Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 23 November 2012 - 23:00

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

När min polare var och gymmade igår så kom det fram en kille till honom när han körde backsquat."Randomkillen" sa att frontsquat är bättre, att ryggen är rakare och att "alla biffar" kör front squat. Vad har ni att säga om detta? :huh:

Du har eller ska ha ryggen rak i båda, du kan ha mer vikt på bakböj. Biffar som kör front kör även bak.

Det är över mitt förstånd hur det kan vara enklare att ha stången fram än bak...

Lättare hålla balans som ofta är ett problem med bakböj om man är stel i soleus.

Postad 23 November 2012 - 23:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Lättare hålla balans som ofta är ett problem med bakböj om man är stel i soleus.

Ganska lätt att lösa genom stretching.
Brukar finnas sittande vadpress på dom flesta gymmen så vitt jag vet. Sätta sig i den och lägga på 20-40kg beroende på hur stark man är och sedan bara statisk stretching i bottenläget i 20-40 sekunder. Göra det i början av passet och om man vill mellan varje set under knäböjen.

Postad 24 November 2012 - 17:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Träningsvärk i morgon? Japp!
B)

...

Ala, du är ung, jag är äldre. Mina soleus har varit ostretchade i 32 år :(

Samtidigt är vader en av de svåraste musklerna att stretcha, i alla fall för mig. Stretchar jag rejält vecka efter vecka så håller den sig någorlunda smidig, men bara efter stretch.. Sedan drar vadjäveln ihop sig och blir samma gamla stock igen, typ ett par timmar efter passet (karate) eller stretchen.

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 24 November 2012 - 17:52.

Postad 26 November 2012 - 18:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Provade CoC grippers idag på TNC i Sundsvall. Trevlig butik, första gången jag var in där.
Dom var ganska mycket mindre än jag hade trott, dom där grippersen. Provade Trainer och den var väl lagom för att göra 10-20 reps med kanske. Provade sedan #1 och den lyckades jag inte stänga. Tog dock inte i allt jag hade, dom var ju så förbannat vassa! :D Ska önska mig trainer och #1 i julklapp.

Fick förresten ett officiellt tack via gymmets facebooksida idag, kul eftersom man har lagt ner många timmar på att hjälpa till nere på gymmet och det har blivit många sena kvällar också.

Postad 27 November 2012 - 01:23

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Träningsvärken har släppt sedan i torsdags (fredags?), så jag körde lite frontböj igen för att kolla tekniken. Fäller ju tyvärr ganska mycket även med frontböj; trots att det känns som att rörelsen blir vettig så blir den nog inte det... Måste kanske köra med löparskor :ph34r: eller planka/vikt under hälen för att få upp hälen en cm eller så..

Seriös funktionsstretching nu i slutet på året för att se om det gör någon skillnad, så får jag ta nya tag efter nyår. Blev så negg av hur det såg ut så jag körde mina plyoswitchhopp, skridskohopp och utfall med upphopp istället. Ger tamejsatan mer träningsvärk och puls än något annat på denna jord ;)

Postad 27 November 2012 - 16:30

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 1
Ny teknik?

http://www.break.com...t-wrong-2390951

Postad 27 November 2012 - 18:29

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Fick precis tummen ur och förnyade gymkortet :D
Får se imorgon hur mycket man tappat på dessa 3-4 månader ...

Postad 27 November 2012 - 19:28

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Börjat på nattpass nu så kan inte gymma förrän runt 16-19 vilket innebär att man får gymma med typ halva jäkla stan...

Har folk inget bättre för sig än att vara på gymmet ;)

Postad 28 November 2012 - 18:17

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Blev ett pass idag.
Tyvärr tappat sjukt mycket styrka i axlarna så bröst var lönlöst att köra (haft problem med axeln tidigare).
Får bli lite vila imorgon och ett långt axelpass på Fredag :)

Postad 28 November 2012 - 18:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Träffade Christer Norman i lördags och han sa att min högra axel var större än den vänstra och det vänstra bröstet var större än det högra. Detta för att jag i bröstpressar vred högra armbågen uppåt mot huvudet till så jag pressade mer med axeln istället för bröstet. Såg idag när jag körde lutande hantelpress att vänstra var större, syntes ganska stor skillnad faktiskt. Körde stenhårt idag med att hålla ner armbågen och jag blev trött i vänstra axeln ganska mycket snabbare och högra bröstet också.

Har dessutom hittat en träningspartner, det är bra. Då kan jag säga åt henne att vara stenhård och säga till om jag lyfter upp armbågen.

Postad 30 November 2012 - 16:21

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Polarna ska till stan och festa, jag är för ung. Min inneboende stack till en kompis och ser på film och sover över där till imorgon. Kompisen jag skulle se Game of Thrones med ikväll har blivit sjuk så det blir inget av det heller.

Tror jag sticker till gymmet istället och går/springer/går i trappmaskin, kanske kör ett benpass beroende på humör. Avslutar med en jävligt varm bastu.
Måste bara hitta några lämpliga hörlurar att ha, så tråkigt annars.

Postad 01 December 2012 - 22:55

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Huvva, trappmaskinen var jobbigare än väntat. Körde intervaller i 20 minuter och svetten forsade. Vilade i typ fem minuter innan jag började köra knäböj. Uppvärmning på 20 och 50kg, 15 reps på varje. Sedan körde jag 2x10 explosiva ATG-böj på 70kg, alltså noll vila mellan repsen bara pumpa på. Gjorde sedan en fyra på 100kg. Efter det så blev det en tvåa på 120kg, inte ATG men parallellt. Avslutade med 10 långsamma på 70kg ATG. Lite övrigt för benen och vaderna och en lång bastu. Var ensam på gymmet efter jag var klar med knäböjen, riktigt skönt. Kunna skrika och gorma bäst man vill och verkligen gå ur komfortzonen och det finns ingen där som kan klaga på en att man är högljudd :)

Köpte 2kg pro-blend protein idag också, nämligen detta http://www.tncse.com/index.do
Passade på att låta farsan prova grippers. Jag gav honom den på 355lbs och sa att om han stänger den så bjuder jag honom på hemlagat i en vecka. Jag slapp laga mat, om man säger så ;)
Plockade även ut mitt paket med sånt där kreatin som i inlägg #5006 (jäklar vad många!).

Ska vila hela nästa vecka, känner att kroppen behöver det. Fokusera mer på stretching så man kanske får ordning på ryggen någon gång. Och bygga högtalare, måste bli klar med det någon gång också.

Postad 01 December 2012 - 23:35

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Jag testade marklyft för första gången igår, det verkar vara en riktig höjdarövningen! Jag började med 40kg och gick sedan upp till 60kg, det verkar vara en övning som det går snabbt att öka i :)

Postad 02 December 2012 - 10:00

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Jag testade marklyft för första gången igår, det verkar vara en riktig höjdarövningen! Jag började med 40kg och gick sedan upp till 60kg, det verkar vara en övning som det går snabbt att öka i :)

Har alltid velat köra marklyft, men känns som om min längd försvårar det (196 cm).
Någon som har tips till en rookie i marklyftssammanhang?

Postad 02 December 2012 - 10:32

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Har alltid velat köra marklyft, men känns som om min längd försvårar det (196 cm).
Någon som har tips till en rookie i marklyftssammanhang?

Jag är själv 193-194cm, och det var inga problem alls att marklyfta. Jag har inga direkta tips, men ha alltid ryggen rak :P

Postad 02 December 2012 - 11:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
40 och 60kg är uppvärmningsvikt. Tror aldrig jag sett någon som tränat på det. Men ta det lugnt i början och lär dig lyfta rätt.
Själv provade jag lite marklyft i fredag, bara 50kg, men kände inte att jag fick ondare i ryggen. Tror jag ska börja med det kanske två gånger i veckan och se ifall det hjälper min stelhet något.

Längd är inget problem i marklyft direkt. Har två långa polare som är rätt bra på marklyft. Den ena är 193cm lång och har dragit upp 200kg. Den andra är 195cm lång och när jag pratade med honom i våras så hade han maxat 250kg.

Postad 02 December 2012 - 15:59

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

40 och 60kg är uppvärmningsvikt. Tror aldrig jag sett någon som tränat på det. Men ta det lugnt i början och lär dig lyfta rätt.
Själv provade jag lite marklyft i fredag, bara 50kg, men kände inte att jag fick ondare i ryggen. Tror jag ska börja med det kanske två gånger i veckan och se ifall det hjälper min stelhet något.

Längd är inget problem i marklyft direkt. Har två långa polare som är rätt bra på marklyft. Den ena är 193cm lång och har dragit upp 200kg. Den andra är 195cm lång och när jag pratade med honom i våras så hade han maxat 250kg.

Att 60kg inte är mycket är jag väl medveten om, men jag vill få in tekniken riktigt ordentligt innan jag börjar höja... :)

Postad 02 December 2012 - 16:13

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Det gör du helt rätt i. Så slipper man skador med.

Gå hellre långsammare fram än att stressa ut resultat.

Postad 02 December 2012 - 16:20

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0
Vad har ni att säga om följande;

2 personer har samma genetiska förutsättningar, båda är 180cm långa, den ena väger 60kg och den andra väger 95kg. Vem kommer då vara starkast i mark och böj? Går det att säga?

Postad 02 December 2012 - 16:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

2 personer har samma genetiska förutsättningar, båda är 180cm långa, den ena väger 60kg och den andra väger 95kg. Vem kommer då vara starkast i mark och böj? Går det att säga?

Den som har mest muskler och bäst teknik.

Postad 02 December 2012 - 17:04

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Troligtvis den tyngre pga att han är tränad till att bära runt på sig själv. Men erfarenhet av övningen spelar även in, men om dom båda aldrig gjort övningen förut så skulle jag garanterat säga den tyngre personen som starkast.

Postad 02 December 2012 - 18:47

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Den som har mest muskler och bäst teknik.

Haha, jag glömde den viktigaste detaljen. Båda ska ha varit helt stillasittande tidigare, så frågan är; Är knubbiga starkare än spinkiga...? :P

Troligtvis den tyngre pga att han är tränad till att bära runt på sig själv. Men erfarenhet av övningen spelar även in, men om dom båda aldrig gjort övningen förut så skulle jag garanterat säga den tyngre personen som starkast.

Så tänkte jag också, men i t.ex. knäböj borde det väl vara en nackdel att vara tyngre, då blir ju knäböjet tyngre...?

En helt annan fråga, hur kommer det sig att jag är så extremt svag i knäböj? I bencurl tränar jag med ~90kg och i benpress 220kg och i knäböj 50kg ... :huh:

Postad 02 December 2012 - 19:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Haha, jag glömde den viktigaste detaljen. Båda ska ha varit helt stillasittande tidigare, så frågan är; Är knubbiga starkare än spinkiga...? :P Så tänkte jag också, men i t.ex. knäböj borde det väl vara en nackdel att vara tyngre, då blir ju knäböjet tyngre...?

En helt annan fråga, hur kommer det sig att jag är så extremt svag i knäböj? I bencurl tränar jag med ~90kg och i benpress 220kg och i knäböj 50kg ... :huh:

Den tyngre personen kommer ha mer muskelmassa eftersom han måste kånka runt på sin egen vikt hela tiden. Större personer är nästan alltid starkare än en spinkigare person.
Det är inte direkt en nackdel att vara tung i knäböj, om man inte har gymmat tidigare så är man ju ofta lika stark i förhållande till kroppsvikt när det gäller benstyrka.

Hur kör du dina knäböj? Knäböj är inte bara benstyrka, det kräver rätt redig bålstyrka också annars kommer du gå sönder typ. Sedan kanske du inte är van med fria vikter helt enkelt, du har kört för mycket maskiner och missat balansträning och koordinationsträning.

Postad 02 December 2012 - 19:41

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

men i t.ex. knäböj borde det väl vara en nackdel att vara tyngre, då blir ju knäböjet tyngre...?

Båda personerna gör säkert lika många knäböj utan vikt men procentuellt blir vikten lättare för den tyngre personen vilket ger honom fördel att hantera aktuell vikt.

Krävs mycket teknik i knäböj + fler hjälpmuskler.

Postad 02 December 2012 - 19:58

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Hur kör du dina knäböj? Knäböj är inte bara benstyrka, det kräver rätt redig bålstyrka också annars kommer du gå sönder typ. Sedan kanske du inte är van med fria vikter helt enkelt, du har kört för mycket maskiner och missat balansträning och koordinationsträning.

"Helt vanliga" knäböj, backsquat. Men i en av ryggmaskinerna tränar jag med ~100kg, och i magmaskiner omkring 70kg, det är bara i knäböj som jag verkligen är förskräckligt svag... :huh:

Postad 02 December 2012 - 20:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag säger det, för mycket maskiner. Ge fan i alla maskiner och lär dig träna med fria vikter. Du kanske inte kan köra så tungt i början men det är värt det.
Jag använder i stort sett aldrig maskiner numera, och jag är märkbart starkare än dom som bara håller sig till maskiner.

Övertalade en polare för någon vecka sedan att köra knäböj med fri stång istället för i smith. I smith körde han 70-80kg utan större problem men med fri stång fick han nöja sig med 50kg.

Postad 02 December 2012 - 20:22

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Jag säger det, för mycket maskiner. Ge fan i alla maskiner och lär dig träna med fria vikter. Du kanske inte kan köra så tungt i början men det är värt det.
Jag använder i stort sett aldrig maskiner numera, och jag är märkbart starkare än dom som bara håller sig till maskiner.

Övertalade en polare för någon vecka sedan att köra knäböj med fri stång istället för i smith. I smith körde han 70-80kg utan större problem men med fri stång fick han nöja sig med 50kg.

Jag kör inte bara maskiner, men tills i fredags har jag inte kört marklyft, och det måste ju vara bättre att träna med maskiner än att inte träna rygg alls... Och i knäböj kör jag med fri stång, jag har testat i smithmaskinen, men det var kasst...

Postad 02 December 2012 - 20:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag kör inte bara maskiner, men tills i fredags har jag inte kört marklyft, och det måste ju vara bättre att träna med maskiner än att inte träna rygg alls... Och i knäböj kör jag med fri stång, jag har testat i smithmaskinen, men det var kasst...

Bra, men det finns andra övningar än marklyft för ländryggen.

Postad 02 December 2012 - 20:38

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Bra, men det finns andra övningar än marklyft för ländryggen.

Jo, men dom jag känner jag inte till :ph34r:

Postad 02 December 2012 - 20:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jo, men dom jag känner jag inte till :ph34r:

Googla eller fråga oss :)

Postad 02 December 2012 - 20:52

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Googla eller fråga oss :)

Då skulle jag vilja ha tips på några övningar för magen, ej maskiner. :)

Postad 02 December 2012 - 21:09

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Då skulle jag vilja ha tips på några övningar för magen, ej maskiner. :)

Repcrunches

Postad 02 December 2012 - 21:19

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Repcrunches

Är det den övningen där man typ sitter på knä framåt lutad och tar ett rep som sitter fast i en ställning som jag inte kan namnet på, mot nacken och trycker kroppen neråt. Typ.?

Postad 02 December 2012 - 22:35

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Jupp.

http://www.exrx.net/...lingCrunch.html

Tänk på att magmusklerna är uthållighetsmuskler så kör högrep på dessa.

Postad 02 December 2012 - 22:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jupp.

Tänk även att du ska köra crunches och träna magen, inte höftböjaren som nästan alla gör. Du ska låsa fast höften, den ska inte röra sig alls. Många gör så att dom låser magen och böjer vid höften istället, och det är ju fel. Lås höften och rulla verkligen ihop magen och kläm ihop musklerna. Kör strikt och 15-20 reps per set.

Postad 02 December 2012 - 23:28

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Köpte tre CoC's från amazon.co.uk för 100 kr billigare per st än hemma här i Sverige.

Postad 02 December 2012 - 23:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Köpte tre CoC's från amazon.co.uk för 100 kr billigare per st än hemma här i Sverige.

TNC säljer dom för 299kr/st, så det skiljer typ 70kr om man köper två från amazon. Får jag det till iaf.

Postad 03 December 2012 - 06:57

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Jupp.

Rectus abdominis består av samtliga typer av muskelfibrer och det är muskelfiber typ 2 som har styrka och volym, ska du ha sex-pack så är det tungt och få rep som gäller, max 15 rep.
Fler repetitioner aktiverar typ 1 fiber och ger kondition men inget eller kanske lite visuellt.

Tränar man mycket mage ska man gärna tänka på att stretcha för det kan annars ge kass hållning.

Postad 03 December 2012 - 07:11

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Rectus abdominis består av samtliga typer av muskelfibrer och det är muskelfiber typ 2 som har styrka och volym, ska du ha sex-pack så är det tungt och få rep som gäller, max 15 rep.
Fler repetitioner aktiverar typ 1 fiber och ger kondition men inget eller kanske lite visuellt.

Tränar man mycket mage ska man gärna tänka på att stretcha för det kan annars ge kass hållning.

Sen ska man tänka på att för mycket massa i magregionen pajar symmetrin.

Och sexpack handlar mest om hur mycket kroppsfett som du sitter inne med.

Redigerat av Birkanoff, 03 December 2012 - 07:12.

Postad 03 December 2012 - 17:25

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Jag är själv 193-194cm, och det var inga problem alls att marklyfta. Jag har inga direkta tips, men ha alltid ryggen rak :P

Fick kört 2 set innan hemgång idag.
Väntade med det tills sist för att se om någon som skulle köra just marklyft dök upp, men det gjorde det inte.
Kan ha att göra med att klockan bara var 11 :P
De 2 seten jag körde jag väldigt lätt för att inte riskera något (har haft problem med ryggen sedan en moppekrash för ett x antal år sedan), så det blev bara 40 Kg (med stången inräknat).
Får se om det dyker upp någon marklyftarnisse på Onsdag som jag kan kontrollera min teknik med...

Postad 03 December 2012 - 19:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Första dagen på viloveckan, eller ja... Inte gymmat sen i fredags kväll. Känner redan abstinensen, kommer bli jobbigt att hålla sig borta från gymmet!

Postad 06 December 2012 - 23:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Inte gymmat på nästan en vecka, det tar på kroppen det här!

Inte blir det bättre nere i ryggen heller, snarare sämre. Har ju dock inte stretchat så mycket heller men har ju definitivt låtit kroppen vila ut rejält.
Nä, jag kommer köra på som vanligt och börja med marklyft och skita i att det gör ont. Sjukgymnasten sa att hon hittade inga fel på min rygg så antar att det inte lär vara skadligt. Kanske inte pumpa på maxvikt i knäböj och marklyft hela tiden men åtminstone köra det och samtidigt satsa mer på rörlighet också.

Har under dagarna som varit kollat ganska mycket på Kai Greene dokumentärer på YouTube. Sett hela "A day in the life of Kai" samt "Train with Kai". Funderar på att prova lite så som han gör. Alltså, köra 20 reps, skita i vikter och fokusera på kontraktion och stretch (vilket jag redan gör i triceps, fast bara 8-10 reps då) och köra knäböj senare i passet. Även prova jefferson squats. Provade lite snabbt här hemma igårkväll utan någon skivstång och kom inte alls lika långt ner som Kai, det tog stopp i ljumskarna för mig.

Edit: Kan förresten tillägga att jag inte vägt under 77kg på länge nu. Vägde mig i morse innan duschen (och före frukosten) och vägde då in på 77.6kg utan kläder. Förut så vägde jag bara så mycket när jag precis kommit hem efter ett gympass och klunkat i mig två liter vätska.

Redigerat av Ala_95, 06 December 2012 - 23:02.

Postad 09 December 2012 - 21:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Blir svårt att sova ikväll, längtar så mycket till att få gymma imorgon! Tror det blir bröst och axlar, sedan rygg och biceps på tisdag, ben på onsdag, eventuellt vila på torsdag och sen triceps och mage på fredag.

Postad 10 December 2012 - 20:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Bröst och axlar, högrep. Blev ~15 reps på dom flesta seten. Fick köra med betydligt mycket mindre vikt än räknat men fick bra kontakt med musklerna och lär ha träningsvärk från ****t imorgon.

Postad 10 December 2012 - 21:13

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Bröst och axlar, högrep. Blev ~15 reps på dom flesta seten. Fick köra med betydligt mycket mindre vikt än räknat men fick bra kontakt med musklerna och lär ha träningsvärk från ****t imorgon.

Gött!
Körde ett snabbt högrep på axlar idag med.
Fick däremot ge upp efter 25-30 minuter p.g.a. någon skum känsla jag fick i kroppen (typ yrsel ochenorm törstighet).
Inte vant mig riktigt vid mina nya PWOs jag testar tror jag...

Postad 11 December 2012 - 17:27

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Fan, man skulle varit på fitnessfestivalen ändå. Träffade polaren idag som hade varit där nere i helgen. Han visade en jäkla massa bilder på honom och sjukt snygga brudar, avundsjuk nå jävulskt! Han träffade även den där crossfittjejen från norge, fick se bild på det också.

Aja, högrep rygg och biceps idag. Fick inte riktigt lika bra kontakt i ryggen som jag ville, men tröttade ut musklerna rätt rejält ändå. Riktiga bäbisvikter dock.
Körde många övningar för biceps idag, för en gångs skull. Var nog längesedan jag hade sådan pump i biceps. I slutet så körde jag hammercurl med 4kg hantlar och mina biceps var stenhårda och riktigt svullna.

Postad 11 December 2012 - 17:47

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Hej!

Har äntligen bestämt mig för att börja gymma. Hade tänkt att följa med två kompisar någon/några dagar nu i veckan.
Har aldrig satt min fot i ett gym förut så jag undrar vad man borde tänka på. Inte ta för mycket från början har jag förstått. Och att värma upp ett tag innan, typ springa en kilometer eller två på löparband eller så innan man drar igång.
Något mer?

//Niklas

Fokusera att hantera 3 saker rätt: kost, träning, vila.
Kör mest basövningar (t.ex bänkpress, marklyft, knäböj).
Om du ska käka kosttillskott; begränsa dig till kolhydrater, proteiner och kanske lite kreatin.
Träna minst 3 gånger i veckan. Få kontakt med musklerna i övningarna - gör övningarna korrekt och lägg inte på för mycket vikt för att undvika skador (ta heller inte för lite). Lycka till.

Redigerat av Unregistered1659, 11 December 2012 - 17:48.

Postad 11 December 2012 - 17:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Fokusera att hantera 3 saker rätt: kost, träning, vila.
Kör mest basövningar (t.ex bänkpress, marklyft, knäböj).
Om du ska käka kosttillskott; begränsa dig till kolhydrater, proteiner och kanske lite kreatin.
Träna minst 3 gånger i veckan. Få kontakt med musklerna i övningarna - gör övningarna korrekt och lägg inte på för mycket vikt för att undvika skador (ta heller inte för lite). Lycka till.

Du kanske ska kolla vilket datum tråden skapades? ;)

Postad 11 December 2012 - 17:58

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Du kanske ska kolla vilket datum tråden skapades? ;)

Har du nåt i ansiktet? :) Det spelar ingen roll när tråden är skapad. Speciellt inte en sådan fråga. Flera undrar samma sak idag också.
Bara bra med nya svar.
Och det är kul att hjälpa nybörjare.

Redigerat av Unregistered1659, 11 December 2012 - 18:06.

Postad 11 December 2012 - 18:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Har du nåt i ansiktet? :) Det spelar ingen roll när den frågan är ställd eller av vem, flera undrar samma sak idag också.
Det är kul att hjälpa nybörjare. Hur går det då? Vad tar du i bänk?

Haha :D

Jadu, har inte maxat bänk på ett tag men jag har gjort 7 reps på 78kg. Igår gjorde jag 3x15 på 50kg utan jättestora problem.
Väger ~78.5 för tillfället

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.