* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 30 March 2011 - 20:55
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag fick min Nokia E7 idag men passar på ett ställa lite frågor här då denna tråden är mer aktiv och båda har samma version av Symbian
1. Hur avinstallerar man program och teman?
2. Hur får man mail-widget att uppdatera sig automatiskt?
(online-widgets är på, men måste ändå gå in och synka)
3. Tips på program och widgets man bara måste ha?
Redigerat av Unregistereda00a3ebb, 30 March 2011 - 20:55.
Postad 30 March 2011 - 21:09
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
OVI har slutat fungera för vissa när de bytt typsnitt
Ja ,det är samma problem som alltid dykt upp när man byter typsnitt. Jag antar att det hjälper att ha det på minneskort, för det kan man ju ta ur och starta om när man använder OVI, men det är ju rätt meckigt..
Postad 30 March 2011 - 21:19
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Jag fick min Nokia E7 idag men passar på ett ställa lite frågor här då denna tråden är mer aktiv och båda har samma version av Symbian 
1. Hur avinstallerar man program och teman? 2. Hur får man mail-widget att uppdatera sig automatiskt? (online-widgets är på, men måste ändå gå in och synka) 3. Tips på program och widgets man bara måste ha?
1 - Meny Inställningar Progr.hanterare Installerat. Tryck länge för att avinstallera nåt. 2 - Kolla inställningarna, det finns där. På hotmail är det Val Inställningar Hormail. 3 - Opera 11, Sports tracker, Internet Radio, Loop, Pixelpipe, Truecaller Men om den är helt ny skulle jag radera och återställa. Man blir av med allt tjafs, Meny Inställningar Telefon Telefonhantering Fabriksinställning Det är tusen ggr lättare att göra det nu än inse att du vill göra det om ett par månader när mobilen är full med program och personliga saker. Säkerhetskopiera allt på mobilen till en dator först, och gör det på egen risk.
Postad 30 March 2011 - 22:16
Unregistered77d30fc4
-
Unregistered77d30fc4
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
se till att ha nyaste QT 4.7.2 installerad.....så funkar allt som det ska...
Hur görs det?
Postad 31 March 2011 - 08:00
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Postad 31 March 2011 - 08:23
jfhallberg
-
jfhallberg
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Ja, så fort jag får tillbaka den och det visar sig att den inte är fixad så skulle jag kunna häva köpet. Jag hade tänkt att göra detta men nu har tre slutat sälja N8 så jag kan inte köpa en ny när dem är åtgärdade igen. Jag kommer nog använda telefonen när jag får tillbaka den även om den inte är åtgärdad och sedan skicka den på service när jag vet att dem kan laga dem.
Loggade in på service stället för att kolla statusen och där står det nu: "På grund av för lång reparationstid kommer kund att bli kontaktad av Reklamation & eftermarknad hos 3 central, för utbyte av mobil" Så nu får man väl en ny igen som det är samma fel på igen...Purple rain, purple rain!!!
Postad 31 March 2011 - 08:59
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Podcatcher
Postad 31 March 2011 - 11:36
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Men om den är helt ny skulle jag radera och återställa. Man blir av med allt tjafs, Meny Inställningar Telefon Telefonhantering Fabriksinställning
Nu är den återställd och jag har läst tillbaka alla kontakter och sånt. En sak som stör mig lite är att när telefonen ligger en stund och skärmen släcks så börjar knappen pulsera typ var 5e sekund trots att det inte är några nya meddelanden, telefonsamtal eller något program igång, varför gör den det? Det finns även två True Caller i Ovi Store, en är gratis och en kostar 30 kr, vad är skillnaden på dom? http://store.ovi.com...ch?q=truecaller
Redigerat av Unregistereda00a3ebb, 31 March 2011 - 12:01.
Postad 31 March 2011 - 12:38
roopie
-
roopie
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Nu finns en ny skärmsläckare att tanka hem på nokia beta labs och den verkar vettig. Nokia Sleeping screen
Postad 31 March 2011 - 14:07
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Nu finns en ny skärmsläckare att tanka hem på nokia beta labs och den verkar vettig. Nokia Sleeping screen
Tyvärr är väl bakgrunderna fortfarande lika fåfärgade som den inbyggda, men är ändå en bra skärmsläckare
Postad 31 March 2011 - 14:17
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
En sak som stör mig lite är att när telefonen ligger en stund och skärmen släcks så börjar knappen pulsera typ var 5e sekund trots att det inte är några nya meddelanden, telefonsamtal eller något program igång, varför gör den det?
Meny Inställningar Telefon Medd.indikeringar Pulserande ljus
Postad 31 March 2011 - 14:21
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Meny Inställningar Telefon Medd.indikeringar Pulserande ljus
Frågan är väl mer varför den pulserar även när den inte finns något meddelande?
Postad 31 March 2011 - 14:44
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Frågan är väl mer varför den pulserar även när den inte finns något meddelande?
För att visa att telefonen är på? Lättare att hitta i mörkret om man inte har nån skärmsläckare på? Spelar det nån roll? Det är så på en massa Nokiamodeller, det viktiga är ju att den går att stänga av.
Postad 31 March 2011 - 16:34
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Pixelpipe, AccuWeather, Nokia Internet Radio, Coming Next, Nokia Situations är iaf program jag gillar, och widgets -> Daily Mobile, My Nokia Blog, Ovi Blog, Nokia Conversations, TVMatchen, Symbianbloggen använder jag. Sedan kan jag tipsa om denna tips&trix-sida: http://highdiver.wor...ips-and-tricks/
Redigerat av MerBlues, 31 March 2011 - 20:38.
Postad 31 March 2011 - 18:54
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Om jag är inne i menyn och klickar på avsluta för att komma tillbaka till startskärmen, och sen håller inne menyknappen, då ser jag menyn fortfarande är igång. Fler som har det så? Finns det någon lösning?
Postad 31 March 2011 - 19:27
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Om jag är inne i menyn och klickar på avsluta för att komma tillbaka till startskärmen, och sen håller inne menyknappen, då ser jag menyn fortfarande är igång. Fler som har det så? Finns det någon lösning?
Lika dant på C7, men förmodar programmet är stängt ändå när man tryckt på avsluta. Alltså utan man stängt programmet...eller?
Postad 31 March 2011 - 21:10
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
det är väl för att det håller på att stängas. alltså den visas tills den avslutas.
Postad 31 March 2011 - 21:42
roopie
-
roopie
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Tyvärr är väl bakgrunderna fortfarande lika fåfärgade som den inbyggda, men är ändå en bra skärmsläckare 
Ja tyvärr. Jag trodde det var en inställning dom körde med för att spara på batteri? Aja, det bästa med Nokia sleeping screen är iaf att den visar tydligt på skärmen vid missat samtal / nytt meddelande. Det är en sak som annars kan vara ganska lätt att missa då det pulserande ljuset inte är så stark..
Postad 31 March 2011 - 21:50
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Ja tyvärr. Jag trodde det var en inställning dom körde med för att spara på batteri?
Aja, det bästa med Nokia sleeping screen är iaf att den visar tydligt på skärmen vid missat samtal / nytt meddelande. Det är en sak som annars kan vara ganska lätt att missa då det pulserande ljuset inte är så stark..
Sleepngscreen var riktigt najs =) Snyggt och har en till fördel som ni kanske missat  Den använder proxysensorn så om du har mobilen i byxfickan t.ex så släcker den skärmen helt  det gör den inte 0original  Sleepingscreen visar ju också jäkligt tydligt när man fått nytt meddelande/samtal
Redigerat av Unregisteredae821c86, 31 March 2011 - 21:54.
Postad 01 April 2011 - 00:18
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
härligt med allt godis från nokia. jag har svårt att förstå allt gnäll om uppdateringar hit och dit. är riktigt imponerad över vad de satsar på symbian trots att det är lite på dekis. hoppas dock att inte en enda WP7-telefon säljs. gillar inte microsoft. men det är väl delvis för att man kommer från lg som inte verkar göra ett skit vad det gäller uppdateringar. sen är det klart att det är fördelar med att köpa en telefon som kör ett os med många användare. dessutom en storsäljande telefon.
sen vill jag passa på att tacka alla grabbar här inne på foratt. Ni gör att man får ut så mycket mer av sin telefon.
Redigerat av bag, 01 April 2011 - 01:02.
Postad 01 April 2011 - 08:31
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Nu är den återställd och jag har läst tillbaka alla kontakter och sånt.
En sak som stör mig lite är att när telefonen ligger en stund och skärmen släcks så börjar knappen pulsera typ var 5e sekund trots att det inte är några nya meddelanden, telefonsamtal eller något program igång, varför gör den det?
Det finns även två True Caller i Ovi Store, en är gratis och en kostar 30 kr, vad är skillnaden på dom? http://store.ovi.com...ch?q=truecaller
Jag irriterade mig själv på det, pröva att sätta pulserande ljus till "Av" under meddelande inställningar. Jag vill minnas att det var detta som gjorde att det sedan fungerade som jag förväntat mig dvs att den endast blinkar då jag har nytt meddelande eller missat samtal. Sedan kan man ju ställa hur länge den ska blinka, har själv ställt den till "ingen gräns" dvs den slutar inte blinka förrän jag läst meddelandet.
Postad 01 April 2011 - 10:48
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Ja, det är by design. Du kommer åt menyn snabbare om det ligger i bakgrunden. För att avsluta programmet ordentligt bör du välja alternativ -> avsluta.
Postad 01 April 2011 - 12:13
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
YES ÄNTLIGEN... PK 2.0 e släppt. Uppdaterar i detta nu på mobilen..
Postad 01 April 2011 - 12:27
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
YES ÄNTLIGEN... PK 2.0 e släppt. Uppdaterar i detta nu på mobilen.. 
PR 2.0  ? Produktkod ? Lär väl antagligen få vänta bra länge till min 059D1N0 - Telia. Dock kom 1.2 väldigt snabbt till min.
Postad 01 April 2011 - 12:36
spectrum50
-
spectrum50
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Postad 01 April 2011 - 12:42
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
!:a april som sagt......
Fan va dum jag känner mig... Satt här i morse och tänkte att INGEN skulle kunna lura mig idag. =( =( =(
Redigerat av Jonrad89, 01 April 2011 - 12:43.
Postad 01 April 2011 - 12:51
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
1:a april eller ej var man ju tvungen att kolla en gång ändå. =D
sen skrev han ju PK2.0 alltså en PolitisktKorrekt uppdatering eller som jag hade tolkat det ett nytt recept till PowerKing.
Postad 01 April 2011 - 12:58
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Fan va dum jag känner mig... Satt här i morse och tänkte att INGEN skulle kunna lura mig idag.
=( =( =(
Undrar hur många som hann kasta sig in i menyn och söka uppdatering... Hehe. PK 2.0 va väl fin..  1:a april eller ej var man ju tvungen att kolla en gång ändå. =D
sen skrev han ju PK2.0 alltså en PolitisktKorrekt uppdatering eller som jag hade tolkat det ett nytt recept till PowerKing.
PK= Produktkod.. Jag läser bara nyheter på PI
Postad 01 April 2011 - 13:03
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Postad 01 April 2011 - 13:05
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Själv gick jag på den här i några sekunder, innan jag kom på vilken dag det var... My Nokia Blog
Postad 01 April 2011 - 13:56
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
PI?
Politiskt INKORREKT. Trött på mörkande politisk korrekt media  Men här pratar vi bara om mobilernas mobil så bara ett svar på frågan vad PI står för.
Redigerat av big_swede70, 01 April 2011 - 14:14.
Postad 01 April 2011 - 14:12
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
ah. instämmer.
Redigerat av bag, 01 April 2011 - 14:13.
Postad 01 April 2011 - 14:53
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Dubbelpost
Redigerat av big_swede70, 01 April 2011 - 14:56.
Postad 01 April 2011 - 17:20
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Har det dykt upp nått sätt att få Nokia Kartor att sluta tjata efter kopplingspunkt?
Jag har försökt stänga av allt som går i inställningarna som kan tänkas ha med internet att göra, hittills utan resultat.
Det är så störigt att jag knappt vet om jag skulle palla använda den utomlands..
Tacksam för svar.
Postad 01 April 2011 - 17:33
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Har det dykt upp nått sätt att få Nokia Kartor att sluta tjata efter kopplingspunkt? Jag har försökt stänga av allt som går i inställningarna som kan tänkas ha med internet att göra, hittills utan resultat.
Det är så störigt att jag knappt vet om jag skulle palla använda den utomlands..
Tacksam för svar.
Under inställningar/programinställn./positionering/positioneringsmetoder/ Ta bort allt utom "integrerad GPS" , har precis testat med telefonen i offline läge och det funkar.
Postad 01 April 2011 - 17:38
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Under inställningar/programinställn./positionering/positioneringsmetoder/
Ta bort allt utom "integrerad GPS" , har precis testat med telefonen i offline läge och det funkar.
Ahh, tusen tack!  Jag hade inte kommit på tanken att kolla inställningarna UTANFÖR Kartor, de kan ju hellre visa samma inställningar på två ställen. Lite Windows-varning på det.
Postad 01 April 2011 - 17:47
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Nokia Beta Labs skriver detta idag: http://betalabs.noki...trial-concludedDen version man nu kan ladda ned är 3.06 11wk10 b01, om den är ny för dagen eller har funnits sen den veckan kan jag inte svara på, eftersom jag undviker betaversioner. http://store.ovi.com...100493/downloadJag trodde förresten att det här också var betaversion eftersom det slutar på b01, nån som vet?
Postad 01 April 2011 - 18:20
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Ahh, tusen tack!  Jag hade inte kommit på tanken att kolla inställningarna UTANFÖR Kartor, de kan ju hellre visa samma inställningar på två ställen. Lite Windows-varning på det.
Jag kan hålla med, det är inte det mest självklara. Är man dock som jag uppväxt i en tid då man typ behövde skruvmejsel för att ställa in kanalerna på TV´n och programmera timern på videon (knappt en överdrift) så kan man nog tycka att det mesta ändå är smidigt idag om än avancerat  . Det är tur att man är tekniker och tekniknörd i alla fall, jag arbetade ju också som mobiltelefontekniker mellan 1996 och 2001.
Postad 01 April 2011 - 18:37
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Själv är jag bara ovan med Symbian, det är den första jag har haft nånsin.
Postad 01 April 2011 - 19:56
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Själv är jag bara ovan med Symbian, det är den första jag har haft nånsin.
Det är min första Symbian också, det är t o m min första smartphone. Jag är inte den som byter telefon så ofta, det är andra saker jag hellre lägger pengar på även om jag måste säga att en sån här telefon är väldigt mycket mer användbar och roligare än de man haft tidigare, så prioriteten har helt klart ökat.
Postad 01 April 2011 - 19:57
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
http://blog.ovi.com/...mbian3-is-here/Saknat Chat på n8an? Nu finns det. "You can download the Chat application from the Store or by visiting nokia.mobi/messaging/im on your Nokia."
Postad 01 April 2011 - 21:23
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Jag tog bort bilden som användes som bakgrund vid köpet. Någon som kan fixa den så jag kan lägga in igen?
Postad 02 April 2011 - 00:13
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
för Er som efterfrågat bättre kvalité på youtube. så finns en app som laddar ner klippen i högre kvalle och spelar upp dom i den vanliga spelaren. kvallen blir som sagt bra men den kan vara lite buggig åtminstone när man försöker dra ner 720p. har bara testat lite snabbt så det är svårt att svara på hur mycket den buggar men den är absolut ett trevligt alternativ. edit: verkar som att man ibland får fortsätta hämtningen manuellt i webbläsaren. hur som helst ganska bra. och nöjer Ni Er med lägre än 720p så funkar det bättre. MYCKET bättre kvalle även om man bara kör 360p. http://store.ovi.com...Source=homepage
Redigerat av bag, 02 April 2011 - 00:21.
Postad 02 April 2011 - 07:35
Unregistereda00a3ebb
-
Unregistereda00a3ebb
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag tog bort bilden som användes som bakgrund vid köpet. Någon som kan fixa den så jag kan lägga in igen?
Du menar denna? http://farm6.static....3453c4098_b.jpg
Postad 02 April 2011 - 12:30
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Efter att ha installerat Sleeping Screen och Chat har telefonen börjat stänga av mobilnätet. Mätaren och operatören försvinner, startar jag om mobilen försvinner täckningen inom en minut! Jag är ju inte säker på vad det beror på, det kan ju vara nåt annat fel. Nu har jag avinstallerat de två, samt även Nokia messaging components för jag tror den hör till Chat, fast jag är inte säker. Tyvärr hjälpe det inte alls. Det hjälper inte heller att välja enbart GSM eller 3G, täckningen kommer och går lite då och då. Byte av SIM-kort hjälper inte. Vet nån av er vad det här beror på?
Postad 02 April 2011 - 13:00
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Efter att ha installerat Sleeping Screen och Chat har telefonen börjat stänga av mobilnätet. Mätaren och operatören försvinner, startar jag om mobilen försvinner täckningen inom en minut! Jag är ju inte säker på vad det beror på, det kan ju vara nåt annat fel.
Nu har jag avinstallerat de två, samt även Nokia messaging components för jag tror den hör till Chat, fast jag är inte säker. Tyvärr hjälpe det inte alls. Det hjälper inte heller att välja enbart GSM eller 3G, täckningen kommer och går lite då och då. Byte av SIM-kort hjälper inte.
Vet nån av er vad det här beror på?
Brukar vara försiktig, avvaktande med att installera nya appar. Har erfarenhet av hur dom kan ställa till det på mina tidigare androider. Då har det bara varit fabriksåterställning som hjälpt. Vet inte hur det är med dom här två. Någon annan kan säkert svara bättre på det.
Postad 02 April 2011 - 13:17
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Tack för svar!  Nä, jag kan inte säga att det beror på Chat eller Sleeping screen, är rätt säker på att det nåt annat fel. Nu har jag raderat och återställt, det hjälpte INTE. Kör samma SIM-kort i en annan mobil, det krånglar inte alls. Därför tycker jag att ett kort från nån annan operatör inte borde göra nån skillnad, eller hur? Har inget annat operatörskort.
Postad 02 April 2011 - 14:23
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Tack för svar! 
Nä, jag kan inte säga att det beror på Chat eller Sleeping screen, är rätt säker på att det nåt annat fel.
Nu har jag raderat och återställt, det hjälpte INTE.
Kör samma SIM-kort i en annan mobil, det krånglar inte alls. Därför tycker jag att ett kort från nån annan operatör inte borde göra nån skillnad, eller hur? Har inget annat operatörskort.
Vad jag menade när jag fått problem efter vissa appinstalationer, när telefonerna blivit tokiga. Har det inte hjälpt med avinstalationer och omstarter, utan ricktiga fabriksåterställningar har varit nödvändiga. Som dom blivit infekterade av en del program. Men det är det du gjort, hård fabriksåterställning, utan att det hjälpt? Men som du säger har kanske telefonen fått spel ändå.
Postad 02 April 2011 - 14:31
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Nu har jag raderat och återställt, det hjälpte INTE.
Som sagt, det funkade inte. Fast nu har jag installerat om 014.002, nu verkar GSM funka iaf, alltid nåt. Jag hoppas att det bara är mobilnätet som spelar mig ett spratt, ska se om det blir nån ändring på det när jag förflyttar mig. Tack för hjälpen!  5000:e inlägget! Bara 12 efter Iphone 4, som dessutom är en äldre tråd, mycket prestige i det här, haha! Jag trodde inte att N8 skulle bli så populär, och då går jag inte bara på antal inlägg vilket ju är rätt löjligt, det verkar vara en klar succé för Nokia.
Redigerat av SL2, 02 April 2011 - 14:50.
Postad 02 April 2011 - 14:56
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Som sagt, det funkade inte. Fast nu har jag installerat om 014.002, nu verkar GSM funka iaf, alltid nåt. Jag hoppas att det bara är mobilnätet som spelar mig ett spratt, ska se om det blir nån ändring på det när jag förflyttar mig.
Tack för hjälpen! 
5000:e inlägget! Bara 12 efter Iphone 4, som dessutom är en äldre tråd, mycket prestige i det här, haha! Jag trodde inte att N8 skulle bli så populär, och då går jag inte bara på antal inlägg vilket ju är rätt löjligt, det verkar vara en klar succé för Nokia.
Ja....om nu din telefon rättat till sig.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|