Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 01 June 2017 - 07:04
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Så kul att de lyssnat!
Själv hade jag ett förslag för flera månader sedan om att kunna lägga en påminnelse när ett program startar (Telia har denna funktion i sina boxar). Jättebra sätt att planera sina tv-kvällar och inte missa något relevant tv-program.
Det enda som behövs är ett nytt alternativ när man klickar på ett program i programguiden, "Påminn". På samma sätt som boxen kommer ihåg att spela in ett program, borde den kunna skifta över till programmet man markerat när det startar. Ev kan en ruta komma upp som säger att "Om 30 sekunder skiftar boxen över till kanal 5- OK/Avbryt".
Detta skulle CD skicka vidare till teknikerna, men sedan har inget hörts från Canal Digital trots att jag här i tråden bett om en update.
Hej Saturnus
Jag har skickat ditt önskemål vidare, håller helt med dig om att det skulle vara en bra funktion att ha i våra appar.
Mvh
Niklas
Hej Canal Digital!
Hur har det gått med detta? Jag saknar denna enkla funktion, som bl a Telia har, väldigt ofta.
Mvh
Saturnus
Postad 01 June 2017 - 10:42
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Kul,ännu fler skräpkanaler ingen vill ha elr tittar på.
Postad 01 June 2017 - 17:19
Kimla66
-
Kimla66
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Sista dagen med TCM
30 september försvinner TV4 Komedi och TV4 Fakta XL
CD har hittat två nya billiga kanaler Deutsche Welle och CNBC som ska dyka upp imorgon
Varför får vi inte de norska och danska nyhetskanalerna istället?
Håller fullständigt med! Låt oss få se nordiska kanaler, istället för DW och CNBC.
Postad 01 June 2017 - 18:27
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Ärligt talat, vem är intresserad av DW annat än tyskar i förskingringen och några som pluggar tyska? Behöver vi egentligen fler kanaler? Man kanske borde satsa på full HD samt 4K då TV-apparaterna blir större och större med krav på bättre bildkvalitet.
Postad 01 June 2017 - 19:44
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Bättre bild och ljud är lååångt viktigare än fler skräpkanaler.
Postad 01 June 2017 - 20:47
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Bättre bild och ljud är lååångt viktigare än fler skräpkanaler.
Håller med om detta och sitter kvar på den vita boxen enbart för att CD sa att nyheter om 4K kanaler och box kan vara på gång och tror jag frågade i samma veva som dom hade kampanj på smart boxen för ett tag sedan.
Postad 02 June 2017 - 14:41
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Som sagt......
Kanske vi skulle starta en omröstning/undersökning på forumet över hur många som vill ha bättre bild/ljud istället för fler "kanaler"??!!
Är det något som någon moderator kan kolla upp?!
Jag ser till kvalitet INTE kvantitet!
Postad 02 June 2017 - 15:05
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ärligt talat, vem är intresserad av DW annat än tyskar i förskingringen och några som pluggar tyska? Behöver vi egentligen fler kanaler? Man kanske borde satsa på full HD samt 4K då TV-apparaterna blir större och större med krav på bättre bildkvalitet.
DW kanske inte är nån höjdarkanal men den finns faktiskt i engelsk version med.
https://www.youtube.com/watch?v=gNosnzCaS4I
Postad 05 June 2017 - 13:56
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Vem ska man skälla på när inspelningarna inte följer livematcher, CD eller C More? Spelade in matchen Bajen-DIF för att se den efterhand, men det spelades bara in till c:a 85 minuten och sista tio minuterna samt eftersnack kom inte med. Är det för tekniskt avancerad att spela in matchen trots en försening på 20 minuter, eller varför lägger man inte på rejält med tid så att hela matchen blir inspelad?
Postad 07 June 2017 - 10:09
Unregistered220d6a49
-
Unregistered220d6a49
-
Användare
-
-
198 inlägg
Var hittar man Deutsche Welle och CNBC ?
Postad 07 June 2017 - 15:18
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Var hittar man Deutsche Welle och CNBC ?
Hej eplrwm, de skulle lanserats 2017-06-01 på kanalplatser 88-89 men det har blivit en försening. VI har inte fått något nytt besked ännu men förhoppningsvis sker lanseringen inom kort. Vänligen Micke
Redigerat av Allente Sverige, 08 June 2017 - 12:24.
Postad 07 June 2017 - 15:41
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Hej eplrwm, de skulle lanserats 2016-06-01 på kanalplatser 88-89 men det har blivit en försening. VI har inte fått något nytt besked ännu men förhoppningsvis sker lanseringen inom kort. Vänligen Micke
Säker på det datumet? 
Postad 07 June 2017 - 16:12
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Ja vissa lever i det förflutna!  nåja lätt att skriva fel!
Postad 08 June 2017 - 21:09
marnilss
-
marnilss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Eftersom serieinspelningen av säsongsavslutningwn på Big bang theory avbröt efter 25 minuter (30 min avsnitt), tänkte jag att det kanske kunde finnas att se någon annanstans i efterhand.
Se dina favoritprogram när det passar dig. I veckoarkivet sparas tv-program från våra kanaler i sju dagar efter att det sänts på tv.
Veckoarkivet kommer du åt från playtjänsten i din HD-box, på webben och i vår app för surfplattor och mobiler.
Veckoarkivet låter ju lovande utifrån ovan beskrivningar.
MEN, jag kan inte hitta något veckoarkiv i on-demand delen i svarta, nya lilla, boxen.
Loggar jag in via webben så hittar jag inga avsnitt av Big bang theory där? Kört? Finns det något annat sätt än att ladda ner avsnittet olagligt, så att kunna se slutet?
Postad 09 June 2017 - 10:29
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Eftersom serieinspelningen av säsongsavslutningwn på Big bang theory avbröt efter 25 minuter (30 min avsnitt), tänkte jag att det kanske kunde finnas att se någon annanstans i efterhand.
Veckoarkivet låter ju lovande utifrån ovan beskrivningar.
MEN, jag kan inte hitta något veckoarkiv i on-demand delen i svarta, nya lilla, boxen.
Loggar jag in via webben så hittar jag inga avsnitt av Big bang theory där? Kört? Finns det något annat sätt än att ladda ner avsnittet olagligt, så att kunna se slutet?
Hej marnilss, vi har just nu ett tekniskt fel i veckoarkivet som berör hela norden. Ikonen "veckoarkivet" är bland annat helt borta från boxarna just nu. Det har lagts en felanmälan och vi hoppas teknikerna får ordning på det igen så snabbt som möjligt. Vänligen Micke
Redigerat av Allente Sverige, 12 June 2017 - 08:28.
Postad 10 June 2017 - 15:48
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Canal Digital TV-tablå räcker ju bara till i morgon bitti, vilket är tråkigt när man inte är hemma och vill lägga in ett program på inspelning. Finns det något sätt att lägga inspelningar längre fram utan att ha tillgång till boxen?
Postad 12 June 2017 - 08:30
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Canal Digital TV-tablå räcker ju bara till i morgon bitti, vilket är tråkigt när man inte är hemma och vill lägga in ett program på inspelning. Finns det något sätt att lägga inspelningar längre fram utan att ha tillgång till boxen?
Hej Huddingebo, du kan göra en fjärrinspelning via dator, mobil eller en surfplatta. Du kan läsa mer om tjänsten på följande länk: https://www.canaldig...jarrinspelning/
Vänligen
Max
Postad 21 June 2017 - 21:19
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
CD. Kan ni inte börja jobba på 5.1 ljud på on demand nångång. Och fixa Fox hd.
Redigerat av Askungen, 21 June 2017 - 21:20.
Postad 22 June 2017 - 17:24
cheetah1
-
cheetah1
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Vad är största disken man kan stoppa i 500-gigsboxen? Har en 3 TB liggandes, men jag misstänker att det är lite för stort?
Vidare undrar jag om det finns nåt sätt man kan byta disk utan att förlora allt inspelat material, dvs föra över de befintliga inspelningarna till disken man byter med?
Redigerat av cheetah1, 22 June 2017 - 17:26.
Postad 24 June 2017 - 10:17
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Visst. Men tablån räcker inte speciellt långt. Hur göra för att spela in program som är senare än de sista i tablån?
Postad 24 June 2017 - 20:18
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Vad är största disken man kan stoppa i 500-gigsboxen? Har en 3 TB liggandes, men jag misstänker att det är lite för stort?
Vidare undrar jag om det finns nåt sätt man kan byta disk utan att förlora allt inspelat material, dvs föra över de befintliga inspelningarna till disken man byter med?
1 TB konmer att bli tillgängligt men allt inspelat försvinner förstås
Postad 25 June 2017 - 16:38
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
1 TB konmer att bli tillgängligt men allt inspelat försvinner förstås
Försvinner det verkligen? Går det inte att plocka ur disken och göra en disk klon? Jag har svårt att tro att det inte skulle gå med dagens program 
Postad 29 June 2017 - 17:57
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Köpte en 2.5" 1tb disk till smart boxen. Trodde det var "plug and play" men...
1. Behöver man någon adater/hållare till disken? (Den jag köpte var ju lite slimmarevän öppningen..)
2. Känner boxen av att en disk är dockad eller man måste gå in i menyerna? (Isf var?).
Tack på förhand
Update: hårddisken var inte tryckt ordentligt på plats, fungerar bra nu 🙋🏼♂️
Redigerat av martiin82, 29 June 2017 - 18:02.
Postad 30 June 2017 - 12:30
Hooch
-
Hooch
-
Forumräv
-
-
991 inlägg
Då fick jag igår brev och besked att mitt Familjepaket höjs till 359 kr (från 319 kr om jag minns rätt) och detta på grund av ökade kostnader för CD som tex distributionsrättigheter. För min del är jag nu tveksam till en fortsättning...
Postad 03 July 2017 - 08:25
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Då fick jag igår brev och besked att mitt Familjepaket höjs till 359 kr (från 319 kr om jag minns rätt) och detta på grund av ökade kostnader för CD som tex distributionsrättigheter. För min del är jag nu tveksam till en fortsättning...
Hej Hooch, pris på 319 kr/månad är ett gammalt pris som man haft prisgaranti på då man haft ett bundet avtal på den prispunkten. Det har under tiden skett två prishöjningar först till 339 och därefter till aktuellt pris 359 kr/månad för Familjepaketet. Om du kan tänka dig binda om avtalet igen har vi möjlighet att ge bra erbjudanden. Kontakta vår abonnemangsavdelning på tel 0770-33 22 11, mån-lör 8-18 så kan vi ge alternativ och förslag. Vänligen Micke
Postad 04 July 2017 - 21:35
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Idag (och för alla repristillfällen) visar SVT, i alla fall i Canal Digitals regi, en ny serie som sannolikt är mindre våldsam än Morden i Midsomer. De kallar den "Modern i Midsomer" alltså på mer vardaglig svenska "Mamman i Midsomer".
Det är lite synd att den inte spelas in på utrustning som identifierar program på namnet. Hustrun fick varken se del 2 av Morden i Midsomer eller den nya serien om Mammorna.
Det har uppstått liknande fenomen med titlar som byter namn genom att ett "the" försvinner eller att en versal bokstav skrivs med en gemen i stället. Och det blir mer vanligt när semestervikarierna tar sig an tablåerna än när de auktoriserade tablåpersonerna arbetar.
Det är förresten tur att inte jag skriver tablåer eftersom jag alltför ofta halkar på tangenterna.
Ha en trvelig sommmar!
Postad 26 July 2017 - 15:37
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Kan man använda en sån här till Thor 0.8 ? Min gamla parabol som jag fick från CD gick hädan under takbytet.
Postad 26 July 2017 - 18:07
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Ja d ska funka, har sj använt en sån under en period. Va inga problem.
Postad 26 July 2017 - 18:09
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Same shit, different label ;-)
Postad 26 July 2017 - 18:19
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Rent tekniskt är det ingen skillnad annat än att signalerna till Viasat är starkare än signalerna till CD och därmed är Viasats parabol mindre. Det är främst att marginalerna är mindre när vädret blir dåligt med en mindre parabol till CD.
Postad 26 July 2017 - 19:16
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Ja d ska funka, har sj använt en sån under en period. Va inga problem.
Same shit, different label ;-)
Rent tekniskt är det ingen skillnad annat än att signalerna till Viasat är starkare än signalerna till CD och därmed är Viasats parabol mindre. Det är främst att marginalerna är mindre när vädret blir dåligt med en mindre parabol till CD.
Gött, då snor jag grannens och sätter upp.
Postad 01 August 2017 - 12:53
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Hej
Mitt strul med Canal Digital verkar tyvärr aldrig slutat. Är överlag nöjd med 5720 boxen men även den har strulat en längre tid nu med nätverkstkortet i den och efter massor av felsökningar så blir det inte bättre. Ville byta ut eller reparera boxen men fick till svar att den inte finns kvar och är inte värd att reparera. OK...sånt händer men det känns segt att behöva köpa ytterligare en box då jag redan har 5st (!!) sedan tidigare. Till min förvåning så fick jag också höra att den vita boxen (On Demand) inte skulle funka tillsammans med den nya Smart-boxen....va ??? Jag är helt nöjd med den vita boxen och "follow me" funtionen funkar kanon. - Då måste du byta bägge boxarna fick jag då veta. Som trogen kund skulle jag då alltså ha 7 boxar från CD (!!). Efter lite lirkande så fick jag trots allt en hyfsad deal med två boxar, en med hårddisk och en utan. Självklart så ville de låsa mig i 24 månader som vanligt när man skall få en "bra deal".
I går kom grejorna men glädjen blev ytterst kortvarig. Såg direkt när jag tittade på 1:a boxen att programkortet nu är i form av en vanligt SIM-kort som finns i telefonerna och vipps så skapades ett nytt GIGANTISKT problem. Jag betalar massor av pengar/månad och även en kostnad för tvillingabonnemang. Detta för att vi när vi åker ut till sommarstugan så tar vi med oss ett programkort så att vi även kan se på TV där. Köpte en parabol dit när vi köpte stugan för två år sedan och har sedan dess j*vlats med den totalt bedrövliga 250GB boxen. Tänkte därför att jag kunde ta ut 5720-boxen dit som ju även köpt tidigare så jag äntligen kan slänga den gamla 250GB-skitboxen. 5720-boxen funkar ju för vanlig användning och vi har inget trådat nätverk därute så där skulle den vara kanon....men nu går det inte eftersom programkorten ser helt annorlunda ut. Canal Digital vill nämligen inte vi kunder skall ha möjligheten att flytta med sig ett programkort De vill tjäna ännu mer pengar på oss kunder. De fick jag höra öppet i dagens telefonsamtal. De nya Smartboxarna är konstruerade att de enbart fungerar med kortet som sitter i. Skulle alltså inte ens funka om jag köpte ytterligare en Smartbox till sommarstugan. Måste i så fall betala för ytterligare ett tvillingkort...drygt 1000 SEK ytterligare per år! Men nu är mitt tålamod slut. Trots totalt 7st inköpta digitalboxar, kund sedan över 10 år, låst kund i ytterligare 24 månader så kan jag inte längre se på TV i min sommarstuga....de vill tjäna ännu mer pengar på mig. Att man betalat över 800 SEK/månad i flera år har tydligen ingen betydelse.
Det enda positiva var att det gick enkelt att annulera detta köp. De nya boxarna åker tillbaka nu och min bindningstid på 24 månader skall annulleras...men snälla Canal Digital...nog hade Ni kunnat lösa detta om Ni velat?! Nu måste jag ju hitta någon annan TV-lösning som passar mina behov bättre då jag självklart även vill kunna se TV i sommarstugan.
Nu vet Ni andra vad som gäller i alla fall. Om Ni byter box så försvinner Er möjlighet att ta med Er programkortet till stugan, husvagnen eller vart det nu är.
MVH
Svansen
Postad 01 August 2017 - 13:53
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Vissa tar tydligen med sig en befintlig box ut till sommarstugan.
Postad 01 August 2017 - 14:25
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Visst...det går ju men det är irriterande att de med flit berövar oss på möjligheten att ta med oss befintliga programkort som vi ju ändå betalar för. Även bra att kunna använda någon av alla dess boxar som blir över. Totalt vansinne att ha en driva med fungerande boxar hemma men som man inte kan använda!
Postad 01 August 2017 - 16:57
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Så är det, nya grejer kommer. Jag har som du en drös med mottagare och skickade ut 5720 på blocket, fick en tusing för den i våras ialla fall. Numera är elektronik nästan en färskvara.
Postad 01 August 2017 - 17:28
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Canal Digital skall nog vara försiktig om de vill behålla sina kunder nu när det finns andra aktörer på marknaden. Man låser in sig i sina krav att enbart använda de boxar de säljer för att kunna se samtliga kanaler och då främst samarbetspartnern C Mores. Sedan sänder man fortfarande i SD och HD när FHD samt 4K knackar på dörren, vilket kan påverka nyförsäljningen negativt.
Skall Canal Digital samt C More finnas kvar om fem-tio år när paraboler spelat ut sin roll för gemene man måste man redan nu titta över sin verksamhet och anpassa teknik och prissättning. Teknikskiftet går fort nu och FHD som var det senaste för inte så länge sedan är näst intill osäljbara nu när det är 4K som gäller och dess krav på högkvalitativa källor om inte bilden ska se eländig ut.
Postad 01 August 2017 - 19:12
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Samtidigt är ju utbudet i vissa fibernät uruselt avseende TV. Jag kör CD parabol för det hade kostat närmare 800:- i månaden via fiber för samma utbud som CD med färre HD-kanaler, dvs över 400:- dyrare och sämre via fiber.
Postad 01 August 2017 - 19:41
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Nu pratar jag inte om hur det ser ut idag, utan i framtiden då fler och fler har fiber och valmöjligheterna ökar rejält.
Postad 02 August 2017 - 20:14
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Är det fler än jag som har problem med TV4HD? Så fort det är DD5.1 ljud så blir det sync problem till och från. Händer just nu på filmen "48 Timmar".
Stereo verkar funka.
Postad 07 August 2017 - 11:53
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Canal Digital skall nog vara försiktig om de vill behålla sina kunder nu när det finns andra aktörer på marknaden. Man låser in sig i sina krav att enbart använda de boxar de säljer för att kunna se samtliga kanaler och då främst samarbetspartnern C Mores. Sedan sänder man fortfarande i SD och HD när FHD samt 4K knackar på dörren, vilket kan påverka nyförsäljningen negativt.
Skall Canal Digital samt C More finnas kvar om fem-tio år när paraboler spelat ut sin roll för gemene man måste man redan nu titta över sin verksamhet och anpassa teknik och prissättning. Teknikskiftet går fort nu och FHD som var det senaste för inte så länge sedan är näst intill osäljbara nu när det är 4K som gäller och dess krav på högkvalitativa källor om inte bilden ska se eländig ut.
Själv saknat att Canal Digital ej har samma utbud på Fiber sidan för då hade jag kunnat montera ner Parabolen.
Även inte förstått varför inga 4K kanaler ankommit ännu som hos Viasat med tillhörande boxar.
Men kanalutbudet är jag riktigt nöjd med och detta som gjort att man stannat kvar
Postad 07 August 2017 - 20:18
gundj
-
gundj
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jag väntar på 4K-kanaler innan jag uppgraderar systemet.
Har en svingammal HD-box men den funkar hyfsat och får hänga med ett tag.
Fick ett "generöst" erbjudande om ny box, ny parabol och allt installerat gratis, så länge paraboöen inte skulle högre upp än 3 m på en vägg. Min sitter på skorstenen, där sket det sig. Givetvis skulle jag få binda mig 24 mån för detta.
Får se om det kommer ett 4K-erbjudande istället.
Postad 10 August 2017 - 15:59
qsec
-
qsec
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Om jag beställer CD med ca-modul så pairas mitt abbo till modulen?
kan jag stoppa i den i en DB 7020HD DVB-S2 och få fungerande hd-kanaler?
Använder CD ci+? i så fall stödjer boxen det?
tack.
Redigerat av qsec, 10 August 2017 - 15:59.
Postad 11 August 2017 - 12:57
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Boxen stöder inte CI+ men vissa images har inofficiellt CI+ stöd i mjukvara.
CD har däremot inte aktiverat CI+ krav på dom pairade kanalerna och modulen är bakåtkompatibel så det funkar fint i dagsläget.
Bara hoppas att inte det ändras då det inte är kunderna man ska motarbeta.
Skulle däremot valt nån av dom nyare Vu+ Solo boxarna istället då man får mer prestanda för pengarna.
Den här räcker ganska långt
https://www.prisjakt...t.php?p=3173327
Den här klarar H265/HEVC som kommande 4K sändningar använder sig av
https://www.prisjakt...t.php?p=3370848
Vill du ändå köra Dreambox så rekomenderar jag istället den här
https://www.prisjakt...t.php?p=4256787
Redigerat av Leatherface, 11 August 2017 - 13:10.
Postad 11 August 2017 - 14:42
qsec
-
qsec
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Boxen stöder inte CI+ men vissa images har inofficiellt CI+ stöd i mjukvara.
CD har däremot inte aktiverat CI+ krav på dom pairade kanalerna och modulen är bakåtkompatibel så det funkar fint i dagsläget.
Bara hoppas att inte det ändras då det inte är kunderna man ska motarbeta.
Skulle däremot valt nån av dom nyare Vu+ Solo boxarna istället då man får mer prestanda för pengarna.
Den här räcker ganska långt
https://www.prisjakt...t.php?p=3173327
Den här klarar H265/HEVC som kommande 4K sändningar använder sig av
https://www.prisjakt...t.php?p=3370848
Vill du ändå köra Dreambox så rekomenderar jag istället den här
https://www.prisjakt...t.php?p=4256787
Tack då är jag med.
Fick tag på en 7020hd v2 för 700kr så jag börjar med den.
Postad 14 August 2017 - 17:11
Kalleputs
-
Kalleputs
-
Användare
-
-
108 inlägg
Fått lite bekymmer med CDs senaste box.Det hänger sej när jag tittar på inspelat.
Sådär 5-10 ggr på en timme,det är olika.Bilden fryser ett ögonblick för att sen rulla vidare.Tittade igår på en inspelad timme då hände det två gånger.Upplever inget direkt mönster utan det kommer lite som det vill.Det var aldrig så här första 5-6 månaderna.
Fler som råkat ut för detta?
Postad 14 August 2017 - 17:34
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Låter oroväckande men hör med CD. Garantin gäller väl ännu?
Postad 16 August 2017 - 08:25
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Fått lite bekymmer med CDs senaste box.Det hänger sej när jag tittar på inspelat.
Sådär 5-10 ggr på en timme,det är olika.Bilden fryser ett ögonblick för att sen rulla vidare.Tittade igår på en inspelad timme då hände det två gånger.Upplever inget direkt mönster utan det kommer lite som det vill.Det var aldrig så här första 5-6 månaderna.
Fler som råkat ut för detta?
Hej Kalleputs!
Det låter verkligen inte bra om din box hänger sig så ofta när du kollar på inspelat material. Vi hade gärna felsökt detta tillsammans med dig, ring gärna vår tekniska support på 0770-33 22 11 för att göra en felsökning.
Med vänlig hälsning
Linnéa
Postad 18 August 2017 - 09:28
qsec
-
qsec
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Canal Digital skickar med en nyare modell av LNB där man behöver endast använda en kabel till boxen och där använda en medföljande splitter ifall man har tex dubbla mottagare i boxen.
Fråga: Funkar detta med alla twin-boxar eller behöver de stödja någon funktion för att det skall fungera med denna splitter?
tack.
Postad 18 August 2017 - 13:03
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Canal Digital skickar med en nyare modell av LNB där man behöver endast använda en kabel till boxen och där använda en medföljande splitter ifall man har tex dubbla mottagare i boxen.
Fråga: Funkar detta med alla twin-boxar eller behöver de stödja någon funktion för att det skall fungera med denna splitter?
tack.
Det fungerar i alla fall med den lilla vita, den med hårddisk på 500gb, men inte på den gamla med 250gb.
Postad 18 August 2017 - 14:01
qsec
-
qsec
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det fungerar i alla fall med den lilla vita, den med hårddisk på 500gb, men inte på den gamla med 250gb.
Jag använder i detta fallet en Dreambox 7020hd v2 och får det inte att lira riktigt.
Får upp signalstyrkan till runt 90% och bilden blir pixlig. Funderar på om min box inte gillar LNB:t eller om jag helt enkelt har träd i vägen...
Genererade en ny sattelites.xml för Thor 5/6/7/Intelsat 10-02 (0.8W)
Det är väl den till CD? Har inte hållit på med detta så mycket så jag kanske gör något fel.
tack.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|