Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 februari 2009 - 21:09

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Därför ska du installera Diamond TF3D Config för att ändra språket till svenska. Då funkar det kanonbra

Allt annat är redan på svenska, utom just den texten. Men med "Diamond TF3D Config" då blir även den texten på svenska? Är du säker på det? Har just gjort en hard reset och har ingen större lust att göra ytterligare en.

Edit: Installerade HTC-dialern igen och Config-programmet. Såg till att det står Swedish under Appearance/Language och lik förbannat står det "Slide to answer..." när det ringer. Var ska jag ändra?

Redigerat av soer, 08 februari 2009 - 21:24.

Postad 08 februari 2009 - 21:24

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Touch HD dialern funkar utmärkt:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=441439

Tackar för denna. Inser att jag måste börja hänga på XDA-forumet mera ;) .
Oavsett vad man kan säga om Windows Mobile så är det en imponerande community omkring detta operativsystem!

Postad 08 februari 2009 - 22:30

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag retar mig på samma sak. Testat olika varianter på program som just ger en stor grön svarsknapp på skärmen när de ringer men inte hittat något riktigt bra alternativ än:

S2U2 - Drar för mycket batteri
PhonEx - problem med att samtalen bryts ibland och låååångsam
Inesoft Phone - Problem med Xperians upplösning (har jag för mig) vissa bitar funkade helt enkelt inte.
O3Touch - kommer inte ihåg vad som strulade.. men ut åkte den (ser nu att det finns en 3.4 att ladda ner som kom nu i februari. Skall testa den). http://www.o3touch.com/download.html

Har du testat senaste PhonEx? Fungerar hur bra som helst hos mig. Glöm inte att ladda ner skin för X1 med.

Redigerat av Unregisteredbe5ae073, 08 februari 2009 - 22:33.

Postad 09 februari 2009 - 01:42

Kropotkin
  • Kropotkin
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej alla!

Vet någon om det finns nått sätt att smsa med knappsatsen som på en "vanlig" mobil. Vore väldigt sweet att slippa stanna och ta fram tangentbordet när man stressar till bussen hhehe!

Postad 09 februari 2009 - 06:49

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Har du testat senaste PhonEx? Fungerar hur bra som helst hos mig. Glöm inte att ladda ner skin för X1 med.

Yupp.. senaste testad med skin. Hade problem med att den krashade emellanåt.. tog jäkligt lång tid att starta upp första gången efter en reboot (man tryckte på telefonknappen och fick vänta i ett antal sekunder innan man fick ringa). Dessutom bröts som sagt mina samtal.. men nu kör jag Touch HD Dialer sen igårkväll.. än så länge supernöjd!!

Hej alla!
Vet någon om det finns nått sätt att smsa med knappsatsen som på en "vanlig" mobil. Vore väldigt sweet att slippa stanna och ta fram tangentbordet när man stressar till bussen hhehe!

Yepp det går. Finns ett HTC-mjukvarutangentbord att ladda ner på ett gäng platser i tråden. Då kan du SMS:a med ett T9-tangentbord. Mycket smidigt - jag använder inte längre det utdragbara t-bordet för SMS. (Har tyvärr ingen länk - sök på T9). Bifogar även en bild i vanlig ordning ;)
Edit: Hittade inlägget.

Bifogad fil  T9.JPG   22,3K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Whopper, 09 februari 2009 - 07:34.

Postad 09 februari 2009 - 08:37

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Min X1 har börjat att "käka" batteri som aldrig för. Fulladdat, god mottagning och inga program igång så tog det ca 10 timmar innan den stängde av sig själv pga batteriet var slut.
Jag har lagt in nya ROM:en och kör med en full version av Spb annars orginal.
Tips??

Kolla så att inte ljusstyrkan står på max... det gjorde min efter installationen av nya romen. Käkade bra på batteriet.

/Melone

Jag har kollat men ljusstyrkan står på en mellan nivå.
Däremot har jag upptäckt fler knasigheter. Skärmen är hela tiden tänd (den går ner i vilolägen) men släcks inte helt utan att jag trycker på knappen. Sen tar det en himla tid att starta något program. tex att komma in i kalendern tar väl ca 20 sek.

Postad 09 februari 2009 - 09:55

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Allt annat är redan på svenska, utom just den texten. Men med "Diamond TF3D Config" då blir även den texten på svenska? Är du säker på det? Har just gjort en hard reset och har ingen större lust att göra ytterligare en.

Edit: Installerade HTC-dialern igen och Config-programmet. Såg till att det står Swedish under Appearance/Language och lik förbannat står det "Slide to answer..." när det ringer. Var ska jag ändra?

Du har PM

Postad 09 februari 2009 - 10:24

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
För Er som har TF3D installerat så finns det lite olika teman.
http://www.ppcsg.com...howtopic=102707
(har bara provat 2 st stycken och de fungerade på X1 iallafall)

Postad 09 februari 2009 - 13:49

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Mera laddningsfrågor....är det någon som provat att ladda via tredjepartsladdare? (Vanliga USB-laddare alltså, inte specifika för Xperian) Jag tror att Xperian behöver mer än bara +5 volt och jord för att kunna laddas, precis som iFån3G

Postad 09 februari 2009 - 14:18

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Mera laddningsfrågor....är det någon som provat att ladda via tredjepartsladdare? (Vanliga USB-laddare alltså, inte specifika för Xperian) Jag tror att Xperian behöver mer än bara +5 volt och jord för att kunna laddas, precis som iFån3G

Jag har laddat min X1:a med olika laddare som inte fanns med i lådan.
Allt från laddare för GPS till kameror både i bilen och via vägguttag. Det har inte varit några beskymer.

Postad 09 februari 2009 - 14:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Samma här.. jag har laddat med en Motorola-laddare samt så slog jag till på HTCs cigguttagsladdare till bilen (fast det är väl nästan orginal :) )

Postad 09 februari 2009 - 14:32

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hmm, verkar som om det är Volvo trots allt då som inte klarar av att leverera rätt spänning i sitt USB-uttag.

Postad 09 februari 2009 - 16:48

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nu har ännu ett problem uppstått. Sitter och njuter av den underbara ROM:en - TF3D.
Men jag kan inte hitta mina kontakter.. min lista är helt tom.

Någon som kan hjälpa mig?

Postad 09 februari 2009 - 16:52

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Nu har ännu ett problem uppstått. Sitter och njuter av den underbara ROM:en - TF3D.
Men jag kan inte hitta mina kontakter.. min lista är helt tom.

Någon som kan hjälpa mig?

På vilket sätt är den romen bättre?

Postad 09 februari 2009 - 17:01

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

På vilket sätt är den romen bättre?

Bättre har jag inte påstått, men personligen är jag nöjd med den. Den är inte bara snygg, den är snabb också.
Men som sagt, min kontaktlista har försvunnit :)

Postad 09 februari 2009 - 17:17

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Bättre har jag inte påstått, men personligen är jag nöjd med den. Den är inte bara snygg, den är snabb också.
Men som sagt, min kontaktlista har försvunnit :)

Gjorde du ingen backup på kontakterna innan? Annars finns det en softkey när du väl är vid kontakthanteringen där det står alla kontakter och där ska de vara

Postad 09 februari 2009 - 17:41

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Gjorde du ingen backup på kontakterna innan? Annars finns det en softkey när du väl är vid kontakthanteringen där det står alla kontakter och där ska de vara

Det löste sig. hittade dom tillslut :)

Postad 09 februari 2009 - 19:31

A_lind
  • A_lind
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag retar mig på samma sak. Testat olika varianter på program som just ger en stor grön svarsknapp på skärmen när de ringer men inte hittat något riktigt bra alternativ än:

S2U2 - Drar för mycket batteri
PhonEx - problem med att samtalen bryts ibland och låååångsam
Inesoft Phone - Problem med Xperians upplösning (har jag för mig) vissa bitar funkade helt enkelt inte.
O3Touch - kommer inte ihåg vad som strulade.. men ut åkte den (ser nu att det finns en 3.4 att ladda ner som kom nu i februari. Skall testa den). http://www.o3touch.com/download.html

Jag har kört med Inesoft Phone 4 ett bra tag nu, jag upplever inga problem öht, allt fungerar perfekt för mig, du borde nog prova en trial till, glömt inte att ändra till rätt skin på CallerID`n.
ps. automatiska profiler är gudomligt!

Postad 09 februari 2009 - 20:12

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Jag har kört med Inesoft Phone 4 ett bra tag nu, jag upplever inga problem öht, allt fungerar perfekt för mig, du borde nog prova en trial till, glömt inte att ändra till rätt skin på CallerID`n.
ps. automatiska profiler är gudomligt!

Kan bara instämma. Det absolut bästa och mest användbara programet till xperian i mina ögon. Hitta en kontakt eller slå ett nummer går absolut snabbast med Inesoft enligt mig. Har testat några andra men de har långt kvar.

Postad 10 februari 2009 - 02:30

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Verkar som att jag är en lösning på spåren när det gäller mitt tidigare omskrivna problem med texten "Slide to answer/ignore" i Touch HD-dialern. Texten ligger i filen Windows\PHCANHTC.dll och det ska gå att ändra med hjälp av en hex-editor. Bra så, gör detta och skickar över till telefonen. Fungerar inte, istället får jag Windows standardtelefongränssnitt som förutom att det är jävligt fult saknar videosamtalsfunktionen. "Just det, man måste signera systemfiler!", tänker jag och gör detta lite snabbt. Men hur jag än gör så får jag det inte att funka. Varje gång jag lägger in någon annan variant av PHCANHTC.dll än den som fanns i CABen från början så kommer jag tillbaka till den ******** Windows-dialern.

Så nu undrar jag; är det någon som fått detta att fungera och som råkar ha en fungerande version av PHCANHTC.dll? Snälla, posta den!

edit: Töntigt att mitt bitvis svulstiga språk censureras på det här forumet!

Redigerat av soer, 10 februari 2009 - 02:31.

Postad 10 februari 2009 - 08:40

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Finns det ingen annan FM-radio att tanka in i telefonen än den som ligger i.
Visst den funkar men den lämnar ju en hel del övrigt att önska. tex att när man justerar volymen i lurarna justeras även volymen på ringsignalen. Tråkigt när man glömmer att ställa tillbaka den och knappt hör när det ringer. ;)

/Johan

Postad 10 februari 2009 - 08:46

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Finns det ingen annan FM-radio att tanka in i telefonen än den som ligger i.
Visst den funkar men den lämnar ju en hel del övrigt att önska. tex att när man justerar volymen i lurarna justeras även volymen på ringsignalen. Tråkigt när man glömmer att ställa tillbaka den och knappt hör när det ringer. ;)

/Johan

jag använder något som heter Pubba Radio (hittat på detta forum) ;) . Funkar väl rätt OK men det löser inte dinna problem med volymen.

Postad 10 februari 2009 - 09:00

Liftraser
  • Liftraser
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag är väldigt avundsjuk på alla som är så nöjda med sin X1. Själv skulle jag inte kunna rekomendera den till någon.
Visst, den är väldigt bra som handdator och det finns massor med bra "business tbh" men som ren telefon är den ju mest skräp.

Jag har med BT och det är lite krångligt att ringa utan tredjepartsprogram tycker jag. Men framför allt så har jag en extremt dålig täckning. Har aldrig haft så dålig täckning tidigare, inte på någon telefon och jag har haft ett gäng. Har såklart provat med olika simkort/abonemang i olika telefoner. X1 är i särklass sämst.

Hade jag bara haft godtagbar täckning lite då och då så hade jag varit nöjd tror jag, med tanke på alla andra fördelar telefonen har.

Jag har inte orkat uppdatera än, tycker inte riktigt att telefonen är värd det besväret. Min fråga är: Om man uppdaterar, finns det möjlighet att mottagningen förbättras? Eller kan detta endast förbättras genom att skicka in den på service?

Tacksam för svar, jag vill så gärna tycka om denna telefonen.

Postad 10 februari 2009 - 09:20

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Jag är väldigt avundsjuk på alla som är så nöjda med sin X1. Själv skulle jag inte kunna rekomendera den till någon.
Visst, den är väldigt bra som handdator och det finns massor med bra "business tbh" men som ren telefon är den ju mest skräp.

Jag har med BT och det är lite krångligt att ringa utan tredjepartsprogram tycker jag. Men framför allt så har jag en extremt dålig täckning. Har aldrig haft så dålig täckning tidigare, inte på någon telefon och jag har haft ett gäng. Har såklart provat med olika simkort/abonemang i olika telefoner. X1 är i särklass sämst.

Hade jag bara haft godtagbar täckning lite då och då så hade jag varit nöjd tror jag, med tanke på alla andra fördelar telefonen har.

Jag har inte orkat uppdatera än, tycker inte riktigt att telefonen är värd det besväret. Min fråga är: Om man uppdaterar, finns det möjlighet att mottagningen förbättras? Eller kan detta endast förbättras genom att skicka in den på service?

Jag hade lämnat in den på service för jag har inte sämre täckning med min X1a än någon annan telefon jag haft och jag har haft MÅNGA.

Postad 10 februari 2009 - 09:24

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Här på mitt kontor finns det allehanda mobiltelefoner, många P1:or och diverse nokia modeller. Jag är den enda som har Xperia, och jag är nog den som upplever minst problem med dålig täckning.

Postad 10 februari 2009 - 09:30

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Jag måste säga att varje gång jag fått en ny telefon har jag tyckt att jag fått sämre och sämre mottagning. Xperian är inget undantag. Tror att det är ett medvetet drag hos tillverkarna. Man vill få ner strålningen samtidigt som man hoppas att nätens täckning byggs ut.

Men som sagt bara spekulationer från min sida.

Postad 10 februari 2009 - 09:41

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Här på mitt kontor finns det allehanda mobiltelefoner, många P1:or och diverse nokia modeller. Jag är den enda som har Xperia, och jag är nog den som upplever minst problem med dålig täckning.

Kan bara hålla med övriga som har bra täckning, aldrig något problem med min heller.
/Johan

jag använder något som heter Pubba Radio (hittat på detta forum) ;) . Funkar väl rätt OK men det löser inte dinna problem med volymen.

Jo jag änvänder den och den funkar fint, men den löser inte volymproblemet. ;)

Redigerat av vasjpett, 10 februari 2009 - 09:40.

Postad 10 februari 2009 - 09:45

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Vem f**n köper en Xperia för själva telefonfunktionen?? Den funkar att ringa med.. Och är en grym PDA där man kan lägga in o köra praktiskt taget allt man vill. GPS, Sjökort, Video, Torrents, FTP, Mail, Webb, Turbo3g-modem och kalender är bara några av dom funktioner jag använder.

//Joel

Postad 10 februari 2009 - 10:39

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Installerade detta, se nedan.
http://norti.hu/xper...ila_full_hd.cab

Det var ett misstag insåg jag när ddet inte fungerade som det skulle, nu går det inte att avinstallera.
Hur gör man ????

Postad 10 februari 2009 - 10:53

soer
  • soer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Installerade detta, se nedan.
http://norti.hu/xper...ila_full_hd.cab

Det var ett misstag insåg jag när ddet inte fungerade som det skulle, nu går det inte att avinstallera.
Hur gör man ????

Hard reset ;)

Postad 10 februari 2009 - 10:53

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Jag skulle gissa på att det är HW-relaterat så lämna in på service. En uppdatering av SW hjälper nog inte...

/A

Postad 10 februari 2009 - 11:30

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Hard reset ;)

Nä ha ha, läta svar ni har.
Jag löste det.
Man kan ju som alla vet inte avinstallera ett program som används eller hur..
Bort med bocken för skitprogrammet i "Idag" panelen. DÅ går det bra att avinstallera...

Postad 10 februari 2009 - 12:18

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
hej på er!när jag fick min xperia,jag tyckte att min w960 var bättre,men just nu,efter jag har installerar till min xperia några fina programmer och jag gillar den:
-jag avinstallerade alla paneler utan idag panel,installerade SPB mobile shell2.1.4 profesional from spb hemsida,som tycker jag är mycket snyggare och man kan ändra teman,färg(jag använd svart färg som drar lite batteri),kan justerar skärm belysning med en klick och den här en analog klocka och bättre meny;
-spb keyboard ( stora bokstäver,vibrerar ,full skärm tangentbord ,iphone likande,bäst),
pubba radio(tack pubba),
-core player1.30 (10 band EQ,youtube player,och klarar alla video formater som Dvix,mm),
-pocket player 4(laddar ner album art automatik,10 band EQ,surround,eco och upp till 10 sekunder Crossfade),
-amaze GPS(fungerar bra men andvändar data ,jag här fast pris),
-google naveagtor
-spb,weather(den bästa för mig),
-ficklampa Htorh,
-htc enlangestarmenu,
-flera spel(omniano,tip top,insaniquarium,Zuma,Chuzzle),
-och ändrade de små soft knappar,en till ficklampa och den andra till meddel.funtioner,sandisk microDS 16gb(mycket plats)
-användar som web läsare bara opera(internet explorer är tråkigt och krångligt för mig)
-jag trår att nästan allt finns i den här forum.

Postad 10 februari 2009 - 19:28

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Om jag inte minns fel skall det gå att justera hur mycket "kraft" den använder för att "scanna" efter operatöer. nackdelen när du höjer den är att telefonen strålar mer och batteriet räcker lite mindre.
Jag har aldrig behöft ändra detta eftersom jag inte upplevt några problem, men jag har ett svagt minne av att jag läst det i tråden....för ett tag sen.

Postad 10 februari 2009 - 20:19

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Jag har sen jag började utforska Windows Mobile på Xperian strävat efter att göra den så fingervänlig som möjligt. Nu bedömer jag att jag kommit så långt att det är dags att dela med mig. Så här kommer en lista med mina rekommendationer på hur du gör din telefon "finger-friendly".

Lycka till :)

Redigerat av Whopper, 13 februari 2009 - 20:31.

Postad 10 februari 2009 - 21:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Fick nog av den med mina mått mätt dåliga mottagningen och lämnade in min X1a igår.
Kan inte ta emot/skicka MMS på platser där jag tidigare aldrig haft problem oavsett telemodell.
Samtal som bryts på ställen där jag tidigare kunnat prata utan tecken på på svag mottagning.
Kör med min gamla W810i nu, och inga problem att ta emot MMS på jobbet tex, med X1an har de varit mer än omständigt.

Hoppas dom hittar nåt fel på den, gillar telefonen inge snack om det.

Annars lär den få lämnas in, o igen o igen o ja..

Postad 10 februari 2009 - 22:48

cetnor
  • cetnor
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag installerade Touch HD Dialer. Dialern ser helskum ut på skärmen nu efter installationen. Ihoptyckt text och huller om buller. Det går inte att avinstallera programmet heller. Den hänger sig bara. Några knep?

Jag har sen jag började utforska Windows Mobile på Xperian strävat efter att göra den så fingervänlig som möjligt. Nu bedömer jag att jag kommit så långt att det är dags att dela med mig. Så här kommer en lista med mina rekommendationer på hur du gör din telefon "finger-friendly".

Postad 10 februari 2009 - 23:05

Cinema
  • Cinema
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Fråga! Om man gör en totalt återställning försvinner det senaste uppdaterade svenska romen?

Postad 10 februari 2009 - 23:45

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Fråga! Om man gör en totalt återställning försvinner det senaste uppdaterade svenska romen?

Nej.

@Whopper: Tackar för StopWatch, precis vad jag saknat!

Postad 11 februari 2009 - 09:40

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Nej.

@Whopper: Tackar för StopWatch, precis vad jag saknat!

Tackar jag med! Nu är snart telefonen precis som jag vill ha den

Så här ser det ut idag!
Väldigt snabb och precis det funktioner som jag vill ha

Vet du om "T9 t-bord för SMS" funkar med SPB Keyboard?

Bifogad fil(er)

Redigerat av kewe, 11 februari 2009 - 09:35.

Postad 11 februari 2009 - 10:17

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Tackar jag med! Nu är snart telefonen precis som jag vill ha den

Så här ser det ut idag!
Väldigt snabb och precis det funktioner som jag vill ha

Vet du om "T9 t-bord för SMS" funkar med SPB Keyboard?

Ser mycket stiligt ut!
Vilket program är det som fixar flikarna längst ner på "skärmen"?

Redigerat av Unregistered5d19e759, 11 februari 2009 - 10:29.

Postad 11 februari 2009 - 10:52

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Någon som har tips på ett bra "konverterings" program för X1.
Behöver väldigt ofta räkna om olika mängder och mått till mg från ton eller mil till cm mm mm
Jag hade ett kanon program till min Palm på Hedenhös tid men det finns inte till PPC.

Postad 11 februari 2009 - 11:15

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Behöver väldigt ofta räkna om olika mängder och mått till mg från ton eller mil till cm mm mm
Jag hade ett kanon program till min Palm på Hedenhös tid men det finns inte till PPC.

Opera, med denna urlen: http://www.convert-me.com/ fungerar kanske...

Postad 11 februari 2009 - 11:39

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

MSS Converter är gratis och bra.

/Jesper

Postad 11 februari 2009 - 11:51

Unregistered60f0ef10
  • Unregistered60f0ef10
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Angående uppdateringen av Xperians ROM, så undrar jag om följande skulle vara något att satsa på:

1. Backup av hela telefonen med SPB backup.
2. Uppdatera ROM.
3. Återställning av hela telefonen (med nyss gjorda backup) med SPB backup.

I punkt 3 antar jag att man inte återställer ROM, eller hur?

Postad 11 februari 2009 - 11:58

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

MSS Converter är gratis och bra.

/Jesper

Skall genast prova den. Verkar var det jag söker. ;)
tack för tipset :)

Postad 11 februari 2009 - 12:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Angående uppdateringen av Xperians ROM, så undrar jag om följande skulle vara något att satsa på:

1. Backup av hela telefonen med SPB backup.
2. Uppdatera ROM.
3. Återställning av hela telefonen (med nyss gjorda backup) med SPB backup.

I punkt 3 antar jag att man inte återställer ROM, eller hur?

Av stabilitetsskäl brukar det inte vara rekommenderat att återställa backup av program och inställningar i samband med ROM-byte eller uppgradering. Risken är stor att de gamla inställningarna skapar problem.

Min erfarenhet är att man tjänar på att göra en fräsch installation och lägga in program samt inställningar manuellt.

Postad 11 februari 2009 - 12:17

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Av stabilitetsskäl brukar det inte vara rekommenderat att återställa backup av program och inställningar i samband med ROM-byte eller uppgradering. Risken är stor att de gamla inställningarna skapar problem.

Min erfarenhet är att man tjänar på att göra en fräsch installation och lägga in program samt inställningar manuellt.

Jag provade att göra restore med hjälpa av Resco Backup, och precis som nämnts så gick det åt skogen. Program hängde sig titt som tätt och telefonen verkade allmänt instabil. Fick bli en hard reset och manuellt lägga in allt igen och den har fungerat ypperligt sen dess.

Postad 11 februari 2009 - 12:25

Unregistered9685fe37
  • Unregistered9685fe37
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
har försökt söka men har svårt att hitta något om just detta.
åäö knapparna reagerar fortare än de vanliga knapparna. vilket betyder att när man skriver så är texten lite efter men åäö reagerar direkt vilket betyder att "hej vad gör du" blir "hejö vad gr du".
har läst att andra har liknande problem men inte hittat nån lösning.

//kufra

Postad 11 februari 2009 - 12:45

Unregistered60f0ef10
  • Unregistered60f0ef10
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag provade att göra restore med hjälpa av Resco Backup, och precis som nämnts så gick det åt skogen. Program hängde sig titt som tätt och telefonen verkade allmänt instabil. Fick bli en hard reset och manuellt lägga in allt igen och den har fungerat ypperligt sen dess.

Ok. Verkar vettigt eftersom registret kan ha ändrats i den nya versionen och gamla applikationer då kan "peka" fel.

Tack för svaren.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.