Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 April 2010 - 16:31

clafa
  • clafa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
jag kör med hbh is800 http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv till x10'an... en sann njutning och rörelsefrihet ända ner till tvättstugan... ;) ;) ;) :P

Postad 02 April 2010 - 16:43

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Börjar med att tacka alla er som redan fått era X10:or för att ni delar med er av era åsikter. Jag har siktat in mig på en vit X10:a.

Har några saker jag undrar över:
1. När man är i ett samtal, är det enkelt att under samtalets gång nå program på telefonen så som telefonboken eller kalender?

2. Någon som testat att använda telefonen som navigator (röstguid turn by turn)?
Jag har lyckats hitta 3 olika program. Någon som har fler program?
- Wisepilot (testversion installerad på x10:an), https://www.wisepilo....jsp?action=230
- Goole navigator, http://www.google.co...ile/navigation/
- Navigon, http://www.navigon.c...or_android.html
Av dessa tre program är det bara Navigon som bygger på att man har kartorna lagrade på minneskortet, vilket jag föredrar. Om man planerar att använda telefonen utomlands med navigering är det endast navigon (som jag hittat) som man kan använda (om man inte vill ha hög surfräkning).
Ni som testat, vilken tycker ni bäst om?

Postad 02 April 2010 - 16:50

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen med RAM minnet, ser rätt bra ut...

Postad 02 April 2010 - 16:56

meXoo
  • meXoo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som har köpt telefonen hos telenor ??

Postad 02 April 2010 - 17:20

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Någon som har köpt telefonen hos telenor ??

Jag...

Jo. Vill bara dela med mig av mitt lilla problem som tog mig hela DAGEN att fixxa...

Jag hade mina kontakter sparade med ett windows mobile program som heter: PIM Backup

Problemet var för mig att få in den på X10'an på något sätt... SÅ...

Först installerade jag en Windows Mobile 6 Emulator med internet åtkomst.

Sedan importerade jag mina kontakter med PIM Backup till den emulerade mobilen.

Sedan följde jag instruktionerna som finns här:
http://www.google.com/mobile/sync/

Där valde jag windows mobile.

SEDAN så fick jag köra med den inbyggda sync programmet "Moxier Sync" i X10'an och följa nästan samma steg som på http://www.google.com/mobile/sync/

Efter minst 3 eller 4 försök så TADA! Funkade ;)

Delar med mig till dom som går från WM till Android...

Postad 02 April 2010 - 17:21

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Får man med någon halsrem till MW600?
Har ett Samsung BT headet som jag aldrig använder mest för att jag tyckte det var sjukt osmidigt med clip-on, iaf i jämförelse med DS980.

Postad 02 April 2010 - 17:24

hkan_json
  • hkan_json
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag är helt överlycklig över MW600, visst det funkar och det är bra ljud men jag känner inte att det är lika smidigt som DS980 som jag haft innan.
Nu har det iofs pajat nu på sistone pga ovarsam hantering på jobbet men det känns helt klart bättre enligt mig.
För vad jag förstår kan man inte gå in i kontaktbok eller samtalslista via Mw600 vilket funkar utmärkt på Ds980 och som jag gillar skarpt ;)

Mitt MW600 fungerar till min Nexus One men utan namn på den som ringer, endast nr syns, låtnamn visas inte iheller.
Kopplar jag det till en "vanlig" Sony Ericsson så visar det även namn och vilken låt som spelas.
Fast du menade kanske mer att kunna bläddra bland kontakterna... Det vet jag inte om det fungerar.
Senaste samtal fungerar iaf.

Postad 02 April 2010 - 17:34

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Frågar igen: Någon om vet om Flash kommer med uppdateringen till 2.1? Och fungerar alarmet när telefonen är avstängd?

Postad 02 April 2010 - 17:37

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Frågar igen: Någon om vet om Flash kommer med uppdateringen till 2.1? Och fungerar alarmet när telefonen är avstängd?

Tja, adobe har väl sagt att Flash kommer "first half 2010" och de kommer krävas 2.x för det. Tror således bollen på den punkten ligger hos adobe. Kommer 2.x till X10 innan det lär vi ju se flash först när adobe släppt det ordentligt.

Redigerat av deezel, 02 April 2010 - 17:38.

Postad 02 April 2010 - 17:38

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

alarmet fungerar inte när den är avstängd. Flash kommer nog inte i samband med 2.1 upgraderingen, men kan komma innan eller efter, ingen som vet, Adobe jobbar med ny flash version nu 10.1.

Men jag vet en annan som fixar båda, men det tar vi inte i den här tråden ;)

Redigerat av theclone, 02 April 2010 - 17:39.

Postad 02 April 2010 - 17:43

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Har ett Samsung BT headet som jag aldrig använder mest för att jag tyckte det var sjukt osmidigt med clip-on, iaf i jämförelse med DS980.

Ingen rem med.
Men det går ju att knyta/haka i en i clip-on grejen baktill, om man vill.

Mitt MW600 fungerar till min Nexus One men utan namn på den som ringer, endast nr syns, låtnamn visas inte iheller.
Kopplar jag det till en "vanlig" Sony Ericsson så visar det även namn och vilken låt som spelas.
Fast du menade kanske mer att kunna bläddra bland kontakterna... Det vet jag inte om det fungerar.

Har du fört över de låtarna med nån SE programvara, alltså då du ser låttitel i MW600?
Jag snabbtestade och lyssnade på lite U2 tidigare idag, men inga låttitlar..
Drog över låtarna rakt av på kortet, utan att använda MediaGo.

Postad 02 April 2010 - 17:47

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

alarmet fungerar inte när den är avstängd. Flash kommer nog inte i samband med 2.1 upgraderingen, men kan komma innan eller efter, ingen som vet, Adobe jobbar med ny flash version nu 10.1.

Men jag vet en annan som fixar båda, men det tar vi inte i den här tråden ;)

Aj då. Tycker det är riktigt dåligt att inte alarmet fungerar när man har den avstängt. Positivt att det kommer Flash vad det lider.

Tack för snabba svar!

Postad 02 April 2010 - 17:49

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Okej! har sjuka problem med kameran ;)

Den vägrar att fokusera, oavsett vilket fokus, bild och motivläge, eller upplösning.
Förhoppningsvis bara user error från min sida, men jag lyckas fan inte förstå vad som händer.

Bifogad fil  fokus2.jpg   33.46K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  fokus1.jpg   42.21K   0 Antal nerladdningar

Postad 02 April 2010 - 18:08

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Köpte min X10 i onsdags och är överlag väldigt nöjd. Saker som stört mig finns dock.. Skriver ner lite saker som antingen varit galet eller där jag själv klantat mig lite.. kanske hjälper nån annan att göra rätt från början. ;)

1. Jag fick inte telenors turbo-3g som jag har att funka. De APN-inställningar jag fick automatiskt gav mig bara 0,3mbit.. på den inställning den hamnade på i allafall (services.telenor.se).. sen fann också en annan APN med jag kunde välja: internet.telenor.se
Då fick jag upp hastigheten ordentligt via speed-test och jag trodde allt var frid o fröjd, men det visade sig att då kunde jag inte surfa! Alla andra appar som kontaktade nätet funkade med den högra hastigheten, men webbläsaren kom inte åt nån sida alls. Lyckades lösa det efter ett samtal med SE-supporten. Visade sig att telenors APN-inställningar var fel. (Trots att dom skyllde på SonyEricsson så klart.)
Jag gjorde en ny APN utan deras proxy och port-inställningar med internet.telenor.se. Så nu surfar jag fint med turbo-3g i ca 3mbit.

OBS! Ställ inte in internet.telenor.se om du inte har fri surfning.. den där maxtaxan på 19kr tror jag inte gäller på den APNn.

2. Timescape låg 2 timmar galet i början.. löste det på samma sätt som nämnts tidigare i tråden, såg till att ställa in rät tidszon, d.v.s +2 timmar GMT.

3. Fuckade upp ditsättningen av skärmskyddet och måste köpa ett nytt. Förslag på butik som säljer sånna tas gärna emot.

4. Min klock-widget och timescape-widget har "stannat" två gånger.. d.v.s den slutar uppdatera tiden.. Fått slänga den och lägga dit den igen. Får se om det kan ha haft att göra med fel tidszon det också då det inte hänt idag sen jag bytte tidszon.

5. Inte riktigt nöjd med kalendern då jag inte lyckats fått med grupperingarna.. alltså har använt mig av "hem", "arbete" och ett par till olika "kalendrar" i Ical på macen.. syncade det via google calender med allt blev då samma verkar det som.. Återstår att se hur jag ska få det hela att flyta på bra framöver.. kanske blir tvungen att köpa Missing Sync for Android för 39$.

6. Visst problem med kontakterna också.. inte att få in dem i telefonen, men nånting är lite skumt för nu vill google synka tillbaka med min adressbok i datorn och "lägga till" ca 100 kontakter som dubletter av dom ca 400 jag redan har..

Jag ska ge mig på en uppdatering snart också.. men vad är det egentligen som uppdateras? Har jag förstått rätt om det är det som kallas "Basbandsversion" som uppdateras? Vad betyder det? ;)

Kan rekommendera några program o spel också från "butiken".

Bambuser - Sänd live direkt från mobilen, går att integrera med facebook. ;)

ES File Explorer - filhanterare med möjlighet att browsa utdelade mappar i ditt LAN. Även FTP-klient.

Facebook Sync - Synka dina kontakter med kontakterna du har i facebook med samma namn så du får deras bilder i kontakterna.

Robo Defense - Litet spel som är sjukt beroendeframkallande.

Snowstorm - Väderwidget som kan ställas in att visa den närmsta prognosen baserat på din position

TrueCaller - Se vem som ringer trots att du inte har den i telefonboken.. slår upp på hitta.se när det ringer nån okänd. :P

Wapedia

tv.nu

Xstreamlabs Speedtest

Ja.. det var det.. :)

//Joel

Postad 02 April 2010 - 18:14

hkan_json
  • hkan_json
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Ingen rem med.
Men det går ju att knyta/haka i en i clip-on grejen baktill, om man vill.

Har du fört över de låtarna med nån SE programvara, alltså då du ser låttitel i MW600?
Jag snabbtestade och lyssnade på lite U2 tidigare idag, men inga låttitlar..
Drog över låtarna rakt av på kortet, utan att använda MediaGo.

Jag drog över de på kortet direkt.
Telefonen är en SE Naite, det fungerar alltså inte på min N1:a

Postad 02 April 2010 - 18:16

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Hoppas ni inte har allt för mycket emot en "dubbelpost".

För mig har kameran funkar skitbra!
Två bilder jag tagit, ingen bearbetning alls i datorn, utan direkt från mobilen:
Bifogad fil  DSC_0003.jpg   2.14MB   0 Antal nerladdningar
Den här har lite rörelseoskärpa.. körde bil o fotade samtidigt.. sorry.. men det blev ganska bra ändå. ;)

Bifogad fil  DSC_0007.jpg   2.19MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av joel80, 02 April 2010 - 18:18.

Postad 02 April 2010 - 18:26

miss_purple
  • miss_purple
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som köpt via telia online? Beställde 22/3 och fortfarande inget leveransbesked. Nu ligger det på 22/4 därifrån!

Ingen som vet något, för telia verkar uppenbarligen inte veta något själv när jag ställt frågan!

Postad 02 April 2010 - 18:48

ollo
  • ollo
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

3. Fuckade upp ditsättningen av skärmskyddet och måste köpa ett nytt. Förslag på butik som säljer sånna tas gärna emot.

När jag har köpt skärmskydd tidigare till andra mobiler så har jag köpt via www.screenguard.se men de verkar ha upphört, men länkar till andra återförsäljare finns på hemsidan.

Alla skydd som jag har fått därifrån har sett ut exakt som den som följde med x10an dvs med två st skyddsplast med flikar över skärmskyddet, jag har även tagit av ett skydd som hade börjat att flika upp sig och tvättade av det och sedan applicerade jag dit det igen.

Postad 02 April 2010 - 18:58

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

4. Min klock-widget och timescape-widget har "stannat" två gånger.. d.v.s den slutar uppdatera tiden.. Fått slänga den och lägga dit den igen. Får se om det kan ha haft att göra med fel tidszon det också då det inte hänt idag sen jag bytte tidszon.

Du har inte installerat någon taskmanager som ligger igång i bakgrunden och dödar processer? Vet att det finns minst en taskmanager på market som gör det.

Postad 02 April 2010 - 19:02

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
kolla skalshop.se ?

Postad 02 April 2010 - 19:14

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Du har inte installerat någon taskmanager som ligger igång i bakgrunden och dödar processer? Vet att det finns minst en taskmanager på market som gör det.

Ah.. det kanske är så? Men hur vet jag det? Jag använder Advance Task Killer.

//Joel

Edit: Kunde ju lägga till saker i ignore-list.. Digitalklockan är nu tillagd.. undrar vilken av processerna som e timescape-widgeten...
Tack för tipset!

Redigerat av joel80, 02 April 2010 - 19:17.

Postad 02 April 2010 - 19:21

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

När jag har köpt skärmskydd tidigare till andra mobiler så har jag köpt via www.screenguard.se men de verkar ha upphört, men länkar till andra återförsäljare finns på hemsidan.

Alla skydd som jag har fått därifrån har sett ut exakt som den som följde med x10an dvs med två st skyddsplast med flikar över skärmskyddet, jag har även tagit av ett skydd som hade börjat att flika upp sig och tvättade av det och sedan applicerade jag dit det igen.

Ok.. blir kanske att beställa då. Tänkte mer på tips på fysiska butiker som kan ha.. nu när det är påsk o så tar det ju ett litet tag om man beställer. Men det kanske inte finns sånt hos någon vanlig handlare?
ThePhoneHouse i Farsta hade inte..

Postad 02 April 2010 - 19:52

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

1. Jag fick inte telenors turbo-3g som jag har att funka. De APN-inställningar jag fick automatiskt gav mig bara 0,3mbit.. på den inställning den hamnade på i allafall (services.telenor.se).. sen fann också en annan APN med jag kunde välja: internet.telenor.se
Då fick jag upp hastigheten ordentligt via speed-test och jag trodde allt var frid o fröjd, men det visade sig att då kunde jag inte surfa! Alla andra appar som kontaktade nätet funkade med den högra hastigheten, men webbläsaren kom inte åt nån sida alls. Lyckades lösa det efter ett samtal med SE-supporten. Visade sig att telenors APN-inställningar var fel. (Trots att dom skyllde på SonyEricsson så klart.)
Jag gjorde en ny APN utan deras proxy och port-inställningar med internet.telenor.se. Så nu surfar jag fint med turbo-3g i ca 3mbit.

OBS! Ställ inte in internet.telenor.se om du inte har fri surfning.. den där maxtaxan på 19kr tror jag inte gäller på den APNn.

Wow--- Jag har ju telenor surfa bas och jag fick oxo runt 0,3Mbit... nu får jag runt 1,3Mbit...

Tack för tipset kompis ;)

Postad 02 April 2010 - 20:08

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag...

Jo. Vill bara dela med mig av mitt lilla problem som tog mig hela DAGEN att fixxa...

Jag hade mina kontakter sparade med ett windows mobile program som heter: PIM Backup

Problemet var för mig att få in den på X10'an på något sätt... SÅ...

Först installerade jag en Windows Mobile 6 Emulator med internet åtkomst.

Sedan importerade jag mina kontakter med PIM Backup till den emulerade mobilen.

Sedan följde jag instruktionerna som finns här:
http://www.google.com/mobile/sync/

Där valde jag windows mobile.

SEDAN så fick jag köra med den inbyggda sync programmet "Moxier Sync" i X10'an och följa nästan samma steg som på http://www.google.com/mobile/sync/

Efter minst 3 eller 4 försök så TADA! Funkade ;)

Delar med mig till dom som går från WM till Android...

Hehe, lät lite krångligt ;) Som jag sa några sidor tidigare så använde jag mig själv av detta http://www.spritesof...ow/Select-Phone
Mkt smidigt o funkade direkt. Jag gjorde det som första grej i princip innan jag gjort nåt annat på telefonen. Nån annan påpekade dock att om man redan lagt in kontakter etc så kan det vara bra att ta en backup på dem innan man kör detta.

Postad 02 April 2010 - 20:11

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Någon som vet någon butik i Uppsala som har X10an utställd så man kan testköra den lite?

Efter alla recensioner man har läst så skulle jag nog vilja prova den innan jag köper. Har aldrig haft en smartphone heller, så det är lite därför jag vill prova den också.

Tacksam för svar.

Postad 02 April 2010 - 20:18

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nä det är sant, fast MW600 har sjukt bra batteritid och grymt bra ljud vilket jag personligen prioriterar högre än telefonboksfunktionen.

Hur smidigt är det egentligen att scrolla i telefonbok på en liten BT display ? För det finns väl ingen sökfunktion antar jag i ds980, så man får väl scrolla seriellt namn, efter nam, efter namn tills man tillslut hittar det man letar efter ?

Jo det är sant, nog för att ett Ds 980 har inte dåligt det heller men inte i klass med MW600 iofs ;)

Det funkar faktiskt rätt bra, eller jag använder främst "call-log" där man bläddrar mellan dom senaste samtalen.
Funkar klockrent om man har en liten skara man ringer ofta ;)

jag kör med hbh is800 http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv till x10'an... en sann njutning och rörelsefrihet ända ner till tvättstugan... :P :) :P :P

Dom där har jag med kikat på, hur tycker du dom funkar? och hur är batteritiden på dom? ;)

Postad 02 April 2010 - 20:23

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det får du inte, det är bara den där klämman och jag hittar inget hål att fästa en neck-strap i heller, tyvärr.

Jo det lästa jag mig till, men det gäller just bara det absolut senaste, går väl inte bläddra i nån lista?

Postad 02 April 2010 - 21:13

clafa
  • clafa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Dom där har jag med kikat på, hur tycker du dom funkar? och hur är batteritiden på dom? ;)

skulle väl gissa på en 6-7 timmar max... en dags användande för min del.

Postad 02 April 2010 - 21:27

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

skulle väl gissa på en 6-7 timmar max... en dags användande för min del.

så pass ändå, var hittar dom plats för all den strömmen? ;)

Postad 02 April 2010 - 21:53

Klazzon
  • Klazzon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Fråga tilll alla som har enheten och upplever problemen med att det tar tid att skifta från stående till liggande bild,dålig "avkänning" av a och vissa tangenter på tangetbordet. Har detta visat sig direkt eller kommit efter ett tag? Det verkar ju skilja en del mellan telefonerna (en del är klockrena andra mindre bra och går jag ner till "min" butik är jag ganska säker på att jag kan få testa just det exemplaret som jag skall köpa. Detta borde ge en uppfattning om hur telefonen är eller?

Postad 02 April 2010 - 21:55

clafa
  • clafa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

så pass ändå, var hittar dom plats för all den strömmen? ;)

ja det undrar fan jag oxå...

Postad 02 April 2010 - 22:02

clafa
  • clafa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

ja det undrar fan jag oxå...

6-7 timmar var nog i överkant nu när jag tänker till... 4-5 max stämmer nog bättre..

Postad 02 April 2010 - 22:08

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

6-7 timmar var nog i överkant nu när jag tänker till... 4-5 max stämmer nog bättre..

det är ändå mer än 1-3 timmar på Ds980, nu är det iofs gammalt..

Postad 02 April 2010 - 22:11

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

det är ändå mer än 1-3 timmar på Ds980, nu är det iofs gammalt..

4 timmar taltid, 270 standby.. inte mycket att hurra över i dagens teknik-samhälle, fast smidiga är de ju!

Postad 02 April 2010 - 22:28

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Nån som listat ut om man kan spara radiostationer på headsetet? Eller får man söka igenom alla stationer varje gång?

Postad 02 April 2010 - 22:30

Unregisterede96902b7
  • Unregisterede96902b7
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som kan svara på om det går att få upp låtnamn i displayen på MW600? Det går med min W910i men inte med min X10:a.

Postad 02 April 2010 - 22:31

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Någon som vet någon butik i Uppsala som har X10an utställd så man kan testköra den lite?

Efter alla recensioner man har läst så skulle jag nog vilja prova den innan jag köper. Har aldrig haft en smartphone heller, så det är lite därför jag vill prova den också.

Tacksam för svar.

3-butiken i Gävle har den så det är ett hett tips till Uppsala också, de hade kort och allt i så man kunde testa lite. Jag upplevde den inte som så jätterapp, men jag hade inte tid att testa någon längre stund och de hade precis plockat upp den när jag var där så de verkade inte veta så mycket om den ännu.

EDIT: Timescape rullade däremot på mycket bra, jag vet ju dock inte vad det var jag såg där iom att det var en visningstelefon.

Redigerat av Unregisteredf89c404c, 02 April 2010 - 22:32.

Postad 02 April 2010 - 22:33

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=ExqrLOCiATQ
Filmar i mörker utan lampan på på mobilen

http://www.youtube.c...h?v=qEV-IDwe2MA
Filmar med lampan på

Postad 02 April 2010 - 22:39

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Det funkar faktiskt rätt bra, eller jag använder främst "call-log" där man bläddrar mellan dom senaste samtalen.
Funkar klockrent om man har en liten skara man ringer ofta ;)

MW600 har ju uppringning av senast slagna nummer (ej testat), så med en ännu mindre skara (typ 1), så funkar ju det med. Du får helt enkelt kapa antalet vänner ännu mer. ;)

Att jämföra med MW600ans 9.5h kontinuerligt musikspelande (praktiskt test). ;)

Fortfarande ingen som kan svara på om det går att få upp låtnamn i displayen på MW600?

Menar du specifikt från X10 eller generellt ? När jag kört min MW600 både mot dator samt G502, så har jag fått upp låtnamn.

Redigerat av twintin, 02 April 2010 - 22:46.

Postad 02 April 2010 - 22:39

swplatinum
  • swplatinum
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Provar igen, någon annan som märkt att det klickar/knäpper hyffsat högt i telefonen när kameran fokuserar. Märks extra tydligt i barcode scanner appen?

Gällande tiden för skärmen att växla läge så känns det lite väl "min PS3 är inte knäpptyst" över den diskussionen. Det går inte ögonblickligen och det rör sig med 100% sannorlikhet om olika uppfattningar om vad som är snabbt och inte samt hur mycket man har i gång samtidigt. Jag har själv deltagit i PS3 debatten och vet hur lätt det är att ryckas med, men man vänjer sig!

Tycker att det är en kanontelefon på alla sätt och vis och det är bara att åka å handla. Snygg, snabb och grym. Men jag ororar mig konstant för att tappa den... Någon som kan rekomendera något snyggt/bra silikonskal?

/P

Redigerat av swplatinum, 02 April 2010 - 22:42.

Postad 02 April 2010 - 22:43

Unregisterede96902b7
  • Unregisterede96902b7
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Menar du specifikt från X10 eller generellt ? När jag kört min MW600 både mot dator samt G502, så har jag fått upp låtnamn.

Jag menar från X10:an specifikt. Det funkar med min w910 som sagt.

Postad 02 April 2010 - 22:43

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Vart läggs apparna man laddar ner,på telefonminnet eller på kortet?

Postad 02 April 2010 - 22:45

elager
  • elager
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Tacksam för svar.

Mediamarkt i Uppsala har den inne.

Postad 02 April 2010 - 22:58

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

4 timmar taltid, 270 standby.. inte mycket att hurra över i dagens teknik-samhälle, fast smidiga är de ju!

Jo i en helt annan liga än MW600 iaf.
Hoppas på en uppföljare ;)

Postad 02 April 2010 - 23:01

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

MW600 har ju uppringning av senast slagna nummer (ej testat), så med en ännu mindre skara (typ 1), så funkar ju det med. Du får helt enkelt kapa antalet vänner ännu mer. ;)

Haha eller hur? ;)

Nej jag har mina 3 och dom surrar jag lätt i några timmar om dagen med ;)

Postad 02 April 2010 - 23:11

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Fråga tilll alla som har enheten och upplever problemen med att det tar tid att skifta från stående till liggande bild,dålig "avkänning" av a och vissa tangenter på tangetbordet. Har detta visat sig direkt eller kommit efter ett tag? Det verkar ju skilja en del mellan telefonerna (en del är klockrena andra mindre bra och går jag ner till "min" butik är jag ganska säker på att jag kan få testa just det exemplaret som jag skall köpa. Detta borde ge en uppfattning om hur telefonen är eller?

nu hittade jag hur jag genererade felet. det är i liggande läge och även med version 1.0.16 tyvärr. ;) man knackar ganska så snabbt på "a" så dyker felet upp då och då. har börjat vänja mig vid porträttläge så det var därför jag inte upptäckte det igen. ;)

är fortfarande rätt säker på att det är ett mjukvarufel eftersom telefon registrerar a-knackningen (a:et dyker ju upp ovanför) men det inte kommer med i texten. det är ju bara att tala om för applikationen att a:et alltid SKA med i texten så är saken biff. kommer nog i version 1.0.17. :P

när det gäller ljudet vid samtal är det nog inte så dåligt som jag först trodde. efter att ha pratat med många i mobilen idag - och det låtit alldeles utmärkt - kom jag på att den första jag pratade med igår antagligen har en dålig och gammal fast telefon (får nog köpa en ny telefon till morsan tror jag :) ). som någon skrev, det är bara att sänka ett knäpp från högsta volym så blir det bra! ;) till dig som tyckte volymen var låg - prova att sätt luren längre ner mot örat. det "skönaste" läget mot örat behöver inte alls var det samma som det bästa ljudmässigt.

däremot är jag fortfarande inte nöjd med musikljudet. provade att ladda hem astro player beta som har equalizer men jag fick inte till det nåt bra tyckte jag. det lite märkliga är bara att spotify låter minst lika bra (dåligt :P ) som mp3-filerna gör. så var det inte på min nokia. då lät mp3:orna helt okej medan spotify lät skräp ... någon som har några tips?

Postad 02 April 2010 - 23:19

Zeecor
  • Zeecor
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur byter jag bakgrundsbild utan att beskära den? Hittade en som jag vill ha som har samma upplösning som skärmen men då måste jag beskära den och då ser den ju hemsk ut ;) Kan man inte lägga den i samma mapp som dom färdiga bakgrunderna?

Sen är ju dom färdiga bakgrunderna tre gånger bredare än skärmen för man har ju tre homescreens. Är det inte meningen att man ska få byta bakgrund eller?

Postad 02 April 2010 - 23:29

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
utan lampan

med lampan

Bifogad fil(er)

Postad 02 April 2010 - 23:32

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

däremot är jag fortfarande inte nöjd med musikljudet. provade att ladda hem astro player beta som har equalizer men jag fick inte till det nåt bra tyckte jag. det lite märkliga är bara att spotify låter minst lika bra (dåligt ;) ) som mp3-filerna gör. så var det inte på min nokia. då lät mp3:orna helt okej medan spotify lät skräp ... någon som har några tips?

Har du höjt kbs raten i Spotify? Är som default inställd på minsta för att minska mängden datatrafik.

Postad 02 April 2010 - 23:33

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Okej! har sjuka problem med kameran ;)

Den vägrar att fokusera, oavsett vilket fokus, bild och motivläge, eller upplösning.
Förhoppningsvis bara user error från min sida, men jag lyckas fan inte förstå vad som händer.

Bifogad fil  fokus2.jpg   33.46K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  fokus1.jpg   42.21K   0 Antal nerladdningar

om du har leénde igenkänning på kan det bli så här

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.