Haft min vt 65 i 2 veckor nu och tycker följande......
Bilden. Inget att snacka om att den är bra mycket bättre (korrekt) än LG55060N var. Dock är min bror som "ärvde" denna grymt nöjd nu och tyckte inte att det skulle varit värt att lägga 15000:- extra på Pannan.
Löjligt mycket bättre glas i denna och speglar sig inte mycket i mitt väl ljus insläppta hem:) t.o.m tjejen tyckte detta var mycket bra.
Inget konstigt med några ljud från den. Har inte hört något "brummande" eller missljud.
Men dock en sak som jag såg direkt..... IR. Aldrig sett detta på LGn. Direkt såg jag detta. Inget farligt än dock. Men som sagt. ALDRIG märkt detta på LG under dem 2,5 år jag hade denna. På blåskiva och fim inget som stör.
Slutsatsen så här långt och ev tips. Detta är en riktig bio och film maskin. Ska man ha denna för att titta mest nyheter och andra vanliga program så skulle jag nog rekommenderat någon annan tv. Pallar inte med sidoförflyttningar så bra. Kanon och inget störande för mig på vid fotbolls och hockey tittande. Bara när dem gjorde snabb sido förflyttning över ansikterna på fotbollsspelarna innan start. Då blev det lite serie/animerade ansikten som någon annan nämde om innan på forumet (melodifestivalen tror jag det var). Men som sagt vilken bild och vilken film maskin det är:)
Glömde en sak som e grymt bra. Kolla på tv i dagsljus var väl ingen höjdare med LGn. Här gör pannan ett grymt jobb då hela mitt vardagsrum är fullt med stora rutor.
Edit 3maj.....
Kört in tv över 300 timmar nu. Sänkt kontrasten under tiden (efter tips) till inte att ha den mera än 33. Har faktiskt hoppat mellan olika bild inställningar under tiden med. Lite beroende av upplösning. Faktiskt så är sidoförflyttningar helt ok nu. Även det jag såg i början av IR har försvunnit. Super nöjd.
Ps. 3d är en fluga och suger fett
Redigerat av robarth, 03 May 2013 - 14:50.