Quickoffice antar jag att det heter även till iPhone men hur är det med att spegla upp mobilen till en projektor? Den nya sladden som kom med iPad2, fungerar den även för iPhone4?

Den digitala AV-adaptern som marknadsförs till iPad ska även fungera till iPhone 4 vad jag har hört.

4. När jag upptäckte att jag kunde återuppleva alla mina klassiska N64-spel som ligger hemma och dammar i hyllan på mobilen blev jag överlycklig. Helt underbart att ha med sin N64-kollektion i telefonen. N64droid heter det till Android, antar att det heter N64iphone eller liknande till Apples mobil?

Det finns ingen sådan app i vanliga App Store men om man väljer att jailbreaka sin telefon så tror jag det finns en sådan emulator.

5. Spelar även dessa spel trådlöst med en BT-kontroll, vilket är ett måste. Går det att koppla in en kontroll, säg Wiimote till iPhone direkt genom synkning eller krävs det någon app? Vad heter denna app i såna fall? Och sen såklart så ska man ju kunna spegla upp det på TVn.

Det tror jag inte, jag svårt att se denna funktionalitet vara tillgänglig. Se svar i punkt 4.

6. Hur pass anpassningsbar är låsskärmen? Antar att man kan lägga in genvägar precis som i Android till mail, applikationer, enskilda kontakter etc? Hur många genvägar kan man lägga in?

Man kan inte lägga genvägar till program på lockscreen, de har du inne i telefonen. Däremot kommer du ha möjlighet till notifications på lockscreen när väl iOS 5 släpps.

7. Jag har i regel samma personer jag alltid ringer. Om jag vill göra en snabb genväg till dessa är det som jag förstått det bara att lägga ut en kontakt som en ikon på hemskärmen? Och om jag trycker på denna antar jag att det blir på samma sätt som i Android, att jag kan välja direkt mail, SMS eller att ringa?

Helt korrekt.

8. Om jag vill föra över några filer från ett USB-minne när jag är i farten till mobilen, vad heter då denna kabel, eller detta uttag? Hittar inget när jag söker. Har upptäckt att detta är väldigt smidigt och underlättar saker i arbetet och på fritiden oerhört.

Jag har för mig att jag har läst att du kan ansluta ett USB-minne till Camera Connection Kit och läsa innehållet från något program som finns tillgängligt på App Store.

Postad 10 juni 2011 - 21:39

John999
  • John999
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
"Återigen tackar jag för ditt svar, jag får helt enkelt överlägga mitt beslut. Det tråkiga med Androidlurarna är dock deras brist på fysisk kvalité. iPhone 4 är enligt mig den överlägset bäst designade telefonen någonsin, alla kategorier och då man i tillägg är ett litet designfreak blir det svårt att hålla fingrarna borta ."

Så är det. Kvalite rakt igenom. Sen har dom också världens bästa system för stöldskydd, en utveckling på appar som ligger flera år framför andra tillverkare.

Apple är ett helhetskoncept. Det som gör den i mitt tycke lite tråkig är att allt runt omkring bygger på Apples imperium med produkter och tjänster, det är det jag som användare har tröttnat på. Sen gör ju inte saken bättre att warner music mfl kommer stoppa itunes match i Sverige, det är också synd att filmer inte går att hyra via itunes, atv.. Det är sådana saker jag som kund tröttnar på och en väldigt stor anledning till varför jag inte kommer använda Apple produkter igen. Jag tycker inte priset är berättigat om vissa tjänster ska vara spärrade i Europa.

Postad 10 juni 2011 - 21:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Så är det. Kvalite rakt igenom. Sen har dom också världens bästa system för stöldskydd, en utveckling på appar som ligger flera år framför andra tillverkare.

Samsungs system för stöldskydd är inte så tokigt heller, där man vi ett konto hos samsung kan spåra och vid behov även wipa luren.

Postad 11 juni 2011 - 08:30

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Jag har problem med att svara på min telefon. Ungefär vart tionde samtal när jag ska svara så drar jag fingret över slidern, men absolut inget händer. Den verkar inte ha hängt sig heller, bara slidern som inte funkar. Hade aldrig detta problemet på min förra iphone 4 (som tjejen fick).

Vad tror ni kan vara fel?

Postad 13 juni 2011 - 12:03

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag har problem med att svara på min telefon. Ungefär vart tionde samtal när jag ska svara så drar jag fingret över slidern, men absolut inget händer. Den verkar inte ha hängt sig heller, bara slidern som inte funkar. Hade aldrig detta problemet på min förra iphone 4 (som tjejen fick).

Vad tror ni kan vara fel?

Torra och kalla fingrar kanske?

Postad 25 juni 2011 - 09:47

Linkanman
  • Linkanman
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om att docka en iPhone 4 till högtalare. Jag har provat att dock min med olika högtalare (Bose, Logitech, H/K) men får inte ljudet i att spelas i dem. Ljudet kommer bara ur telefonens högtalare. Vi var flera igår som testade, alla andras iPhone 4:or fungerade att dock men itne min. Den verkar ta laddning men ljudet kommer endast ur telefon högtalarna.

Är säkert ett väldigt lätt problem att lösa, men jag har kört fast. Så kära vänner, någon som har nån lösning?

Postad 27 juni 2011 - 21:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Låter som det är glapp i din kontakt. Mitt tips är att lämna in den för garantireparation!

Postad 01 juli 2011 - 14:45

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns någon typ av Airplay-adapter man kan ha i bilen eller en bärbar HiFi... Jag har flera stycken Airport Express hemma i huset vilket funkar mycket bra, men man vill ju kunna köra det i bil också...

Postad 01 juli 2011 - 20:17

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns någon typ av Airplay-adapter man kan ha i bilen eller en bärbar HiFi... Jag har flera stycken Airport Express hemma i huset vilket funkar mycket bra, men man vill ju kunna köra det i bil också...

Vet inte om det finns separat airplayadapter. Men denna kanske fungerar annars? Förmodligen måste du leta reda på någon passande adapter för att den skall funka i bilen cigguttag.

Postad 02 juli 2011 - 02:40

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Förstår mer och mer varför Apple så ihärdigt stämmer Samsung...

Postad bild

Postad 02 juli 2011 - 13:30

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Förstår mer och mer varför Apple så ihärdigt stämmer Samsung...

Jag trodde att det var en iPhone! ;)

J*vla copycats..

Redigerat av Lias08, 02 juli 2011 - 13:38.

Postad 03 juli 2011 - 12:49

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Två frågor om att filma;
Om man börjar filma med iPhonen upprätt men sen vänder den, hur gör man sen när man skall titta för att få helbild utan att lägga huvudet på sne?
Kan man på något sätt ta en enstaka bild från en film och spara?

Postad 03 juli 2011 - 12:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt ta en enstaka bild från en film och spara?

Svarar på sista frågan. Trycker du ner power + home så tar du en skärmbild på iPhonen som hamnar i bildgalleriet.

Postad 03 juli 2011 - 13:07

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Svarar på sista frågan. Trycker du ner power + home så tar du en skärmbild på iPhonen som hamnar i bildgalleriet.

Tack! Det var ju enkelt.
Eftersom jag vridit telefonen under filmningen så får jag en bild som vrider sig när jag försöker se den rättvänd. Försökte rotera den i ett bildprogram men lyckades inte. Får försöka med någon annan app.

Postad 03 juli 2011 - 13:54

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Fanns det inte någonstans en inställning som låser bilden trots att man roterar skärmen? Hittar inte den nu?

Postad 03 juli 2011 - 14:37

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Fanns det inte någonstans en inställning som låser bilden trots att man roterar skärmen? Hittar inte den nu?

Ja just det ja - där var det! Hittade det.

Postad 03 juli 2011 - 18:01

ekansandin
  • ekansandin
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Antar att det bara är att slänga ut frågorna här! Jag tappade min telefon i backen. Det small ashögt, men otroligt nog var skärmen intakt. Däremot har jag fått ett annat problem. När jag ringer någon, eller någon ringer mig, så fungerar varken högtalarna eller mikrofonen. Jag kan inte heller prata om jag har ett headset eller bluetooth headset. Det låter som mjukvarufel, men eftersom det var efter smällen antar jag att det är nån hårdvara som gått? Vad ska man byta ut?

Postad 03 juli 2011 - 18:25

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Antar att det bara är att slänga ut frågorna här! Jag tappade min telefon i backen. Det small ashögt, men otroligt nog var skärmen intakt. Däremot har jag fått ett annat problem. När jag ringer någon, eller någon ringer mig, så fungerar varken högtalarna eller mikrofonen. Jag kan inte heller prata om jag har ett headset eller bluetooth headset. Det låter som mjukvarufel, men eftersom det var efter smällen antar jag att det är nån hårdvara som gått? Vad ska man byta ut?

Jag skulle köra en total återställning av luren via iTunes (glöm ej back up) ifall det skulle hjälpa.

Postad 03 juli 2011 - 20:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Tack! Det var ju enkelt.
Eftersom jag vridit telefonen under filmningen så får jag en bild som vrider sig när jag försöker se den rättvänd. Försökte rotera den i ett bildprogram men lyckades inte. Får försöka med någon annan app.

Jag använder Adobe Photoshop Express (gratis) för att vänta bilder.

Postad 03 juli 2011 - 21:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Itunes fråga:

Hur raderar jag inköpta program från App Store? Plockat bort apparna från min iPhone, Ipad samt från program listan men de ligger ju kvar under "Purchased" fliken och där verkar jag inte kunna redera dem.

Postad 03 juli 2011 - 21:37

johda
  • johda
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Itunes fråga:

Hur raderar jag inköpta program från App Store? Plockat bort apparna från min iPhone, Ipad samt från program listan men de ligger ju kvar under "Purchased" fliken och där verkar jag inte kunna redera dem.

Tror inte det är möjligt :)

Postad 03 juli 2011 - 21:42

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Itunes fråga:

Sorry, fel svar.

Redigerat av Lias08, 03 juli 2011 - 21:56.

Postad 03 juli 2011 - 21:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Joo, men jag har dem fortfarande under Purchased och "not in my library"

Postad 03 juli 2011 - 21:56

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Joo, men jag har dem fortfarande under Purchased och "not in my library"

Sorry, trodde du menade iTunes, jag läste lite fort där.

Edit: Fråga AppStore support.

Redigerat av Lias08, 03 juli 2011 - 21:59.

Postad 06 juli 2011 - 15:29

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0
Fråga: Går det att ändra standardzoomnivån i Safari på iPhone 4 eller gäller det att skaffa någon annan browser?

Försökte söka i tråden men fann inget bra svar.

Postad 07 juli 2011 - 02:51

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Förstår inte frågan? Som standard visar ju Safari (förstås) hela siten?

Postad 07 juli 2011 - 03:06

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Upptäckte av en ren slump ett MAGISKT trick gällande AirPlay. Många, inkl. mig själv, har länge varit butter över det faktum att det bara går att skicka AirPlay-ljud till en mottagare i taget och inte till flera på en gång (som man kan göra via iTunes på datorn eller via Airfoil).

Har hittat ett trick nu för att komma runt detta. Då jag redan använder Airfoil på min Mac för att skicka spotify runt om i huset (i synk) + att jag redan använder Reemote på min iPhone och iPad för att styra just Airfoil så var det ett väldigt litet steg för mig. Men för andra som varken kör Airfoil eller Reemote så är det kanske lite jobbigare och framförallt dyrare. Men hursomhelst, jag delar med mig av det iaf.

Rogue Amoeba, som utvecklat Airfoil (båda PC och Mac) har även ett litet mindre program som heter Airfoil Speakers (PC/Mac/Linux). Medan Airfoil är programmet som SKICKAR UT LJUD från valfri källa så är Airfoil Speakers ett program som TAR EMOT LJUD från andra Airplay enheter. Man kan alltså installera Airfoil Speakers på en dator och använda den som en AirPlay-mottagare, så kan man t.ex. skicka ljud direkt från iOS till den dator och det programmet. Alltså, kort och gott, man kan skicka ljud från iPhone till Airfoil Speakers.

I Airfoil, som alltså SKICKAR UT LJUD, måste man först välja "Source"/"Källa", alltså vilket ljud det är som ska skickas. T.ex. Spotify.

Nu till tricket. Om man installerar BÅDE Airfoil och Airfoil Speakers på samma dator, så kan man välja att använda Aifoil Speakers som source/källa. Sen, i iPhone, skickar man ljudet till Airfoil Speakers, som Airfoil då skickar vidare till de mottagare man har aktiverat. Med appen Reemote kan man sedan styra Airfoil och slå på/av mottagare, byta spår (ja, även i Spotify), pausa m.m.

Airfoil Speakers agerar alltså mellanhand.

I punkter:
1. Skicka ljudet från din iPhone till Airfoil Speakers.
2. I Airfoil, välj Airfoil Speakers som source/källa.
3. Använd Reemote på din iPhone för att styra Airfoil.

HOPPAS DET INTE BLEV FÖR KRÅNGLIGT, och det är inte så krångligt som det låter. Svårt att förklara i text bara.

Sjukt bra fungerar det i alla fall. Nu är agerar min gamla iPad som musikcentral för hela vår bostad. Nu vill jag bara att Spotify ska släppa en iPad app...

Postad 07 juli 2011 - 11:06

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Hur felrapporterar man en standardapp?

Postad 07 juli 2011 - 16:24

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Om man gör en reset (Home + av) skall verkligen öppna appar fortfarande vara öppna efteråt?
Varför kan man inte svara här på forumet längre och logga in samtidigt utan nu måste man logga in först?

Postad 07 juli 2011 - 17:52

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
En fråga till er som har Iphone och Apple TV.

Hur hittar din Apple Tv din Iphone?
Söker du i Apple TV med fjärren eller hur gör du.

Jag har en iphone och en WD TV Live box (som typ Apple TV) som jag vill gärna koppla trådlöst imellan. Enligt WD supporten så ska jag fokusera mig på DLNA och UPnP på min iphone för att lösa frågan. De kan naturligtvis inte beskriva hur man löser frågan då det är en annan produkt som de inte har support på.

Några tips på en DLNA eller UPnP app som gör att min WD TV Live kan hitta min iphone?

Postad 08 juli 2011 - 00:53

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Angående din fråga om hur iPhone och ATV hittar varandra: Automagiskt :) Så länge de är på samma nätverk så hittar de varandra. Apple använder sitt Bonjour-protokoll för det ändamålet.

Postad 08 juli 2011 - 15:21

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Angående din fråga om hur iPhone och ATV hittar varandra: Automagiskt :) Så länge de är på samma nätverk så hittar de varandra. Apple använder sitt Bonjour-protokoll för det ändamålet.

Ok, då förstår jag.
Fick igång även min iphone med WD TV Live via en app som heter ZappoTV.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.