Panasonic Plasma 2012
5449 svar till detta ämne
Postad 04 april 2013 - 16:56
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Brightness, Kontrast och Skärpa ställer man ju väldigt enkelt in i DVE. Färgtonerna känns svårare att få grepp om.
Min P65St50 har förövrigt knappt tillstymmelse till buzzing. Sätter man örat intill tvn, eller bakom den kan man höra att den surrar, men vem bryr sig?
Ghosting har jag inte heller märkt av alls ännu! Min tidigare LG plasma var BETYDLIGT känsligare mot inbränningar.
Postad 04 april 2013 - 20:50
hafrse
-
hafrse
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hej!
Har haft en 65VT50 i snart 6 månader och fått en inbränning av en logga från en TV kanal som inte går bort! (syns mest på ljusgrå bakgrund) har kört med skärmtvätt hela tiden och det inte hjälper.
Har haft Pioneer Kuro under 4 år tidigare och aldrig fått problemet
Är det något man kan göra ?
Tack för all hjälp!
Postad 04 april 2013 - 20:59
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Hej!
Har haft en 65VT50 i snart 6 månader och fått en inbränning av en logga från en TV kanal som inte går bort! (syns mest på ljusgrå bakgrund) har kört med skärmtvätt hela tiden och det inte hjälper. Har haft Pioneer Kuro under 4 år tidigare och aldrig fått problemet
Är det något man kan göra ?
Tack för all hjälp!
Den försvinner nog med tiden. Tog mig 3-4 veckor att få bort min SVT-logga. Kanske 70-80 timmar skärmtvättande + antal timmar tittandes på film. Sluta använda THX-läget när du ser på tv är ett hett tips. Använd pro-läge med orbiter.
Postad 04 april 2013 - 22:06
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Precis, är väl nästan så att du blir bländad om det är helt mörkt i rummet? Hade nyligen en "jag kan fan inte sova, går och kollar på tv"-natt och då fick jag dra ner Kontrast rejält (är bara vid dylika tillfällen jag tittar på tv i nattsvart rum).
Haha, fatta de som skaffar en LCD för nattsuddandet och kör den i direkt ur lådan inställningar...fattar inte att de överlever. 
Samma här min gamla LG plasma sitter i sovrummet och den är inte i närheten av min st50 i ljusflöde ändå blir det alldeles utmärkt med kontrastreglaget på runt 30-40 när tjejen sover och runt 50 när man vill ha "rejält " tryck... Den inställningen dagtid i vardagsrum hade sett riktigt matt ut :-)
Postad 04 april 2013 - 22:50
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Hybe: skulle vara intressant att veta om det skiljer på våra st50 eller om det skiljer på våra öron. ser det iofs som helt omöjligt att inte höra buzzet från min tv även på 4m avstånd. (med tyst rum och vit/ljus bild)
Så jag antar att det finns exemplar som är bättre, borde man försöka få den utbytt? Eller är det lönlöst?
Postad 05 april 2013 - 18:46
Unregisteredea478ab6
-
Unregisteredea478ab6
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Nån som vet va som är felet när filmen blir så här när man spelar upp den via usb-minne? http://forumbilder.se/CDUS7/1mg-4305
Har en VT50..
MvH//
Postad 05 april 2013 - 21:31
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Hybe: skulle vara intressant att veta om det skiljer på våra st50 eller om det skiljer på våra öron. ser det iofs som helt omöjligt att inte höra buzzet från min tv även på 4m avstånd. (med tyst rum och vit/ljus bild)
Så jag antar att det finns exemplar som är bättre, borde man försöka få den utbytt? Eller är det lönlöst?
Drar jag på en helvit bild, kan jag faktiskt höra ett buzz från tv-soffan (3m). Men då får jag stänga av ljudet! Försök att jämföra med andra exemplar, och på så sätt se hur din står sig mot de. Jag kan iaf säga att buzzet i min är ABSOLUT inget jag stör mig på..
Postad 05 april 2013 - 21:42
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Om man hör surr på ca 3 meters avstånd med normal ljud nivå räknas det som utanför gränsen, annars inte från Panna sida..
Postad 05 april 2013 - 22:23
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Nån som vet va som är felet när filmen blir så här när man spelar upp den via usb-minne? http://forumbilder.se/CDUS7/1mg-4305
Har en VT50..
MvH//
Testa och kör den på bluray, funkar säkert bättre.
Postad 05 april 2013 - 22:28
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Har en VT50..
MvH//
Antingen korrupt fil eller fel filformat.
Postad 05 april 2013 - 23:26
Unregisteredea478ab6
-
Unregisteredea478ab6
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Testa och kör den på bluray, funkar säkert bättre.
om man inte har en så blir de ju svårt.. Antingen korrupt fil eller fel filformat.
den funkar på burken.. och den är i mvk format vilket tv ska ska fixa..
Postad 05 april 2013 - 23:49
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
om man inte har en så blir de ju svårt..
den funkar på burken.. och den är i mvk format vilket tv ska ska fixa..
MKV är en behållare. Den kan innehålla stort sett vad som helst. Antagligen innehåller den ngt tvn inte kan hantera. Går inte att jämföra med en dator då du kan installera codecs för alla möjliga format på en dator.
Postad 06 april 2013 - 12:34
Unregisteredea478ab6
-
Unregisteredea478ab6
-
Amatör
-
-
82 inlägg
MKV är en behållare. Den kan innehålla stort sett vad som helst. Antagligen innehåller den ngt tvn inte kan hantera. Går inte att jämföra med en dator då du kan installera codecs för alla möjliga format på en dator.
jag jämför inte dator å tv.. men hade filen varit korrupt så hade den inte funkat på datorn heller.. så de e nog å fel på filformat..
Postad 06 april 2013 - 12:40
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
jag jämför inte dator å tv.. men hade filen varit korrupt så hade den inte funkat på datorn heller.. så de e nog å fel på filformat..
Bara för att den inte fungerar i din tv kan filen visst fungera i en dator med rätt codecs. Mkv är en container och innehållet varierar. Precis som radiozo skrev ovan. /Fredrik
Postad 06 april 2013 - 12:45
oatp1b1
-
oatp1b1
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har haft min P42ST50 i drygt ett halvår och är väldigt nöjd än så länge; ingen tillstymmelse till buzzing eller IR. Dock så kan den huxflux inte ansluta till mitt nätverk, utan jag får error 006 när jag försöker ansluta både via ethernet eller trådlöst. Har någon varit med om något liknande?
Postad 06 april 2013 - 14:18
Unregisteredea478ab6
-
Unregisteredea478ab6
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Bara för att den inte fungerar i din tv kan filen visst fungera i en dator med rätt codecs. Mkv är en container och innehållet varierar.
Precis som radiozo skrev ovan.
/Fredrik
ok
Postad 06 april 2013 - 17:23
miguelematador
-
miguelematador
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har haft min P42ST50 i drygt ett halvår och är väldigt nöjd än så länge; ingen tillstymmelse till buzzing eller IR. Dock så kan den huxflux inte ansluta till mitt nätverk, utan jag får error 006 när jag försöker ansluta både via ethernet eller trådlöst. Har någon varit med om något liknande?
Ringde du stöd under tider?
Postad 06 april 2013 - 17:33
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Min VT50 är lite buggig över wifi iaf. Tappar kontakten ibland när man kollar på MLB. DLNA fungerar inte överhuvudtaget.
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 april 2013 - 17:42.
Postad 06 april 2013 - 18:23
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Drar jag på en helvit bild, kan jag faktiskt höra ett buzz från tv-soffan (3m). Men då får jag stänga av ljudet!
Försök att jämföra med andra exemplar, och på så sätt se hur din står sig mot de.
Okej. Frågan är hur jag ska kunna jämföra med en annan. Det är väl om någon här bor nånstans runt Stockholm och kan bjuda hem mig, någon frivillig?  65" ST50 alltså. Gärna imorgon eller måndag kväll.
Postad 06 april 2013 - 18:30
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Om man hör surr på ca 3 meters avstånd med normal ljud nivå räknas det som utanför gränsen, annars inte från Panna sida..
Frågan är vad dom anser vara normal ljudnivå. I tysta scener är det ju tyst oavsett så då stör det ju hursomhelst. Men jag hör surret även med ljud på ifrån soffan på 3m så detta bör inte vara okej då enligt panna. Frågan är om jag ska försöka lämna tillbaka den till komplett bara och få pengarna o leta annan tv eller om jag ska hoppas på ett bättre ex antingen från komplett eller direkt från Panasonic... Ångerveckorna från komplett är snart slut. Gäller det från att man tagit emot varan eller från beställning?
Redigerat av Skvall, 06 april 2013 - 22:10.
Postad 07 april 2013 - 00:12
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Okej. Frågan är hur jag ska kunna jämföra med en annan. Det är väl om någon här bor nånstans runt Stockholm och kan bjuda hem mig, någon frivillig? 65" ST50 alltså. Gärna imorgon eller måndag kväll.
Ja, men de lär ju vara det enda sättet. Annars får du ju bara ställa dig frågan om du kan stå ut med surret, eller inte. Tyvärr bor jag i gbg iaf.
Postad 07 april 2013 - 21:44
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Vi kom igår hem från semester och "Smart TV" fungerar inte helt plötsligt. Får ibland meddelande om att kommunikation med servern inte fungerar. Någon som har samma problem?
Postad 07 april 2013 - 21:47
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Vi kom igår hem från semester och "Smart TV" fungerar inte helt plötsligt. Får ibland meddelande om att kommunikation med servern inte fungerar. Någon som har samma problem?
Får det ibland. Starta om tvn.
Postad 07 april 2013 - 21:50
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Skall testa, tack!
Postad 08 april 2013 - 08:14
Unregisterede7680728
-
Unregisterede7680728
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Fan hittar ju bara fler o fler märkliga "defekter" på min ST5050Y - igårkväll upptäckte jag två fläckar som lös nere vid högra hörnet och detta även när tvn var avstängd!!??? Efter ett längre problemsökande så upptäckte jag att det berodde på en liten lampa som jag har precis bakom tvn, fläckarna försvann sålklart när jag släckte lampan men är detta verkligen normalt att ljuset flödar "igenom" panelen? Där finns ju förstås massa lufthål precis på baksidan men ska det verkligen lysa igenom på detta vis?
Postad 08 april 2013 - 08:26
Libell
-
Libell
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Fan hittar ju bara fler o fler märkliga "defekter" på min ST5050Y - igårkväll upptäckte jag två fläckar som lös nere vid högra hörnet och detta även när tvn var avstängd!!??? Efter ett längre problemsökande så upptäckte jag att det berodde på en liten lampa som jag har precis bakom tvn, fläckarna försvann sålklart när jag släckte lampan men är detta verkligen normalt att ljuset flödar "igenom" panelen? Där finns ju förstås massa lufthål precis på baksidan men ska det verkligen lysa igenom på detta vis?
Men snälla. Det är ingen defekt TV för att du placerat en lampa bakom den.
Postad 08 april 2013 - 09:18
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Ja det finns både lufthål och skruvhål på baksidan av tvapparater. Detta finns på många modeller. Ta bort lampan eller sätt ngt för hålen vetja.
Postad 08 april 2013 - 09:48
Unregisterede7680728
-
Unregisterede7680728
-
Amatör
-
-
80 inlägg
vad lustiga ni var idag då
Postad 08 april 2013 - 14:54
Neodor
-
Neodor
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Drar jag på en helvit bild, kan jag faktiskt höra ett buzz från tv-soffan (3m). Men då får jag stänga av ljudet!
Försök att jämföra med andra exemplar, och på så sätt se hur din står sig mot de.
Jag kan iaf säga att buzzet i min är ABSOLUT inget jag stör mig på..
Dags att sluta titta på stumfilmer om antarktis
Postad 08 april 2013 - 16:15
robarth
-
robarth
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Haft min vt 65 i 2 veckor nu och tycker följande......
Bilden. Inget att snacka om att den är bra mycket bättre (korrekt) än LG55060N var. Dock är min bror som "ärvde" denna grymt nöjd nu och tyckte inte att det skulle varit värt att lägga 15000:- extra på Pannan.
Löjligt mycket bättre glas i denna och speglar sig inte mycket i mitt väl ljus insläppta hem:) t.o.m tjejen tyckte detta var mycket bra.
Inget konstigt med några ljud från den. Har inte hört något "brummande" eller missljud.
Men dock en sak som jag såg direkt..... IR. Aldrig sett detta på LGn. Direkt såg jag detta. Inget farligt än dock. Men som sagt. ALDRIG märkt detta på LG under dem 2,5 år jag hade denna. På blåskiva och fim inget som stör.
Slutsatsen så här långt och ev tips. Detta är en riktig bio och film maskin. Ska man ha denna för att titta mest nyheter och andra vanliga program så skulle jag nog rekommenderat någon annan tv. Pallar inte med sidoförflyttningar så bra. Kanon och inget störande för mig på vid fotbolls och hockey tittande. Bara när dem gjorde snabb sido förflyttning över ansikterna på fotbollsspelarna innan start. Då blev det lite serie/animerade ansikten som någon annan nämde om innan på forumet (melodifestivalen tror jag det var). Men som sagt vilken bild och vilken film maskin det är:)
Glömde en sak som e grymt bra. Kolla på tv i dagsljus var väl ingen höjdare med LGn. Här gör pannan ett grymt jobb då hela mitt vardagsrum är fullt med stora rutor.
Edit 3maj.....
Kört in tv över 300 timmar nu. Sänkt kontrasten under tiden (efter tips) till inte att ha den mera än 33. Har faktiskt hoppat mellan olika bild inställningar under tiden med. Lite beroende av upplösning. Faktiskt så är sidoförflyttningar helt ok nu. Även det jag såg i början av IR har försvunnit. Super nöjd.
Ps. 3d är en fluga och suger fett
Redigerat av robarth, 03 maj 2013 - 14:50.
Postad 09 april 2013 - 08:32
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Blir inte klok på alla T2 mpg4 osv.
Föräldrarna vill nog köpa en P50UT50Y och vad jag kan se klarar den DVB-T2, dvs det räcker väl för att se HDTV med boxer (om man har CA modul samt rätt sorts antenn)?
Postad 09 april 2013 - 08:52
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Blir inte klok på alla T2 mpg4 osv. Föräldrarna vill nog köpa en P50UT50Y och vad jag kan se klarar den DVB-T2, dvs det räcker väl för att se HDTV med boxer (om man har CA modul samt rätt sorts antenn)?
Ja det räcker. Sen om den är godkänd av Boxer är en annan femma, men rent tekniskt har den förutsättningarna.
Postad 09 april 2013 - 11:33
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Ja det räcker. Sen om den är godkänd av Boxer är en annan femma, men rent tekniskt har den förutsättningarna.
Måste den vara godkänd för att det skall fungera?
Postad 09 april 2013 - 11:55
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Måste den vara godkänd för att det skall fungera?
Nej, den lär fungera ändå, så var det i alla fall för mina föräldrar och deras Panasonic med comhem. Tänk på att UT50 helt saknar kontrastfilter och blir som en spegel när det är lite ljus i rummet. Kan man kontrollera ljuset i rummet så är det väldigt bra bild för pengarna men annars är ST50 ett bättre val.
Postad 09 april 2013 - 12:18
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Nej, den lär fungera ändå, så var det i alla fall för mina föräldrar och deras Panasonic med comhem.
+1 Jag hade själv tidigare en Sharp LCD som inte fanns med som godkänd hos Boxer, men det funkade fint att köra med den inbyggda mottagaren och CA-modul ändå. Har för mig att det var nåt liten skitgrej som inte funkade, men absolut inget som var avgörande för funktion.
Postad 09 april 2013 - 12:29
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Nej, den lär fungera ändå, så var det i alla fall för mina föräldrar och deras Panasonic med comhem.
Tänk på att UT50 helt saknar kontrastfilter och blir som en spegel när det är lite ljus i rummet. Kan man kontrollera ljuset i rummet så är det väldigt bra bild för pengarna men annars är ST50 ett bättre val.
Tror inte det blir något problem. ST50 kostar så mycket mer att det ej är värt det. De har TV:n bort från fönstret och de ser bara kvällstid mer eller mindre. Det lär bli ett enormt lyft från deras gamla Sharp 32" LCD från 2006. Dessutom om de kan köra HDTV nu också. Känns mycket prisvärt. De kollar aldrig på DVD (vilket är det enda de har). Det är bara barnbarnen som kollar på filmer från DVD.
Postad 09 april 2013 - 13:46
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Tror inte det blir något problem. ST50 kostar så mycket mer att det ej är värt det. De har TV:n bort från fönstret och de ser bara kvällstid mer eller mindre. Det lär bli ett enormt lyft från deras gamla Sharp 32" LCD från 2006. Dessutom om de kan köra HDTV nu också. Känns mycket prisvärt. De kollar aldrig på DVD (vilket är det enda de har). Det är bara barnbarnen som kollar på filmer från DVD.
Ja, den skillnaden lär bli ordentlig  Samma grundpanel i UT som i ST/GT/VT så den har förutsättningarna, troligen bäst bild per krona av förra årets modeller om man kan kontrollera ljuset i rummet. Se till att ställa den i true cinema-läget och stänga av alla sk. bildförbättare utom möjligen IFC som kan vara vettig att ställa i MIN-läget vid vanligt tv-tittande. Dock är det värt att notera att om man är van vid en viss bild kan en bättre och mer korrekt bild ändå uppfattas som sämre i början
Postad 09 april 2013 - 14:31
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 316 inlägg
Y-modellen som är nordisk bör vara Boxer- och Teracom-godkänd (samt motsvarande för norge, danmark etc.) Det brukar vara en sådan detalj som gör en modell till just "nordisk".
Redigerat av Ringblixt, 09 april 2013 - 14:31.
Postad 09 april 2013 - 15:23
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Blir inte klok på alla T2 mpg4 osv. Föräldrarna vill nog köpa en P50UT50Y och vad jag kan se klarar den DVB-T2, dvs det räcker väl för att se HDTV med boxer (om man har CA modul samt rätt sorts antenn)?
Panasonic TX‐P50UT50Y är med på Boxers lista över godkända mottagare. Listan hitttar du här: http://www.boxer.se/...a-boxar-och-tv/
Postad 09 april 2013 - 15:53
Unregisteredb42cf0ff
-
Unregisteredb42cf0ff
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Vet inte om det är rätt forumtråd men jag testar: Undersöker möjligheten för uppspelning av film/serier via USB-minne.
Har en ST50 och det finns ju en USB-ingång. Är det någon som kör på detta sättet idag? Hur fungerar det rent teknisk och vad bör jag tänka på? Blir det olika kvalité beroende på USB-minne?
Blir det acceptabel kvalité eller bör jag lägga ner dessa tankar??
Redigerat av Unregisteredb42cf0ff, 09 april 2013 - 15:57.
Postad 09 april 2013 - 16:51
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Kvalitén är nog bra om filmen du spelar upp är bra, men däremot får du nog inte igång undertexter och vissa filmer kommer inte funka om formaten inte stöds. Enkelt att testa ju!
Postad 09 april 2013 - 19:33
Unregistered1130
-
Unregistered1130
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Slottshöjden:
mkv + .srt funkar inte i min ST50 i alla fall. Lägger jag in .srt i videofilen fungerar det dock perfekt. Kort fråga till er alla angående kalibrering.
Var får man tag på DVE-skivan? KAn man kalibrera via en HTPC eller behövs det en renodlad Bluray-spelare?
Postad 09 april 2013 - 20:03
Unregisteredb42cf0ff
-
Unregisteredb42cf0ff
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Slottshöjden:
mkv + .srt funkar inte i min ST50 i alla fall. Lägger jag in .srt i videofilen fungerar det dock perfekt.
Kort fråga till er alla angående kalibrering.
Var får man tag på DVE-skivan? KAn man kalibrera via en HTPC eller behövs det en renodlad Bluray-spelare?
Tack för tipset! DVE-skivan har jag endast hittat på hembiobutiken.
Postad 10 april 2013 - 05:49
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Nu är det sista dagen för ångerrätt på min ST50 och jag har velat in i det sista. Jag är inte nöjd med buzzingen men (tillräckligt) nöjd med resten. Har försökt att acceptera buzzingen för jag vet inte vad jag ska köpa annars.
Kanske slutar med att jag får leva med 40" lcd i värsta fall ett år till.. inte sugen på det. :S
Ska man ha likvärdig bild med lcd verkar det ju som att man får gå upp någon tusenlapp i pris och ändå ner från 65" till 55". Känns jävligt ovärt.
Annars gå ner i bildkvalité och köpa en billigare lcd 60", kanske en Sharp? Jag är allergisk mot clouding och backlight bleeding så jag vet inte vad som är bäst då. Suck...
Redigerat av Skvall, 10 april 2013 - 06:10.
Postad 10 april 2013 - 06:35
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Nu är det sista dagen för ångerrätt på min ST50 och jag har velat in i det sista. Jag är inte nöjd med buzzingen men (tillräckligt) nöjd med resten. Har försökt att acceptera buzzingen för jag vet inte vad jag ska köpa annars.
Kanske slutar med att jag får leva med 40" lcd i värsta fall ett år till.. inte sugen på det. :S
Ska man ha likvärdig bild med lcd verkar det ju som att man får gå upp någon tusenlapp i pris och ändå ner från 65" till 55". Känns jävligt ovärt. Annars gå ner i bildkvalité och köpa en billigare lcd 60", kanske en Sharp? Jag är allergisk mot clouding och backlight bleeding så jag vet inte vad som är bäst då. Suck...
Iofs. inte så lätt att hitta nån som klagar på bleeding/clouding på Sharp, eller. Verkar alltså inte alltför vanligt.
Postad 10 april 2013 - 07:18
Unregistered1130
-
Unregistered1130
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Skvall:
Jag har tidigare skrivit en hel del kring buzzing på min ST50.
Kort resumé nedan...
Köpte en ST50 via Dustin Home i juni 2012. LÄmnade tillbaka den direkt pga sjukt hög buzzing och fick en ny levererad efter några dagar. Upplevde TV #2 som bättre gällande buzzing och inga övriga bekymmer. Efter 3-4 månader tilltog buzzingen och jag ville först kräva pengarna tillbaka men det gick inte Dustin med på. Kontaktade deras kundtjänst och konsumentombudsmannen som lovade snabb service-hantering.
Fick kontakt med en service-firma geografiskt nära mig och de hämtade den i torsdags och nu idag mellan kl 10-12 ska jag få den reparerade TV:n hemlevererad.
På felsökningsloggen står det:
FELSÖKNING DÄMPNING AV MISSRESONANS I DRIVSTEG. UPPMÄTNING AV LJUD IFRÅN PLASMAN OCH DEN UNDERSTIGER PANASONICS NORMER.
Jag återkommer gärna med nya intryck runt lunch idag. Jag skulle tippa på att det är bättre nu men för säkerhetsskull har jag köpt in dämpmattor på Biltema som jag tänker sätta bakom TV:n (om nu inte services helt tagit bort min buzzing). Dämpmattorna kommer inte synas allt och kostade väl 2-300kr och känns som en enkel lösning där jag har placerat TV:n hemma.
Vi hörs!
Redigerat av Unregistered1130, 10 april 2013 - 07:20.
Postad 10 april 2013 - 08:30
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
ffodil: Det är ju många som inte gnäller om buzzing på st50 också så det är svårt att lita på sånt. Men det låter ju bra. Dom D7000 och D8000 Samsung jag sett är iofs 2011or men hade allihop helt sjukt mkt ljusgenomsläpp. Har absolut noll förtroende för led-lcd tekniken efter det.
Sony har jag gillat sen tidigare innan led-belysning gjorde entré, nu vet jag inte. Men deras priser på 65" om det ens finns någon är inte rimliga för mig.
Xophile: Okej skriv gärna mer! Jag skulle helst få denna fixad bara så jag kan bli nöjd. Men jag vet inte om jag vågar missa ångerveckorna för att kontakta Panasonic och bara kanske få det fixat. Då blir jag kanske stående där sen.. men vill höra hur det går! Kanske chansar om det är bra för dig nu.
Postad 10 april 2013 - 08:57
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Nej, så klart, säkra kort finns inte.
Postad 10 april 2013 - 10:34
Skvall
-
Skvall
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Xophile: Och har du nummret man ska ringa till Panasonic?
Postad 10 april 2013 - 10:38
Unregistered1130
-
Unregistered1130
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Nu kom den tillbaka. De har inte gjort ett skit, understiger panasonics normer skriver de.
Suck!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|